Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Onhan tuo kuitenkin aika käytännöllinen auto, jos tarvii kuljetuskalustoa ja on vähäistä ajoa. Jos on kunnossa siis, niin ei tuollaista kannata muutamalla satasella myydä.
 
Tuo lava Transporter on jopa halpa, tuolla samalla rahalla saat ostettua ison jarrukärryn tai autotrailerin ja niille pitää olla aina sopiva veturi + mahdollinen BE-kortti ja saat ajaa vain sen 80 km/h.

Ihan hyvin tuosta voisi pyytää 5 k€ ja luulen että menisi silläkin kaupaksi.

Tuollainen on todella kätevä vehje, jos on tarvetta kuskata pitkää tavaraa ( puutavaraa, putkea, teräspalkkia yms. ), kelkkoja, mönkijöitä, moottoripyöriä, jokkisautoa yms.
Kantavuuttakin on sen verran, että riittää pienille autoille ja jopa minikaivurille / pienelle bobcatille / traktorille.

Jos itselläni olisi tuollainen tekisin siihen vielä kunnon loivat ajosillat perään ja tukevat kuljetuspaikat niille.
 
Tuo lava Transporter on jopa halpa, tuolla samalla rahalla saat ostettua ison jarrukärryn tai autotrailerin ja niille pitää olla aina sopiva veturi + mahdollinen BE-kortti ja saat ajaa vain sen 80 km/h.

Ihan hyvin tuosta voisi pyytää 5 k€ ja luulen että menisi silläkin kaupaksi.

Tuollainen on todella kätevä vehje, jos on tarvetta kuskata pitkää tavaraa ( puutavaraa, putkea, teräspalkkia yms. ), kelkkoja, mönkijöitä, moottoripyöriä, jokkisautoa yms.
Kantavuuttakin on sen verran, että riittää pienille autoille ja jopa minikaivurille / pienelle bobcatille / traktorille.

Jos itselläni olisi tuollainen tekisin siihen vielä kunnon loivat ajosillat perään ja tukevat kuljetuspaikat niille.

Itseasiassa tuossa ei ole oikeastaan muuta vikaa kuin tuo kantavuus joka ei käytännössä riitä oikein niille minikaivureille bobcatille tai traktorille - ellei puhuta sitten ihan puutarha härvelistä, jotka mahtuvat jo normi pakuunkin. Sellainen mikrokaivuri jossa kauha ei ole oikeastaan sen isompi kuin tavallinen lapiokaan painaa jo n. tonnin. Se kaikkein pienin bobcatti 1300kg.. Tuollaista pientä kevyttä henkilöautoa sillä voi viedä, mutta jo ne tukevat rampit ja niille paikka painaa helposti liikaa.

Hinnassa ei kyllä sinänsä mielestäni merkittävää vikaa ole, mikäli se on oikeasti noin siisti miltä se vaikuttaa.
 
Itseasiassa tuossa ei ole oikeastaan muuta vikaa kuin tuo kantavuus joka ei käytännössä riitä oikein niille minikaivureille bobcatille tai traktorille - ellei puhuta sitten ihan puutarha härvelistä, jotka mahtuvat jo normi pakuunkin. Sellainen mikrokaivuri jossa kauha ei ole oikeastaan sen isompi kuin tavallinen lapiokaan painaa jo n. tonnin. Se kaikkein pienin bobcatti 1300kg.. Tuollaista pientä kevyttä henkilöautoa sillä voi viedä, mutta jo ne tukevat rampit ja niille paikka painaa helposti liikaa.

Hinnassa ei kyllä sinänsä mielestäni merkittävää vikaa ole, mikäli se on oikeasti noin siisti miltä se vaikuttaa.

Siinä olet oikeassa, että kantavuutta saisi olla ainakin 500-1000 kg enemmän, mutta reilun tonnin kantavuus riittää minikaivurien toisiksi pienimmälle noin tonnin painoluokalle ( useat valmistajat tekevät pieniä kaivureita painoluokissa 400-700 kg, 900-1300 kg ja 1500-2300 kg ).

Tonni riittää myös vanhoille pienimmille bobcateille ja vastaaville, vanha bobcatti ( esim. 313 ) painaa n. 850 kg ja Gehliltä löytyy myös vastaavan kokoinen kone, tosin pienin uusi Bobcat eli S70 painaakin sitten jo sen 1300 kg.

Traktoreista meinasin lähinnä puutarha käyttöön sopivia Kubotaa ja Isekiä yms.

Järkevästi tehdyt 500 kg / ramppi ( + varmuuskerroin ) kantavat hyvät rampit ja sopivat kiinnikkeet eivät paina yhteensä paljoa yli 100 kiloa, en ainakaan itse viitsi käsin nostella mitään 50-100 kg painoisia ramppeja.

Eihän tuo portteri ole millekkään urakoitsijalle sopiva päivittäinen työkalu, mutta sopisi hyvin "harrastus autoksi" sellaiselle, jolla on aina jotain puuhasteltavaa ja tarvetta kuljettaa milloin mitäkin.
 
Siinä olet oikeassa, että kantavuutta saisi olla ainakin 500-1000 kg enemmän, mutta reilun tonnin kantavuus riittää minikaivurien toisiksi pienimmälle noin tonnin painoluokalle ( useat valmistajat tekevät pieniä kaivureita painoluokissa 400-700 kg, 900-1300 kg ja 1500-2300 kg ).

Tonni riittää myös vanhoille pienimmille bobcateille ja vastaaville, vanha bobcatti ( esim. 313 ) painaa n. 850 kg ja Gehliltä löytyy myös vastaavan kokoinen kone, tosin pienin uusi Bobcat eli S70 painaakin sitten jo sen 1300 kg.

Traktoreista meinasin lähinnä puutarha käyttöön sopivia Kubotaa ja Isekiä yms.

Järkevästi tehdyt 500 kg / ramppi ( + varmuuskerroin ) kantavat hyvät rampit ja sopivat kiinnikkeet eivät paina yhteensä paljoa yli 100 kiloa, en ainakaan itse viitsi käsin nostella mitään 50-100 kg painoisia ramppeja.

Eihän tuo portteri ole millekkään urakoitsijalle sopiva päivittäinen työkalu, mutta sopisi hyvin "harrastus autoksi" sellaiselle, jolla on aina jotain puuhasteltavaa ja tarvetta kuljettaa milloin mitäkin.

Ehkä me mielletään nuo minikaivurit vähän eri tavalla. Meillä oli mielestäni sellainen keskikokoinen minikaivuri, joka painoi 3200kg, mielestäni ne alle 1500kg kaivurit ovat jo mikrokaivureita, mutta enivei, tuo kantavuus on niin pieni noissa tonnipakuissa että siksi niitä ei auton (/koneen tms) autoksi juuri tehdä, vaan käytännössä B kortilla ajettavat ovat niitä 3500kg vehkeitä.

Se 100 kiloakin on jo noin 10% tuon kantavuudesta. Tuossa mennään aika rajoilla.
 
Miten toi imutötterö on noin pirun kostea (öljynen)? On varmaan öljyttävä filtteri joo, mutta onko vähän liitoiteltu =)
 
Keijolla on kunnon jarrut laitettu Hondaan :D "- Stop-Tech kilpajarrut: 4000e" Luulisi pysähtyvän ABCn pihaan tullessa?
Kiva varmaan lämmitellä tollasia kilpajarruja normiliikenteessä, että saa pidettyä ne käyttölämmöissä.
 
Kiva varmaan lämmitellä tollasia kilpajarruja normiliikenteessä, että saa pidettyä ne käyttölämmöissä.
No eiköhän ne palat nyt saa vaihdettua, vaikka olisi kuinka kilpajarrut. Jarrujen upgradeemista nyt en näe millään pahana asiana, vaikken nyt varsinaisesti ymmäräkään miksi tuohon on sellaiset pitänyt laittaa.
Kamalan näköinen tuo on nykypäivän standardeihin, mutta jos nyt en ihan erehdy niin tehty alunperin joskus 10v takaperin ja ollut silloin varmaan "kova sana" :D Etupuskuri hukkunut näköjään matkan varrella johonkin.
 
Eihän tuo nyt ole edes rumakaan. En minä nätiksikkään sano silti.
 
No eiköhän ne palat nyt saa vaihdettua, vaikka olisi kuinka kilpajarrut. Jarrujen upgradeemista nyt en näe millään pahana asiana, vaikken nyt varsinaisesti ymmäräkään miksi tuohon on sellaiset pitänyt laittaa.
Kamalan näköinen tuo on nykypäivän standardeihin, mutta jos nyt en ihan erehdy niin tehty alunperin joskus 10v takaperin ja ollut silloin varmaan "kova sana" :D Etupuskuri hukkunut näköjään matkan varrella johonkin.
Mutta eihän ne enää ole kilpajarrut jos palat vaihtaa tavallisiin?

Ei sinäänsä jarrujen parannuksessa ole mitään vikaa, mutta ei noi kilpakäyttöön tarkoitetut jarrut ole katukäytössä hyvät. Ne on tarkoitettu toimimaan kuumana, sellaisissa lämmöissä mitä ne ei kadulla koskaan tule saavuttamaan.
 
Mutta eihän ne enää ole kilpajarrut jos palat vaihtaa tavallisiin?

Ei sinäänsä jarrujen parannuksessa ole mitään vikaa, mutta ei noi kilpakäyttöön tarkoitetut jarrut ole katukäytössä hyvät. Ne on tarkoitettu toimimaan kuumana, sellaisissa lämmöissä mitä ne ei kadulla koskaan tule saavuttamaan.
Mitä selität. Tällä logiikalla pelkät palat vaihtamalla saat mistä tahansa jarruista "kilpajarrut" . Etköhän itsekin tiedä erot.
 
Mitä selität. Tällä logiikalla pelkät palat vaihtamalla saat mistä tahansa jarruista "kilpajarrut" . Etköhän itsekin tiedä erot.
No siis onhan siinä jarruissa muutakin osaa, mutta onhan nuo palat aika olennainen osa niitä "kilpajarruja".
 
Kauheasti ihmettelen jos ei stoptechin jarruihin muka saisi ihan normaaleja street -paloja. En usko ennen kuin joku vääräksi minut todistaa :) Niin paljon on Stoptechiä wilwoodia ja k-sporteja noissa tötteröissä etteivät kaikki niistä kyllä millään aja niillä kitisevillä ja ulisevilla ratapaloilla.
 
Mua on aina kiinnostanut, et miten ihmiset tankkaa sillai, et puolet auton takapäästä on löpön roiskeiden peitossa.
 
Kerrankin kuvista saa niin hyvin selvää ettei tarvitse kysyä "onko kuljetettu eläimiä".

On - ja paskasta ja karvojen määrästä päätellen useampaa irkkua kerrallaan, tms. :D

Ja kaupaksi meni heti eli ilmeisesti hinta oli niin sanotusti kohdillaan :D
 
Mua on aina kiinnostanut, et miten ihmiset tankkaa sillai, et puolet auton takapäästä on löpön roiskeiden peitossa.
Tuo pösö on ainakin bensa jos siihen viittasit, joten se dieseleiden yleinen ongelma jossa diesel valuu helposti ellet käännä pistoolia puolta ympyrää ei tuota yksilöä pitäis vaivata.

Toisaalta tuo bensaluukun kansi on myös päältä ihan paskassa, joten ei se tankkaamisesta johdu - ihan vain paskaisilla käsillä lääpitty 5 vuotta ilman auton pesua?
 
Näyttäisi että on vaan tankattu huolimattomasti ja bensaa on vähän roiskunut reiän ympärille. Liian kiireellä otettu pistooli pois tai jotain. Joskus nähnyt vielä likaisemman bensan, kun ei ollut autoakaan pesty. Lika tai pöly sitten tarttuu tuohon polttoaineeseen ja näyttää entistäkin pahemmalta.
 
Ai niin halpa, no ilmankos meni kaupaksi. Hauskaa on silti, että jonkun urpon piti sitä vaihtoautoa tyrkyttää.
 
Ehkä me mielletään nuo minikaivurit vähän eri tavalla. Meillä oli mielestäni sellainen keskikokoinen minikaivuri, joka painoi 3200kg, mielestäni ne alle 1500kg kaivurit ovat jo mikrokaivureita, mutta enivei, tuo kantavuus on niin pieni noissa tonnipakuissa että siksi niitä ei auton (/koneen tms) autoksi juuri tehdä, vaan käytännössä B kortilla ajettavat ovat niitä 3500kg vehkeitä.

Se 100 kiloakin on jo noin 10% tuon kantavuudesta. Tuossa mennään aika rajoilla.

Itse olen luokitellut ne alle tonniset mikro kaivureiksi ja minit sitten tonnista seitsemään tonniin asti ja midit siitä ylöspäin kahteenkymmeneen tonniin, en kyllä ole maanrakennusurakoitsija, joten luokitteluni voi olla väärä.

Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin eihän tuo sovi mihinkään vakavampaan urakointikäyttöön, mutta kyllä sillä tarvittaessa kuskaa kaikkea romua.

Kyllähän kohtuullinen auton/koneen kuljetus laite puuhastelijan budjetilla kannattaa tehdä vähintään jostain vanhasta Volvon FL6:sesta, Renault Midlumista tai vastaavasta, joita saa sopurahalla ihan kohtuukuntoisiakin.
Sellaiseen saa kantavuutta 3000-5000 kg kohtuullisen helposti ja sillä nyt kulkee jo pienemmät romut helposti, eikä pitäminen maksa vielä omaisuuksia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 353
Viestejä
4 548 124
Jäsenet
74 977
Uusin jäsen
HännisenMikko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom