Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Itse tehden juuri ja juuri onnistuu. Täysi moottoriremontti teetettynä tuollaiseen maksaa helposti tuplat mainittuun vaihtokoneen hintaan verrattuna.
Täydellinen rebuild kit koneeseen ja uusi paranneltu kampiakseli kotia toimitettuna veroineen noin 2500€ (ensimmäiset hakutulokset ebaystä, saattaa saada halvemmallakin). Jäähän tuossa 2500 euroa vielä sitten muuhun härväämiseen. Eli kyllä tuolla summalla pitäisi saada helpostikin tehtyä tuommoinen homma.
 
Itellä sama auto suosikkilistalla, mutta en ole tutkinut enempää. Samaa ihmetellyt kun ei ole mennyt. Kesäautoa itse katsellut.

Mielenkiinnosta. Olet laittanut auton suosikkilistalle mutta et ole siitä sen enempää kiinnostunut. Odotatko jotain dramaattista hinnanlaskua vai miksi ylipäätänsä laitoit suosikkilistalle?

Itse kun suosikkilistaan niin olen aina tosissaan kiinnostunut autosta. Jos siitä selviää jotain negaa niin poistan myös suosikkilistalta enkä roikottele siellä mitään turhanpäiten
 
Täydellinen rebuild kit koneeseen ja uusi paranneltu kampiakseli kotia toimitettuna veroineen noin 2500€ (ensimmäiset hakutulokset ebaystä, saattaa saada halvemmallakin). Jäähän tuossa 2500 euroa vielä sitten muuhun härväämiseen. Eli kyllä tuolla summalla pitäisi saada helpostikin tehtyä tuommoinen homma.

Niin, jos lohko ja kansi on vielä käyttökelpoisia. Kampiakselin katkeaminen kuulostaa äkkiseltään aika väkivaltaiselta tapahtumalta enkä ihmettelisi jos lohko ja/tai kansi on ottanut itseensä. Sitten kun yhtäkkiä kaivataankin moottorihiomon palveluita tai uutta kantta niin tuskin selvitään alle nelinumeroisella summalla.
 
Mielenkiinnosta. Olet laittanut auton suosikkilistalle mutta et ole siitä sen enempää kiinnostunut. Odotatko jotain dramaattista hinnanlaskua vai miksi ylipäätänsä laitoit suosikkilistalle?

Itse kun suosikkilistaan niin olen aina tosissaan kiinnostunut autosta. Jos siitä selviää jotain negaa niin poistan myös suosikkilistalta enkä roikottele siellä mitään turhanpäiten
En odota. Selailen nettiautoa silloin tällöin ajankuluksi ja laitan mielenkiintoisia autoja suosikkilistalle. Niinkun sanoin niin olen pohtinut kesäautoa ja tuon aikakauden 3-sarjan coupe on yksi vaihtoehto. Löytyy myös pari Z4:ää mutta voi olla että en osta mitään :)
 
En odota. Selailen nettiautoa silloin tällöin ajankuluksi ja laitan mielenkiintoisia autoja suosikkilistalle. Niinkun sanoin niin olen pohtinut kesäautoa ja tuon aikakauden 3-sarjan coupe on yksi vaihtoehto. Löytyy myös pari Z4:ää mutta voi olla että en osta mitään :)

Ok ei siinä mitään :lol: Kiinnosti vain näkökulma miksi autoja ylipäätään suosikkilistataan.

Jossain paljon katsotuissa +100ke autoissa voi olla 100 suosikkilistaajaa ja näistä yksikään tuskin on tosiostaja
 
  • Tykkää
Reactions: mhj
Niin, jos lohko ja kansi on vielä käyttökelpoisia. Kampiakselin katkeaminen kuulostaa äkkiseltään aika väkivaltaiselta tapahtumalta enkä ihmettelisi jos lohko ja/tai kansi on ottanut itseensä. Sitten kun yhtäkkiä kaivataankin moottorihiomon palveluita tai uutta kantta niin tuskin selvitään alle nelinumeroisella summalla.
Maalitolppia siirtämällähän saa kuluja nostettua melkein loputtomasti.
Mutta taitaa olla kutakuinkin 55 euroa per sylinteri porautuksen hinta. Kantta ei ole tarttenut koskaan tsekata koneistamossa, mutta kansiammattilainen katsoi yhden mun uuden kannen ja otti siitä pari sataa muistaakseni.
Tietenkin näytti uuden kannenkin saavan noin kuuteen sataan euroon kotia toimitettuna (en katsonut, onko pelkkä kansi vai kuuluuko kaikki muutkin osat hintaan).

Aika kaukana ollaan vieläkin viisinumeroisista summista.
 
Maalitolppia siirtämällähän saa kuluja nostettua melkein loputtomasti.
Mutta taitaa olla kutakuinkin 55 euroa per sylinteri porautuksen hinta. Kantta ei ole tarttenut koskaan tsekata koneistamossa, mutta kansiammattilainen katsoi yhden mun uuden kannen ja otti siitä pari sataa muistaakseni.
Tietenkin näytti uuden kannenkin saavan noin kuuteen sataan euroon kotia toimitettuna (en katsonut, onko pelkkä kansi vai kuuluuko kaikki muutkin hintaan).

Aika kaukana ollaan vieläkin viisinumeroisista summista.

Ei tässä mitään maalitolppia tarvitse siirrellä, kun ensinnäkin ei ole mitään varmaa tietoa siitä mikä tuossa jaggessa on ja kuinka isoa vauriota oletettu kampiakselin katkeaminen on tehnyt.

"nostaa vaan uuden koneen keulille" ja "rebuild kit ja uusi kampiakseli" on aika best case skenaarioita.

Ilmeisesti moottorivaurioisten autojen korjaaminen on parempi bisnes kuin olen luullut, ehkä pitäisi alkaa alan yrittäjäksi kun varmaa rahaa tiedossa.
 
Eihän moottoriremonttia tehdä ilman koneistuksia - tai sitten ei ainakaan voi täysremontista puhua. Vähintään sylinterien hoonaus ja kannen/kansien tasohionta kuuluu asiaan. Pelkät renkaat eivät myöskään läheskään aina riitä, vaan uudet männät joutuu monesti hankkimaan. Yhden korjaamolaskun näin juuri vähän aikaa sitten 6-pyttyisestä dieselistä ja loppusumma oli 8500€, vaikka esim. turboa ei ollut uusittu.
 
Pitäisi varmaan tarkistaaa tuon bemarin historia, mutta Jyväskylässä oli kerran tuollainen myynnissä päälle 4000 euron hintaan. Auto oli täynnä pintaruostetta joka paikassa.
 
Ei tässä mitään maalitolppia tarvitse siirrellä, kun ensinnäkin ei ole mitään varmaa tietoa siitä mikä tuossa jaggessa on ja kuinka isoa vauriota oletettu kampiakselin katkeaminen on tehnyt.

"nostaa vaan uuden koneen keulille" ja "rebuild kit ja uusi kampiakseli" on aika best case skenaarioita.

Ilmeisesti moottorivaurioisten autojen korjaaminen on parempi bisnes kuin olen luullut, ehkä pitäisi alkaa alan yrittäjäksi kun varmaa rahaa tiedossa.

En tiedä kuinka tarkkaan olet seurannut, mutta aika moni pienempi jobbari tekee joko moottorivaurioisia itse myyntiin ja / tai kaksikilpisiä. Kyllähän se ihan bisnes vaikuttaa olevan, hyvästä en tiedä.

Yllämainitusta syystä jättävät kyllä yleensä sen moottoriremontin tai moottorinvaihdon mainitsematta ja korkeintaan ilmoitukseen merkitään "jakopää vaihdettu" tmv.
 
Tämä on roikkunut myynnissä jo varmaan vuoden. Onkohan tuossa jotain mätää, kun ei mene kaupaksi? Vai onko vain hintaa liikaa?

En ehkä edusta auton ostajakuntaa. Kuitenkin kyseessä on janoinen 23 vuotias auto, jolle on annettu monoa ihan huolella: "autoon hiljattain tehty peräremontti". 10k euroja on aivan liikaa oman näkemykseni mukaan.
 
En ehkä edusta auton ostajakuntaa. Kuitenkin kyseessä on janoinen 23 vuotias auto, jolle on annettu monoa ihan huolella: "autoon hiljattain tehty peräremontti". 10k euroja on aivan liikaa oman näkemykseni mukaan.
Onhan se noinkin. Tosin vaikea tuollaisen auton hankintaa on ylipäätään millään järkisyillä perustella.
 
Automaatti varmaan syö suuren osan myös ostajista pois. Tuo olisi meikäläisen tyyppiselle henkilölle ihan oiva kesäpirssi viikonloppuajeluihin mutta tuo jeesuksen vanha automaatti kyllä pilaa tuossa sen ajamisen ilon kokonaan. Peräremontti nyt ei kerro tuon ikäisessä autossa mitään, voi olla tehty ihan mistä syystä tahansa.
 
Automaatti varmaan syö suuren osan myös ostajista pois. Tuo olisi meikäläisen tyyppiselle henkilölle ihan oiva kesäpirssi viikonloppuajeluihin mutta tuo jeesuksen vanha automaatti kyllä pilaa tuossa sen ajamisen ilon kokonaan. Peräremontti nyt ei kerro tuon ikäisessä autossa mitään, voi olla tehty ihan mistä syystä tahansa.

Äkkiäkös tuohon swappaa ZF:n 8-pykäläisen automaattilaatikon tilalle.

Samaa mieltä että peräremontti ei noissa kerro mitään, voi olla vaihdettu välityssuhdetta, asennettu/poistettu lukko, tai muuten vaan rempattu..

Nuo E46:t ei oo kovin isossa huudossa, kuten ei juuri enää E90:tkään.. E36 taitaa olla arvokkaampi jo.
 
Kaikella logiikallahan nyt pitäisi saada 330i e90 edukkaasti, mutta järkevästi varustellut fiksukuntoiset maksaa ihan maltaita. E90 saa kyllä halpojakin, mutta sitten se on se sysipaska 320si tai joku muu vastaava raklatin.
 
Nyt on muutenkin trendi sellainen, että harrastekalustolla on hyvin rajalliset markkinat Suomessa ja myyntihinnat melkein kautta linjan alhaisemmat kuin Keski-Euroopassa. Nyt Saksasta tuodaan käyttöautoja Suomeen ja harrasteautoja viedään Suomesta Saksaan.
 
Ok ei siinä mitään :lol: Kiinnosti vain näkökulma miksi autoja ylipäätään suosikkilistataan.

Jossain paljon katsotuissa +100ke autoissa voi olla 100 suosikkilistaajaa ja näistä yksikään tuskin on tosiostaja
Jäänyt mielikuva että tähän ketjuun postataan usein linkkejä autoihin joita ei varsinaisesti olla itselle ostamassa, ja käynyt ilmi että joitain muitakin kiinnostanut, ilman ostoaikeita, kuin postaajaa.

Joku seuraa pyyntihkehitystä, joku toinen koijaus yritystä, jne.
 
Nyt on muutenkin trendi sellainen, että harrastekalustolla on hyvin rajalliset markkinat Suomessa ja myyntihinnat melkein kautta linjan alhaisemmat kuin Keski-Euroopassa. Nyt Saksasta tuodaan käyttöautoja Suomeen ja harrasteautoja viedään Suomesta Saksaan.
Mulla meni museorekisteröity Porsche 944 jonnekin ulkomaille. Joku autonhakija hieman kuunteli moottoria ja kertoi ajavansa ensin Ruotsiin ja sieltä autot lähti rekalla jonnekin muualle.
 
Osuuskaupan kassalla ruotsinkielisellä rannikkoseudulla:

-Onko es-corttia?
-Ei, ku mulla on Focus.

No, ny ois:



Tuokin olisi hyvä yksilö jos korjaisivat oikeanpuolen oven.

Uudelleenmaalattu, väärän sävyinen, appelsiinipinnalla ja alalaidasta mutkalla.
 
Huollettu 1993 ja heti perään 2003. Suunnillen sama huoltoväli 2013 - 2024 :cool:

Enpäs muistanutkaan, että Eskoa sai myös porrasperänä tuohon aikaan. Muistelin porrasperän olevan Orion, mutta on tainnut juuri 1990 muuttua takaisin Eskoksi. Näin ainakin Nettiautosta löytyneiden Orionien perusteella.

Löytyikin oikea helmi tuota selvitellessä
 
Huollettu 1993 ja heti perään 2003. Suunnillen sama huoltoväli 2013 - 2024 :cool:

Enpäs muistanutkaan, että Eskoa sai myös porrasperänä tuohon aikaan. Muistelin porrasperän olevan Orion, mutta on tainnut juuri 1990 muuttua takaisin Eskoksi. Näin ainakin Nettiautosta löytyneiden Orionien perusteella.

Löytyikin oikea helmi tuota selvitellessä

Kyllähän tuo neloskoppainen escortti juuri tuolta näytti. Ford Escort (1986) – Wikipedia

Mun eka auto oli tuommoinen vm.1989. Yllättävän pirtsakkakin oli tuolla 1,6l koneella, kun on kevyt auto. Hyvät muistothan sitä toki omaa ekasta omasta autostaan, mutta todellisuudessa ohjaustehostimen puuttuminen vaati hartiavoimia taskuparkkiin peruutellessa ja kaasarikonekkin aiheutti sen, että oli ns. yksilöitä kyllä kaikki moiset. Piti aina vähän opetella, miten menopeli startattiin, missäkin ulkolämpötilassa. Omani ei myöskään tuntunut nollakeleillä pysyvän tyhjäkäynnillä. Piti aina alkutalvesta hakea puksun essolta uusi virranjakajan kansi ja pyörijä. Niillä sitten toimi aina yhden talven yli.
 
Huollettu 1993 ja heti perään 2003. Suunnillen sama huoltoväli 2013 - 2024 :cool:

Enpäs muistanutkaan, että Eskoa sai myös porrasperänä tuohon aikaan. Muistelin porrasperän olevan Orion, mutta on tainnut juuri 1990 muuttua takaisin Eskoksi. Näin ainakin Nettiautosta löytyneiden Orionien perusteella.

Löytyikin oikea helmi tuota selvitellessä
Ei tuo Escort ole porrasperä vaan liftback
 
Tietämättömänä kysyn, mitä akuston vaihto tuollaiseen maksaa Suomessa? Veikkaus että ihan helvetisti.
 
Siis kilsathan on vain 197tkm? Onhan noita akustoja monilla merkeillä joilla on painettu 400tkm. Eikai tuossa nyt mitään paniikkia ole? Ainahan noista voi vaihtaa yksittäisiä kennojakin. 330e:ssä vielä akusto kaiken lisäksi aika pieni. Melkein itse ennemmin ostaisin 14 tonnilla 200 ajetun, kuin 20 tonnilla 150 ajetun :D

Toisin sanottuna jos noista kaikista menisi aina akustot 200tkm välein, olisi suomen halvin kyllä varmaan halvempi kuin 14 000e
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mhj
Kyllähän noi akut ilmeisesti menee siltä porukalta joka ajaa noita kuin sähköautoa. Voisi kuvitella että vanha plugari-taksi olisi hyvä hankinta siinä suhteessa, kun auto on hankittu pelkästään paperilla olevaa päästörajaa varten.
 
Elän varmaan omassa kuplassani mutta kuka ihme noita hybridejä jaksaa latailla. Kyllähän ne nyt käytännössä poikkeuksetta ostetaan sen veroedun takia. Varmaan jotain pisaralla pisimmälle säästäjiä on jotka jaksaa sitä sähköautoilua larpata noilla, mutta luulisi olevan vähemmistössä.
 
Elän varmaan omassa kuplassani mutta kuka ihme noita hybridejä jaksaa latailla. Kyllähän ne nyt käytännössä poikkeuksetta ostetaan sen veroedun takia. Varmaan jotain pisaralla pisimmälle säästäjiä on jotka jaksaa sitä sähköautoilua larpata noilla, mutta luulisi olevan vähemmistössä.
Aika moni, jos sillä vaikka pudottaa kuukausittaisen 300-400 euron bensalaskun sataseen. Itsekin jaksan ladata sähköautoani, joten varmaan jaksaisin ladata hybridiäkin.

Eri juttu sitten jos ei ole kotona piuha odottamassa valmiina.
 
Suurin kysymys tässä varmaan on mitä se auto tekee, jos akku on kaput? Antaako se ajaa vai onko akku pakko olla toiminnassa? Aikamoista väkertämistä tuo sähköllä ajaminen on noissa pieniakkuisissa vehkeissä.

e: Hieman kyllä eri minusta ladata sähköautoa kerran-pari viikkoon vs. joka saatanan reissun jälkeen tuupata laturi kiinni.
 
Suurin kysymys tässä varmaan on mitä se auto tekee, jos akku on kaput? Antaako se ajaa vai onko akku pakko olla toiminnassa? Aikamoista väkertämistä tuo sähköllä ajaminen on noissa pieniakkuisissa vehkeissä.

e: Hieman kyllä eri minusta ladata sähköautoa kerran-pari viikkoon vs. joka saatanan reissun jälkeen tuupata laturi kiinni.
Minä tuuppaan piuhan ”joka saatanan reissun jälkeen kiinni” ihan jo siitä syystä että ei tartte sitten miettiä sen enempää, kun automaatiot tunkee akkuun 0 sentin sähköä jos semmoista nyt sattuu olemaan tarjolla.

Laittaa monet lohkonkin piuhan kiinni. Plugareissa vielä usein on nykyään lämppärit sähköllä niin onhan se vähän hönöä sitä akkua siihen käyttää kun piuhakin on vieressä odottamassa kytkemistään. Toki jos se ”joka saatanan reissun jälkeen” ropaaminen on rasittavaa niin sitten on, eihän se kaikille sovi.
 
Suurin kysymys tässä varmaan on mitä se auto tekee, jos akku on kaput? Antaako se ajaa vai onko akku pakko olla toiminnassa? Aikamoista väkertämistä tuo sähköllä ajaminen on noissa pieniakkuisissa vehkeissä.

Just oli juttua jossain lehdessä jossa sähköautojen korjaaja sanoi, että jossain merkeissä hybrideissä ajo loppuu jos akku zippaa lopullisesti. En muista mitä merkkejä siinä luetteli, oliko Mersu ainakin
 
Varmaan kaikissa lataushybrideissä loppuu, koska auto käynnistetään starttimoottorin sijaan sähköpuolen ajomoottorilla. Ja luultaasti myös melkein kaikissa ei-ladattavissakin näin, ellei sitten ole jotain tosi alkeellisia systeemeitä.
 
Minä tuuppaan piuhan ”joka saatanan reissun jälkeen kiinni” ihan jo siitä syystä että ei tartte sitten miettiä sen enempää, kun automaatiot tunkee akkuun 0 sentin sähköä jos semmoista nyt sattuu olemaan tarjolla.

Laittaa monet lohkonkin piuhan kiinni. Plugareissa vielä usein on nykyään lämppärit sähköllä niin onhan se vähän hönöä sitä akkua siihen käyttää kun piuhakin on vieressä odottamassa kytkemistään. Toki jos se ”joka saatanan reissun jälkeen” ropaaminen on rasittavaa niin sitten on, eihän se kaikille sovi.
Mun pointti oli siinä, että siinä on vissi ero viitsiikö vaiko onko pakko. Täyssähkö toimii ihan hyvin ja lämmittää itsensä ilman mitään kytkemistä. Ihan turha sun on sellaista verrata mihinkään pakkopullaa hybridiin. Saati lohkolämmittimellä varustettuun polttikseen.
 
Aika moni, jos sillä vaikka pudottaa kuukausittaisen 300-400 euron bensalaskun sataseen. Itsekin jaksan ladata sähköautoani, joten varmaan jaksaisin ladata hybridiäkin.

Eri juttu sitten jos ei ole kotona piuha odottamassa valmiina.
Millä ihmeen ajoprofiililla latailet tollasta 330e:tä niin että sun 300-400e tippuu sataseen? Ajat aina 10km ja lataukseen, uudestaan 10km ja lataukseen? Ethän sää kerkiä muuta tekeenkään kun lataamaan sitä tötteröä.
 
Just oli juttua jossain lehdessä jossa sähköautojen korjaaja sanoi, että jossain merkeissä hybrideissä ajo loppuu jos akku zippaa lopullisesti. En muista mitä merkkejä siinä luetteli, oliko Mersu ainakin

Ainakin volvon v60 ja muut samankaltaiset, ellei sitä featurea ole korjattu.
 
Millä ihmeen ajoprofiililla latailet tollasta 330e:tä niin että sun 300-400e tippuu sataseen? Ajat aina 10km ja lataukseen, uudestaan 10km ja lataukseen? Ethän sää kerkiä muuta tekeenkään kun lataamaan sitä tötteröä.
En varmaan just tota 330e:tä, jos nyt on juuri tasan tarkkaan tästä yksilöstä kyse. Alkaa mennä vähän offtopiciksi muutenkin jo. Mutta esimerkkinä nyt vaan niin mun päivittäiset ajot on noin 100 km ja molemmissa päädyissä lataus, jolloin perus 50 km kulkevalla plugarikikottimella saa jo keskikulutusta ihan huomattavasti alas vaikka ei perseilisi akkua ihan täysin vaihtokuntoon sähköautoa leikkimällä.
 
Mun pointti oli siinä, että siinä on vissi ero viitsiikö vaiko onko pakko. Täyssähkö toimii ihan hyvin ja lämmittää itsensä ilman mitään kytkemistä. Ihan turha sun on sellaista verrata mihinkään pakkopullaa hybridiin. Saati lohkolämmittimellä varustettuun polttikseen.
Joo, luulen että olet taas ihan oikeassa tässäkin.
 
1000026486.jpg

Ennätys
1000026486.jpg
 
Siitä vähän ajettua juoppoa saksalaista alle. 4.2 litrainen bensiinimoottori huokailee pellin alla ja tippilaatikko antaa kuljettajan lepuuttaa kättä. Melkein voisi luulla, että olisi mittariruuvattu (vm. 2007 / 83 tkm), mutta onhan tuo siistin näköinen... Kyllä kehtaa rouvan kuljettaa lapsia päiväkotiin ja asioida Citymarketissa.

 
En varmaan just tota 330e:tä, jos nyt on juuri tasan tarkkaan tästä yksilöstä kyse. Alkaa mennä vähän offtopiciksi muutenkin jo. Mutta esimerkkinä nyt vaan niin mun päivittäiset ajot on noin 100 km ja molemmissa päädyissä lataus, jolloin perus 50 km kulkevalla plugarikikottimella saa jo keskikulutusta ihan huomattavasti alas vaikka ei perseilisi akkua ihan täysin vaihtokuntoon sähköautoa leikkimällä.
Huumorimiehiä olet. Vaikka sähköt sais ilmaiseksi, niin tuollaisella matkalla ei saa 300 euroa kuussa säästöön, kun pelkän bensan käyttökään ei maksa tarpeeksi.

e: Ja tottakai olen oikeasssa, kun kyse on omasta mielipiteestä :)
 
Viimeksi muokattu:
Huumorimiehiä olet. Vaikka sähköt sais ilmaiseksi, niin tuollaisella matkalla ei saa 300 euroa kuussa säästöön, kun pelkän bensan käyttökään ei maksa tarpeeksi.

e: Ja tottakai olen oikeasssa, kun kyse on omasta mielipiteestä :)
Ei kai tässä mistään mielipiteestä ollut kyse, sinähän olet ihan faktuaalisesti täysin oikeassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 780
Viestejä
4 600 665
Jäsenet
75 703
Uusin jäsen
Elaksinen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom