Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
On tässä 340 000km ajetulle mersulle vielä hintaa vaikka olisi kuinka harvinaisuus! :D

Maailmalla maksaa saman, onhan tuo kallis omaankin makuun mutta tuo malli ilmeisesti nauttii jotain kulttistatusta ja hinta sen mukainen.
 
Taas sama vastaus kun kaikkiin muihinkin vanhoihin keräilyautoihin. Markkina määrää hinnan. Jos auto on harvinainen, jotenkin erikoinen tai syystä X sille löytyy laaja harrastajapiiri suhteessa myyntimääriin -> pyyntihinnat nousevat tai pysyvät korkeana. Eihän tuo mikään kuplavolkkari ole ja omasta mielestä hinta on suurin piirtein linjassaan, vaikea tosin sanoa tarkemmin autoa näkemättä. Hintahaarukka taitaa maailmalla olla 20-50 tonnia? Ja onhan tollanen leveekoppanen vähän eri vehje kun joku lamamallin V8 W124.
 
Vaikka olisi priima-kunnossa ja ruosteeton, niin silti muutama tonni ilmaa tuossa hinnassa. Harvinaisessa autossa ne kilometrit merkkaa aika paljon koska vähemmän ajetun auton arvo nousee ajan myötä enemmän.
 
Vaikka olisi priima-kunnossa ja ruosteeton, niin silti muutama tonni ilmaa tuossa hinnassa. Harvinaisessa autossa ne kilometrit merkkaa aika paljon koska vähemmän ajetun auton arvo nousee ajan myötä enemmän.
Toisaalta ihan kiva jos nimenomaan tuollaisen haluaa, niin siinä ei enää kilometrit merkkaa mitään kun haluaa ajaa enemmän tai vaikka pitää käyttöautona :)
 
Toisaalta ihan kiva jos nimenomaan tuollaisen haluaa, niin siinä ei enää kilometrit merkkaa mitään kun haluaa ajaa enemmän tai vaikka pitää käyttöautona :)

Suomessa voi olla aika vähän ketä tuollaista haluaa ja vielä vähemmän niitä joilla on se 28000e takataskussaan....
 
Kyllä noita keräilyautoja tullaan ulkomailtakin hakemaan.

Niin, siksi laitoinkin tuon Suomessa. Kilsojahan tuossa on jo paljon keräilyautoksi, näin maallikkona hinnan ymmärtäisi paremmin jos olisi vaikkapa 150 000km ajettu

Tähän tyyliin:

 
Mersussa erona että valmistusmäärä on ollut aika paljon pienempi kuin E30 325:ssä.
Joo tolla ko. speksillä tietty harvinainen bemari mutta moottori - koppa combo nyt ei sentään mikään yksisarvinen ole toisin kun toi viissatku. Ja tää tulee kaverilta joka on selvästi enemmän BMW kun Mersumies.
 
Niin, siksi laitoinkin tuon Suomessa. Kilsojahan tuossa on jo paljon keräilyautoksi, näin maallikkona hinnan ymmärtäisi paremmin jos olisi vaikkapa 150 000km ajettu

Tähän tyyliin:

Lähinnä siis sillä, että aika turha miettiä onko Suomessa tuollaisille ostajia vai ei, kun joku voi tulla sen täältä hakemaan ja vie kotimaahansa. Kunhan hinta vaan on linjassa sen kanssa mitä noi muualla maksaa.

Ei kilometrit noissa niinkään merkkaa. Kunto on se olennainen. Toki pienillä kilometreillä on arvokkaampi, mutta kun auton arvo todennäköisesti ajan kanssa vaan nousee niin ei ole ongelma käyttää sen korjaukseen ja paranteluun isojakaan summia.
 
Meniköhän nyt oikeinpäin? Jos noita bemuja on tehty tuolla combolla 226kpl ja noita mersuja 346........ :hmm:
Et tainnut nyt sisäistää mitä tarkoitin. Yritin sanoa että 325bmw vs 500e Mersu riippumatta siitä onko bemu farkku vai ei.
 
Laitetaan uusi Mini ihmeteltäväksi. Ikää on mutta pienet kilsat


Vai olisiko RC Pösö kuitenkin kovempi sana

 
Viimeksi muokattu:
Nojoo, voi olla. Hieman hämää kun aiemmassa ilmoituksessa -Myyty, kun kai vaihdossa menevät useimmin vain poistetaan myynnistä?
Myyjän toimistahan tuo tietysti on vain kiinni.
 

Miten toi metalliväri on tuollainen matta? Vai hämääkö kuvat? Ihan kuin 20 vuotta vanha auringossa seisotettu ja hiekkaisena hangattu? Noin kolmevuotias auto kuitenkin.
Kuvaustyyli. Liikkeen muutkin autot samannäköisiä. Nähnyt muillakin firmoilla saman efektin.
 
Kolmen tonnin Mini, vain pakki puuttuu silloin tällöin :D

Lisäksi "-Avaimista paristo loppunut, keskuslukitus kuitenkin toimii. "
Ehkä jos on autoa myymässä niin kannattaisi patteri vaihtaa :rofl: Tai sitten jotain vikaa niin ei patterin vaihdolla korjaannu, enemmän tuollainen vaikutelma tulee näistä vioista.
 
Lisäksi "-Avaimista paristo loppunut, keskuslukitus kuitenkin toimii. "
Ehkä jos on autoa myymässä niin kannattaisi patteri vaihtaa :rofl: Tai sitten jotain vikaa niin ei patterin vaihdolla korjaannu, enemmän tuollainen vaikutelma tulee näistä vioista.

Joo patteri ei paljoa maksa vaikka kyseessä onkin vain 3000e auto. JCW-tuningkit on kuitenkin asennettu :)
 

Ei nyt ihan istu osat nätisti autoon. Kyljessä melkoiset erot raoissa.
Jos meinaat tuota helmassa ovien edessä ja takana olevaa "rakoa" niin sehän ei ole "rako" vaan siinä on musta lista välissä mikä hämää, ovissa ei tuollaista ole ettei naarmuja pintoja
 
Kannattaa ostaa ennenkuin hinta nousee :D

"Autolle nousee hintaa koko ajan sen mukaan kuinka kauan aikaa siihen sijoitan eli tunti veloitus

60e/h"


"kaikki autoon kuuluvat osat tulee mukaan eli kasausta vaille valmis "

Melkein paras myyntiargumentti ikinä!
 
Reilu puoli vuotta ja vajaa 17 000 km. Arvonlasku napakat 15 000 euroa. Eikä kyseessä ole mikään öky-Mersu, vaan patteriversio pikkuisesta Hyundaista. Liekö tuo uusi vähän kallis vai toinen vähän halpa, mutta ottaisin tuon käytetyn, jos Konaa olisin vailla. Harmi, ettei ollut Niro. Olisin ostanut.

Uusi

Käytetty
 
Ei saakeli onko noi uusina noin pirun kalliita. Ei tulisi mieleenkään kyllä maksaa tuollaisesta koppimoposta edes kolmosella alkavia lukemia. Tuohan ihan järjenvastainen auto. Ostetaan jotta on pienet käyttökulut ja saa julistaa ideologiaa ja ajamisen halpuutta, mutta sitten kuitenkin maksetaan tollasesta 50k johon sulaa tehokkaasti niin paljon rahaa että vaikka ajaminen olisi ilmaista, niin se ei paljon lohduta :D
 
Ei saakeli onko noi uusina noin pirun kalliita. Ei tulisi mieleenkään kyllä maksaa tuollaisesta koppimoposta edes kolmosella alkavia lukemia. Tuohan ihan järjenvastainen auto. Ostetaan jotta on pienet käyttökulut ja saa julistaa ideologiaa ja ajamisen halpuutta, mutta sitten kuitenkin maksetaan tollasesta 50k johon sulaa tehokkaasti niin paljon rahaa että vaikka ajaminen olisi ilmaista, niin se ei paljon lohduta :D

Ja bensaversio on kevyet 20 kiloeuroa halvempi. Siinä on jo aika kova itseisarvo pelkällä sähköisyydellä.
 
Ja bensaversio on kevyet 20 kiloeuroa halvempi. Siinä on jo aika kova itseisarvo pelkällä sähköisyydellä.
Sama on tuon saman konsernin Kia Niro sähkiksen kanssa. Fossiilihybridi 15k€ halvempi samalla varustetasolla. Nirolla myös tippuu arvo kuin lehmän hännällä. Juuri katsoin delta-auton liisarikuviota Nirosta, että takuuhyvitys autosta on suurempi kuin mitä auton arvo on liisarin päätteeksi. Vaikuttaa aikalailla lose-lose kuviolta.
 
Sähköauto voi olla samanlainen fiilisjuttu kuin tehokas/maineikas/harvinainen/käyttämätön auto. jollekin se tuntuu tärkeältä ja siitä ollaan valmiita maksamaan. Toiselle taas sama ominaisuus voi olla täysin merkityksetön ja aivan järjenvastaista käyttää rahaa siihen.
 
Ja bensaversio on kevyet 20 kiloeuroa halvempi. Siinä on jo aika kova itseisarvo pelkällä sähköisyydellä.

Kyseessä on kuitenkin eri luokan auto kun puhutaan polttis vs sähkö konasta. Polttiksessa oli täysin muovinen sisusta, näytti ja tuntui ihan lelulta. Sähkömallissa oli sitten taas paremmat materiaalit ja paljon paremman näköinen. Ero oli kuin Ladalla ja Toyotalla
 
Reilu puoli vuotta ja vajaa 17 000 km. Arvonlasku napakat 15 000 euroa. Eikä kyseessä ole mikään öky-Mersu, vaan patteriversio pikkuisesta Hyundaista. Liekö tuo uusi vähän kallis vai toinen vähän halpa, mutta ottaisin tuon käytetyn, jos Konaa olisin vailla. Harmi, ettei ollut Niro. Olisin ostanut.

Uusi

Käytetty
Saksassa uutena puolet halvempia, Suomen autoverotus on kyllä upea.
 
Kyseessä on kuitenkin eri luokan auto kun puhutaan polttis vs sähkö konasta. Polttiksessa oli täysin muovinen sisusta, näytti ja tuntui ihan lelulta. Sähkömallissa oli sitten taas paremmat materiaalit ja paljon paremman näköinen. Ero oli kuin Ladalla ja Toyotalla
Vaikka se olis 10k€ sähköstä ja 10k€ nahoista niin silti aika huono diili. Etenkin jos noi paremmat materiaalit tulee "pakotettuna".
 
Sähköauto voi olla samanlainen fiilisjuttu kuin tehokas/maineikas/harvinainen/käyttämätön auto. jollekin se tuntuu tärkeältä ja siitä ollaan valmiita maksamaan. Toiselle taas sama ominaisuus voi olla täysin merkityksetön ja aivan järjenvastaista käyttää rahaa siihen.

Jonkun mintin klassikon tai muskeliauton vielä ymmärtää kun autolla on jonkinlainen historia ja status. Nämä sähköpelit on kuin tämän päivän huippuluuri joka ensi vuonna on verkonpaino. Mutta onhan toki sähköhommeleissa oma perverssi viehätys.
 
Vaikka se olis 10k€ sähköstä ja 10k€ nahoista niin silti aika huono diili. Etenkin jos noi paremmat materiaalit tulee "pakotettuna".

Jos vertaa halvinta polttis konaa ja täysin varusteltua sähköversiota niin tottakai saat sen näyttämään huonolta diililtä. Jos vertaa samoilla varusteilla olevia niin hintaero on lähemmäs 10k€ luokkaa. Toki jos ei halua kaikikia varusteita mitä siitä vakiona jo löytyy, niin sitten täytyy katsoa muualle.
 
Saksassa uutena puolet halvempia, Suomen autoverotus on kyllä upea.
Eipä taida autoverotus sähköautoja juuri kurittaa. Toki isompi arvonlisävero tekee osansa, mutta ei varmasti noin isoja eroja ole. Saksan hintoja jos jostain mobile.de:stä katsoo, niin niissä monesti on jo vähennetty Saksan varsin avokätiset sähköautotuet.
 
Eipä taida autoverotus sähköautoja juuri kurittaa. Toki isompi arvonlisävero tekee osansa, mutta ei varmasti noin isoja eroja ole. Saksan hintoja jos jostain mobile.de:stä katsoo, niin niissä monesti on jo vähennetty Saksan varsin avokätiset sähköautotuet.
Samat 50k saa varustellusta konasta näköjään maksaa saksassakin. Törkeä hinta tuosta mutta ei siinä näköjään maiden välillä juuri eroa ole. Toki saksassa tosiaan kai nuo avustukset mutta se taas ei liity suomen autoveroon.
 
Eipä taida autoverotus sähköautoja juuri kurittaa. Toki isompi arvonlisävero tekee osansa, mutta ei varmasti noin isoja eroja ole. Saksan hintoja jos jostain mobile.de:stä katsoo, niin niissä monesti on jo vähennetty Saksan varsin avokätiset sähköautotuet.
Njoo tosiaan verotusaste yleisesti. Onko nuo Autoscoutin vertailut sitten päteviä, sieltä kun nopeasti vilkaisee niin sähkö Konat noin 20-25k euroa halvempia. Vai onko tuo Nettiauton Kona jokin erikoisemmin varusteltu malli?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
265 533
Viestejä
4 598 230
Jäsenet
75 650
Uusin jäsen
EWMeister

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom