Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
No juu maksaahan se enemmän, mutta toisaalta ihan wörtti mielestäni jos haluaa räyhäkkään näkösen civicin että se myös kulkis vähän :D

Joo ei parin tonnin erolla kannata edes harkita muuta kuin ärrää mutta jos ero repeää sinne 5000e nurkille niin sitten voi tilanne olla eri jos haluaa 3-ovisen civicin
 
Toisaalta jos hakee nopeaa hatchbackiä, niin tuon ikäinen type-r on typerä (<- heehee). Kone on tietysti kiva jos tykkää korkealle kiertävästä vaparista, mutta koppa on liian painava suhteessa tehoihin.
 
Lähdin kattelee farkkua sillä ajatuksella, että sillä ois just 100.000 ajettu ja ensimmäinen isompi remppa takana, ja silmään osui tämä: Audi A4 2.4 V6 Avant 5d Farmari 2002 - Vaihtoauto - Nettiauto ...itseäni ei haittaa ollenkaan tuo vuosi, eikös vanhemmat autot ole luotettavammat kuin uudet. Ajatuksia autosta ja muutenkin tästä mun strategiasta?


Kilometreihin suhtautuisin ainakin varauksella...15v vanha farkkuaudi jolla olisi ajettu vaan 7400km/vuosi. Vaikea uskoa.
 
Henkilökohtaisesti en ostaisi kyseisellä tekniikalla olevaa Audia. Ei mitään Audeja vastaan, kun itselläkin niitä useampia, mutta kyllähän tuossa kopassa 1.8T on se oikea bensakone. B6-korimallin A4 on muuten ihan kohtuullisessa maineessa ja itselläkin arkiajokkina sellainen 1.8T quattro -mallina toki. Ei mitään kummempaa murhetta ole ollut.
 
En ottais miekään tuolla moottorilla, oli kyllä melkonen pettymys. Ei ole tehoa (tai tarkemmin tehontuntua, laiskan olonen on tuo pikkukutonen) eikä vääntöä, mutta kulutusta kyllä sitte riittävästi. Luotettava mylly kait tuo muuten on, jos edellämainitut negat ei häiritse. Tuota 1.8T:tä tai dieseliä kattelisin mielummin.
 
Kilometreihin suhtautuisin ainakin varauksella...15v vanha farkkuaudi jolla olisi ajettu vaan 7400km/vuosi. Vaikea uskoa.
Miten usein noita valehdellaan? En mullekkaan tulisi paljoakaan kilsoja kun kulkisin joka tapauksessa pyörällä töihin. Kait se voi olla elämäntilanteestakin kiinni, jollain rikkaalla naisella ollut kauppakassiautona :D
 
Miten usein noita valehdellaan? En mullekkaan tulisi paljoakaan kilsoja kun kulkisin joka tapauksessa pyörällä töihin. Kait se voi olla elämäntilanteestakin kiinni, jollain rikkaalla naisella ollut kauppakassiautona :D

Tjaa, mulla on jonkun vuoden uudempi kulkine, jolla nyt laskin että alle 10tkm on ajettu vuodessa, ensin ollut vanhalla mummulla, sitten kakkosautona, nyt mulla. Huoltokirja on, ei tuontiauto ja itselläkään ei kilsoja hirveästi vuodessa kerry ja tuohon kippoon ei kukaan mittaria ruuvaile.
 
Ai niin, onhan toi V6 aika turha tollaisessa normiautossa. Olikohan sellainen epäonnistunut kokeilu?
 
Ai niin, onhan toi V6 aika turha tollaisessa normiautossa. Olikohan sellainen epäonnistunut kokeilu?

Onhan se nyt paljon parempi laitos kuin hinnat alkaen 1.6 Vapari
Pointti on se että 1.8T:ssa on paljon enemmän voimantunnetta ja virityspotentiaalia. Pieni V6 on kierroskone, mutta ei kuitenkaan erityisen vääntävä. Käy kokeilemssa niin tiedät onko se sinun makuusi;)

Bensa maistuu ja huoltaminen on aina kalliimpaa kuin pienemmän rivikoneen.
 
Se on varmaan ollut ns tarjouksessa. Jotkuhan tuota näyttää harrastavan että viikonlopun tarjous yms.
 
Noi on aina huvittavia. Ei toi yksittäisten käytettyjen autojen tapauksessa oikein toimi ja myyjä joutuu käytännössä aina jatkamaan "tarjoustaan".
 
"hinta-arvio nettiauton mukaan 13600 ka ja yksityisellä 12700e"

ööh, miten monta vuotta toi on ollut myynnissä? o_O

Näköjään rekkarikin väärin merkattu
 
Onhan se nyt paljon parempi laitos kuin hinnat alkaen 1.6 Vapari
Pointti on se että 1.8T:ssa on paljon enemmän voimantunnetta ja virityspotentiaalia. Pieni V6 on kierroskone, mutta ei kuitenkaan erityisen vääntävä. Käy kokeilemssa niin tiedät onko se sinun makuusi;)

Bensa maistuu ja huoltaminen on aina kalliimpaa kuin pienemmän rivikoneen.

Mersussa 2.6l V6 on turhin keksintö, bensaa menee kaupungissa 15l/100km, pitää huudattaa että liikkuu jonnekki ja 12 tulppaa kruunaa koko paskan!
 
Tuo v6 vapari vaan kestää. 1,8T varsinkin chippi virityksellä voi laueta nopeasti. Tosin se nyt tuurista kiinni mitä kestää. Se on tosi ettei tuo v6 mitenkään voimalla tai väännöllä loista.
 
Miten usein noita valehdellaan? En mullekkaan tulisi paljoakaan kilsoja kun kulkisin joka tapauksessa pyörällä töihin. Kait se voi olla elämäntilanteestakin kiinni, jollain rikkaalla naisella ollut kauppakassiautona :D


Siitä en tiedä, toki yksilöitä aina löytyy mutta tuontiauto tuokin taitaa olla, joten suhtautuisin varauksella. Omistajahistoria kertoo aika paljon onko kilsoihin luottamista ja tietysti se auton kunto kaikinpuolin muutenkin. Penkki ja kaikki hallintalaitteet pitäisi olla ainakin priimakuntosia vielä noilla kilsoilla. Jos on kulumaa joka puolella, niin eiköhän sekin kerro jo jotain.
 
Tuo v6 vapari vaan kestää. 1,8T varsinkin chippi virityksellä voi laueta nopeasti. Tosin se nyt tuurista kiinni mitä kestää. Se on tosi ettei tuo v6 mitenkään voimalla tai väännöllä loista.

Okei, no mulle se kestävyys on tärkein, ei niinkään vääntö.
 
Onko tuossa Audin V6 koneessa edes hyvät äänet? Jos on niin se aina vähän kompensoi kulutusta.
 
Onko tuossa Audin V6 koneessa edes hyvät äänet? Jos on niin se aina vähän kompensoi kulutusta.

No ainakaan A6:ssa ei isommin säväyttäny edes sillä osastolla. Toki hiljanen pirssihän tuo on, eikä imagoonkaan sovi mitkään räyhäsoundit. Siis tuo 2.4 litranen, muut sitte erikseen.
 
Tuo v6 vapari vaan kestää. 1,8T varsinkin chippi virityksellä voi laueta nopeasti. Tosin se nyt tuurista kiinni mitä kestää. Se on tosi ettei tuo v6 mitenkään voimalla tai väännöllä loista.

Öö ei. Ei kestä v6 sen ihmeemmin, asialliset lastuvirit ei riko mitään sen nopeammin. Ainakin 2.8 v6 jakopää on aivan karmea viritys. Nimimerkillä kokemusta on.

Toki turbossa on aina yksi vikakohde enemmän per 200-400tkm.

Audien/vaggilaisten yksi eniten viritelty ja suosituin kone tuo vanhan mallin 1.8t..

Oletan että puhe oli tosiaan vanhoista 1.8t eikä uudemmista tfsi yms. vermeistä.
 
Ainakin 2.8 v6 jakopää on aivan karmea viritys. Nimimerkillä kokemusta on.
Milla tavalla?

Sinne kun heittää 90tkm välein kaksi uutta hihnaa (jalkopää ja moniura) niin se on lähes ikiliikkuja. Jotain kansien tiivisteitä ja lämpöanturia voi joutua 200tkm:n vaihtamaan. Siis esim ACK.

Toki maksaa sen 600eur, mutta se nyt ei ole mitään tuon koneen 14-17L kaupunkikulutuksen ohella...

Vai puhuiko jostain ”V”6sta (VR koneista)?


Kyllä itselläni tuttu kirosi kun 190tkm ajettuun ”puna-T:n” joutui turboa vaihtamaan. Ja täysin vakiona pidetty 190hv malli, siis.

Noi V6:t, oli se sitten 2.8 tai 3.0 ovat toki ”tylsiä” motteja, mutta harvempi 1.8T:n omistaja virittää, kunnolla/onnistuneesti/kestävästi, oman mottinsa samoille ~200-220hv lukemille mitä noista V6:sta vakiona löytyy (vahassahan se 192hv, mikä nyt sattui muistakin saman ikäluokan 2.8 sakemanneista löytymään, oli muistaakseni joku ”verotuslukema” Saksassa, penkitykset kaikissa 200-205hv luokkaa).
 
Milla tavalla?

Sinne kun heittää 90tkm välein kaksi uutta hihnaa (jalkopää ja moniura) niin se on lähes ikiliikkuja. Jotain kansien tiivisteitä ja lämpöanturia voi joutua 200tkm:n vaihtamaan. Siis esim ACK.

Toki maksaa sen 600eur, mutta se nyt ei ole mitään tuon koneen 14-17L kaupunkikulutuksen ohella...

Vai puhuiko jostain ”V”6sta (VR koneista)?


Kyllä itselläni tuttu kirosi kun 190tkm ajettuun ”puna-T:n” joutui turboa vaihtamaan. Ja täysin vakiona pidetty 190hv malli, siis.

Noi V6:t, oli se sitten 2.8 tai 3.0 ovat toki ”tylsiä” motteja, mutta harvempi 1.8T:n omistaja virittää, kunnolla/onnistuneesti/kestävästi, oman mottinsa samoille ~200-220hv lukemille mitä noista V6:sta vakiona löytyy (vahassahan se 192hv, mikä nyt sattui muistakin saman ikäluokan 2.8 sakemanneista löytymään, oli muistaakseni joku ”verotuslukema” Saksassa, penkitykset kaikissa 200-205hv luokkaa).

Mallia vittumainen tehdä itse, ack siis. Been there, done that. Siihen sitten perussetit, eli termarikotelo vuotaa/termari paska niin ottaa jaon pois..

1.8t löytyy vakiona 180hv, ei tarvi kuin softan ja ollaan 200hv.

Ediit lisäystä:

Ei mulla tota v6 tarkoitus haukkua ole, huonot puolensa siinäkin. Pointti oli lähinnä se, ettei 1.8t ole mikään vikaherkkä motti, ei syö niin paljon ja virittäminen on suorastaan sanoen tyhmällekkin helppoa kohtuu lukemiin.

Ja lisäykseen lisäystä:

Toki tuo turbo voi levitä kerran siihen 200tkm, osalla menee 400tkm osalla ei. Melkeen jakopäärenmppojen hintaerolla jo uusii turbon tuohon matkaan, bensan kulutuserosta puhumattakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mallia vittumainen tehdä itse, ack siis. Been there, done that. Siihen sitten perussetit, eli termarikotelo vuotaa/termari paska niin ottaa jaon pois..

1.8t löytyy vakiona 180hv, ei tarvi kuin softan ja ollaan 200hv.

Ediit lisäystä:

Ei mulla tota v6 tarkoitus haukkua ole, huonot puolensa siinäkin. Pointti oli lähinnä se, ettei 1.8t ole mikään vikaherkkä motti, ei syö niin paljon ja virittäminen on suorastaan sanoen tyhmällekkin helppoa kohtuu lukemiin.
Sitähän se toki on jos itse tekee. Itsellä ei käynyt edes mielessä kun Huttu teki ihan sopuhintaan; sen about 600€ termarin kanssa.

Yli kymmenen vuotta tuli tuollaista perheessä pidettyä.

Ylivoimaisesti suurin osa 1.8T:stä on kuitenkin 150hv motteja, oli ne A4:n, A6:n, Passatin tai Golfin keulalla ja niissä menee kyllä muutakin uusiksi jos haluaa oikeasti sen 300tkm kestävän 200hv virin.

Ja noihinhan ei saa rahallahan sitä kutosen vihaista äänimaailmaa. :D
 
Itellä ollu myös a6 ack ja parikin aakkosta 1.8t. Nelikkoja toki kaikki.

Ei ole 150hv versioonkaan ameriikam temppu ja saa noistakin softalla irti jo ihan jees, pirteämmän tuntunen se silti on vaikka lukemissa voi jäädäkkin. Paino sanalla tuntuinen.

Ihmetyttää vaan tuo sun ennakkiluuloisuus 1.8t kohtaan, thäts all.
 
Ihmetyttää vaan tuo sun ennakkiluuloisuus 1.8t kohtaan, thäts all.
Mä nyt olen ”ennakkoluuloinen” kaikkia vajakkeja vastaan, oli kyseessä sitten vetotapaa tai sylinterien määrä.

Ei ole tullut yhtä vaihdossa myyntiin ottettua Golfia lukuunottamatta omistettua alle 5-sylinteristä autoa viimeiseen about 15 vuoteen. :D

VAGin politiikanhan takia noita osittain vierastaa; jos halusi nelarina niin pakko ostaa joko Audi, Seatti tai ikivanha Scoutti Octavia (ellen väärin muista).

4Motioniinhan tuollainen olisi sopinut kuin nenä päähän, varsinkin Golfiin.
 
Mä nyt olen ”ennakkoluuloinen” kaikkia vajakkeja vastaan, oli kyseessä sitten vetotapaa tai sylinterien määrä.

Ei ole tullut yhtä vaihdossa myyntiin ottettua Golfia lukuunottamatta omistettua alle 5-sylinteristä autoa viimeiseen about 15 vuoteen. :D

VAGin politiikanhan takia noita osittain vierastaa; jos halusi nelarina niin pakko ostaa joko Audi, Seatti tai ikivanha Scoutti Octavia (ellen väärin muista).

4Motioniinhan tuollainen olisi sopinut kuin nenä päähän, varsinkin Golfiin.

Eikö passatissa ainakin ollut nelikon kaverina 1.8t?

A3 nelikkona vähän piristetyllä "jumalkoneella" oli varsin hauska laitos.

Mutta niin, loppupäätelmäksi tuumaisin itse, että molemmat koneet on ihan perusvarmoja ja käyttökelpoisia, vaikkakin melko erilaisia ominaisuuksiltaan. Ajo-ominaisuudet yms on sitten vähän makuasiakin (osa tykkää turbolla otetusta voimasta, osa siitä kaameasta kasikoneesta), kasi kuluttelee enwmmän mutta turbon verran vähemmän hajoavaa osaa.

1.8t hyväksi ja samalla huonoksi puoleksi laskisin myös yleisyyden, hyvä puoli että osia tietoa yms on paljon, huonona puolena että yksilön valinnassa saa olla vähän tarkempi koska tuningkorjaamo Rane&Jonne on niitä löytänyt helpommalla..
 
Ovat näköjään myyneet apukuskin turvatyynynkin enemmän tarvitsevalle, tai jotain vastaavaa... :rolleyes:
 
Mahtaako noita manneja nykyään harmittaa kun ilmaiseksi ja oikein Trafin linkin kera Nettiautossa saa nimet niin helposti selville?

Esim. tässäkin

... myyjä "Kari Blom" paljastuukin (Kari) Allan Blomerukseksi, joka nyt ei hirvittävän paljoa mustalaisemmaksi voisi enää muuttua.

Autokin on ollut näköjään jo viikon verran omistuksessa ja mannella myynnissä, niin voi suoraan unohtaa edes kakkosromuksi harkitsemista...
 
Mahtaako noita manneja nykyään harmittaa kun ilmaiseksi ja oikein Trafin linkin kera Nettiautossa saa nimet niin helposti selville?

Esim. tässäkin

... myyjä "Kari Blom" paljastuukin (Kari) Allan Blomerukseksi, joka nyt ei hirvittävän paljoa mustalaisemmaksi voisi enää muuttua.

Autokin on ollut näköjään jo viikon verran omistuksessa ja mannella myynnissä, niin voi suoraan unohtaa edes kakkosromuksi harkitsemista...

Mustalaisten kanssa muutoinkaan asioisi.
 
Siinä vain se homma että osa pystyy esittämään sen verran puhelimessa että faktan saattaa huomata vasta paikan päällä jolloin koko reissu on turha. Parempi siis näin ennen...

No siis noin on käynyt itseasiassa itselleni. Kuulosti puhelimessa ihan ihmiseltä.
Minä olin myyjänä tuossa tilanteessa.
 
Mahtaako noita manneja nykyään harmittaa kun ilmaiseksi ja oikein Trafin linkin kera Nettiautossa saa nimet niin helposti selville?

Esim. tässäkin

... myyjä "Kari Blom" paljastuukin (Kari) Allan Blomerukseksi, joka nyt ei hirvittävän paljoa mustalaisemmaksi voisi enää muuttua.

Autokin on ollut näköjään jo viikon verran omistuksessa ja mannella myynnissä, niin voi suoraan unohtaa edes kakkosromuksi harkitsemista...

Tuo on muuten hemmetin näppärää. Itse selvittelin yhden auton taustoja muissa merkeissä, ja hämmästyin kun verovelvollisen nimi lätkähti ruudulle:D Säästin siinä muutaman euron kun ei tarvinnut sen pahemmin omistajan muita tietoja kaivella.
 
Tuo on muuten hemmetin näppärää. Itse selvittelin yhden auton taustoja muissa merkeissä, ja hämmästyin kun verovelvollisen nimi lätkähti ruudulle:D Säästin siinä muutaman euron kun ei tarvinnut sen pahemmin omistajan muita tietoja kaivella.

Mistäs nuo omistajatiedot kaivatte? Trafin ilmaisesta hausta ei ainakaan sylje esille, tai sitten on silmä väärässä kädessä tai paikassa.
 
Mistäs nuo omistajatiedot kaivatte? Trafin ilmaisesta hausta ei ainakaan sylje esille, tai sitten on silmä väärässä kädessä tai paikassa.

Tässä tapauksessa löytyi se verovelvollisen nimi, Trafista siis, ja siitä Fonectaan hakemaan nimellä, ja löytyi puhelinnumero ja osoite. Google kertoi sitten loput.
Tietty jos olisi ollut salaista numeroa tms. niin sitten olisi pitänyt turvautua maksullisiin palveluihin, mutta tällä kertaa selvisin helpolla:)

Jaa, perkeles. Tarkistin kohdeauton tiedot uudestaan, ei löytynyt enää verovelvollisen tietoa nimellä. Sitten toisen auton rekkarin tarkastin, siinäkin oli salatut tiedot omistajan nimen suhteen, ja tämä tuli yllätyksenä kun ko. henkilö ei mitenkään salaile tietojaan vaikka syytä olisi. Sitten randomisti nettiautosta katselin mitä sattuu rekkareita, osa löytyi, osalta ei nimiä. Aika harvinaista että rek.tiedot on salaisia. Tai sitten Trafi vaan sattui bugaamaan tänään. Pitää kokeilla toiste uudestaan, hmm... soryy OT
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 465
Viestejä
4 497 201
Jäsenet
74 209
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom