Nettiauto - keskustelu, löydöt

Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 824
Onpahan taas hienosti paskottu nettiauto. Kuka näitä uudistuksia tekee ja kenen ehdoilla? Aivan hirveän näköinen ja ennen kaikkea käyttö on etenkin tarkennetun haun kohdalta ottanut pakkia merkittävästi.
Anna ihmeessä palautetta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
164
Onpahan taas hienosti paskottu nettiauto. Kuka näitä uudistuksia tekee ja kenen ehdoilla? Aivan hirveän näköinen ja ennen kaikkea käyttö on etenkin tarkennetun haun kohdalta ottanut pakkia merkittävästi.
Skrollaa ihan alas niin siellä on linkki vielä hetkeksi vanhaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 256
Tästä oli jossain toisessa keskustelussa juttua ja työmaalla tätä porukalla ihmeteltiin. Antakaa hyvät ihmiset sitä palautetta sinne urakalla. Nettiauto on niitä harvoja nettisivuja joita tulee selattua oikein urakalla ja tällaiset älyttömät uudistukset tuntuu silkalta vittuilulta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
778
Tuntuu toisinaan että näitä uudistuksia pitää tehdä väkisin ihan sen takia että voidaan vaan uudistaa sivuja vaikka vanha olis toimivampi ja kevyempi käyttää....gigantin sivut oli hyvä esimerkki miten vanha toimiva ulkoasu vedettiin vessasta alas
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 362
Oon varmaan vähän vinksahtanut, kun ei minusta tuo uusi niin paha ole. Vaikka näyttääkin nyt aivan Motonetin uusilta sivuilta :think:
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 288
Itsekin lähetin rakentavaa palautetta. Aikaisemmin NettiAuto oli Euroopan paras käytettyjen autojen kauppapaikka. Ei ole enää.
Se on juurikin näin. Ihan kaikenlaisia viritelmiä löytyy maailmalta ja aina on voinut ylpeänä röyhistää rintaa, että meillä tämä sentään on paremmin osattu, vaikka kohderyhmä on määrältään murto-osa mitä isommilla markkinoilla, italialaisilla, espanjalaisilla, hollantilaislla, briteillä tai edes ruotsalaisilla. Jenkeilläkin homma hyvin levällään ja ihan laidasta laitaan löytyy toteutuksia. Mobile.de vuosin varrella sentään parantunut mutta kaukana vanhasta nettiautosta.

Nettimotohan levähti jo aiemmin mutta se onkin jo eri porukan hallussa. Siellä sentään tosin osa palautteesta on mennyt perille ja sen mukaan on toimittukin mutta ei se silti samaa tasoa ole kuin ennen.

Kait se on kun jokaisen pitää todistaa olemassaolonsa tärkeys ja näinhän sitä saadaan näkyvää muutosta aikaan ihan vain muutoksen ilosta.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
801
Harrasteautoja katselen kesäksi ja ärsyttää kyllä suurimman osan ihmisistä ilmoittamistaidot. Kuvat ovat mitä sattuu ja kertomusta esim. auton historiasta ei ole. Toimiiko tuollainen tosiaan?

Miksei toimisi? Kyseessä on muutaman tonnin auto ja kaikki eivät osaa tai jaksa laatia myyntitekstejä. Kiinnostuneet soittaa tai menee paikalle.
Siisti kunto kyllä kuvissa 30v & 300tkm ikäiseksi, varmaan voisi koettaa museokilpiin. Käyttökulut voi olla aika isot 4x4 Calibrassa, tosi harvinainen malli tietääkseni ja varaosat sen mukaan.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 634
Kyllä blocket ja mobile on parempia...
No itse asiassa eivät. Mobile.de käyttöliittymä on aivan kurainen, blocketista ei sen parempia kokemuksia mutta eihän sitä ole varmaan autojen ostoa varten alun perin tehty.

Mutta tykkäähän jotkut craigslististäkin, tottumiskysymyksiä ehkäpä.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 375
Siisti kunto kyllä kuvissa 30v & 300tkm ikäiseksi, varmaan voisi koettaa museokilpiin. Käyttökulut voi olla aika isot 4x4 Calibrassa, tosi harvinainen malli tietääkseni ja varaosat sen mukaan.
Sijoituskohde. Calibrat tulevat olemaan vielä kalliita autoja, varsinkin nelivedot ja muut harvinaiset mallit. Jos on tilaa säilyttää niin kannattaa ostaa jemmaan kun saa vielä pikkurahalla.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
164
No itse asiassa eivät. Mobile.de käyttöliittymä on aivan kurainen, blocketista ei sen parempia kokemuksia mutta eihän sitä ole varmaan autojen ostoa varten alun perin tehty.

Mutta tykkäähän jotkut craigslististäkin, tottumiskysymyksiä ehkäpä.
Kummaskaan ei ole monen klikkauksen päässä, että saa haluamansa tulokset näkyviin. Mutta tottumis-, ehkä osaamis- ja kielikysymyskin lienee. Ehkä tuo beta.nettiauto on sitten heille sopiva.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
621
Onko tuo uusi sivusto tehty ns mobiililaite soveltuvuus edellä? Vähän samaa trendiä näyttäisi olevan monessa sivustolla kuten motonet, yms.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 619
Ja jos olet betan puolella niin,

Juu, päättelin niin että vaatii tuosta kerranklikkaamisen, niin tallentaa keksin, jonka jälkeen tuo normi URL vie vanhaan versioon, eikä ohjaa betaan.
Veikkaan että tässä nyt vähän kikkaillaan Googlen ym bottien kanssa, niitä ei ohjata uuteen osoitteeseen, tiedä sitten saako tuosta miinusta vai ei.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 619
Onko tuo uusi sivusto tehty ns mobiililaite soveltuvuus edellä? Vähän samaa trendiä näyttäisi olevan monessa sivustolla kuten motonet, yms.
Toivottavasti saavutettavuus edellä (no en kokeillut miten toimii, esim puheavustajalla, näppis tabulaattorilla kummatkin yhtä sontaa, mutta on siinä mm jotain likuja, eikä kenttiä ym, jotka on toki sormella/hiirellä helpompia, mutta taasen ilman sitä syöttökentää, iso puute, voisi olla molemmat. Beta skaalatuu eri kokoisille ikkunoille paremmin.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
144
Sijoituskohde. Calibrat tulevat olemaan vielä kalliita autoja, varsinkin nelivedot ja muut harvinaiset mallit. Jos on tilaa säilyttää niin kannattaa ostaa jemmaan kun saa vielä pikkurahalla.
Perustuu mihin? Eihän Calibra ole kuin Vectra coupe mallisena, samalla alustalle rakennettu. Moottoritkin tavallisia. Vaikea nähdä arvoa kun ei ole urheiluauto eikä muutenkaan kovin erikoinen. Sekin että etuvetomalleja varmaan 95% ei ainakaan paranna imagoa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
164
Perustuu mihin? Eihän Calibra ole kuin Vectra coupe mallisena, samalla alustalle rakennettu. Moottoritkin tavallisia. Vaikea nähdä arvoa kun ei ole urheiluauto eikä muutenkaan kovin erikoinen. Sekin että etuvetomalleja varmaan 95% ei ainakaan paranna imagoa.
4x4 malleissa on eri pohjalevyt kuin etuvetoisissa. Ruosteen syömiähän noi lähtökohtaisesti on. Tietämättömyydestähän tuo pitkälle kumpuaa, ettei näillä arvoa nähdä sen lisäksi, että ei näistä Suomessa kukaan mitään maksa.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
144
Ollut monella listalla Bertone Coupen kanssa tavallisista autoista joiden hinnat ovat nousussa tai tulevat nousemaan. Vaikeahan näitä on tarkasti ennustaa.
Niin… olen itsekkin Bertone Coupe (Astroja) katsellut ostomielessä reilu kymmenen vuotta sitten ja kyllä ne vaan halvempia näkyy nyt olevan kuin silloin. Sanoisin että kyllä se vaikeaa on ooppelin kanssa odottaa että hinta nousee.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
144
4x4 malleissa on eri pohjalevyt kuin etuvetoisissa. Ruosteen syömiähän noi lähtökohtaisesti on. Tietämättömyydestähän tuo pitkälle kumpuaa, ettei näillä arvoa nähdä sen lisäksi, että ei näistä Suomessa kukaan mitään maksa.
Onko se sitten sijoitusauton merkki että joku pieni tietäjäryhmä pitää arvossaan? Tulee mieleen jotkut saabit joita pistetään hervottomalla pyynnillä myyntiin mutta arvon näkee lähinnä vain muutamat saabistit. Kyllä sijoitusauton/arvoaan nostavan auton status pitää olla sellainen että asiasta tietämätönkin pitää sitä erikoisena/haluttavana.
 
Liittynyt
04.12.2022
Viestejä
89
Tuosta uudesta nettiauton käyttöliittymästä vielä sen verran, että nettimotohan on ollut ties kuinka kauan tuolla uudella käyttöliittymällä. Annoin itse palautetta siitä silloin, mutta ilmeisesti tästä uudesta on tykätty tai sitten väkisin lyöty läpi piittaamatta käyttäjäkokemuksista.
 
Liittynyt
26.06.2021
Viestejä
682
Miksei toimisi? Kyseessä on muutaman tonnin auto ja kaikki eivät osaa tai jaksa laatia myyntitekstejä. Kiinnostuneet soittaa tai menee paikalle.
Siisti kunto kyllä kuvissa 30v & 300tkm ikäiseksi, varmaan voisi koettaa museokilpiin. Käyttökulut voi olla aika isot 4x4 Calibrassa, tosi harvinainen malli tietääkseni ja varaosat sen mukaan.
Tuota on paineistettu, eikös näissä jakolaatikko vai miksi sitä nyt sanotaan porsi ensimmäisenä virityksien kanssa, mutta mikä sitten on liikaa...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
164
Tuota on paineistettu, eikös näissä jakolaatikko vai miksi sitä nyt sanotaan porsi ensimmäisenä virityksien kanssa, mutta mikä sitten on liikaa...
Vakiona ei kestä, eikä kestä kehältään erikokoisia renkaita etu/taka, mutta jakolaatikko auki, lukituslevyt paikalleen ja vahvistus niin alkaa kestämään. Ooppelifoorumilta lisää infoa aiheesta.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
96
Miksei toimisi? Kyseessä on muutaman tonnin auto ja kaikki eivät osaa tai jaksa laatia myyntitekstejä. Kiinnostuneet soittaa tai menee paikalle.
Siisti kunto kyllä kuvissa 30v & 300tkm ikäiseksi, varmaan voisi koettaa museokilpiin. Käyttökulut voi olla aika isot 4x4 Calibrassa, tosi harvinainen malli tietääkseni ja varaosat sen mukaan.
No, ainakin itsellä kun katselee useista vaihtoehdoista läpi, niin kyllä yhteydenotto useimmiten jää tekemättä juuri niistä, joista ei ole viitsitty käytännössä mitään tietoa laittaa ilmoitukseen. Toki jos auto on tarpeeksi hyvä ja mielenkiintoinen, varmasti soittajiakin on. Myyntitekstin laatimistaitoa ei tarvita esim. lyhyen huoltohistorian kertaamiseen ja yleisen kunnon kartoittamiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
275
Itse tykännyt nettiautossa kun voi hakea auton vetotyypin mukaan, ei ole samaa tullut vastaan autoscout tai mobile.de (mobiilissa).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 256
On siellä mobilessa ja autoscoutissakin se allradantrieb valittavissa. Toki pelkkää taka tai etuvetoa sillä ei voi hakea.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
959
Miksei toimisi? Kyseessä on muutaman tonnin auto ja kaikki eivät osaa tai jaksa laatia myyntitekstejä. Kiinnostuneet soittaa tai menee paikalle.
Siisti kunto kyllä kuvissa 30v & 300tkm ikäiseksi, varmaan voisi koettaa museokilpiin. Käyttökulut voi olla aika isot 4x4 Calibrassa, tosi harvinainen malli tietääkseni ja varaosat sen mukaan.
Varaosat ei edes ole erityisen kalliitta tuohon, paljon kalliimpaa on ruostevaurioiden korjaaminen, kokemusta on...
Tuossa kuvan autossa on ainakin turbo vaihdettu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 012
Tuosta uudesta nettiauton käyttöliittymästä vielä sen verran, että nettimotohan on ollut ties kuinka kauan tuolla uudella käyttöliittymällä. Annoin itse palautetta siitä silloin, mutta ilmeisesti tästä uudesta on tykätty tai sitten väkisin lyöty läpi piittaamatta käyttäjäkokemuksista.
Paljon en tuolla "roiku", mutta herranen aika kun on kauhean näkönen tuo uus käyttöliittymä... Laitoin palautetta.

Vanha kunnon "...uudistuu käyttäjien ehdoilla"
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
801
Myyntitekstin laatimistaitoa ei tarvita esim. lyhyen huoltohistorian kertaamiseen ja yleisen kunnon kartoittamiseen.
Tuohan on juuri se vaikein tehtävä. Kun auto on noin vanha ja jos on vaan ajellut ja huoltanut kyläsepällä tarvittaessa, niin vaikea on kirjoitella. Esim. pohjan ruostevauriot on tosi vaikea havaita jos ei pääse kunnolla auton alle tutkimaan. Ja sitten vielä esittää puolueettomasti.
Ehkä joku Autotohtori dokumentti mutta se näytti maksavan satasen luokkaa ja voi olla tonniluokan autossa paljon.

Nämä seikat voi kuulostaa tyhmältä autoasiantuntijan korvaan mutta olen näitä "hyviä" kuntoraportteja nähnyt ja paikan päällä totuus selvinnyt.
 
Viimeksi muokattu:

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 375
Kyllä sijoitusauton/arvoaan nostavan auton status pitää olla sellainen että asiasta tietämätönkin pitää sitä erikoisena/haluttavana.
Se on jälkeenpäin helppo viisastella.

Besserwisserit toki kaikki osti esim. ilmajäähdytteisiä Porscheja (siis ihan perusmalleja) 15-20 vuotta sitten ja myi siitä 10 vuoden päästä 3x hinnalla. Silloin niitä pidettiin vanhanaikaisina, epäluotettavina ja ongelmajätteinä lähinnä. Muistan kun 912 sai reilulla kymppitonnilla ja 911 20k. Ja niitä oli myynnissä paljon. Samaan aikaan ostettu Porsche 924 on taas täsmälleen samanarvoinen kuin silloin.

Kovia nousijoita myös Hondat NSX ja S2000 sekä vanhat VW bussit. Briteissä on kuulemma Subaru Impreza Turbot nyt kovassa huudossa.

Ja sitten voi yksi elokuva tai TV-sarja muuttaa jonkun vanhan auton statuksen hetkessä. Tai joku tekijä X.

Ei kannata hämääntyä kun Calibra on halpa auto. Prosentteina hinta voi nousta paljon.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 625
Onko se sitten sijoitusauton merkki että joku pieni tietäjäryhmä pitää arvossaan? Tulee mieleen jotkut saabit joita pistetään hervottomalla pyynnillä myyntiin mutta arvon näkee lähinnä vain muutamat saabistit. Kyllä sijoitusauton/arvoaan nostavan auton status pitää olla sellainen että asiasta tietämätönkin pitää sitä erikoisena/haluttavana.
Miten asiasta tietämättömän havainnot tai ajatus siitä, että jokin auto on erikoinen tai haluttava vaikuttaa siihen onko auto sijoitusauto tai että auton arvo nousee?

Asiasta tietämättömän mielestä haluttavuus voi tarkoittaa esim tavallista tojotaa tai erikoisuus jotain autonrämää kunnosta huolimatta. Harrastajakunta tietää sit miksi joku auto on erikoinen, paljonko niitä on ja missä hinnat menee.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
144
Miten asiasta tietämättömän havainnot tai ajatus siitä, että jokin auto on erikoinen tai haluttava vaikuttaa siihen onko auto sijoitusauto tai että auton arvo nousee?

Asiasta tietämättömän mielestä haluttavuus voi tarkoittaa esim tavallista tojotaa tai erikoisuus jotain autonrämää kunnosta huolimatta. Harrastajakunta tietää sit miksi joku auto on erikoinen, paljonko niitä on ja missä hinnat menee.
Mietit varmaan liian yksilötasolla. Jos kysytään kymmeneltä satunnaiselta kaduntallaajalta vaikuttaako joku heille näytettävä (sama)auto haluttavalta/erikoiselta/arvokkaalta, ja jos vaikka 8/10:stä sanoo että ”joo”, niin veikkaisin että auto on myös automarkkinoilla paremmin hintaansa säilyttävä/nostava kuin ”tietäjäjoukkoon” vetoava marginaalikampe.
Vrt. vaikka Audi RS2 vs. Ferrari F355. Vaikka Ferraria on valmistettu yli 4x Audien määrä ja niitä on huomattavasti enemmän myynnissä niin silti se on nostanut arvoansa enemmän kuin marginaaliporukan arvostama RS2.
 
Viimeksi muokattu:

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 375
Vrt. vaikka Audi RS2 vs. Ferrari F355. Vaikka Ferraria on valmistettu yli 4x Audien määrä ja niitä on huomattavasti enemmän myynnissä niin silti se on nostanut arvoansa enemmän kuin marginaaliporukan arvostama RS2.
En noita autoja kovin hyvin tunne mutta 348 on ollut suunnilleen saman hintainen viimeiset 15 vuotta, nyt kun katsoin niin ihan pientä nousua tainnut tulla viime vuosina. Se näyttää mielestäni paljon ajattomalta kuin F355 joka on omaan makuun vähän liikaa ysäriä.

328 taas on älyttömän arvokas ja se taitaa olla viimeinen Ferrari joka on vielä niin mekaaninen että sitä pystyy itsekkin jotenkin huoltamaan.

Noilla autoilla tietenkin ihan eri ostajakunnat kuin Calibroilla. Eipä noita edes hyvillä io-tek tason palkoilla paljon osteta.

En tiedä miksei RS Audit kiinnosta? Sekin voi joskus muuttua ja hyvä nyt ostajille jos ei ole hinnoissa ylimääräistä spekulaatiolisää.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 556
En tiedä miksei RS Audit kiinnosta?
Tätä toisinaan tullut ihmeteltyä, koska "vanhoja" RS Audeja saa aika hyvään hintaan kun vertaa mitä kaikkea noissa yleensä on. Toki sen ylläpito ja huollot ovat ihan eri maata, kuin perusaudin ja täten kauhean moni ei senkään takia niitä daily drivereiksi ehkä osta. RS2 on kieltämättä veikeä peli ja olisi ihmeellisestä jos 5-10 vuoden päästä sillä ei olisi jonkinlaista kohonnutta statusarvoa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
959
Tätä toisinaan tullut ihmeteltyä, koska "vanhoja" RS Audeja saa aika hyvään hintaan kun vertaa mitä kaikkea noissa yleensä on. Toki sen ylläpito ja huollot ovat ihan eri maata, kuin perusaudin ja täten kauhean moni ei senkään takia niitä daily drivereiksi ehkä osta. RS2 on kieltämättä veikeä peli ja olisi ihmeellisestä jos 5-10 vuoden päästä sillä ei olisi jonkinlaista kohonnutta statusarvoa.
Noita RS2:sia sai jossain vaiheessa noin 20k eurolla, nyt loppuunajettu yksilökin on 50k Mobile.de:ssä ja vähemmän ajettu jotain 75-80k. Tuo hinta tosin ei enää vaikuta olevan nousussa.
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
515
En tiedä miksei RS Audit kiinnosta?
Oma mutu asiaan on, että vaikka tuon RS2:n kanssa, se on kuitenkin valtaosalle katsojista 35 vuotta vanha farmari-Audi, ehkä vähän pirteämmässä värissä. Samoten nyt vaikka 2000-luvun alun RS4 tai RS6, 20 vuotta vanha perheauto, tai Mersun W124 E500, vanha taksi. Näiden erottamiseksi katukuvassa tarvitsee tietää, että Audilla ja Mersulla on erikoismalleja normiautoista sekä tosiaan olla kiinnostunut tuon ikäisistä saksalaisista urheiluperheautoista. Kuitenkin ihmisille, jotka eivät autoista mitään tiedä tai kiinnostu niistä, soittaa kelloja ja kääntää katsetta paljon enemmän punainen kaksipaikkanen urheiluauto ja nimi Ferrari. Täten semmoisen hankinta saattaa olla todennäköisempää autoista ymmärtämättömälle, joka nyt jostain syystä harrasteajoneuvoa kaipaisi.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
144
Miksei RS Audit kiinnosta? No lyhyt vastaus, pikkupoika kadulla nähdessään ja kuullessaan Ferrarin F355 on että ”Wau!, isi katso!”. RS2 mennessä ohi poika todennäköisesti katselee käpyjä tai jotain muuta kiinnostavampaa. Vanhempana poika, jos elämä on kohdellut hyvin ja rahatilanne suotuisa katselee F355 tai Ferrareita yleensäkin kun sellainen jätti kivan muistijäljen jonnekin aivojen sopukoihin silloin pienenä. Hinnat ovat toki nousseet kun muutkin ovat niitä havitelleet, mutta ehkä jonain päivänä.
Eli, haluttavuus lähtee jo ulkonäöstä. Kaksipaikkaiset urheiluautot ovat sellaisia monesti jo lähtöjäänkin. Siihen jos lisätään vielä erikoiset, vaikuttavat äänet varsinkin sähköautojen hiljenevässä maailmassa niin on jo aika hyvä omistushaluja herättävä paketti kasassa, ja se meinaa… arvo nousee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 735
Ei kannata hämääntyä kun Calibra on halpa auto. Prosentteina hinta voi nousta paljon.
Tosta nimeomaisesta yksilöstä nyt ei tiedä kun on ahdin vaihdettu melkoisesti suurempaan ja tehoja otettu 100+ heppaa lisää ulos. Miten lie neliveto hoidettu kun ei kestä vakiotehojakaan.

Eikä viitsitä mainita mistään muutoksista myynti-ilmossa...
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 375
Tosta nimeomaisesta yksilöstä nyt ei tiedä kun on ahdin vaihdettu melkoisesti suurempaan ja tehoja otettu 100+ heppaa lisää ulos. Miten lie neliveto hoidettu kun ei kestä vakiotehojakaan.

Eikä viitsitä mainita mistään muutoksista myynti-ilmossa...
Joo en katsonut tai kommentoinut sitä yksilöä. Sehän on kans kun kaikki tuollaiset turbopelit raiskataan (viritetään) ennemmin tai myöhemmin. Jos löytyisi jonkun papan vähän ajama orkkis.
 

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 718
Joo en katsonut tai kommentoinut sitä yksilöä. Sehän on kans kun kaikki tuollaiset turbopelit raiskataan (viritetään) ennemmin tai myöhemmin. Jos löytyisi jonkun papan vähän ajama orkkis.
Sillä jollain autoliikkeellähän oli vuosia myynnissä sellainen neliveto Calibra, mitä ei oltu juuri ajettu ollenkaan. Nettiautossa ei enää näytä olevan, saivatkohan ikinä sitä myytyä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 052
Sillä jollain autoliikkeellähän oli vuosia myynnissä sellainen neliveto Calibra, mitä ei oltu juuri ajettu ollenkaan. Nettiautossa ei enää näytä olevan, saivatkohan ikinä sitä myytyä?
Eikös se ollut joku tulvassa tms. ollut ja läpikastunut? Muistaakseni ikinä ollut rekisteröity.
 
Liittynyt
26.06.2021
Viestejä
682
Miksei RS Audit kiinnosta? No lyhyt vastaus, pikkupoika kadulla nähdessään ja kuullessaan Ferrarin F355 on että ”Wau!, isi katso!”. RS2 mennessä ohi poika todennäköisesti katselee käpyjä tai jotain muuta kiinnostavampaa. Vanhempana poika, jos elämä on kohdellut hyvin ja rahatilanne suotuisa katselee F355 tai Ferrareita yleensäkin kun sellainen jätti kivan muistijäljen jonnekin aivojen sopukoihin silloin pienenä. Hinnat ovat toki nousseet kun muutkin ovat niitä havitelleet, mutta ehkä jonain päivänä.
Eli, haluttavuus lähtee jo ulkonäöstä. Kaksipaikkaiset urheiluautot ovat sellaisia monesti jo lähtöjäänkin. Siihen jos lisätään vielä erikoiset, vaikuttavat äänet varsinkin sähköautojen hiljenevässä maailmassa niin on jo aika hyvä omistushaluja herättävä paketti kasassa, ja se meinaa… arvo nousee.
Audista löytyy Porschen osia ainakin peilit, jarrut ja vanteet, varmasti muutakin. Jos ei vitoskoneen ääni miellytä niin jotain on jo pahasti pielessä, varmaan haukkuu turbovalmistajan rasistiksi, kun siinä lukee KKK, vaikka ne on vain nimiä Kühnle, Kopp & Kausch. E500 Mersu on myös Porschen kanssa tehty.

Ja nyt ettei mene ihan paskan jauhamiseksi niin eikös tämä ole jo ketjukoneella?

https://beta.nettiauto.com/ford/fiesta/13978181
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
144
Audista löytyy Porschen osia ainakin peilit, jarrut ja vanteet, varmasti muutakin. Jos ei vitoskoneen ääni miellytä niin jotain on jo pahasti pielessä, varmaan haukkuu turbovalmistajan rasistiksi, kun siinä lukee KKK, vaikka ne on vain nimiä Kühnle, Kopp & Kausch. E500 Mersu on myös Porschen kanssa tehty.

Ja nyt ettei mene ihan paskan jauhamiseksi niin eikös tämä ole jo ketjukoneella?

https://beta.nettiauto.com/ford/fiesta/13978181
Luetteletkin tuossa juuri niitä tietäjät tietää juttuja joita ei tavan tallaaja tiedä, näistä eroistahan tässä juuri puhuttiin.
No tuo 5-koneen ääni on se joka erottaa tusinafarmarista niin siinä mielessä saattaa joku asiasta tiemätönkin vilkaista tuota Audia.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 625
Mietit varmaan liian yksilötasolla. Jos kysytään kymmeneltä satunnaiselta kaduntallaajalta vaikuttaako joku heille näytettävä (sama)auto haluttavalta/erikoiselta/arvokkaalta, ja jos vaikka 8/10:stä sanoo että ”joo”, niin veikkaisin että auto on myös automarkkinoilla paremmin hintaansa säilyttävä/nostava kuin ”tietäjäjoukkoon” vetoava marginaalikampe.
Vrt. vaikka Audi RS2 vs. Ferrari F355. Vaikka Ferraria on valmistettu yli 4x Audien määrä ja niitä on huomattavasti enemmän myynnissä niin silti se on nostanut arvoansa enemmän kuin marginaaliporukan arvostama RS2.
Ehkä jonkun fefen tapauksessa, mut näytäpä tavikselle joku tojotan mark 2 ja koita selittää miksi 10v sit parin tonnin kippo maksaa nykyään 10-20kiloa jne.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 939
Viestejä
4 232 336
Jäsenet
71 124
Uusin jäsen
Kenosen Unski

Hinta.fi

Ylös Bottom