Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Itse en ostaisi mitään bensa rivinelosia 2003 jälkeen volkkarilta. Takuun alaisella autolla ajelisin ja takuun päättyessä kiertoon. Ei sinänsä että bensa rivinelonen yhtään miltään valmistajalta kiinnostaisi :dead:
 
Juu kertokaa ihmeessä, jos on joku VAG joka ei syö öljyä?

Aikoinaan oli peruskoneella (1.4) varustettu Bora itsellä, vm. 2000. Mahtavan luotettava auto, ajoin sillä noin 97t km reilun viiden vuoden aikana 2011-2016.

Öljyä lisättiin vuosihuolloissa, jarrupalat menivät eteen, taakse kengät, pakoputki katista takaluukkuun kerran + takapönttö uusintana.

VAGinoita elämänsä korjannut väitti, että noita tuon ajan 1.4 -litraisia ei olisi ikinä nähnyt ajamalla hajotetun, en epäile, niin matalaviritteinen (55kW), että ei kerkiä edes hajoamaan ja kuski kiihtyy nopeammin. :tup:
 
Aikoinaan oli peruskoneella (1.4) varustettu Bora itsellä, vm. 2000. Mahtavan luotettava auto, ajoin sillä noin 97t km reilun viiden vuoden aikana 2011-2016.

Öljyä lisättiin vuosihuolloissa, jarrupalat menivät eteen, taakse kengät, pakoputki katista takaluukkuun kerran + takapönttö uusintana.

VAGinoita elämänsä korjannut väitti, että noita tuon ajan 1.4 -litraisia ei olisi ikinä nähnyt ajamalla hajotetun, en epäile, niin matalaviritteinen (55kW), että ei kerkiä edes hajoamaan ja kuski kiihtyy nopeammin. :tup:
Paitsi että muistaakseni noissa sylinterit menivät soikeaksi ja syö öljyä siten...
 
VAGinoita elämänsä korjannut väitti, että noita tuon ajan 1.4 -litraisia ei olisi ikinä nähnyt ajamalla hajotetun,

Mielenkiintoista...minulle taasen kaikki asentajatuttavat ja sellaiset joilla on ollut 1.4l vag ovat sanoneet että pitäisi pysyä mahdollisimman kaukana.

Kaverini äitillä oli golffi 1.4 koneella ja useampaan kertaan siitäkin oli kone auki.

Enkä siis puhu tsi:stä

Mutta, kuten yleensä, se on ihan tuurista kiinni sattuuko ne ongelmat omalle kohdalle.
 
Kyllähän noista paskoista pyydetään hirmuhintoja jenkeissäkin, piti ihan piruuttaan katsoa, 15-30t taalaa Ram 3600 ja isolla hytillä.

Uusia saa kevyempinä ja pienemmillä koneilla toki samaan rahaan. Muutenkin hyvä haitari, jenkkien myydyin auto, Fordin F150 pickup lähtee noin 25t taalaa alkaen, kallein malli huitelee 170t paikkeilla, toki ne ovat ihan eri auto melkein jokaisen osan osalta.
 
Eikai sitä tarjontaa liikaa ole jos lähdetään hakemaan tollasta lähes 900+Nm 400hp pickupia? Järjestään Chevy ja Dodge siellä roikkuu listalla niin uusina kuin vanhoina.
 
Cumminssin kone tuossa nostaa hintaa, jos siellä olisi joku perus 5,7 bensa valurauta kasi, niin hinnasta saisi ottaa melkein kympin pois.
Tietty 6,6 litrainen Cummins olisi vielä kalliimpi vaihtoehto.

Jenkeissäkin ovat haluttuja tuolla koneella, ainakin tietyissä piireissä.

Maksavathan nuo vanhat romut jenkeissäkin ja siihen kun lyö rahdit/tullit/alvit päälle, niin kyllä sitä hintaa kertyy.
 
Mistähän ihmeestä kaivanut edes tuommoisen "suomiauton" missä veivi-ikkunat ja ei vakkaria yms.
Jenkkilässä on muuten iso osa noista pickupeista ja vaneista niin järjettömän karuilla varusteilla ettei niistä osaa saisi edes suomessa rekisteriin.

Siellä kun korporaatio ostaa pakettiauton siirtolaisen ajettavaksi siihen ei makseta ensimmäistäkään ylimääristä osaa jota ei lakisääteisesti vaadita.
 
Olen niin turtunut jo paskoihin kuviin, että eihän nuo erotu massasta mitenkään. :D

Myyntiteksteihin ei sen sijaan kyllä totu mitenkään, siis niihin vanhan koulukunnan teksteihin missä toistetaan samat vitun teesit autosta toiseen, yleensä capslock pohjassa ja jossain kohtaa se perinteisin: ’HYVÄ AJOLTAAN!!!1!”
 
Olen niin turtunut jo paskoihin kuviin, että eihän nuo erotu massasta mitenkään. :D

Myyntiteksteihin ei sen sijaan kyllä totu mitenkään, siis niihin vanhan koulukunnan teksteihin missä toistetaan samat vitun teesit autosta toiseen, yleensä capslock pohjassa ja jossain kohtaa se perinteisin: ’HYVÄ AJOLTAAN!!!1!”

Tämä "hyvä ajoltaan"-fraasi onkin jäänyt jonkinlaiseksi mysteeriksi. Mitä mahtaa tarkoittaa?
 
Tulipa mieleen, että facessa on sellainenkin ryhmä, ja oikeastaan muutamakin mitä mihin kannattaa liittyä jos haluaa pilata päivänsä tai naureskella... Autokauppaa ilman turhaa lätinää. Kirjoita hakukenttään "autokauppaa ilman" ... löytyy ne muutkin ryhmät mitä en ole ennen huomannutkaan.

Vielä jos kehtaa, niin laittakaapa vaikka ostoilmoitus esim. 3000€ autosta niin alkaa tapahtumaan:D
 
tuli taas käytyä kattomassa yks nettiautossa oleva kosla....oli jo rahat ja kauppakirjat mukana.
muuten olis ollu ok mutta pari pikku juttua tuli huomattua...kampiakselin stefa vuoti öljyä ja apulaitehihnakin oli öljyssä ja vaihdelaatikko piti aavistuksen ääntä kahdella eri vaihteella.

jos ei olis noita löytyny niin sitten olis tullu kaupat....harmittaa vaan ajella kauas tyhjän takia tämä on jo toinen kerta tänä vuonna.
 
Joku joka arvostaa edellisen tekemiä laitteiluita lähes täydellä arvolla, eli tuskin kukaan.
 
Matala ja väriltään massasta poikkeava bemari tarjolla https://www.nettiauto.com/bmw/316/10644356
No huhhuh.. Selvästi isolla rahalla liikkeellä kun melko uusi ja rahaa upotettu ulkonäköön jo jonkin verran. M-sporttikin oikeen. Mutta.. Ihan vitun laiskalla koneella otettu. Eihän tuollaisella kehtaa ajaa kun corollat tulevat ohi? Tais loppua paalu kesken ja panostettiin mielestäni aivan vääriin asioihin..:facepalm:
 
No huhhuh.. Selvästi isolla rahalla liikkeellä kun melko uusi ja rahaa upotettu ulkonäköön jo jonkin verran. M-sporttikin oikeen. Mutta.. Ihan vitun laiskalla koneella otettu. Eihän tuollaisella kehtaa ajaa kun corollat tulevat ohi? Tais loppua paalu kesken ja panostettiin mielestäni aivan vääriin asioihin..:facepalm:
eihän sillä motilla ole mitään väliä jos se ajetaan vaan torin laidalle parkkiin, pistetään suomihip hoppi raikaamaan plaupunkteista ja illalla sitten ulisee lähinnä korvat kun ajetaan se taas pihan perille...
 
316d ja M-Sport voisi viitata siihen että tuo on ollut aluksi pari-kolme vuotta työsuhdeautona ( hintaraja on rajannut isomman koneen pois M-sportin kanssa ) ja sitten tuo nykyinen omistaja on halunnut F31-kopan tuunausalustaksi rajallisella budjetilla ja tuo yksilö on tullut vastaan.
 
No huhhuh.. Selvästi isolla rahalla liikkeellä kun melko uusi ja rahaa upotettu ulkonäköön jo jonkin verran. M-sporttikin oikeen. Mutta.. Ihan vitun laiskalla koneella otettu. Eihän tuollaisella kehtaa ajaa kun corollat tulevat ohi? Tais loppua paalu kesken ja panostettiin mielestäni aivan vääriin asioihin..:facepalm:
M-Sport on vain varustepaketing nimi, ihan kuten Audin ST-Line. Ei se tarkoita että auto olisi harvinainen urheilumalli.
 
M-Sport on vain varustepaketing nimi, ihan kuten Audin ST-Line. Ei se tarkoita että auto olisi harvinainen urheilumalli.
Tottakai tiedän tuon. Ihmettelen vaan siltä kantilta, että autosta valitaan sporttinen ulkonäkö, mutta tehoissa sitten pihdataan?
 
Ei tuosta laimeammasta N47:sta saa +200 heppaa irti millään lastulla, suuttimien tuotto loppuu ja ahdin ryhtyy sakkaamaan, kun haetaan isompia tehoja.

Noissa N47-sarjan koneissa on ihan mekaanisia eroja x16d, x18d ja x20d mallien välillä, vaikka kaikki perustuvatkin samaan perusmoottoriin.
Uudemmassa B47:ssa taitaa sitten olla paremmin samoja komponentteja kaikissa koneissa ja tehoerot on tehty enemmän softalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 357
Viestejä
4 492 690
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Martu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom