Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Näitä ei kyllä ymmärrä jotka heittävät nastarenkaat takapenkille suojaamatta (suojapussit eivät montaa euroa maksa motonetissä) :rolleyes: niistä tulee kovin herkästi naarmuja penkkeihin ja sisustaan kun pääsevät liikkumaan edestaas....


ainakin vaaleiden nahkapenkkien kans kun kerran tekee ton virheen, niin sitä ei toiste enää tee :D

saa tehä verhoilut uusiks, se kumi ei lähde millään..
 
Näitä ei kyllä ymmärrä jotka heittävät nastarenkaat takapenkille suojaamatta (suojapussit eivät montaa euroa maksa motonetissä) :rolleyes: niistä tulee kovin herkästi naarmuja penkkeihin ja sisustaan kun pääsevät liikkumaan edestaas....

Tulikohan myyjälle paha mieli kommentista, kun ei siinä nyt näytä yhtään kuvaa olevan nastarenkaista :think:
 
Tulikohan myyjälle paha mieli kommentista, kun ei siinä nyt näytä yhtään kuvaa olevan nastarenkaista :think:

Tämä kommentti siinä vain oli "- Sisustan takaosassa naarmuja nastarenkaista " eli talvirenkaita on kuljetettu autossa ilman suojuksia
 
Mikäs porukan mielestä tuollaisen Cooper S:n järkevä ostohinta olisi? Joskus mietiskellyt, että voisi olla aika hauska peli omistaa vaikka 2-autona.

6500e lienee vähän korkea hinta, kun tuolla ei ole vielä tilastoissa sitä perinteistä 50 suosikkilistaajaa :D
 
Ilmeisesti toi takapenkitön, ratariisuttu aito JCW GP on aika hinnoissa muuallakin, vähän spessumpi vielä kuin JCW

Onko tuossa tekniikassakin jotain spessua vai perustuuko tuo harvinaisuus pieneen tekomäärään? Kuitenkin noin puolet kalliimpi kuin vastaava JCW. Aika kova Mini-fanaatikko saa silti olla, että 25000e lyö tiskiin
 
Onko tuossa tekniikassakin jotain spessua vai perustuuko tuo harvinaisuus pieneen tekomäärään? Kuitenkin noin puolet kalliimpi kuin vastaava JCW. Aika kova Mini-fanaatikko saa silti olla, että 25000e lyö tiskiin
Joku helvetin surullinen 5 heppaa kai lisää, mutta tosiaan riivitty äänieristystä ja takapenkkiä myöden painoa veke
 
Joku helvetin surullinen 5 heppaa kai lisää, mutta tosiaan riivitty äänieristystä ja takapenkkiä myöden painoa veke

No noista ei tavallinen autonostaja maksa x2 hintaa. Ei varmasti mikään helppo myytävä tuollainen erikois-Mini
 
Kyseinen CRX taitaa olla tuontiauto:

Valmistenumero
JHMED93700S316344
Käyttöönottopäivä
30.8.1994
Ensirekisteröinti Suomeen
2.8.2005
 
Kyllä kelpaisi ajella kesällä.

Olen joskus -79 päässyt istumaan tuollaisen CX:n kuskin paikalle. Oli se pienelle pojalle ihmeen paikka, tässä on autoilun tulevaisuus. Jotain muuta kuin lähipiirin kadetit ja taunukset. Vaatisi varmaan uskomattoman määrän huolenpitoa jos aikoisi ajella, mutta olisi kyllä yhä ihan jotain muuta.
 
Eipä siinä vanhan citikan ylläpidossa mitään erityisen ihmeellistä ole jos vain ei ole päässyt pahasti ruostumaan. Hydrauliikka noissa on diravi ohjauksineenkin melko yksinkertainen kun malttaa vähän perehtyä.

Toki varovainen kannattaa olla, omasta cx:stä olin irrottamassa jarru/ohjausvaraajapalloa...kaikki paineet PITI olla vajutettu ja varmistettu. Varovaisesti sivulta löysäsin ylöspäin osoittavaa putkea ja juuri sillä hetkellä kun heilautin päätäni, päättikin putki irrota ja varaajapallon sisältämä öljy tuli paineella ylähuuleen. Tunne vastasi suunnilleen sitä miltä biljardipallosta todennäköisesti tuntuu kepin iskeytyessä siihen.

Huuli turposi lahjakkaasti ja öljyä tihkui jonkin aikaa ihon läpi.
 
Eipä siinä vanhan citikan ylläpidossa mitään erityisen ihmeellistä ole jos vain ei ole päässyt pahasti ruostumaan. Hydrauliikka noissa on diravi ohjauksineenkin melko yksinkertainen kun malttaa vähän perehtyä.

Toki varovainen kannattaa olla, omasta cx:stä olin irrottamassa jarru/ohjausvaraajapalloa...kaikki paineet PITI olla vajutettu ja varmistettu. Varovaisesti sivulta löysäsin ylöspäin osoittavaa putkea ja juuri sillä hetkellä kun heilautin päätäni, päättikin putki irrota ja varaajapallon sisältämä öljy tuli paineella ylähuuleen. Tunne vastasi suunnilleen sitä miltä biljardipallosta todennäköisesti tuntuu kepin iskeytyessä siihen.

Huuli turposi lahjakkaasti ja öljyä tihkui jonkin aikaa ihon läpi.
Sulla kävi tuuria kun tollaset hydrauliikka onnettomuuksissa niin ollut ihmiset sen jälkeen monta viikko sairaana ja jopa menetänyt henkenssä. Yhessä isossa yhtiössä pistettin suoja verkko johdonpäälle että jos mene rikki niin se paine purkantuu sihen verkoon.
 
Tossa 89tkm ajettu ja ihan selvästi alkavat "pussit" on tuossakin perseen kohdalla:

Ei noi bemmin penkit vaan taida kestää, ainakaan noissa "hinnat alkaen" (ei 35 vaan 1-sarja yleensä) malleissa ainakaan? :D

Jostain syystä saksalaisissa premium-merkeissä on niin paskat penkit, että ne näyttää alle 100tkm ajettuina, huonommalta kuin saman verran poljettu Fiatti. Mut kuulemma on vaan hoidosta kiinni jne. Aku Ankan parhaat.
 
Jostain syystä saksalaisissa premium-merkeissä on niin paskat penkit, että ne näyttää alle 100tkm ajettuina, huonommalta kuin saman verran poljettu Fiatti. Mut kuulemma on vaan hoidosta kiinni jne. Aku Ankan parhaat.
En tosta linkittämästäni tiedä historiaa onko klassinen "suomiauto" vai Liettuan kautta uitettu kahdesta kootti kolari-jenkki, mutta aika usein noissa suomibemareissakin näkee ihan hirveitä penkkejä. Avoissa ymmärtäisin, mutta en noissa umpimalleissa. Toki siinä ekassa korostaa onelmaa penkkien vaaleus ja se että ne näyttää siltä kuin niitä ei olisi pesty about koskaan - kylki on ihan törkeän näköinen.

Itsellä kesti Audissa aika hyvin 200tkm/12v, nyt alkaa näkymään jonkin verran ryppyä ja yhdestä kohtaa neule ratkennut sivulla. Toki kuskit >100kg ja ne korotetut reunat hankaa kiinni joka kerta kun autoon menee ja lähtee. Omassa autossa suomimaahantuohan historia tiedossa.

Isäukon 10v mersussa, hieman alle 200tkm:ssä on ilmastoidut alcantarapenkit about "kuin uudet".
 
Itse en ole ikinä ymmärtänyt tuota 2-litran dieseliä RS:ssä noilla (170-184hv) tehoilla. Urheilullisuus kaukana ja muut ottaa noista pari litraisista kuitenkin ”vakiomalkeissakin” yli 200hv (esim 250CDI, Passatissa 235hv). Nelivedosta toki plussaa.

Vai onko RS vain varustetaso ei Skodan ”GTI”? :P
 
Tuntuu tuossa diiselissä olven pelkkä varustelutaso vrt. bensa rs:sään josta tehokkain 245hv tosin ei saa nelivetona.
 
Itse en ole ikinä ymmärtänyt tuota 2-litran dieseliä RS:ssä noilla (170-184hv) tehoilla. Urheilullisuus kaukana ja muut ottaa noista pari litraisista kuitenkin ”vakiomalkeissakin” yli 200hv (esim 250CDI, Passatissa 235hv). Nelivedosta toki plussaa.

Vai onko RS vain varustetaso ei Skodan ”GTI”? :p
Ainakin diesel-malleissa se taitaa olla lähinnä varustelutaso, sillä kolmannessa sukupolvessa Octaviaa se RS-diesel ei ollut edes nopein diesel, vaan samalla voimalinjalla varustettu ei-RS oli speksattu nopeammaksi ainakin viivalta, muistaakseni myös huipuissa, mikä sinällään sotii sitä sporttimallin ideaa vastaan
 
Mikä tuosta tekee 10000€ arvoisen?
Kunto?

Verrattuna siihen Nettiauton ainoaa toiseen kappaleeseen joka maksaa neljäsosan, niin kunto ainakin peltien osalta on puolet parempi. Ehkä oikeampi hinta olisi jotain 7000 suunnalla. Näistä 1-2kpl myynnissä olevista "museopeleistä" on hankala sanoa koska hinnan lopulta määrää se harrastajakunta.
 

Nyt olis kaikenlaista kampetta kaupan, joku PDF näkyi olevan missä tarkemmin kohteista. Harmi että huudot ei ole netissä vaan livenä.

Niin siis puolustusvoimat myy.
 

Nyt olis kaikenlaista kampetta kaupan, joku PDF näkyi olevan missä tarkemmin kohteista. Harmi että huudot ei ole netissä vaan livenä.

Niin siis puolustusvoimat myy.

Saksasta tulee taas delegaatio hakemaan tuon VW T3 Transporter Syncron tuolta pois "pilkkahintaan". Eli maksavat siitä todennäköisesti jotain 10k€ ja myyvät silti monenkertaisella hinnalla sitten eteenpäin. Nuo valtion käytössä olleet erikoismallit (16" rattailla) on ihan järkyttävissä hinnoissa maailmalla. Olispa tajunnut 15 vuotta sitten kerätä niitä säilöön, kun niitä sai puoli-ilmaiseksi niin olis nyt massimies. :)
 
Saksasta tulee taas delegaatio hakemaan tuon VW T3 Transporter Syncron tuolta pois "pilkkahintaan". Eli maksavat siitä todennäköisesti jotain 10k€ ja myyvät silti monenkertaisella hinnalla sitten eteenpäin. Nuo valtion käytössä olleet erikoismallit (16" rattailla) on ihan järkyttävissä hinnoissa maailmalla. Olispa tajunnut 15 vuotta sitten kerätä niitä säilöön, kun niitä sai puoli-ilmaiseksi niin olis nyt massimies. :)

Jaa, eipä ollut itsellä mitään tietoa että ne on niinkin arvostettuja. Itse kattelin että muutama UAZ löytyy ja Land cruisereita - toki noi telavehkeetkin olisi hauskoja. Jos siis olisi tilaa, taitoa ja liikaa rahaa :)
 
Sama koskee myös 1600 kuutioisella "kuplan" koneella olevia agrekaatteja, vesipumppuja jne. Noissa moottorit ovat Porschen valmistetta ja lähtevät kovaan hintaan ulkomaalaisten matkaan. Jakavat samoja osia 356/912 moottoreiden kanssa.

Pelkästä kampiakselista pyytäävät tuhansia...

Edit: lisätty kuva tyyppikilvestä, moottorin tyyppi 616/33
 

Liitteet

  • IMG_7414.jpeg.b6e7324db7581a2a5afd44ab0ac65f48.jpeg-1.jpg
    IMG_7414.jpeg.b6e7324db7581a2a5afd44ab0ac65f48.jpeg-1.jpg
    2,2 MB · Luettu: 180
Viimeksi muokattu:
Jaa, eipä ollut itsellä mitään tietoa että ne on niinkin arvostettuja. Itse kattelin että muutama UAZ löytyy ja Land cruisereita - toki noi telavehkeetkin olisi hauskoja. Jos siis olisi tilaa, taitoa ja liikaa rahaa :)

Mitenhän lie sitten noiden G-mallien Mersujen kanssa? Onhan nekin tietyllä tavalla olleet kulttikamaa viime vuosina.
 
Mitenhän lie sitten noiden G-mallien Mersujen kanssa? Onhan nekin tietyllä tavalla olleet kulttikamaa viime vuosina.

Nekin meni vähän ohi silmien, kun noita kuviahan oli aika monta, ja nopsaan vaan vilkaisin läpi.

Viimeksi kun oli poliisin huutokauppa, niin mielenkiinnosta seurasin mihin hintaan vanhat portterit lähtee, vaikka niillä mitään keräilyarvoa ole, niin hyvin hinnoissaan oli kyllä. Olikohan viime kesänä, linkin heitin tännekin mutta se nyt on niin vanhentunut ettei kannata vaivaa etsiä.

Tosiaan noita kampeita mitä Jarkki mainitsi, niin en niidenkään arvoa olisi tiennyt mitenkään.

Harmi kun ei nyt noita lopullisia hintoja näe mistään, saamarin kokoontumisrajoitusten poisto....
 
Jostain syystä saksalaisissa premium-merkeissä on niin paskat penkit, että ne näyttää alle 100tkm ajettuina, huonommalta kuin saman verran poljettu Fiatti. Mut kuulemma on vaan hoidosta kiinni jne. Aku Ankan parhaat.
Tuota itsekkin ihmetellyt. Ja miten se nahka edes voi venyä, kun ei sen alla ole mitään pehmustetta, vaan joku vaneri perstuntumasta päätellen.
 
Itelle tulis mieleen että Sakemanni ajattelee että kukaan sivistyneessä maailmassa ei aja 100tkm pidempään uudella autolla. Käytettyjen omistajat on köyhiä ja sietääkin kärsiä, varsinkin tällaisessa persereikämaassa jossa valtio käytännössä pakottaa ajamaan vanhoilla lahnoilla.

Kun autoa ei tehdä kestämään 600tkm, niin materiaalit voi olla vähän muillakin perusteilla valittuja kuin pelkästään sitä kestävintä nailonkangasta.
 
Viimeksi muokattu:
Tuota itsekkin ihmetellyt. Ja miten se nahka edes voi venyä, kun ei sen alla ole mitään pehmustetta, vaan joku vaneri perstuntumasta päätellen.
Jossain mainittiin, että kun sen nahan kastelee läpimäräksi ja sen jälkeen kuivaa niin se kutistuu takaisin alkuperäisiin mittoihinsa. Mahtaako olla bullshittiä?
 
Tuota itsekkin ihmetellyt. Ja miten se nahka edes voi venyä, kun ei sen alla ole mitään pehmustetta, vaan joku vaneri perstuntumasta päätellen.

Onhan noissa aikalailla toppausta persuksen alla. Sekoitat varmaan niihin tavallisiin ei-sportpenkkeihin, ne ovat kuin vanerilaudan päällä istuisit :D
 
Saksasta tulee taas delegaatio hakemaan tuon VW T3 Transporter Syncron tuolta pois "pilkkahintaan". Eli maksavat siitä todennäköisesti jotain 10k€ ja myyvät silti monenkertaisella hinnalla sitten eteenpäin. Nuo valtion käytössä olleet erikoismallit (16" rattailla) on ihan järkyttävissä hinnoissa maailmalla. Olispa tajunnut 15 vuotta sitten kerätä niitä säilöön, kun niitä sai puoli-ilmaiseksi niin olis nyt massimies. :)
Voisin kuvitella että T4 Syncroa koskee sama asia. Alkuvuodesta meni yksi vähän ajettu ex-pv yli 8000€ hintaan, tuskin hintataso laskemaan päin. Tuonnehan voisi mennä huutamaan jollei tuossa yhdessä T4 olisi jo tarpeeksi rahaa ja aikaa kiinni.
 
Voisin kuvitella että T4 Syncroa koskee sama asia. Alkuvuodesta meni yksi vähän ajettu ex-pv yli 8000€ hintaan, tuskin hintataso laskemaan päin. Tuonnehan voisi mennä huutamaan jollei tuossa yhdessä T4 olisi jo tarpeeksi rahaa ja aikaa kiinni.

T4 Syncrot eivät mielestäni oikein vielä ole niin hinnoissaan. Pari vuotta sitten tuon oman Syncro-doppelini hain ja senkin jälkeen seurannut aina satunnaisesti tarjontaa. Mutta ei näissä T4-porttereissa arvo ainakaan laske, kun näyttäis että etuveto-Caravellestäkin saan omani pois vaikka se mulla 5 vuotta on ollut arkiajokkina. :) Nyt jostain syystä innostuin sitä kaupittelemaan eteenpäin kun vois nuo arkiajot hoidella pienemmälläkin kulkineella kun 90% yksin ajelee.
 
valtio käytännössä pakottaa ajamaan vanhoilla lahnoilla.
Pakottaa kuinka? Autoveroahan uusissa autoissa ei ole kuin ripaus, ellet ole ostamassa jotain V8 Ferraria. ALV on korkea, mutta niin se on kaikissa EU-maissa.

Suomalaiset nyt vaan on köyhiä ja pihejä. Ja vaikka haluaisi ostaa uuden auton niin ei voi, ettei naapuri tule kateelliseksi.
 
Pakottaa kuinka? Autoveroahan uusissa autoissa ei ole kuin ripaus, ellet ole ostamassa jotain V8 Ferraria. ALV on korkea, mutta niin se on kaikissa EU-maissa.

Suomalaiset nyt vaan on köyhiä ja pihejä. Ja vaikka haluaisi ostaa uuden auton niin ei voi, ettei naapuri tule kateelliseksi.
Samaa mietin itsekin. Esim BMW hinnastosta halvin bensakone esim 3-sarjaan on suomessa n.250e kalliimpi ja dieseleistä taas esim 320d xdrive on suomessa 4 tonnia halvempi kuin saksassa.
Tehokkaampaa jos haluaa niin 545e xdrive (n. 400heppaa) on suomessa vajaat 3k halvempi.

Eroa toki tulee ja rajusti jos aletaan ostamaan isoja bensakoneita isoilla päästöillä.
 
Pakottaa kuinka? Autoveroahan uusissa autoissa ei ole kuin ripaus, ellet ole ostamassa jotain V8 Ferraria. ALV on korkea, mutta niin se on kaikissa EU-maissa.

Suomalaiset nyt vaan on köyhiä ja pihejä. Ja vaikka haluaisi ostaa uuden auton niin ei voi, ettei naapuri tule kateelliseksi.
Jos luet tarkkaan niin puhuin viestissäni käytetyistä autoista. Tämä uusien hybridien ja petoshybridien matala vero on verraten uusi juttu Suomen maassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
254 695
Viestejä
4 429 781
Jäsenet
73 400
Uusin jäsen
Tepukka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom