Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Tuntematta autoa sen enempää. Ihan vaan kuvia katselemalla, niin olisikohan kuvaus enemminkin Nissan muotoilu ja Alfan luotettavuus, kuin toisin päin.

Ei mun nissanissa ollut mitään vikaa, vähän ruostetta ehkä mikä ei käyttöä haitannut. Aina avaimesta käyntiin. Oli taloudessa toinenkin Cherry mikä lähti toisillakin avaimilla käyntiin näköjään kun pöllittiin..

Mutta joo vihdoinkin epäpyhä sekasikiö mistä ei ollut mitään hajuakaan ennen tätä. Sillain erittäin hyvä löytö:thumbsup:
 
Kyllä melkoinen perversio täytyy olla jotta tuosta maksaa 8900. Yleensä puhun näiden vanhojen vekottimien puolesta mutta jopa meikäläisen mielestä tuo on niin kamala yhdistelmä japanilaista muotoilua ja italialaista epäluotettavuutta että en empisi hetkeäkään ottaa tuota peltoautoksi jos moisen saisin.
Joo, toi hinta on vähän turhan korkea. Sen verran perversiota itseltä löytyy, että jos hinta olisi muutaman tonnin halvempi ja/tai olisi TI-malli niin voisin vaikka ostaakkin.
 

Tälläinen turbo Cherry oli faijalla n. 20v sitten. Oli ensimmäinen auto itselleni, jota kortin saatuani pääsin ajamaan. Nykyään osaisi arvostaa enemmän, millä pääsi ajelemaan :)
 
Kympillä tehokas bemari talven liukkaille :D


Tämäkin meni kaupaksi aika nopiaan :D

Tästä mörkömoottorilla ja todella pienillä kilsoilla ikäseikseen oleva bemari

 
Huutokaupat.com
438tkm ajettuna myyty huutokaupassa
ja 10.10 päivitetyssä ilmossa kaupataan 193tkm ajettuna :rofl2:

"Hakemaasi auto ID-numeroa tai rekisterinumeroa ei löydy. Jos käytit rekisterinumeroa hakukriteerinä auto saattaa jäädä löytymättä jos myyjä ei halua rekisterinumerotietoa näytettävän. "
 
Toisaalla yks oli kysynyt myyjältä että minne kilsat hävinneet, vastauksena oli tullut että autossa vaihtokone, jos on näin niin voisihan nuo korinkin kilometrit silti ilmoittaa ja kertoa moottorinvaihdosta:think:
Tosin tämähän ei sitä selitä miksi auto oli huutokaupassa 2010 ja nyt myynnissä 2012vuosimallilla.
 
Toisaalla yks oli kysynyt myyjältä että minne kilsat hävinneet, vastauksena oli tullut että autossa vaihtokone, jos on näin niin voisihan nuo korinkin kilometrit silti ilmoittaa ja kertoa moottorinvaihdosta:think:
Tosin tämähän ei sitä selitä miksi auto oli huutokaupassa 2010 ja nyt myynnissä 2012vuosimallilla.
Auto on oikeasti tosiaan 2010.

Screenshot_2020-10-11-13-51-55-68_0311c9f6806a66343c45622522faa000.jpg

Screenshot_2020-10-11-13-51-04-61_0311c9f6806a66343c45622522faa000.jpg
 
Toisaalla yks oli kysynyt myyjältä että minne kilsat hävinneet, vastauksena oli tullut että autossa vaihtokone, jos on näin niin voisihan nuo korinkin kilometrit silti ilmoittaa ja kertoa moottorinvaihdosta:think:
Tosin tämähän ei sitä selitä miksi auto oli huutokaupassa 2010 ja nyt myynnissä 2012vuosimallilla.
Tää on kyllä yks älyttömyys noissa joissain myynti-ilmoituksissa missä moottorin kilsat = auton kilsat.
 
...Ja jos yli 400tkm ajetussa kone on hajonnut mekaaniseen heikkouteen tai yleiseen tyyppivikaan 200tkm kohdalla niin kuinka pitkälle vastaavanlaisella vaihtomoottorilla pääsee, siinäkin on jo se 200tkm takana.

Ei siis liity ylempänä mainittuun autoon mitenkään, pieniä päänsisäisiä pohdintoja vain.
 
Tämä menee varmasti nopeasti. Tuo tärinä voi olla joku puola/anturivika jos konetta ei ole avattu ja tutkittu. Vastaavat pyörivät kuitenkin siellä kympin nurkilla


Ja taas meni linkkaamani auto parissa päivässä :D Saa olla nopea jos meinaa näitä ehtiä hakemaan... :D

Tulee varmaan korjattuna viikon päästä myyntiin 9990e hinnalla.......
 
Ja taas meni linkkaamani auto parissa päivässä :D Saa olla nopea jos meinaa näitä ehtiä hakemaan... :D

Tulee varmaan korjattuna viikon päästä myyntiin 9990e hinnalla.......
Tai sitten jyrisi samasta syystä kuin kaverin 1.8TFSI ja kustannus oli pari tonnia nokkahihnan vaihtoa... :D
 
Tai sitten jyrisi samasta syystä kuin kaverin 1.8TFSI ja kustannus oli pari tonnia nokkahihnan vaihtoa... :D

Hihnaahan tuossa ei ole vaan ketju ja öljyremppa on tehty vasta 180tkm kohdilla niin siinä se yleensä samalla ketju tarkastetaan/vaihdetaan kun kone on muutenkin auki.
 

Tässäkin ketjussa tulee tasasin väliajoin vastaan noita tulva-autoja Jenkeistä, en muista onko yhtään Mustangia ollut vielä, mutta yhdestä päädytty jopa riitelemään

Ratkaisun mukaan tulvavahingosta kertominen vieraskielisessä asiakirjassa ei ole riittävä tiedonantotapa. Kyse oli olennaisesta tiedosta, ja se on annettava selkeällä tavalla ennen kaupan päättämistä.

Myyjäliike ei antanut tietoa kuluttajansuojalain edellyttämällä tavalla. Näin ollen kyse oli tiedonantovirheestä, lautakunta totesi. Kaupan purkamiselle ei ollut kuitenkaan riittävää näyttöä.

Virheestä seurasi, että ostajalla oli oikeus hinnanalennukseen. Virheellä oli merkitys kaupan päättämisen ja kauppahinnan kannalta. Lautakunta suositti, että myyjäliike antaa 5 000 euron alennuksen.
 
Tuollainen Mustang on ollut haaveissa, mutta hintalappu on aika raju, V6-kone on aika laimea (kasia on huonosti tarjolla) ja lisäksi noissa on isot riskit auton taustan suhteen, aina pitäisi selvittää etukäteen VIN-haulla että missä järvessä auto on kellunut tällä kertaa. Osa noista on toki ihan pienissä kolareissa olleita ja varmaan mahdollisia ostoksia.
 
Hihnaahan tuossa ei ole vaan ketju ja öljyremppa on tehty vasta 180tkm kohdilla niin siinä se yleensä samalla ketju tarkastetaan/vaihdetaan kun kone on muutenkin auki.
Siis ketju piti sanoman (ei kannata postailla varttia vaille kakstoista arkena :p ), ei mikään hihnan vaihto maksa paria tonnia - ei edes omassa vanhassa V6 VAGissa aikoinaan (perus hinhanvaihto alkoi olemaan yli 900 eur moniurineen ja vesipummpuineen ja kiristimineen merkkarilla "loppua kohti" :D).
 
Tuollainen Mustang on ollut haaveissa, mutta hintalappu on aika raju, V6-kone on aika laimea (kasia on huonosti tarjolla) ja lisäksi noissa on isot riskit auton taustan suhteen, aina pitäisi selvittää etukäteen VIN-haulla että missä järvessä auto on kellunut tällä kertaa. Osa noista on toki ihan pienissä kolareissa olleita ja varmaan mahdollisia ostoksia.
Tässä alkaa olemaan ongelmana vain se noitten kanssa että tuntuu 99,99%:sesti nuo autot nykyään olevan kaikki joko mällättyjä tai tulva-autoja ja 99,99%:ssa ilmoituksia ei lue mitään asiasta. Käytännössä ainoastaan ne harvat muuttoautot joita joku viitsii tuoda nykysäännöillä ovat kolaroimattomia (jos nekään).

Se klassinen "Suomi-Auto" on saanut kaverikseen ihan oman "Jenkkituonti" (tulva/mälliauto) ja "Latvia-Auton" (Igorin pistehitsaama kahdesta eri Bemarista)... :D
 
Tämä menee varmasti nopeasti. Tuo tärinä voi olla joku puola/anturivika jos konetta ei ole avattu ja tutkittu. Vastaavat pyörivät kuitenkin siellä kympin nurkilla


Hah, palasi takaisin myyntiin ja uusilla vikakuvauksilla. Kyllähän tuo 2-sylinterin puristuspaine ounastelee isompaa vikaa, vai olisiko vain mäntä jumissa? Siitä se tärinä joka tapauksessa johtuu

"-Tulpat vaihdettu, puolat tarkastettu, suuttimet tarkastettu.

Puristuspaineet: 2 sylinteri 5,5bar, muut 9-10bar.

2. sylinterissä ohivuotoa."
 
mikä se hinta alkujaan oli? Ehkä mäntä ei sentään ole jumissa mutta männänrenkaat ja öljyrengas pitäisi vaihtaa.
 
mikä se hinta alkujaan oli? Ehkä mäntä ei sentään ole jumissa mutta männänrenkaat ja öljyrengas pitäisi vaihtaa.

5900e oli eilen ennenkuin ilmoitettiin "myyty". Ei siis mäntä varmaan ole jumissa mutta ehkä jumittaa. Mut joo, vähintään renkaat menisi vaihtoon jos koneen avaisi eikä sylinterissä olisi vielä vaurioita
 
Voihan se olla myös kantava/ihan pikkuisen palanut venttiili ja korjautuu suihkuttamalla vettä imusarjaan kierroksilla...

Tämä siis vain täkynä jos joku haluaa vielä uskoa helppoon korjaukseen tuon kohdalla:p
 
Tuossa esimerkki-Audissa tuo oli tehty hetki sitten 180tkm kohdalla :rolleyes:
... niin pointti oli siis lähinnä että pääsee pian avaamaan uusiksi konetta (ei toki tarte pois nostella) jos siellä on jo rengas *turallaan. Huonolla tuurilla koko homma tehty vituralleen.

Hankala noita mäntä/rengas-juttuja korjailla ulkopuolelta...
 
Aika ympäripyöreästi todettu, että remontin jälkeen öljynkulutus ollut "normaalirajoissa". Audin mukaanhan 0,5L / 1000km on vielä normaalia :D.

Hyvinkin mahdollista, että sylinterissä on ollut kulumaa, kone lyöty vain kasaan ja toivottu kulutuksen jäävän rajojen sisään.
 
Monesti miettiny, kun kuitenkin noita audin koneita kohtuullisen useesti joko softalla tai sit lisäks ihan tavaraa vaihtamalla on saatu paljonkin suorituskykysemmäks... Niin kuinka usein siinä on otettu huomioon just nää tyyppiviat jne? Eli onko se lisäheppojen saatu teholisä sen arvonen jos alkuperänen vika kuitenkin on vielä mukana. Tosin onhan se ihan ok jos kone käyttää öljyäkin ettei vaan leikkaa kiinni millonkaan.
 
puol litraa tuhannella kilsalla jos pitää lisätä, ja jos välillä heittää jotain huuhteluainetta (vaikka comfort), niin eihän tossa tosiaan voi olla mitään ongelmaa.
 
Eipä kuluta 200kW 98E:llä toimiva A4 TFSI yhtään öljyä enemmän kuin mikään vessa aiemmin, ja niitä ollut ranskiksista lähtien.

Katkeraa valitusta ranskis- ja foordimiehiltä, millä ei oikea neliveto ole edes vaihtoehto
:sgiggle:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 599
Viestejä
4 493 216
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom