Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Hieno koppa ja mahtava tekniikka. Ollut joskus vuosia sitten myynnissä kyllä pari kymppiä halvemmallakin vastaavana combona, ellen nyt ihan väärin ole käsittänyt...
 
Koska pyydät lommoisesta sitikasta 1100€? Joka kaikenlisäksi purkaa akkua?
 
Jos liikkeestä saa ehjän ja toimivan 950€ niin miksi kukaan maksaisi ko. yksilöstä 150€ ekstraa?
 
Ilmatteeksko näit pitäs antaa?
999€ ja menoksi.

Se sähkövuoto pelottaa varmasti osan pois - ihmiset kuitenkin etsii aika usein toimivaa autoa jota ei heti tarvitse lähteä korjaamaan. Joo - jopa tuossa tonnin hintaluokassa. Ainahan sitä saa toivoa. :D
 
Jos liikkeestä saa ehjän ja toimivan 950€ niin miksi kukaan maksaisi ko. yksilöstä 150€ ekstraa?

No joo, siellä on pari tuon hintaista ilman minkäänlaisia lisätietoja, ja 300tkm rullattuna.

Joillekin se että auton viat on tarkasti tiedossa, on kyllä 150€ arvoinen tieto. Itelle ainakin. Tietty voihan sitä kuvitella että autoliikkeestä saa viattoman auton alle 1000 eurolla...
 
Korjaat sen virransyönnin ja lyöt hinnan 999e niin joku hakee 900e pois. Jos ei hae, niin viikonvälein satanen pyynnistä pois, kunnes hakee.

Nimenomaan ilmaseksi tollasia joutuu antamaan käyttöarvoonsa nähden (mikäli romu pysyy kasassa)
 
Ranskalaisissa kiehtoo ostajana siisti kunto ja halpa hinta (Jos siis erehtyisin ostamaan ranskalaisen toistamiseen). Heti jos on vähänkin huonompi yksilö, niin on kyllä helppo etsiä toinen, tarjontaa kuitenkin on.
 
1100€ hinta on ehkä vähän liikaa 16v autosta.
Itse ostin 2000 Citroen Xantian vuosi sitten 425€. Samoin farmari, mutta oli vetokoukku myös, toimiva ilmastointi. 2.0 hdi 110 mutta "jo" 350tkm ajettu. Hyvin huollettu, eli jakohihnakin oli hiljattain vaihdettu. Kahdet renkaat oli. Muutenkin oikein siistikuntoinen ulkoa ja sisältä.

Jos ei millään mene kaupaksi, niin hinnaksi jotain 700-800€?
 
Yksi tuttu myi just hetki sitten alle tonnin (pyynti 990e) ranskalaisen. Ostaja oli tiukkana ja vaati siihen kahden hyvät renkaat, jakopään hihnan vaihdon sekä reilun alennuksen puskurin naarmuista. Lopulta kaupat tulivat 550e hintaan. Pointti oli, että toiset kehtaavat vaatia esim. kaksia hyviä renkaita tuollaiseen pommiin. Johonkin bemariin 19" kierros kumeja maksaa enemmän kuin tuollainen ranskalainen auto kokonaan! :D
 
Työkaveri oli pistämässä vastaavaa (berline) sitikkaa paaliin, ostin 100 eurolla sen talvirenkaat ja sain auton kaupan päälle. Vähemmän vikoja kuin tuossa. 3-400 euroa realistinen pyynti ja siinäkin liikaa. Kelvolliset kesärenkaat ja tuulilasi ovat kummatkin jo 300 euroa. Tuollainen sähkövika ihan 1x2, tuon ikäisen sähköjohtoja räplänneenä ei juuri projekti houkuttelisi. Muut pikkukulumat/-rikkoutumat vittumaisia korjata, kun romuttamot pyytää miljoonan vaihto-osista. Takakynkän laakerien vaihto kannattaa mainita, jos tehty. Samaten jarruremppa, ei oo ihan hauskimmasta päästä takalevyjen vaihto. Ei tuollaista osta kuin joku tee-se-itse äijä ja tarjolla on selvästi parempiakin aihioita kuin tuo - Alle puoleen hintaan.

Samainen työkaverini totesi remppailujen jälkeen, että käytit sit 2000 e korjauksiin, että sait 700 euron auton. Toki sillä erotuksella, että nyt on uutta osaa reippaasti.

e: Ne kelvolliset halvat aihiot katoaa aikalailla nopeasti...
 
Eli suurin ongelma tuossa on se virran vuotaminen. Kumpa tietäisi miten se korjautuisi :(
 
Pikaisen googletuksen perusteella herran haltuun. Laturi, takaluukun kahva, peräkoukun virtapistoke, hansikaslokeron valo ja hydrauliikan pumppu (tän kyllä kuulis) tais olla yleisimmät arvaukset. Mittari käteen ja sulake kerrallaan kokeilemaan. Huonolla tuurilla uusiksi menee akkua, laturia jne. Ei kalliita sinällään, mutta tuossa hintaluokassa dealbreaker.

e: Huolestuttavinta tuossa virtavuodossa oli se, että kaikilla oli kestänyt pitkään löytää vika tai sitä ei ole löytynyt ollenkaan. Ei siis mikään myyntivaltti tee-se-itse miehiä silmällä pitäen.

ps. Tuo irrallaan olevan "100 e" vetokoukkukin on vähän hassu, varusteissa kuitenkin mainitset koukun olevan. Ihanko oikeasti jätät sen itselle, jos auto menee?
 
Lol, onpas nettiauto siivoutunut kaikista alle k€ sitikoista. Tainnut jäädä musta pekka käteen kaikille romutuspalkkion toivossa hamstranneille. Tai sitten ovat menneet jo paaliin. Romutuspalkkio sinällään on helpoin tapa saada tuollaisesta 1500 € ja ylimääräisistä irto-osista saa helposti jonkun euron. Aluvanteet, radio, ehjät penkit yms. helposti irtoavaa kamaa.
 
Yksi tuttu myi just hetki sitten alle tonnin (pyynti 990e) ranskalaisen. Ostaja oli tiukkana ja vaati siihen kahden hyvät renkaat, jakopään hihnan vaihdon sekä reilun alennuksen puskurin naarmuista. Lopulta kaupat tulivat 550e hintaan. Pointti oli, että toiset kehtaavat vaatia esim. kaksia hyviä renkaita tuollaiseen pommiin. Johonkin bemariin 19" kierros kumeja maksaa enemmän kuin tuollainen ranskalainen auto kokonaan! :D
Itse olisin tuossa vaiheessa ehjkä vaatinut että se ostaja katoaa huitsin nevadaan. :D

TeknoRin C5 tosiaan on sähkövikaisena ("klassinen ranskalainen") vaikea myydä ellei kohdalle osu joku autosähkömies.

Sitten on tietty se toinen vaihtoehto mitä muutkin tekee; ota pois Nettiautosta pariksi kuukaudeksi ja laita ilman vikaa myyntiin. Toki Google muistaa kaiken, mutta niin ne muutkin, valitettavasti, tekee; viimeksi 2 viikkoa sitten olisin ostanut yhden Focuksen mutta onneksi tallista peruuttaessa alkoi airbagin valo palamaan - kuulemma teki sitä "silloin tällöin" - oli myyjä vain unohtanut mainita asiasta kun myi "hyväkuntoista" autoa. Hassu tytön lättänä... :p


Lol, onpas nettiauto siivoutunut kaikista alle k€ sitikoista. Tainnut jäädä musta pekka käteen kaikille romutuspalkkion toivossa hamstranneille. Tai sitten ovat menneet jo paaliin. Romutuspalkkio sinällään on helpoin tapa saada tuollaisesta 1500 € ja ylimääräisistä irto-osista saa helposti jonkun euron. Aluvanteet, radio, ehjät penkit yms. helposti irtoavaa kamaa.
Meinaatko?

Eikös siinä nykyään ole vuoden (?) omistusrajoitus eikä ensi vuoden romutuspalkkiosta, kohteesta tai määrästä ole mitään takuita?
 
Meinaatko?

Eikös siinä nykyään ole vuoden (?) omistusrajoitus eikä ensi vuoden romutuspalkkiosta, kohteesta tai määrästä ole mitään takuita?
Kai porukka niitä silloin hamstras, kun ei vielä ollut tietoa tämän vuoden palkkion ehdoista. Ehdot kun selvis, niin varmaan paalasivat tai jättivät perinnepihalle odottamaan josko ensi vuoden ehdot olisi helpommat. Vaikea mun on keksiä miksi noita muuten olisi kadonnut julmetusti listoilta. Varaosaromua kun hyvän tovin sitten katselin, niin yli k€ vehje oli enemmänkin poikkeus. Ja järjestäen tietty löytyi samoja ongelmia kuin itsellä eli varaosavehkeeksi kelpaamattomia. Esim. ehjä kuskinpenkki lienee harvinaisuus, kun se murenee pohjasta käsin. Korkeusmekanismissa (penkki) on myös heikkoja kohtia.

e: Näille se kovin vaatimus lienee romutuksen kannalta ajossa oleminen. Varsinkin kun TurunAMK:aan ei ole enää käytettävissä :D
 
Vaikea mun on keksiä miksi noita muuten olisi kadonnut julmetusti listoilta.

Suomalaiset ovat köyhtyneet ja nyt on tilausta tonnin pommeillekin :D Lisäksi maahanmuuttajat ovat saaneet ajokortteja ja usein näitä näkeekin juuri halpojen ranskalaisten autojen ratin takana...
 
Onhan noi kivoja ehjänä ajaa ja kori on erinomainen ruosteensuojauksen osalta. Rempatkaan ei ole pääasiassa hankalia oikeilla vehkeillä. Jossain vaiheessa vaan menee hermo, kun toisesta päästä korjaa, niin toinen pää retkahtaa. Tai sitten hajonnut osa on saatavissa vain uutena ja hinta auton arvon verran.
 
Yleismittari kouraan ja mittailemaan sulakkeita irrotellen mihin virta vuotaa. Googlella ohjeet. Jos ei kinosta, hintaa pois niin kauan että joku ostaa.
 
Tehty, eipä ollu vaikutusta millään sulakkeella. Sähkö tuntus menevän ecun suuntaan.
Se ecu kai ottaa virtaa jopa puolisen tuntia ennen kuin sammuttaa väylän, ym.

Voihan se esim diodivikainen laturikin akun tyhjentää (mittaa virrat akun ja laturin väliltä?).
 
Ottamatta kantaa mihinkään, niin suurinosa nykyautoista nappaa useammankin amppeerin virtaa, jopa useamman minuutin ajan siitä kun ovet on lyöty lukkoon.
Joten älkää nyt vitussa nypätkö sitä akunkenkää irti tänä aikana, tai sattuu sellainen piikki joka oikeastin hajottaa asioita.

Nykyaikana akunvaihtokaan ei ole mikään muutaman minuutin homma.
 
Ottamatta kantaa mihinkään, niin suurinosa nykyautoista nappaa useammankin amppeerin virtaa, jopa useamman minuutin ajan siitä kun ovet on lyöty lukkoon.
Joten älkää nyt vitussa nypätkö sitä akunkenkää irti tänä aikana, tai sattuu sellainen piikki joka oikeastin hajottaa asioita.

Nykyaikana akunvaihtokaan ei ole mikään muutaman minuutin homma.

Akkulaturi kaapeleihin kiinni akun vaihdon ajaksi.
 
Kuinka suuri virta löytyy akunnavan ja plussapiuhan välistä esim kun auto on seissyt muutaman tunnin?

Ja olet jo varmaan akun vaihtanut ehjäksi tiedettyyn?

Ennenvanhaan noita vikoja ratkottiin niin että kaikki sulakkeet irti, mittari navan ja johdon väliin, sulake kerrallaan kiinni.
 
Kuinka suuri virta löytyy akunnavan ja plussapiuhan välistä esim kun auto on seissyt muutaman tunnin?

Ja olet jo varmaan akun vaihtanut ehjäksi tiedettyyn?

Ennenvanhaan noita vikoja ratkottiin niin että kaikki sulakkeet irti, mittari navan ja johdon väliin, sulake kerrallaan kiinni.

Tuon ja muutakinhan tuo kertoi jo tehneensä.
 
Tuon ja muutakinhan tuo kertoi jo tehneensä.
"Yleismittari kouraan ja mittailemaan sulakkeita irrotellen mihin virta vuotaa" ja
"Tehty, eipä ollu vaikutusta millään sulakkeella. Sähkö tuntus menevän ecun suuntaan."
Luin tuon niin päin että yritettiin sulakkeita irroittelemalla löytää vika, lisäksi ecu taisi olla aktiivinen koska virran sammuttamisesta ei ollut kulunut kovinkaan kauaa.

Oma arvaus on että joku aiemmista omistajista on kytkenyt lisävaloja/lisälämmitintä/poppikoneita ym. ja nuo johdotukset poistamalla saattaisi vikakin poistua.
 
Mitä merkitystä on, irrotteleeko sulakkeita vai lätkiikö niitä takaisin? En ole sähkömies, niin ihan rehellisesti kysyn.

No okei, toki se on jos joku on viritellyt omiaan sinne sulakkeiden ohi, niin heti alkuun näkee vuotaako sinne.

Toki ton ecun suhteen tein oletuksen että Teknor olisi malttanut odotella.
 
Mitä merkitystä on, irrotteleeko sulakkeita vai lätkiikö niitä takaisin?
Minusta sulakkeiden irrottelu on parempi konsti. Kun sulakkeen irrotus tiputtaa virrankulutuksen, on heti melko selvää että ylimääräinen kuluttaja on sen sulakkeen takana.

Toisinpäin tehdessä, voi hyvin olla että laitettaessa sulake paikoilleen, sen takana oleva laite herää ja alkaa syödä virtaa, joka loppuu vasta kun laite jälleen nukahtaa. Kovin nopeita johtopäätöksiä on silloin aika vaikea tehdä kun jokaisen kohdalla joutuu odottelemaan aikansa nähdäkseen loppuuko virrankulutus vai ei.

Tietysti jos potilas on joku 80-luvun kaasarikone, niin sieltä ei ehkä tuollaisia virrankuluttajia löydy. Uudemmista autoista jo paljonkin.
 
Oma arvaus on että joku aiemmista omistajista on kytkenyt lisävaloja/lisälämmitintä/poppikoneita ym. ja nuo johdotukset poistamalla saattaisi vikakin poistua.

Vika alkoi yhtäkkiä, eikä sinne kukaan mitään lisännyt.

Samalla myös tuli pari muuta sähkövikaa. Esim kun auton laittaa lukkoon niin vilkut ei enää vilahda.
 
Vika alkoi yhtäkkiä, eikä sinne kukaan mitään lisännyt.

Samalla myös tuli pari muuta sähkövikaa. Esim kun auton laittaa lukkoon niin vilkut ei enää vilahda.
Voi olla bcm moduulissa vika, tai sitten esimerkiksi jokin keskuslukon komponentti viallinen jolloin bcm ei mene koskaan virransäästötilaan.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
 
Voi olla bcm moduulissa vika, tai sitten esimerkiksi jokin keskuslukon komponentti viallinen jolloin bcm ei mene koskaan virransäästötilaan.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Jep, lepotilaan vaipuminen pitäisi varmistaa, Itsellä oli -03 xsara jossa economy-moden sai pois jos halusi vaikka kuunneela radiota muutamia tunteja ym. Saakohan bcm-modulin resetoitua tehdasasetuksiin jollain kotikonstilla?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 394
Viestejä
4 549 738
Jäsenet
74 982
Uusin jäsen
Ramihy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom