Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 650
Miksei ollut kuvaa? Itse skippaa aina kaikki ilmoitukset joissa ei ole kuvaa.
Kaikki ei skippaa eikä kuva ole pakollinen. Varsinkaan käytetyssä pleikkarissa tuskin tekee kuvalla mitään. Ei ne kovin paljoa eroa toisistaan :)

Uus maksaa vähän päälle 250e, joten joku virhehän tuossa on tehty ylläpidon osalta. 150e kuulostaa sellaselta hinnalta, jolla vois myydä omanki jossain vaiheessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Kaikki ei skippaa eikä kuva ole pakollinen. Varsinkaan käytetyssä pleikkarissa tuskin tekee kuvalla mitään. Ei ne kovin paljoa eroa toisistaan :)
Ehkä se kuva lisää juuri mielikuvaa sen myynti-ilmoituksen luotettavuudesta ja uskottavuudesta. Itsekin lähes poikkeuksetta skippaan kuvattomat ilmot.

Mistä päästään ovelasti jossain aiemmassakin topicissa narisemaani aiheeseen: miksihän Tori.fi:ssä ei ole minkäänlaista palautejärjestelmää? Voisi esimerkiksi arvioida kaikenmaailman kuvattomien PS4-ilmoitusten luotettavuutta myyjän saaman palautteen perusteella. Nykyisessä muodossa tuolta ei viitsi paljoa yli 50€ hintaisia kapistuksia ostella postituksella.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Ehkä se kuva lisää juuri mielikuvaa sen myynti-ilmoituksen luotettavuudesta ja uskottavuudesta. Itsekin lähes poikkeuksetta skippaan kuvattomat ilmot.

Mistä päästään ovelasti jossain aiemmassakin topicissa narisemaani aiheeseen: miksihän Tori.fi:ssä ei ole minkäänlaista palautejärjestelmää? Voisi esimerkiksi arvioida kaikenmaailman kuvattomien PS4-ilmoitusten luotettavuutta myyjän saaman palautteen perusteella. Nykyisessä muodossa tuolta ei viitsi paljoa yli 50€ hintaisia kapistuksia ostella postituksella.
Murobbs foorumilla joku sanoi joskus että palautejärjestelmän tuominen Toriin sotii Torin vaivattomuutta vastaan, kun tuo palautejärjestelmä vaatisi jonkunlaisen tunnistautumisen ja rekisteröinnin. En tiedä onko totta.

Itse hakisin mielelläni yli 40 e romut autolla myyjältä mutta kun ne on melkein kaikki niin kaukana ettei kiinnosta lähteä ajamaan. Harvoin löytyy myyjiä alle 70 km päästä.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 650
Mistä päästään ovelasti jossain aiemmassakin topicissa narisemaani aiheeseen: miksihän Tori.fi:ssä ei ole minkäänlaista palautejärjestelmää? Voisi esimerkiksi arvioida kaikenmaailman kuvattomien PS4-ilmoitusten luotettavuutta myyjän saaman palautteen perusteella. Nykyisessä muodossa tuolta ei viitsi paljoa yli 50€ hintaisia kapistuksia ostella postituksella.
Palautejärjestelmä olis parasta mitä Toriin voi lisätä. Se onkin hankalempaa, että mikä oikeuttais antamaan palautetta ja mitä muutoksia tarvittas tuohon systeemiin. Ehkä tuo kaupanteko pitäis muuttaa Huuto.netin Osta Heti- tyyppiseksi, jolloin molemmat vois antaa toisilleen palautteen. Sen lisäksi pitäis olla julkinen kysymys-osasto jokaisessa kohteessa. Lisäksi kohteisiin saisi jättää julkisia tarjouksia, jonka myyjä voi halutessaan hyväksyä. Mikäli hyväksyy niin kaupat syntyy ja tapahtumasta annetaan palautteet. Uskaltais ostaa vähän arvokkaampaakin tavaraa ennakkomaksulla.

Onhan tuo melko huonotasoinen myyntipaikka tällä hetkellä. Jäi rollaattorikaupat (muorille) tekemättä kun myyjä vaati 50e enemmän kuin ilmoituksessa. Kerran myin yhden PS4:sen ja puhelimeen sateli vaihtotarjouksia ja puolen hinnan tarjouksia. Ei kannata näköjään laittaa puhelinnumeroa kuvaukseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
Kaikki ei skippaa eikä kuva ole pakollinen. Varsinkaan käytetyssä pleikkarissa tuskin tekee kuvalla mitään. Ei ne kovin paljoa eroa toisistaan :)

Uus maksaa vähän päälle 250e, joten joku virhehän tuossa on tehty ylläpidon osalta. 150e kuulostaa sellaselta hinnalta, jolla vois myydä omanki jossain vaiheessa.
Kyllähän se kuva antaa luotettavuuden tuntua ilmoitukseen ja lisäksi auttaa arvioimaan tuotteen kuntoa ja saataa monesti antaa vastauksia joita muuten joutuisi kysymäön. Ainakin itsellä tulee ensimmäisenä kuvattomasta ilmoituksesta mieleen että tuotteen kunnossa on jotain sanomista kun ei kuvaa kehdata laittaa kun kerta lähes jokaisella nykyään on ainakin jonkinlainen kamera käytettävissä.

Varsinkaan tuotteet joita en pysty noutamaan niin skippaan kuvattomat surutta.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
65
Varsinkaan käytetyssä pleikkarissa tuskin tekee kuvalla mitään. Ei ne kovin paljoa eroa toisistaan :)
Eikö juuri käytetyissä voisi olla enemmänkin eroa toisiinsa nähden? Osa voi olla vaikka kuinka siistissä kunnossa ja osa taas täynnä naarmuja ja lommoja tai ties minkä ripulipaskan peitossa.
Käyttämättömien voisin olettaa olevan uutta vastaavia, eikä niiden uskoisi paljoa toisistaan eroavan.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Kuvan puute tuskin oli hylsyn syy, koska kuvattomia ilmoituksia on pilvin pimein palvelussa.

Mutta en tiedä varmasti, koska ei se paskalafka ole viitsinyt mulle mitään vastata kyselyyn.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
852
Voiko siellä torissa muut myyjät ilmoittaa asiattomista/epäuskottavista/jne ilmoituksista? Jospa sen toisiksi halvimman pleikkarin myyjä on katsonut aiheelliseksi karsia kilpailua ja painellut vasikkanappia.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Tori.fi hyvä puoli on mun mielestä se että sinne pääsee helposti ja ilmaiseksi laittamaan ilmoituksia. Tämä on myös tori.fi huono puoli :) itse olen satunnaisesti myynyt ja ostanut tavaraa netistä ja toria olen käyttänyt oikeastaan aina koska ensimmäiset kerrat kun jotain ostin/myin niin en jaksanut huuto.net tunnistautumisia -> en ole tuota nykyiselläänkään jaksanut käyttää. Myös muuten tykkään tori.fi tavasta enemmän,varsinkaan ajatus huutokaupasta ei nappaa, jos jotain ostan niin ostan enkä jaksa mihinkään kilpahuudantaan ruveta..eli ainakin omalla kohdalla tuon takia olen käyttänyt lähinnä toria tai sit jotain keskustelupalstoja.

Torissa on juurikin tuon ilmaisuuden ja helppouden takia paljon roskaa myynnissä 1-5€ hintaan...tämä vaikeuttaa ilmoitusten selaamista ja tietysti jos itse jotain myy niin tahtoo hukkua siihen roinaan. Omasta mielestä tori.fi kannattaisi tehdä vaikka kaksi eri "kanavaa" tai aluetta tai jotain, toinen voisi olla tuolle rihkamalle tarkoitettu alue (ilmaiset ilmoitukset) ja toinen voisi olla alue jossa pitäisi tunnistautua ja ilmoituksen laittaminen voisi maksaa jotain pientä, vaikka 10cent tms. Oletan että tuolla saataisiin typerät ilmoitukset ja käyttäjät vähenemään minimiin (tuolla "pro"alueella) ja toisaalta rikkiniäisiä lasten kumppareita tai 15v vanhoja DVD-levyjä voisi porukka laittaa edelleen myyntiin.. Voisikohan tuollainen toimia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
Tori.fi hyvä puoli on mun mielestä se että sinne pääsee helposti ja ilmaiseksi laittamaan ilmoituksia. Tämä on myös tori.fi huono puoli :) itse olen satunnaisesti myynyt ja ostanut tavaraa netistä ja toria olen käyttänyt oikeastaan aina koska ensimmäiset kerrat kun jotain ostin/myin niin en jaksanut huuto.net tunnistautumisia -> en ole tuota nykyiselläänkään jaksanut käyttää. Myös muuten tykkään tori.fi tavasta enemmän,varsinkaan ajatus huutokaupasta ei nappaa, jos jotain ostan niin ostan enkä jaksa mihinkään kilpahuudantaan ruveta..eli ainakin omalla kohdalla tuon takia olen käyttänyt lähinnä toria tai sit jotain keskustelupalstoja.

Torissa on juurikin tuon ilmaisuuden ja helppouden takia paljon roskaa myynnissä 1-5€ hintaan...tämä vaikeuttaa ilmoitusten selaamista ja tietysti jos itse jotain myy niin tahtoo hukkua siihen roinaan. Omasta mielestä tori.fi kannattaisi tehdä vaikka kaksi eri "kanavaa" tai aluetta tai jotain, toinen voisi olla tuolle rihkamalle tarkoitettu alue (ilmaiset ilmoitukset) ja toinen voisi olla alue jossa pitäisi tunnistautua ja ilmoituksen laittaminen voisi maksaa jotain pientä, vaikka 10cent tms. Oletan että tuolla saataisiin typerät ilmoitukset ja käyttäjät vähenemään minimiin (tuolla "pro"alueella) ja toisaalta rikkiniäisiä lasten kumppareita tai 15v vanhoja DVD-levyjä voisi porukka laittaa edelleen myyntiin.. Voisikohan tuollainen toimia?
Huuto.netissä on jo pitkään ollut tarjolla "osta heti" vaihtoehto eli myyjä sanelee suoraan hinnan jolla lähtee. Samoin hintaehdotukset voi myyjä sallia. Sen takia siellä onkin paljon nykyisin tuota osta heti-rihkamaan myynnissä.

Käsittääkseni myöskään tuo tunnistautuminen ei ole pakollinen mutta jos olet myymässä jotain kallista niin aina se antaa sellaisen luotettavamman kuvan kun käyttäjä on tunnistautunut.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
327
Tekstiseinää luvassa: (TLDR: Huuto.net hyvä, koska ilmainen tunnistautuminen=ei häiriköitä ja Tori.fi Suomen craigslist)

Suosin ite Huuto.nettiä, koska sen ilmainen tunnistautuminen pitää häiriköt molemmin puolin poissa. Myydessä aina vaadin ostajalta tunnistautumista ja muistutan ilmoituksessa sen olevan ilmainen. Ja ostaessa postitse jotain kalliimpaa uudelta myyjältä, pyydän tunnistautumaan ennen ostoa tai jätän tekemättä.
Ennen pidin hintaehdotusta auki, mutta nykyisin sinne tulee noita 40->42->45% tarjouksia, vaikka hinta on kohdallaan ja kohde myy silti parin viikon sisään.

Palautesysteemi on periaatteessa kiristystä. Et pysty valittamaan ylläpidolle aiheettomasta negatiivisesta, joten ei tule annettuakaan koston takia. Ostin palaneeksi (hakkurimuuntaja musta ja oikosulussa) paljastuneen powerin, jonka kunto: hyvä 5€, sekä yhden SER-koneen, mutta en halunnut laittaa negatiivista palautetta. Mulle olisi tullut niitä varmasti 2kpl, vaikka olisin laittanut itse koneesta positiivisen palautteen myyjälle. Ei ollut 5€ arvoista.
Ainiin ja ostin imurin millä oli imuroitu oksennusta. Ilmoituksessa ainoastaan maininta muutamasta naarmusta imurissa ja kunto: hyvä. Onneksi testasin ulkona. Tästäkin jäi palautteet antamatta. Varaosaimuriksi ostin ja varaosia sain, kunhan pesin yrjöläikät pois niistä... Suulake, putki ja letku oli käyttökelvottomia.

Päivittäin postaa "Juttu" nimisiä ilmoja, vailla järjen häivää. Ties kuinka monta käyttäjää jo bannissa.
Tämä "juttu" hakusanailmotus kaveri käy aina välillä kommentoimassa mun ilmotuksia "korkeintaan 30%hp arvonen". Ostaa ei voiskaan, koska se ei tunnistaudu ymmärrettävistä syistä.
Ilmoittakaa ton idiootin ilmotukset aina ylläpidolle. Josko se joskus antais periksi. Ainakin vissiin 3v se on porskuttanut toistaseksi. Ei ylläpito varmaan pysty tekemään mitään, kun se vaihtaa vaan uuteen IP-osoitteeseen ja nimimerkkiin. Veikkaan ton tyypin laittavan noita hakusanailmotuksia saadakseen yhden seassa olevan 400€ "tietokoneensa myytyä", eli huijattua joltain 400€. Kai se on saanutkin, kun jaksaa jatkaa vielä.



Tori.fi on hyvä paikka napata alihinnoteltuja tai asuinkaupungin tavaroita, mutta nettikauppapaikkana todella surkea. Ilmoitus poistuu kokonaan, joten jos et ota kuvakaappausta ennen ostoa, siinähän yrität tehdä sitten rikosilmoitusta jonkun prepaid numeron tai kertakäyttöosotteen perusteella. Huomasin ton onneksi ennen kuin ensimmäinen huijaustapaus tuli mun kohdalle ja olin tallentanut ilmoituksen.
Myydä en todellakaan aio yrittää tuolla sivustolla sen perusteella mitä myyjien suusta on kuullut noutaessa. Sen verran jälkeenjääneitä juttuja tulee Huuto.netissäkin, että en laita lusikkaani tuohon soppaan. Ehkä jotain noudettavaa isoa tavaraa vois myydä sielä.

Ostettaessakin ilmoitus on usein vääristävä, kun ei siitä mitään vahinkoa myyjälle koidu. Esim. menin ostaa kannettavaa, joka ois ollut ihan eri kannettava (prossu, näyttis, näyttö, kunto) mitä myytiin ilmoituksessa. Huomasin ja hihat palo, niin löyty sieltä vähän paremmin vastaavakin, mutta siitäki joutu tinkimään sen kunnon ollessa niin paska.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
Tekstiseinää luvassa: (TLDR: Huuto.net hyvä, koska ilmainen tunnistautuminen=ei häiriköitä ja Tori.fi Suomen craigslist)

Suosin ite Huuto.nettiä, koska sen ilmainen tunnistautuminen pitää häiriköt molemmin puolin poissa. Myydessä aina vaadin ostajalta tunnistautumista ja muistutan ilmoituksessa sen olevan ilmainen. Ja ostaessa postitse jotain kalliimpaa uudelta myyjältä, pyydän tunnistautumaan ennen ostoa tai jätän tekemättä.
Ennen pidin hintaehdotusta auki, mutta nykyisin sinne tulee noita 40->42->45% tarjouksia, vaikka hinta on kohdallaan ja kohde myy silti parin viikon sisään.

Palautesysteemi on periaatteessa kiristystä. Et pysty valittamaan ylläpidolle aiheettomasta negatiivisesta, joten ei tule annettuakaan koston takia. Ostin palaneeksi (hakkurimuuntaja musta ja oikosulussa) paljastuneen powerin, jonka kunto: hyvä 5€, sekä yhden SER-koneen, mutta en halunnut laittaa negatiivista palautetta. Mulle olisi tullut niitä varmasti 2kpl, vaikka olisin laittanut itse koneesta positiivisen palautteen myyjälle. Ei ollut 5€ arvoista.
Ainiin ja ostin imurin millä oli imuroitu oksennusta. Ilmoituksessa ainoastaan maininta muutamasta naarmusta imurissa ja kunto: hyvä. Onneksi testasin ulkona. Tästäkin jäi palautteet antamatta. Varaosaimuriksi ostin ja varaosia sain, kunhan pesin yrjöläikät pois niistä... Suulake, putki ja letku oli käyttökelvottomia.


Tämä "juttu" hakusanailmotus kaveri käy aina välillä kommentoimassa mun ilmotuksia "korkeintaan 30%hp arvonen". Ostaa ei voiskaan, koska se ei tunnistaudu ymmärrettävistä syistä.
Ilmoittakaa ton idiootin ilmotukset aina ylläpidolle. Josko se joskus antais periksi. Ainakin vissiin 3v se on porskuttanut toistaseksi. Ei ylläpito varmaan pysty tekemään mitään, kun se vaihtaa vaan uuteen IP-osoitteeseen ja nimimerkkiin. Veikkaan ton tyypin laittavan noita hakusanailmotuksia saadakseen yhden seassa olevan 400€ "tietokoneensa myytyä", eli huijattua joltain 400€. Kai se on saanutkin, kun jaksaa jatkaa vielä.



Tori.fi on hyvä paikka napata alihinnoteltuja tai asuinkaupungin tavaroita, mutta nettikauppapaikkana todella surkea. Ilmoitus poistuu kokonaan, joten jos et ota kuvakaappausta ennen ostoa, siinähän yrität tehdä sitten rikosilmoitusta jonkun prepaid numeron tai kertakäyttöosotteen perusteella. Huomasin ton onneksi ennen kuin ensimmäinen huijaustapaus tuli mun kohdalle ja olin tallentanut ilmoituksen.
Myydä en todellakaan aio yrittää tuolla sivustolla sen perusteella mitä myyjien suusta on kuullut noutaessa. Sen verran jälkeenjääneitä juttuja tulee Huuto.netissäkin, että en laita lusikkaani tuohon soppaan. Ehkä jotain noudettavaa isoa tavaraa vois myydä sielä.

Ostettaessakin ilmoitus on usein vääristävä, kun ei siitä mitään vahinkoa myyjälle koidu. Esim. menin ostaa kannettavaa, joka ois ollut ihan eri kannettava (prossu, näyttis, näyttö, kunto) mitä myytiin ilmoituksessa. Huomasin ja hihat palo, niin löyty sieltä vähän paremmin vastaavakin, mutta siitäki joutu tinkimään sen kunnon ollessa niin paska.
Olen kans todennut että hintaehdotukset kannattaa pitää estettyinä kaikenmaailman kalastelijoiden takia. Silti tarmokkaimmat pistää sen ehdotuksensa sinne kysymyksenä kun ehdotukset on estetty.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Torista oon ostanu paljonkin tavaraa juurikin omalta paikkakunnalta tai lähiseuduilta max. 20km säteellä. Toimii hyvin ostajana. Mutta myyjänä ei, jos myyt omassa käytössä ollutta kympin-kahden kilkettä, sanotaan nyt vaikka akkuporakonetta akkuineen ja säilytyslaatikoineen. Tikissä oleva laatumerkki. Hinta se 25 euroa, ilmoituksessa selkeästi VAIN nouto, niin jo vain tulee kyselyjä Utsjokea myöten, että voitko postittaa/laittaa matkahuollolla tjsp.

Juuh okei, pakkaan ja paketoin, vien autolla postiin, maksan puolet tuotteen hinnasta postimaksua ja jännäkakka housussa odottelen F5 hakaten milloin muutama euro kilahtaa tilille, kun postiennakko ei käy ostajalle.

Toki jos satasien tavaraa myy, sitten tuo lähettely onnistuu, ja ostajatkin yleensä on ok postiennakon kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
Torista oon ostanu paljonkin tavaraa juurikin omalta paikkakunnalta tai lähiseuduilta max. 20km säteellä. Toimii hyvin ostajana. Mutta myyjänä ei, jos myyt omassa käytössä ollutta kympin-kahden kilkettä, sanotaan nyt vaikka akkuporakonetta akkuineen ja säilytyslaatikoineen. Tikissä oleva laatumerkki. Hinta se 25 euroa, ilmoituksessa selkeästi VAIN nouto, niin jo vain tulee kyselyjä Utsjokea myöten, että voitko postittaa/laittaa matkahuollolla tjsp.

Juuh okei, pakkaan ja paketoin, vien autolla postiin, maksan puolet tuotteen hinnasta postimaksua ja jännäkakka housussa odottelen F5 hakaten milloin muutama euro kilahtaa tilille, kun postiennakko ei käy ostajalle.

Toki jos satasien tavaraa myy, sitten tuo lähettely onnistuu, ja ostajatkin yleensä on ok postiennakon kanssa.
Teet aivan väärin. Ostaja maksaa lähetyskulut, näin se on verkkokaupoissakin. Tuotteen hinnan ja postikulut otat tilillesi tms maksu systeemi ja paketti lähtee vasta kun rahat näkyvät tililläsi. Postiennakko kannattaa unohtaa suosiolla. Paketin voi nakata samalla kun käy vaikka kaupassa. Hankalasti pakattavissa tuotteissa perit pientä lisähintaa lähettämisestä ja ilmoitat selvästi sen ilmoituksessa kuten myös sinulle sopivat maksutavat.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Voiko siellä torissa muut myyjät ilmoittaa asiattomista/epäuskottavista/jne ilmoituksista? Jospa sen toisiksi halvimman pleikkarin myyjä on katsonut aiheelliseksi karsia kilpailua ja painellut vasikkanappia.
Ilmoitustani ei siis koskaan julkaistu edes. Ei päässyt Tori.fi filtteristä läpi.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Teet aivan väärin. Ostaja maksaa lähetyskulut, näin se on verkkokaupoissakin. Tuotteen hinnan ja postikulut otat tilillesi tms maksu systeemi ja paketti lähtee vasta kun rahat näkyvät tililläsi. Postiennakko kannattaa unohtaa suosiolla. Paketin voi nakata samalla kun käy vaikka kaupassa. Hankalasti pakattavissa tuotteissa perit pientä lisähintaa lähettämisestä ja ilmoitat selvästi sen ilmoituksessa kuten myös sinulle sopivat maksutavat.
Näinhän se on, mutta lähinnä tarkoitus päästä sujuvasti eroon itselle tarpeettomasta tavarasta. Siksi ilmoituksessa onkin selkeästi vain nouto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 541
Tori.fi on tullut käytettyä lähinnä tässä 50km säteellä. Olen myynyt ja ostanut eikä mitään venkuloinita ole ollut toistaiseksi kun kaupat on sovittu.
Ihan asiallista porukkaa ollut aina vastassa.

Viimeksi kauppasin keinutuolin vain noutona niin tottakai tuli pari viestiä n. 50km päästä "kulkeutuisiko tänne ja tänne"? Vastasin vain että kyllähän
kulkeutuu jos noudat.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Vittu mitä paskaa. Yritä siinä nyt huonekaluja kun jengi ei ilmoita puhelin numeroita, puhumattakaan mitoista...
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Hehheh taas, oli tavaraa poiskantohintaan, eli tule paikalle vie kamat pois ilman että raha liikkuu. Eikös silti tontille ilmesty näitä valittajia. No on tää vähän käytetty ja tuossa on nirhauma ja värikin on väärä. Mitä helvettiä, nää on ilmaisia, vie pois, käytä, myy eteenpäin tai mitä ikinä, mutta kunhan tavara liikkuu ja joku on iloinen.

Ei käy näköjään näille vitun hipstereille. Sitten valitetaan, kun jätemaksut nousee ja porukka dumppaa tavaraa lähimetsään.

Taidan suosia Kuusakoskea tavaran hävittämisessä tästä eteenpäin. Yrittää tehdä hyvää ja kierrättää, mutta saa vain vittuilua.
 
Viimeksi muokattu:

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Kunnollisten myynti-ilmoitusten teko hyvillä kuvilla tuntuu olevan kyllä aika hämmentävän vaikeaa aika monelle. Koita tässä nyt metsästää hyväkuntoisia PS1 pelejä kun jos siinä ilmoituksessa ylipäätään on kuvan kuvaa, niin todella harvassa on kunnollista kuvaa levyn pohjapuolelta. Ja jos ilmoituksen jättäjällä on kallon sisällä välähtänyt ja tajunnut moisen ottaa, se on sitten joko otettu aivan surkeassa valossa josta ei näe hittoakaan tai sitten se on niin täynnä jotain pölyä ettei siitä näe kaukoputkellakaan mitkä ovat naarmuja ja mitkä ei. Ei vaan voi käsittää miten ei voi ihminen tajuta pyyhkäistä niitä pölyjä pois levystä ennen kuvan ottoa, kylläpä vaatisi paljon vaivaa.

Jatkuvasti saisi olla kyselemässä yksityisviestillä kuvia pohjasta, vaan tulee kyllä melkein aina hypittyä suoraan yli. Onneksi poikkeuksiakin joskus osuu kohdalle mutta kovin harvassa ovat.
Toivottavasti ei haittaa, että vastaan tänne Netin kauppapaikat -ketjuun - jo siksi, ettei harmita tämä juuri nyt, ja koska asia on aika usein vastaan tuleva esim. Huuto.netissä ja sopii siksi tänne.

Mutta mitä kirjoitat, on monen ilmoituksen ongelma. Moni ottanee nykyään kännykällä kuvat, mutta nekin alkavat tuottamaan jo sen verran hyviä kuvia, että tuntuu joidenkin epäselvien kuvien olevan oikein tarkoitus kuin vahinko tai osaamattomuutta. Ja joskus onkin ollut selvästi tahallisesta toiminnasta.

Olin ostamassa erästä kovasti etsimääni tuotetta Huuto.netistä. Valitettavasti ilmoituksen kuvat olivat epäselviä, joista oli todella vaikea sanoa missä kunnossa tuote oli. Kysyin tarkempia/valoisampia yms. kuvia, selitin mitä haluaisin nähdä. Myyjä otti yhden, astetta valoisamman, mutta yhtä epäselvän sutun. Annoin asian olla. Myöhemmin löytyi onneksi oikein namupalakunnossa oleva (eri myyjältä), ja kas, kuvat olivat selkeät. Kaupat tuli. Eli herää kysymys, että kuinkahan usein ne epäselvät kuvat ovat juurikin todiste siitä, ettei tavara välttämättä ole hyvässä kunnossa ja sitä kuntoa halutaan peittää. Ei tietenkään kaikki, mutta ostaja voi olla terveesti epäluuloinen, jos tärkeistä asioista ei sitten millään löydy/pyydettäessä saa selkeämpiä kuvia.

Samoin, olipa myytävä asia kuinka haluamani tahansa, jos myyjä vetää aiheellisesta kysymyksestä herneet nenään, niin ostamatta jää. Ja myyjä lentää estolistalle (Huuto.netin harvoja parannuksia, tosin toteutus voisi olla parempi). Yhdenkin myyjän tuote, josta olin kiinnostunut, näyttää olevan edelleen myynnissä. Olisi ehkä kannattanut vastata kysyttyyn kysymykseen (kysyn ainoastaan aiheesta, esim. jos kuvasta tai annetuista tiedoista ei selviä jotain olennaista, en koskaan ehdottele hintaan tms. muualla määriteltyjä juttuja).

Mutta on positiivisiakin kokemuksia. Eräs myyjä ilmoitti, että totta kai hän ottaa tarkemmat kuvat, ja ymmärsi että, niistä tosiaan näkyi kulumaa yms, joita epäilin mutta en voinut varma olla alkup. epämääräisten kuvien vuoksi. Myyjä on käyttänyt tuotteen myynnissä jatkossa niitä selkeämpiä kuvia.

Pieni vaiva tehdä asiallinen myynti-ilmoitus jo alun perin, niin ei tule niitä ärsyttäviä tiedusteluja.:tup:
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Toivottavasti ei haittaa, että vastaan tänne Netin kauppapaikat -ketjuun - jo siksi, ettei harmita tämä juuri nyt, ja koska asia on aika usein vastaan tuleva esim. Huuto.netissä ja sopii siksi tänne.

Mutta mitä kirjoitat, on monen ilmoituksen ongelma. Moni ottanee nykyään kännykällä kuvat, mutta nekin alkavat tuottamaan jo sen verran hyviä kuvia, että tuntuu joidenkin epäselvien kuvien olevan oikein tarkoitus kuin vahinko tai osaamattomuutta. Ja joskus onkin ollut selvästi tahallisesta toiminnasta.

Olin ostamassa erästä kovasti etsimääni tuotetta Huuto.netistä. Valitettavasti ilmoituksen kuvat olivat epäselviä, joista oli todella vaikea sanoa missä kunnossa tuote oli. Kysyin tarkempia/valoisampia yms. kuvia, selitin mitä haluaisin nähdä. Myyjä otti yhden, astetta valoisamman, mutta yhtä epäselvän sutun. Annoin asian olla. Myöhemmin löytyi onneksi oikein namupalakunnossa oleva (eri myyjältä), ja kas, kuvat olivat selkeät. Kaupat tuli. Eli herää kysymys, että kuinkahan usein ne epäselvät kuvat ovat juurikin todiste siitä, ettei tavara välttämättä ole hyvässä kunnossa ja sitä kuntoa halutaan peittää. Ei tietenkään kaikki, mutta ostaja voi olla terveesti epäluuloinen, jos tärkeistä asioista ei sitten millään löydy/pyydettäessä saa selkeämpiä kuvia.

Samoin, olipa myytävä asia kuinka haluamani tahansa, jos myyjä vetää aiheellisesta kysymyksestä herneet nenään, niin ostamatta jää. Ja myyjä lentää estolistalle (Huuto.netin harvoja parannuksia, tosin toteutus voisi olla parempi). Yhdenkin myyjän tuote, josta olin kiinnostunut, näyttää olevan edelleen myynnissä. Olisi ehkä kannattanut vastata kysyttyyn kysymykseen (kysyn ainoastaan aiheesta, esim. jos kuvasta tai annetuista tiedoista ei selviä jotain olennaista, en koskaan ehdottele hintaan tms. muualla määriteltyjä juttuja).

Mutta on positiivisiakin kokemuksia. Eräs myyjä ilmoitti, että totta kai hän ottaa tarkemmat kuvat, ja ymmärsi että, niistä tosiaan näkyi kulumaa yms, joita epäilin mutta en voinut varma olla alkup. epämääräisten kuvien vuoksi. Myyjä on käyttänyt tuotteen myynnissä jatkossa niitä selkeämpiä kuvia.

Pieni vaiva tehdä asiallinen myynti-ilmoitus jo alun perin, niin ei tule niitä ärsyttäviä tiedusteluja.:tup:
Jep, kyllähän niitä koijareita piisaa. Rassaa vaan se epätietoisuus onko missanut oikeasti hyväkuntoista kamaa ihan vaan siksi että se myyjän kyky tehdä myynti-ilmoitus on ollut ala-aste tasoa, kun ei noita hakemiani hyväkuntoisia NTSC-pleikkapelejä kyllä taivaalta sada.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 887
kuulosti ihan omalta äipältä myyjänä, suttuiset kuvat joka myynti palstalla. kun käyttää halppisluuria jossa kamera vuodelta peruna. studiossakaa saa muutaku suttuista kuvaa aikaiseksi :dead: jotku ei vaa lähde älyluureihin
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 887
ihteeni ärsyttää kun kattoo electroniikkaa nii monesti onse yks kuva ja myynti teksti myydän pois ylimääräisenä. sit pitää mennä googlettamaan specksejä ja kuvia muista kuvakulmista kun ei oo voitu ilmotuksee laittaa
 

TSN

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
492
ihteeni ärsyttää kun kattoo electroniikkaa nii monesti onse yks kuva ja myynti teksti myydän pois ylimääräisenä. sit pitää mennä googlettamaan specksejä ja kuvia muista kuvakulmista kun ei oo voitu ilmotuksee laittaa
No itseä taas ärsyttää myynti-ilmoitukset mihin on kopioitu melkein koko ohjekirja kuvauksineen. Perustiedot nyt voi laittaa, mutta kyllä ne loput voi itse googlata. Ilmoitukseen vain kyseiseen yksilöön kohdistuvat tiedot, toimiiko kaikki onko naarmuja tai kulumia, yms.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 887
meinasinkin lähinnä et ne tärkeimmät tiedot eikä koko ohjekirjaa. vinyylisoittimis rupes vituttaa ku harva mainihtee millä liittimilläkää koko vehe on
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
No itseä taas ärsyttää myynti-ilmoitukset mihin on kopioitu melkein koko ohjekirja kuvauksineen. Perustiedot nyt voi laittaa, mutta kyllä ne loput voi itse googlata. Ilmoitukseen vain kyseiseen yksilöön kohdistuvat tiedot, toimiiko kaikki onko naarmuja tai kulumia, yms.
Joo eBayssa saa kyllä aina loikata sen kilometrin mittaisen automaattituotekuvauksen yli sinne myyjän itse kirjoittamiin kuvauksiin...

... jotka kyllä usein on sitä "hyvässä kunnossa" kamaa joka ei oikein sovi siihen mikä näkyy jo ensimmäisessä kuvassa.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 004
Kertokaapas kokeneemmat kaupustelijat. Laitoin erään tuotteen facessa myyntiin ja kirjoitin selvästi että epäilen tuotteen aitoutta (ostin ulkomailta ja halvalla), enkä halua mainita merkkiä sen tarkemmin jos käsissä olisikin taidokas väärennös. Nyt siellä sitten vängätään siitä olenko tekemässä jotain lainvastaista... laitoinpa toimitustavaksikin vain nouto että voi itse todeta miten asia on. Ja selkeät kuvat toki.

Olenko nyt rikollinen sitten?
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Kertokaapas kokeneemmat kaupustelijat. Laitoin erään tuotteen facessa myyntiin ja kirjoitin selvästi että epäilen tuotteen aitoutta (ostin ulkomailta ja halvalla), enkä halua mainita merkkiä sen tarkemmin jos käsissä olisikin taidokas väärennös. Nyt siellä sitten vängätään siitä olenko tekemässä jotain lainvastaista... laitoinpa toimitustavaksikin vain nouto että voi itse todeta miten asia on. Ja selkeät kuvat toki.

Olenko nyt rikollinen sitten?
Tuoteväärennösten myynti on yleisesti kiellettyä kauppapaikoissa ja ainakin selvä voittoa hakeva jälleenmyynti on laitonta. En tiedä onko tuollainen yksittäisrojun myynti myös laitonta, mutta voi siitä sanomista tulla jos se on jonkin tunnetun merkin väärennös ja kyseisen firman inkvisitio-osasto huomaa sen joko suoraan tai internetin loukkaantujien ilmiannosta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
92
Laitoin vanhan fillarini myyntiin toriin satasella. Tuli pyyntö, että laittaisin sen tulemaan Matkahuollolla ja maksaisi osan heti ja osan vasta sitten kun on saanut fillarin ja nähnyt sen. Kaikenlaisiin ostajiin sitä törmääkin. Ei tullut kauppoja.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
934
Näinhän se on, mutta lähinnä tarkoitus päästä sujuvasti eroon itselle tarpeettomasta tavarasta. Siksi ilmoituksessa onkin selkeästi vain nouto.
Noudolla helposti tavarasta eroon? Ikinä ei noutaja ole oikeaan aikaan hakemassa tuotetta tai peruuttaa viime hetkellä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Noudolla helposti tavarasta eroon? Ikinä ei noutaja ole oikeaan aikaan hakemassa tuotetta tai peruuttaa viime hetkellä.
Meillä on ollut etu kun voi jättää kuistille tavaran noudettavaksi, eikä tarvitse itse päivystää. Maksu on tullut joka kerta ja pari kertaa myös ilmaiseksi annetusta. :)
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
142
Käyttänyt kanssa Huuto.nettiä vuodesta 2000. En ollut varmaan viiteen vuoteen käyttänyt ollenkaan kunnes joku aika sitten laitoin ylimääräistä kamaa myyntiin. Kyllä riitti hintaehdotuksia ja kyselijää. Yksikin neiti oli tulossa hakemaan sohvaa kolme kertaa. Joka kerta joutu venailee himassa tuleekohan vai ei. Sanoin kolmannen kerran jälkeen, ettei tarvii tulla ollenkaan. Meni pari päivää ni laitoin lisää tavaraa myyntiin ja taas sama tyyppi oli tulossa noutamaan "heti". Helpommalla pääsee kun hukkaa johonkin lähipiiriin tai tilaa kierrätyskeskuksen noutamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
Käyttänyt kanssa Huuto.nettiä vuodesta 2000. En ollut varmaan viiteen vuoteen käyttänyt ollenkaan kunnes joku aika sitten laitoin ylimääräistä kamaa myyntiin. Kyllä riitti hintaehdotuksia ja kyselijää. Yksikin neiti oli tulossa hakemaan sohvaa kolme kertaa. Joka kerta joutu venailee himassa tuleekohan vai ei. Sanoin kolmannen kerran jälkeen, ettei tarvii tulla ollenkaan. Meni pari päivää ni laitoin lisää tavaraa myyntiin ja taas sama tyyppi oli tulossa noutamaan "heti". Helpommalla pääsee kun hukkaa johonkin lähipiiriin tai tilaa kierrätyskeskuksen noutamaan.
Hintaehdotukset voi estää. Itsellä näin on joka ilmoituksessa koska niistä on aivan liikaa vaivaa. Annoitko negatiivisen palautteen lunastamattomasta huudosta?
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 004
Mitäs kauppapaikkaa suosittelisitte, kun... Myisin merkkilenkkarit jotka liian pienet ja uutena boxissaan. En jaksa säätää sen enempää, vaan pelkkä nouto Hki keskusta. En ole käyttänyt kuin FB:n alueellisia myyntijuttuja ja vähän huonoja kokemuksia siitä. Ebayta ei taida kukaan suomessa juuri käyttää myyntiin?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Mitäs kauppapaikkaa suosittelisitte, kun... Myisin merkkilenkkarit jotka liian pienet ja uutena boxissaan. En jaksa säätää sen enempää, vaan pelkkä nouto Hki keskusta. En ole käyttänyt kuin FB:n alueellisia myyntijuttuja ja vähän huonoja kokemuksia siitä. Ebayta ei taida kukaan suomessa juuri käyttää myyntiin?
No tori.fi on se helppous. Muistelen että huuto.net oli vähän paremmat tunnistautumiset (palautesysteemit jne) tai jotain (ja oliko siellä maksullisuus myös?) kun pari vuotta sitten itse tein valinnan näiden välillä. Ainakin silloin oli tori.fi helpompi ja nopeampi käyttää. Toki voi olla että torissa on sitten enemmän huuhaata mutta noinhan se vain menee.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Torissa on oikeasti helppo tehdä kauppaa. Jossain kohtaa tunnistaa huuhaa-ostajat ja huvikseen kyselijät. En jaksa edes vastata sähköpostikyselyihin, kun niihin ei tule koskaan mitään vastausta. Tietokonetta kun myy ja tulee tekstari "montako fps pubgissa", niin jätän vastaamatta. Tuollainen "montako fps pubgissa" viittaa johonkin 15-kesäiseen, joka kyselee huvin ja urheilun vuoksi. Joskus noihin jaksoi vastata, mutta sitten ei yhtäkkiä tuu vastausta tai viimeinen viesti on "äiti sanoi että on liian kallis". Myyjänä ja ostajana kauppa on helppoa, kun molemmat haluaa suorittaa kaupan ja that's it. Jos on jotain jonka voi selvittää googlella, esim paljonko se i5 3470 ja gtx 770 antaa fps jossain pelissä, niin selvitä itse äläkä vaivaa myyjää tyhmillä kysymyksillä.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Mulla on Tori.fi:n kanssa tekninen ongelma, että esim. Tietotekniikka -> Oheislaitteet jälkeen ei tule alivalintoja. Tiedän, että siellä on alla Näytöt ja koko" mutta ne ei näy. Mites muilla?
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Minkälaiset kokemukset on Facebookin marketplacesta? Siinä pystyy ihan pääsivulla hakemaan myytäviä tuotteita ilman ryhmiä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
363
Tori.fistä tullut nyt kolme kertaa hylsy ilmoituksesta. Ensin meni läpi mutta laitoin pari lisäkuvaa niin nyt ei mene millään läpi. Ensin ei otsikko ollut hyvä, kun oli polkupyörän nimi siinä niin muutin sen sitten "Polkupyörä 22 tuumaa" ja lisäsin vielä tekstiin, että on kuin jopo-klooni. Seuraavaksi väittävät, että on tuoteväärennös ja kuvissa on polkupyörä jostain 60-70 luvulta. Ihme touhua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Jopo-klooni. Ehkä se oli toi klooni -sana joka sai jonkun softan sekoamaan.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 585
Joskus eksyy selailemaan toria ihan katsoen mitä on tarjolla. Kyllä saa ihmetellä isoa osaa ilmoituksia:tdown:

"Myydään hyvä läppäri, n 6 vuotta vanha, 1näppäin rikki mut muuten toimii kaikki" ja hintapyyntö yli 200euroa:grumpy: ei speksejä, ei merkkiä ja kuva suttuinen

Samoin törmäsin modeemin jossa teksti "hyvä uusi modeemi" ja hintapyyntö 40e, pieni valkoinen boksi kuvana otettu niin läheltä ettet näe merkkiä tai tiedä esim mitä on modeemin takana

Paljon huonoja tai suttuisia kuvia, hupaisin oli dellin "huippuyrityskoneesta", jossa ei tietenkään speksejä ja kuva läppäristä kiinni oluttölkki vieressä.

Hei ihmiset jotain yritystä noihin myyntitietoihin ja hyvää kuvaa kehiin. Pyytää saa mitä haluaa (ei se tyhmä joka pyytää), mutta jos oikeasti haluat tuotteen myydyksi niin suhteuta vähän sitä hintaa tuotteeseen, vuosiin mitä käytetty, maksaisitko itse? Katso edes myyvätkö muut sitä samaa halvemmalla. Yleensäkin menee elämässä niin että jos haluat rahaa niin näe jotain vaivaa asian eteen.

Hyvä olisi myös opetella jonkinlainen kaupankäynti etiketti.
- Lue ilmoitus huolella niin ei tarvitse kysyä uudelleen ilmoituksessa jo todettuja asioita.
- "70e" oli viimeisin viesti jonka sain kännykkään tuntemattomasta numerosta. Kesti hetken tajuta, että varmaan joku potentiaalinen toriostaja. Laita nimesi perään ja esim "Bongasin tuotteesi X torissa, Käykö 70e?"/Pasi
-Tinkaa jos haluat (ellei sitä ilmoituksessa ole kielletty), mutta älä tarjoa heti 100e maksavalle tuotteelle "50e!":facepalm:

Tämmöisiä mietteitä
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 870
En tiedä onko tässä ketjussa keskusteltu aiheesta aiemmin, mutta onko muut huomanneet kuinka pahasti Torin haku kusee? Ilmeisesti joitakin tiettyjä osastoja koskien haku näyttää koskevan myös alaosaston nimeä. Eli jos osaston nimi on Pannut ja padat, ja haet osastosta vaikka hakujonolla "*pannu* EI padat", niin tuloksena on nolla tulosta. Olen infonnut Torin ylläpitoa asiasta jo pari vuotta sitten, mutta sain täysin turhanpäiväisen vastauksen, tyyliin "ei kiinnosta p*skaakaan, mä olen vaan töissä täällä". Pari päivää sitten laitoin uuden viestin ja homma meni muistaakseni täsmälleen samallailla, eli ensimmäistä viestiä ei lueta kunnolla ollenkaan ja toisen kovisteluviestin jälkeen tulee toteamus, että "otan asian esiin seuraavassa KEHITYSpalaverissa". Tyyppiesimerkki nolla-asiakaspalvelusta. Spoilerin alla sähköpostitketju, uusimmasta viestistä vanhimpaan.

aspa (Tori.fi)


Hei,

Kiitos hyvästä ehdotuksestasi palveluun liittyen!

Otan asian esiin seuraavassa kehityspalaverissamme.

Palaathan asiaan jos mieleesi tulee muita toiveita.

Sinulla on mahdollista lisätä ilmoitukseesi hakusanoja, jolloin ilmoituksesi voi löytyä hausta.

Voit lisätä hakusanat ilmoituksen kuvauskenttään esim. monikkomuodoissa.

Toivottavasti saamme asiaan parannusta tulevaisuudessa.

Ystävällisin terveisin,
aspa - Tori.fi asiakaspalvelutiimi

-----------------------------------------------------

Hei,

Miksi tuhlaat aikaani? Et selvästikään joko lukenut viestiäni lainkaan tai ymmärtänyt sitä. Voitko ystävällisesti ohjata yhteydenottoni esimiesportaassa ylöspäin, tai sellaiselle hakukoneen toiminnan perusteet ymmärtävälle toiselle henkilölle, jolta saan kuittauksen, että viestini on tullut ymmärretyksi ja hakukoneen selkeä vika huomioiduksi.

terv. minä

________________________________
Lähettäjä: aspa (Tori.fi asiakaspalvelu) <support@tori.zendesk.com>
Lähetetty: sunnuntai 9. syyskuuta 2018
Vastaanottaja: minä
Aihe: [Tori.fi] Asia: Teillä on edelleen korjaamatta tuo erittäin ikävä hakua koskeva bugi, vaikka olen siitä infonnut jo paljon aiemmin. Eli ainakin joitakin osastoja k...


--------------------------------------------------------

aspa (Tori.fi)


Hei!

Kiitos yhteydenotostasi.

Hakujärjestelmämme toimii niin että se hakee ilmoituksen otsikosta ja kuvaustekstisät haettuja sanoja. Kun käytät hakusanoja löytääksesi ilmoituksen, voit etsiä juuri samaa sanaa joka on ilmoituksessa, tai käyttää tähteä (*). Voit lukea tarkemmin miten hakumoottori toimii osoitteessa http://tuki.tori.fi/hc/fi/articles/202419842-Hakuohjeita

Otathan meihin yhteyttä kaikissa lisäkysymyksissä - autamme mielellämme!

Kiitos kärsivällisyydestäsi!

Ystävällisin terveisin,
Aspa - Tori.fi asiakaspalvelutiimi


-------------------------------------------------------

minä

9. syysk.

Teillä on edelleen korjaamatta tuo erittäin ikävä hakua koskeva bugi, vaikka olen siitä infonnut jo paljon aiemmin. Eli ainakin joitakin osastoja koskien haku tuntuisi koskevan myös osaston nimeä, eli tuottavan tuloksia osaston nimellä tai EI-operaattoria käytettäessä jättäen selvästi sellaisia osaston kohteita/kaikki kohteet pois tuloksista, jotka eivät sisällä poissuljettavaa sanaa muualla, kuin osaston nimessä. Joka tapauksessa hakukoneessa on selvää mätää ja se toimii aika usein selvän virheellisesti. Esim. alla oleva haku ei löydä yhtään tulosta, ilman, että EI-operaattorin poistaa kokonaan, jolloin tuloksia löytyy viitisen kappaletta, eikä yhdessäkään niistä ole sanaa "ikkunat", muuta kuin osaston nimessä:
Tori.fi - Ilmoituksia: hakusanalla *äänieristysovi* EI *ikkunat*, rakennustarvikkeet ja työkalut, koko Suomi.

edit: typo korjattu hakuesimerkistä
 
Viimeksi muokattu:

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
"otan asian esiin seuraavassa KEHITYSpalaverissa". Tyyppiesimerkki nolla-asiakaspalvelusta.
Milloin lienee tuo seuraava kehityspalaveri. Sinne on menossa moni minunkin valittelema asia. Tai ainakaan ei asioille ole tapahtunut mitään, eikä asioihin ole koskaan palattu, joten oletan että palaveri on vasta edessäpäin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 870
Milloin lienee tuo seuraava kehityspalaveri. Sinne on menossa moni minunkin valittelema asia. Tai ainakaan ei asioille ole tapahtunut mitään, eikä asioihin ole koskaan palattu, joten oletan että palaveri on vasta edessäpäin.
Eiköhän tuo vastaus asioiden kehityspalaveriin viemisestä ole vain kummelimainen tapa piilov*ttuilla asiakkaalle, joka kehtasi vaivata asiakaspalvelijaa. :D Huomasiko joku muukin, että Torin hakukoneen maksimimerkkimäärälle on ihan tässä lähiaikoina laitettu aika huomattava rajoitus? Aiemmin ei vissiin ollut lainkaan, mutta nyt on niin lyhyt, että haittaa jo selvästi ainakin pidempien hakuvahtien luomista. En uskaltanut mennä katsomaan, ovatko pätkäisseet olemassa olleet pitkät hakuvahtijonot lyhyemmiksi, siinä toivossa jos olisivat säilyneet kunnes muokkaa ja koskeeko vain uusia hakuja.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Eiköhän tuo vastaus asioiden kehityspalaveriin viemisestä ole vain kummelimainen tapa piilov*ttuilla asiakkaalle, joka kehtasi vaivata asiakaspalvelijaa. :D
Joo. No, en ihan tosissani oleta tuollaista palaveria koskaan tulevaksi. Joskus kauan sitten noita palautteita jaksoin laitella tuonne, kunnes totesin, ettei kiinnosta tippaakaan. Yhtään asiaa ei korjattu tai parannettu.
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 622
En tiedä onko tässä ketjussa keskusteltu aiheesta aiemmin, mutta onko muut huomanneet kuinka pahasti Torin haku kusee? Ilmeisesti joitakin tiettyjä osastoja koskien haku näyttää koskevan myös alaosaston nimeä. Eli jos osaston nimi on Pannut ja padat, ja haet osastosta vaikka hakujonolla "pannu EI pata", niin tuloksena on nolla tulosta. Olen infonnut Torin ylläpitoa asiasta jo pari vuotta sitten, mutta sain täysin turhanpäiväisen vastauksen, tyyliin "ei kiinnosta p*skaakaan, mä olen vaan töissä täällä". Pari päivää sitten laitoin uuden viestin ja homma meni muistaakseni täsmälleen samallailla, eli ensimmäistä viestiä ei lueta kunnolla ollenkaan ja toisen kovisteluviestin jälkeen tulee toteamus, että "otan asian esiin seuraavassa KEHITYSpalaverissa". Tyyppiesimerkki nolla-asiakaspalvelusta. Spoilerin alla sähköpostitketju, uusimmasta viestistä vanhimpaan.

aspa (Tori.fi)


Hei,

Kiitos hyvästä ehdotuksestasi palveluun liittyen!

Otan asian esiin seuraavassa kehityspalaverissamme.

Palaathan asiaan jos mieleesi tulee muita toiveita.

Sinulla on mahdollista lisätä ilmoitukseesi hakusanoja, jolloin ilmoituksesi voi löytyä hausta.

Voit lisätä hakusanat ilmoituksen kuvauskenttään esim. monikkomuodoissa.

Toivottavasti saamme asiaan parannusta tulevaisuudessa.

Ystävällisin terveisin,
aspa - Tori.fi asiakaspalvelutiimi

-----------------------------------------------------

Hei,

Miksi tuhlaat aikaani? Et selvästikään joko lukenut viestiäni lainkaan tai ymmärtänyt sitä. Voitko ystävällisesti ohjata yhteydenottoni esimiesportaassa ylöspäin, tai sellaiselle hakukoneen toiminnan perusteet ymmärtävälle toiselle henkilölle, jolta saan kuittauksen, että viestini on tullut ymmärretyksi ja hakukoneen selkeä vika huomioiduksi.

terv. minä

________________________________
Lähettäjä: aspa (Tori.fi asiakaspalvelu) <support@tori.zendesk.com>
Lähetetty: sunnuntai 9. syyskuuta 2018
Vastaanottaja: minä
Aihe: [Tori.fi] Asia: Teillä on edelleen korjaamatta tuo erittäin ikävä hakua koskeva bugi, vaikka olen siitä infonnut jo paljon aiemmin. Eli ainakin joitakin osastoja k...


--------------------------------------------------------

aspa (Tori.fi)


Hei!

Kiitos yhteydenotostasi.

Hakujärjestelmämme toimii niin että se hakee ilmoituksen otsikosta ja kuvaustekstisät haettuja sanoja. Kun käytät hakusanoja löytääksesi ilmoituksen, voit etsiä juuri samaa sanaa joka on ilmoituksessa, tai käyttää tähteä (*). Voit lukea tarkemmin miten hakumoottori toimii osoitteessa http://tuki.tori.fi/hc/fi/articles/202419842-Hakuohjeita

Otathan meihin yhteyttä kaikissa lisäkysymyksissä - autamme mielellämme!

Kiitos kärsivällisyydestäsi!

Ystävällisin terveisin,
Aspa - Tori.fi asiakaspalvelutiimi


-------------------------------------------------------

minä

9. syysk.

Teillä on edelleen korjaamatta tuo erittäin ikävä hakua koskeva bugi, vaikka olen siitä infonnut jo paljon aiemmin. Eli ainakin joitakin osastoja koskien haku tuntuisi koskevan myös osaston nimeä, eli tuottavan tuloksia osaston nimellä tai EI-operaattoria käytettäessä jättäen selvästi sellaisia osaston kohteita/kaikki kohteet pois tuloksista, jotka eivät sisällä poissuljettavaa sanaa muualla, kuin osaston nimessä. Joka tapauksessa hakukoneessa on selvää mätää ja se toimii aika usein selvän virheellisesti. Esim. alla oleva haku ei löydä yhtään tulosta, ilman, että EI-operaattorin poistaa kokonaan, jolloin tuloksia löytyy viitisen kappaletta, eikä yhdessäkään niistä ole sanaa "ikkunat", muuta kuin osaston nimessä:
Tori.fi - Ilmoituksia: hakusanalla *äänieristysovi* EI *ikkunat*, rakennustarvikkeet ja työkalut, koko Suomi.
Hyvä huomio. Näköjään sekä osasto että alaosasto ovat mukana haussa. Voi todentaa siten, että estii jonkun ilmoituksen, jossa itse ilmoituksessa ei ole samoja sanoja kuin osastossa. Ilmoitus löytyy silti haulla, jossa osaston nimi on mukana. Jos samaan hakuun osaston nimen tilalle laittaa jotain hölynpölyä, ilmoitusta ei löydy.

Edit: Tai vaikka näin: Tori.fi - Ilmoituksia: hakusanalla lastentarvikkeet vaunut, lastentarvikkeet ja lelut, rattaat ja vaunut, koko Suomi.
Jos ottaa haun tyhjäksi, tuloksia on ihan yhtä paljon kuin noilla hakusanoilla eli kaikki osion ilmoitukset :btooth:

Varmaan ihan tarkoituksella tehty noin, että haku toisi mahdollisimman paljon tuloksia, mutta tuottaa kieltämättä vähän outoja tilanteita välillä.

Aspan vastaus on kyllä sitä itseään. Mutta jos niitä ei kiinnosta, niin miksi vaivautua. Toki noissa haun ohjeissa voisi ainakin olla asiasta maininta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 477
Viestejä
4 192 430
Jäsenet
70 744
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom