Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
en kyllä jaksa ymmärtää miten pakuja tuntuu ajavan kaikki joilta puuttuu ajotaito. Melkein mahdoton löytää kolhimatonta pakua, aina kynnyskotelot ja apparin kylki ajettu kiinni.
Plus se että peltilaatikko maksaa 2x sen mitä farmariautoen kyllä jaksa ymmärtää miten pakuja tuntuu ajavan kaikki joilta puuttuu ajotaito. Melkein mahdoton löytää kolhimatonta pakua, aina kynnyskotelot ja apparin kylki ajettu kiinni.
Onkohan tämä kuinka yleistä että 885 -vanteita mainostetaan BBS -vanteina myynti-ilmoituksissa? Itsellänikin 885:t niin tullut kiinnitettyä huomioita ja erot tiedossa.
en kyllä jaksa ymmärtää miten pakuja tuntuu ajavan kaikki joilta puuttuu ajotaito. Melkein mahdoton löytää kolhimatonta pakua, aina kynnyskotelot ja apparin kylki ajettu kiinni.
Plus se että peltilaatikko maksaa 2x sen mitä farmariauto
Hyvinkin yleistä, ilmeisesti yritetään huijata tietämättömiä maksamaan vähän enemmän "aidoista" BBS:istä.
Vannetukun omistajan saisi kyllä asettaa ikuiseen liiketoimintakieltoon tuollaisen surkean kopioroinan maahantuonnista ja myynnistä.
Samalla vannetukulle saisi laittaa riittävän uhkasakon, että kiinalaisen kopioroinan maahantuonti ja myynti loppuisi.
Tuomiolauselma
1. Markkinaoikeus vahvistaa että vannetukku.fi Oy loukkaa BBS GmbH:n tavaramerkkiä numero 122033 markkinoimalla ja myymällä kevytmetallivanteita ja vanteisiin kuuluvia keskiömerkkejä tuomion perustelujen kohdassa 2 kuvatulla merkillä 885.
2. Markkinaoikeus kieltää vannetukku.fi Oy:tä jatkamasta tai toistamasta tuomiolauselman kohdassa 1 tarkoitettua loukkausta.
3. Markkinaoikeus velvoittaa vannetukku.fi Oy:n suorittamaan BBS GmbH:lle hyvityksenä BBS GmbH:n tavaramerkkioikeutta loukkaavan merkin käytöstä 28.980 euroa viivästyskorkoineen. Viivästyskorkoa on maksettava korkolain 4 §:n 1 momentissa tarkoitetun korkokannan mukaisesti siitä lukien, kun kuukausi on kulunut tämän markkinaoikeuden ratkaisun antamisesta.
4. Markkinaoikeus velvoittaa vannetukku.fi Oy:n korvaamaan BBS GmbH:n oikeudenkäyntikulut 55.000 eurolla viivästyskorkoineen. Viivästyskorkoa on maksettava korkolain 4 §:n 1 momentissa tarkoitetun korkokannan mukaisesti siitä lukien, kun kuukausi on kulunut tämän markkinaoikeuden ratkaisun antamisesta.
5. Markkinaoikeus hylkää vaatimukset muilta osin.
MUUTOKSENHAKU
Muutosta tähän ratkaisuun saa hakea korkeimmalta oikeudelta valittamalla vain, jos korkein oikeus niillä erityisillä perusteilla, jotka ilmenevät oheisesta valitusosoituksesta, myöntää valitusluvan.
Määräaika valitusluvan pyytämiseen ja valituksen tekemiseen päättyy 28.3.2017.
Onhan tästä kanne tehty ja tuomio annettu, mutta en tiedä onko tästä sitten valitettu ja mikä on lopullinen päätös.
Ei jumalautaTaitaa olla hieman ilmaa hinnassa?
Nähtävästi seissyt viimeiset 13-14 vuotta huoltokirjan perusteella, sentään öljyt ja suodattimia vaihdettu hiljattain. Voikohan tulla jotain ikäviä yllätykiä.Taitaa olla hieman ilmaa hinnassa?
Todennäköisesti et menettänyt mitään,muuten kyllä jonnet pyörineet ihan kiitettävästi kylillä,reilut 400tkm ajettu katiska kyseessä.Hyvä Kia, korjaamiseen meni sitten 13 vuotta. Tuskin copart on tuota niin kauaa säilönyt.
Celicasta loistavat myyntikuvat, yhtä en saanut mitenkään edes auki, tosin tuskin mitään menetinkään.
Todennäköisesti et menettänyt mitään,muuten kyllä jonnet pyörineet ihan kiitettävästi kylillä,reilut 400tkm ajettu katiska kyseessä.
Hihnat, tiivisteet ja letkut voi olla aika aika huonossa kunnossa jos auto seissyt vuosikausia. Ne kestää yleensä muutaman päivän kun ottaa taas ajoon, ja sit alkaa valskaamaan vähän joka paikasta. Kannattaa suosiolla vaihtaa myös kaikki suodattimet ja nesteet heti kättelyssä jos pitkään seissyttä ostaa.Nähtävästi seissyt viimeiset 13-14 vuotta huoltokirjan perusteella, sentään öljyt ja suodattimia vaihdettu hiljattain. Voikohan tulla jotain ikäviä yllätykiä.
59 800 € aika rouhea hinta
Entisöidyllä autolla hinta tuskin nousee samaa rataa kuin esimerkiksi uutena ajamatta jääneelle keräily-yksilölle.Noita ei enää saa ja tuo on mint kuntoinen, odota pari kolme vuotta ja tuosta pyydetään 79 000 €.
Entisöidyllä autolla hinta tuskin nousee samaa rataa kuin esimerkiksi uutena ajamatta jääneelle keräily-yksilölle.
Mietin jimopa että kantikas volvo ei välttämättä kiinnostabesim 2000 luvulla syntyneitä ja voi olla menee jossain kohtaa lähinnä paaliarvoiseksi.
Volvo-miehet usein tykkää noista farmareista. Eikä tuo nyt ole ihan pelkästään "tehokkaalla koneella oleva malli" vaan rajattu erikoisversio. Bemaritermeillä tuo olisi M-versio kyseisestä autosta, tai oikeastaan voisi olla M competition tms, jos tavallinen 850R olisi se M-versio.Joo toki, mutta näkisin, että jollain mallisarjan sporttisimmilla coupe malleilla esim bemarin M-sarjalaiset yms on pikkasen eri mielessä himoittavia automalleja keräilyyn, verrattuna volvon kantikkaaseen farmariin vaikka onkin ns tehokkaalla koneella oleva malli. E30 M3 on toki siinä mielessä oma lukunsa, että kyseessä on ensimmäinen M3:n myöskin. En nyt sitä sano etteikö tuollaisen volvon hinta voisi olla pyyntihinnan mukainen, mutta pelkästään se, että jotain autoa ei saa ja että se on mint kuntoinen ei tee siitä 60 tontun autoa jos kommenttia höystetään toteamalla hinnan olevan kolmen vuoden päästä 80 tonttua ilman mitään sen kummempaa taustatietoa, niin tuollaisella kommentilla ei ole oikeastaan edes mitään painoarvoa, kun ei ole esimerkiksi yhtään referenssiä hinnoittelusta nostettu esille jne ja sitten seuraavassa kommentissa otetaan esimerkiksi ensimmäisen sukupolven M3 tai vähän ajetut super ja luksusautot.
Joo toki, mutta näkisin, että jollain mallisarjan sporttisimmilla coupe malleilla esim bemarin M-sarjalaiset yms on pikkasen eri mielessä himoittavia automalleja keräilyyn, verrattuna volvon kantikkaaseen farmariin vaikka onkin ns tehokkaalla koneella oleva malli. E30 M3 on toki siinä mielessä oma lukunsa, että kyseessä on ensimmäinen M3:n myöskin. En nyt sitä sano etteikö tuollaisen volvon hinta voisi olla pyyntihinnan mukainen, mutta pelkästään se, että jotain autoa ei saa ja että se on mint kuntoinen ei tee siitä 60 tontun autoa jos kommenttia höystetään toteamalla hinnan olevan kolmen vuoden päästä 80 tonttua ilman mitään sen kummempaa taustatietoa, niin tuollaisella kommentilla ei ole oikeastaan edes mitään painoarvoa, kun ei ole esimerkiksi yhtään referenssiä hinnoittelusta nostettu esille jne ja sitten seuraavassa kommentissa otetaan esimerkiksi ensimmäisen sukupolven M3 tai vähän ajetut super ja luksusautot.
Mikä on oikea hinta on sitten ostajan päätettävissä. Ehkä joku pitää tota tarpeeksi erikoisena että maksaa siitä 60k€, ehkä ei.
Sitähän ei tiedä mistä se lopullinen ostaja löytyy. Noilla vähän erikoisemmilla vehkeillä se nyt voi tulla ihan mistä vaan, joten voi olla vähän tyhjä arpa siirrellä tuota eri maahan etukäteen. Eiköhän se ruotsalainen, joka ton vois haluta ostaa osaa etsiä myös Suomesta.Muistaakseni kyseinen Volvo on ollut Timillä myynnissä pari vuotta (tai sitten on käynyt välillä jollain ja palautunut liikkeeseen). Olisko toi helpompi myydä Ruotsissa.
Todella nätti E34 525 bemari.
Jos vähänkin olisi nyt ylimääräistä hakisin heti pois. Korimalli vaan on jotain mitä oma silmä rakastaa ja värikin juuri oikea.
No enemmän se sun alkuperäinen postaus oli nollapostaus, jossa puhut entisöintinä "heti keräily-yksilöksi jäänyttä super- ja luksusautoa on purettu,huollettu, putsattu ja kasattu isolla rahalla vuosien aikana, eivätkä nämä "restauraatiot" ole kummemmin hintaa laskeneet, lähinnä päinvastoin.Toki BMW:n M-sarjalaisilla on enemmän harrastajia ja ihmisiä joilla on halua sellainen hankkia, mutta kuitenkin Volvoille on oma harrastajakuntansa Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa ja R malleissa on paineita hintojen nousulle, kun viimeisen R:n valmistumisesta alkaa olla 16 vuotta.
Kuitenkin tuo 850 on ensimmäinen R-malli ja sillä on myös kilpailuhistoriaa ratasarjoista, joten tietyllä tavalla sitä voi verrata E30 M3:seen.
Jos tuon 850 R:n pyynti on nyt 60 k€ ja joku sen ostaa, niin aivan varmasti sen pyynti on 3 vuoden kuluttua 80 k€, toteutuneet kauppahinnat voivat olla sitten jotain ihan muuta ( kuten 40 k€ ja 60 k€ tai jotain muuta ), ei kukaan laita tuollaista myyntiin pienemmällä pyynnillä, kuin on sen ostanut.
Lisäksi harvinaisuus, kunto ja vähäiset julkiset myynnit antavat mahdollisuuden korottaa pyyntiä pikkuisen reilummin.
Toki tuollainen vähän ajettu T-Gul 850 R on vielä mahdollista ostaa ja restauroida vastaamaan tehtaan tuotantolinjalta vasta ulos tullutta, mutta kyllä siihen palaa aikaa ja rahaa, eikä aihoikaan ole aivan ilmainen.
M3 ja super- sekä luksusautot olivat esimerkki ja vastaus kommenttiisi entisöinti vs. uutena hillottu ja sen vaikutuksesta hintaan, eivät siis suoraan liittyneet Volvoon millään tavalla.
Eli jos lukisit ja sisäistäisit lukemasi, ennen kuin alat vaahtoamaan nollapostauksella.
Aito T-5R ja tuunattu 850R ei ole oikein sama asia. Tavallaan voi olla saman tasoinen, mutta aidolla on aina kovempi hinta.
Tuossa 30Keur halvemmalla suurin piirtein saman tasoinen 850 ärrä.
Vaurioituneena poisto | 9.7.2022 | 26.1.2023 |
haaveilin tuossa uudesta autosta ja törmäsin kohtuullisesti hinnoiteltuun Skodaan:
Katselin että alue jossa liike on, ei ole ihan parhaassa maineessa. Sitten katselin autoliikkeen palautteita googlesta, siellä mm. valitettiin, että myydään kolariautoja kertomatta. Yritys vastaa, että aina kertovat tästä. Noh, onneksi uhrasin pari euroa trafille ja katsoin ennenkuin vaivauduin katsomaan autoa..
Vaurioituneena poisto 9.7.2022 26.1.2023
Miksi googlesta ei löydy rekkarilla tai valmistenumerolla mitään tietoa, eikö nämä yleensä pitäisi jostain copartin sivuilta näkyä?
edit. laitetaan rekkari KOH-258 tähän jos googlen haku auttaa muita autosta kiinnostuneita löytämään tiedon, ikävä tapa myydä ilmoittamatta, ei kaikki trafista varmaan tule katsoneeksi.
haaveilin tuossa uudesta autosta ja törmäsin kohtuullisesti hinnoiteltuun Skodaan:
Katselin että alue jossa liike on, ei ole ihan parhaassa maineessa. Sitten katselin autoliikkeen palautteita googlesta, siellä mm. valitettiin, että myydään kolariautoja kertomatta. Yritys vastaa, että aina kertovat tästä. Noh, onneksi uhrasin pari euroa trafille ja katsoin ennenkuin vaivauduin katsomaan autoa..
Vaurioituneena poisto 9.7.2022 26.1.2023
Miksi googlesta ei löydy rekkarilla tai valmistenumerolla mitään tietoa, eikö nämä yleensä pitäisi jostain copartin sivuilta näkyä?
edit. laitetaan rekkari KOH-258 tähän jos googlen haku auttaa muita autosta kiinnostuneita löytämään tiedon, ikävä tapa myydä ilmoittamatta, ei kaikki trafista varmaan tule katsoneeksi.
eihän tässä oltu menossakaan, nettiauton listauksessa auto vaan pisti silmään ja sitten aloin katsella asiaa tarkemmin. Kyllähän se on selvä, että tuon ikäinen auto pitäisi olla merkkiliikkeessä, koska kelpaa vielä vaihtoautoriviin, jos liian vanha ne kulkeutuu joppareille. Tämä sitten kulkenut vissiin metsän kautta. Huimat vauriot, tekisi mieli käydä katsomassa miten hyvin on parsittu kasaan ja kulkeeko suoraan sekä tarttuuko magneetti enää mihinkää.. Onko tuo todella mennyt 90€:lla?Miksi edes ostaa jostain jobbarilta autoa ja vielä sulantien jobbarilta
Toki jos haluaa jännitystä elämään niin sitten...
Myllytyksellä korjaantui luultavasti
On siinä jotain pienen pientä ollut juu
Vastaavia skodia on tuhansia purkaamoilla ympäri maailmaa joten osat(luukut, puskurit jne) ovat halpoja, myöskin tarvikeosat ovat edullisia suurista tuotantomääristä johtuen joten osat eivät välttämättä ole maksaneet montaakaan satasta.Paljonko tämmösten vaurioiden korjaaminen maksaa? Muutamia kertoja törmänny näihin lunastettuihin esim. nettiautossa jotka on korjattu ja mietin vain, että minkä verran noilla joku voi tehdä rahaa? Ei se nyt tuonkaan korjaaminen mitään ilmasta lystiä ole, ainaki nyt maalata pitää kokonaan
Vastaavia skodia on tuhansia purkaamoilla ympäri maailmaa joten osat(luukut, puskurit jne) ovat halpoja, myöskin tarvikeosat ovat edullisia suurista tuotantomääristä johtuen joten osat eivät välttämättä ole maksaneet montaakaan satasta.
Jobbari/autopiireissä aina joku tuntee jonkun maalaustaitoisen jos ei itse osaa. Maalauksen hintana voi olla esimerkiksi saunailta juomineen tai pari hunttia rahaa...vielä parempi jos sillä tuttavalla on koripaja mistä saa robotilta arvot korin mitoista.
...Eli kyllä noita kannattaa kunnostaa jos halvalla saa, saisivat kyllä mainita että millaisesta raadosta on kunnostettu.
Aika työläältä näytti aihio, ja varsinkin saa olla tarkka miten noita suurlujusteräksiä on korjattu, ryssän tyyli on että annettu lämpöä jotts saadaan helpommin takaisin muotoon esim. tuulilasin ylänurkka, samalla tosin menetään ko. rakenteen lujuus. Tietysti yksi todellisen hämäräjobbarin vaihtoehto on ns. suppea korinvaihto, vaihdetaan vaan runkonumerot ja tarvittavat alkuperäiset ohjainlaitteet romuttuneesta autosta johonkin pöllittyyn romanialaisten autoon.
Itse olen kerran ostanut ex. AVK:lta, eli nykyiseltä Cop Artilta auton, mikä olikin ihan hyvä ostos. 2v vanha auto myytiin moottorivikaisena kevyen ojaanajon seurauksena, mutta ainut vika hajonnut muovinen pohjapanssari ja öljypohja. Toki rasitteena ns. kaksikilpisyys (vaikka molemmissa samat numerot), niin ei saa vaihdossa tyrkytettyä mihinkään normaaliin autokauppaan.
Aika paljon pahemminkin mällättyjä on markkinat pullollaan, mistä ei ole mitään dokumentteja että on ollut aivan rusinana kun onkin päätetty korjata lunastamisen sijaan.
Joo ei jotain octaviaa paljon korjata mutta yleisesti meinasin. Jotain +100k autoa korjaavat kyllä yllättävänkin isosti ennen lunastusta.Tuskinpa näin uusia tusina-autoja kuitenkaan, kun kaikilla kuitenkin ollut kaskovakuutus sen varalta ettei joudu maksumieheksi.
Varmaan Toyota Itäkeskus, alueelle sopii hyvin, unohdettu vain tiiliskivet alta..Ei nettiauto, vaan toyotan sivuilta.
Onko tämä nyt se todellinen karvalakkimalli?
Kerrankin oikee kuva kun vanteet ei kuulu hintaanEi nettiauto, vaan toyotan sivuilta.
Onko tämä nyt se todellinen karvalakkimalli?