Sisäkkö on jo useamman vuoden puhunut, että haluaa X5:sen. Nettiautosta löytyi yksi potentiaalinen tapaus, ja koska välimatkaakaan ei ollut kuin se 130km suuntaansa, lähdettiin katsomaan vekotinta.
Ensimmäisenä auton viereen päästyä näky oli tämä:

Nettiauton kuvista kyllä näki, että auto oli maalattu jollain mustalla matalla, mutta tuo keltaisen (ja paikoitellen keltaisen ja sinisen) värin killittäminen oli aika näkyvää ympäri auton. No, tuon kanssa olisi vielä voinut elää.
Seuraavaksi auto käyntiin ja ekana käsky tarkastaa jäähdytinnesteet. Seuraavana sitten valitusta avoimesta takakontista ja toimimattomista takavaloista. Tässä vaiheessa alkoi jo ostohalut olemaan aika kadoksissa, mutta pakko se oli koeajolle suunnata.
Kajareista (cd-soitin toimi ainakin) kaikui joku jallajalla-kebabmusiikki ja musiikki tuntui tulevan kuin jostain montusta. Stereoiden pikselit oli tietenkin niin kadoksissa, että mitään ei siitä pystynyt säätämään (pikseliviat oli tiedossa).
Kulkupuolessa ei ollut mitään valittamista. Laatikko toimi hyvin jne, mutta jarruttaessa meinasi hampaat tippua suusta. Huoltokirjan mukaan jarrulevyt vaihdettu 145tkm kohdalla muutama vuosi sitten. Samalla kävi ilmi, että viimeisimmästä öljynvaihdosta oli +2v ja 26tkm.
Seuraava ongelma olikin se, että auto ei lämmennyt (olisiko se jäähdytinneste ollut oikeasti lopussa?). Lämpömittari nousi kyllä oikeaan kohtaan mittaristossa. Myöskään lämppärin puhallin ei toiminut. Tai toimi, mutta lopputuloksena oli lehmän henkäystä vastaava ilmavirta. Lämppärin säätimestä puuttui kuskin puolen lämmönsäätimet kokonaan sekä (ilmeisesti) tuulilasille ohjaava puhallus. Koeajon jälkeen myyjä sanoi, että niiden namiskojen olisi pitänyt löytyä hansikaslokerosta. Ei siellä ollut kuin ohjekirja, puutteellinen huoltokirja ja jotain kaatunutta öljyä.
Puhallin laitettiin kyllä täysille, mutta ei se ilmavirtaan mitenkään vaikuttanut. Eikä sekään, että oliko ilmastointi päällä tai mihin muualle se oli suunnattu.
Liikkeen pihaan päästyä meinasin vielä kurkata konepellin alle, mutta avausvipu oli hajalla. Selvisi ilmeisesti sekin, miksei niitä öljyjä oltu vaihdettu. Tämän jälkeen ei ollut enää intoa lähteä katsomaan, että oliko ne takaiskarit vaihdettu, mistä viime leimalla oltiin huomautettu.
Avaimen palautus myyjälle, vikojen läpikäynti ja "kiittimoi".
Myyjä oli tietenkin täysin tietämätön vioista.