Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Eikö tuo kuitenki 5 litranen ole vaikka numero muuta väittääki? Ja oliko joku 63-malli jopa nelilitranen, v8 kuitenki. En niin mersutietäjä ole mutta jostain jääny mieleen.

edit: 2012 on ainaki ollu 6,3 litranen joo, mutta pienentynyhän tuo on kovasti vaikka v8 on pellin alla pysynykki
6.2litraisia vapareita, ja 4l v8 tuplaturboja olleet ennen, nykyään sitten noita moponmoottoreita
 
Siinä on uuden 63 AMG polttomoottorin specsit

Mercedes Benz Class C (W206) 63 AMG S E-Performance 4MATIC+ Engine Technical Data
Engine type - Number of cylinders : Inline 4
Engine Code : M139
Fuel type : Plug-in Hybrid / Petrol
Fuel System : Direct Injection
Lubrication :
See oil information
Engine Cooling :
Engine Alignment : Longitudinal
Engine Position : Front
Engine size - Displacement - Engine capacity : 1991 cm3 / 121.5 cu-in
Bore x Stroke : 83 x 92 mm
3.27 x 3.62 inches
Number of valves : 16 Valves
Aspiration : Turbo Intercooler
Maximum power - Output - Horsepower : 476 PS / 470 HP / 350 kW
@ 6750 rpm
Maximum torque : 545 Nm / 401 lb-ft
@ 5250-5500 rpm
Drive wheels - Traction - Drivetrain : AWD
Transmission Gearbox - Number of speeds :
9 speed Automatic
 

Liitteet

  • 6218495D-CE14-4BD7-851F-D7188CCEA293.jpeg
    6218495D-CE14-4BD7-851F-D7188CCEA293.jpeg
    304,5 KB · Luettu: 40
Viimeksi muokattu:
Ehkä kannattaa yrittää päästää irti siitä, että hyvän auton täytyisi olla tuhlaileva ja äänekäs. Oman auton kulkupuoleen (270/400) olen tyytyväinen, mutta ei sitä suorituskykyä tee mieli käyttää, kun se pitää niin kovaa meteliä ja putkesta tulee huvittava valkoinen pilvi. Onneksi pintakaasullakin liikahtaa kivasti alakierroksilla ilman meteliä, mutta jos olisi hiljaisempi, niin tulisi kaahattua enemmän.

V8 kuulostaa tietysti hyvältä, mutta eiköhän premium saavuteta sitä ilmankin.

Huvittavin napanuora on se, kun autonvalmistajat soittavat feikki-moottoriääniä kabiinin kajareista!
 
Sääliksi käy vain että autot alkaa muistuttaa yhä enemmän toisiaan, ja tehokkaalla autollakaan ei ole enää sitä auktoriteettiä kuin aiemmin. Sitä auktoriteettia meinaan on kun olen muutamaan kertaan päässyt kuulemaan naapurin CLS 63s AMG:tä livenä ja vielä vähän kutiteltuna versiona, hyvin matala pehmeä jylinä yhdistettynä tuplaturbojen kuin tornadon puhinaan jo tyhjäkäyntikierroksilla. Siinä meinaan päät pyöri kun väkkärällä kun tuo lähestyi jalankulkijoiden ohi… Omassakin kesäautossa on vapaasti hengittävä kasi, mutta tuo 63s oli ihan ”next level shittiä”. Eikä noita ääniä kannata mistään youtubesta vertailla, ei siinä ole sitä voimaa mitä livenä.
 
Sääliksi käy vain että autot alkaa muistuttaa yhä enemmän toisiaan, ja tehokkaalla autollakaan ei ole enää sitä auktoriteettiä kuin aiemmin. Sitä auktoriteettia meinaan on kun olen muutamaan kertaan päässyt kuulemaan naapurin CLS 63s AMG:tä livenä ja vielä vähän kutiteltuna versiona, hyvin matala pehmeä jylinä yhdistettynä tuplaturbojen kuin tornadon puhinaan jo tyhjäkäyntikierroksilla. Siinä meinaan päät pyöri kun väkkärällä kun tuo lähestyi jalankulkijoiden ohi… Omassakin kesäautossa on vapaasti hengittävä kasi, mutta tuo 63s oli ihan ”next level shittiä”. Eikä noita ääniä kannata mistään youtubesta vertailla, ei siinä ole sitä voimaa mitä livenä.

Alkaa mennä melko offtopiciksi, mutta oletko varma että tuo päiden käätyminen johtuu ihailusta?
 
Alkaa mennä melko offtopiciksi, mutta oletko varma että tuo päiden käätyminen johtuu ihailusta?

Näin yleensä luulee auton omistaja. Yleensä ihmisten reaktio on, että mikä helvetin amistuuninkilippisjonne siellä nyt "tuli kylille näyttämään" ja sen takia katsoo säälien. Itse en muista ihan lähivuosikymmeninä ikinä katsoneeni ihaillen jotain polttomoottoriääntä. Moottoripyöräilijät ovat sitten taas laji erikseen, mutta niistä ei nyt jauheta tästä.
 
Näin yleensä luulee auton omistaja. Yleensä ihmisten reaktio on, että mikä helvetin amistuuninkilippisjonne siellä nyt "tuli kylille näyttämään" ja sen takia katsoo säälien. Itse en muista ihan lähivuosikymmeninä ikinä katsoneeni ihaillen jotain polttomoottoriääntä. Moottoripyöräilijät ovat sitten taas laji erikseen, mutta niistä ei nyt jauheta tästä.
En usko että kovin monelle tulee mieleen 8-12 pyttyisen äänestä että joku amistuuninkijonne sieltä tulee :D Kyllä oikeasti tavalliset autoista kiinnostumattomatkin ihmiset tekee eron onko moottorin ääni ärsyttävä vai miellyttävän kuuloinen, ja tuotahan on tutkittukin että äänen miellyttävyys lisääntyy kun sylinterit lisääntyy (enemmän harmonisia kerrannaisia äänessä)
Päätän ot:ni osaltani tähän videoon, jonka ääni kertoo enemmän kuin tuhat sanaa :tup:

 
Viimeksi muokattu:
Kaikista pahimpia ovat nämä aikuiset amikset kenellä on juuri sen verran varallisuutta että saadaan ostettua se GTI auto ja siitä mennään poistamaan sitten putkistosta se resonaattori :facepalm:

Sitten on hienoa kun paukkuu joka vaihteen vaihdossa ja mottorijarrussa ja kiihdytellään kaupungissa kun on niin hienon kuuloista :facepalm:



Matalemmat äänet nyt joo on kivat ja vakio putkistot nyt aina liian hiljasia, mutta tuo vitun paukuttelu on vain niin noloa, on mullakin prätkässä koko putkisto vaihdettu ja helposti voisin säätää niin että paukkuisi koko ajan, mutta en mä halua...
 
Kaikista pahimpia ovat nämä aikuiset amikset kenellä on juuri sen verran varallisuutta että saadaan ostettua se GTI auto ja siitä mennään poistamaan sitten putkistosta se resonaattori :facepalm:

Sitten on hienoa kun paukkuu joka vaihteen vaihdossa ja mottorijarrussa ja kiihdytellään kaupungissa kun on niin hienon kuuloista :facepalm:



Matalemmat äänet nyt joo on kivat ja vakio putkistot nyt aina liian hiljasia, mutta tuo vitun paukuttelu on vain niin noloa, on mullakin prätkässä koko putkisto vaihdettu ja helposti voisin säätää niin että paukkuisi koko ajan, mutta en mä halua...

Joo viikonloppuisin varsinkin huomaa kun keskustan kaduille kerääntyy tuota uutta autokantaa, ja sitten sitä röpinää ja pauketta oikein ”lypsetään” autosta vuoron perään reilulla kaasun painalluksella ja nostolla :rofl2: Saatanan ärsyttävää kun tuo pauke sitten kaikuu korkeiden talojen välissä, ja sisällehän se sitten kanssa kuuluu
Ainiin se ot…
 
On varmasti tosi mukava ajettava litran koneella tälläinen Audi A3 :hmm:

varmaan paras moottori normaaliin käyttöön. Onhan tuota jopa Maxi Caddyssä joka 7 hengen puolipaku.. Tuollainen alle 2000rpm parhaan väännön tarjoava vailla vakavia tyyppivikoja oleva kone joka kulkee alle 5l kulutuksella ja kiihtyy 120kmh riittävästi on kaikki mitä kukaan tarvitsee tollaseen a->b käyttöön tarkoitettuun perusautoon.
 
varmaan paras moottori normaaliin käyttöön. Onhan tuota jopa Maxi Caddyssä joka 7 hengen puolipaku.. Tuollainen alle 2000rpm parhaan väännön tarjoava vailla vakavia tyyppivikoja oleva kone joka kulkee alle 5l kulutuksella ja kiihtyy 120kmh riittävästi on kaikki mitä kukaan tarvitsee tollaseen a->b käyttöön tarkoitettuun perusautoon.
116hv turbo pitäisi olla aivan sopiva. Itse koeajoin golf farkun 1.2 moottorilla sekä manuaalina. 1.2 saattaa olla jopa pienempi teho? Lisäksi automaatti auttaa, että ei tarvitse vaihteita itse vaihdella.

Oma-auto Renault Clio farkku 900cc turbo. 90hv + overboost (vm 6/2018). Vaikka moottori on onnettoman pieni, niin vikoja on vähän/ei mitään ja riittää arkiseen ajoon nuo tehot/vääntö. Ja tuo Cliokin on varmasti Audia laiskempi.
 
Joskus ajelin hetken Mersun 2.2 vaparidieselillä missä oli 95hv ja 150Nm, kyllä tuo muuten periaatteessa oli riittävä mutta jos oli vähänkään ylämäkeä niin kiihtyminen loppui käytännössä siihen. Rekkoja ohittaessa sai vähän jännittää pääseekö siitä ohi vai ei… Onkohan tuommoinen pieni bensaturbo ohittaessa yhtään ruudikkaampi?
 
Joskus ajelin hetken Mersun 2.2 vaparidieselillä missä oli 95hv ja 150Nm, kyllä tuo muuten periaatteessa oli riittävä mutta jos oli vähänkään ylämäkeä niin kiihtyminen loppui käytännössä siihen. Rekkoja ohittaessa sai vähän jännittää pääseekö siitä ohi vai ei… Onkohan tuommoinen pieni bensaturbo ohittaessa yhtään ruudikkaampi?
on erittäin paljon, ei voi verrata vain hevosvoimia, käytännön suorituskyky tulee laajasta ja matalalta lähtevästä vääntökäyrästä. Omassa autossa vanhempi 105hp 1.2TSI ja silläkin ohituskiihtyvyys on varsin riittävä 4 vaihteella, jos tuntuu, ettei riitä, ottaa todennäköisesti liikaa riskejä ohittamalla kun siihen ei todellisuudessa ole tarpeeksi tilaa/aikaa tai sitten riskeeraa kiihdyttämällä kortin kuivaavaan nopeuteen.. Kuormattuna tietenkin tilanne muuttuu, mutta kaikki on suhteellista.
 
Joskus ajelin hetken Mersun 2.2 vaparidieselillä missä oli 95hv ja 150Nm, kyllä tuo muuten periaatteessa oli riittävä mutta jos oli vähänkään ylämäkeä niin kiihtyminen loppui käytännössä siihen. Rekkoja ohittaessa sai vähän jännittää pääseekö siitä ohi vai ei… Onkohan tuommoinen pieni bensaturbo ohittaessa yhtään ruudikkaampi?

Ei voi puhua samana päivänä. Tuo Mersun vaparidiesel ei vedä millään kierroksilla, todennäköisesti 4 tai 5 vaihteinen manuaali. Vertailuna turbokone joka vetää nätisti alle 2000 sinne punarajalle ja 7 vaihdetta, eli lähes aina ollaan oikealla alueella. Näitä muuten kannattaa käydä vaikka ihan sivistyksen vuoksi ajamassa jos on mahdollisuus. Todella mukavia autoja arkiajoihin, vaikka itsekin on aina tullut vannottua ns. vanhanliiton koneiden nimeen.
 
Meinaatko ettei riitä arkiajoon?

Ehkä jollekin riittää. Omaan ajoon pitää olla vähintään sellainen 7s 0-100km/h auto joka yleensä tarkoittaa +200hv.

Vaikka tuossa litraisessa on turbo niin kyllä sitä joutuu kierrättämään ohitustilanteissa ja liittymistä kiihdytyksissä. Pärjäähän sitä, jos pakko on, vaikka 60hv autolla mutta ei se mukavaa ole :D
 
Ehkä jollekin riittää. Omaan ajoon pitää olla vähintään sellainen 7s 0-100km/h auto joka yleensä tarkoittaa +200hv.

Vaikka tuossa litraisessa on turbo niin kyllä sitä joutuu kierrättämään ohitustilanteissa ja liittymistä kiihdytyksissä. Pärjäähän sitä, jos pakko on, vaikka 60hv autolla mutta ei se mukavaa ole :D

No sillälailla. Aikalailla eri autoja nyt vertaat.
 
No sillälailla. Aikalailla eri autoja nyt vertaat.

En mitään vertaa. Alkuperäinen viesti oli, että 1.0 on tuohon A3 pieni motti, Audi ei ole kuitenkaan mikään mopoauton kokoinen/painoinen vaan pikkusedani. Pieni motti vaatii aina turbon kaverikseen mutta ei sekään siitä mukavaa ajettavaa tee. Tuollaisessa pikkusedanissa pitäisi olla 2.0 turbolla niin olisi heti kaikinpuolin mukavempi laitos. Ulkokuorihan siinä on ihan kohdillaan.

Huomaa myös, että alkuperäisessä viestissä puhuin "mukavasta ajosta" enkä millä "nyt tulisi toimeen" liikenteessä. Kaksi aivan eri asiaa.


1.8 turbolla samassa korissa on ihan passeli olematta kuitenkaan mikään tykki vehje. Kaupan päälle tulee vielä neliveto :D
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on kotiautona 1,0 TSI Polo ja täytyy sanoa että tuon 2,0TDI 150hp passatin rinnalla en normaali käytössä koe oikein mitään eroa. Äärimmäisen mukavan luonteinen kone arkiajoon ja kaupunkipyöritykseen. Mikään ei tähän autoon maksa mitään, kulutus on jotain 5l tasoa ja pikkuautoksi tämä on yhtä hyvä ajaa kun moni 5-6v vanhepi kokoluokkaa isompi auto. Toki uusi Polo onkin näistä pikkuautoista oikeastaan ainoa jolla viitsii pidempääkin matkaa ajella, sen takia tähän päädyinkin.

Työn puolesta tulee ajeltua niin paljon eri autoja, välillä aika tehokkaitakin vekottimia, eikä ne tunnu enää yhtään miltään. Olen jo puutunut siihen "Alle 200hp ei pääse mihkää1111" hömpötykseen. Hauskanpitoon eri laitteet, arkiautona voi hyvin olla tuollainen säästöpossu kun ei sitä kuitenkaan jaksa työmatkaliikenteessä polkea. Oma ajo on käytännössä sitä että kotitieltä kääntyessä napsautan vakkarin päälle, ajan 50km suuntaansa vakkari päällä ja that's it. Ei paljon vaikuta onko 100hp vai 700hv.

Mulla se raja menee varmaan jossain siinä 80-90hp tietämillä että auto alkaa olla häiritsevän laiska. 60hp SDI Golfilla tuli joskus ajettua muutamia tuhansia kun oli koirankuljettimena ja sillä kun sai ajella motarilla kaasu pohjassa niin oli vähän "mitähän vittua" -fiilis.
 
Viimeksi muokattu:
Polo on aikapaljon pienempi auto kuin Audi A3 sedan. Ehkä siihen sopiikin tuollainen pikkumotti.
 
A3 painaa sen 1300kg, Polo max 200kg vähemmän, eroa ei ole paljon
Uusi A3:
1225 kg

Uusi Polo:
1097 kg

Autodatasta katsottu ja molemmat oli manuaali vaihteisen painoja. 128kg vain eroa.

Oma Renault Clio Farkku painaa 1055kg, eli vähän Poloa kevyempi (900cc, 90hv).


Joku 60hv auto alkaa olla ohituksissa vaarallinen, kun ei kiihdy millään vaihteella "juuri ollenkaan". Eikä ole mitään overboost juttujakaan sellaisessa, että saisi edes hetkellisesti vähän lisää tehoa ja vääntöä.
 
Tuollaisessa pikkusedanissa pitäisi olla 2.0 turbolla niin olisi heti kaikinpuolin mukavempi laitos. Ulkokuorihan siinä on ihan kohdillaan.

Huomaa myös, että alkuperäisessä viestissä puhuin "mukavasta ajosta" enkä millä "nyt tulisi toimeen" liikenteessä. Kaksi aivan eri asiaa.

https://www.nettiauto.com/audi/a3/13185437
1.8 turbolla samassa korissa on ihan passeli olematta kuitenkaan mikään tykki vehje. Kaupan päälle tulee vielä neliveto :D
Maailma muuttuu :D Ei nimittäin saa enää 2.0 moottorilla, kun 1.5 on suurin saatavilla oleva. Itsekin luulin että olisi vähän tehokkaampia kuin 150hv saatavilla.

 
oiden hitsaus on ihan vahvistusta. Ei ne pakokaasut sieltä vuoda. Tutustukaa vähän aiheeseen.
 
oiden hitsaus on ihan vahvistusta. Ei ne pakokaasut sieltä vuoda. Tutustukaa vähän aiheeseen.
Tuosta jää lähinnä kuva, että onko se sisäpuoli myös vain hepattu, laatu oli se pointti. Ääni on toki "hieman" eri, jos oikeasti vuotaa. Pointti on siinä, kun lähes hehkutetaan kyseistä pakosarjaa...
 
Aika hienoa, että tuon hintaisen auton pakosarjan putket on pelkästään hepattu kiinni.

8f090914da284f6d-medium.jpg


https://www.nettiauto.com/pontiac/gto/12402325

Ymmärrän, ettet ole nähnyt pakoputken vuotoa konehuoneessa, koskaan.
Jos tuo olisi "vain hepattu ulkopuolelta, olisi mustaa nokipaskaa paikat täys.

Tsekkaappa miten "DOUGS" on liimattu paikalleen. Vertaa tuota noihin "hefteihin". Käytännössä toi laippa, josta putket lähtee, on niin paksu, että on fiksumpi jättää ulkopuoli avonaiseksi. Ei ole mitään 3 mm pikkupeltiä tuo laippa.
 
Ymmärrän, ettet ole nähnyt pakoputken vuotoa konehuoneessa, koskaan.
Jos tuo olisi "vain hepattu ulkopuolelta, olisi mustaa nokipaskaa paikat täys.

Tsekkaappa miten "DOUGS" on liimattu paikalleen. Vertaa tuota noihin "hefteihin". Käytännössä toi laippa, josta putket lähtee, on niin paksu, että on fiksumpi jättää ulkopuoli avonaiseksi. Ei ole mitään 3 mm pikkupeltiä tuo laippa.
Jaa nyt se on oikein jo liimattu pakalleen, erikeeper wins!
 
Mää en ymmärrä jenkkiläisistä mitään, mutta jos tuo on sisäpuolelta ihan hitsattukkin (kuten onkin, ellei kuva ole jostain rakentelublogista) niin miksei tuo tossa ois tiivis.

Se taas sitten on eri asia oisko sillä jotain vaikutusta kestoon jos vetäs koko matkalta kiinni nuo. Ei oo metalli mun juttuja niin en osaa sanoa, toki ei tossa mitään kovin raskasta mitä ei ois tuettu muualta ole perässä joten sanoisin että whätever.

Oispa kaljaa lisää. Ja rahaa ostella autoja.
 
Se taas sitten on eri asia oisko sillä jotain vaikutusta kestoon jos vetäs koko matkalta kiinni nuo. Ei oo metalli mun juttuja niin en

Voi tuossa joku fiksukin idea olla. Ei repeä niin helposti pienestä lämpölaajenemisesta tai tärinästä kuin jos olis vedetty umpeen? Just guessing.
 
Voi tuossa joku fiksukin idea olla. Ei repeä niin helposti pienestä lämpölaajenemisesta tai tärinästä kuin jos olis vedetty umpeen? Just guessing.
Kun korjailen rikki runnottuja teräsrakenteita ja yritän parannella niitä hitsailemalla vahvikkeita, niin kokeneet sedät neuvovat, että niissä osittainen sauma on aina vahvempi, koska halkeamat eivät etene niin kuin etenisivät yhtenäisessä saumassa.

Tuossa pakosarjassa nyt ei vaan tarvi tuota enempää. Ainoa syy olisi ulkonäkö.
 
Johtuisikohan mainoslause ko. firman nimestä. Voi ehkä tällaisina aikoina olla pakkokin ottaa niitä polttiksia jos meinaa jollain tienata, kun sähköautoista ainakin tietyiltä merkeiltä on niin järkyttävä ylitarjonta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 005
Viestejä
4 589 168
Jäsenet
75 537
Uusin jäsen
Antti80

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom