- Liittynyt
- 24.06.2017
- Viestejä
- 4 630
Itellä on ollut lähinnä harmaita, mustia ja punaisia autoja ja täytyy sanoa, ettei ole kyllä kertaakaan tullut mieleen, että rekisterikilvin finniosa loistaisi silmään liikaa normisinisenä.Varmaan tarkoitus ettei se sininen sieltä loista niin kirkkaana. Esim. tuo Lexus kun on muutenkin harmaa niin se sininen erottuisi sieltä aika helposti. Varmasti myös pienenmpi vaiva ja halvempi laittaa harmaa tarra päälle verrattuna siihen että vaihtaisi finnittömiin kilpiin.
Prätkän renkaan sivuvallit ottavat silti tasaisesti kuormituksen vastaan, vaikka konktaktipinnan profiili on pyöreähkö ja kuormitus on yleensä noin 150-200 kg per rengas ajossa. Ja ovat siuunniteltu sitä silmällä pitäen. Vahva negatiivinen camper taas siirtää autossa rasituksen lähes kokonaan renkaan sisäpuolen sivuvallille ja kontaktiosiolle ja painoa on ajossa yleensä noin 400-500 kg per rengas sitä rasittamassa. On sitä itekin tullut joskus pidettyä autoa rata-ajoharrastelun vuoksi vielä kuitenkin suht miedoilla -1,5 ... -2 camperkulmilla myös arkiajossa, kun ei ole jaksanut olla niitä jatkuvasti säätelemässä ja kyllä jo se on vaikuttanut 255 leveän renkaan käyttöikään merkittävästi. Nuo vulvan negatiiviset kamppeerit on vielä aika paljon isommat mitä tuosta nyt silmämääräisesti pystyy sanomaan.Negatiivinen camper ei vielä itsessään syö rengasta kaljuksi 1500km aikana, muuten kukaan ei ajaisi prätkällä 20tkm samalla renkaalla...
Mutta siitä olen samaa mieltä että mitään järkeä tuossa ei ole, ainakaan käyttöautossa.