Operaattorit priorisoivat 4G-liittymien nopeuksia ruuhkatilanteessa - MT-TECH.FI
Tästä innostuunena tuli tilattua kokeeksi dna dataprepaid (300M), parempien ruuhkanopeuksien toivossa. Nykyinen on dna laskutusliittymä (50M). Seuraavana päivänä dna näköjään muuttanut liittymän nimen DNA Dataprepaid Tablet 10Gt liittymäksi, ja maksiminopeus laskettu 150 megaan. En nyt tiedä mikä tuon mun prepaid liittymän maksimi nyt sitten on, koska mun sijainnissa ei pääse missään vaiheeessa edes tuohon 150M nopeuteen, mutta ainakin tilaus on tehty, kun tiedoissa vielä luki 300M. Sen verran eilen ehdin kokeilla ruuhka-aikaan, että ei tuosta vaihdosta mitään apua ollut. Nopeus tippu normaalin tapaan iltasella alle 10M.
EDIT: Ainakin dna:n laturi väittää että mun liittymän maksimit olis tuo 300M. Toisaalta hämärän peitossa on myös se, että koskeeko tuo laatuluokkajako myös prepaid liittymiä.
Pientä epätarkkuutta on artikkeliin muokattu: painokertoimet voivat vaihdella alueittain. Tämä huomattiin testissä että kaikkialla ei ollut samoja painokertoimia.
Laatuluokkajako on sama riippumatta liittymätyypistä. Se ei saa olla eri yritysliittymien, prepaidien tai kuluttajaliittymien välillä.
Mobiilista, mutta eipä se kauaa kestänytkään, nyt on jo normaalinopeus. Nyt kuitenkin tiedän että Elisa pystyisi saamaan tavalliseen 4G mokkulaan täyden 150 nopeuden jos vain haluaisi.
Mikäs 4G-mokkula kyseessä?