Riippuu sijainnista onko se 4G nopea vai ei. Omassa käytössä nopeus oli 5-20mbps, 3g yleensä nopeampi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei juutuubiin, mutta kyllähän se oli ihan kohtuullinen projekti kun porukoilla pistettiin ensimmäinen pilvi-backup 1/1M adsl-liittymässä rullaamaan. Oli toki kertaluonteinen puristus, mutta voin jotenkin ymmärtää tuskan =) Ja kyllä siinä nyt paloi aikaa inkementtienkin kanssa ihan järkyn paljon. Nyt 4G-liittymällä menee suorastaan salamannopeasti verrattuna entiseen.. Onko kukaan yrittänyt upata esim. gigan tiedostoa 0.85Mbps nopeudella tuubiin? Jokseenkin toivotonta hommaa. Ei antanut sisu periksi ainakaan minulla.
Kävin tosin päivällä hakemassa dna:lta koekäyttöön MF286 mokkulan 150megasella littymällä. Paras testi wlan:in yli kännykällä uppi 113 ja risat.
Saa telia pitää tunkkinsa.
Mastoon n. 500m matkaa.(näköetäisyys) Ei varmaankaan tarvi lisä antenneja?Kokeile kuitenkin pari päivää sitä DNA:ta ja katso miten toimii. Yhden päivän / illan aikana kun ei kovin kattavaa kuvaa saa oikeasta toimivuudesta. Itse varmistaisin vielä CellMapperin avustuksella millainen etäisyys on siihen tukiasemaan, johon se MF286 yhdistää. Ihan vain siksi, että jos on oletettavaa että ulkoisia antenneja pitäisi laittaa modeemin kylkeen ylläpitämään yhteyden vakautta, niin MF286:n kanssa se ei onnistukaan parempien antennien kanssa.
Ja miksi sanon? Itsellä on se MF286 ja mietin tällä hetkellä toisen modeemin ja ulkoisen antennien ostamista, koska yhteyden kanssa on ongelmia erityisesti iltaisin. Telian ja DNA:n mastoihin on matkaa n. 1 km eikä maasto- tai muitakaan esteitä.
Mastoon n. 500m matkaa.(näköetäisyys) Ei varmaankaan tarvi lisä antenneja?
Testasin 100 Mbit/s luokan LTE 2CA uplinkillä FTP-saitille kopiointia 1 gigatavun testitiedostolla 5 vetoa ja aikakeskiarvo oli 2 min 11 s.Innokkaana Youtube uppaajana oli melkeinpä pakko vaihtaa adsl 8/1 mobiililiittymään, jossa uppi vaatimattomat 40x nopeampi kuin kiinteässä. Onko kukaan yrittänyt upata esim. gigan tiedostoa 0.85Mbps nopeudella tuubiin? Jokseenkin toivotonta hommaa. Ei antanut sisu periksi ainakaan minulla.
Viimeiset 4v ollut pelkän 4G:n varassa, ja hyvin pelittää edelleen. Pärjäisi jopa pelkän 3G:n varassakin. Tuossa tämänhetkiset nopeudet. Alhaalta ylöspäin, 4G (800Mhz), 4G (1800Mhz), 3G (2100Mhz), ja 3G (900Mhz). Tukariin 800m.
Jep, ei tässä olla vasta kun kevyet pari vuotta jäljellä muuta tuon gigasen kanssa, jos tällä vuosikymmenellä edes.Kunhan kirjoittelevat, uskokoot ken tahtoo. Nopealla aikataululla tuovat 1Gbit/s netin verrattuna
kauanko niillä kesti tuoda omaan verkkoonsa FoxHD
Aivan tarpeetonta alkaa rakentaa mitään vastakkainasetteluja langallisten ja langattomien tekniikoiden välillä, koska molempia tarvitaan.
Niin valokuituahan tässä yritetään promota joka torppaan, että päästäisiin langattomien kirouksesta irti.Noo kyllä minulla on jo se 4G käytössä kämpillä kuten tuosta paria postia ylempää näkyy, tuo nyt oli suunnattu lähinnä näille öyhöttäjille joiden mielestä hidaskin lankayhteys on aina parempi vaihtoehto kuin nopea 4G kun sinne lähitukiaseman juurelle voi tulla hetkenä minä hyvänsä tuhansia ihmisiä telttailemaan ja silloin yhteys puuroutuu sitä hidastakin lankayhteyttä surkeammaksi. Myös nuo käsitykset pingeistä kummastuttavat kun ne ovat sillä 4G:llä tasaisesti siinä 20-25 tienoilla eivätkä ne välttämättä juuri sen kummoisempia ole kaapelimodeemilla tai VDSL:llä vaan alle 10 ms:n pingeihin aletaan jo vaatia valokuitua.
Todella monelle kuitenkin nämä ADSL:t ovat edelleen se ainoa vaihtoehto lankayhteyksissä kun monella paikkakunnalla on jumiuduttu siihen yhden operaattorin monopoliasemaan ja ainoastaan 4G:n puolella on minkäänlaista kilpailua. Itse olin ainakin hyvin tyytyväinen kun sain irtisanottua aikoinaan vuosia sitten pitkäikäisen ADSL-liittymäni Soneralta ja siirryttyä kilpailevan Elisan asiakkaaksi yli kolme kertaa nopeamman yhteyden ääreen. Ottaisin toki mielelläni nopsan valokuituyhteyden käyttöön jos sellaista olisi tarjolla mutta kun ei ole niin täytyy ottaa kaikki irti huonosta tilanteesta.
Tällaista herkkua tarjolla, sijainti omakotitalo 1,5km Lappeenrannan keskustasta. Ennen tänne sai 8/1 adsl:n, mut ei näköjään enää edes ehottele sitä
Valokuidusta taitaa olla turha haaveilla, vetävät niitä nyt pitkin maaseudun peräkyliä.
Tällä hetkellä miulla tuo 100mb 4g hintaan 16e/kk. Nopeudet vaihtelee 30-50mt/s välillä.
Noh ei siitä tarvitse oikeasti haaveilla, sen saa vuodessakin sinne mutta kun meillä tapana istua keittiöpöydällä ja pyöritellä sormia. Kun vielä kuulostaisi että kyseessä lähiö niin kyllä sinne saa mutta eipä tietysti ole suurempien operaattorien mieluisa kohde.
Ok, korjataan. Turha haaveilla ilman isoa hintalappua ja suurta vaivannäköä.
Vaikea sitä on yksin saada aikaan jos muut eivät sitä halua. Kadun auki repiminen on kallista...Noh ei siitä tarvitse oikeasti haaveilla, sen saa vuodessakin sinne mutta kun meillä tapana istua keittiöpöydällä ja pyöritellä sormia. Kun vielä kuulostaisi että kyseessä lähiö niin kyllä sinne saa mutta eipä tietysti ole suurempien operaattorien mieluisa kohde.
Kuituverkon voi myös itse / osuuskunta / kunta & kaupunki / sähköyhtiö rakennuttaa ja jos sielä ei vielä kaapeleita maanalla niin siinä oiva projekti. Samaanainaan piuhat maanalle niin säästyy kun osaa neuvotella. Kun se verkko valmis niin kyllä bitin tarjoaja löytyy aina.
Meillä täällä Oulun kupeessa juuri aloittelevat kuituverkon rakentamista osuuskunta mallilla.1500e taisi olla hinta kivijalkaan vedettynä omakotitaloissa, itse asustan rivitalon pätkässä jossa kuituun pitää olla yhtiökokouksessa enemmistön päätös.Siihen päälle sähkökeskukselta huoneistoihin kaapeloinnit jne. Pitää selvitellä miten yksittäiseen osakkeeseen kuidun veto onnistuisi? Siihen asti ainakin mennään 4g:llä.Noh ei siitä tarvitse oikeasti haaveilla, sen saa vuodessakin sinne mutta kun meillä tapana istua keittiöpöydällä ja pyöritellä sormia. Kun vielä kuulostaisi että kyseessä lähiö niin kyllä sinne saa mutta eipä tietysti ole suurempien operaattorien mieluisa kohde.
Kuituverkon voi myös itse / osuuskunta / kunta & kaupunki / sähköyhtiö rakennuttaa ja jos sielä ei vielä kaapeleita maanalla niin siinä oiva projekti. Samaanainaan piuhat maanalle niin säästyy kun osaa neuvotella. Kun se verkko valmis niin kyllä bitin tarjoaja löytyy aina.
Vaikea sitä on yksin saada aikaan jos muut eivät sitä halua. Kadun auki repiminen on kallista...
Meillä täällä Oulun kupeessa juuri aloittelevat kuituverkon rakentamista osuuskunta mallilla.1500e taisi olla hinta kivijalkaan vedettynä omakotitaloissa, itse asustan rivitalon pätkässä jossa kuituun pitää olla yhtiökokouksessa enemmistön päätös.Siihen päälle sähkökeskukselta huoneistoihin kaapeloinnit jne. Pitää selvitellä miten yksittäiseen osakkeeseen kuidun veto onnistuisi? Siihen asti ainakin mennään 4g:llä.
Ruuhka-aikana n.30mb ja klo 24:n jälkeen reilut 16mb download.
Tuleekohan "koskaan" telialle 1000/1
00 rinnalle myös 1000/1000. Ehkä pitäis olla tyytyväinen, että 1000/100 hinta laski sentään 60->50€. 40€:llä voisi tota epäsymmetristä gigastakin jo harkita, vaikka nopeudella ei sinänsä kovin kummoista käyttöä ole. Vähän kuin autoissa, niin onhan se vaan hienoa, jos tehoreserviä on "riittävästi".
Voin sanoa että 1G/1G - nopeudet eivät ole kaukana vaan todella lähellä. Tuskinpa Telia sitä tuomassa, kun ei sinne haluta tietenkään servereitä verkkoon.
Meillä täällä Oulun kupeessa juuri aloittelevat kuituverkon rakentamista osuuskunta mallilla.1500e taisi olla hinta kivijalkaan vedettynä omakotitaloissa, itse asustan rivitalon pätkässä jossa kuituun pitää olla yhtiökokouksessa enemmistön päätös.Siihen päälle sähkökeskukselta huoneistoihin kaapeloinnit jne. Pitää selvitellä miten yksittäiseen osakkeeseen kuidun veto onnistuisi? Siihen asti ainakin mennään 4g:llä.
Ruuhka-aikana n.30mb ja klo 24:n jälkeen reilut 16mb download.
Eiköhän siinä ole takana se, että pelkäävät, että firmat alkavat ostaa enemmän noita kuluttajaliittymiä eli jos siellä olisi se 1/1Gbit/s nopeusluokka tarjolla. Ja halvempi liittymä
Olisiko mitään ehdotusta, miten mitata netin nopeutta jatkuvasti puolen tunnin välein? Pitäisi testata eri operattorien 4G nopeuksia alueella. DNA tuntuu toimivan äärettömän huonosti, luultavasti johtuen ruuhkasta iltaisin.
Netgear MR1100:lla oli taas vauhti päällä
Odotusarvot kyllä puhuvat sen puolesta, että tämän vuoden puolella pitäisi tulla.
Jos latausnopeus on 21M liittymässä 0.97-1.01 välillä ja lähetysnopeus yli 3M, rajoittaako operaattori silloin yhteyttä?
Voi olla myös modeemi jumissa. Tekeekö saman heti modeemin restartin jälkeen?
Täsmälleen samaa latausnopeutta tarjoaa modeemin käynnistyksen jälkeen,jos jatkuu vielä huomenna täytynee ottaa yhteyttä operaattoriin.
Siinä oma DNA:n ilmeisesti kuitukaapeli. Pingit on vaan aika isot jostain syystä.
Onko toi pingi ollut aina noin suuri? Mulla on vastaava liittymä ja mun pingit on <10ms...
Siinä oma DNA:n ilmeisesti kuitukaapeli. Pingit on vaan aika isot jostain syystä.