Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Muistaakseni kyseinen Volvo on ollut Timillä myynnissä pari vuotta (tai sitten on käynyt välillä jollain ja palautunut liikkeeseen). Olisko toi helpompi myydä Ruotsissa.
Sitähän ei tiedä mistä se lopullinen ostaja löytyy. Noilla vähän erikoisemmilla vehkeillä se nyt voi tulla ihan mistä vaan, joten voi olla vähän tyhjä arpa siirrellä tuota eri maahan etukäteen. Eiköhän se ruotsalainen, joka ton vois haluta ostaa osaa etsiä myös Suomesta.
 
Ruotsissa on jo lukuisia yrityksiä mitkä restauroivat vanhempia autoja ja "new old timer" klassikoita ja hinnat sen mukaan, yleensä nuo kyllä huutokaupataan vaikka suorat myyntihinnat kyllä saa firmojen sivustoilta näkyviin.

Se on sitten eri asia millä nuo oikeasti vaihtavat omistajaa.

Syy miksi esim.tuo owen volvo makaa myymättä on kieltämättä suht.kova hintapyyntö...


Vastaavia ilmoituksia löytyy useammlata isolta pajalta, monesti huutokaupataan.
tuonkin P1800 suora myyntihinta on 49.000eur. mutta loppupelissä kukaan ei tiedä millä hinnalla tuo oikeasti tulee vaihtamaan omistajaa.

bytbil&blockettiin "samlarbil" hakusanaksi ja löytyy näitä new old timer ja vanhempia oikeasti kovalla rahalla entisöityjä tai oikeita survivor-autoja.
 
Toki BMW:n M-sarjalaisilla on enemmän harrastajia ja ihmisiä joilla on halua sellainen hankkia, mutta kuitenkin Volvoille on oma harrastajakuntansa Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa ja R malleissa on paineita hintojen nousulle, kun viimeisen R:n valmistumisesta alkaa olla 16 vuotta.
Kuitenkin tuo 850 on ensimmäinen R-malli ja sillä on myös kilpailuhistoriaa ratasarjoista, joten tietyllä tavalla sitä voi verrata E30 M3:seen.

Jos tuon 850 R:n pyynti on nyt 60 k€ ja joku sen ostaa, niin aivan varmasti sen pyynti on 3 vuoden kuluttua 80 k€, toteutuneet kauppahinnat voivat olla sitten jotain ihan muuta ( kuten 40 k€ ja 60 k€ tai jotain muuta ), ei kukaan laita tuollaista myyntiin pienemmällä pyynnillä, kuin on sen ostanut.
Lisäksi harvinaisuus, kunto ja vähäiset julkiset myynnit antavat mahdollisuuden korottaa pyyntiä pikkuisen reilummin.
Toki tuollainen vähän ajettu T-Gul 850 R on vielä mahdollista ostaa ja restauroida vastaamaan tehtaan tuotantolinjalta vasta ulos tullutta, mutta kyllä siihen palaa aikaa ja rahaa, eikä aihoikaan ole aivan ilmainen.

M3 ja super- sekä luksusautot olivat esimerkki ja vastaus kommenttiisi entisöinti vs. uutena hillottu ja sen vaikutuksesta hintaan, eivät siis suoraan liittyneet Volvoon millään tavalla.

Eli jos lukisit ja sisäistäisit lukemasi, ennen kuin alat vaahtoamaan nollapostauksella.
No enemmän se sun alkuperäinen postaus oli nollapostaus, jossa puhut entisöintinä "heti keräily-yksilöksi jäänyttä super- ja luksusautoa on purettu,huollettu, putsattu ja kasattu isolla rahalla vuosien aikana, eivätkä nämä "restauraatiot" ole kummemmin hintaa laskeneet, lähinnä päinvastoin.
Toki näissä yksilöissä kilometrilukemat pysyvät varsin maltillisina...".


Tossa volvossa ei edes myynti-ilmoituksessa kerrota kilometrimäärää, mutta selviää ylimaalaus ja osien uusinta, jolloin kyse on selkeästi kuitenkin restauroidusta autosta vs tuollainen pienillä kilsoilla oleva alkuperäiskuntoinen yksilö, vaikka nyt asianmukaisia huoltoja olisikin kokenut elinkaarensa aikana. Bemareissakin puhut kohtuullisen vähän ajetuista. Sitten kun kyseenalaistan sisältöäsi tai totean, ettei tuollaisille irrallisille kommenteille nykyhinnasta tai tulevasta voi oikein antaa painoarvoa niin sitten mun postaus onkin nollapostaus... Mähän nimenomaan luin sisällön, sisäistin sen ja kyseenalaistin asioita näiden perusteella :D. Lisäksi nyt puhut että jos pyynti on nyt 60k€ ja jos joku sen ostaa niin siinä tapauksessa pyynti on aivan varmasti 3 vuoden kuluttua 80k€ kun mitään tuollaista suoraa johtopäätöstä ei kylläkään voi tehdä ja en oikein tiedä onko termi mint hyvä kuvaamaan restauroitua autoa, vaan varaisin sen ehkäpä virheettöminä säilyneille.

Noh siitä olen samaa mieltä, että kyllähän harvinaisemmalla mallilla voi olla hinnoittelu siellä fiilis- ja keräilyalueella, mutta suhtautuisin hinnoitteluun itse aina lähtökohtaisesti kriittisesti.
 

Tuossa 30Keur halvemmalla suurin piirtein saman tasoinen 850 ärrä.

onahn tuo oven myymä 850 hyvin pitkälti dokunmentoitu yksilö ja koko restaurointi on luettavissa bilsportin sivuilta mutta ei tuo mikään concourse-tason entisöinti ole koskaan ollut.

 
haaveilin tuossa uudesta autosta ja törmäsin kohtuullisesti hinnoiteltuun Skodaan:


Katselin että alue jossa liike on, ei ole ihan parhaassa maineessa. Sitten katselin autoliikkeen palautteita googlesta, siellä mm. valitettiin, että myydään kolariautoja kertomatta. Yritys vastaa, että aina kertovat tästä. Noh, onneksi uhrasin pari euroa trafille ja katsoin ennenkuin vaivauduin katsomaan autoa..

Vaurioituneena poisto9.7.202226.1.2023

Miksi googlesta ei löydy rekkarilla tai valmistenumerolla mitään tietoa, eikö nämä yleensä pitäisi jostain copartin sivuilta näkyä?

edit. laitetaan rekkari KOH-258 tähän jos googlen haku auttaa muita autosta kiinnostuneita löytämään tiedon, ikävä tapa myydä ilmoittamatta, ei kaikki trafista varmaan tule katsoneeksi.
Autoliike: RAR Max Auto Oy
 
Viimeksi muokattu:
haaveilin tuossa uudesta autosta ja törmäsin kohtuullisesti hinnoiteltuun Skodaan:


Katselin että alue jossa liike on, ei ole ihan parhaassa maineessa. Sitten katselin autoliikkeen palautteita googlesta, siellä mm. valitettiin, että myydään kolariautoja kertomatta. Yritys vastaa, että aina kertovat tästä. Noh, onneksi uhrasin pari euroa trafille ja katsoin ennenkuin vaivauduin katsomaan autoa..

Vaurioituneena poisto9.7.202226.1.2023

Miksi googlesta ei löydy rekkarilla tai valmistenumerolla mitään tietoa, eikö nämä yleensä pitäisi jostain copartin sivuilta näkyä?

edit. laitetaan rekkari KOH-258 tähän jos googlen haku auttaa muita autosta kiinnostuneita löytämään tiedon, ikävä tapa myydä ilmoittamatta, ei kaikki trafista varmaan tule katsoneeksi.


Miksi edes ostaa jostain jobbarilta autoa ja vielä sulantien jobbarilta :facepalm:

Toki jos haluaa jännitystä elämään niin sitten...
 
haaveilin tuossa uudesta autosta ja törmäsin kohtuullisesti hinnoiteltuun Skodaan:


Katselin että alue jossa liike on, ei ole ihan parhaassa maineessa. Sitten katselin autoliikkeen palautteita googlesta, siellä mm. valitettiin, että myydään kolariautoja kertomatta. Yritys vastaa, että aina kertovat tästä. Noh, onneksi uhrasin pari euroa trafille ja katsoin ennenkuin vaivauduin katsomaan autoa..

Vaurioituneena poisto9.7.202226.1.2023

Miksi googlesta ei löydy rekkarilla tai valmistenumerolla mitään tietoa, eikö nämä yleensä pitäisi jostain copartin sivuilta näkyä?

edit. laitetaan rekkari KOH-258 tähän jos googlen haku auttaa muita autosta kiinnostuneita löytämään tiedon, ikävä tapa myydä ilmoittamatta, ei kaikki trafista varmaan tule katsoneeksi.

On siinä jotain pienen pientä ollut juu :whistling:

copart.jpgcopart2.jpgcopart3.jpgcopart4.jpg
 
Miksi edes ostaa jostain jobbarilta autoa ja vielä sulantien jobbarilta :facepalm:

Toki jos haluaa jännitystä elämään niin sitten...
eihän tässä oltu menossakaan, nettiauton listauksessa auto vaan pisti silmään ja sitten aloin katsella asiaa tarkemmin. Kyllähän se on selvä, että tuon ikäinen auto pitäisi olla merkkiliikkeessä, koska kelpaa vielä vaihtoautoriviin, jos liian vanha ne kulkeutuu joppareille. Tämä sitten kulkenut vissiin metsän kautta. Huimat vauriot, tekisi mieli käydä katsomassa miten hyvin on parsittu kasaan ja kulkeeko suoraan sekä tarttuuko magneetti enää mihinkää.. Onko tuo todella mennyt 90€:lla?
 
On siinä jotain pienen pientä ollut juu :whistling:

Paljonko tämmösten vaurioiden korjaaminen maksaa? Muutamia kertoja törmänny näihin lunastettuihin esim. nettiautossa jotka on korjattu ja mietin vain, että minkä verran noilla joku voi tehdä rahaa? Ei se nyt tuonkaan korjaaminen mitään ilmasta lystiä ole, ainaki nyt maalata pitää kokonaan :lol:
 
Paljonko tämmösten vaurioiden korjaaminen maksaa? Muutamia kertoja törmänny näihin lunastettuihin esim. nettiautossa jotka on korjattu ja mietin vain, että minkä verran noilla joku voi tehdä rahaa? Ei se nyt tuonkaan korjaaminen mitään ilmasta lystiä ole, ainaki nyt maalata pitää kokonaan :lol:
Vastaavia skodia on tuhansia purkaamoilla ympäri maailmaa joten osat(luukut, puskurit jne) ovat halpoja, myöskin tarvikeosat ovat edullisia suurista tuotantomääristä johtuen joten osat eivät välttämättä ole maksaneet montaakaan satasta.

Jobbari/autopiireissä aina joku tuntee jonkun maalaustaitoisen jos ei itse osaa. Maalauksen hintana voi olla esimerkiksi saunailta juomineen tai pari hunttia rahaa...vielä parempi jos sillä tuttavalla on koripaja mistä saa robotilta arvot korin mitoista.

...Eli kyllä noita kannattaa kunnostaa jos halvalla saa, saisivat kyllä mainita että millaisesta raadosta on kunnostettu.
 
Vastaavia skodia on tuhansia purkaamoilla ympäri maailmaa joten osat(luukut, puskurit jne) ovat halpoja, myöskin tarvikeosat ovat edullisia suurista tuotantomääristä johtuen joten osat eivät välttämättä ole maksaneet montaakaan satasta.

Jobbari/autopiireissä aina joku tuntee jonkun maalaustaitoisen jos ei itse osaa. Maalauksen hintana voi olla esimerkiksi saunailta juomineen tai pari hunttia rahaa...vielä parempi jos sillä tuttavalla on koripaja mistä saa robotilta arvot korin mitoista.

...Eli kyllä noita kannattaa kunnostaa jos halvalla saa, saisivat kyllä mainita että millaisesta raadosta on kunnostettu.

Aika työläältä näytti aihio, ja varsinkin saa olla tarkka miten noita suurlujusteräksiä on korjattu, ryssän tyyli on että annettu lämpöä jotts saadaan helpommin takaisin muotoon esim. tuulilasin ylänurkka, samalla tosin menetään ko. rakenteen lujuus. Tietysti yksi todellisen hämäräjobbarin vaihtoehto on ns. suppea korinvaihto, vaihdetaan vaan runkonumerot ja tarvittavat alkuperäiset ohjainlaitteet romuttuneesta autosta johonkin pöllittyyn romanialaisten autoon.

Itse olen kerran ostanut ex. AVK:lta, eli nykyiseltä Cop Artilta auton, mikä olikin ihan hyvä ostos. 2v vanha auto myytiin moottorivikaisena kevyen ojaanajon seurauksena, mutta ainut vika hajonnut muovinen pohjapanssari ja öljypohja. Toki rasitteena ns. kaksikilpisyys (vaikka molemmissa samat numerot), niin ei saa vaihdossa tyrkytettyä mihinkään normaaliin autokauppaan.
 
Aika työläältä näytti aihio, ja varsinkin saa olla tarkka miten noita suurlujusteräksiä on korjattu, ryssän tyyli on että annettu lämpöä jotts saadaan helpommin takaisin muotoon esim. tuulilasin ylänurkka, samalla tosin menetään ko. rakenteen lujuus. Tietysti yksi todellisen hämäräjobbarin vaihtoehto on ns. suppea korinvaihto, vaihdetaan vaan runkonumerot ja tarvittavat alkuperäiset ohjainlaitteet romuttuneesta autosta johonkin pöllittyyn romanialaisten autoon.

Itse olen kerran ostanut ex. AVK:lta, eli nykyiseltä Cop Artilta auton, mikä olikin ihan hyvä ostos. 2v vanha auto myytiin moottorivikaisena kevyen ojaanajon seurauksena, mutta ainut vika hajonnut muovinen pohjapanssari ja öljypohja. Toki rasitteena ns. kaksikilpisyys (vaikka molemmissa samat numerot), niin ei saa vaihdossa tyrkytettyä mihinkään normaaliin autokauppaan.

Aika paljon pahemminkin mällättyjä on markkinat pullollaan, mistä ei ole mitään dokumentteja että on ollut aivan rusinana kun onkin päätetty korjata lunastamisen sijaan.
 
Aika paljon pahemminkin mällättyjä on markkinat pullollaan, mistä ei ole mitään dokumentteja että on ollut aivan rusinana kun onkin päätetty korjata lunastamisen sijaan.

Tuskinpa näin uusia tusina-autoja kuitenkaan, kun kaikilla kuitenkin ollut kaskovakuutus sen varalta ettei joudu maksumieheksi.
 
Tuskinpa näin uusia tusina-autoja kuitenkaan, kun kaikilla kuitenkin ollut kaskovakuutus sen varalta ettei joudu maksumieheksi.
Joo ei jotain octaviaa paljon korjata mutta yleisesti meinasin. Jotain +100k autoa korjaavat kyllä yllättävänkin isosti ennen lunastusta.
 
Muistan tän. En koskaan kuullut demottavan missään, paljonkohan toi lavarakennelma mahtoi päristä kun tuuttaa siniaaltosweeppiä :D
 
Ostaako tuollaista enää varsinkaan joltain torinkiertäjältä enää kukaan oikeastaan millään rahalla...?
 
Taas olen päätä käännellyt ja ihmetellyt huonoja kuvia. Miten autosta voi edes ottaa kuvan joka on kyljellään? Ainakin omat puhelimeni ovat aina tajunneet miten päin kuvat ovat. Onko nettiauton algoritmi jotenkin pölhösti älykäs vai missä on vika? Oma lukunsa tietysti ihmiset jotka eivät kykene ottamaan järjellisiä kuvia joissa näkyisi jotain olennaista.
 
Taas olen päätä käännellyt ja ihmetellyt huonoja kuvia. Miten autosta voi edes ottaa kuvan joka on kyljellään? Ainakin omat puhelimeni ovat aina tajunneet miten päin kuvat ovat. Onko nettiauton algoritmi jotenkin pölhösti älykäs vai missä on vika? Oma lukunsa tietysti ihmiset jotka eivät kykene ottamaan järjellisiä kuvia joissa näkyisi jotain olennaista.

Ja kaiken lisäksi siinä ilmoitusta luodessa, kuvia kun uppaat palveluun, on mahdollisuus kääntää niitä kuvia.
Kaikki ilmoitukset missä myydään tieliikennekelpoista autoa, mutta kuvissa ei näy edes kilpeä, pitäisi mennä suoraan poistoon.
 
Ja kaiken lisäksi siinä ilmoitusta luodessa, kuvia kun uppaat palveluun, on mahdollisuus kääntää niitä kuvia.
Kaikki ilmoitukset missä myydään tieliikennekelpoista autoa, mutta kuvissa ei näy edes kilpeä, pitäisi mennä suoraan poistoon.
Ja kilpipakko pitäisi koskea myös autoliikkeitä. Tuontiautoissa kilpien sijasta VIN-koodi ilmoitukseen.
 
Ihan jo se että jaksettaisiin odottaa esim. valoisaan auttaisi paljon. Tai että intoutuisi ottamaan ne kaksi maagista askelta kauemmas että näkyisi muutakin kuin joku siivu auton kyljestä.
 
Tuossa kanssa taas huomannut ilmoitus on uusi, mutta kuvat on todella vanhoja. Yhdessäkin oli useamman vuoden vanhoja ja useissa on vastakkaiselta vuodenajalta, vaikka auto ei ole sellainen ettäkö sitä kehtaisi käyttää vaan toisella niistä.
 
Huomaa ettet ymmärrä autoista mitään...


Tohon linkin autoon on vaihdettu mm. tekniikka ja sisusta, jonka osia on mm. maalailtu . Silti se on olevinaan "klassikko ja jonkin sortin harvinaisuus". Mukana saa orkkisosat joo, mutta onhan tuo nyt vaan sitä ns. "parempaa amistelua'.
 
Tohon linkin autoon on vaihdettu mm. tekniikka ja sisusta, jonka osia on mm. maalailtu . Silti se on olevinaan "klassikko ja jonkin sortin harvinaisuus". Mukana saa orkkisosat joo, mutta onhan tuo nyt vaan sitä ns. "parempaa amistelua'.

Valitettavasti se menee niin E30 tapauksessa että jos se on kunnossa, siisti ja hyvin rakennettu, hintaa on...

Klassikkohan tuo on jo ihan koriltaan ja kaikki muutokset on tehty alkuperäistä kunnioittaen ja eihän tuota ole museoautoksi edes tarkoitettu, tekniikkaa ja koria paranneltu.

On olemassa erilaisia tyylisuuntia, toiset haluaa 100% orginaalin museoauton, toiset haluaa turvallisuutta siltä museoautolta ja päivittelevät kriittiset paikat nykypäivään ja sitten jotkut rakentaa siitä klassikosta käytettävämmän auton nykypäivään mikä näyttää päälisin puolin alkuperäiseltä...

ja edelleen, harvinainen tuo on...
 
Valitettavasti se menee niin E30 tapauksessa että jos se on kunnossa, siisti ja hyvin rakennettu, hintaa on...

Klassikkohan tuo on jo ihan koriltaan ja kaikki muutokset on tehty alkuperäistä kunnioittaen ja eihän tuota ole museoautoksi edes tarkoitettu, tekniikkaa ja koria paranneltu.

On olemassa erilaisia tyylisuuntia, toiset haluaa 100% orginaalin museoauton, toiset haluaa turvallisuutta siltä museoautolta ja päivittelevät kriittiset paikat nykypäivään ja sitten jotkut rakentaa siitä klassikosta käytettävämmän auton nykypäivään mikä näyttää päälisin puolin alkuperäiseltä...

ja edelleen, harvinainen tuo on...
Ok. Entä jos kysyjää (kuten minuakin) viehättää tyylisuuntana alkuperäisyys? Silloin on kai ihan perusteltua ihmetellä 30000e:n hintaa ilman ettei samalla leimaudu autoista tietämättömäksi.
 
Ok. Entä jos kysyjää (kuten minuakin) viehättää tyylisuuntana alkuperäisyys? Silloin on kai ihan perusteltua ihmetellä 30000e:n hintaa ilman ettei samalla leimaudu autoista tietämättömäksi.

Jos sä haluat museoauton, sitten sä kaivat euroja vielä enemmän pöytään...


ei tuon alkuperäisen hinnassa ole mitään ihmeellistä, E30 on kalliita, toki tietämättömälle voi tulla yllätyksenä...
 
Jos sä haluat museoauton, sitten sä kaivat euroja vielä enemmän pöytään...


ei tuon alkuperäisen hinnassa ole mitään ihmeellistä, E30 on kalliita, toki tietämättömälle voi tulla yllätyksenä...
Museoautot erikseen. Jos tuommoista kesäautoksi etsisin, niin varmaan tulisi ulkomailtakin katsottua. Tämmöinen esim:

https://m.mobile.de/auto-inserat/bm...searchId=f74848f4-39b6-aed6-5f90-928da6365ee3
 
Kopaltaan ehjät E30 tuppaavat maksamaan.

Entinen työkaverini möi 7 vuotta sitten kopaltaan täysin ehjän 3-ovisen M-tech 2:sen, joka oli maalattu kokonaan uusiksi Alpine Weiss sävyyn, restauroitu musta kangas sisusta NOS-osilla ja vaihdettu tekniikaksi huolella läpikäyty M60B30 V8 E38 7-sarjalaisesta.

Tästäkin yksilöstä maksettiin jo 7 vuotta sitten 25 k€.

Minulle tarjottiin joku 5 vuotta sitten tuollaista läpikäytyä ja maalattua 325i E30 Cabriota rullaavana projektina 15 k€ hintaan ja siihen olisi pitänyt hankkia vielä kaikkea pikkuosaa sekä käydä tekniikka läpi.

Joku aika sitten täysin alkuperäinen "papan helmi" 316i E30 vähän yli 200 tkm mittarilukemalla oli myynnissä 9900 € pyynnillä ja nytkin on yksi 316i 12 k€ pyynnillä.
 
Taas olen päätä käännellyt ja ihmetellyt huonoja kuvia. Miten autosta voi edes ottaa kuvan joka on kyljellään? Ainakin omat puhelimeni ovat aina tajunneet miten päin kuvat ovat. Onko nettiauton algoritmi jotenkin pölhösti älykäs vai missä on vika? Oma lukunsa tietysti ihmiset jotka eivät kykene ottamaan järjellisiä kuvia joissa näkyisi jotain olennaista.
Itseasiassa se kännykän kamera ei automaattisesti käännä sitä kuvaa, vaan liittää vaan kuvan tietoihin missä asennossa kuva on otettu. Vaikka sä itse omalla laitteellasi näet sen oikeassa asennossa, jokin muu laite tai palvelu joka poistaa kaikki nuo exif tiedot kuvasta näyttää sen sitten siinä muodossa miten se itse kuva on tallennettu. Bonuksena tuo asentotieto tallentuu luurista riippuen vähän eri tavalla, tai 0° asento saattaakin tarkoittaa pystyä kuvaa.

Tosin nettiX mielestäni kyllä esikatselussa näyttää sen missä asennossa kuva palvelussa näkyy, mutta eri asia on tajuaako ilmoittaja sitä, tai sitä että sen voisi kääntää.
 

nyt tää pommi siirtyny nopee tuli myyntii uudestaa :D

huomioitavaa tuossa oikee takakaaren helman kohilta isoreikä. takaoikea pyörä heilu 2cm välys koko kelkkapitää laskee alas vaihtaa helat sinne. konerahisee, ei lämpee kunnolla ei tule kuumaa sisälle. pari kertaa abs valot sytty ja moottorilaski tehot, ratti oli ihamutkalla. välillä haisi pensa ja öljysisälle, kaarteessa eturenkaat raapikaarta edessä bilsteinin jouset ja takana orkkis iskarit ja jouset. Ilmastointi ei toimi tuossa ja takakontti ei mene lukkoon. :D sellanen peli myydä
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
264 936
Viestejä
4 586 932
Jäsenet
75 528
Uusin jäsen
anaceder

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom