Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Siis meinaatko että 20 vuotta vanhaa 4.5L V8 -koneellista autoa ostava oikeasti olisi kiinnostunut auton päästöistä?
Juu, siis hinnankautta, mitä ovat valmiita maksamaan.
Voi sen sanoa niinkin etteivät ole kiinnostuneita ostamaan. Mutta jos sen kulutus/päästöt olisi 150g/km, niin kiinnostus olisi isompaa.
 
Käyköhän noille porsseille lopulta niin että hinta laskee jonnekin 2000€ euron tienoille ja sitten niitä ostetaan hetken/vuoden huvitteluautoksi ja kun ensimmäinen kallis korjaus tulee niin paaliin? Noilla ei ole käyttöautoarvoa kalliine kuluineen eikä keräilyynkään kun eivät sinänsä ole erikoisen näköisiä tai suorituskykyisiä (nykyään) eikä harvinaisiakaan. Ei taida olla yhtään katumaasturia joka säilyttäisi arvoaan tai jopa nostaisi? No Lambon Urus ehkä tulevaisuudessa…
 
Käyköhän noille porsseille lopulta niin että hinta laskee jonnekin 2000€ euron tienoille ja sitten niitä ostetaan hetken/vuoden huvitteluautoksi ja kun ensimmäinen kallis korjaus tulee niin paaliin? Noilla ei ole käyttöautoarvoa kalliine kuluineen eikä keräilyynkään kun eivät sinänsä ole erikoisen näköisiä tai suorituskykyisiä (nykyään) eikä harvinaisiakaan. Ei taida olla yhtään katumaasturia joka säilyttäisi arvoaan tai jopa nostaisi? No Lambon Urus ehkä tulevaisuudessa…

Jotenkin tuntuu, että koska katumaasturit ovat niin paljon yleistyneet, pakostakin noihin kohdistuu tulevaisuudessa kiinnostusta kun ovat vanhempia. Ilmeisesti Yhdysvalloissa näin on tietyille autoille jo käynytkin. Koko harrasteautoilmiön suurin riski liittyy liikenteen sähköistymiseen. Voi olla, että eläkepääomaksi ei useimpia polttomoottoriautoja kannata jättää.
 
Käyköhän noille porsseille lopulta niin että hinta laskee jonnekin 2000€ euron tienoille ja sitten niitä ostetaan hetken/vuoden huvitteluautoksi ja kun ensimmäinen kallis korjaus tulee niin paaliin? Noilla ei ole käyttöautoarvoa kalliine kuluineen eikä keräilyynkään kun eivät sinänsä ole erikoisen näköisiä tai suorituskykyisiä (nykyään) eikä harvinaisiakaan. Ei taida olla yhtään katumaasturia joka säilyttäisi arvoaan tai jopa nostaisi? No Lambon Urus ehkä tulevaisuudessa…
Noita 2000 luvun alun Porsche Cayenne ilmoituksia kun vilasi, niin jäi olo että "viihdejärjestelmä" on enemmän tai vähemmän sökö, ja moottori tarinnat muistutti VAG konsernin pahimpia malleja. Olen kanssasi samaa mieltä, jos jollain muutamatonni polttelee taskussa, ja joku kuukauden bensat arpajaisvoitto, niin ajetaan paliin. Ja miksei joku kimppakesäauto, asenteella jos porsii kesken festarireissun, niin sitten porsii.


eikä keräilyynkään kun eivät sinänsä ole erikoisen näköisiä tai suorituskykyisiä (nykyään) eikä harvinaisiakaan.
>10v päästä voi olla vähissä, ehkä joku 2000 alun nousukas joka ekasta noususta tuollaisen hankkinut, niin voi haluta ja jos euroja vielä jäljellä, niin pinkkaa laittaa ja pitää kunnossa ja tallitilaakin.

Se jäänyt vähän hämärän peittoon että onko tuollaisesta tavis duunarin harrasteautoksi, missä ominkäsin parsii kasaan ja pitää liikkeessä, joku postasi että moottoria lukuunottamatta VAG konsernin komponenteilla kasattu.
 
Eiköhän noista halpiaismaastureista tehdä aikanaan jotain tällaisia harrastevehkeitä.

 
Jotenkin tuntuu, että koska katumaasturit ovat niin paljon yleistyneet, pakostakin noihin kohdistuu tulevaisuudessa kiinnostusta kun ovat vanhempia. Ilmeisesti Yhdysvalloissa näin on tietyille autoille jo käynytkin. Koko harrasteautoilmiön suurin riski liittyy liikenteen sähköistymiseen. Voi olla, että eläkepääomaksi ei useimpia polttomoottoriautoja kannata jättää.
Eiköhän tuolta tule sitten noita synteettisiä bensoja yms, jotka harrastekategorian ajoneuvoille kelpaavat ja tuskinpa fossiilisetkaan polttoaineet täysin poistuvat vuosikymmeniin. Lopulta se päästömäärä mitä liikenteessä halutaan leikata on ihan tuon perus ajoneuvoliikenteen päästöt ja se jos jollain joku museoauto tai harrasteauto on, jolla ajetaan vuodessa muutamia tuhansia kilsoja, niin eipä niillä sitten enää kokonaiskuvaan ole vaikutusta.
 
Ja eihän me tiedetä vaikka se Porschen kehittämä diesel löisi niin hyvin läpi että tulevaisuudessa ajellaan kaikki pelkillä dieseleillä.
 
Eiköhän tuolta tule sitten noita synteettisiä bensoja yms, jotka harrastekategorian ajoneuvoille kelpaavat ja tuskinpa fossiilisetkaan polttoaineet täysin poistuvat vuosikymmeniin. Lopulta se päästömäärä mitä liikenteessä halutaan leikata on ihan tuon perus ajoneuvoliikenteen päästöt ja se jos jollain joku museoauto tai harrasteauto on, jolla ajetaan vuodessa muutamia tuhansia kilsoja, niin eipä niillä sitten enää kokonaiskuvaan ole vaikutusta.

Siinä vaiheessa kun polttoaineen tarjonta oikeasti vähenee paljon, ei ole varmaan kovin yleistä kalliita polttoaineita käyttää sellaisiin vähän perusautoa harvinaisempiin harrastevehkeisiin, jotka nyt ovat yleisiä. Tietysti todelliset klassikot ja harvinaisuudet eivät katoa mihinkään juuri mainitsemistasi syistä.
 
Jatkoin käyttövoimaketjuun
Ja eihän me tiedetä vaikka se Porschen kehittämä diesel löisi niin hyvin läpi että tulevaisuudessa ajellaan kaikki pelkillä dieseleillä.
Yritin vähän googletella mitä tarkoitat, en ehkä löytänyt ihan sitä mitä tarkoitit, mutta Porsche, Siemens ym vety, etanoli hankkeesta useita artikkeleita, linkkaan Moottori.fi jutun

Tuosta jäi mielikuva että on yksi näitä vety hankkeita, jossa haasteena on se vetyprosessi, jos siihen itse prosesiin saadaan edullinen menetelmä, niin sitten tarvii vielä sen "ilmaisen sähkön", sen jälkeen on kustannushaasteita hiilensidontaan, en tiedä Porscehen ajatusta, mutta yksi ajatus on se että sijoittutaan lähelle päästöjä.

Vetydylle itsessään on kysyntää ja niin pitkään kun sitä voidaan puhtaana tuottaa rajallisesti niin kumipyörä HA liikenne ei ehkä ensisijainen kohde. Ja sähkö, esim akut on paljon parempi hyötysuhteltaan.

Jossain muutaman vuodentakaisessa jutussa oli hinta/kustannusarvioita, mainittu 10€ litra, nykyään kai joillain tekniikoilla kolkutellaan vitosen hintaa litrahintaa, Porschen vanhassa artikkellissa tavoite päästä alle 2€, jolloin pumppu hinta voisi olla siedettävä, historikki ajoihin, ja voihan sen auton hinata sähkiksellä sinne tapahtumaan.

Mutta en tiedä oliko tuo se hanke mitä tarkoitit ja Porschella on jotain muitakin hankkeita.
 

Ymmärrän jollain tasolla, että japanista uitetaan joku vain oikeanpuoleisella ohjauksella ikinä koskaan tehty JDM-klassikko, mutta että joku uittaa geneerisen 3-sarjalaisen postiautoksi tänne niin juuh elikkäs.

Voisi ajatella, että tuolle löytyisi helpommin ostaja vasemmanpuoleisen liikenteen maasta, en keksi juurikaan syitä miksi kukaan haluaisi ostaa bemaria postiautona muuten kuin rata-ajoon tms.
 
Ymmärrän jollain tasolla, että japanista uitetaan joku vain oikeanpuoleisella ohjauksella ikinä koskaan tehty JDM-klassikko, mutta että joku uittaa geneerisen 3-sarjalaisen postiautoksi tänne niin juuh elikkäs.

Voisi ajatella, että tuolle löytyisi helpommin ostaja vasemmanpuoleisen liikenteen maasta, en keksi juurikaan syitä miksi kukaan haluaisi ostaa bemaria postiautona muuten kuin rata-ajoon tms.

Jonkun verran saksalaisiakin japanista tuodaan mutta pääosin vasemmanpuoleisella ohjauksella. Onkohan joku ostanut auton vahingossa tarkastamatta ratin sijaintia.
 
Ymmärrän jollain tasolla, että japanista uitetaan joku vain oikeanpuoleisella ohjauksella ikinä koskaan tehty JDM-klassikko, mutta että joku uittaa geneerisen 3-sarjalaisen postiautoksi tänne niin juuh elikkäs.

Voisi ajatella, että tuolle löytyisi helpommin ostaja vasemmanpuoleisen liikenteen maasta, en keksi juurikaan syitä miksi kukaan haluaisi ostaa bemaria postiautona muuten kuin rata-ajoon tms.
Itseasiassa paljon oikeanpuoleistakin ajaneena sanoisin, että jos autolla ajetaan paljon taajama-ajoa ja muutenkin auton käyttäjä asuu esimerkiksi isomman kaupungin alueella ja vastavuoroisesti yksikaistasilla maanteillä ajaminen jää vähäisemmäksi, niin toi oikealta ajaminenhan on oikeestaan parempi esim kevyen liikenteen havainnointia ajatellen. Kaksi selkeää miinusta RHD autoista löytyy ja ne on ratin väärä puoli jonnekin drive in kaistalle tai lippuautomaatilliseen parkkihalliin ajaessa ja sit se, että ohitustilanteissa on yksinajaessa vaikeampi saada varmuus tyhjästä kaistasta ohitusta varten. Jälleenmyyntiarvosta miinusta toki jos LHD autoihin verrataan ja voi olla vaikeampi saada kaupaksi.

Toisaalta ainakin itselläni nykyään kun on näitä rekkarikilven tunnistimella olevia parkkihalleja yms, on toi pysäköintihalliongelma ratkennut pitkälti eikä tuu edes tässä omilla nurkilla isommassa kaupungissa mieleenkään kuin yksi halli, missä lipun joutuu sisäänajaessa ottamaan ja noi ohitushommatkin nyt on vähän taas sellasia, että siinä missä suoralla pätkällä häviää näkyvyydessä, niin sit taas oikealle loivasti kaartavissa paikoissa näkee paremmin sieltä oikeelta puolelta tilanteen. Kokonaisuudessaan antaisin näistä kuitenkin miinusta käyttöarvoon.

Plussapuolia onkin sit just tämä kaupunkiajoon sopivuus, mukavampi katella kevyttä liikennettä yms, yleensä hyväkuntonen auto jos nimenomaan japseista tuotu ja toki esim autoverossa saa alennusta LHD autoon verrattuna eli kokonaisuudessaan voi olla halvempi käyttöpeli joskin myydessäkin saa vähemmän rahaa.
 
Ennenkin kommentoinut täällä että kohtuuhintaiset tai halvat harrasteautot menee todella usein jobbareille tms. jotka laittaa auton pian takaisin myyntiin kalliimmalla. Tässä on kyllä harvinainen auto kyseessä, mutta "arvonnousu" on huima. Viime kuussa myyty 6900€, nyt pyynti vaivaiset 14000€. No tällä varmaan kalastellaan sopivan hintaisia vaihdokkeja, jotka sitten menevät todennäköisesti taas kiertoon. Tai sitten joku keskieurooppalainen keräilijä oikeasti maksaa näistä tuommoisia summia vaikka ei ihan orkkis olekkaan.


Ilmainen vinkki , monelle itsestäänselvyys mutta jos olet autoa ostamassa niin googleen hakuun rekisterinumero niin löytyy mahdolliset Nettiauton vanhat myynti-ilmot, huutokauppa.com jne. Vaikka rekkaria ei ole ilmoituksessa mainittu tekstimuodossa, niin google poimii sen kuvasta ja löytää sivuja aika hyvin. Ja on se nopeampaa kuin etsiä Nettiauton tarkalla haulla myytyä oikean ikäistä, väristä jne.
 
Ennenkin kommentoinut täällä että kohtuuhintaiset tai halvat harrasteautot menee todella usein jobbareille tms. jotka laittaa auton pian takaisin myyntiin kalliimmalla.

Tässä kun on jo pari kuukautta itselleen metsästellyt harrasteautoa, niin ilmiö on tullut tutuksi. Tietyt autot esim. huutokaupat.com ym. ovat jobbareiden tähtäimessä kaiken aikaa. Ostavat ja laittavat muutamaa tonnia kalliimmalla myyntiin, usein myös aikaisemman myyjän mainitsemat viat unohtaen. En kyllä tiedä miten hyvää bisnestä tämä on, koska tuntuvat sitten roikkuvan korkeammalla pyynnillä kuukausitolkulla nettiautossa myynnissä.
 
Onko Fierojen hinnat nousussa? Ruotsissa blocketissa yksi myynnissä hintaan ~14900 euroa. Ehkä siihen on tuota verrattu.

Itse luulin näiden kaikkien olevan jo tökeröitä Ferrari replicoita :D
 
Viimeksi muokattu:
On ne nousussa, vaikea sanoa kauppahinnoista mutta pyynnit on kovia esim. Saksassa mutta niinhän siellä on kaikista vanhemmista hyväkuntoisista harrasteautoista. Onhan se tavallaan ihan tyylikkään näköinen mutta ei autona kovin häävi. Samaa ämpärimuovia kuin saman ikäiset Camarot, Corvetet ja muut jenkit.

Tässä kun on jo pari kuukautta itselleen metsästellyt harrasteautoa, niin ilmiö on tullut tutuksi. Tietyt autot esim. huutokaupat.com ym. ovat jobbareiden tähtäimessä kaiken aikaa. Ostavat ja laittavat muutamaa tonnia kalliimmalla myyntiin, usein myös aikaisemman myyjän mainitsemat viat unohtaen. En kyllä tiedä miten hyvää bisnestä tämä on, koska tuntuvat sitten roikkuvan korkeammalla pyynnillä kuukausitolkulla nettiautossa myynnissä.

Jospa moni "osaa" käyttää kuvahakua jne. niin jäävät sitten kalliimmalla käsiin :) Luulisi että harva ostaa harrasteauton "tuosta vaan" penkomatta ensin taustoja. Mutta saman olen huomannut että käsiin jäävät. Sinänsä hurjaa että harrastejobbarit ostaa näitä jopa pikavipillä, saattaa alkaa pian kuumottaa jos kauppa ei käy. Varsinkin tietyt kansanryhmät tekee tuota, kuullut useammalta tutulta ja itse myös myynyt vastaavasti -> "Mä varaan tämän, soitan ihan kohta kun minä tai kaveri saadaa pikavippi läpi", kaupat syntyi ja auto oli jo seuraavana päivänä uudestaan myynnissä. Ei sinänsä minua haitannut, parin tonnin hot hatchi mikä oli hinnaltaan halvin nettiautossa, halusin siitä nopeasti eroon.
 
Viimeksi muokattu:
Tuntuu olevan peruskäyttöautojen hinnatkin nousussa, kauppa ei käy niin koitetaan saada kuluja katettua kalliimmilla hinnoilla.
 
Tuntuu olevan peruskäyttöautojen hinnatkin nousussa, kauppa ei käy niin koitetaan saada kuluja katettua kalliimmilla hinnoilla.
On ja se alkoi halpispäässä eritoten jo korona-aikaan. Kysyntä raketoi kun julkisia välteltiin. Ensin korot ja nyt taloustilanteen epävarmuus pistää ihmiset harkitsemaan tarkkaan ja nuukailemaan. Ihminen on laumaeläin, moni niistäkin joiden ei niin tarttis ei vaihda kun vähän käytetyt on kalliita+vielä uusien sähköautojen hinnoittelukin on turbulenssissa.
 
Autot liikkuu kun hinta on kohdillaan. Tai sit vedetty pois kun tuli joku virhe?

Näyttökuva 2024-03-06 193949.png
 
Lottovoiton koittaessa taitaisi itsellä kyllä sport quattro viedä voiton, mutta kyllähän tuo pitkäkoppainenkin on hieno.

Edit: nyt kun katsoin niin ihmeen pieni hintaero. Kuvittelin että nuo Sport Quattrot olisivat jo selvästi kalliimpia.

  • faithful replica with many original parts
 
..

siitä hienosti pilattu PEMMI
 
Eipä tuossa ole mitään vahinkoa tullut,pieni nokivasara .Eniten ihmetyttää eikö tuohonkin olisi löytynyt jotain oikealla moottorilla varustettua aihiota,on kyllä mennyt rahat hukkaan.
 
Eipä tuossa ole mitään vahinkoa tullut,pieni nokivasara .Eniten ihmetyttää eikö tuohonkin olisi löytynyt jotain oikealla moottorilla varustettua aihiota,on kyllä mennyt rahat hukkaan.
Näitä tulee itsekkin aina ihmeteltyä, että miten voi olla mielenkiintoa edes alkaa rakentaa jotain mopon koneella olevaa laitetta isolla rahalla mikä ei silti anna mitään vaikka työntäisit ulkokuoreen mitä vain.

Toki parempi sinänsä niin, että noi mallit jotka ei kelpaa kellekkään pilataan eikä niitä järkeviä.
 
..

siitä hienosti pilattu PEMMI

Kokonaisuuden kruunaa upeat kumimatot, keskellä puskuria oleva lämmityspistoke, sekä unohtamatta BMW-jonnen takakeno selkänoja säätöjä, kuka helvetti ajaa tuollaisilla säädöillä.
 
https://www.nettiauto.com/bmw/650/14185036

Tässä taas yksi yksilö, ei sinänsä mitään katsastuksessa olevaa vikaa näy tms., mutta melkoinen omistajahistoria on kertynyt 10 vuodessa. Liekö se vain tämän kaltaisessa autossa tapana? Ja autoliike omistaa, yksityinen myy, omistusaika ollut muutaman päivän.
"Säilytetty lämpimässä tallissa talvet". Epäilen vahvasti, että tietoa tuosta olisi koko historian ajalta. Kaupunkikulutus aika rapea 17.8 L/100 km.
 
https://www.nettiauto.com/bmw/650/14185036

Tässä taas yksi yksilö, ei sinänsä mitään katsastuksessa olevaa vikaa näy tms., mutta melkoinen omistajahistoria on kertynyt 10 vuodessa. Liekö se vain tämän kaltaisessa autossa tapana? Ja autoliike omistaa, yksityinen myy, omistusaika ollut muutaman päivän.

Joo syynä on BMW. Eiks täälläkin ollut joku ketju käyttäjien vanhoista autoista. Ne joilla oli Bemaria siellä oli sitten 20-30 yksilöä. Jotenkin tyypillistä merkille että autot liikkuvat.

Tämä siis yleisesti. Tuohon linkin autoon en ota kantaa. Enkä ole mikään merkin asiantuntija kun olen vaan istunut Bemarin kyydissä ja joskus koeajanut Z3 ja Z4 (olivat jotenkin pettymyksiä, varsinkin Z4).
 
Näyttäisi nettiautossa olevan pari noita n. 10000€ 650:iä myynnissä. Jos pitäisi veikata, niin jokaisessa on rästissä jotain kalliita huoltoja, kun liikkeiden myymät vähemmän ajetut on sitten 20k€+ hinnoissa.
 
Näyttäisi nettiautossa olevan pari noita n. 10000€ 650:iä myynnissä. Jos pitäisi veikata, niin jokaisessa on rästissä jotain kalliita huoltoja, kun liikkeiden myymät vähemmän ajetut on sitten 20k€+ hinnoissa.

Ja tuon omistaa autoliike, jolla ei ole esim. mitään liikevaihtotietoja, eli ostajan täytyy aika hyvin itse osata selvittää, mikä tuossa on vikana. Veikkaisin jotakin piilevää moottoriongelmaa.
 
Toimiiko muilla Nettiauto kuten pitää? Itsellä jatkuvasti uudelleenohjaa /callback osoitteeseen ja jää siihen valkoisella taustalla latausikoni pyörimään. Sama homma yrittääkö vanhalle puolelle vai betapuolelle. Toimii hetken jos palaa takaisin edelliseen sivuun. Ei auttanut cachen ja evästeiden poisto. Firefoxilla siis. Chromella tuntuu toimivan.

e: Alkoi toimia kun kirjauduin ulos Nettiautosta :confused:
e2: Ei evästeet ja cache vissiin kuitenkaan tyhjentynyt kunnolla, kun oli tunnus jäänyt sisäänkirjautuneeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä tietojen viilaus riittää nettiautossa, että ilmoitus merkkaantuu päivitetyksi? Tuntuu että autoliikkeet on löytänyt jonkin keinon jolla saa nostettua ilmoituksia olemattomilla muutoksilla. Ärsyttävää etenkin hakuvahteja käytettäessä.
Sama homma myös hinnan laskuissa, jolloin suosikkikohteista tulee ilmoitus, vaikka silmämääräisesti hinta olisi pysynyt lähestulkoon samana kuin aikaisemmin. Näkeekö muuten tuota aikaisempaa hintaa enään mistään?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
264 750
Viestejä
4 581 292
Jäsenet
75 502
Uusin jäsen
PCMiE

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom