Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Mites tuo toimii, kun useimmissa autoissa katto on melko rakenteellinen osa autoa? Tarvitsiko tehdä turvakaaria tms?

Turvakaari tilattiin ihan joltain kisapajalta, sitten palkkia pohjaan ja oviaukkoihin. Katsuri sanoi ettei ihan noinkaan paljon olisi tarvinut tehdä, mutta siinä meni samalla hitsaamisella. Lupa piti koko hommaan hakea erikseen ja ruutupaperilla piirustuksia. Lujuuslaskelmia tms ei sentään pyydetty.

Vielä kun auto oli ensimmäinen ja ainoa avo sellainen suomessa niin vertailukohtaa ei ollut olemassa. Tästä on siis ikuisuus aikaa ja nykyään varmaan hieman hankalampaa moista hommaa toteuttaa.

Toinenkin laikkacabrio tuli tehtyä, rungolliseen SJ410 katto pois ja vähän huono tee-se-itse turvakaari, mikä oli huono noin istuvuuden kannalta, eli pää otti helposti kiinni. Tätä en ikinä muutoskatsastanut, poliisia ei ikinä kiinnostanut vaikka härön näköinen offi ilman kattoa... No sai siihen katon ruuvattua paikoilleen. Ei ollut paras idea ikinä.
 
Näyttää korissa jo olevan aika paljon mätää. Saa varmaan rakennella sen ihan alusta asti uusiksi. Tosin loppuhinta alkaa silloin olla siellä kympin hujakoilla mikä ei välttämättä korreloi enää hirveän hyvin auton hinta/laatusuhteen kanssa.
 
Ihan ihmeellisiin asioihin keskitytty tuossa Nissanissa.

Löytyy kaikenmaailman unelmointia ja vaikka mitä hömpötystä mutta sitten löytyy kolhuja, korjaamatonta lakkavikaa, maston 121:llä ja hammeritellä pikakorjattuja ruostepaikkoja, epoksilla tulpattuja kellastuneita reikiä.... ton tekstin mukaan käynnistyy myös välillä hitaasti re85:llä koska karttoja ei ole jaksettu säätää täydelliseksi, ja ei luonnollisesti ole flexfuel, koska kartat on vaihdettava läppärillä. Kiva juttu, miksi edes mainita että toimii RE85:llä, jos ei oikein kovin hyvin toimikkaan. Ite ainakin pitäisin ihan bensakäyttöisenä silloin.

Noista sähköahtimen akustoista ym telineistä varmaan tulee joku 50kg lisäpaino varovasti arvioituna. Edit: olihan siellä mainintakin että pelkkiä akkuja on takakontissa 60kg :D

Ihmettelen kyllä jos tuo myyjä on yli 19 vuotias. Oli itellä joskus samantyylinen golffi, ja sen toteutus oli lähes samankaltainen. Ostin sen sitten itelle siinä vaiheessa kun pojalla jonka ensiauto se oli, ei vissiin riittänyt rahat hitsauttaa sen lattioihin neliömetrin verran uutta peltiä kun kävi ekan kerran vuosikatsastuksessa. Vikalista meni kahdelle sivulle. Oli vaikka mitä hiilikuitukonepeltiä, alustasarjaa, sportti-rattia ja muuta hässäkkää viritelmää mutta tekniikaltaan ja koriltaan auto veteli viimeisiään.

Toinen vaihtoehto että kyseessä on vaan helvetin innokas rakentelija, mutta prioriteetit on vaan vähän oudot. Ton google docs "esitelmän" vaivallahan olis suurinpiirtein jo auton maalannut hienoksi.

"Ilmastointi vuotaa kylmäainetta hitaasti. Yhdellä täytöllä ajaa MELKEIN koko kesän. Vuoto näyttää olevan putkiliitoksessa hanskalokeron takana puhaltimen ja haihdutinkennon välissä. Vuotava aine valuu kondenssiveden seassa tielle." Hymähdin tolle...

Noh en tiedä, ei tuo 5900e pyynti tollasesta ihan posketon ole. Saattaisin ostaa jos olis tarvetta projektiautolle. Ensimmäisenä vaan vois kyllä repiä ns. hiuksista vittuun nuo sähköturbot, etanolikartat ja 10" hattuhyllybassot.

ja noi homeessa olevat vaneriset akkutelineet/seinät :D
 
Viimeksi muokattu:
Hinta nytten on mitä on 12v vanhasta autosta mutta ei tule joka nurkalla vastaa kyllä.
Nojoo, mutta näyttää 98%:lle ihmisistä lähinnä vanhalta E-mersulta. Noista Maybacheista puuttuu persoonallisuus täysin kun ovat lähinnä vähän modattuja mersuja.
 
Tuossa on nytten varmasti ollut varusteita mitä ei edes seiska tai S mersuun ole saanut vuonna 04 mutta miten lienee nykypäivän bemarin tai mersun huippumallit.

Kuvittelisi että niissä löytyvät jo aikamoiset herkut ja hinnatkin paljon pienemmät tai sitten merkki maksaa potenssiin kaksi.

No ei ole kuitenkaan meidän maalaisten ongelma noi autot... onneksi :D
 
Tuossa on nytten varmasti ollut varusteita mitä ei edes seiska tai S mersuun ole saanut vuonna 04 mutta miten lienee nykypäivän bemarin tai mersun huippumallit.

Kuvittelisi että niissä löytyvät jo aikamoiset herkut ja hinnatkin paljon pienemmät tai sitten merkki maksaa potenssiin kaksi.

No ei ole kuitenkaan meidän maalaisten ongelma noi autot... onneksi :D
Varmasti on, mutta toisaalta esim takapenkin näytöt on >10v vanhalla tekniikalla ja resolla (tuskin esim T2 virittimellä ja BR-soittimella, siis).

Altiivivakkarit, jne saa nyt mihin vain ja jos ostaa 100teur E-sarjalaisen ja tuunaa 35teurolla niin saahan siinäkin autoa.

Tosin saattaa silti jäädä tuosta 550hv:n tehoista.
 
Tuohon hintaan saisi jo uuden ässämersun, vaikka onkin jonkin verran tehoissa jäljessä (335hp vs 550hv) mutta on uusi ässä sen kuuden-seittemän raksaukon verran kevyempikin.

Tuohon sitten arpomaan että kumpi on siistimpi peli, kymmenen ja risat vanha Maybach vai uusi ässä.
 
Varusteitahan noissa W201 ei yleensä ole, joten tuollaisesta maksaa lähinnä käyttöarvon puolesta joka on taas sitten siellä tonnin luokissa.
Muutenkin pitää olla jollain tapaa kaheli jos maksaa itsensä kipeeksi että pääsee rakentamaan liki 30-vuotiaan ke-jetin uudelleen.
 
Varusteitahan noissa W201 ei yleensä ole, joten tuollaisesta maksaa lähinnä käyttöarvon puolesta joka on taas sitten siellä tonnin luokissa.
Muutenkin pitää olla jollain tapaa kaheli jos maksaa itsensä kipeeksi että pääsee rakentamaan liki 30-vuotiaan ke-jetin uudelleen.

Itse olen ajellut talvi/kakkosautona olevalla W201:llä nyt 110tkm ja Ke-Jetille ei ole tarvinnut tehdä mitään. Onneksi.
Mutta aivan posketon hinta tuolla 2.3 hopealla on. Tuohon hintaan sen pitäisi olla museokuntoinen, ja museopapereilla, toki sitä joutuu vielä muutaman vuotta odottelemaan.
 
Harvinaista ettei niissä jotain sanomista ruiskussa olisi, tosin sen huomaa kyllä jos on niiden kanssa pelannut että milloin ei käy oikein.
Nekin joiden on sanottu olevan kunnossa yleensä käy päin vittua, käyttäjä tosin ei vaan huomaa mitään(eikä kulutuskaan välttämättä karkaa hulluksi). Milloin joku pena on ihan itse säätänyt vituilleen, milloin sitten puuttuu sähköt perästä, milloin on pienehkö imuvuoto. Ole tainnu kaikkien vuosien aikana törmätä kuin yhteen tai kahteen ehjään jettiin mersuissa, joiden siis on sanottu olevan kunnossa.

Ehkä olen hieman kriittinen mutta on noita jetillisiä ittellä useampi ollu ja paljon useampaa korjannut.
 
Youngtimerit raketoi hinnoissa ulkomailla. Suomessa ollaan vielä vähän jäljessä mutta kyllä noilla hyväkuntoisilla kasari ja alkupuolen ysärivehkeillä alkaa arvo olemaan siinä kohtaa ettei se enää ainakaan laske.
 
Aika jännä 0-100 aika tuolla teho-vääntö-paino -suhteella. Jossain lienee typo kun joku perus n. 160 heppanen 1.8 B8 A4:kin menee nopeampaa?
Varmaan suoraan tehtaan tiedoista napattu rekkarin tms. perusteella. Muuteltu vaan tehot ja vääntö noihin tietoihin.
 
Todella mukava nähdä ulkoisesti räpeltämätön oikeasti tehokas "peruspirssi".
400tkm / 400+hv alkaa olemaan varmaan omistallekin jännä yhdistelmä muutenkin kuin tehojen suhteen... :D

Sinänsä ymmärrän aihion valinnan kun noissa 300+tkm kilsoissa motti pitäisi muutenkin rakentaa uusiksi jos tehoja lähtee hakemaan, mutta alkaa tuossa olemaan jo varmaan vähän muutakin "kulunutta ja löysää" noissa kilsoissa (kyseessä kuitenkin yksi helpoimmin ruostuvista VAGineista 2000-luvulta)... ;)
 
Sehän se. Voisikohan siinä jotain muutakin olla, ei kovin vakavalta näytä :tdown:
Ja sen lisäks kuskin penkin edessä on sammutin. Suomessa ei kovin yleinen varuste, mutta pakollinen ainakin Virossa, joten saattaisi olla tuontiauto lahden takaa?
 
Kovin on kiillottunut ratti 100tkm ajetuksi? Siirtokilpikin näkyy yhdessä kuvassa?
 
Siirtokilpi ei välttämättä tarkoita nykyään mitään, suuremmat autoliikkeet ei välitä pitää kaikkea kalustoa kivissä, ei välttämättä coupe-eemeli ole se kaikkein nopeimmin kiertävä malli. Vaahtosammutin ja ratti on hyviä bongauksia, muutenkin pientä nuhjuisuutta näyttäisi olevan penkeissä. Voihan siitä olla satku lähtenyt matkamittarista jos/kun on lahden yli tullut.
 
Helkkari kun ei näy kilpi kuvissa, sen perusteellahan tuosta olisi äkkiä tsekannut tiedot.
 
Siirtokilpi ei välttämättä tarkoita nykyään mitään, suuremmat autoliikkeet ei välitä pitää kaikkea kalustoa kivissä, ei välttämättä coupe-eemeli ole se kaikkein nopeimmin kiertävä malli. Vaahtosammutin ja ratti on hyviä bongauksia, muutenkin pientä nuhjuisuutta näyttäisi olevan penkeissä. Voihan siitä olla satku lähtenyt matkamittarista jos/kun on lahden yli tullut.

Joo, mutta ei kai liikkeet siirtokilpiä käytä, eikö ne käyttä koekilpiä mielummin? Sitä mä vähän meinasin että satkun puuttuminen ei olis ihme, mulla oli 300tkm ajettu auto missä ratti näytti samalta, mutta penkit oli kuin uudesta.

4495-X-691.jpg
 
Käytäntö vaihtelee eri liikkeissä. Jotkut pitää autot ilmeisesti liik.poistossa ja antaa sitten koeajolle koekilvet, esim Kamux on näin tehnyt. Siirtoteippejä/punasia käyttää jotkut liikkeet mm esittelyautoissa ja käytetyissä joita tuovat maahan. Jotkut liikeet sitten taas pitää isoakin vaihtoautovalikoimaa normaaleilla kilvillä koeajettavissa. Koekilvet ei oo sidoksissa tiettyyn autoon, punaset taas on.
 
"VW:n ketjukonessa on hoidettu ja ketju vaihdettu. Auton kanssa ajelee todella taloudellisesti,"

te fuk? Eiks noi kaikki TSI:t ole hihnalla jotka ainakin jossain vaihessa tykkäsivät hyppiä poies. Plus ketjuja varmaan harvemmin vaihdellaan :D

Kyllä tuossa ja monessa muussakin tsi-koneessa on ketju. Tuossa on juurikin yksi niistä ensimmäisistä ketjuvikakoneista joilla tsi vehkeiden nykyinen paska maine sai alkunsa.
 
"VW:n ketjukonessa on hoidettu ja ketju vaihdettu. Auton kanssa ajelee todella taloudellisesti,"

te fuk? Eiks noi kaikki TSI:t ole hihnalla jotka ainakin jossain vaihessa tykkäsivät hyppiä poies. Plus ketjuja varmaan harvemmin vaihdellaan :D

Jos en nyt aivan väärin muista, niin nuo aikaisemmat TSI koneet oli nimenomaan ketjulla ja myöhemmin Volkkari vaihtoi hihnaan, jotta saisivat kestävämpiä koneita. Kertoo jotain noiden alkuperäisten mottien laadusta...
 
Jaksaa kyllä naurattaa nää Volkkarin hinnat alkaen mallien säästöpadat. 59kw vm 2010 Golfin painoisessa autossa takaa varmasti jouhean kyydin :rofl:

Hintapyyntö on kauniisti sanottuna optimistinen. Mielenkiintoista ettei ole tyynyt lauenneet, vaikka katolleen ajettu. On toisaalta ihan mahdollista, että tuossa hinnat alkaen mallissa on vain kuljettajan tyyny vakiona. Pahimmassa tapauksessa tuosta on runko mutkalla tai muita kantavia rakenteita vääntynyt siihen malliin, ettei sitä enää leimattua saa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 450
Viestejä
4 496 416
Jäsenet
74 207
Uusin jäsen
app.tsx

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom