Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Tuolle on ilmeisesti tullut Waldilla väärä mallinimi, ”black poodle” olisi asiankuuluva kun katsotaan pellin alle. Jätetään se Bison V8:ille…
Oikean puolen ohjaus avoautossa olisi kyllä melko hämmentävä, kaupungissa valoissa istuskellaan silloin alle metrin päässä valoissa odottavissa jalankulkijoista, kuulet kirjaimellisesti kaiken mitä siinä tolpalla höpistään. Ei todellakaan ujon pojan/tytön hommaa, tai jos ei tykkää olla huomion keskipisteenä.
 
Tässä on varmaan yksi "parhaista" myyntipuheista, millä yritetään RHD-autoa myydä.
Muutenkin tuommoinen all show no go yhdistettynä tuohon hintaan on aika varmasti sen tae, että pääsee Saber jatkossakin nauttimaan hienosta lisäerikoisuudesta nimeltä oikeanpuoleinen ohjaus mersun ratissa.

Taitaa olla tuo oikean puolen oleva ratti tosiaan sellainen spesiaalimpi erikoisuus, jota harva suomalainen Suomessa autoileva kovinkaan korkealle osaa arvostaa. Itse asiassa taitaa olla, että auton hinnan saa puolittaa verrattuna vasemman puoleisen ratin vastaavaan autoon. Ellei sitten jotain mainoksia työkseen jakavaa postinjakajaa löydä, jolla olisi kiinnostusta ostaa se kovemmallakin hinnalla.

Jossain harvinaisissa keräilyautoissa varmaan ihan ja sama kun niillä nyt ei kuitenkaan käytännössä ajeta koskaan muutenkaan.
 
Taitaa olla tuo oikean puolen oleva ratti tosiaan sellainen spesiaalimpi erikoisuus, jota harva suomalainen Suomessa autoileva kovinkaan korkealle osaa arvostaa. Itse asiassa taitaa olla, että auton hinnan saa puolittaa verrattuna vasemman puoleisen ratin vastaavaan autoon. Ellei sitten jotain mainoksia työkseen jakavaa postinjakajaa löydä, jolla olisi kiinnostusta ostaa se kovemmallakin hinnalla.

Jossain harvinaisissa keräilyautoissa varmaan ihan ja sama kun niillä nyt ei kuitenkaan käytännössä ajeta koskaan muutenkaan.
Ajelin joskus jonkin aikaa japanin autolla. Ei se nyt mitään niin ihmeellistä ollut. Ainoa mikä vaati totuttelua oli, että tuppasi herkästi auto ajautumaan tien oikeaan reunaan, kun istuin siellä oikealla. Vaati aktiivista mentaalista opettelua saada se sinne kaistan keskelle tai hieman vasempaan. Tottumiskysymys.
 
Tottumiskysymys tuo on enkä pidä sinänsä mitenkään kauhean erikoisena on ratti oikealla tai vasemmalla, kun itselläkin japsiauto on. Ehkä ennemmin näkisin tilanteen niin, että jos autosta on vasuriohjattava versio niin silloin oikealta ajaminen on vähän sellanen budjettiratkaisu ja vaikuttaa kyllä auton hintaan, mutta sitten taas ne mallit missä vasuriohjausta ei ole, on oma juttunsa.
 
Mites ohittaminen tuollaisella, käydään kurkistamassa koko auton leveydeltä vastaantulijoiden kaistalla tuleeko sieltä ketään? Drive-in:it ja muut asiointiluukut ”väärällä” puolella autoa… kuulostaa helvetin vaivalloiselta tuollaisella autolla ajaa.
 
Nyt on kyllä kohtuullisen makean värinen laite. Ei haittais tämmösellä tähtäimellä ajella :cool:

Yksinkertaisesti kamala jäte. Alitehoinen ja vielä tuunattu piloille. Toisaalta hyvä ettei tuohon ole uhrattu oikeaa AMG:tä.

Mulla on ollut 171-korinen 55:nen (jota itseasiassa tässäkin ketjussa vuosia sitten "asiantuntijat" sanoitti niin että oli naurussa pitelemistä) ja se oli oikea eläin. Iso kone kengän kokoisessa kopassa.
 
Mites ohittaminen tuollaisella, käydään kurkistamassa koko auton leveydeltä vastaantulijoiden kaistalla tuleeko sieltä ketään? Drive-in:it ja muut asiointiluukut ”väärällä” puolella autoa… kuulostaa helvetin vaivalloiselta tuollaisella autolla ajaa.

Luultavasti 99+ prosenttia suomalaisista autoilijoista on samaa mieltä ja valitsee vasemman puoleisen ratin auton jos saisi samaan hintaan oikean puolen ratin auton.

Toki se oikean ratin auto kelpaa 99 prosentille suomalaisista jos hinta olisi tarpeeksi edullinen. Ääriesimerkkinä vaikka 100 euron hintaan saisi uuden G sarjan Mersun. Ei tarvisi edes sekuntia miettiä ostanko. Toki esimerkki on hypoteettinen, kun jo paljon ennen tuota hintatasoa ne ois ostettu pois ja rahdattu Iso-Britanniaan myytäväksi.
 
Jaahas nyt on pakotettu tuo uusi Nettiauto niin ne classic linkit eivät enää tietenkään toimi.
 
Mites ohittaminen tuollaisella, käydään kurkistamassa koko auton leveydeltä vastaantulijoiden kaistalla tuleeko sieltä ketään? Drive-in:it ja muut asiointiluukut ”väärällä” puolella autoa… kuulostaa helvetin vaivalloiselta tuollaisella autolla ajaa.

Jos nyt mietit ihan järjellä, niin se kuskin pää on ehkä max metrin eri kohdassa vrt LHD autoon.
Ihan samalla tapaa pääsee ohi RHD:llä.
Mullakin joskus junnuna noita "postiautoja" oli ja aina sai naureskella niille samoille kommenteille kun ei selvästi ole koskaan edes kokeiltu sellaista. Nopeasti tottuu, mutta olen täsmälleen samaa mieltä kuin yllä:
Budjettiratkaisu --> Jos samasta vehkeestä on LDH versio, niin vähän sellainen piensäästäjä -fiilis siinä tulee kun joku ostaa väärältä puolen ajettavan. Itse en Euroautoa kyllä suostuisi ottamaan väärältä puolen ajettavana. Joku tsunamiturbo asia erikseen jos ei ole edes saatavilla LHD versiota.

edit: ja voisin harrasteeksi kyllä ottaa jonkun japsi-importin kun niissä kuitenkin yleensä on koppa niin paljon paremmassa kunnossa kuin Eurovehkeissä. Olihan se silloin junnunakin ihan jotain utopistista kun ostin 1995 vuoden Toyotan jossa oli pultinkannatkin kuin juuri tehtaalta lähteneessä autossa. Oli aika mukava tehdä jotain tuningeja alustaan, kun ei tarvitse ensimmäiseksi tapella sen vuosien aikana kerääntyneen skeidan ja ruosteen kanssa.
 
Eikö tuolla Nettiautossa enää pysty asettamaan hakukriteeriksi Suomen maakuntia ? Afganistanin kyllä pystyy asettamaan kriteeriksi.

Edit. Nyt löytyikin. Pitää ensin valita ”Vain Suomesta”, niin näkee maakunnat.

IMG_3947.jpeg
 
Eikö tuolla Nettiautossa enää pysty asettamaan hakukriteeriksi Suomen maakuntia ? Afganistanin kyllä pystyy asettamaan kriteeriksi.

Edit. Nyt löytyikin. Pitää ensin valita ”Vain Suomesta”, niin näkee maakunnat.

Eikös tämä ollu osa sitä "uudistamme sivustoa käyttäjien ehdoilla"? Vähän sama ku tori.fi uudistus. Miksi korjata jotain mikä ei ole rikki :lol:

En kylläkään kumpaakaan aktiivisesti käytä, mutta satuin huomaamaan kommentin niin oli pakko kommentoida. Mun mielestä se vanhempi, niin tori.fi ku nettiauto oli parempi käyttää.
 
Eikö tuolla Nettiautossa enää pysty asettamaan hakukriteeriksi Suomen maakuntia ? Afganistanin kyllä pystyy asettamaan kriteeriksi.

Edit. Nyt löytyikin. Pitää ensin valita ”Vain Suomesta”, niin näkee maakunnat.

IMG_3947.jpeg

Sun pitää valita siihen se Suomi ensin, sen jälkeen sinne pompsahtaa siihen samaan alasvetovalikkoon eri maakunnat. Todella selkeetä, eiks jeh?

Edit: No kerkesitkin näemmä editoida.
 
Jaahas nyt on pakotettu tuo uusi Nettiauto niin ne classic linkit eivät enää tietenkään toimi.
Aika erikoista etteivät ole tehneet uudelleenohjauksia noista classic-linkeistä uuteen versioon.

Tosiaan, tällä kertaa se deadline sitten piti paikkansa ja uuteen versioon joutui viimein siirtymään. Hetken aikaa menee varmaan totutellessa, edellisestä pakkouudistuksesta kun oli jo aikaa ja melki päivittäin tuota tulee selailtua. Se tuossa vähän ihmetyttää, ettei vetotavan valintaa ole vieläkään saatu tuohon sivupalkin pikahakuun.
 
Onhan tuo ihan tajuttoman paljon hitaampi etsiä yhtään mitään, kuin vanha versio.

Ihan yksinkertaisena esimerkkinä kun etsit vaikka jotain Golf R:ää niin classicista näpyttelit:
VW Golf, Moottoritilavuus yli 1,9, käyttövoima Bensiini, neliveto ja vuosimalli.

Nyt joudut availemaan kaiken maailman valikoita ja ruksimaan sieltä nuo samat jutut jotka aiemmin sait suoraan sivupalkista valittua.
Lisäbonuksena sivusto toimii ihan tajuttomasti hitaammin ja on paljon bugisempi. 20% käyttökerroista kun naksuttelet sinne hakuehdot, tulee että tapahtui odottamaton virhe ja taas ollaan etusivulla. Siis ei jumalauta miten paljon paskemmaksi tuo muuttui.
 
Sattui harmillinen tilanne itselle Nettiauton kulpupelin koeajolla. Noin 15 minuutin koeajo ja takaisin tullessa auto jäi vielä tyhjäkäynnille. Samalla ilmeisesti moottoriöljyt vuoti maahan. Mitään öljyvanaa kun ei ainakaan maassa näkynyt.

Auto bensa Opel. Noin 300tkm ajettu. Itseäkin harmittaa ja myyjää varmasti vielä enemmän. Ainakin myyjä epäili, että joku stefa pullahtanut pois? Moottoritila oli aluksi aivan puhdas, mutta rikkoontumisen jälkeen öljyä oli aika paljon lennellyt.

Ei ole kyllä itselle koskaan käynyt vastaavaa. Mitä nyt omasta vag autosta meni öljypumppu rikki ja auto menikin sitten romuksi. Tuossa koeajo pelissä varmaankin moottori on vielä kunnossa, kunhan jonkun stefan joku vaihtaa ehjään. Kun testiajon aikana ei kuulunut ainakaan mitään sivuääniä mistään. Moottori ilmeisesti 1.4T.
 
Sattui harmillinen tilanne itselle Nettiauton kulpupelin koeajolla. Noin 15 minuutin koeajo ja takaisin tullessa auto jäi vielä tyhjäkäynnille. Samalla ilmeisesti moottoriöljyt vuoti maahan. Mitään öljyvanaa kun ei ainakaan maassa näkynyt.

Auto bensa Opel. Noin 300tkm ajettu. Itseäkin harmittaa ja myyjää varmasti vielä enemmän. Ainakin myyjä epäili, että joku stefa pullahtanut pois? Moottoritila oli aluksi aivan puhdas, mutta rikkoontumisen jälkeen öljyä oli aika paljon lennellyt.

Ei ole kyllä itselle koskaan käynyt vastaavaa. Mitä nyt omasta vag autosta meni öljypumppu rikki ja auto menikin sitten romuksi. Tuossa koeajo pelissä varmaankin moottori on vielä kunnossa, kunhan jonkun stefan joku vaihtaa ehjään. Kun testiajon aikana ei kuulunut ainakaan mitään sivuääniä mistään. Moottori ilmeisesti 1.4T.
Väistit juuri luodin, onnea. Todennäköisesti tehty joku hätäinen pikafiksi auton myymiseksi, mikä ei nyt kestänytkään tarpeeksi kauaa kun perävalotakuu ei vielä ehtinyt voimaan.
 

Siitä näperreltävää osaavalle. V10 TDi Phaeton missä aika paljon pielessä, käy tai ei käy, tehostimen pumppu vuotaa, kattoluukku vuotaa, sisältä märkä, sitä sun tätä purettu. Viimeksi leimattu pari vuotta sitten jne...
 
Näköjään päivitetty 24h. (Karmeaa sanoa mutta seuraako ne tätä jonkun sattuman kautta) Mutta joo nyt 149€ mikä on täysin järjetön hinta muutenkin. Kuussatanen uuden auton toimitus sis. kuljetus hangosta jonnein + putsit yms.

Vissiin joku Nettiauton bugi. Mulla oli toisessakin välilehdessä muutaman tunnin takaa auki tällainen, ja kun päivitin välilehden, niin toimistomaksu tippui järkevämpään 199 euroon.

1733273935667.jpeg
 
Väistit juuri luodin, onnea. Todennäköisesti tehty joku hätäinen pikafiksi auton myymiseksi, mikä ei nyt kestänytkään tarpeeksi kauaa kun perävalotakuu ei vielä ehtinyt voimaan.
Suunniteltiin jo miten maksetaan, kun aloin kuulemaan naputtavaa ääntä moottorista. Onneksi auto oli siinä vielä tyhjäkäynnillä, niin kuulin sen. (Moottoriöljyt oli valuneet siinä parkissa ollessa maahan).

Tuollainen 11 vuotta vanha ja noin 3k€ autohan taitaa olla vielä täysin alkuperäinen? Ainakin ne moottorin stefat voi kestää 300tkm. Mutta ei paljoa yli, koska tuo oli 301tkm.

Jakoketju oli joskus vaihdettu, mutta ei oltu samalla vaihdettu noita muutaman euron stefoja. Kalliiksi kyllä tuli myyjälle.


Mutta koska perävalotakuu, niin onneksi tuli tietenkin koeajettua. Hieman syyttävään sävyyn myyjä kysyi, että kuinka olin ajanut, koska auto oli kestänyt hänen erittäin kevyttä pitkänmatkan maantieajoa. Itsellä kumminkin tapana testata moottori myös, ja nyt oli tavallaan tuuri omalla puolella. Eli yksi reilumpi kiihdytys 100km/h vauhtiin, että onko tehot tallella. Myös jarrut testaan, mutta nyt säälin nastarenkaita, että en kunnon tehojarrutusta edes viitsinyt tehdä. Kesärenkaillahan voi tehdä hyvin yhden hätäjarrutuksen, että jarrut puhdistuu.
 
Suunniteltiin jo miten maksetaan, kun aloin kuulemaan naputtavaa ääntä moottorista. Onneksi auto oli siinä vielä tyhjäkäynnillä, niin kuulin sen. (Moottoriöljyt oli valuneet siinä parkissa ollessa maahan).

Tuollainen 11 vuotta vanha ja noin 3k€ autohan taitaa olla vielä täysin alkuperäinen? Ainakin ne moottorin stefat voi kestää 300tkm. Mutta ei paljoa yli, koska tuo oli 301tkm.

Jakoketju oli joskus vaihdettu, mutta ei oltu samalla vaihdettu noita muutaman euron stefoja. Kalliiksi kyllä tuli myyjälle.


Mutta koska perävalotakuu, niin onneksi tuli tietenkin koeajettua. Hieman syyttävään sävyyn myyjä kysyi, että kuinka olin ajanut, koska auto oli kestänyt hänen erittäin kevyttä pitkänmatkan maantieajoa. Itsellä kumminkin tapana testata moottori myös, ja nyt oli tavallaan tuuri omalla puolella. Eli yksi reilumpi kiihdytys 100km/h vauhtiin, että onko tehot tallella. Myös jarrut testaan, mutta nyt säälin nastarenkaita, että en kunnon tehojarrutusta edes viitsinyt tehdä. Kesärenkaillahan voi tehdä hyvin yhden hätäjarrutuksen, että jarrut puhdistuu.
Tottakai tulee kokeilla kiihdytystä. Revittely sitten aivan eriasia.
 
Kyllä mä vedän rajarille asti koeajolla ja manuaalista testaan kytkinpommilla että luistaako. Samaten jarrut lukkoon asti oli nastoja tai ei. Tai ainakin siihen asti mitä ABS antaa myöden.
 
Kyllä mä vedän rajarille asti koeajolla ja manuaalista testaan kytkinpommilla että luistaako. Samaten jarrut lukkoon asti oli nastoja tai ei. Tai ainakin siihen asti mitä ABS antaa myöden.
Joo, eiköhän ehjän auton pitäisi tuo kestää. Eli testasin paikaltaan rauhassa lähtien, että miten kiihtyy 100km/h vauhtiin asti. Opel punaraja taisi olla muutenkin aika alhaalla, 6000rpm.

Itselle kyllä eka kerta, että (kaikki) moottoriöljyt valuu maahan.

Ja jos moottori on oikein tukossa maantieajosta, niin seurailen taustapeilistä, että tuleeko epänormaalia savua (ei tullut). Tuo jarruttelukin usein auttaa ruosteisiin jarrulevyihin aika heti. Paranee jarrut, jos körötelty hiljaa. Samoin voi huomata, jos jarrut jotenkin puoltaa ja vaatii siis jarruremppaa.
 
Sattui harmillinen tilanne itselle Nettiauton kulpupelin koeajolla. Noin 15 minuutin koeajo ja takaisin tullessa auto jäi vielä tyhjäkäynnille. Samalla ilmeisesti moottoriöljyt vuoti maahan. Mitään öljyvanaa kun ei ainakaan maassa näkynyt.

Auto bensa Opel. Noin 300tkm ajettu. Itseäkin harmittaa ja myyjää varmasti vielä enemmän. Ainakin myyjä epäili, että joku stefa pullahtanut pois? Moottoritila oli aluksi aivan puhdas, mutta rikkoontumisen jälkeen öljyä oli aika paljon lennellyt.

Ei ole kyllä itselle koskaan käynyt vastaavaa. Mitä nyt omasta vag autosta meni öljypumppu rikki ja auto menikin sitten romuksi. Tuossa koeajo pelissä varmaankin moottori on vielä kunnossa, kunhan jonkun stefan joku vaihtaa ehjään. Kun testiajon aikana ei kuulunut ainakaan mitään sivuääniä mistään. Moottori ilmeisesti 1.4T.

Noi opelin 1.4T:n on ihan susia, hyvä ettet ostanu. Niissä niin tiukat sytkäajoitukset että herkästi nakuttavat itsensä paskaksi :D Voi välttää ehkä käyttämällä vain korkeaoktaanista bensaa ja sillä ettei pidä kaasua matalilla kierroksilla pohjassa....


The Opel 1.4T (A14NET) and 1.6T (A16XHT) turbocharged engines, part of the SIDI (Spark Ignition Direct Injection) family, were produced between 2010 and 2020. The 1.4T delivers 140-150 HP, while the 1.6T outputs 170 HP. Both engines are equipped with direct injection and turbocharging for improved performance and efficiency. These engines were used in several Opel models, including the Astra J/K, Insignia, and Mokka. They were also used in the Chevrolet Cruze.

Several recurring issues and points of advice related to Opel’s 1.4T, 1.6T, and other turbocharged engines emerge. Below is an analysis and summary:

1.​

  • Piston and ring failures (often referred to as piston or piston-ring breakage) are a common issue, especially with the 1.4T SIDI (150 HP) and 1.6T SIDI (170 HP) engines. LSPI (Low-Speed Pre-Ignition) is often cited as a primary cause, leading to violent knocking and subsequent piston damage.
  • In automatic transmission vehicles, LSPI is particularly common due to poor calibration, and it tends to occur when the engine operates at low RPMs while under load (e.g., sudden acceleration without downshifting). Transmission software updates are suggested to prevent these problems.
  • The A14NET (1.4T 140 HP) engine used in Astra J models shows fewer issues than the newer SIDI variants, though the potential for piston failure still exists if the engine isn't properly maintained.

.​

  • Many users have experienced expensive repair costs following piston or engine failure, with figures ranging from 50,000 to 200,000 TL in Turkey for replacements or rebuilds. Some feel that once these failures occur, the engine never fully recovers, even after major repairs.

7.​

  • Use high-quality oil (Dexos1 Gen3), high-octane fuel, and replace spark plugs and filters regularly.
  • Avoid driving at low RPMs with heavy throttle input, which is linked to piston failure.
  • Consider installing additional cooling solutions (oil coolers, lower-temp thermostats) to mitigate heat buildup.
 
Noi opelin 1.4T:n on ihan susia, hyvä ettet ostanu. Niissä niin tiukat sytkäajoitukset että herkästi nakuttavat itsensä paskaksi :D Voi välttää ehkä käyttämällä vain korkeaoktaanista bensaa ja sillä ettei pidä kaasua matalilla kierroksilla pohjassa....


The Opel 1.4T (A14NET) and 1.6T (A16XHT) turbocharged engines, part of the SIDI (Spark Ignition Direct Injection) family, were produced between 2010 and 2020. The 1.4T delivers 140-150 HP, while the 1.6T outputs 170 HP. Both engines are equipped with direct injection and turbocharging for improved performance and efficiency. These engines were used in several Opel models, including the Astra J/K, Insignia, and Mokka. They were also used in the Chevrolet Cruze.

Several recurring issues and points of advice related to Opel’s 1.4T, 1.6T, and other turbocharged engines emerge. Below is an analysis and summary:

1.​

  • Piston and ring failures (often referred to as piston or piston-ring breakage) are a common issue, especially with the 1.4T SIDI (150 HP) and 1.6T SIDI (170 HP) engines. LSPI (Low-Speed Pre-Ignition) is often cited as a primary cause, leading to violent knocking and subsequent piston damage.
  • In automatic transmission vehicles, LSPI is particularly common due to poor calibration, and it tends to occur when the engine operates at low RPMs while under load (e.g., sudden acceleration without downshifting). Transmission software updates are suggested to prevent these problems.
  • The A14NET (1.4T 140 HP) engine used in Astra J models shows fewer issues than the newer SIDI variants, though the potential for piston failure still exists if the engine isn't properly maintained.

.​

  • Many users have experienced expensive repair costs following piston or engine failure, with figures ranging from 50,000 to 200,000 TL in Turkey for replacements or rebuilds. Some feel that once these failures occur, the engine never fully recovers, even after major repairs.

7.​

  • Use high-quality oil (Dexos1 Gen3), high-octane fuel, and replace spark plugs and filters regularly.
  • Avoid driving at low RPMs with heavy throttle input, which is linked to piston failure.
  • Consider installing additional cooling solutions (oil coolers, lower-temp thermostats) to mitigate heat buildup.
Onko tälle "tiukat sytkäajoitukset"-väitteelle mitään lähdettä tueksi?
 
Litranen Ecoboost jolla on ajettu 165k, uhka vai mahdollisuus :think: Päältä ihan nätti kuitenkin.

Rengassarjoista päätellen edellinen omistaja on ollut automies, joten tuskin moottoriinkaan on laitettu väärää öljyä. Kyllä tuo on selkeästi mahdollisuus Ecoboomien mittapuulla eikä ole hinnallakaan pilattu. Hihnassa vielä vuosiakin jäljellä, kun autolla ikää vasta 7 vuotta.
 
Uskomaton suoritus tämä 362tkm. Epäilen, että on mittaroitu +200tkm:ä mittariin lisää.
 
Uskomaton suoritus tämä 362tkm. Epäilen, että on mittaroitu +200tkm:ä mittariin lisää.

Yksi ilmoitus tuli mieleen, V8 samanlaisesta - ei käy kaikilla pytyillä. Kaikki vedot tallessa..ööö. Mutta raviharrastaja myyjänä. Sittenhän noita on näkynyt huutokaupoissa muutenkin.
Yksi oli lähtöhinnaltaan 7000, niine vikoineen mitä mainittu, vähän ravistaa, jarrut, pikselit näytössä. Joku tarjosi 10€ ja voitti palkinnon hintaan 7010€ halusi tai ei.
 
Yksi ilmoitus tuli mieleen, V8 samanlaisesta - ei käy kaikilla pytyillä. Kaikki vedot tallessa..ööö. Mutta raviharrastaja myyjänä. Sittenhän noita on näkynyt huutokaupoissa muutenkin.
Yksi oli lähtöhinnaltaan 7000, niine vikoineen mitä mainittu, vähän ravistaa, jarrut, pikselit näytössä. Joku tarjosi 10€ ja voitti palkinnon hintaan 7010€ halusi tai ei.

Kone pois ja 8kpl tälläsiä: https://www.design911.co.uk/p/cast-iron-cylinder-repair-liners-porsche-v8-models/

Toki jos leikkiin viitsii ryhtyä, niin auton tulisi kyllä olla ilmainen.
 
Ei

Riippuu miltä pytyt näyttää ja millaisia mäntiä mailmalla on saatavana. Halvempi ratkaisu on alusil-hoonata sylinterit uusiksi. Porsche myös myy kokonaista alakertaa muista saksalaisvalmistajista poiketen yllättävän huokeaan hintaan.

Eli ei käytännössä kannata koskea moiseen paskakasaan, vastaa ostaa se turbo-versio suoraan, jos malli kutkuttaa (tai sitten dieselinä Vw:n merkki keulalla).
 
Eli ei käytännössä kannata koskea moiseen paskakasaan, vastaa ostaa se turbo-versio suoraan, jos malli kutkuttaa (tai sitten dieselinä Vw:n merkki keulalla).

Postasin tuolla aikaisemmin Amarokista, mikä oli melkein myyty. Hajosi vaan matkalla oulusta etelään. Huutiksessa kukaan ei tarjonnut siitä mitään, sen jälkeen ei ole ollut missään julkisesti myynnissä. Siis 3.0tdi - niin ja harvinaisempi Phaeton V10 diisseli. Ei mennyt kaupaksi sekään vaikka muutama tarjous tuli.
 
Noi opelin 1.4T:n on ihan susia, hyvä ettet ostanu
Tästä huomauttaisin, että se susi on vanhempi 1,4T, jota oli esim. Astra J:ssä.

Corsa E:ssä, Astra K:ssa ja Insignia B:ssä käytetyt 1,0T, 1,4T ja 1,5T on täysin eri moottoreita, joissa ei ole mitään samaa vanhempien mallien kanssa, ja ne ovat hyvin luotettavia. Niissä tosin oli alkuun LSPI-ongelmaa, mutta se ratkaistiin jo vuosia sitten Dexos 1gen 2 öljyllä. Nykyään on vielä uudempi Dexos1 gen 3.
 
Mikäköhän modi on mennyt pieleen, että on auto laitettu myyntiin? :hmm:
Mistä epäilys että autossa on jokin pielessä jos se myydään? Toisekseen en ymmärrä isosti rakennettua diiselimersua joka menee 0-100 reilu 7.sek. Ei kuulosta kovin vauhdikkaalta laitteelta mutta pitäähän harrastuksia olla.
 
Maininta "laatikkoon pitäs kyb/johdinlevy vaihtaa" kuulostaa siltä, että kyseessä on arvaus. Koko ajan pelko persiissä, että siellä on muutakin?
"Laatikkoöljyt vaihtuu 16.12"
"AInoo miinus laatikkoon pitäs kyb/johdinlevy vaihtaa, öljyt sinne on vaihdettu 10tkm öljypisteella huuhteluineen."

Taitaa se laatikko siellä jotain oireilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 704
Viestejä
4 537 272
Jäsenet
74 866
Uusin jäsen
WARRIOR25

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom