Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Emännälle pakua katsellessa törmäsi taas aika monee myyjän paskanjauhantaan. Parhaita esimerkkejä oli...
Ford Transit 300L 2,2TDCi 115 N1 Van Trend FWD Pitkä - Puolikorkea 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto

Auton tehtävän luonteesta johtuen se on pidetty aina teknillisesti tip top -kunnossa. Nykyisen omistajan aikainen huoltohistoria on:

10/2013 - Määräaikaishuolto, Automaa

05/2014 - Kytkimen pääsylinteri-Jagfleet

10/2014 - Määräaikaishuolto, Rolan

12/2014 - Kaikki jarrupalat + takalevyt, Fixus Herttoniemi

11/2015 - Määräaikaishuolto, Fixus Herttoniemi

07/2016 - Dieselin paluujäähdytin. Raskone

11/2016 - Uudet Exide-akut

... eli suomeksi; "tip top" tarkoittaa ettei autoon ole tehty edes määräaikaishuoltoa 3½ vuoteen?? :rolleyes:
 
Irlannissa kävin katsomassa Lexusta, jossa oli jonkinlainen huoltohistoria. Merkintä loppui 144k mailiin ja sen jälkeen oli ajettu 100k lisää ilman leimoja ja kunnosta päätellen myös kummoisia huoltoja.

Melko turhaa on jo mainostaa huoltohistoriaa tuossa tilanteessa. No auto jäi yllätten ostamatta, oli tosin alle tonnin auto.
 
Jos katsastus menisi läpi 50€:n polttimon vaihdolla niin ehkä se olisi vaihdettu jo

Toikin vähän riippuu autosta, Audissa tuskin ongelma, mutta jossain ryslerissä joutuu eturenkaat irrottamaan, huoltoluukun kautta räikällä ja jatkovarrella puskurin kiinnikkeet auki, samoin maskin kiinnikkeet konetilasta ja vasta sitten saa umpion irti ja polttimon vaihdettua. Ehkä. :D
 
On kyllä niin kulimalli kun voi olla, pl. quattro ja 3.0 TDI:D
Hyvähän tosta tulisi kun teippauttaa. Yllättävän halpa toi ihan stetsonista heitettynä.

Vaikka paskalla arvottomalla autolla ajankin, niin en kyllä laskis yli 300k ajetulle oikein mitään arvoa vaikka diesel oiskin :D

kaipa noi joillekin kelpaa, itse en yli tonnia maksais vaikka miten ois audi
 
Vaikka paskalla arvottomalla autolla ajankin, niin en kyllä laskis yli 300k ajetulle oikein mitään arvoa vaikka diesel oiskin :D

kaipa noi joillekin kelpaa, itse en yli tonnia maksais vaikka miten ois audi
En minäkään ostaisi 300tkm ajettua autoa, ja varsinkaan dieseliä. Se ei ollutkaan pointti. Lähinnä vaan tuohon erivärisyyteen ja yleisesti muutenkin.
 
Vaikka paskalla arvottomalla autolla ajankin, niin en kyllä laskis yli 300k ajetulle oikein mitään arvoa vaikka diesel oiskin :D

kaipa noi joillekin kelpaa, itse en yli tonnia maksais vaikka miten ois audi

Ei kannata heti lähteä autoja tyrmäämään vaikka olisikin kilsoja mittarissa. Jotkin autot ovat tekniikaltaan ihan priimaa tavaraa tuossa 300tkm kieppeilläkin.

Itsellä ollut nyt 460tkm ajettu turbo bensa, moottorissa ei ollut mitään vikaa. Laatikkon kitkalevyt meni tuossa 460tkm kohdilla ja myin etiäpäin. (Liikaa vääntöä ja heppoinen vaihteisto) Joku sen korjasi ja taas on ajossa.
Toinen bensa turbo, +550tkm. Edelleen vara-autona ja kilvissä. Moottori ja boxsi pelittää nätisti.
Nykyinen bensa-auto on 288tkm kohdilla. Kaikki toimii kuin uutena.

Jottei nyt ihan OT olisi niin tälläinen vanha RX-7 on ollut jo pitkään tarjolla kohtuu hintaan.
Mazda RX-7 GTi Coupé 1984 - Vaihtoauto - Nettiauto
Rumahan tuo on, mutta alkuperäisen mukainen väritys kuitenkin kyseessä.
 
Ei kannata heti lähteä autoja tyrmäämään vaikka olisikin kilsoja mittarissa. Jotkin autot ovat tekniikaltaan ihan priimaa tavaraa tuossa 300tkm kieppeilläkin.

Itsellä ollut nyt 460tkm ajettu turbo bensa, moottorissa ei ollut mitään vikaa. Laatikkon kitkalevyt meni tuossa 460tkm kohdilla ja myin etiäpäin. (Liikaa vääntöä ja heppoinen vaihteisto) Joku sen korjasi ja taas on ajossa.
Toinen bensa turbo, +550tkm. Edelleen vara-autona ja kilvissä. Moottori ja boxsi pelittää nätisti.
Nykyinen bensa-auto on 288tkm kohdilla. Kaikki toimii kuin uutena.

Jottei nyt ihan OT olisi niin tälläinen vanha RX-7 on ollut jo pitkään tarjolla kohtuu hintaan.
Mazda RX-7 GTi Coupé 1984 - Vaihtoauto - Nettiauto
Rumahan tuo on, mutta alkuperäisen mukainen väritys kuitenkin kyseessä.


Tota noin:

alkuperäiskuntoinen paitsi väri ,ollut valkoinen.

Väritys kuntoon ja se lintulauta pois perästä, niin tuohan olisi melkoinen löytö. Vankkeli koneen ongelmat tietty pitää ottaa huomioon.

Ja mitä kunnollinen tuollainen maksaa muualla?

Used 1985 MAZDA RX-7 S for sale in Huntington Station, NY 11746: Hatchback Details - 500108513 - Autotrader
 
Tarkoitin että vaikka onkin ruma väri niin tuota on aikanaan valmistettu tuon näköisenä, eli ei ole mikään vanha tuuninki väritys vaikkei olekkaan auton alkuperäinen väri. Pahoittelen harhaanjohtavaa tekstiä.
 
Tarkoitin että vaikka onkin ruma väri niin tuota on aikanaan valmistettu tuon näköisenä, eli ei ole mikään vanha tuuninki väritys vaikkei olekkaan auton alkuperäinen väri. Pahoittelen harhaanjohtavaa tekstiä.

Kappas vaan, en olisi heti arvannut. Väristä tuli mieleen kaverin isän entinen Hiace, joka kaipasi vähän uutta väriä pintaan, ja lopputulos oli jotain tuollaista:darra:

Mazda RX-7 Touring S # SUOMEN SIISTEIN RX-7? # ALK.245 EUR/KK Coupé 1993 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tuo seuraava koppainen on enemmän omaan silmään, harvassa on nekin. Ja itsehän arvostan mahdollisimman originaalia mitä vanhoihin autoihin tulee noin ylipäänsä.
 
On kyllä toi neliökilpi typerän näköinen. Uudet kilvet yht. alle 20€ ja tilaa pienimmät ilman maatunnusta. Näyttäisi kolme ja puoli kertaa paremmalta.
 
Ja vanhoista sporteista, tämäkin oli jännä peli aikoinaan. En edes muista oonko nähnyt koskaan liikenteessä tai livenä yleensäkään. Sitä ennen oli joku vastaava malli, mutta eipä nettiautosta löydy

Subaru SVX 4WD Coupé 1995 - Vaihtoauto - Nettiauto

Hieman offtopikkia mutta teki mieli tarttua tähän.

Svx:ää edeltävä malli oli Subaru XT turbo, joka julkaistiin 1985 ja oli teknisesti ns. uusinta uutta omassa luokassaan. Mm. ahdettu, ecu ohjattu monipisteruisku moottori yhdistettynä nelivetoon ja automaateissa tcu ohjattu laatikko olivat vielä melko harvinaisia tuohon aikaan.

Itselläni on tallissa kesää odottamassa vm 86 xt turbo coupe, joka on lähes alkuperäiskuntoinen ja lisävarusteiksi on ruksittu mm. Ilma-alusta ja sähkötoiminen kattoluukku. Upea auto ajella auringon laskuun. :tup:

Malli on melko harvinainen Suomessa, kaikkia vuosimalleja yhteensä autoja myytiin Suomeen muistaakseni 17 kpl, joista yksi omani on.
 
Hieman offtopikkia mutta teki mieli tarttua tähän.

Svx:ää edeltävä malli oli Subaru XT turbo, joka julkaistiin 1985 ja oli teknisesti ns. uusinta uutta omassa luokassaan. Mm. ahdettu, ecu ohjattu monipisteruisku moottori yhdistettynä nelivetoon ja automaateissa tcu ohjattu laatikko olivat vielä melko harvinaisia tuohon aikaan.

Itselläni on tallissa kesää odottamassa vm 86 xt turbo coupe, joka on lähes alkuperäiskuntoinen ja lisävarusteiksi on ruksittu mm. Ilma-alusta ja sähkötoiminen kattoluukku. Upea auto ajella auringon laskuun. :tup:

Malli on melko harvinainen Suomessa, kaikkia vuosimalleja yhteensä autoja myytiin Suomeen muistaakseni 17 kpl, joista yksi omani on.

Ainahan täällä menee offiksi. Varmaan sellainen auto mitä en jaksanut hakea netistä sen tarkemmin, kun ei niitä suomessakaan tosiaan montaa myyty. On sulla melkoinen harvinaisuus hallussa:tup: Mitä lie tuollaisten hinnat muilla markkinoilla. Vielä jos on about originaali, niin arvostan tuollaista.
 
Olisivat edes restauroineet alkuperäiskuntoon samalla rahalla, niin vois mennä kaupaksikin viiteentoistatonniin.

Totta, nuo ovat alkuperäis kunnossaan yllättävän arvokkaita. Itsekin tuollaista vanhempaa ja pidempää mallia aina sillontällöin haikaillut, mutta hinnat ihan pilvissä verraten "vastaaviin" muiden merkkien vehkeisiin.
 
Onkohan hyvä bisnes haalia tollasia aihioita ja sitten duunata ne virossa halvalla, ja myydä hölmöille suomalaisille kalliilla..
 
Onkohan hyvä bisnes haalia tollasia aihioita ja sitten duunata ne virossa halvalla, ja myydä hölmöille suomalaisille kalliilla..
Meinaatko että keksit itse uuden idean?

Kyllä tuota tapahtuu suomessa että maailmalla. Käytännössä parhaan hyödyn saa kun ottaa suomalaisen auton restauroi sen esim puolassa ja myy keskieurooppaan.
 
Emännälle pakua katsellessa törmäsi taas aika monee myyjän paskanjauhantaan. Parhaita esimerkkejä oli...
Ford Transit 300L 2,2TDCi 115 N1 Van Trend FWD Pitkä - Puolikorkea 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto



... eli suomeksi; "tip top" tarkoittaa ettei autoon ole tehty edes määräaikaishuoltoa 3½ vuoteen?? :rolleyes:

En kyllä ihan heti ostaisi tuohon hintaan noin kuppaista Transittia.
Ehkä jonkun 3000-4000 € voisin tuosta maksaa, kuitenkin 10 k€ pintaan saa ruotsista jo aika paljon tuoreempaa ja paremmin pidettyä Transittia alle.
 
Nyt katseita kääntävä Civic edulliseen hintaan. Ja kannattaa huomata, että:

- Vaihdekepin nupin saa mukaan

Honda Civic 1.4i S 3d * Katseita kääntävä Civic * Rahoitus * Vaihto * Viistoperä 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ei hemmetti:

Lisätiedot
2000 vuoden Honda Civic juuri käynyt läpi muodonmuutoksen!


Tekniikka alkuperäinen ja täysin toimiva esim projektiautoksi!

Jakohihna vaihdettu 199tkm kohdalla, öljyt ym.


Sisustan kun uusii tai teettää jossain jos haluaa niin ja tekniikkaa parantelee, niin upean auton saa pitkäksi aikaan.


* Juuri ylimaalattu, pohjatyöt tehty myös!

- Alustasarja on säädettävä ja on muutoskatsastettu

- Korisarja, etu ja takapuskurit sekä sivuhelmat kaikki uusia

- Putkistoo muokattu

- Uusi vapaavirtaussuodatin (alkuperäiset saa mukaan

- Uusi soitin jossa bluetooth, aux-in ym ym toimintoja. Takakontissa subwoofer ja 900:n oldschool vahvistin! Peruutuskameran saa mukaan jos haluaa sen asennella.

- Vaihdekepin nupin saa mukaan

- Projektorivaloiksi päivitetty etu ja taka umpiot ns nykyaikaiseen lookkiin

- Kahdet renkaat aluvanteilla, talvirenkaat ovat ihan uudet, talvivanteet juuri maalattu mustiksi.
 
Nyt katseita kääntävä Civic edulliseen hintaan. Ja kannattaa huomata, että:

- Vaihdekepin nupin saa mukaan

Honda Civic 1.4i S 3d * Katseita kääntävä Civic * Rahoitus * Vaihto * Viistoperä 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ei hemmetti:

Lisätiedot
2000 vuoden Honda Civic juuri käynyt läpi muodonmuutoksen!


Tekniikka alkuperäinen ja täysin toimiva esim projektiautoksi!

Jakohihna vaihdettu 199tkm kohdalla, öljyt ym.


Sisustan kun uusii tai teettää jossain jos haluaa niin ja tekniikkaa parantelee, niin upean auton saa pitkäksi aikaan.


* Juuri ylimaalattu, pohjatyöt tehty myös!

- Alustasarja on säädettävä ja on muutoskatsastettu

- Korisarja, etu ja takapuskurit sekä sivuhelmat kaikki uusia

- Putkistoo muokattu

- Uusi vapaavirtaussuodatin (alkuperäiset saa mukaan

- Uusi soitin jossa bluetooth, aux-in ym ym toimintoja. Takakontissa subwoofer ja 900:n oldschool vahvistin! Peruutuskameran saa mukaan jos haluaa sen asennella.

- Vaihdekepin nupin saa mukaan

- Projektorivaloiksi päivitetty etu ja taka umpiot ns nykyaikaiseen lookkiin

- Kahdet renkaat aluvanteilla, talvirenkaat ovat ihan uudet, talvivanteet juuri maalattu mustiksi.

Häh... max. parin tonnin civicci ja tommonen hintalappu
:sysopwtf:
 
Ei hemmetti:

Lisätiedot
2000 vuoden Honda Civic juuri käynyt läpi muodonmuutoksen!


Tekniikka alkuperäinen ja täysin toimiva esim projektiautoksi!

Jakohihna vaihdettu 199tkm kohdalla, öljyt ym.


Sisustan kun uusii tai teettää jossain jos haluaa niin ja tekniikkaa parantelee, niin upean auton saa pitkäksi aikaan.


* Juuri ylimaalattu, pohjatyöt tehty myös!

- Alustasarja on säädettävä ja on muutoskatsastettu

- Korisarja, etu ja takapuskurit sekä sivuhelmat kaikki uusia

- Putkistoo muokattu

- Uusi vapaavirtaussuodatin (alkuperäiset saa mukaan

- Uusi soitin jossa bluetooth, aux-in ym ym toimintoja. Takakontissa subwoofer ja 900:n oldschool vahvistin! Peruutuskameran saa mukaan jos haluaa sen asennella.

- Vaihdekepin nupin saa mukaan

- Projektorivaloiksi päivitetty etu ja taka umpiot ns nykyaikaiseen lookkiin

- Kahdet renkaat aluvanteilla, talvirenkaat ovat ihan uudet, talvivanteet juuri maalattu mustiksi.
Olis kyllä vittumainen ajella ilman vaihdekepin nuppia:lol: mitähän tuon oranssilla maalaajan päässä on liikkunut:bored:
 
En ymmärrä kuka maksaa noin vanhoista S3 20-30t. Jos olisi RS3 niin ihan ok, muuten tuossa on mielestäni 5000 euroa liikaa hinnassa ikään, kilometreihin ja öljysyöppöön moottoriin nähden. Huomattavasti uudempi ja puolet vähemmän ajettu RS Ocu liikkuu samoissa hinnoissa.
 
En ymmärrä kuka maksaa noin vanhoista S3 20-30t. Jos olisi RS3 niin ihan ok, muuten tuossa on mielestäni 5000 euroa liikaa hinnassa ikään, kilometreihin ja öljysyöppöön moottoriin nähden. Huomattavasti uudempi ja puolet vähemmän ajettu RS Ocu liikkuu samoissa hinnoissa.
Monta octaviaa nettiautosta löytyy vastaavalla koneella nelivetona?
 
No et nyt voi verrata RS Octaviaa S audeihin mutta kyllä varmasti Skoda on halvempi
 
Etuveto "sportti" 1530kg omamassalla, menee mielestäni samaan kategoriaan Hyundai Coupen kanssa eli :tdown:
Vaihtoehtoina taitaa olla sit takavetosista lähinä eurooppalaiset bemarit tai sit japseista vanhemmat nissanit, honda 2000, tojotan takavedot jne. Noissa nissaneissa ja sit erittäin kovaa poljetut turbokoneet suht yleisiä eli vaatii jo remppataitoa. Jos haluaa vaan tollasen edes vähän sporttisen coupen niin tollanen mitsu vois olla suht helppohoitonen ja edullinen samassa paketissa.
 
Tuo on vielä automaattilaatikolla.
No kukin tyylillään. Itse ajan manuaaliturbotakavetonissanilla mutta talvet meneekin remppojen ja huoltojen parissa. Toki suht pienelläkin työmäärällä selviäisi jos minimit tekisi mutta jos ostaa jonkun ysärin takavetopiiskan niin kannattaa asennoitua harrasteauton hankintamielellä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 264
Viestejä
4 488 186
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom