Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Puhuin siis tuosta Ööppelistä, se on ei-tieliikennekelpoinen, mutta kuvauksessa on että leimalle ei ole mitään paitsi 36€ veroja perässä.

Asia kunnossa, koko ooppelia ei tullu edes katsottua itsellä :thumbsup::asif:
 
Tälläinen tuli eilen kylillä vastaan, katsoin ensin kaukaa, että mopoautohan se siinä mutta mitä vielä :D

Eiköhän se ollut Sampsa :D
 
Noo ei noita älyttömiä määriä enää liiku mutta 5ke jää saamatta. Huutonaurua toki konevertailulle evo3 kanssa, vaikka onhan niissä osa palikoista samaakin joo.
 
Mielenkiintoista seurata tuota hintakehitystä alaspäin. Saattaa joku perus bensa-auto 02-05 vasta leimattuna kaksilla hyvillä renkailla hp. olla 700e kieppeillä. Sitten taas pari vuotta uudempana ja vähemmän ajettuna hinta saattaa olla moninkertainen. Tuleeko se maaginen hinnanromahdus +15v ja 300tkm kohdalla? Jos autontarve on sitä , että kuskaa lapsia kuravatteissa tarhaan ,niin varmaan sen tarpeen täyttää kulahtaneempi alle tonnin auto. Joku 700e on nykyään niin pieni raha ettei sillä saa juuri mitään.. paitsi leimatun auton.

Ehkä ainoa homma mikä tulee mieleen mihin en välttämättä ostaisi mitään muutaman tonnin paskaläjää on nimenomaan se muksujen kuskaaminen.
 
Eiköhän se kakkosautolla tarhaan vienti ole tyypillisesti alle 3km 40kmh nopeudella taajamassa.
 
Joo, aika fuulaa kyllä. Mitsun sporteista se 3000GT VR-4 on ihan asiallinen paketti, mutta noi pari litraset Eclipset ihan höpö-höpö vehkeitä.
On siitä vanhemmasta mallista jo yritetty turbon ja nelivedon kanssa jotain saada aikaan, vaikka ei evon viritysastetta olekaan.
 
On siitä vanhemmasta mallista jo yritetty turbon ja nelivedon kanssa jotain saada aikaan, vaikka ei evon viritysastetta olekaan.

Jaa toki jos aletaan ahtamaan ja nelikkoa niin hinnatkin alkaa kuulostaa järkevämmiltä
 
Kivasti päästelty bemarilla menemään parissa vuodessa, taksina tietty ollut mutta kuitenkin

Aika harva silti haluaa melkein 300 000km ajetun, josta pitäisi vielä maksaa 27 000e :D

 
Mistähän tohon Skodaan on noin rumat vanteet oikein löydetty, en muista koskaan tuollaisia nähneeni.
superb1.png
superb2.png

Varmaan jostain kaivettu halvin/huonoin satsi käytettyjä pyöriä mitkä vaan voi alle laittaa, upeat venykumit toki takaavat mukavan ja turvallisen kyydin :rofl2:
 
Sen lisäksi vielä tuon vanteen (suurehko) tuumakoko yhdistettynä madaltamattomaan alustaan jättää normaalia selvästi suuremman maavaran auton alle ja näyttää tuplasti typerämmältä.
Paluu 80/90 luvulle kun tavallisissa henkilöautoissa oli tuon verran maavaraa. Tänä päivänä tuota maavaraa taas alkaa tavitsemaan kun tienhoidosta karsitaan niin sootanasti.
 
Oisko tuohon Skodaan laitettu täysin väärän profiilin renkaat ja/tai saikos Superb varusteltua huonontienalustalla? Johan siitä korkeutta saa :D
 
Aika kolhitun näkönen takavanne myös kaiken muun hyvän lisäksi. Sinälläänhän Superb tuolla koneella nelivedon kera vois olla ihan kelpo peli, mutta tuon yksilön kiertäisin kyllä kaukaa.
 
Aika kolhitun näkönen takavanne myös kaiken muun hyvän lisäksi. Sinälläänhän Superb tuolla koneella nelivedon kera vois olla ihan kelpo peli, mutta tuon yksilön kiertäisin kyllä kaukaa.
Sen kolhitun vanteen keskikuppikin on erivärinen kuin saman kyljen etuvanteessa.

Ihme paskaräpellykseltä vaikuttaa tuo Superb, varsinkin autoliikkeelle jolla on varastossaan Rolssia ja Ferraria kaupan, niin luulisi tällaisen ruttutukusta hankitun itsekorjatun räpellyksen aika nopeasti löytävän tiensä häkkipihalle liikkeen mainetta pilaamasta
 
Sen kolhitun vanteen keskikuppikin on erivärinen kuin saman kyljen etuvanteessa.

Ihme paskaräpellykseltä vaikuttaa tuo Superb, varsinkin autoliikkeelle jolla on varastossaan Rolssia ja Ferraria kaupan, niin luulisi tällaisen ruttutukusta hankitun itsekorjatun räpellyksen aika nopeasti löytävän tiensä häkkipihalle liikkeen mainetta pilaamasta
Pikaisen googlettelun perusteella vanteet näyttäisi olevan Antera 323.
Keskikuppi (tai mikälie koriste) taitaa puuttua molemmista tuon kyljen vanteista, takavanteeseen vaan jäänyt liimat jälkeen.
Toiselta kyljeltä otetuissa kuvissa näkyy olevan paikoillaan, josta tuo merkkikin selvisi.
Konepellistäkin näköjään unohtunut Skodan merkki. Reiät vaan jätetty näkyviin.
 
Sinälläänhän Superb tuolla koneella nelivedon kera vois olla ihan kelpo peli, mutta tuon yksilön kiertäisin kyllä kaukaa.
Senpä takia tuo kiinnostikin, kun olisi ehjänä ja asiallisilla pyörillä aivan mainio peli ja tämä yksilö oli halpa. Loppui vaan kiinnostus välittömästi kun selvisi miksi se on halpa...
 
Noh, käytettyä autoa ostaessa et voi ikinä olla varma historiasta. Nuo vakuutusyhtiön lunastamat pelit jotka myydään avk:n kautta sentään saavat vaatimukset korinmittauksesta tai muusta, lukuisia vastaavasti kolaroituja autoja joita ei lunasteta, korjaillaan kaikenmaailman nyrkkipajoilla ihan kitillä ja maalilla eikä siitä välttämättä jää mitään jälkeä josta mahdollinen ostaja saisi vihiä tulevaisuudessa.
 
Noh, käytettyä autoa ostaessa et voi ikinä olla varma historiasta. Nuo vakuutusyhtiön lunastamat pelit jotka myydään avk:n kautta sentään saavat vaatimukset korinmittauksesta tai muusta, lukuisia vastaavasti kolaroituja autoja joita ei lunasteta, korjaillaan kaikenmaailman nyrkkipajoilla ihan kitillä ja maalilla eikä siitä välttämättä jää mitään jälkeä josta mahdollinen ostaja saisi vihiä tulevaisuudessa.

Aika pahastikin mällättyjä etenkin vähän arvokkaampia laitetaan ihan merkkiliikkeissäkin takaisin kuntoon, mitään merkintää ei siitäkään jää minnekään. Toki merkkiliike varmaankin laittaa aika tarkasti sellaisiin spekseihin sen ku valmistaja vaatii.
 
Aika pahastikin mällättyjä etenkin vähän arvokkaampia laitetaan ihan merkkiliikkeissäkin takaisin kuntoon, mitään merkintää ei siitäkään jää minnekään. Toki merkkiliike varmaankin laittaa aika tarkasti sellaisiin spekseihin sen ku valmistaja vaatii.

No joo, tuo copart.fi esim tuon skeidan kohdalla on hyvä esimerkki mitä on syytä katsella. Ja ne jenkeissä mällätyt tai muuten tuhotut VIN koodin haulla ihan hyviä työkaluja. Onko edes 1% joka noita osaa etsiä.

Kaveri tuossa osti halpiksen. Jos olisi netistä rekkarilla edes vähän viittsinyt hakea, niin äskettäin "ei tieliikennekelpoinen" oli vaihtanut omistajaa, sitten seuraava myi vaan yhdellä pienellä vialla. Tosiasiassa pikkuvian korjaaminen, mikä oli mainittu ekassa ilmossa maksaa moninkertaisesti auton arvon, leimakin näillä näppäimillä edessä. Jos sitä paaliin sitten.
 
Aika pahastikin mällättyjä etenkin vähän arvokkaampia laitetaan ihan merkkiliikkeissäkin takaisin kuntoon, mitään merkintää ei siitäkään jää minnekään. Toki merkkiliike varmaankin laittaa aika tarkasti sellaisiin spekseihin sen ku valmistaja vaatii.
Itsekin nähnyt kun Audi Centerissä laitetaan ~vuoden vanhaa A6:sta kasaan sen jälkeen kun se oli sladiteltu kylki edellä tolppaan jonkun perheen junnun toimesta. Osumakohta tietty takaoven takapuolella, joten mitään vaihdettavaa peltiä siinä kohtaa ei löydy vaan irti leikkaamalla ja hitsaamalla paikalleen vaan. On siinä jonkun vuoden päästä jollain ihmettelemistä kun alkaa ruostumaan, Audi Centerin maalaukset tietäen... :D

Itse korjaus varmasti hyvä ja kestävä, mutta saumoissa kun tietää mikä on sinkityksen ja maalin tilanne, niin en koskisi autoon pitkällä tikullakaan. Vakuutusyhtiö kyllä maksaa kiltisti 10-20 korjauksen jos autolla arvoa yli 50 tonnia.
 
Maalaus on varmasti kolariautojen heikoin kohta. Erääseen entiseen autoon tuli takakulmaan maasturi perä edellä ja kävi oikomishoidossa ja maalattavana. Alkoi perkele ruostumaan jo vuoden sisällä ja sitä tuli maalin läpi. Lieneekö kunnolliset pohjamaalaukset jääneet tekemättä. Oli vielä justiinsa herkässä paikassa takarenkaan kaaressa. En jaksanut alkaa tappelemaan reklamaation kanssa, olisivat kuitenkin kiistäneet kaiken.
 
OT..viime kädessä maalauksia ei maksa vakuutusyhtiö vaan vakuutuksenottajat. Ilmeisen hyvä bisnes maalaamoillekin , ei paljon enää harrastajien autojen maalaus kiinnosta.

Ihme ja kumma näyttää autokauppa jo siirtyneen osin nettiautosta toriin.. Samoin varaosat siirtyy nettivaraosasta toriin.
 

Paljonkohan tämmöisestä loppuunajeusta bemmistä kannattaisi maksaa? :think: Aika laiskasti jaksettu vaihtaa öljyjä(?) ja kuinkakohan pelottava tuo jäähdytinnesteeen vuotaminen on?
Jos ei tuolla 2000€ mene kaupaksi, niin kyllä 1500€ pitäisi varmaan saada aika äskettäin katsastetusta autosta.
 
Kerrankin VAG mikä on rehellisesti tieliikennekelvoton. Kuten nuo paskat yleensäkin.


Todellinen hinta ei ole tuo mikä ilmoituksessa on. Auto ei ole pakko myynnissä.

Ei hinnoiteltu. On se ajokuntoinen kuitenkin.
 
Aika pirteä peli, kun kuitenkin 1.8 vapari. Alavääntöäkin enemmän.

Honda prelude, johon on vaihdettu tänä kesänä, accordin 1.8i 16v kone , imusarja, sähköt ja suuttimet,laatikko on 2.0preludesta mut muut moottorin osat on otettu swappina accordista, kiihtyvyyden ja tehojen nähden en huomaa mitään muuta eroa kun vääntää alempaa koska, kevyempi vauhtis accordista niin tuli tietylle kierrosalueella alavääntöä enämmän ja tietyille vaihtele (1.2.3.4). Omaan korvaan ja silmään aika pirteä peli

 
Aika pirteä peli, kun kuitenkin 1.8 vapari. Alavääntöäkin enemmän.

Honda prelude, johon on vaihdettu tänä kesänä, accordin 1.8i 16v kone , imusarja, sähköt ja suuttimet,laatikko on 2.0preludesta mut muut moottorin osat on otettu swappina accordista, kiihtyvyyden ja tehojen nähden en huomaa mitään muuta eroa kun vääntää alempaa koska, kevyempi vauhtis accordista niin tuli tietylle kierrosalueella alavääntöä enämmän ja tietyille vaihtele (1.2.3.4). Omaan korvaan ja silmään aika pirteä peli

No nyt on ensimmäinen kerta kun tulee vastaan auto mihin vaihdettu alkuperäistä tehottomampi kone :rofl:
 
No nyt on ensimmäinen kerta kun tulee vastaan auto mihin vaihdettu alkuperäistä tehottomampi kone :rofl:
Jos tuo oli uutta niin kannattaa katsoa Nissan Almera N16 malleja 1.8 koneella. 1.8:ssa on öljynkulutusongelmaa mikä tekee toimivien vaihtomoottorien löytämisestä vaikeaa. Sen takia niihin vaihdetaankin mopompi 1.5 kone.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
265 356
Viestejä
4 593 097
Jäsenet
75 625
Uusin jäsen
KanScout

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom