Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Itse tehden juuri ja juuri onnistuu. Täysi moottoriremontti teetettynä tuollaiseen maksaa helposti tuplat mainittuun vaihtokoneen hintaan verrattuna.
Täydellinen rebuild kit koneeseen ja uusi paranneltu kampiakseli kotia toimitettuna veroineen noin 2500€ (ensimmäiset hakutulokset ebaystä, saattaa saada halvemmallakin). Jäähän tuossa 2500 euroa vielä sitten muuhun härväämiseen. Eli kyllä tuolla summalla pitäisi saada helpostikin tehtyä tuommoinen homma.
 
Itellä sama auto suosikkilistalla, mutta en ole tutkinut enempää. Samaa ihmetellyt kun ei ole mennyt. Kesäautoa itse katsellut.

Mielenkiinnosta. Olet laittanut auton suosikkilistalle mutta et ole siitä sen enempää kiinnostunut. Odotatko jotain dramaattista hinnanlaskua vai miksi ylipäätänsä laitoit suosikkilistalle?

Itse kun suosikkilistaan niin olen aina tosissaan kiinnostunut autosta. Jos siitä selviää jotain negaa niin poistan myös suosikkilistalta enkä roikottele siellä mitään turhanpäiten
 
Täydellinen rebuild kit koneeseen ja uusi paranneltu kampiakseli kotia toimitettuna veroineen noin 2500€ (ensimmäiset hakutulokset ebaystä, saattaa saada halvemmallakin). Jäähän tuossa 2500 euroa vielä sitten muuhun härväämiseen. Eli kyllä tuolla summalla pitäisi saada helpostikin tehtyä tuommoinen homma.

Niin, jos lohko ja kansi on vielä käyttökelpoisia. Kampiakselin katkeaminen kuulostaa äkkiseltään aika väkivaltaiselta tapahtumalta enkä ihmettelisi jos lohko ja/tai kansi on ottanut itseensä. Sitten kun yhtäkkiä kaivataankin moottorihiomon palveluita tai uutta kantta niin tuskin selvitään alle nelinumeroisella summalla.
 
Mielenkiinnosta. Olet laittanut auton suosikkilistalle mutta et ole siitä sen enempää kiinnostunut. Odotatko jotain dramaattista hinnanlaskua vai miksi ylipäätänsä laitoit suosikkilistalle?

Itse kun suosikkilistaan niin olen aina tosissaan kiinnostunut autosta. Jos siitä selviää jotain negaa niin poistan myös suosikkilistalta enkä roikottele siellä mitään turhanpäiten
En odota. Selailen nettiautoa silloin tällöin ajankuluksi ja laitan mielenkiintoisia autoja suosikkilistalle. Niinkun sanoin niin olen pohtinut kesäautoa ja tuon aikakauden 3-sarjan coupe on yksi vaihtoehto. Löytyy myös pari Z4:ää mutta voi olla että en osta mitään :)
 
En odota. Selailen nettiautoa silloin tällöin ajankuluksi ja laitan mielenkiintoisia autoja suosikkilistalle. Niinkun sanoin niin olen pohtinut kesäautoa ja tuon aikakauden 3-sarjan coupe on yksi vaihtoehto. Löytyy myös pari Z4:ää mutta voi olla että en osta mitään :)

Ok ei siinä mitään :lol: Kiinnosti vain näkökulma miksi autoja ylipäätään suosikkilistataan.

Jossain paljon katsotuissa +100ke autoissa voi olla 100 suosikkilistaajaa ja näistä yksikään tuskin on tosiostaja
 
  • Tykkää
Reactions: mhj
Niin, jos lohko ja kansi on vielä käyttökelpoisia. Kampiakselin katkeaminen kuulostaa äkkiseltään aika väkivaltaiselta tapahtumalta enkä ihmettelisi jos lohko ja/tai kansi on ottanut itseensä. Sitten kun yhtäkkiä kaivataankin moottorihiomon palveluita tai uutta kantta niin tuskin selvitään alle nelinumeroisella summalla.
Maalitolppia siirtämällähän saa kuluja nostettua melkein loputtomasti.
Mutta taitaa olla kutakuinkin 55 euroa per sylinteri porautuksen hinta. Kantta ei ole tarttenut koskaan tsekata koneistamossa, mutta kansiammattilainen katsoi yhden mun uuden kannen ja otti siitä pari sataa muistaakseni.
Tietenkin näytti uuden kannenkin saavan noin kuuteen sataan euroon kotia toimitettuna (en katsonut, onko pelkkä kansi vai kuuluuko kaikki muutkin osat hintaan).

Aika kaukana ollaan vieläkin viisinumeroisista summista.
 
Maalitolppia siirtämällähän saa kuluja nostettua melkein loputtomasti.
Mutta taitaa olla kutakuinkin 55 euroa per sylinteri porautuksen hinta. Kantta ei ole tarttenut koskaan tsekata koneistamossa, mutta kansiammattilainen katsoi yhden mun uuden kannen ja otti siitä pari sataa muistaakseni.
Tietenkin näytti uuden kannenkin saavan noin kuuteen sataan euroon kotia toimitettuna (en katsonut, onko pelkkä kansi vai kuuluuko kaikki muutkin hintaan).

Aika kaukana ollaan vieläkin viisinumeroisista summista.

Ei tässä mitään maalitolppia tarvitse siirrellä, kun ensinnäkin ei ole mitään varmaa tietoa siitä mikä tuossa jaggessa on ja kuinka isoa vauriota oletettu kampiakselin katkeaminen on tehnyt.

"nostaa vaan uuden koneen keulille" ja "rebuild kit ja uusi kampiakseli" on aika best case skenaarioita.

Ilmeisesti moottorivaurioisten autojen korjaaminen on parempi bisnes kuin olen luullut, ehkä pitäisi alkaa alan yrittäjäksi kun varmaa rahaa tiedossa.
 
Eihän moottoriremonttia tehdä ilman koneistuksia - tai sitten ei ainakaan voi täysremontista puhua. Vähintään sylinterien hoonaus ja kannen/kansien tasohionta kuuluu asiaan. Pelkät renkaat eivät myöskään läheskään aina riitä, vaan uudet männät joutuu monesti hankkimaan. Yhden korjaamolaskun näin juuri vähän aikaa sitten 6-pyttyisestä dieselistä ja loppusumma oli 8500€, vaikka esim. turboa ei ollut uusittu.
 
Pitäisi varmaan tarkistaaa tuon bemarin historia, mutta Jyväskylässä oli kerran tuollainen myynnissä päälle 4000 euron hintaan. Auto oli täynnä pintaruostetta joka paikassa.
 
Ei tässä mitään maalitolppia tarvitse siirrellä, kun ensinnäkin ei ole mitään varmaa tietoa siitä mikä tuossa jaggessa on ja kuinka isoa vauriota oletettu kampiakselin katkeaminen on tehnyt.

"nostaa vaan uuden koneen keulille" ja "rebuild kit ja uusi kampiakseli" on aika best case skenaarioita.

Ilmeisesti moottorivaurioisten autojen korjaaminen on parempi bisnes kuin olen luullut, ehkä pitäisi alkaa alan yrittäjäksi kun varmaa rahaa tiedossa.

En tiedä kuinka tarkkaan olet seurannut, mutta aika moni pienempi jobbari tekee joko moottorivaurioisia itse myyntiin ja / tai kaksikilpisiä. Kyllähän se ihan bisnes vaikuttaa olevan, hyvästä en tiedä.

Yllämainitusta syystä jättävät kyllä yleensä sen moottoriremontin tai moottorinvaihdon mainitsematta ja korkeintaan ilmoitukseen merkitään "jakopää vaihdettu" tmv.
 
Tämä on roikkunut myynnissä jo varmaan vuoden. Onkohan tuossa jotain mätää, kun ei mene kaupaksi? Vai onko vain hintaa liikaa?

En ehkä edusta auton ostajakuntaa. Kuitenkin kyseessä on janoinen 23 vuotias auto, jolle on annettu monoa ihan huolella: "autoon hiljattain tehty peräremontti". 10k euroja on aivan liikaa oman näkemykseni mukaan.
 
En ehkä edusta auton ostajakuntaa. Kuitenkin kyseessä on janoinen 23 vuotias auto, jolle on annettu monoa ihan huolella: "autoon hiljattain tehty peräremontti". 10k euroja on aivan liikaa oman näkemykseni mukaan.
Onhan se noinkin. Tosin vaikea tuollaisen auton hankintaa on ylipäätään millään järkisyillä perustella.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 319
Viestejä
4 596 263
Jäsenet
75 590
Uusin jäsen
jrTechnologist

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom