Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
...Ja jos yli 400tkm ajetussa kone on hajonnut mekaaniseen heikkouteen tai yleiseen tyyppivikaan 200tkm kohdalla niin kuinka pitkälle vastaavanlaisella vaihtomoottorilla pääsee, siinäkin on jo se 200tkm takana.

Ei siis liity ylempänä mainittuun autoon mitenkään, pieniä päänsisäisiä pohdintoja vain.
 
Tämä menee varmasti nopeasti. Tuo tärinä voi olla joku puola/anturivika jos konetta ei ole avattu ja tutkittu. Vastaavat pyörivät kuitenkin siellä kympin nurkilla


Ja taas meni linkkaamani auto parissa päivässä :D Saa olla nopea jos meinaa näitä ehtiä hakemaan... :D

Tulee varmaan korjattuna viikon päästä myyntiin 9990e hinnalla.......
 
Ja taas meni linkkaamani auto parissa päivässä :D Saa olla nopea jos meinaa näitä ehtiä hakemaan... :D

Tulee varmaan korjattuna viikon päästä myyntiin 9990e hinnalla.......
Tai sitten jyrisi samasta syystä kuin kaverin 1.8TFSI ja kustannus oli pari tonnia nokkahihnan vaihtoa... :D
 
Tai sitten jyrisi samasta syystä kuin kaverin 1.8TFSI ja kustannus oli pari tonnia nokkahihnan vaihtoa... :D

Hihnaahan tuossa ei ole vaan ketju ja öljyremppa on tehty vasta 180tkm kohdilla niin siinä se yleensä samalla ketju tarkastetaan/vaihdetaan kun kone on muutenkin auki.
 

Tässäkin ketjussa tulee tasasin väliajoin vastaan noita tulva-autoja Jenkeistä, en muista onko yhtään Mustangia ollut vielä, mutta yhdestä päädytty jopa riitelemään

Ratkaisun mukaan tulvavahingosta kertominen vieraskielisessä asiakirjassa ei ole riittävä tiedonantotapa. Kyse oli olennaisesta tiedosta, ja se on annettava selkeällä tavalla ennen kaupan päättämistä.

Myyjäliike ei antanut tietoa kuluttajansuojalain edellyttämällä tavalla. Näin ollen kyse oli tiedonantovirheestä, lautakunta totesi. Kaupan purkamiselle ei ollut kuitenkaan riittävää näyttöä.

Virheestä seurasi, että ostajalla oli oikeus hinnanalennukseen. Virheellä oli merkitys kaupan päättämisen ja kauppahinnan kannalta. Lautakunta suositti, että myyjäliike antaa 5 000 euron alennuksen.
 
Tuollainen Mustang on ollut haaveissa, mutta hintalappu on aika raju, V6-kone on aika laimea (kasia on huonosti tarjolla) ja lisäksi noissa on isot riskit auton taustan suhteen, aina pitäisi selvittää etukäteen VIN-haulla että missä järvessä auto on kellunut tällä kertaa. Osa noista on toki ihan pienissä kolareissa olleita ja varmaan mahdollisia ostoksia.
 
Hihnaahan tuossa ei ole vaan ketju ja öljyremppa on tehty vasta 180tkm kohdilla niin siinä se yleensä samalla ketju tarkastetaan/vaihdetaan kun kone on muutenkin auki.
Siis ketju piti sanoman (ei kannata postailla varttia vaille kakstoista arkena :p ), ei mikään hihnan vaihto maksa paria tonnia - ei edes omassa vanhassa V6 VAGissa aikoinaan (perus hinhanvaihto alkoi olemaan yli 900 eur moniurineen ja vesipummpuineen ja kiristimineen merkkarilla "loppua kohti" :D).
 
Tuollainen Mustang on ollut haaveissa, mutta hintalappu on aika raju, V6-kone on aika laimea (kasia on huonosti tarjolla) ja lisäksi noissa on isot riskit auton taustan suhteen, aina pitäisi selvittää etukäteen VIN-haulla että missä järvessä auto on kellunut tällä kertaa. Osa noista on toki ihan pienissä kolareissa olleita ja varmaan mahdollisia ostoksia.
Tässä alkaa olemaan ongelmana vain se noitten kanssa että tuntuu 99,99%:sesti nuo autot nykyään olevan kaikki joko mällättyjä tai tulva-autoja ja 99,99%:ssa ilmoituksia ei lue mitään asiasta. Käytännössä ainoastaan ne harvat muuttoautot joita joku viitsii tuoda nykysäännöillä ovat kolaroimattomia (jos nekään).

Se klassinen "Suomi-Auto" on saanut kaverikseen ihan oman "Jenkkituonti" (tulva/mälliauto) ja "Latvia-Auton" (Igorin pistehitsaama kahdesta eri Bemarista)... :D
 
Tämä menee varmasti nopeasti. Tuo tärinä voi olla joku puola/anturivika jos konetta ei ole avattu ja tutkittu. Vastaavat pyörivät kuitenkin siellä kympin nurkilla


Hah, palasi takaisin myyntiin ja uusilla vikakuvauksilla. Kyllähän tuo 2-sylinterin puristuspaine ounastelee isompaa vikaa, vai olisiko vain mäntä jumissa? Siitä se tärinä joka tapauksessa johtuu

"-Tulpat vaihdettu, puolat tarkastettu, suuttimet tarkastettu.

Puristuspaineet: 2 sylinteri 5,5bar, muut 9-10bar.

2. sylinterissä ohivuotoa."
 
mikä se hinta alkujaan oli? Ehkä mäntä ei sentään ole jumissa mutta männänrenkaat ja öljyrengas pitäisi vaihtaa.
 
mikä se hinta alkujaan oli? Ehkä mäntä ei sentään ole jumissa mutta männänrenkaat ja öljyrengas pitäisi vaihtaa.

5900e oli eilen ennenkuin ilmoitettiin "myyty". Ei siis mäntä varmaan ole jumissa mutta ehkä jumittaa. Mut joo, vähintään renkaat menisi vaihtoon jos koneen avaisi eikä sylinterissä olisi vielä vaurioita
 
Voihan se olla myös kantava/ihan pikkuisen palanut venttiili ja korjautuu suihkuttamalla vettä imusarjaan kierroksilla...

Tämä siis vain täkynä jos joku haluaa vielä uskoa helppoon korjaukseen tuon kohdalla:p
 
Tuossa esimerkki-Audissa tuo oli tehty hetki sitten 180tkm kohdalla :rolleyes:
... niin pointti oli siis lähinnä että pääsee pian avaamaan uusiksi konetta (ei toki tarte pois nostella) jos siellä on jo rengas *turallaan. Huonolla tuurilla koko homma tehty vituralleen.

Hankala noita mäntä/rengas-juttuja korjailla ulkopuolelta...
 
Aika ympäripyöreästi todettu, että remontin jälkeen öljynkulutus ollut "normaalirajoissa". Audin mukaanhan 0,5L / 1000km on vielä normaalia :D.

Hyvinkin mahdollista, että sylinterissä on ollut kulumaa, kone lyöty vain kasaan ja toivottu kulutuksen jäävän rajojen sisään.
 
Monesti miettiny, kun kuitenkin noita audin koneita kohtuullisen useesti joko softalla tai sit lisäks ihan tavaraa vaihtamalla on saatu paljonkin suorituskykysemmäks... Niin kuinka usein siinä on otettu huomioon just nää tyyppiviat jne? Eli onko se lisäheppojen saatu teholisä sen arvonen jos alkuperänen vika kuitenkin on vielä mukana. Tosin onhan se ihan ok jos kone käyttää öljyäkin ettei vaan leikkaa kiinni millonkaan.
 
puol litraa tuhannella kilsalla jos pitää lisätä, ja jos välillä heittää jotain huuhteluainetta (vaikka comfort), niin eihän tossa tosiaan voi olla mitään ongelmaa.
 
Eipä kuluta 200kW 98E:llä toimiva A4 TFSI yhtään öljyä enemmän kuin mikään vessa aiemmin, ja niitä ollut ranskiksista lähtien.

Katkeraa valitusta ranskis- ja foordimiehiltä, millä ei oikea neliveto ole edes vaihtoehto
:sgiggle:
 
Ei kai tässä nyt ollut jonkun yksittäisen auton öljynkulutuksesta kyse vaan siitä, että audin normaaliksi öljynkulutukseksi on sanottu olevan se 1l/1000km eli ennen kuin tuo raja ylittyy niin ei ole mitään hätää.
 
Öljyn ja bensan sekoitussuhde pahimmissa tfsi-moottoreissa samaa luokkaa kuin 2t moottoreissa. Ei kannata ostaa valkoista Audia,koska ikävän näköinen kun puskuri on mustana pakoputken kohdalta. Kannattaa myös vähän rauhallisemmin kiihdytellä muiden ihmisten nähden kun se pakoputkesta pelmuava sininen savu ja öljyn käry ei varsinaisesti imartele sitä tuunattua ja puunattua Audia.
 
Eipä kuluta 200kW 98E:llä toimiva A4 TFSI yhtään öljyä enemmän kuin mikään vessa aiemmin, ja niitä ollut ranskiksista lähtien.

Katkeraa valitusta ranskis- ja foordimiehiltä, millä ei oikea neliveto ole edes vaihtoehto
:sgiggle:
Ei se perus quattrokaan ole oikea neliveto. Ekan sukupolven haldexissakin sentään saa eteen ja taakse voimaa ilman jarrujen avustusta, torseni keskellä ja avoimet tasauspyörästöt edessä ja takana niin kaikki voima voi karata yhden nurkan kautta pois.
 
Omaan makuun tuo Audin punainen sisustavalaistus valkoisella mittaristolla on ihan jees. Jopa melko tuoreissa bemareissa (ainakin F30 3-sarja 2011-2019) oleva täysoranssi sitten on jotenkin tökerön näköinen.

1601922260240.png

Tuo oranssi ei vaan rasita silmiä yöllä yhtään. Ehdottomasti paras mahdollinen mittariston väri, vaikken nyt mitenkään hirveän seksikkääksi lähtisi kehumaankaan. Omassa äffässä sentään päiväsaikaan valkoinen valo mittarustissa, niin ei ulkonäkökään häiritse.
 
Siis onko toi vielä nykyäänkin :hmm: En nimittäis oikeasti tiedä noiden vaginoiden nykytilaa.
Siis tehtaan määrittelemä speksi pitäisi edelleen olla 0,5l / 1000km eli jos kulutus menee tuon alle, niin on "normaalia" ja ei vaadi toimenpiteitä. Ei nykyvaggineissa muuten enää näyttäisi olevan öljynsyöntiongelmia, jos sitä tarkoitit.

Öljyn ja bensan sekoitussuhde pahimmissa tfsi-moottoreissa samaa luokkaa kuin 2t moottoreissa. Ei kannata ostaa valkoista Audia,koska ikävän näköinen kun puskuri on mustana pakoputken kohdalta. Kannattaa myös vähän rauhallisemmin kiihdytellä muiden ihmisten nähden kun se pakoputkesta pelmuava sininen savu ja öljyn käry ei varsinaisesti imartele sitä tuunattua ja puunattua Audia.
Joskus juttelin huoltoneuvojan kanssa, niin hurjimmissa tapauksissa ilmestyi öljypisaroita takalasiin. Onhan se hyvä, että on takalasinpyyhkimen voitelu kunnossa :D
 
Ei se perus quattrokaan ole oikea neliveto. Ekan sukupolven haldexissakin sentään saa eteen ja taakse voimaa ilman jarrujen avustusta, torseni keskellä ja avoimet tasauspyörästöt edessä ja takana niin kaikki voima voi karata yhden nurkan kautta pois.
... ja tämäkin tapahtuu käytännössä vain ja ainoastaan ristiriipunnassa, pari rengasta ilmassa (ja siitäkin selviää jarruilla ellei pidä luistonestoa päällä joka jarruttaa itsekseenkin). Joten ihan turhaa ulinaa.

Viimeisen 15 vuoden aikana en ole Torsenilla törmännyt kertaakaan tilanteeseen missä vain yksi pyörä sutisi tyhjää - ihan sama oliko alustana metri lunta, sileä jää tai raktoripolun mutainen ylämäki...
 
Eikö oikea neliveto vielä edelleenkin kytketä erikseen päälle, eikä sillä pidä ajaa pitävällä alustalla? Vai onko VAG keksinyt tähänkin jotain muutosta muiden teknisten innovaatioiden ohessa?
 
Aika paljon ajettu Ferrari

Hyvä vaan että on nautittu ja käytetty, muutenkai tuo on ihan luotettava kampe van miten lie F1 loota kestänyt :think:

Edesmenneen erikoisautovuokraamo Rentalin entinen auto, joka on ajettu todistettavasti ainakin kahdesti pöpelikköön. Toisesta löytyy ihan uutislinkki:


mittaristo.jpg


Lisäksi tuon on joku mennyt käynnistämään jollain akkuboosterilla tai vastaavalla apuvirralla (ehdottomasti kiellettyä), jonka seurauksena mittaristoa ohjaava sähköaivo (aivot) ovat seonneet. Niitä ei pysty millään boottaamaan tai ohjelmoimaan uusiksi. Tiedossa on jopa jenkkilän mittapuulla (useita vastaavia keissejä) useiden tuhansien dollareiden remontti.


My odometer recently went from reading its normal 19,000 miles to 347,000 kilometers. I just don't drive that much. Miller Ferrari says the entire pod needs to be replaced at $4,000 plus. Recently spoke to one of the usual suppliers who told me to ship him the pod and he can reset the odometer to read in miles, and reset correct mileage from the ECU.

He has seen a ton of these, all caused by jump starting a dead battery. Either the odometer just stops working, or it flips to km, often with some insane number.


:poop:
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy kyllä tohon fefeen sen verran kommentoida, että jos ostaisin n. 200 000km rullattua eksoottista autoa, niin sen olisi pakko olla reilusti halvempi, kuin mitä tuossa nyt on pyynti. Noiden huoltaminen kun on virallisia kanavia pitkin aina yhtä kallista ja auton arvo vaan iän ja kilsojen puolesta laskee kaiken aikaa, niin sanoisin kyllä, että tossa n.200k rullattuna tollanen auto alkaa olemaan sellasessa "harraste" kategoriassa ja hinnan pitäisi reflektoida pikkuhiljaa sitä, että tuollaista voisi alkaa huoltamaan itse ilman isoa hittiä arvossa.

En nyt satavarmasti juuri tuon auton kytkinrempan tms kalliin kulutusosaremontin hintaa tiedä, mutta yleensähän puhutaan helposti ferrareiden kohdalla esimerkiksi 10t€ hinnasta ja huoltovälikin on jotain naurettavan pientä. Eriasia sitten, jos kyseessä on jotain spesiaalimalleja, missä hintakuoppa on jo nähty, mutta tollanen pariin kertaan mällätty superauton mittapuulla loppuunajettu ferrari kyllä ottaa historiasta hittiä eikä tuollaisesta keräilykohdetta saa ellei parempikuntoisten yksilöiden hinnat nouse aivan pilviin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 357
Viestejä
4 593 141
Jäsenet
75 625
Uusin jäsen
KanScout

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom