Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Mahtaakohan liittyä. Tesla tais ilmoittaa alennuksesta n. viikko sitten kun käytettyjen hinnat oli romahtaneet jo marraskuussa.
Jos netistä lukemani paikkaansa pitää, niin joulukuun alussa jo tuli joku 3000 taalan ale (syynä inflation reduction act, elokuussa julkaistu). Kysyntä on varmaan sakannut jo taloustilanteenkin/Kiinan koronan takia tuotannon samalla kasvaessa, mutta aikalailla malliesimerkki mitä tapahtuu, kun valtio ilmoittaa etukäteen jonkun tuen muuttuvan. Onhan se ihan selvää, että harva alkaa omasta pussista ottamaan 7500 taalaa takapakkia siitä, että saa auton vajaata kk aiemmin.

e: Tuolta voi tonkia jos jaksaa kiinnostaa:
 
Siitä halpa mersu. Onkohan toi pyynti ihan kohdallaan?


Upea Merssu, kyllähän tuollaisesta maksaa heti vajaan 9 tonnia.

Kaverinikin antoi pari vuotta sitten tuollaisen vastaavan vaihdossa esittelykäytössä olleeseen perus Octaviaan, Autokeskus hyvitti siitä kokonaiset 1300 €, tosin Skodasta olisi saanut 2000 € alennusta, jos ei olisi antanut mitään vaihdossa, joten Merssun hinta oli -700 €.
 
Audia myydään isoilla alupalloilla ja tekstin lopussa selviää, etteivät edes tule mukaan tuohon hintaan.... :hmm: https://www.nettiauto.com/audi/a4/13191270

" 12.11.22 heitetty kitkat alle, myydään ilman 20" kesäsettiä jotka jää itselle fiksattavaksi. Toki rahalla saa mukaan ostettua. (Hintaa laskettu 2200e) "

Ei mennyt vissiin kaupaksi (kuka yllättyi?) 1.1.23 kun ei ole poistunut myynnistä :D
 
Siitä jollekin jonnelle mukava kesäpeli, mutkapätkällä ulos tieltä ja vakuutusyhtiöltä 35ke korvaukset (eivät hyvitä enempää individualista kuin perusmallista) https://www.nettiauto.com/bmw/m3/13187418
Miksiköhän ensin painotetaan kuinka harvinainen peli on kyseessä ja sitten ilmenee että onkin remmiahdinta, aftermarket-alustaa jne...räpelletty mikä räpelletty.
 
Miksiköhän ensin painotetaan kuinka harvinainen peli on kyseessä ja sitten ilmenee että onkin remmiahdinta, aftermarket-alustaa jne...räpelletty mikä räpelletty.
Jos olisin tuota ostamassa, niin kiinnostaisi kyllä nähdä muutama kuva konepellin alta. Kun ei oo kuvia, niin tulee mieleen että asennus on mallia itte tehin ja siinä säästin....
 
Rengasmies työn touhussa :D Olisi voinut ottaa kuvat vaikka ulkona. Tuo rengashalli on tosiaan karu.

Noita Plaid X ja Plaid S malleja on tullut nyt kovasti myyntiin. Koittavat saada auton voitolla kaupaksi, kun ostohinta oli jotain noin 120 000€.

Olisihan tuo varmasti ok auto, mutta kovasti kalliita vielä ovat.
Huomannut ihan saman. Miten mahtaa tuo auto "flippaus" onnistua tällä hetkellä. Voi olla, että vuoden päästä noista on tiukkaa saada yli 100 000€. :hmm:
 
Jos olisin tuota ostamassa, niin kiinnostaisi kyllä nähdä muutama kuva konepellin alta. Kun ei oo kuvia, niin tulee mieleen että asennus on mallia itte tehin ja siinä säästin....

" Yhteensä muutoksiin ja huolenpitoon omistuskauteni aikana kulutettu reilusti yli 20 000 EUR. "
 
Huomannut ihan saman. Miten mahtaa tuo auto "flippaus" onnistua tällä hetkellä. Voi olla, että vuoden päästä noista on tiukkaa saada yli 100 000€. :hmm:
No en tiedä. Alkaen 144k maksaisi uusi nyt tilattuna niin vaikea uskoa että vuodessa ihan noin rajusti tippuisi. Joo tuon hintaluokan autoissa tiputus on kova mutta ei nyt ihan noin kova.
 
Miksiköhän ensin painotetaan kuinka harvinainen peli on kyseessä ja sitten ilmenee että onkin remmiahdinta, aftermarket-alustaa jne...räpelletty mikä räpelletty.

Tehdyt muutokset ovat kohtuullisen pieniä ja palautettevissa, joten auton keräilyarvo ei noista laske, tosin metrejä on liikaa todelliseksi keräilyhelmeksi.

Lisäksi muutokset eivät ole mitään järjettömiä, vaan sellaisia jotka tekevät hyvästä autosta vielä paremman.

Jos olisin tuota ostamassa, niin kiinnostaisi kyllä nähdä muutama kuva konepellin alta. Kun ei oo kuvia, niin tulee mieleen että asennus on mallia itte tehin ja siinä säästin....

Epäilen vahvasti, että tuo ahtimen ja muiden moottorin hilppeiden asennus on tehty saksassa G Powerilla tai heidän alihankkijallaan ja on mallia siisti, tosin tuossa ahdin kitissä tulee kaikki tarvittava mukana ja sillä pystyy vähääkään mekaanisesti lahjakas henkilö saamaan aikaan siistin lopputuloksen.
 
Näinhän sitä voisi luulla, mutta kuva todistaisi enemmän kun tuhat sanaa. Monesti kun konehuoneeseen laitetaan +10k rahaa niin sitä mielellään kyllä näytetään ja taitaa monesti olla pääkuvanakin sitten myynti-ilmossa. Jokatapauksessa kuva siististä puhtaasta moottoritilasta lisäisi kiinnostusta varmasti (tulevaa?) ostajaa kohtaan.
Vähän skeptisesti myös tuota tulevaisuuden klassikkoa kohtaan, nelioviset melko tavallisen näköiset sedanit harvoin pääsee siihen asemaan. Mitä niitä oli tähän asti oli, Lotus Omega ja hmmm hmm ööh..?

edit:
Tuossa on vielä reilummat tummennukset takaikkunoissakin, olisi nyt vaan rehdisti sitä mitä on. Nyt vaikuttaa amisräpellykseltä muiden tuhannen e90 seassa.
 
Viimeksi muokattu:
Näinhän sitä voisi luulla, mutta kuva todistaisi enemmän kun tuhat sanaa. Monesti kun konehuoneeseen laitetaan +10k rahaa niin sitä mielellään kyllä näytetään ja taitaa monesti olla pääkuvanakin sitten myynti-ilmossa. Jokatapauksessa kuva siististä puhtaasta moottoritilasta lisäisi kiinnostusta varmasti (tulevaa?) ostajaa kohtaan.
Vähän skeptisesti myös tuota tulevaisuuden klassikkoa kohtaan, nelioviset melko tavallisen näköiset sedanit harvoin pääsee siihen asemaan. Mitä niitä oli tähän asti oli, Lotus Omega ja hmmm hmm ööh..?

edit:
Tuossa on vielä reilummat tummennukset takaikkunoissakin, olisi nyt vaan rehdisti sitä mitä on. Nyt vaikuttaa amisräpellykseltä muiden tuhannen e90 seassa.

Kuvathan tuossa ilmoituksessa ovat "huonot", eli on kerätty arkistoista ne parhaat kuvat ja tehty ilmoitus niiden kanssa, eikä ole varta vasten ilmoitusta varten pesty, puunattu ja kuvattu autoa joka puolelta.
Uskoisin että jos auto olisi kuvattu asioikseen myyntiä varten, olisi myös konehuoneesta useampi kuva.

Voi olla että auto on jossain hallin perällä säilössä, eikä sitä saa pienellä työllä ulos ennen kevättä.

Ei tuosta mitään E30 M3:sen kaltaista ikonista klassikkoa tule, varsinkaan kun E90 M3 ei ole läheskään paras M3 ja 335i on joidenkin mielestä se parempi vauhtimallin E90.
Mutta kyllä tuollainen sedan E90 M3:kin pitää hintansa tai jopa kerää pientä nousua, jos sen pitää kunnossa ja metrit maltillisina.
Kuitenkin aina on tietty joukko BMW harrastajia, jotka tuollaistakin himoitsevat.

Tuon kyseisen yksilön arvonnousu ei tule olemaan kovin jyrkkä, kun metrit rupeavat painamaan.
 
Hyvä laittaa myyntiin just ennen jakohihnan vaihtoa... https://www.nettiauto.com/volkswagen/scirocco/13279456

Virallinen väli taitaa olla 90tkm mutta suositus 60tkm ja tuossa edellinen tehty just 64tkm kohdilla eli mennään jo ylitse...

Ilmeisesti autoilun kustannukset yllättäneet opiskelijan.

Pelimerkit loppu kun jakopäähomma liian kallis -> auto myyntiin. Tuo hintakin pelkällä talvirengassarjalla :D
 
2019 oli menty 550tkm eli kovalla ajolla ollut , ja sillon oli vielä täysin orggis kunnossa kaikenlisäksi! I:hmm:
550tkm:ä vuodessa tarkoittaisi keskimäärin 1507km:ä vuorokaudesssa. Se tarkoittaisi 80km/h keskinopeudella 19h vuorokaudessa vuoden jokaisena päivänä. Ihan kaikki ei täsmää.
 
550tkm:ä vuodessa tarkoittaisi keskimäärin 1507km:ä vuorokaudesssa. Se tarkoittaisi 80km/h keskinopeudella 19h vuorokaudessa vuoden jokaisena päivänä. Ihan kaikki ei täsmää.

Siis 2019 loppuvuonna autolla oli ajettu 550tkm... Ja nyt työnnetty 750tkm, eli kolmeen vuoteen 200tkm, joka mielestäni aika reilusti.
 
Pitkää työmatkaa työntää.

Rautavaaralta on pitkä matka kaikkialle.

Vaihdoin viime keväänä perän entisen työkaverin 430 tkm työnnettyyn E61 530d:hen, oli vielä melko hyvä ryhtinen laite ja mukava ajella, joten ilmeisesti nuo kestävät metrejä, kunhan välillä huoltaa.
 
550tkm:ä vuodessa tarkoittaisi keskimäärin 1507km:ä vuorokaudesssa. Se tarkoittaisi 80km/h keskinopeudella 19h vuorokaudessa vuoden jokaisena päivänä. Ihan kaikki ei täsmää.

Olihan siinä yhdessä kuvasssa mittarissa 250kmh. Nopeesti kun menee niin tuleehan niitä kilsoja...
 
550tkm:ä vuodessa tarkoittaisi keskimäärin 1507km:ä vuorokaudesssa. Se tarkoittaisi 80km/h keskinopeudella 19h vuorokaudessa vuoden jokaisena päivänä. Ihan kaikki ei täsmää.

Kyseisestä autosta sen kummemin tietämättä mutta joskus Saksantuontiautoihin kannattaa lisätä mittariin vähä kilsoja, vaikka 200tkm lisää ennen autoveropäätöstä. Ainakin jos itelle on autoa tuomassa, eikä välitä mittarilukemasta :D
 
Olisi varmaan aika pienet verot jos toisi sellaisen jossa olisi valmiiksi 750 000km mittarissa :D
 
Ja kuvat paljastaa että alle 30-vuotiaan peli? Oikeasti, mikä noissa kalvoissa vietättää? Kuljetetaanko siellä takapenkillä jotain tavaraa mikä ei saa näkyä ulos, vai onko se neliovinen kärry jotenkin ”pappamainen” ilman kalvoja? Peräti coupemaisempi?
Itse vetäisin koko sivun jollain 40% kalvolla silläkin riskillä että viimeistään toisessa katsastuksessa kaikki pois, tai sitten ei ollenkaan alunperinkään.
Lisätään vielä että hieno ja hävyttömän nopea audi, mutta nuo takalasien kalvot tekee sivulookista niin amispommin kun tuollaisesta autosta vaan voi.
 
Viimeksi muokattu:
Ja kuvat paljastaa että alle 30-vuotiaan peli? Oikeasti, mikä noissa kalvoissa vietättää? Kuljetetaanko siellä takapenkillä jotain tavaraa mikä ei saa näkyä ulos, vai onko se neliovinen kärry jotenkin ”pappamainen” ilman kalvoja? Peräti coupemaisempi?
Itse vetäisin koko sivun jollain 40% kalvolla silläkin riskillä että viimeistään toisessa katsastuksessa kaikki pois, tai sitten ei ollenkaan alunperinkään.
Lisätään vielä että hieno ja hävyttömän nopea audi, mutta nuo takalasien kalvot tekee sivulookista niin amispommin kun tuollaisesta autosta vaan voi.
Omaan silmääni paljon paremman näköinen noin vs etusivulasitkin tummennettuna. Laillinenkin vielä :tdown:
 
Minunkin mielestä parempi noin. Kyllä auto on paljon amismaisempi jos kaikki ikkunat vedetty samalla tummenoksella.
Miedolla kalvolla jota hädintuskin huomaa?
40% vs takasivut pelkästään:
17EB8DD3-8D21-45C9-A4FF-22023D6EACD7.jpeg

CE65D130-92C1-429F-A2A3-B80C1E5CD2D4.jpeg
 
Viimeksi muokattu:

Sisustasta olisi tosin ollut mukava nähdä kuvia..

Tuo takakontin mikälie poppivehje vähän vihjaisi, että ei ole originaalit sisätilat vaan jostain löytyy ammottavat reiät kaiuttimien ja/tai soittimen paikalta.

Lisäksi konehuoneeseen on tehty perinteinen "hot air intake" eli asennettu vapaavirtaussuodatin.
 
Auton myynti nettiautossa iotechilaisille:
- Kiristä tai photoshoppaa kuskin penkki
- Pese ratti kissasaippualla

-> vittu mikä klassikko, SOLD :psmoke:
 
Sisustasta olisi tosin ollut mukava nähdä kuvia..

Tuo takakontin mikälie poppivehje vähän vihjaisi, että ei ole originaalit sisätilat vaan jostain löytyy ammottavat reiät kaiuttimien ja/tai soittimen paikalta.

Lisäksi konehuoneeseen on tehty perinteinen "hot air intake" eli asennettu vapaavirtaussuodatin.

Myy yksityishenkilönä vaikka on omistajana autoliikkessä jossa nuo kuvat on otettu Håwe-bil Ab liikevaihto ja yritystiedot | Vainun yritystietokanta
 
On siinä hieman epäilyttävää se, että samainen auto on myös liikkeessä myynnissä.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 970
Viestejä
4 587 893
Jäsenet
75 532
Uusin jäsen
raol_80

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom