Nettiauto - keskustelu, löydöt

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 389
https://www.nettiauto.com/toyota/gr-yaris/13955577 Tämänkin kinnerin hinta noussut uudesta aika paljon roplaamisella. Reilut tehot kyllä 1.6L kolmipyttyisestä saatu, montakohan kertaa konetta saa aukoa jos tuollaisella vaikka 200tkm ajaa kauppakassi reissuja?
Noilla muutoksilla on turha takuuseen vedota, jos moottori tai vaihteisto hajoaa. :D Harvoin noin pienillä kilsoilla on alettu moottoria pois nostelemaan ja virittelemään :hmm:

Samalla kaverilla ollut RS4 Audi myynnissä ainakin 5v ellei pidempäänkin.... https://www.nettiauto.com/audi/rs4/13898414
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 681
Hinnat alkaen 50k€. Paljonko hinta samoilla varusteilla?
Ilmeisesti tehdasvarustelua ei voi tehdä ollenkaan. Eli tulee jollain varustuksella? Vakiona voisi olla kiva auto :) Viritettynä sopisi sitten varmaan radalle paremmin.

Toyota:
"Vain varastossa olevat autot, tarkista saatavuus jälleenmyyjältäsi."
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
148
Noilla muutoksilla on turha takuuseen vedota, jos moottori tai vaihteisto hajoaa. :D Harvoin noin pienillä kilsoilla on alettu virittelemään :hmm:
Joo ainakin ennen harrastettiin vielä sisäänajoa uusilla moottoreilla melko rauhakseen eikä lyöty heti +2 kiloa ahtoja ja 50% lisää tehoja myllyyn. Olisi edes jokin viritysfirma taustalla joka tälläisiä uusiin aihioihin tekee, mutta joku yksityinen seppähän se siellä koputtelee kepillä jäätä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 687
Joo ainakin ennen harrastettiin vielä sisäänajoa uusilla moottoreilla melko rauhakseen eikä lyöty heti +2 kiloa ahtoja ja 50% lisää tehoja myllyyn. Olisi edes jokin viritysfirma taustalla joka tälläisiä uusiin aihioihin tekee, mutta joku yksityinen seppähän se siellä koputtelee kepillä jäätä.
Isoilla tehoillahan se sisäänajo kuormalla ajetaan eikä sitä nyt tuhansia kilsoja tarvi ajella. Näyttää kyllä aika hyvin rakennetulta eikä miltään sepältä, joka kokeilee jäätä. Ton näköstä kustom tig hitsattua downpipeä yms kun tonne sovittelee niin sen verran maksaa osat että eiköhän siinä tiedetä mitä ollaan tekemässä.

Isompi ongelma näissä uusissa autoissa on, että tota ei kyllä rakentelusäädöksillä saa valitettavasti leimasta läpi noilla muutoksilla, jolloin jos sattuu tarkemmalle katsurille niin aikamoinen työmaa tossa on palautella orkkisasuun.

Hyvä patahan toi kyllä on.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 913
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 070
Hyvin pilattu. Nostais jousitusta pari senttiä ja aura pois edestä niin saattas olla käyttökelponen auto.

Ja alla on muuten Tekniikan Maailman testihäviäjä kitkarenkaat alla (45e kpl kiinalaiset) :D Ei oo budjettia sit renkaisiin riittäny...
En kyllä itsekkään noita ylimääräisiä lippoja ja läppiä ymmärrä, mutta ollut montakin autoa joissa maavara alle 7cm, ja hidasteista ym. Tullut yli raapimatta.
Ei henkilöautosta saa maastoautoa, joten miksi sillä pitäisi päästä metsään?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
123
En kyllä itsekkään noita ylimääräisiä lippoja ja läppiä ymmärrä, mutta ollut montakin autoa joissa maavara alle 7cm, ja hidasteista ym. Tullut yli raapimatta.
Ei henkilöautosta saa maastoautoa, joten miksi sillä pitäisi päästä metsään?
Ei kai siihen maastoauton maavaraa tarvitse modata? Monella on vain yksi auto, jolla olisi hyvä kaupunkiolosuhteiden lisäksi pystyä ajamaan vaikka kaverin mökille, juhannustansseihin tai mustikkametsään ilman ylimääräistä suunnittelua.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 389
Miten diesel 1-sarjalainen ja bensa 3-sarjalainen voivat olla "samanlaisia" autoja? :rolleyes:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 301
Aiheeseen sen kummemmin perehtymättä, kannattaa huomioida että 2007 käyttöönotetussa on päästöstä huolimatta max veroprosentti siellä jossain 27-28 tietämissä. Tuoreemmissa se voi olla vaikka 40%, tuskin tosin tuollaisessa typeRässä.

Verottajalla on nykyään lapsellisen helppo työkalu auton veron laskemiseen:


Mikäli hintatietoa ei löydy niin katso mitä vastaava maksaa suomessa ja ota siitä pyyntihintojen keskiarvosta 10-15% pois, niin verotusarvo on aika lähellä sitä.

Sinänsä en keksi miksi tuollainen täytyisi erikseen tuoda virosta. Suomessa saman kuntoisia ihan varmasti tarjolla ja myydessä ei sitten ole sitä virontuonnin rasitetta. HInnassa tuskin säästää lainkaan.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 389
Sinänsä en keksi miksi tuollainen täytyisi erikseen tuoda virosta. Suomessa saman kuntoisia ihan varmasti tarjolla ja myydessä ei sitten ole sitä virontuonnin rasitetta. HInnassa tuskin säästää lainkaan.
Samanlaisilla alkaa olla 300 000km mittarissa ja hintaa silti sen 7000-8000e. Myyjähän lupaa tuoda auton tarvittaessa Helsinkiin niin sitä ei tarvitse ulkomailta asti hakea. Jos saa hinta veroineen jää alle 7 niin kannattaa. Ei tuonikäisillä ja hintaisilla autoilla ole enää väliä onko tuontiauto vai suomiauto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 301
Ei sillä niin merkitystä olekaan, mutta nuo itäblokin maat on aina vähän sellainen punainen vaate.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
879
Aiheeseen sen kummemmin perehtymättä, kannattaa huomioida että 2007 käyttöönotetussa on päästöstä huolimatta max veroprosentti siellä jossain 27-28 tietämissä. Tuoreemmissa se voi olla vaikka 40%, tuskin tosin tuollaisessa typeRässä.

Verottajalla on nykyään lapsellisen helppo työkalu auton veron laskemiseen:


Mikäli hintatietoa ei löydy niin katso mitä vastaava maksaa suomessa ja ota siitä pyyntihintojen keskiarvosta 10-15% pois, niin verotusarvo on aika lähellä sitä.

Sinänsä en keksi miksi tuollainen täytyisi erikseen tuoda virosta. Suomessa saman kuntoisia ihan varmasti tarjolla ja myydessä ei sitten ole sitä virontuonnin rasitetta. HInnassa tuskin säästää lainkaan.
Epäilemättä verottaja toimii ylläkuvatusti jos hintatietoa ei löydy vaikka autoverolaissa sanotaan aika suoraan:

Käytetty ajoneuvo
Suomessa käytettynä verotettavan ajoneuvon autovero on se pienin määrä, joka autoveroa on jäljellä 17 ja 19 §:ssä tarkoitetut seikat huomioon ottaen samanlaisena pidettävässä Suomessa rekisteröidyssä ajoneuvossa.

Eli pitäisi ottaa halvin vastaava myynnissä oleva tai lähiaikoina myyty ja tästä ottaa noi alennusprossat. Verottajan toiminta autoveroissa on aikamoinen musta laatikko, keväällä toin ja verotin päätöksen jälkeen pyysin vertailuautojen tiedot mihin päätös perustuu. Vastauksena 47 sivua taulukkoa missä vertailuautoja moottoriin ja vetotapaan katsomatta, BMW 518D ja M550D ovatkin todella vertailukelposet keskenään… Oma ymmärrys loppui ja pakko oli uskoa, että kai noin oikein olivat arponeet.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 389
Ei sillä niin merkitystä olekaan, mutta nuo itäblokin maat on aina vähän sellainen punainen vaate.
Jos auto on uutena Viroon myyty eikö tuotu sinne raatona jostain muusta maasta, niin tuollaisen alle kympin auton uskaltaisin kyllä ostaa.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 389
En siitä tiedä mutta vanha korimalli omaan silmään paljon paremman näköinen. Jos ei ole kolarikorjattu (mitä noi yleensä Virosta tänne kaupattavat ovat) niin ehdottomasti bang for the buck.

edit: eiks tuossa pitäis olla 200 heppaa vai onko konekkin vaihdettu?
Tuskin on konetta vaihdettu, kooweet ja hoopeet vain väärinpäin. Viron autoista jos jaksaa penkoa löytyy kyllä netistä tiedot kolareista, joiden korjaus on mennyt vakuutuksen kautta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 301
Ei kait noissa mitään ihmeellistä ole kunhan huoltaa oikein.
Itse asiassa tollanen ST Fiesta on ihan hauska laite, voisin ihan hyvin itse ajella vaikka kohta neljääkymmentä lähestytäänkin =D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 301
Juu, eiköhän tuo nyt ole sen verran yleisesti tiedossa että suurin osa sinne osannee oikeat öljyt laittaa.
Ja jos ostaa käytettynä, niin jos jännittää niin hoitaa sen jakopään vaihdon ensimmäisenä ja käyttää oikeita öljyjä niin no problem.
Ei mitään verrattuna johonkin PSA konsernin moniongelmaisiin thp koneisiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
458
Ostaako joku oikeesti noita öljykylpy jakopäällä varustettuja?
Kyllä ostaa. Hauskempaa laitetta saa hakea ja noin tuore varmaan merkkarilla huollettu ja jos ei ole, niin valkkaa jonkun toisen yksilön joka on. Varusteitakin saa pikkuauton täydeltä. Kohtahan sille saa tehdä halpis-Motorcraftit, jos rahasta on tiukkaa. Tosin siinä tilanteessa en suosittaisi "noin kallista" autoa vaan esim. bussia.

PS. Kallis yksilö.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
458
25k€ budjetilla väitän, että löytyy aika monta aika paljon hauskempaa laitetta kuin etuvetoinen koirankoppi.
Tommosen ymmärtää jollain pikkukoneella halvaksi mummon kauppakassiksi, sen kummempaa siitä ei tule, vaikka konetehoa lisätään.
Sovitaan, että ollaan eri mieltä. Kitkalukollisen kun hankkii, niin hupi taattu. Mummomalleihin vertaaminen absurdia ja todistaa ettet tiedä mistä puhut.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
591
25k€ budjetilla väitän, että löytyy aika monta aika paljon hauskempaa laitetta kuin etuvetoinen koirankoppi.
Tommosen ymmärtää jollain pikkukoneella halvaksi mummon kauppakassiksi, sen kummempaa siitä ei tule, vaikka konetehoa lisätään.
Samaa mieltä. Tuolla rahalla irtoaisi vaikka Maserati Quattroporte. Onhan se toki vanhempi mutta väitän, että hauskempi peli ja varusteitakin löytyy. Tai sitten jos 200hv etuvetoinen on erityisen hauska niin kannattaa ostaa turbosaab niin säästyy budjetista 23000€. :srofl:
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
448
Juu, eiköhän tuo nyt ole sen verran yleisesti tiedossa että suurin osa sinne osannee oikeat öljyt laittaa.
Ja jos ostaa käytettynä, niin jos jännittää niin hoitaa sen jakopään vaihdon ensimmäisenä ja käyttää oikeita öljyjä niin no problem.
Ei mitään verrattuna johonkin PSA konsernin moniongelmaisiin thp koneisiin.
Onko nuo THP koneet vielä tänäkin päivänä aivan katastrofeja vai muisteletko menneitä malleja?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 301
Onko nuo THP koneet vielä tänäkin päivänä aivan katastrofeja vai muisteletko menneitä malleja?
Tietääkseni edelleen valmistuksessa. Jotain muutoksia varmasti tehty, mutta nyt uutena myytävistä autoista on aika huonosti pidemmän aikavälin käyttäjäkokemuksia.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 687
Jos haluaa pistää tollasen 25 tonnin hintaluokan harrastepeliin, niin kyllä noita mielenkiintosia autoja löytyy aika laajalla skaalalla takavetopuolelta, esimerkiksi possuja, varmaan bemarilta jotain 1 sarjalaista, sit löytyy toki vähän vanhemmasta kategoriasta kaikenlaista japsia 350-370 zetori nissaneista aina tonne pykälää vanhemman malliston tuontivehkeisiin skylineitä, tojotan noita jzx korisia yms, jotka onkin sit jo turbotakavetoja.

Jos haluaa semimodernin käyttiksen jollain voimakkaammalla padalla ja hyvällä tehopainosuhteella niin sit ne on tollasia etuvetopelejä. Joku hyundai i30 sporttimalli taitaa osua karkeasti samaan hintaluokkaan käytettynä, yhdellä duunikaverilla on sellanen.

Valintojen maailmahan se on, tollaset "sporttiset" etuvetokipot sopii ihan hyvin pihaan, jos ei ole erikseen mahdollista pitää harrastepeliä ja saman auton on toimitettava käyttöauton virkaa, mutta jos taloudessa on mahdollista tallisäilöä ja rakennella/remppailla/huoltaa harrastepeliä, niin eihän tollaset sitten ole mistään kotoisin.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
591
Pitkässä omistuksessa masaratin ferrari-logoisista varaosasista voi löytyä hieman suurempi kuluerä kuin fiestan palikoista...
Ja tästä kauhukuvasta päädytään taas saabiin koska halpa, tehokas, hauska(?) ja osat on halpoja.

Näytti olevan muuten halvin Maserati alle 20000€. Vähän jo alkoi kuumottelemaan josko pitäisi hommata.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 687
Ja tästä kauhukuvasta päädytään taas saabiin koska halpa, tehokas, hauska(?) ja osat on halpoja.

Näytti olevan muuten halvin Maserati alle 20000€. Vähän jo alkoi kuumottelemaan josko pitäisi hommata.
Saabitkin alkaa olla sen verran muinaisjäänteitä pikkuhiljaa, että vaikka ostohinta on halpa niin niitä saa kyl sit laitella ihan runsain mitoin jo pikkuhiljaa. Tossa on nyt kuitenkin lähes uusi auto vertailukohtana, eli ei siinä nyt oikein voi halpaa hintaa perustella, kun verrokki on kohta 20 vuotias?
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
591
Saabitkin alkaa olla sen verran muinaisjäänteitä pikkuhiljaa, että vaikka ostohinta on halpa niin niitä saa kyl sit laitella ihan runsain mitoin jo pikkuhiljaa. Tossa on nyt kuitenkin lähes uusi auto vertailukohtana, eli ei siinä nyt oikein voi halpaa hintaa perustella, kun verrokki on kohta 20 vuotias?
Onhan se jo fiestakin viisi vuotta vanha eikä mikään uusi. Hauskan harrasteauton kategoriassa fiesta ei ole kovin korkeilla sijoilla. Mutta tosiaan mainio kauppakassihan tuo olisi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 741
Viestejä
4 277 996
Jäsenet
71 523
Uusin jäsen
nkikke

Hinta.fi

Ylös Bottom