Ihan nätti 106:nen, vaikka ei mint kuntoinen, hinta on kuitenkin melko lailla linjassa, kun noiden hinnat ovat nousussa.
Prosenttuaalinen hinnan nousu hyvissä yksilöissä on huimaa, vaikka euromääräisesti se ei kovin kummoista olekkaan.
Joskus 2010 kieppeillä noita sai muutamalla tonnilla ja niistä tehtiinkin rata-autoja ja tuning virityksiä.
Itsekkin ostattelin joskus 2013 tuollaista punaista ratalelu GTi:tä, jossa oli virinokat, yamahan läppärungot, putkisto ja ohjelma, löylyä koneesta irtosi noilla modeilla penkkilappujen mukaan vajaat 160 hv.
Myyjä halusi autostaan 6500 € ja minä tarjosin 5000 €, sitten sovittiin kaupat 5500 €, mutta myyjä päättikin pitää auton itsellään.
Tarjosi kyllä autoa kolme vuotta myöhemmin minulle, mutta silloin minulla ei ollut intoa ostaa sitä, kun kaupat olisi pitänyt tehdä per heti puhelimessa ja rahat tilille.
Ostin sitten jokunen vuosi takaperin maalipinnastaan pikkuisen viallisen 106 Rallyen 1500 eurolla.
Toki tähänkin oli kairattu reikiä kaiuttimille ja peruutustutkille.
Tokihan autoliikkeen omistaja saa markkinoida omistamaansa autoa liikkeensä sivuilla tai nettiautossa yksityishenkilönä, ostajalla on viime kädessä velvollisuus katsoa kuka auton omistaa ja kenen kanssa kaupat tekee.
Muutoinkin tuollaisessa 26 vuotta vanhassa melkein 200 tkm ajetussa pikkuautossa kuluttajansuoja on olematon, kun tuote on ylittänyt käyttöikänsä moninkertaisesti.