Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Ei kai tässä nyt ollut jonkun yksittäisen auton öljynkulutuksesta kyse vaan siitä, että audin normaaliksi öljynkulutukseksi on sanottu olevan se 1l/1000km eli ennen kuin tuo raja ylittyy niin ei ole mitään hätää.
 
Öljyn ja bensan sekoitussuhde pahimmissa tfsi-moottoreissa samaa luokkaa kuin 2t moottoreissa. Ei kannata ostaa valkoista Audia,koska ikävän näköinen kun puskuri on mustana pakoputken kohdalta. Kannattaa myös vähän rauhallisemmin kiihdytellä muiden ihmisten nähden kun se pakoputkesta pelmuava sininen savu ja öljyn käry ei varsinaisesti imartele sitä tuunattua ja puunattua Audia.
 
Eipä kuluta 200kW 98E:llä toimiva A4 TFSI yhtään öljyä enemmän kuin mikään vessa aiemmin, ja niitä ollut ranskiksista lähtien.

Katkeraa valitusta ranskis- ja foordimiehiltä, millä ei oikea neliveto ole edes vaihtoehto
:sgiggle:
Ei se perus quattrokaan ole oikea neliveto. Ekan sukupolven haldexissakin sentään saa eteen ja taakse voimaa ilman jarrujen avustusta, torseni keskellä ja avoimet tasauspyörästöt edessä ja takana niin kaikki voima voi karata yhden nurkan kautta pois.
 
Omaan makuun tuo Audin punainen sisustavalaistus valkoisella mittaristolla on ihan jees. Jopa melko tuoreissa bemareissa (ainakin F30 3-sarja 2011-2019) oleva täysoranssi sitten on jotenkin tökerön näköinen.

1601922260240.png

Tuo oranssi ei vaan rasita silmiä yöllä yhtään. Ehdottomasti paras mahdollinen mittariston väri, vaikken nyt mitenkään hirveän seksikkääksi lähtisi kehumaankaan. Omassa äffässä sentään päiväsaikaan valkoinen valo mittarustissa, niin ei ulkonäkökään häiritse.
 
Siis onko toi vielä nykyäänkin :hmm: En nimittäis oikeasti tiedä noiden vaginoiden nykytilaa.
Siis tehtaan määrittelemä speksi pitäisi edelleen olla 0,5l / 1000km eli jos kulutus menee tuon alle, niin on "normaalia" ja ei vaadi toimenpiteitä. Ei nykyvaggineissa muuten enää näyttäisi olevan öljynsyöntiongelmia, jos sitä tarkoitit.

Öljyn ja bensan sekoitussuhde pahimmissa tfsi-moottoreissa samaa luokkaa kuin 2t moottoreissa. Ei kannata ostaa valkoista Audia,koska ikävän näköinen kun puskuri on mustana pakoputken kohdalta. Kannattaa myös vähän rauhallisemmin kiihdytellä muiden ihmisten nähden kun se pakoputkesta pelmuava sininen savu ja öljyn käry ei varsinaisesti imartele sitä tuunattua ja puunattua Audia.
Joskus juttelin huoltoneuvojan kanssa, niin hurjimmissa tapauksissa ilmestyi öljypisaroita takalasiin. Onhan se hyvä, että on takalasinpyyhkimen voitelu kunnossa :D
 
Ei se perus quattrokaan ole oikea neliveto. Ekan sukupolven haldexissakin sentään saa eteen ja taakse voimaa ilman jarrujen avustusta, torseni keskellä ja avoimet tasauspyörästöt edessä ja takana niin kaikki voima voi karata yhden nurkan kautta pois.
... ja tämäkin tapahtuu käytännössä vain ja ainoastaan ristiriipunnassa, pari rengasta ilmassa (ja siitäkin selviää jarruilla ellei pidä luistonestoa päällä joka jarruttaa itsekseenkin). Joten ihan turhaa ulinaa.

Viimeisen 15 vuoden aikana en ole Torsenilla törmännyt kertaakaan tilanteeseen missä vain yksi pyörä sutisi tyhjää - ihan sama oliko alustana metri lunta, sileä jää tai raktoripolun mutainen ylämäki...
 
Eikö oikea neliveto vielä edelleenkin kytketä erikseen päälle, eikä sillä pidä ajaa pitävällä alustalla? Vai onko VAG keksinyt tähänkin jotain muutosta muiden teknisten innovaatioiden ohessa?
 
Aika paljon ajettu Ferrari

Hyvä vaan että on nautittu ja käytetty, muutenkai tuo on ihan luotettava kampe van miten lie F1 loota kestänyt :think:

Edesmenneen erikoisautovuokraamo Rentalin entinen auto, joka on ajettu todistettavasti ainakin kahdesti pöpelikköön. Toisesta löytyy ihan uutislinkki:


mittaristo.jpg


Lisäksi tuon on joku mennyt käynnistämään jollain akkuboosterilla tai vastaavalla apuvirralla (ehdottomasti kiellettyä), jonka seurauksena mittaristoa ohjaava sähköaivo (aivot) ovat seonneet. Niitä ei pysty millään boottaamaan tai ohjelmoimaan uusiksi. Tiedossa on jopa jenkkilän mittapuulla (useita vastaavia keissejä) useiden tuhansien dollareiden remontti.


My odometer recently went from reading its normal 19,000 miles to 347,000 kilometers. I just don't drive that much. Miller Ferrari says the entire pod needs to be replaced at $4,000 plus. Recently spoke to one of the usual suppliers who told me to ship him the pod and he can reset the odometer to read in miles, and reset correct mileage from the ECU.

He has seen a ton of these, all caused by jump starting a dead battery. Either the odometer just stops working, or it flips to km, often with some insane number.


:poop:
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy kyllä tohon fefeen sen verran kommentoida, että jos ostaisin n. 200 000km rullattua eksoottista autoa, niin sen olisi pakko olla reilusti halvempi, kuin mitä tuossa nyt on pyynti. Noiden huoltaminen kun on virallisia kanavia pitkin aina yhtä kallista ja auton arvo vaan iän ja kilsojen puolesta laskee kaiken aikaa, niin sanoisin kyllä, että tossa n.200k rullattuna tollanen auto alkaa olemaan sellasessa "harraste" kategoriassa ja hinnan pitäisi reflektoida pikkuhiljaa sitä, että tuollaista voisi alkaa huoltamaan itse ilman isoa hittiä arvossa.

En nyt satavarmasti juuri tuon auton kytkinrempan tms kalliin kulutusosaremontin hintaa tiedä, mutta yleensähän puhutaan helposti ferrareiden kohdalla esimerkiksi 10t€ hinnasta ja huoltovälikin on jotain naurettavan pientä. Eriasia sitten, jos kyseessä on jotain spesiaalimalleja, missä hintakuoppa on jo nähty, mutta tollanen pariin kertaan mällätty superauton mittapuulla loppuunajettu ferrari kyllä ottaa historiasta hittiä eikä tuollaisesta keräilykohdetta saa ellei parempikuntoisten yksilöiden hinnat nouse aivan pilviin.
 
Täytyy kyllä tohon fefeen sen verran kommentoida, että jos ostaisin n. 200 000km rullattua eksoottista autoa, niin sen olisi pakko olla reilusti halvempi, kuin mitä tuossa nyt on pyynti. Noiden huoltaminen kun on virallisia kanavia pitkin aina yhtä kallista ja auton arvo vaan iän ja kilsojen puolesta laskee kaiken aikaa, niin sanoisin kyllä, että tossa n.200k rullattuna tollanen auto alkaa olemaan sellasessa "harraste" kategoriassa ja hinnan pitäisi reflektoida pikkuhiljaa sitä, että tuollaista voisi alkaa huoltamaan itse ilman isoa hittiä arvossa.

En nyt satavarmasti juuri tuon auton kytkinrempan tms kalliin kulutusosaremontin hintaa tiedä, mutta yleensähän puhutaan helposti ferrareiden kohdalla esimerkiksi 10t€ hinnasta ja huoltovälikin on jotain naurettavan pientä. Eriasia sitten, jos kyseessä on jotain spesiaalimalleja, missä hintakuoppa on jo nähty, mutta tollanen pariin kertaan mällätty superauton mittapuulla loppuunajettu ferrari kyllä ottaa historiasta hittiä eikä tuollaisesta keräilykohdetta saa ellei parempikuntoisten yksilöiden hinnat nouse aivan pilviin.

Joku jälleenmyyntiarvosta vähät välittävä, ajonautintoa sekä "Ferrari experienceä" hakeva DIY-rane pitää tollasen 360 -mallin ihan helposti ajossa omin kätösin. Jos on ropaukselle tilat, työkalut, factory service manual sekä vaikkapa Launch X431 -diagnostiikkavempain. Toi on pääsääntösesti melko luotettava sekä sähköpuoleltakin vielä suht yksinkertainen Ferrari - viimeinen sellainen.

Lisäksi ihan helvatan moni "Matti Meikäläinen" luulee noita kalliiksi ja uudehkoiksi Ferrareiksi, jota ne eivät ole.
 
Joku jälleenmyyntiarvosta vähät välittävä, ajonautintoa sekä "Ferrari experienceä" hakeva DIY-rane pitää tollasen 360 -mallin ihan helposti ajossa omin kätösin. Jos on ropaukselle tilat, työkalut, factory service manual sekä vaikkapa Launch X431 -diagnostiikkavempain. Toi on pääsääntösesti melko luotettava sekä sähköpuoleltakin vielä suht yksinkertainen Ferrari - viimeinen sellainen.

Lisäksi ihan helvatan moni "Matti Meikäläinen" luulee noita kalliiksi ja uudehkoiksi Ferrareiksi, jota ne eivät ole.
Joo sitä tässä meinasinkin, mutta just siitä syystä tollanen sais kyllä olla kohtuullisemmin hinnoteltu, koska tollanen DIY-rane kyllä huollot aloitettuaan sipasee muuten muutaman kympin hintaa tollasesta pois.
 
Joo sitä tässä meinasinkin, mutta just siitä syystä tollanen sais kyllä olla kohtuullisemmin hinnoteltu, koska tollanen DIY-rane kyllä huollot aloitettuaan sipasee muuten muutaman kympin hintaa tollasesta pois.

Kasari 348 on se keskivertobemaristin viiden-kuudenkympin Ferrari, noita löytää ympäri Eurooppaa :interested:
 
Alle 5000e bemarin nelikkoa talveksi ja on vielä nahkasisustaakin

Makuasioita varmastikin, mutta ite en ymmärrä ollenkaan miksi tätäkin autoa on pitänyt vielä madaltaa. Penari ei mikään maavaraihme ole muutenkaan. Aika hankalan näköistä autoilua vaan on monilla, kun pitää hidastetöyssyihinkin ajaa ryömintävauhtia samoin kuin kaupan pihaan kääntyessä kantin yli päästäkseen, ettei jää puskuri tielle. Perässä autoilevana tympii kun pitää jokainen töyssytie madella edellä köröttelevän teini-ihmeen takia. Auraamattomalla sohjotielläkin varmaan oma hupinsa myös kun maavara minimissä.

Vaikka ei tämä yksilö onneksi ihan pahimmalta lowriderilta sentään näytä madallettunakaan.
 
Makuasioita varmastikin, mutta ite en ymmärrä ollenkaan miksi tätäkin autoa on pitänyt vielä madaltaa. Penari ei mikään maavaraihme ole muutenkaan. Aika hankalan näköistä autoilua vaan on monilla, kun pitää hidastetöyssyihinkin ajaa ryömintävauhtia samoin kuin kaupan pihaan kääntyessä kantin yli päästäkseen, ettei jää puskuri tielle. Perässä autoilevana tympii kun pitää jokainen töyssytie madella edellä köröttelevän teini-ihmeen takia. Auraamattomalla sohjotielläkin varmaan oma hupinsa myös kun maavara minimissä.

Vaikka ei tämä yksilö onneksi ihan pahimmalta lowriderilta sentään näytä madallettunakaan.
Ei tuo omaan silmään näytä ollenkaan madalletulta, eikä ilmossa siitä mainittukaan. Isot pyörät varmaan hämää?

Edit:
"Edellinen omistaja madaltanu edestä hieman."
Kappas. Monesti olevinaan luin tekstin läpi. Seison korjattuna.
 
Viimeksi muokattu:
Makuasioita varmastikin, mutta ite en ymmärrä ollenkaan miksi tätäkin autoa on pitänyt vielä madaltaa. Penari ei mikään maavaraihme ole muutenkaan. Aika hankalan näköistä autoilua vaan on monilla, kun pitää hidastetöyssyihinkin ajaa ryömintävauhtia samoin kuin kaupan pihaan kääntyessä kantin yli päästäkseen, ettei jää puskuri tielle. Perässä autoilevana tympii kun pitää jokainen töyssytie madella edellä köröttelevän teini-ihmeen takia. Auraamattomalla sohjotielläkin varmaan oma hupinsa myös kun maavara minimissä.

Vaikka ei tämä yksilö onneksi ihan pahimmalta lowriderilta sentään näytä madallettunakaan.

Vähän offtopiccia mutta samalla lailla osa jengistä matelee sillä korkeella maasturilla/pakulla niihin hidasteisiin jne ja minä kiroan takana madalletun "sportin" kanssa. Mulla on työmatkalla yksi risteys missä on hidastetöyssy josta voi oikein hyvin ajaa rajoituksen 40kmh yli, ei oo ihan yks eikä kaks kertaa kun sieltä ängetään alle kun en matelekkaan sillä "matalalla" autolla siitä yli.
 
Vähän offtopiccia mutta samalla lailla osa jengistä matelee sillä korkeella maasturilla/pakulla niihin hidasteisiin jne ja minä kiroan takana madalletun "sportin" kanssa. Mulla on työmatkalla yksi risteys missä on hidastetöyssy josta voi oikein hyvin ajaa rajoituksen 40kmh yli, ei oo ihan yks eikä kaks kertaa kun sieltä ängetään alle kun en matelekkaan sillä "matalalla" autolla siitä yli.
Melkein menisi jo tyhmien ihmisten ketjuun tämä aihe, mutta joo näin on. Tiessä ei tarvitse olla kuin parin sentin kantti, kun vanhaa asfalttia on jyrsitty pois, ja porukka vetää liinat kiinni siinä edessä vaikka ihan normaali perus perheauto ajossa. Ja suurin osa hidastetöyssyistäkin on sellaisia, että vähintään suurimmalla sallitulla nopeudella niistä voi ajaa ihan siististi ainakin melko normaalilla autolla, mutta jostain syystä suuri/suurin osa kuskeista haluaa pudottaa nopeutta -20 km/h siitä sallitustakin. Ei edes pieni kaasun nostaminen riitä vaan jarrutetaan tai vähintään hidastetaan ihan kunnolla. Pelkäävät varmaan (täysin turhaan) että auto menee rikki, jos se kokee jonkinlaisen töyssyn. Ei kaikilla voi olla kananmunakori kyydissä. Tekee liikenteestä harvinaisen tökkivää tällaisilla katuosuuksilla.
 
Melkein menisi jo tyhmien ihmisten ketjuun tämä aihe, mutta joo näin on. Tiessä ei tarvitse olla kuin parin sentin kantti, kun vanhaa asfalttia on jyrsitty pois, ja porukka vetää liinat kiinni siinä edessä vaikka ihan normaali perus perheauto ajossa. Ja suurin osa hidastetöyssyistäkin on sellaisia, että vähintään suurimmalla sallitulla nopeudella niistä voi ajaa ihan siististi ainakin melko normaalilla autolla, mutta jostain syystä suuri/suurin osa kuskeista haluaa pudottaa nopeutta -20 km/h siitä sallitustakin. Ei edes pieni kaasun nostaminen riitä vaan jarrutetaan tai vähintään hidastetaan ihan kunnolla. Pelkäävät varmaan (täysin turhaan) että auto menee rikki, jos se kokee jonkinlaisen töyssyn. Ei kaikilla voi olla kananmunakori kyydissä. Tekee liikenteestä harvinaisen tökkivää tällaisilla katuosuuksilla.

Kyllä mä ainakin koulujen läheisyydessä hidastan kunnolla noihin hidasteisiin. Näkyvyys välillä heikko puiden, puskien ja muun takia. Sieltä voi joku kakara pomppia yhtäkkiä esiin enkä halua sitä jyrätä autolla. Toki on sitten paikkoja joissa hyvä näkyvyys joka suuntaan ja siellä voi surutta ajaa neljääkymppiä yli.
 
Kyllä mä ainakin koulujen läheisyydessä hidastan kunnolla noihin hidasteisiin. Näkyvyys välillä heikko puiden, puskien ja muun takia. Sieltä voi joku kakara pomppia yhtäkkiä esiin enkä halua sitä jyrätä autolla. Toki on sitten paikkoja joissa hyvä näkyvyys joka suuntaan ja siellä voi surutta ajaa neljääkymppiä yli.

Näihinhän toki hidastetaan ilman töyssyjäkin
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 598
Viestejä
4 493 154
Jäsenet
74 264
Uusin jäsen
ensihoituri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom