Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kokeile Pietarsaareen, sieltä yleensä pienin pingi n. 15ms. Itsellä myös DNA Valokuitu Plus 100 ja modeemina Sagemcom F-3686AC. Nopeudet luvatun mukaiset, eli lähes täydet antaa, toisaalta pingi ei ole aina niin hyvä..mistähän tämä johtuu?
Liittymä on siis DNA Valokuitu Plus 1G
Tällaisia lupauksia ja ovat pitäneet paikkansa.
- Maksimilatausnopeus 1000 Mbit/s, vaihteluväli 400–1000 Mbit/s.
- Tiedostojen lähetysnopeus 70–94,5 Mbit/s.
Tuo kuva on helsingin DNA:lle, jostain syystä ei kuvassa tosin näy oikea serveri. Pienempi pingi, mutta kumma juttu miten Ouluun voi olla pingi 30. Muutenkin pingit esim. Saksaan on sellasta 60ms luokkaa peleissä, vaikka pitäisi olla about 45. Muuten kyllä pelittää, ei tule esim. Packet lossia tai vastaavaa.
Asun siis Kempeleessä, Oulusta kymmenisen kilometriä etelän suuntaan.
Itelläki on muistaakseni joskus toi Oulun palvelin näyttäny korkeita pingejä. En oo jaksanu välittää ku muuten toimii ongelmitta.
Nyt näyttää hyvältä! Mitäs on tehty, että Pingi on saatu tippumaan reilusti aiemmista mittaustuloksista?
Miten yleistä on, että 256QAM on käytösssä SYV tukiasemissa?
Tässä tapauksessa olisi kyllä mielenkiintoista nähdä mittaustuloksia nouseeko latausnopeus yli 150 Mbps maaseudun SYV tukareissa eli niissä 800 MHz LTE-tukareissa, missä ne radiot integroitu antenneihin.Saattaa olla, että on jo kaikissa tai lähes kaikissa tukiasemissa aktiivinen.
Kävin tuossa iltasella noin klo 19 aikoihin testailemassa kerrostaloalueella. 2CA ympäristö, solun keskilinja. Rakennuksessa sisällä DL tasot 180 - 270 Mbps, yleisimmät arvot 220-240 Mbps. Uplink tasot 60 - 70 Mbps. Pihalla jopa 280 Mbps DL. Rakennusten välissä tietenkin lähtee heikkenemään.@TJ74 millaisia lukemia tulee illalla klo 18 ja 21 välillä?
Varmaan jo jossain mainittu, mutta mitä eroa on Telian mobiililaajakaistalla ja Kiinteä yhteys kotiin XL liittymillä? Minulla on ollut Telian 4G mobiililaajakaista ja nyt otin kokeiluun piruuttani tuon "kiinteän" laajakaistan. Tilasin etäkauppana, voin pari viikkoa testata ja jos toimii paremmin kuin nykyinen niin otan käyttöön. Plussaa tuossa on tuo Huawein B525s modeemi, sen sai 29€. Liittymä on toistaiseksi voimassa ja tuo modeemi vähän hullusti 24kk määräaikainen, vaikka siitä menee vaan tuo 29€ kertamaksu. Tosin minusta tuossa motukassa ei eroa juuri ole nykyiseen E5186 motukkaan.
Ei mitään eroa, ainoa että sinuun osoitteeseen on tarkistettu että mahdollista saada luvattu 10-80M nopeus teoriassa, mutta esim. jos tukiasema ruuhkainen ei ole mitään parannusta. Plus saat modeemin omaksi irtisanomisessa, jos esim nopeus ei ole luvattu 10M.
Onks kukaan saanu HSPA+:lla lähellekään sitä ´40Mbs minkä piti olla mahdollista jo vuosia vuosia sitten ?
En ole nähnyt missään kyllä tuon tapaisia tuloksia, mutta muistaakseni oon saanut jotain 25/4Mbit/s lukemia DC HSPA:lla.
Kokeilin juuri itse 3geetä ja se näytti vajaa 7Mbs, joka sikäli on ymmärrettävää että se itse puheliikenne on prioriteettinä (käyttää 3g:tä) ja muu liikenne kuten puhelut menee datankäytön ohi.
Tuo DC:n maksimi on kyllä todella teoreettinen maksimi, käytännössä sen käyttöönotto tarkoitti aikanaan sitä että aiempaan teoreettiseen maksimiin 21M/5.76M voi nyt jopa joku päästäkin. Ite oon saanut parhaimmillaan 27/6 nopeuksia, joista kyllä ällistyin suuresti.
Huawei Mate 10 Pro Yhteisverkossa.
Itse olen käsittänyt, että jossain perähikiällä keskellä peltoa, missä masto on yksin omassa käytössä.Missäs paikkakunnalla ajettu?
Nyt ku on sitä tietoa ja taitoa, niin voisitko mitata nopeuksia joskus muulloinkin ku aamuyöstä??Ei se nyt ihan sattumalta löytynyt. Siinä on tietoa ja taitoa takana myös.
Itseäni ainakin kiinnostaa käytännön "worst-case scenario" kuin teoreettinen maksimi. Joka päiväisessä käytössä huomattavasti enemmän arvoa niillä luvuilla, jotka ovat silloin kun itse sitä käyttää.Onhan niitä mitattu kaikkina aikoina, mutta jos on oikeasti ruuhkaa, niin "hitauden" määrän mittaaminen ei ole pitemmän päälle kovin hyödyllistä.
No nyt esim. tämä viimeisin, mitä oltiin hakemassa ei ollut mikään liittymän tai verkon testaus, ne kun toimivat ennestään täydellisesti. Kyseessä oli Huawei Mate 10:n käytännön LTE suorituskyvyn rajojen määrittäminen.Itseäni ainakin kiinnostaa käytännön "worst-case scenario" kuin teoreettinen maksimi. Joka päiväisessä käytössä huomattavasti enemmän arvoa niillä luvuilla, jotka ovat silloin kun itse sitä käyttää.