Nettiauto - keskustelu, löydöt

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 722
Onhan se pienoinen ongelma, jos sillä autolla ei voi ajaa ollenkaan. Katsastuksesta ei mene läpi ja vaikka jollain kikkailulla saisikin menemään niin eihän se kivaa ole ajaa jos perä elää täysin omaa elämäänsä. Sitten vielä kun sitä osaa ei saa mistään vaikka olisikin varaa niitä touhutonneja laittaa.

Onhan tuo aika törkeätä sanoa että "mitään vikoja ei ole", kun tossa on vika, joka estää ajamisen ja voi olla käytännössä mahdoton korjata.
Mut kato jos vähä laskee hintaa niin on ok jättää sanomatta tai suorastaan valehdella ihan mitä vain.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Mikäköhän on hinta ja myyntipuheet kuukauden päästä kun leima on ummessa ja auto käyttökelvoton. Vai onkohan päätynyt jo paaliin.
 
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
1 322
Mikäköhän on hinta ja myyntipuheet kuukauden päästä kun leima on ummessa ja auto käyttökelvoton. Vai onkohan päätynyt jo paaliin.
Eiköhän tohon vielä löydy joku asiasta tietämätön joka ostaa "hyvää halvalla".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 703
Nyt on kova (pehmeä) Jagge! Eikös tuolta "esittelyt omista autoista" ketjusta löydy vastaava pommi, ja linkkiä uutiseen missä vastaava oli mennyt kai leimasta läpi jotenkin, mutta suunnilleen pohja puuttui. Tämä seurantaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 204
Onhan se pienoinen ongelma, jos sillä autolla ei voi ajaa ollenkaan. Katsastuksesta ei mene läpi ja vaikka jollain kikkailulla saisikin menemään niin eihän se kivaa ole ajaa jos perä elää täysin omaa elämäänsä. Sitten vielä kun sitä osaa ei saa mistään vaikka olisikin varaa niitä touhutonneja laittaa.

Onhan tuo aika törkeätä sanoa että "mitään vikoja ei ole", kun tossa on vika, joka estää ajamisen ja voi olla käytännössä mahdoton korjata.
No juu, olet kyllä oikeassa. Itse on ehkä sen verran paljon autojen kanssa pulannut (kun itselläkin ollut +60 autoa) että olen kyynistynyt jo siihen että noihden ilmoitusten tietoihin on turha luottaa vaan kaikki on itse selvitettävä. Ja halvalla ei koskaan sa hyvää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
787
Joo, noissa on tuo apurunko kulutusosa. Eikä niitä meinaa mistään oikein löytää, uusia ei varsinkaan, mutta kunnostetutkin on kiven alla. Isukilla on tollanen ja ostettaessa oli juuri apurunko mätä, tais joku puol vuotta mennä ennen kuin löyti kunnostetun.
Ei niitä edes voi laillisesti kunnostaa, apurunkojen korjaaminen hitsaamalla on kielletty.
 

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 716
Ei niitä edes voi laillisesti kunnostaa, apurunkojen korjaaminen hitsaamalla on kielletty.
Sehän se tekee tosta vaikean, kun lähtötilanne kunnostetuillekin pitää olla sellainen, että ei tarvitse hitsata. Kunnostettu tuossa isukin tapauksessa siis meinasi, että osa oli käytetty, ehkä jotain pintaruosteita poistettu ja maalattu uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
164
Ei niitä edes voi laillisesti kunnostaa, apurunkojen korjaaminen hitsaamalla on kielletty.
Mitä, jos vaan vaihtais sen apurungon ehjään?

Eipä sillä, on niitä apurunkoja ennenki hitsattu, korjattu ja boxattu. Riippuu hyvin paljon kohdasta ja korjaustarpeesta mitä voi ja kannattaa tehdä, plus, että hyvä tietää mitä tekee. Talvella pakkasten aikaan jotkut selviää korjauksesta vedellä ja sanomalehdillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
787
Mitä, jos vaan vaihtais sen apurungon ehjään?

Eipä sillä, on niitä apurunkoja ennenki hitsattu, korjattu ja boxattu. Riippuu hyvin paljon kohdasta ja korjaustarpeesta mitä voi ja kannattaa tehdä, plus, että hyvä tietää mitä tekee. Talvella pakkasten aikaan jotkut selviää korjauksesta vedellä ja sanomalehdillä.
Tottakai ehjä aina lähtökohtaisesti vaihdetaan. Ongelma vaan tulee siinä, että on autoja missä ehjät alkaa olla aikamoisia yksisarvisia kun uusia ei ole vuosikausiin saanut mistään ja kaikki käytetyt jo lahoja.

Ei hitsaamalla korjatussa mitään vikaa ole, ongelmahan on vaan se, että liian iso osa tee se itse auton korjaajista ei osaa oikeasti hitsata, niin pitää sitten kieltää kokonaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 204
Miksi noihin ei voi tehdä sitä apurunkoa alusta saakka itse? Mistä se katsuri sen erottaa onko se originaali vai ei?Jos taidot riittää ja sauma ei näytä kiinalaisen cp-vammaisen lapsen jaloilla tekemältä, niin ei sitä kukaan katsele. Normi katsurikin toteaa vaan että eipä tuohon taida paljon muita vaihtoehtoja olla ja antaa puhtaat paperit.

ts. ajan takaa sitä että miksi ei tarvikevalmistajaa löydy kun kysyntää selvästi olisi?
 
Liittynyt
06.04.2019
Viestejä
33
Kyllä noita löytyy nopealla googlauksella hyväkuntoisia posteineen 500€ paikkeilla, mikä ei ole harrasteeseen paha raha saati sitte mädän ehjäksi askartelu vaatinee kuitenki ekaksi jonkunlaisen jigin ettei reiät karkaa kauas alkuperäisestä ja helposti tuhraantuu aikaa viikonloppu poikineen, ja tarvii tosiaan vähä ainaki kemppi pysyä kädessä ja olla sopivaa materiaalia ja työkaluja tallissa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
787
Eli valmistaja on kieltänyt korjaamisen hitsaamalla? Yleisesti runko-osien hitsaamista ei ole kielletty.
Ei vaan trafi on kieltänyt kaikkien tukivarsien, joustintukien ja vaihdettavien apurunkojen korjaamisen. Siitä voidaan poiketa vain, jos valmistajalta löytyy erillinen korjausohje.
 
Liittynyt
11.08.2017
Viestejä
221
Ei vaan trafi on kieltänyt kaikkien tukivarsien, joustintukien ja vaihdettavien apurunkojen korjaamisen. Siitä voidaan poiketa vain, jos valmistajalta löytyy erillinen korjausohje.
No katopas, nykyään apurungot on siirretty akseliston osiksi (akselipalkki), siitä onkin parikymmentä vuotta kun viimeksi olen autoja hitsaillut. Hitsaus sallittu vain museoautoihin joihin ei saa varaosia.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
5 k€ Turbo Cayenne kuvissa yllättävän siistin näköinen. Vahvasti kyllä epäilen juoksevien huolto ja korjauskulujen kanssa tulevan äitiä ikävä jo ensimmäisten viikkojen aikana.
Eipä tuossa mitään mitään ihmeellistä pitäisi olla, jos se ainut porschen itsensä valmistama osa eli moottori vaan toimii. Varaosa-autoja on maailma täysi (VW, Audi)..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 204
Jos ei muuten, niin on kyllä varsin vähän saatu tehoja irti päästöjen ollessa korkeat.
Maailmassa on varmaan joku 3 ihmistä jota noi päästöt kiinnostaa. Tollasessa ei mitään merkitystä käyttöveron suhteenkaan, kun on joka tapauksessa muutaman satkun.
Aiheeseen liittyen, ihan varmaan tollanen siinä kulkee missä mikä tahansa muukin. MItään autobaanaohjusta on turha odottaa, mutta nurkissa pyörittelyt päivittäisajossa onnistuu ihan hyvin ja maantielläkin sillä pärjää jotenkin.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 314
Edit, ihan sekoilua viestin suhteen, korjattu, ja lisätty loppuun postaus mistä mainitut autoa tuli keskusteluun.


Linkeissä, Porsche Cayenne 450hv 4.5L V8 Tuplaturbo ja Suzuki Jimny 1.3 JX 3d 4wd. 20v vanhoja.

Ensimmäisen päästö ehkä lähempänä 400g/km, jälkimmäisen ilmoitettu 184g/km, ehkä kolmea ei kiinnosta, mutta muita kiinnostaa joko noin yleisesti ja varsinkin kustannustenkannalta, hankki sitten tieliikennekelpoista peltoautoa tai ihan päivittäiseen ajoon. Ensimmäisellä vuotuisia veroja nyky tasolla satasia enemmän, se merkitystä jos ajaa vähän, jos ajaa enemmän, niin tuo tarkoittaa tolkutonta polttoaineen kulutusta.

Kuvauksessa ensimmäinen kuvailtiin no 20 vuotiaaksi, toimii mikä toimii. Ehkä noissa maksaa se että ainoa jostain löytyy joku joka ostaa brändiä, kokoa. Suzuki ei taida olla niin paljoa tarjolla mitä olisi kysyntään (jollainlailla maastokelpoiselle)


Edit no kommenoitdaan vielä tätä
Maailmassa on varmaan joku 3 ihmistä jota noi päästöt kiinnostaa. Tollasessa ei mitään merkitystä käyttöveron suhteenkaan, kun on joka tapauksessa muutaman satkun.
Aiheeseen liittyen, ihan varmaan tollanen siinä kulkee missä mikä tahansa muukin. MItään autobaanaohjusta on turha odottaa, mutta nurkissa pyörittelyt päivittäisajossa onnistuu ihan hyvin ja maantielläkin sillä pärjää jotenkin.
Tuossa voi olla myös siitä kyse ettei ole niitä virallisia kulutus arvoja viilattu minimiin, tai siis toivottavasti siitä kyse.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 355
Linkeissä, Porsche Cayenne 450hv 4.5L V8 Tuplaturbo ja Suzuki Jimny 1.3 JX 3d 4wd. 20v vanhoja.

Ensimmäisen päästö ehkä lähempänä 400g/km, jälkimmäisen ilmoitettu 184g/km, ehkä kolmea ei kiinnosta, mutta muita kiinnostaa joko noin yleisesti ja varsinkin kustannustenkannalta, hankki sitten peltoautoa tai ihan päivittäiseen ajoon. Ensimmäisellä vuotuisia veroja nyky tasolla satasia enemmän, se merkitystä jos ajaa vähän, jos ajaa enemmän, niin tuo tarkoittaa tolkutonta polttoaineen kulutusta.
Siis meinaatko että 20 vuotta vanhaa 4.5L V8 -koneellista autoa ostava oikeasti olisi kiinnostunut auton päästöistä?
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 314
Siis meinaatko että 20 vuotta vanhaa 4.5L V8 -koneellista autoa ostava oikeasti olisi kiinnostunut auton päästöistä?
Juu, siis hinnankautta, mitä ovat valmiita maksamaan.
Voi sen sanoa niinkin etteivät ole kiinnostuneita ostamaan. Mutta jos sen kulutus/päästöt olisi 150g/km, niin kiinnostus olisi isompaa.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
144
Käyköhän noille porsseille lopulta niin että hinta laskee jonnekin 2000€ euron tienoille ja sitten niitä ostetaan hetken/vuoden huvitteluautoksi ja kun ensimmäinen kallis korjaus tulee niin paaliin? Noilla ei ole käyttöautoarvoa kalliine kuluineen eikä keräilyynkään kun eivät sinänsä ole erikoisen näköisiä tai suorituskykyisiä (nykyään) eikä harvinaisiakaan. Ei taida olla yhtään katumaasturia joka säilyttäisi arvoaan tai jopa nostaisi? No Lambon Urus ehkä tulevaisuudessa…
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
96
Käyköhän noille porsseille lopulta niin että hinta laskee jonnekin 2000€ euron tienoille ja sitten niitä ostetaan hetken/vuoden huvitteluautoksi ja kun ensimmäinen kallis korjaus tulee niin paaliin? Noilla ei ole käyttöautoarvoa kalliine kuluineen eikä keräilyynkään kun eivät sinänsä ole erikoisen näköisiä tai suorituskykyisiä (nykyään) eikä harvinaisiakaan. Ei taida olla yhtään katumaasturia joka säilyttäisi arvoaan tai jopa nostaisi? No Lambon Urus ehkä tulevaisuudessa…
Jotenkin tuntuu, että koska katumaasturit ovat niin paljon yleistyneet, pakostakin noihin kohdistuu tulevaisuudessa kiinnostusta kun ovat vanhempia. Ilmeisesti Yhdysvalloissa näin on tietyille autoille jo käynytkin. Koko harrasteautoilmiön suurin riski liittyy liikenteen sähköistymiseen. Voi olla, että eläkepääomaksi ei useimpia polttomoottoriautoja kannata jättää.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 314
Käyköhän noille porsseille lopulta niin että hinta laskee jonnekin 2000€ euron tienoille ja sitten niitä ostetaan hetken/vuoden huvitteluautoksi ja kun ensimmäinen kallis korjaus tulee niin paaliin? Noilla ei ole käyttöautoarvoa kalliine kuluineen eikä keräilyynkään kun eivät sinänsä ole erikoisen näköisiä tai suorituskykyisiä (nykyään) eikä harvinaisiakaan. Ei taida olla yhtään katumaasturia joka säilyttäisi arvoaan tai jopa nostaisi? No Lambon Urus ehkä tulevaisuudessa…
Noita 2000 luvun alun Porsche Cayenne ilmoituksia kun vilasi, niin jäi olo että "viihdejärjestelmä" on enemmän tai vähemmän sökö, ja moottori tarinnat muistutti VAG konsernin pahimpia malleja. Olen kanssasi samaa mieltä, jos jollain muutamatonni polttelee taskussa, ja joku kuukauden bensat arpajaisvoitto, niin ajetaan paliin. Ja miksei joku kimppakesäauto, asenteella jos porsii kesken festarireissun, niin sitten porsii.


eikä keräilyynkään kun eivät sinänsä ole erikoisen näköisiä tai suorituskykyisiä (nykyään) eikä harvinaisiakaan.
>10v päästä voi olla vähissä, ehkä joku 2000 alun nousukas joka ekasta noususta tuollaisen hankkinut, niin voi haluta ja jos euroja vielä jäljellä, niin pinkkaa laittaa ja pitää kunnossa ja tallitilaakin.

Se jäänyt vähän hämärän peittoon että onko tuollaisesta tavis duunarin harrasteautoksi, missä ominkäsin parsii kasaan ja pitää liikkeessä, joku postasi että moottoria lukuunottamatta VAG konsernin komponenteilla kasattu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 204
Eiköhän noista halpiaismaastureista tehdä aikanaan jotain tällaisia harrastevehkeitä.

 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 609
Jotenkin tuntuu, että koska katumaasturit ovat niin paljon yleistyneet, pakostakin noihin kohdistuu tulevaisuudessa kiinnostusta kun ovat vanhempia. Ilmeisesti Yhdysvalloissa näin on tietyille autoille jo käynytkin. Koko harrasteautoilmiön suurin riski liittyy liikenteen sähköistymiseen. Voi olla, että eläkepääomaksi ei useimpia polttomoottoriautoja kannata jättää.
Eiköhän tuolta tule sitten noita synteettisiä bensoja yms, jotka harrastekategorian ajoneuvoille kelpaavat ja tuskinpa fossiilisetkaan polttoaineet täysin poistuvat vuosikymmeniin. Lopulta se päästömäärä mitä liikenteessä halutaan leikata on ihan tuon perus ajoneuvoliikenteen päästöt ja se jos jollain joku museoauto tai harrasteauto on, jolla ajetaan vuodessa muutamia tuhansia kilsoja, niin eipä niillä sitten enää kokonaiskuvaan ole vaikutusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 204
Ja eihän me tiedetä vaikka se Porschen kehittämä diesel löisi niin hyvin läpi että tulevaisuudessa ajellaan kaikki pelkillä dieseleillä.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
96
Eiköhän tuolta tule sitten noita synteettisiä bensoja yms, jotka harrastekategorian ajoneuvoille kelpaavat ja tuskinpa fossiilisetkaan polttoaineet täysin poistuvat vuosikymmeniin. Lopulta se päästömäärä mitä liikenteessä halutaan leikata on ihan tuon perus ajoneuvoliikenteen päästöt ja se jos jollain joku museoauto tai harrasteauto on, jolla ajetaan vuodessa muutamia tuhansia kilsoja, niin eipä niillä sitten enää kokonaiskuvaan ole vaikutusta.
Siinä vaiheessa kun polttoaineen tarjonta oikeasti vähenee paljon, ei ole varmaan kovin yleistä kalliita polttoaineita käyttää sellaisiin vähän perusautoa harvinaisempiin harrastevehkeisiin, jotka nyt ovat yleisiä. Tietysti todelliset klassikot ja harvinaisuudet eivät katoa mihinkään juuri mainitsemistasi syistä.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 314
Jatkoin käyttövoimaketjuun
Ja eihän me tiedetä vaikka se Porschen kehittämä diesel löisi niin hyvin läpi että tulevaisuudessa ajellaan kaikki pelkillä dieseleillä.
Yritin vähän googletella mitä tarkoitat, en ehkä löytänyt ihan sitä mitä tarkoitit, mutta Porsche, Siemens ym vety, etanoli hankkeesta useita artikkeleita, linkkaan Moottori.fi jutun

Tuosta jäi mielikuva että on yksi näitä vety hankkeita, jossa haasteena on se vetyprosessi, jos siihen itse prosesiin saadaan edullinen menetelmä, niin sitten tarvii vielä sen "ilmaisen sähkön", sen jälkeen on kustannushaasteita hiilensidontaan, en tiedä Porscehen ajatusta, mutta yksi ajatus on se että sijoittutaan lähelle päästöjä.

Vetydylle itsessään on kysyntää ja niin pitkään kun sitä voidaan puhtaana tuottaa rajallisesti niin kumipyörä HA liikenne ei ehkä ensisijainen kohde. Ja sähkö, esim akut on paljon parempi hyötysuhteltaan.

Jossain muutaman vuodentakaisessa jutussa oli hinta/kustannusarvioita, mainittu 10€ litra, nykyään kai joillain tekniikoilla kolkutellaan vitosen hintaa litrahintaa, Porschen vanhassa artikkellissa tavoite päästä alle 2€, jolloin pumppu hinta voisi olla siedettävä, historikki ajoihin, ja voihan sen auton hinata sähkiksellä sinne tapahtumaan.

Mutta en tiedä oliko tuo se hanke mitä tarkoitit ja Porschella on jotain muitakin hankkeita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 979
Ymmärrän jollain tasolla, että japanista uitetaan joku vain oikeanpuoleisella ohjauksella ikinä koskaan tehty JDM-klassikko, mutta että joku uittaa geneerisen 3-sarjalaisen postiautoksi tänne niin juuh elikkäs.

Voisi ajatella, että tuolle löytyisi helpommin ostaja vasemmanpuoleisen liikenteen maasta, en keksi juurikaan syitä miksi kukaan haluaisi ostaa bemaria postiautona muuten kuin rata-ajoon tms.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
868
Ymmärrän jollain tasolla, että japanista uitetaan joku vain oikeanpuoleisella ohjauksella ikinä koskaan tehty JDM-klassikko, mutta että joku uittaa geneerisen 3-sarjalaisen postiautoksi tänne niin juuh elikkäs.

Voisi ajatella, että tuolle löytyisi helpommin ostaja vasemmanpuoleisen liikenteen maasta, en keksi juurikaan syitä miksi kukaan haluaisi ostaa bemaria postiautona muuten kuin rata-ajoon tms.
Jonkun verran saksalaisiakin japanista tuodaan mutta pääosin vasemmanpuoleisella ohjauksella. Onkohan joku ostanut auton vahingossa tarkastamatta ratin sijaintia.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 609
Ymmärrän jollain tasolla, että japanista uitetaan joku vain oikeanpuoleisella ohjauksella ikinä koskaan tehty JDM-klassikko, mutta että joku uittaa geneerisen 3-sarjalaisen postiautoksi tänne niin juuh elikkäs.

Voisi ajatella, että tuolle löytyisi helpommin ostaja vasemmanpuoleisen liikenteen maasta, en keksi juurikaan syitä miksi kukaan haluaisi ostaa bemaria postiautona muuten kuin rata-ajoon tms.
Itseasiassa paljon oikeanpuoleistakin ajaneena sanoisin, että jos autolla ajetaan paljon taajama-ajoa ja muutenkin auton käyttäjä asuu esimerkiksi isomman kaupungin alueella ja vastavuoroisesti yksikaistasilla maanteillä ajaminen jää vähäisemmäksi, niin toi oikealta ajaminenhan on oikeestaan parempi esim kevyen liikenteen havainnointia ajatellen. Kaksi selkeää miinusta RHD autoista löytyy ja ne on ratin väärä puoli jonnekin drive in kaistalle tai lippuautomaatilliseen parkkihalliin ajaessa ja sit se, että ohitustilanteissa on yksinajaessa vaikeampi saada varmuus tyhjästä kaistasta ohitusta varten. Jälleenmyyntiarvosta miinusta toki jos LHD autoihin verrataan ja voi olla vaikeampi saada kaupaksi.

Toisaalta ainakin itselläni nykyään kun on näitä rekkarikilven tunnistimella olevia parkkihalleja yms, on toi pysäköintihalliongelma ratkennut pitkälti eikä tuu edes tässä omilla nurkilla isommassa kaupungissa mieleenkään kuin yksi halli, missä lipun joutuu sisäänajaessa ottamaan ja noi ohitushommatkin nyt on vähän taas sellasia, että siinä missä suoralla pätkällä häviää näkyvyydessä, niin sit taas oikealle loivasti kaartavissa paikoissa näkee paremmin sieltä oikeelta puolelta tilanteen. Kokonaisuudessaan antaisin näistä kuitenkin miinusta käyttöarvoon.

Plussapuolia onkin sit just tämä kaupunkiajoon sopivuus, mukavampi katella kevyttä liikennettä yms, yleensä hyväkuntonen auto jos nimenomaan japseista tuotu ja toki esim autoverossa saa alennusta LHD autoon verrattuna eli kokonaisuudessaan voi olla halvempi käyttöpeli joskin myydessäkin saa vähemmän rahaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
264
Ennenkin kommentoinut täällä että kohtuuhintaiset tai halvat harrasteautot menee todella usein jobbareille tms. jotka laittaa auton pian takaisin myyntiin kalliimmalla. Tässä on kyllä harvinainen auto kyseessä, mutta "arvonnousu" on huima. Viime kuussa myyty 6900€, nyt pyynti vaivaiset 14000€. No tällä varmaan kalastellaan sopivan hintaisia vaihdokkeja, jotka sitten menevät todennäköisesti taas kiertoon. Tai sitten joku keskieurooppalainen keräilijä oikeasti maksaa näistä tuommoisia summia vaikka ei ihan orkkis olekkaan.


Ilmainen vinkki , monelle itsestäänselvyys mutta jos olet autoa ostamassa niin googleen hakuun rekisterinumero niin löytyy mahdolliset Nettiauton vanhat myynti-ilmot, huutokauppa.com jne. Vaikka rekkaria ei ole ilmoituksessa mainittu tekstimuodossa, niin google poimii sen kuvasta ja löytää sivuja aika hyvin. Ja on se nopeampaa kuin etsiä Nettiauton tarkalla haulla myytyä oikean ikäistä, väristä jne.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
96
Ennenkin kommentoinut täällä että kohtuuhintaiset tai halvat harrasteautot menee todella usein jobbareille tms. jotka laittaa auton pian takaisin myyntiin kalliimmalla.
Tässä kun on jo pari kuukautta itselleen metsästellyt harrasteautoa, niin ilmiö on tullut tutuksi. Tietyt autot esim. huutokaupat.com ym. ovat jobbareiden tähtäimessä kaiken aikaa. Ostavat ja laittavat muutamaa tonnia kalliimmalla myyntiin, usein myös aikaisemman myyjän mainitsemat viat unohtaen. En kyllä tiedä miten hyvää bisnestä tämä on, koska tuntuvat sitten roikkuvan korkeammalla pyynnillä kuukausitolkulla nettiautossa myynnissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 035
Onko Fierojen hinnat nousussa? Ruotsissa blocketissa yksi myynnissä hintaan ~14900 euroa. Ehkä siihen on tuota verrattu.

Itse luulin näiden kaikkien olevan jo tökeröitä Ferrari replicoita :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
264
On ne nousussa, vaikea sanoa kauppahinnoista mutta pyynnit on kovia esim. Saksassa mutta niinhän siellä on kaikista vanhemmista hyväkuntoisista harrasteautoista. Onhan se tavallaan ihan tyylikkään näköinen mutta ei autona kovin häävi. Samaa ämpärimuovia kuin saman ikäiset Camarot, Corvetet ja muut jenkit.

Tässä kun on jo pari kuukautta itselleen metsästellyt harrasteautoa, niin ilmiö on tullut tutuksi. Tietyt autot esim. huutokaupat.com ym. ovat jobbareiden tähtäimessä kaiken aikaa. Ostavat ja laittavat muutamaa tonnia kalliimmalla myyntiin, usein myös aikaisemman myyjän mainitsemat viat unohtaen. En kyllä tiedä miten hyvää bisnestä tämä on, koska tuntuvat sitten roikkuvan korkeammalla pyynnillä kuukausitolkulla nettiautossa myynnissä.
Jospa moni "osaa" käyttää kuvahakua jne. niin jäävät sitten kalliimmalla käsiin :) Luulisi että harva ostaa harrasteauton "tuosta vaan" penkomatta ensin taustoja. Mutta saman olen huomannut että käsiin jäävät. Sinänsä hurjaa että harrastejobbarit ostaa näitä jopa pikavipillä, saattaa alkaa pian kuumottaa jos kauppa ei käy. Varsinkin tietyt kansanryhmät tekee tuota, kuullut useammalta tutulta ja itse myös myynyt vastaavasti -> "Mä varaan tämän, soitan ihan kohta kun minä tai kaveri saadaa pikavippi läpi", kaupat syntyi ja auto oli jo seuraavana päivänä uudestaan myynnissä. Ei sinänsä minua haitannut, parin tonnin hot hatchi mikä oli hinnaltaan halvin nettiautossa, halusin siitä nopeasti eroon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
164
Tuntuu olevan peruskäyttöautojen hinnatkin nousussa, kauppa ei käy niin koitetaan saada kuluja katettua kalliimmilla hinnoilla.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
767
Tuntuu olevan peruskäyttöautojen hinnatkin nousussa, kauppa ei käy niin koitetaan saada kuluja katettua kalliimmilla hinnoilla.
On ja se alkoi halpispäässä eritoten jo korona-aikaan. Kysyntä raketoi kun julkisia välteltiin. Ensin korot ja nyt taloustilanteen epävarmuus pistää ihmiset harkitsemaan tarkkaan ja nuukailemaan. Ihminen on laumaeläin, moni niistäkin joiden ei niin tarttis ei vaihda kun vähän käytetyt on kalliita+vielä uusien sähköautojen hinnoittelukin on turbulenssissa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 661
Viestejä
4 207 685
Jäsenet
70 931
Uusin jäsen
tomoslono

Hinta.fi

Ylös Bottom