Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Ei kai siinä ole mitään laitonta tai epäilyttävää?
Autoliikkeen osakkaalla voi olla ihan oma auto jota myy ihan yksityisenä. Vaikka ei nyt puhuta Kamuxin osakkaista... :)

Ostaja sitten muistaa että tekee yksityisen kanssa kauppaa ja ostajan asema on paljon heikompi vs että tekee liikeen kanssa.

Epäilyttävämmäksi muuttuu jos myyjä ei myy omaansa, tai juuri ostanut.


On siinä hieman epäilyttävää se, että samainen auto on myös liikkeessä myynnissä.

https://hawe.ax/begagnade-bilar/106gti/
Ok, tuosta tulee mieleen myös se vaihtoehto että onko firmalla tiliä ko sivustolla, ja jos ei ole, niin osakas luonut henkilö tilin millä markkinoi mantereen puolelle tuota yksilöä.

En tiedä kuinka raskas jumppa tehdä yritystili verorajan toiselle puolelle.
 

Ihan nätti 106:nen, vaikka ei mint kuntoinen, hinta on kuitenkin melko lailla linjassa, kun noiden hinnat ovat nousussa.

Prosenttuaalinen hinnan nousu hyvissä yksilöissä on huimaa, vaikka euromääräisesti se ei kovin kummoista olekkaan. :lol:

Joskus 2010 kieppeillä noita sai muutamalla tonnilla ja niistä tehtiinkin rata-autoja ja tuning virityksiä.

Itsekkin ostattelin joskus 2013 tuollaista punaista ratalelu GTi:tä, jossa oli virinokat, yamahan läppärungot, putkisto ja ohjelma, löylyä koneesta irtosi noilla modeilla penkkilappujen mukaan vajaat 160 hv.
Myyjä halusi autostaan 6500 € ja minä tarjosin 5000 €, sitten sovittiin kaupat 5500 €, mutta myyjä päättikin pitää auton itsellään.
Tarjosi kyllä autoa kolme vuotta myöhemmin minulle, mutta silloin minulla ei ollut intoa ostaa sitä, kun kaupat olisi pitänyt tehdä per heti puhelimessa ja rahat tilille.

Ostin sitten jokunen vuosi takaperin maalipinnastaan pikkuisen viallisen 106 Rallyen 1500 eurolla.
Toki tähänkin oli kairattu reikiä kaiuttimille ja peruutustutkille.

Tokihan autoliikkeen omistaja saa markkinoida omistamaansa autoa liikkeensä sivuilla tai nettiautossa yksityishenkilönä, ostajalla on viime kädessä velvollisuus katsoa kuka auton omistaa ja kenen kanssa kaupat tekee.
Muutoinkin tuollaisessa 26 vuotta vanhassa melkein 200 tkm ajetussa pikkuautossa kuluttajansuoja on olematon, kun tuote on ylittänyt käyttöikänsä moninkertaisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Enpä ole vielä aikaisemmin nähnyt tälläistä dieselautojen syrjintää oikein tekstimuodossa :D

"Vaihdossa tarjotut dieselautot huomioidaan 50 % arvolla siitä, mitä halvimmasta vastaavasta kunnossa olevasta yksilöstä pyydetään nettiautossa. "


Sehän on ihan hyvä diili jos omistaa jonkun harvinaisemman, niin voi sitten itse hinnoitella nettiauton ainoan kappaleen.
 
Sehän on ihan hyvä diili jos omistaa jonkun harvinaisemman, niin voi sitten itse hinnoitella nettiauton ainoan kappaleen.
Joo, mutta porkkana sille palkinnoksi joka keksii jonkun dieselin mitä olisi vaan yksi kappale suomen maassa myynnissä :confused:
Jopa Audin V12 mörködieseleitäkin on nyt 3kpl :D https://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=220605113&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?brand=audi@brand_model=q7@id_fuel_type=2@id_vehicle_type=1@id_country[]=73@chargingPowerFrom=@chargingPowerTo=@qs=Y@id_vehicle_type=1@id_make=4@id_model=3054@id_fuel_type=2@id_domicile=0?id=220605113@tb=tmp_find_agent
 
Ei ainakaan nettiautossa, joku smart oli vielä noiden lisäksi. Kävin siis koko nettiauton listan läpi yksitellen merkin mukaan :cigar2:

E:

Olet porkkanasi ansainnut! Tarkemmin kun miettii niin jotain jenkki -avolavojakin voisi löytyä yksittäiskappaleita…

Jatketaanko YV:n muodossa niin laittelet porkkanan tulemaan? :asif:
 
Viimeksi muokattu:
Cupra R edullisesti https://www.nettiauto.com/seat/leon/13293345

"Vikakoodit luettu, 14 koodia oli moottorista, enimmäkseen liittyivät sytytyskatkoksiin ja alipainepuolelle. Ne nollattiin, eikä syttynyt ainakaan muutaman minuutin käytöllä uudelleen, vaikka käynti olikin epätasainen/vajailla käyvä.

Parhaassa tapauksessa tulpat/puolat vaihtamalla hyvä auto. Voi olla toki mitä tahansa muutakin. Tutkimalla selviää vasta."

Ken uskoo, ettei ole jo tutkittu ja kuntoon tulisi vain muutaman satasen tulpilla ja puolilla.... :D
 
Hinta korjattuna nousee 15t€ eli onko tuo vikakoodien luku nostanu alkuperäistä hintaa 2t€? Ilmoituksessa kun on hinta: 11 800 € 9 950€

"Vikakoodit luettu, 14 koodia oli moottorista, enimmäkseen liittyivät sytytyskatkoksiin ja alipainepuolelle. Ne nollattiin, eikä syttynyt ainakaan muutaman minuutin käytöllä uudelle, vaikka käynti olikin epätasainen/vajailla käyvä."
 
Propsit että joku jaksanut tuollaisen kasariautonkin kunnostaa ja vähän modernisoida (pelastettu museolta?): https://www.nettiauto.com/opel/manta/13365298

edit: eka kuva on tyylikäs taustoineen..

Tyylikäs Manta.

Kaverilla oli tuollainen vastaava joskus 20 vuotta sitten, edellinen omistaja oli swapannut siihen 3 litraisen kutoskoneen kolaroidusta A Omegasta, ajo-ominaisuudet olivat aika hurjat, kun enin paino oli edessä ja voimaa vähän liikaa 195/55/15" paukku Barumeille.

Kaveri löi koko auton hiluiksi silloiseen harrastetalliin ja hitsattiin siihen kimpassa kaaret sekä muistaakseni G Astran takajarrusatuloiden kannakkeet ja sovitettiin levyjarrut taakse ( mitä tuossa yksilössä ei ole tehty ).
Myöhemmin soviteltiin tyhjään ruostekorjattuun ja valkoiseen pohjamaaliin vedettyyn koppaan päälle 400 Mantan replica korisarjaa, joka oli tilattu joltain puolalaiselta kuitupajalta.

Kaverilta loppui sitten kiinnostus tuohon, kun E36 avo houkutti enemmän ja möi sen toiselle kaverille, joka hillosi sitä firmansa trukkihyllyn päällä yli 15 vuotta ja sai lähinnä moottorin johtosarjat ja jotain muita sähköjä tehtyä ja ajoi kyllä autolla pari kierrosta hallin ympäri, nyt auto on ollut jokusen vuoden yhden samalla kylällä vaikuttavan puolitutun tallissa ja voi olla, että auto on parin vuoden kuluttua kilpien välissä.
 
Onkohan tämä kuinka yleistä että 885 -vanteita mainostetaan BBS -vanteina myynti-ilmoituksissa? Itsellänikin 885:t niin tullut kiinnitettyä huomioita ja erot tiedossa.

1674581679285.jpeg

vs.
1674581864087.png
Kyllä tosta ilmosta käy ilmi ettei myyjä ole mikään sokea torpan mummo, vaan ymmärtää autoista edes jotain, niin jäljelle jää oikeastaan kaksi vaihtoehtoa, joko a) itsekin on tullut kusetetuksi BBS-vanteiden kanssa ja on tyhmä, tai b) tietoisesti yrittää kusettaa ostajaa siinä toivossa että vastaan kävelisi a-kohdan kriteereihin sopiva ostaja.
 
Ja soittimen EQ käyrä perinteinen "lisää bassoo ja diskanttii". Saman efektin olisi saanut kun olisi painanut Loudnessit päälle :D
Toisaalta autossa yleensä keskiäänet kuuluu hyvin, mutta matalat ja korkeat äänet hukkuu, joten sen suunnilleen lineaarisen soinnin saaminen edellyttää useimmiten tuon näköistä käyrää jos siellä ei ole supparia tms.

Loudnessin ei pitäisi vaikuttaa diskanttiin.
 
Onkohan tämä kuinka yleistä että 885 -vanteita mainostetaan BBS -vanteina myynti-ilmoituksissa? Itsellänikin 885:t niin tullut kiinnitettyä huomioita ja erot tiedossa.

1674581679285.jpeg

vs.
1674581864087.png
Voi kyseessä varmaan olla silkka tietämättömyyskin, moni ostaa käytetyn auton jollain replicoilla eikä tutki niitä sen tarkemmin. Toki luulisi, että myyntitilanteessa tarkistaisi asian jos niistä erikseen mainitsee ilmoituksessa.
 
Toisaalta autossa yleensä keskiäänet kuuluu hyvin, mutta matalat ja korkeat äänet hukkuu, joten sen suunnilleen lineaarisen soinnin saaminen edellyttää useimmiten tuon näköistä käyrää jos siellä ei ole supparia tms.

Loudnessin ei pitäisi vaikuttaa diskanttiin.
Onhan se paljon kalustosta, kuunteluympäristöstä ja henkilökohtaisesta preferenssistäkin kiinni, mutta itse en kyllä koe tarpeelliseksi korostaa alataajuuksia tai diskanttia.

Vakiosterkoilla melkein auto kun auto ilman mitään kunnon hifipakettia, toistaa alhaalta vain sitä muovista kuminaa, vähän kuin orthexia hakkaisi. Diskantti taas kuuluu poikkeuksetta oikeinkin selvästi ollen usein vielä tarpeettoman metallinen ja ylikorostettu. Lähes poikkeuksetta jos on itsellä ollut tarve jotain suht tavallisia sterkkoja equttaa, on haettu tumppusoundia että saadaan diskantista se 4khz kohdalla oleva järkyttävä ässien suhina vaimennettua ja korostettua niitä midi ja keskari-taajuuksia.

Jos taas autossa on kunnolliset hifit tai edes hyvä tehtaan paketti, se eq käyrä tulee olla kyllä mahdollisimman suora, tai siihen ainakin pyritään. Ei tarvitse ohjelmallisesti yrittää saada toistamaan mitään mihin elementit ei riitä.
 
Onhan se paljon kalustosta, kuunteluympäristöstä ja henkilökohtaisesta preferenssistäkin kiinni, mutta itse en kyllä koe tarpeelliseksi korostaa alataajuuksia tai diskanttia.

Vakiosterkoilla melkein auto kun auto ilman mitään kunnon hifipakettia, toistaa alhaalta vain sitä muovista kuminaa, vähän kuin orthexia hakkaisi. Diskantti taas kuuluu poikkeuksetta oikeinkin selvästi ollen usein vielä tarpeettoman metallinen ja ylikorostettu. Lähes poikkeuksetta jos on itsellä ollut tarve jotain suht tavallisia sterkkoja equttaa, on haettu tumppusoundia että saadaan diskantista se 4khz kohdalla oleva järkyttävä ässien suhina vaimennettua ja korostettua niitä midi ja keskari-taajuuksia.

Jos taas autossa on kunnolliset hifit tai edes hyvä tehtaan paketti, se eq käyrä tulee olla kyllä mahdollisimman suora, tai siihen ainakin pyritään. Ei tarvitse ohjelmallisesti yrittää saada toistamaan mitään mihin elementit ei riitä.
No kaipa autoissa on eroja, usein olen nimenomaan ylätaajuuksia joutunut nostamaan.

Pakuissa on usein ylikorostuneet bassot, johtuu kai siitä ohjaamon jalkatilan muodosta tms, niissä useammassakin saanut vetää bassot miinukselle.
 
No kaipa autoissa on eroja, usein olen nimenomaan ylätaajuuksia joutunut nostamaan.

Pakuissa on usein ylikorostuneet bassot, johtuu kai siitä ohjaamon jalkatilan muodosta tms, niissä useammassakin saanut vetää bassot miinukselle.
Oletko löytänyt jonkun pakettiauton, jonka vakiostereoissa on basso ylipäätänsä? Ainakin uudet transit, transporter ja vito ovat niin onnettomia alapään toistoltaan että tuo yllämainittu kuvaus, joku koputtaa puulusikalla orthexin ämpäriin on erittäin osuva. Ensimmäisenä saa viedä lisäeristykseen/erillissarjojen vaihtoon uuden auton kun ei noihin saa edes lisävarusteena parempia otettua.
 
Todella monessa autossa on kyllä vakioäänentoisto aika järkyttävää laatua. Ehkä just ja just radiota viittii kuunnella.
 
Oletko löytänyt jonkun pakettiauton, jonka vakiostereoissa on basso ylipäätänsä? Ainakin uudet transit, transporter ja vito ovat niin onnettomia alapään toistoltaan että tuo yllämainittu kuvaus, joku koputtaa puulusikalla orthexin ämpäriin on erittäin osuva. Ensimmäisenä saa viedä lisäeristykseen/erillissarjojen vaihtoon uuden auton kun ei noihin saa edes lisävarusteena parempia otettua.
Siis ainakin pattikattovivarossa on se jalkatila sellainen resonanssipönttö että nollasäädöillä se kuulostaa teinibemarilta. Eihän siinä tietenkään vakiona mitään kovin ihmeellisiä äänenvoimakkuuksia saa, mutta sellaisella tavallisella, pienimmällä mahdollisella äänenvoimalla se ääni on liian bassovoittoinen.

Muistaakseni tuossa proacessa on sama vika, mutta ei oikein kykene muistamaan, kun ei niihin säätöihin juuri tule koskettua.

Myös aikanaan rattivaihteisessa hiacessa oli sama ilmiö siellä jalkatilassa. En sitten tiedä onko noissa yhdistävänä tekijänä kajarit oven alareunassa toisiaan vasten, henkilöautossahan on useimmiten jonkinlainen tunneli siinä keskellä.
 
en kyllä jaksa ymmärtää miten pakuja tuntuu ajavan kaikki joilta puuttuu ajotaito. Melkein mahdoton löytää kolhimatonta pakua, aina kynnyskotelot ja apparin kylki ajettu kiinni.
 
en kyllä jaksa ymmärtää miten pakuja tuntuu ajavan kaikki joilta puuttuu ajotaito. Melkein mahdoton löytää kolhimatonta pakua, aina kynnyskotelot ja apparin kylki ajettu kiinni.

Sen aikaa mitä jouduin asentajana ajelemaan(6v oma työpaku) niin työmailla oli aika villimeno,sama se jätitkö minne vaan virallisille paikoille niin pari mälliä löytyi omastakin autosta,pääurakoitsialla ei tietenkään ollut kameroita siihen suuntaan laittanut työmailla.
Oman firman pomot vaan sanoi "näitä sattuu ne on työvehkeitä,kunhan kulkee".

Edit: Tarkoitin että monelle riittää että se työkulkine liikuttaa ja kuskaa työntekijän urakalle.
Itsekkin ihmettelin hetken aikaa ennenkuin sain pomoni puhelimeen ja laitoin kuvan ekasta"mällistä " ja sain vastauksen"vie huoltoon kun kerkeät "
 
en kyllä jaksa ymmärtää miten pakuja tuntuu ajavan kaikki joilta puuttuu ajotaito. Melkein mahdoton löytää kolhimatonta pakua, aina kynnyskotelot ja apparin kylki ajettu kiinni.
Plus se että peltilaatikko maksaa 2x sen mitä farmariauto :facepalm:
 
Onkohan tämä kuinka yleistä että 885 -vanteita mainostetaan BBS -vanteina myynti-ilmoituksissa? Itsellänikin 885:t niin tullut kiinnitettyä huomioita ja erot tiedossa.

Hyvinkin yleistä, ilmeisesti yritetään huijata tietämättömiä maksamaan vähän enemmän "aidoista" BBS:istä.

Vannetukun omistajan saisi kyllä asettaa ikuiseen liiketoimintakieltoon tuollaisen surkean kopioroinan maahantuonnista ja myynnistä.
Samalla vannetukulle saisi laittaa riittävän uhkasakon, että kiinalaisen kopioroinan maahantuonti ja myynti loppuisi.

en kyllä jaksa ymmärtää miten pakuja tuntuu ajavan kaikki joilta puuttuu ajotaito. Melkein mahdoton löytää kolhimatonta pakua, aina kynnyskotelot ja apparin kylki ajettu kiinni.

Pakut ovat monesti duunareiden käytössä ja niillä ajetaan usein "ei oo penniäkään kiinni" asenteella, jolloin myös vahinkoja sattuu herkemmin.
Tosin välillä paku on töiden tekemiseksi / helpottamiseksi pakko survoa sellaiseen paikkaan, jossa on suurempi riski saada siihen peltivaurioita.

Kyllä niitä kolhimattomiakin löytyy, mutta ne ovat harvemmassa ja monesti jonkun pienyrittäjän käytöstä.

Oma vanha pakuni on kohtuullisen suora, sitä ei ole rutattu mihinkään, mutta kylkeen ja takaoveen on kyllä onnistuttu tökkäämään jollain staagilla.

Plus se että peltilaatikko maksaa 2x sen mitä farmariauto :facepalm:

Tuo riippuu paljon autosta, joku kulimallin hinnat-mallit alkaen transporter maksaa uutena kympin enemmän kuin kulimallin Golf.
Mutta paku tuntuu pitävän hintansa paremmin ja kun molemmat autot ovat "torahammas" luokassa eli ikää on yli 10 vuotta ja metrejä yli 200 000 maksaakin paku yllättäen tuplat farkkuun verrattuna.
 
Hyvinkin yleistä, ilmeisesti yritetään huijata tietämättömiä maksamaan vähän enemmän "aidoista" BBS:istä.

Vannetukun omistajan saisi kyllä asettaa ikuiseen liiketoimintakieltoon tuollaisen surkean kopioroinan maahantuonnista ja myynnistä.
Samalla vannetukulle saisi laittaa riittävän uhkasakon, että kiinalaisen kopioroinan maahantuonti ja myynti loppuisi.


Onhan tästä kanne tehty ja tuomio annettu, mutta en tiedä onko tästä sitten valitettu ja mikä on lopullinen päätös.

Tuomiolauselma

1. Markkinaoikeus vahvistaa että vannetukku.fi Oy loukkaa BBS GmbH:n tavaramerkkiä numero 122033 markkinoimalla ja myymällä kevytmetallivanteita ja vanteisiin kuuluvia keskiömerkkejä tuomion perustelujen kohdassa 2 kuvatulla merkillä 885.

2. Markkinaoikeus kieltää vannetukku.fi Oy:tä jatkamasta tai toistamasta tuomiolauselman kohdassa 1 tarkoitettua loukkausta.

3. Markkinaoikeus velvoittaa vannetukku.fi Oy:n suorittamaan BBS GmbH:lle hyvityksenä BBS GmbH:n tavaramerkkioikeutta loukkaavan merkin käytöstä 28.980 euroa viivästyskorkoineen. Viivästyskorkoa on maksettava korkolain 4 §:n 1 momentissa tarkoitetun korkokannan mukaisesti siitä lukien, kun kuukausi on kulunut tämän markkinaoikeuden ratkaisun antamisesta.

4. Markkinaoikeus velvoittaa vannetukku.fi Oy:n korvaamaan BBS GmbH:n oikeudenkäyntikulut 55.000 eurolla viivästyskorkoineen. Viivästyskorkoa on maksettava korkolain 4 §:n 1 momentissa tarkoitetun korkokannan mukaisesti siitä lukien, kun kuukausi on kulunut tämän markkinaoikeuden ratkaisun antamisesta.

5. Markkinaoikeus hylkää vaatimukset muilta osin.

MUUTOKSENHAKU

Muutosta tähän ratkaisuun saa hakea korkeimmalta oikeudelta valittamalla vain, jos korkein oikeus niillä erityisillä perusteilla, jotka ilmenevät oheisesta valitusosoituksesta, myöntää valitusluvan.

Määräaika valitusluvan pyytämiseen ja valituksen tekemiseen päättyy 28.3.2017.
 
Onhan tästä kanne tehty ja tuomio annettu, mutta en tiedä onko tästä sitten valitettu ja mikä on lopullinen päätös.


Onhan Volkswagen AG:kin haastanut Vannetukun oikeuteen kopiovanteista ja voittanut, mutta silti Vannetukku on vain härskisti jatkanut hieman muunnettujen ja uudelleen nimettyjen kopiovanteiden myyntiä.

Sitä en muista, oliko jollain toisellakin autovalmistajalla joskus juttu vetämässä vannetukkua vastaan.

Samoin vannetukulla on jatkuvasti viranomaisten velvoittamia takaisinvetoja vaarallisista kiinalaisista korjaamolaitteista, joiden myynti jatkuu silti härskisti toisella tuotemerkillä ja mallinumerolla.

Näköjään myös Michelinin kanssa on ollut kinaa ja löytyi myös tuomio ympäristölainsäädännön rikkomisesta sekä työntekijän kiusaamisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Itseasiassa Kiahan vain paranee!
Screenshot_20230202_182235_Samsung Notes.jpg


Se on siis vakuutusyhtiön lunastamana seissyt kaikki nää vuodet! Ja nyt joku laihian Harri on ostanut sen halvalla ja koittaa tehdä tiliä
 
jotenkin sopii tuo auto Laihialle kuin nenä päähän. Mitä noita vähän ajettuja "helmiä" jostain kuolinpesistä joskus nähnyt niin niissä pitää muistaa se Kummelin viisaus, että autot tykkää että niillä ajellaan.. Kyllä siellä kärsii kaikenlaiset paikat seisottamisesta enemmän kuin säännöllisestä ajamisesta ja huoltamisesta.
 
Todennäköisesti et menettänyt mitään,muuten kyllä jonnet pyörineet ihan kiitettävästi kylillä,reilut 400tkm ajettu katiska kyseessä.

Jep, vanha auto kyseessä kyllä joten kilsat voi ollakin totta. Itse aikoinaan myin vastaavan tuontiauton missä oli puoli miljoonaa mittarissa... Toki tiesin että siihen oli ruuvattu noin 200tkm lisää ja sen kyllä sanoin ostajalle että kilsat ei pidä paikkaansa. Auto oli hyvässä kunnossa kaikin puolin. Tuosta nyt on jo aikaa.

Harmi kyllä että noita ei montaa ole kaupan tuolla kopalla. Omasta mielestä yksi kauneimmista Celicoista ja vähiin käyvät.
 
Nähtävästi seissyt viimeiset 13-14 vuotta huoltokirjan perusteella, sentään öljyt ja suodattimia vaihdettu hiljattain. Voikohan tulla jotain ikäviä yllätykiä.
Hihnat, tiivisteet ja letkut voi olla aika aika huonossa kunnossa jos auto seissyt vuosikausia. Ne kestää yleensä muutaman päivän kun ottaa taas ajoon, ja sit alkaa valskaamaan vähän joka paikasta. Kannattaa suosiolla vaihtaa myös kaikki suodattimet ja nesteet heti kättelyssä jos pitkään seissyttä ostaa.
 
Entisöidyllä autolla hinta tuskin nousee samaa rataa kuin esimerkiksi uutena ajamatta jääneelle keräily-yksilölle.

Totta tuokin, mutta kun yksilöt vähenevät ja todellisten keräily-yksilöiden hinnat nousevat, alkavat myös restauroidut yksilöt kiinnostaa ja hinta nousee.
Tämä koskee esimerkiksi E30 M3:sia, joissa kohtuullisen vähän ajetut kokonaan tai osittain restauroidut yksilöt pyörivät 70-80 k€ tasolla täysin alkuperäisten mint yksilöiden ollessa 90-100+ k€ tasolla.

Lisäksi montaa maailmalla kovaan hintaan myytyä heti keräily-yksilöksi jäänyttä super- ja luksusautoa on purettu,huollettu, putsattu ja kasattu isolla rahalla vuosien aikana, eivätkä nämä "restauraatiot" ole kummemmin hintaa laskeneet, lähinnä päinvastoin.
Toki näissä yksilöissä kilometrilukemat pysyvät varsin maltillisina, kun ei niillä käydä kuin kääntymässä jossain Concours d'Elegance tapahtumissa pari kertaa vuodessa ja ehkä terassilla kauniina päivänä. Tämäkin sillä edellytyksellä, että omistaja raskii käyttää autoa, eikä pidä sitä lasikuvun suojassa.
 
Joo toki, mutta näkisin, että jollain mallisarjan sporttisimmilla coupe malleilla esim bemarin M-sarjalaiset yms on pikkasen eri mielessä himoittavia automalleja keräilyyn, verrattuna volvon kantikkaaseen farmariin vaikka onkin ns tehokkaalla koneella oleva malli. E30 M3 on toki siinä mielessä oma lukunsa, että kyseessä on ensimmäinen M3:n myöskin. En nyt sitä sano etteikö tuollaisen volvon hinta voisi olla pyyntihinnan mukainen, mutta pelkästään se, että jotain autoa ei saa ja että se on mint kuntoinen ei tee siitä 60 tontun autoa jos kommenttia höystetään toteamalla hinnan olevan kolmen vuoden päästä 80 tonttua ilman mitään sen kummempaa taustatietoa, niin tuollaisella kommentilla ei ole oikeastaan edes mitään painoarvoa, kun ei ole esimerkiksi yhtään referenssiä hinnoittelusta nostettu esille jne ja sitten seuraavassa kommentissa otetaan esimerkiksi ensimmäisen sukupolven M3 tai vähän ajetut super ja luksusautot.
 
Mietin jimopa että kantikas volvo ei välttämättä kiinnostabesim 2000 luvulla syntyneitä ja voi olla menee jossain kohtaa lähinnä paaliarvoiseksi.

Jos nyt joku aidon T5R:n paalaimeen tyrkkää niin se vaan lähinnä nostaa paalaukselta selvinneiden arvoa taas eurolla parilla :D
 
Joo toki, mutta näkisin, että jollain mallisarjan sporttisimmilla coupe malleilla esim bemarin M-sarjalaiset yms on pikkasen eri mielessä himoittavia automalleja keräilyyn, verrattuna volvon kantikkaaseen farmariin vaikka onkin ns tehokkaalla koneella oleva malli. E30 M3 on toki siinä mielessä oma lukunsa, että kyseessä on ensimmäinen M3:n myöskin. En nyt sitä sano etteikö tuollaisen volvon hinta voisi olla pyyntihinnan mukainen, mutta pelkästään se, että jotain autoa ei saa ja että se on mint kuntoinen ei tee siitä 60 tontun autoa jos kommenttia höystetään toteamalla hinnan olevan kolmen vuoden päästä 80 tonttua ilman mitään sen kummempaa taustatietoa, niin tuollaisella kommentilla ei ole oikeastaan edes mitään painoarvoa, kun ei ole esimerkiksi yhtään referenssiä hinnoittelusta nostettu esille jne ja sitten seuraavassa kommentissa otetaan esimerkiksi ensimmäisen sukupolven M3 tai vähän ajetut super ja luksusautot.
Volvo-miehet usein tykkää noista farmareista. Eikä tuo nyt ole ihan pelkästään "tehokkaalla koneella oleva malli" vaan rajattu erikoisversio. Bemaritermeillä tuo olisi M-versio kyseisestä autosta, tai oikeastaan voisi olla M competition tms, jos tavallinen 850R olisi se M-versio.

Mikä on oikea hinta on sitten ostajan päätettävissä. Ehkä joku pitää tota tarpeeksi erikoisena että maksaa siitä 60k€, ehkä ei.
 
Joo toki, mutta näkisin, että jollain mallisarjan sporttisimmilla coupe malleilla esim bemarin M-sarjalaiset yms on pikkasen eri mielessä himoittavia automalleja keräilyyn, verrattuna volvon kantikkaaseen farmariin vaikka onkin ns tehokkaalla koneella oleva malli. E30 M3 on toki siinä mielessä oma lukunsa, että kyseessä on ensimmäinen M3:n myöskin. En nyt sitä sano etteikö tuollaisen volvon hinta voisi olla pyyntihinnan mukainen, mutta pelkästään se, että jotain autoa ei saa ja että se on mint kuntoinen ei tee siitä 60 tontun autoa jos kommenttia höystetään toteamalla hinnan olevan kolmen vuoden päästä 80 tonttua ilman mitään sen kummempaa taustatietoa, niin tuollaisella kommentilla ei ole oikeastaan edes mitään painoarvoa, kun ei ole esimerkiksi yhtään referenssiä hinnoittelusta nostettu esille jne ja sitten seuraavassa kommentissa otetaan esimerkiksi ensimmäisen sukupolven M3 tai vähän ajetut super ja luksusautot.

Toki BMW:n M-sarjalaisilla on enemmän harrastajia ja ihmisiä joilla on halua sellainen hankkia, mutta kuitenkin Volvoille on oma harrastajakuntansa Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa ja R malleissa on paineita hintojen nousulle, kun viimeisen R:n valmistumisesta alkaa olla 16 vuotta.
Kuitenkin tuo 850 on ensimmäinen R-malli ja sillä on myös kilpailuhistoriaa ratasarjoista, joten tietyllä tavalla sitä voi verrata E30 M3:seen.

Jos tuon 850 R:n pyynti on nyt 60 k€ ja joku sen ostaa, niin aivan varmasti sen pyynti on 3 vuoden kuluttua 80 k€, toteutuneet kauppahinnat voivat olla sitten jotain ihan muuta ( kuten 40 k€ ja 60 k€ tai jotain muuta ), ei kukaan laita tuollaista myyntiin pienemmällä pyynnillä, kuin on sen ostanut.
Lisäksi harvinaisuus, kunto ja vähäiset julkiset myynnit antavat mahdollisuuden korottaa pyyntiä pikkuisen reilummin.
Toki tuollainen vähän ajettu T-Gul 850 R on vielä mahdollista ostaa ja restauroida vastaamaan tehtaan tuotantolinjalta vasta ulos tullutta, mutta kyllä siihen palaa aikaa ja rahaa, eikä aihoikaan ole aivan ilmainen.

M3 ja super- sekä luksusautot olivat esimerkki ja vastaus kommenttiisi entisöinti vs. uutena hillottu ja sen vaikutuksesta hintaan, eivät siis suoraan liittyneet Volvoon millään tavalla.

Eli jos lukisit ja sisäistäisit lukemasi, ennen kuin alat vaahtoamaan nollapostauksella.
 
Mikä on oikea hinta on sitten ostajan päätettävissä. Ehkä joku pitää tota tarpeeksi erikoisena että maksaa siitä 60k€, ehkä ei.

Muistaakseni kyseinen Volvo on ollut Timillä myynnissä pari vuotta (tai sitten on käynyt välillä jollain ja palautunut liikkeeseen). Olisko toi helpompi myydä Ruotsissa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 124
Viestejä
4 602 501
Jäsenet
75 786
Uusin jäsen
krisipisi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom