Ho Lee Fuk
Team R&T
- Liittynyt
- 24.07.2017
- Viestejä
- 916
Täytyy kyllä tohon fefeen sen verran kommentoida, että jos ostaisin n. 200 000km rullattua eksoottista autoa, niin sen olisi pakko olla reilusti halvempi, kuin mitä tuossa nyt on pyynti. Noiden huoltaminen kun on virallisia kanavia pitkin aina yhtä kallista ja auton arvo vaan iän ja kilsojen puolesta laskee kaiken aikaa, niin sanoisin kyllä, että tossa n.200k rullattuna tollanen auto alkaa olemaan sellasessa "harraste" kategoriassa ja hinnan pitäisi reflektoida pikkuhiljaa sitä, että tuollaista voisi alkaa huoltamaan itse ilman isoa hittiä arvossa.
En nyt satavarmasti juuri tuon auton kytkinrempan tms kalliin kulutusosaremontin hintaa tiedä, mutta yleensähän puhutaan helposti ferrareiden kohdalla esimerkiksi 10t€ hinnasta ja huoltovälikin on jotain naurettavan pientä. Eriasia sitten, jos kyseessä on jotain spesiaalimalleja, missä hintakuoppa on jo nähty, mutta tollanen pariin kertaan mällätty superauton mittapuulla loppuunajettu ferrari kyllä ottaa historiasta hittiä eikä tuollaisesta keräilykohdetta saa ellei parempikuntoisten yksilöiden hinnat nouse aivan pilviin.
Joku jälleenmyyntiarvosta vähät välittävä, ajonautintoa sekä "Ferrari experienceä" hakeva DIY-rane pitää tollasen 360 -mallin ihan helposti ajossa omin kätösin. Jos on ropaukselle tilat, työkalut, factory service manual sekä vaikkapa Launch X431 -diagnostiikkavempain. Toi on pääsääntösesti melko luotettava sekä sähköpuoleltakin vielä suht yksinkertainen Ferrari - viimeinen sellainen.
Lisäksi ihan helvatan moni "Matti Meikäläinen" luulee noita kalliiksi ja uudehkoiksi Ferrareiksi, jota ne eivät ole.