Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Täytyy kyllä tohon fefeen sen verran kommentoida, että jos ostaisin n. 200 000km rullattua eksoottista autoa, niin sen olisi pakko olla reilusti halvempi, kuin mitä tuossa nyt on pyynti. Noiden huoltaminen kun on virallisia kanavia pitkin aina yhtä kallista ja auton arvo vaan iän ja kilsojen puolesta laskee kaiken aikaa, niin sanoisin kyllä, että tossa n.200k rullattuna tollanen auto alkaa olemaan sellasessa "harraste" kategoriassa ja hinnan pitäisi reflektoida pikkuhiljaa sitä, että tuollaista voisi alkaa huoltamaan itse ilman isoa hittiä arvossa.

En nyt satavarmasti juuri tuon auton kytkinrempan tms kalliin kulutusosaremontin hintaa tiedä, mutta yleensähän puhutaan helposti ferrareiden kohdalla esimerkiksi 10t€ hinnasta ja huoltovälikin on jotain naurettavan pientä. Eriasia sitten, jos kyseessä on jotain spesiaalimalleja, missä hintakuoppa on jo nähty, mutta tollanen pariin kertaan mällätty superauton mittapuulla loppuunajettu ferrari kyllä ottaa historiasta hittiä eikä tuollaisesta keräilykohdetta saa ellei parempikuntoisten yksilöiden hinnat nouse aivan pilviin.

Joku jälleenmyyntiarvosta vähät välittävä, ajonautintoa sekä "Ferrari experienceä" hakeva DIY-rane pitää tollasen 360 -mallin ihan helposti ajossa omin kätösin. Jos on ropaukselle tilat, työkalut, factory service manual sekä vaikkapa Launch X431 -diagnostiikkavempain. Toi on pääsääntösesti melko luotettava sekä sähköpuoleltakin vielä suht yksinkertainen Ferrari - viimeinen sellainen.

Lisäksi ihan helvatan moni "Matti Meikäläinen" luulee noita kalliiksi ja uudehkoiksi Ferrareiksi, jota ne eivät ole.
 
Joku jälleenmyyntiarvosta vähät välittävä, ajonautintoa sekä "Ferrari experienceä" hakeva DIY-rane pitää tollasen 360 -mallin ihan helposti ajossa omin kätösin. Jos on ropaukselle tilat, työkalut, factory service manual sekä vaikkapa Launch X431 -diagnostiikkavempain. Toi on pääsääntösesti melko luotettava sekä sähköpuoleltakin vielä suht yksinkertainen Ferrari - viimeinen sellainen.

Lisäksi ihan helvatan moni "Matti Meikäläinen" luulee noita kalliiksi ja uudehkoiksi Ferrareiksi, jota ne eivät ole.
Joo sitä tässä meinasinkin, mutta just siitä syystä tollanen sais kyllä olla kohtuullisemmin hinnoteltu, koska tollanen DIY-rane kyllä huollot aloitettuaan sipasee muuten muutaman kympin hintaa tollasesta pois.
 
Joo sitä tässä meinasinkin, mutta just siitä syystä tollanen sais kyllä olla kohtuullisemmin hinnoteltu, koska tollanen DIY-rane kyllä huollot aloitettuaan sipasee muuten muutaman kympin hintaa tollasesta pois.

Kasari 348 on se keskivertobemaristin viiden-kuudenkympin Ferrari, noita löytää ympäri Eurooppaa :interested:
 
Alle 5000e bemarin nelikkoa talveksi ja on vielä nahkasisustaakin

Makuasioita varmastikin, mutta ite en ymmärrä ollenkaan miksi tätäkin autoa on pitänyt vielä madaltaa. Penari ei mikään maavaraihme ole muutenkaan. Aika hankalan näköistä autoilua vaan on monilla, kun pitää hidastetöyssyihinkin ajaa ryömintävauhtia samoin kuin kaupan pihaan kääntyessä kantin yli päästäkseen, ettei jää puskuri tielle. Perässä autoilevana tympii kun pitää jokainen töyssytie madella edellä köröttelevän teini-ihmeen takia. Auraamattomalla sohjotielläkin varmaan oma hupinsa myös kun maavara minimissä.

Vaikka ei tämä yksilö onneksi ihan pahimmalta lowriderilta sentään näytä madallettunakaan.
 
Makuasioita varmastikin, mutta ite en ymmärrä ollenkaan miksi tätäkin autoa on pitänyt vielä madaltaa. Penari ei mikään maavaraihme ole muutenkaan. Aika hankalan näköistä autoilua vaan on monilla, kun pitää hidastetöyssyihinkin ajaa ryömintävauhtia samoin kuin kaupan pihaan kääntyessä kantin yli päästäkseen, ettei jää puskuri tielle. Perässä autoilevana tympii kun pitää jokainen töyssytie madella edellä köröttelevän teini-ihmeen takia. Auraamattomalla sohjotielläkin varmaan oma hupinsa myös kun maavara minimissä.

Vaikka ei tämä yksilö onneksi ihan pahimmalta lowriderilta sentään näytä madallettunakaan.
Ei tuo omaan silmään näytä ollenkaan madalletulta, eikä ilmossa siitä mainittukaan. Isot pyörät varmaan hämää?

Edit:
"Edellinen omistaja madaltanu edestä hieman."
Kappas. Monesti olevinaan luin tekstin läpi. Seison korjattuna.
 
Viimeksi muokattu:
Makuasioita varmastikin, mutta ite en ymmärrä ollenkaan miksi tätäkin autoa on pitänyt vielä madaltaa. Penari ei mikään maavaraihme ole muutenkaan. Aika hankalan näköistä autoilua vaan on monilla, kun pitää hidastetöyssyihinkin ajaa ryömintävauhtia samoin kuin kaupan pihaan kääntyessä kantin yli päästäkseen, ettei jää puskuri tielle. Perässä autoilevana tympii kun pitää jokainen töyssytie madella edellä köröttelevän teini-ihmeen takia. Auraamattomalla sohjotielläkin varmaan oma hupinsa myös kun maavara minimissä.

Vaikka ei tämä yksilö onneksi ihan pahimmalta lowriderilta sentään näytä madallettunakaan.

Vähän offtopiccia mutta samalla lailla osa jengistä matelee sillä korkeella maasturilla/pakulla niihin hidasteisiin jne ja minä kiroan takana madalletun "sportin" kanssa. Mulla on työmatkalla yksi risteys missä on hidastetöyssy josta voi oikein hyvin ajaa rajoituksen 40kmh yli, ei oo ihan yks eikä kaks kertaa kun sieltä ängetään alle kun en matelekkaan sillä "matalalla" autolla siitä yli.
 
Vähän offtopiccia mutta samalla lailla osa jengistä matelee sillä korkeella maasturilla/pakulla niihin hidasteisiin jne ja minä kiroan takana madalletun "sportin" kanssa. Mulla on työmatkalla yksi risteys missä on hidastetöyssy josta voi oikein hyvin ajaa rajoituksen 40kmh yli, ei oo ihan yks eikä kaks kertaa kun sieltä ängetään alle kun en matelekkaan sillä "matalalla" autolla siitä yli.
Melkein menisi jo tyhmien ihmisten ketjuun tämä aihe, mutta joo näin on. Tiessä ei tarvitse olla kuin parin sentin kantti, kun vanhaa asfalttia on jyrsitty pois, ja porukka vetää liinat kiinni siinä edessä vaikka ihan normaali perus perheauto ajossa. Ja suurin osa hidastetöyssyistäkin on sellaisia, että vähintään suurimmalla sallitulla nopeudella niistä voi ajaa ihan siististi ainakin melko normaalilla autolla, mutta jostain syystä suuri/suurin osa kuskeista haluaa pudottaa nopeutta -20 km/h siitä sallitustakin. Ei edes pieni kaasun nostaminen riitä vaan jarrutetaan tai vähintään hidastetaan ihan kunnolla. Pelkäävät varmaan (täysin turhaan) että auto menee rikki, jos se kokee jonkinlaisen töyssyn. Ei kaikilla voi olla kananmunakori kyydissä. Tekee liikenteestä harvinaisen tökkivää tällaisilla katuosuuksilla.
 
Melkein menisi jo tyhmien ihmisten ketjuun tämä aihe, mutta joo näin on. Tiessä ei tarvitse olla kuin parin sentin kantti, kun vanhaa asfalttia on jyrsitty pois, ja porukka vetää liinat kiinni siinä edessä vaikka ihan normaali perus perheauto ajossa. Ja suurin osa hidastetöyssyistäkin on sellaisia, että vähintään suurimmalla sallitulla nopeudella niistä voi ajaa ihan siististi ainakin melko normaalilla autolla, mutta jostain syystä suuri/suurin osa kuskeista haluaa pudottaa nopeutta -20 km/h siitä sallitustakin. Ei edes pieni kaasun nostaminen riitä vaan jarrutetaan tai vähintään hidastetaan ihan kunnolla. Pelkäävät varmaan (täysin turhaan) että auto menee rikki, jos se kokee jonkinlaisen töyssyn. Ei kaikilla voi olla kananmunakori kyydissä. Tekee liikenteestä harvinaisen tökkivää tällaisilla katuosuuksilla.

Kyllä mä ainakin koulujen läheisyydessä hidastan kunnolla noihin hidasteisiin. Näkyvyys välillä heikko puiden, puskien ja muun takia. Sieltä voi joku kakara pomppia yhtäkkiä esiin enkä halua sitä jyrätä autolla. Toki on sitten paikkoja joissa hyvä näkyvyys joka suuntaan ja siellä voi surutta ajaa neljääkymppiä yli.
 
Kyllä mä ainakin koulujen läheisyydessä hidastan kunnolla noihin hidasteisiin. Näkyvyys välillä heikko puiden, puskien ja muun takia. Sieltä voi joku kakara pomppia yhtäkkiä esiin enkä halua sitä jyrätä autolla. Toki on sitten paikkoja joissa hyvä näkyvyys joka suuntaan ja siellä voi surutta ajaa neljääkymppiä yli.

Näihinhän toki hidastetaan ilman töyssyjäkin
 
Ihan vaan ulkonäön takia joutaisi paaliin. Näyttää joltain Ville 12-veen tekosilta. :rofl2:
Ihan tyylikäshän tuo on kuvien perusteella, ehkä nuo levikkeet ampuu vähän yli.
Tosin kuvista ei maalipinnan kuntoa näe, eikä tarkasti, mitä sisällä olis tehtävää.
Mutta, ihan ok hintaisekseen, kun tuossa hintaluokassa yleensä haetaan mahd. hyvää ja halpaa, tai sitten mahd. halpaa massasta erottuvaa autoa.

Eikö tuon moottorin ainakin pitäis olla ns. "pommin varma"?
Ja tuo boran keula näyttäis hyvin sopivan tuohon.
 
Niin on. Tosin ei kai kukaan aikuinen fanita noita erivärisiä lokareita ja vanteita?
Ei varmasti. Autoja kun kuitenkin ajaa ja "tuunaa" ne räkänokat sieltä 18vuotiaasta ylöspäin.

Ainakin tällästä melkein aikuista(29v) tuollainen auto ihan positiivisesti kiinnostaisi katsella siellä prisman parkkipaikalla.
Ehkä jopa enemmän kun jotaan "urheiluautoa", kun tuossa golfissa saattaa se tekijän oma kädenjälki näkyä enemmän, kuin tehtaan.
 
Ei varmasti. Autoja kun kuitenkin ajaa ja "tuunaa" ne räkänokat sieltä 18vuotiaasta ylöspäin.

Ainakin tällästä melkein aikuista(29v) tuollainen auto ihan positiivisesti kiinnostaisi katsella siellä prisman parkkipaikalla.
Ehkä jopa enemmän kun jotaan "urheiluautoa", kun tuossa golfissa saattaa se tekijän oma kädenjälki näkyä enemmän, kuin tehtaan.

Tosta sais kyllä ihan mukiinmenevän, kunhan heittäis noi punaset lokarit vittuun ja laittais saman väriset vanteet joka kulmaan. En tosin ihastelisi sitä silloinkaan Prisman parkkipaikalla. :og:
 
Niin on. Tosin ei kai kukaan aikuinen fanita noita erivärisiä lokareita ja vanteita?

Vanteethan on onneksi se helpoin asia vaihtaa.

Eipä tuo minunkaan silmään mitenkään erityisen hyvältä näytä mutta toisaalta ei tuo älyttömältä räpellykseltäkään vaikuta toisin kuin melko moni ville 12v tekele.
 
Vanteethan on onneksi se helpoin asia vaihtaa.

Eipä tuo minunkaan silmään mitenkään erityisen hyvältä näytä mutta toisaalta ei tuo älyttömältä räpellykseltäkään vaikuta toisin kuin melko moni ville 12v tekele.

No juu, puuttuuhan siitä se kaikkien 12-vuotiaiden suosikki: 2 metriä korkea takaspoileri
 
Ihan tyylikäshän tuo on kuvien perusteella, ehkä nuo levikkeet ampuu vähän yli.
Tosin kuvista ei maalipinnan kuntoa näe, eikä tarkasti, mitä sisällä olis tehtävää.
Mutta, ihan ok hintaisekseen, kun tuossa hintaluokassa yleensä haetaan mahd. hyvää ja halpaa, tai sitten mahd. halpaa massasta erottuvaa autoa.

Eikö tuon moottorin ainakin pitäis olla ns. "pommin varma"?
Ja tuo boran keula näyttäis hyvin sopivan tuohon.
Volkkarin 1.9tdi, entisaikojen jumalmoottori :smoke:
 
L
Eikö tuo joutaisi jo paaliin?

Siitäpä joku sais erikoisemman golffin uuteen kotiin, ennekuin lähtee omaan talliin jatkojalostukseen.

Marlboro-maalausta vailla selvästi :D Vähän semmosen näkönen projekti, että kuuluisi rääkätä omassa käytössä peltoautona tai jääradalla viimeiseen paalauskuntoon poikien kanssa eikä myydä pois. Tuossa samaa sarjaa, saahan sitä aina myyntiin laittaa
 
L
Marlboro-maalausta vailla selvästi :D Vähän semmosen näkönen projekti, että kuuluisi rääkätä omassa käytössä peltoautona tai jääradalla viimeiseen paalauskuntoon poikien kanssa eikä myydä pois. Tuossa samaa sarjaa, saahan sitä aina myyntiin laittaa

Äläs nyt, kohta joku sanoo että kyllä toi kiinnostaa Prisman parkkipaikalla enemmän kuin joku kämänen Aston Martin.
 
Äläs nyt, kohta joku sanoo että kyllä toi kiinnostaa Prisman parkkipaikalla enemmän kuin joku kämänen Aston Martin.
Saattais kiinnostaa. Nuo "rakennetut" autot kun kertoo aika paljon omistajasta/omistajan järjenjuoksusta, tossa Opelin tapauksessa taas se kiinnostus ei itseni osalta olisi posiitivistä.
Silti herättäisi enemmän kiinnostusta, kun se kämänen aston martin, niitä harvemmin suomessa näkee "omaan makuun" rakennettuina, vaan ovat niinkuin tehtaalta tullessaan.
Eli martiniin kiinnostus lähinnä: "nah, joku rikkaampi kuin perus raksapena"
 
Viimeksi muokattu:
Marlboro-maalausta vailla selvästi :D Vähän semmosen näkönen projekti, että kuuluisi rääkätä omassa käytössä peltoautona tai jääradalla viimeiseen paalauskuntoon poikien kanssa eikä myydä pois. Tuossa samaa sarjaa, saahan sitä aina myyntiin laittaa
Juu ja ihan yleisesti suhtatuisin aika suurella varauksella näihin ei-tieliikennekelpoisiin jotka kyllä-ihan-saletisti menee leimasta läpi kun uusi ostaja vain käy konttorilla. Jos näin on niin luulisi että kävisi sitten leimaamassa niin olisi huomattavasti helpompi myydä tieliikennekelpoisena ja kaupan päälle vielä vasta katsastettuna.
 
Juu ja ihan yleisesti suhtatuisin aika suurella varauksella näihin ei-tieliikennekelpoisiin jotka kyllä-ihan-saletisti menee leimasta läpi kun uusi ostaja vain käy konttorilla. Jos näin on niin luulisi että kävisi sitten leimaamassa niin olisi huomattavasti helpompi myydä tieliikennekelpoisena ja kaupan päälle vielä vasta katsastettuna.

Tuohan oli juuri leimattu mutta yleisellä tasolla harvassa on ne muutellut autot (edes pelkällä softalla kutitellut) joissa jokainen muutos on otteessa asti. Se on sitten jokaisella itsellään mietittävä mitä saa leimasta läpi ja mitä ei. Toki vittupäisimmät myyjät sitten kusettavat sille penaalin tylsemmästä päästä olevalle ostajalle että kyllä se totaalisen laiton ja kilometrin päähän näkyvä koneen/ämpäriturbon vaihto ei oo ku näyttää konttorilla..

Mistä tulikin mieleeni kun erästä remmillä ahdistettua olin tuossa ostamassa ja soitin myyjälle. Kyselin leimatilanteesta ja sehän meinasi suuttua "ei näitä kellään leimassa ole kaikki näitä jumppaa leimalle aina". Totesin jotta tuota joo, tiedän Suomesta viisi jotka on ja kaverilla on niistä yksi. Löi luurin korvaan. Vissiin huonompi päivä.
 
Mielenkiintoista seurata tuota hintakehitystä alaspäin. Saattaa joku perus bensa-auto 02-05 vasta leimattuna kaksilla hyvillä renkailla hp. olla 700e kieppeillä. Sitten taas pari vuotta uudempana ja vähemmän ajettuna hinta saattaa olla moninkertainen. Tuleeko se maaginen hinnanromahdus +15v ja 300tkm kohdalla? Jos autontarve on sitä , että kuskaa lapsia kuravatteissa tarhaan ,niin varmaan sen tarpeen täyttää kulahtaneempi alle tonnin auto. Joku 700e on nykyään niin pieni raha ettei sillä saa juuri mitään.. paitsi leimatun auton.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
265 356
Viestejä
4 593 097
Jäsenet
75 625
Uusin jäsen
KanScout

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom