Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
En, ymmärsin että tiukkaan hintaan suutut ja vastaat tasan sen hintapyynnön

Edit: luin väärin. Sori. Lauantain jatkoja kaikille!
?? Kerroin vastaavani "tiukkaan hintaan" hintapyynnölläni kuten itsekin sanoit tekeväsi. Miksi minä tekisin sen suuttuneena, mutta sinä et? Mitä.. täh? Antaa olla. :D
edit: no problem.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
487
Usein näkee iphone 8/x puhelimia myynnissä. Uusia, avaamattomia paketteja ja jopa kuittikin löytyy. Jos ostos kaduttaa niin miksei vaan palauta takaisin myymälään? Onko vaiva liian suuri, että mieluummin myydään muutama satasen tappiolla pois?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 063
Usein näkee iphone 8/x puhelimia myynnissä. Uusia, avaamattomia paketteja ja jopa kuittikin löytyy. Jos ostos kaduttaa niin miksei vaan palauta takaisin myymälään? Onko vaiva liian suuri, että mieluummin myydään muutama satasen tappiolla pois?
Se on nollakorkoista lainaa kun osarilla ostaa luurin puhelinmyymälästä.
 
Liittynyt
16.01.2018
Viestejä
238
Usein näkee iphone 8/x puhelimia myynnissä. Uusia, avaamattomia paketteja ja jopa kuittikin löytyy. Jos ostos kaduttaa niin miksei vaan palauta takaisin myymälään? Onko vaiva liian suuri, että mieluummin myydään muutama satasen tappiolla pois?
Osamaksusopimus tulille -> puhelin myyntiin -> saat riihikuivaa käteistä muutaman huntin. Ns. pikavippi.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
673
Toriin laitoin noin vuosi sitten ostoilmoituksen 1080 kortista. No tuli sitten epämääräiseltä myyjältä postia kuvien kanssa. Olin kuitenkin selaillut torin 1080 myynti-ilmoituksia ja huomasin että kyseiset kuvat oli kopioitu yhdestä myynti-ilmoituksesta jossa myytiin referenssi 1080. No huvikseen pyysin lisää kuvia kortista myöskin backplaten puolelta ja sieltähän tuli kuvia Zotac 1080 ministä joissa oli vielä tweaktownin watermarkit alanurkissa :D
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
27
Usein näkee iphone 8/x puhelimia myynnissä. Uusia, avaamattomia paketteja ja jopa kuittikin löytyy. Jos ostos kaduttaa niin miksei vaan palauta takaisin myymälään? Onko vaiva liian suuri, että mieluummin myydään muutama satasen tappiolla pois?
Tätä olen itsekin miettinyt, vaikuttaa hyvin epäilyttävältä. Monesti näkee uusia puhelimia myynnissä useamman kappaleen samalla myyjällä ja myyjän nimi useasti ulkomaalainen. Tulee ensimmäisenä mieleen, että varastettuja tuotteita vai ovatko saaneet jostain muusta maasta tilattua halvalla ja nyt myyvät profitilla? Esim sukulaiset tai kaverit tuoneet mukanaan Suomen ulkopuolelta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
27
Eniten itseäni vituttaa Torissa naurettavan alhaiset hintatarjoukset ja tiedustelut myynnissä olevasta tuotteesta ja sitten vedetään radiohiljaisuus. Ihmisiltä puuttuu täysin peruskäytöstavat.

Ja mainitaan nyt vielä, että Herran Jumala!!! millaisia ilmoituksia Torissa on.... Myydään esim. televisiota tai muuta elektroniikkaa niin mallia ei ole mainittu, eikä mitään muutakaan tärkeää tietoa millä saisi itse tuotteesta tietoa. Muutama huono kuva laitteesta ja sitten elektroniikkaa myydessä erityisesti olisi tärkeää, että laitteesta on kuva kun se on päällä.

Ja sitten ne kysymykset/tarjoukset myynnissä olevasta tuotteesta esim. tekstiviestinä:
50e?
-JP
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hmi
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
349
Puuh tuo tori on kyllä perseeestä.
Jouluna yritin ostaa tavaraa mutta ei.

Laitoin silloin viestiä, että tulen vaikka heti hakemaan hp:lla tavaran ja annoin puhelinnumeron, että soittaisi minulle.
No ei kuulu mtn..laitan 2pv päästä taas viestiä, että onko heebo myymässä vai ei. Eikä taaskaan viestiä. Parin päivästä päästä ilmoitus poistettu.

Eilen sitten bongasin torista taas tuotteen, jonka HP oli 440e. Ajattelin hieman tinkiä, kun mielestäni aavistuksen "kallis", niin tarjosin 400e ja kerroin että voin heti noutaa tuotteen.
=> ei vastausta.

Tänään sitten pistin vielä txt perään, että huomasiko myyjä laittamani mailin ja pyysin soittamaan, kun hän on mailin katsonut.
=> edelleenkään ei vastausta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589


Hotmail näyttää lähettäjäksi tori@tori.fi o_O
Kaappaus, NWO vai Illuminati?
Kuka vaan voi lähettää sähköpostia milla tahansa "sender" -tiedoilla. Yleensä tämä kuitenkin kaatuu vastaanottavan palvelimen filttereihin, koska sen tehtävä on tarkistaa onko lähettäjäksi merkityn domainin (tässä tori.fi) dns-tiedoissa merkitty sallituksi lähettäjäksi sama palvelin ip, josta posti vastaanotettiin. Näyttää vähän siltä, että Torilla ei nuo spf-recordit ole ihan kunnossa.
Kannattaa katsoa ne sähköpostin header-tiedot ja oikea lähettäjä :D
No eihän sielä muuta nää kuin ip:n miltä palvelimelta tuo on tullut.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
Tätä olen itsekin miettinyt, vaikuttaa hyvin epäilyttävältä. Monesti näkee uusia puhelimia myynnissä useamman kappaleen samalla myyjällä ja myyjän nimi useasti ulkomaalainen. Tulee ensimmäisenä mieleen, että varastettuja tuotteita vai ovatko saaneet jostain muusta maasta tilattua halvalla ja nyt myyvät profitilla? Esim sukulaiset tai kaverit tuoneet mukanaan Suomen ulkopuolelta.
Sossu maksaa maahanmuuttajille. Tekevät rahaa ja vuoden päästä tarvitsevat uuden.
Puuh tuo tori on kyllä perseeestä.
Jouluna yritin ostaa tavaraa mutta ei.

Laitoin silloin viestiä, että tulen vaikka heti hakemaan hp:lla tavaran ja annoin puhelinnumeron, että soittaisi minulle.
No ei kuulu mtn..laitan 2pv päästä taas viestiä, että onko heebo myymässä vai ei. Eikä taaskaan viestiä. Parin päivästä päästä ilmoitus poistettu.

Eilen sitten bongasin torista taas tuotteen, jonka HP oli 440e. Ajattelin hieman tinkiä, kun mielestäni aavistuksen "kallis", niin tarjosin 400e ja kerroin että voin heti noutaa tuotteen.
=> ei vastausta.

Tänään sitten pistin vielä txt perään, että huomasiko myyjä laittamani mailin ja pyysin soittamaan, kun hän on mailin katsonut.
=> edelleenkään ei vastausta.
Itse en vastaile viesteihin, kun yleensä aletaan kysellä useissa viesteissä samoja asioita jotka on jo ilmoituksessa. Ja lopuksi ei ostetakkaa.
Tosiaan on noita jotka pitää ilmoituksia kuukausia ja on myyty eikä yhteyttä saa.


Kannattaa katsoa ne sähköpostin header-tiedot ja oikea lähettäjä :D
esim. Gmail salaa tiedot, eli ei näe. Joskus 90 luvulla homma toimi noin .
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 307
Mitäs semmoisessa skenaariossa pitää myyjän oikein tehdä kun on myynyt tuotteen, ostaja on maksanut rahat tilille ja paketti on postitettu smartpostilla mutta syystä tai toisesta ostaja ei noudakkaan pakettia? Näyttäisi hitusen että saattaapi yksissä tori.fi kaupoissa noin käydä.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
Mitäs semmoisessa skenaariossa pitää myyjän oikein tehdä kun on myynyt tuotteen, ostaja on maksanut rahat tilille ja paketti on postitettu smartpostilla mutta syystä tai toisesta ostaja ei noudakkaan pakettia? Näyttäisi hitusen että saattaapi yksissä tori.fi kaupoissa noin käydä.
Pitäisi varmaan pyytää toiset postikulut ja lähettää uudestaan. Kannattaa tietysti kysyä siltä ostajalta asiasta. Mistäpä sitä tietää, vaikka ois jotain onnettomuutta sattunu yms.

Mitä tulee tuohon ihmettelyyn, ettei tinkausviesteihin vastata niin minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään vastailla tinkausviesteihin, joita tulee vähintään vähintään joka toiseen myytävään kohteeseen. Jos ei ole varaa/halua maksaa hintapyyntöä niin ostakoon muualta.
Sitten on tosiaan näitä, jotka laittaa montaa eri kautta sitä mitätöntä tarjouspyyntöä. :facepalm: Näihin pommituksiin tulee joskus harvoin vastattua alkuperäistä kalliimmalla vastatarjouksella.

FB:ssä kun laittaa telkkarin tai puhelimen myyntiin niin yleensä ensimmäinen tarjous on noin 1/3 pyyntihinnasta, vaikka säännöt kieltävät tinkaamisen. Onhan se toki kiva kun kommentointi nostaa tuotetta näkyviin.

Jokin aika sitten oli taas perinteistä FB-kaupantekoa 20e tuotteesta.

- AV, tarjoan 15e
- Ei käy
- Vapautan
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Pitäisi varmaan pyytää toiset postikulut ja lähettää uudestaan. Kannattaa tietysti kysyä siltä ostajalta asiasta. Mistäpä sitä tietää, vaikka ois jotain onnettomuutta sattunu yms.

Mitä tulee tuohon ihmettelyyn, ettei tinkausviesteihin vastata niin minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään vastailla tinkausviesteihin, joita tulee vähintään vähintään joka toiseen myytävään kohteeseen. Jos ei ole varaa/halua maksaa hintapyyntöä niin ostakoon muualta.
Sitten on tosiaan näitä, jotka laittaa montaa eri kautta sitä mitätöntä tarjouspyyntöä. :facepalm: Näihin pommituksiin tulee joskus harvoin vastattua alkuperäistä kalliimmalla vastatarjouksella.

FB:ssä kun laittaa telkkarin tai puhelimen myyntiin niin yleensä ensimmäinen tarjous on noin 1/3 pyyntihinnasta, vaikka säännöt kieltävät tinkaamisen. Onhan se toki kiva kun kommentointi nostaa tuotetta näkyviin.

Jokin aika sitten oli taas perinteistä FB-kaupantekoa 20e tuotteesta.

- AV, tarjoan 15e
- Ei käy
- Vapautan
Niin, itsehän näen että se tinkaaminen kuuluu siihen kaupankäyntiin.

Tinkaus on eri homma kuin tarjota joku nauretta 30% hinnasta, joihin jätän itsekin yleensä vastaamatta.

Kyllä jos ihan normaalisti esm. 100e tuotteesta tarjoaa 90e, kuuluu se mielestäni vielä hyvän maun rajoille. Vika on ärsyyntyjässä jos ottaa normaalin tinkaamisen asenteella "Jos ei ole varaa maksaa, ostakoon muualta".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 063
Itse kun myyn jotain torin kautta, vertaan mitä muut pyytävät vastaavasta tuotteesta ja yleensä myyn sen abaut 10eur alle sen hetkisen hintatason. Tähän asti kaikki on mennyt hyvin kaupaksi.
 

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
Itse kun myyn jotain torin kautta, vertaan mitä muut pyytävät vastaavasta tuotteesta ja yleensä myyn sen abaut 10eur alle sen hetkisen hintatason. Tähän asti kaikki on mennyt hyvin kaupaksi.
Itellä aika lailla sama taktiikka, hyvin toimii :tup:.
Kannattaa katella että kuinka kauan myyjä on ollut torin käyttäjänä, jonkin verran pystyy tuolla karsimaan huijareita.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
515
Hotmail näyttää lähettäjäksi tori@tori.fi
Kaappaus, NWO vai Illuminati?
Kannattaa katsoa ne sähköpostin header-tiedot ja oikea lähettäjä :D
Kuka vaan voi lähettää sähköpostia milla tahansa "sender" -tiedoilla. Yleensä tämä kuitenkin kaatuu vastaanottavan palvelimen filttereihin, koska sen tehtävä on tarkistaa onko lähettäjäksi merkityn domainin (tässä tori.fi) dns-tiedoissa merkitty sallituksi lähettäjäksi sama palvelin ip, josta posti vastaanotettiin. Näyttää vähän siltä, että Torilla ei nuo spf-recordit ole ihan kunnossa.
Minulle tuli samasta osoitteesta roskapostia. Käytän Show Address Only -lisäosaa Thunderbirdissä ja "sender" kohdalla on osoite "tori@tori.fi" ja "from" = henkilön nimi, samat tiedot näkyvät avatessa viestin. "reply to" paljastaa ilmeisesti spam-domainin.

Tiesin kyllä, että lähettäjän nimeksi voi sähköpostissa asettaa mitä tahansa, mutta email-osoitteen huijaaminen on minulle uutta. Voiko Thunderbird jollain tavalla näyttää aina oikein lähdesähköpostiosoitteen? Mistä kohdasta email löytyy viestin lähdekoodista? "Received: from" -rivin vieressä on kyseinen spam-osoite.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Allekirjoitan tuon tinkausjutun. Se, että 200€ tietokoneesta tarjotaan 100€, ei ole enää edes tinkaamista. Yleensä vastaan noihin naurettaviin tarjouksiin seuraavilla tavoilla:
-Kerro miksi sun pitäisi saada tavara puoleen hintaan?
-Hinta lukee ilmoituksessa
-Hinta nousi juuri 250 euroon
Tai sitten en jaksa edes vastata. Jos kaupanteko alkaa siitä, että tarjotaan puolet pyyntihinnasta, niin ei se hinta kiipeä lähellekkään sitä pyyntihintaa, joten ihan ajanhukkaa.

Paras oli kun yksi paikallinen tietokonetrokaaja yritti ostaa multa tietokoneen ihan pilkkahintaan ja kun en suostunut, niin soitti ja vittuili mulle :rofl: Pyysin siitä 150€ ja sillä oli samaan aikaan myynnissä melkein identtinen kone 370 eurolla. Kysyin, että lähteekö sen kone myös satkulla, niin "350€ tiukka hinta". :smoke:
 

iNdo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
480
"sender" kohdalla on osoite "tori@tori.fi" ja "from" = henkilön nimi, samat tiedot näkyvät avatessa viestin. "reply to" paljastaa ilmeisesti spam-domainin.

Tiesin kyllä, että lähettäjän nimeksi voi sähköpostissa asettaa mitä tahansa, mutta email-osoitteen huijaaminen on minulle uutta.
Mulla juuri samoin, ja näitä "Torin" spämmejä on nyt alkanut tulla enemmänkin. Paha tota osoitetta blokatakkaan. :sori:
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
517
Kysytääs nyt täältä.

Huijarin kanssa tehtiin torissa kaupat, tein rikosilmoituksen josta tuli päätös syyttämättä jättämisestä.

Ohessa kuva päätöksestä. Oma sukunimeni on tuo yksi pitkä mustaus, muut myyjän.
IMG_20180304_124921.jpg


Tarkottaako tämä sitä ettei sillä ole väliä kenen nimissä se tili on, jos vaan sanoo ettei ole tehnyt mitään.
Poliisi joka soitti minulle sanoi heti aluksi että tilinumero on tuttu ja käytetty moniin petoksiin.

Vai onko siellä niin paljon petoksia että helpommalla pääsee kun jättää syyttämättä heti alkuunsa?
Ja onko näistä mahdollisuus valittaa?

Niin myyjän oikea nimi on eri kuin myynti-ilmoituksessa ollut.
 
Viimeksi muokattu:

Ryydike

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
970
Vähäisestä petoksesta ei poliisi ala syytteitä nostamaan. Rikolliset tietävät tämän.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Ei kannata ostella, jos myyjä ei näe mitään vaivaa ilmoituksen tekemiseen. Jo perustiedot ilman ylimääräistä riittäisi, mutta usein ei tähänkään vaivauduta. Kulttuuri on se, että ostaja kyselee kysymyksen kerrallaan ja myyjä vastailee jos huvittaa ja sillä tarkkuudella millä huvittaa. Tuollainen on todella rasittavaa.

Itse kun jotain myyn, niin suosin edelleen Huuto.nettiä, koska siellä usein oikea kohtuullinen myynthinta realisoituu parhaiten huutokaupassa. Jopa täällä Io-Tech BBS on aika epämieluista olla myyjänä, koska porukka tarjoilee ihan loukkaavaan alhaisia tarjouksia tai voivat tulla mölisemään jotain ylimääräistä toisen ilmoitukseen. Murossa toki sama meininki, mutta täällä toivoisin hieman parempaa ryhtiä ja miehekkyyttä.

Kannattaa aina panostaa ilmoituksen informaatioon ja mahdollisiin kuviin. Mitä itse arvostaisit jos olisit itse ostaja? Jos tarjoat huomattavasti alempaa hintaa mitä pyyntihinta, niin esitä tarjous mahdollisimman tahdikkaasti. Muista tehdä kauppaa toisen kanssa ikään kuin kasvotusten netissäkin ja vastata kysymyksiin reippain mielin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 112
Ei kannata ostella, jos myyjä ei näe mitään vaivaa ilmoituksen tekemiseen. Jo perustiedot ilman ylimääräistä riittäisi, mutta usein ei tähänkään vaivauduta. Kulttuuri on se, että ostaja kyselee kysymyksen kerrallaan ja myyjä vastailee jos huvittaa ja sillä tarkkuudella millä huvittaa. Tuollainen on todella rasittavaa.

Itse kun jotain myyn, niin suosin edelleen Huuto.nettiä, koska siellä usein oikea kohtuullinen myynthinta realisoituu parhaiten huutokaupassa. Jopa täällä Io-Tech BBS on aika epämieluista olla myyjänä, koska porukka tarjoilee ihan loukkaavaan alhaisia tarjouksia tai voivat tulla mölisemään jotain ylimääräistä toisen ilmoitukseen. Murossa toki sama meininki, mutta täällä toivoisin hieman parempaa ryhtiä ja miehekkyyttä.

Kannattaa aina panostaa ilmoituksen informaatioon ja mahdollisiin kuviin. Mitä itse arvostaisit jos olisit itse ostaja? Jos tarjoat huomattavasti alempaa hintaa mitä pyyntihinta, niin esitä tarjous mahdollisimman tahdikkaasti. Muista tehdä kauppaa toisen kanssa ikään kuin kasvotusten netissäkin ja vastata kysymyksiin reippain mielin.
Ymmärrän ja allekirjoitan. Omalla kohdalla tulee tässä välillä feilattua kun ei yksinkeraisesti ole aikaa kirjoittaa. Laitan kyllä hinnankin sen mukaan ettei varmasti jää mikään harmittamaan.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
349
@autsi eli saatko nyt rahat takaisin jos rahat on tämän syyllisen s-pankkiin ne ovat tulleet vai saako hän pitää rahat?
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
517
@Kampele no en nyt varmaan sitten kun oikeuden mielestä hän ei ole mitään väärin tehnyt.

Näköjään se on sitten niin helppoo myydä vierailla nimillä tavaraa ja ottaa kuitenkin rahat omalle tilille ja sanoa ettei tiedä kuka se myyjä on.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
349
@Kampele no en nyt varmaan sitten kun oikeuden mielestä hän ei ole mitään väärin tehnyt.

Näköjään se on sitten niin helppoo myydä vierailla nimillä tavaraa ja ottaa kuitenkin rahat omalle tilille ja sanoa ettei tiedä kuka se myyjä on.
Varsinaisesti tämähän ei ollut oikeuden päätös vaan syyttäjän päätös olla syyttämättä petoksesta, eikös..?
Eli pitääkö nyt tehä uusi rikosilmoitusta siitä, että tämä rahat saanut kaveri ei palauta rahoja, jotka ovat "sattumalta" (koska joku huijari on käyttänyt hänen tilinumeroaa, joka oli ennestään poliisille tuttu) hänen tililleen päätyneet? :D
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Jos tarjoat huomattavasti alempaa hintaa mitä pyyntihinta, niin esitä tarjous mahdollisimman tahdikkaasti. Muista tehdä kauppaa toisen kanssa ikään kuin kasvotusten netissäkin ja vastata kysymyksiin reippain mielin.
Tämän tekisi mielellään, mutta en pidä siitä, että ne perustelut menevät julkiseksi, koska myyjä voi vetää herneet nenään. Tässä on varmaan sama kuin kun tuntuu, että moni myyjä ei pidä kysymyksistä (asia jota ihmettelen, varsinkin jos kysymys on aiheellinen ja kohteliaasti tehty), tai ainakin itse olen saanut joskus näpeilleni kysymyksistä. Ja tuokin, mikä sitten on huomattavasti alempi hinta, on kovin subjektiivista, samoin kuin se minkä itse kokee ylihintaisena. ¯\_(ツ)_/¯
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 009
Kaikki noi huutokaupat on syöpiä, kun siellä osa on hupihuutajia nostatamassa hintaa tai sitten kaveri(t) boostaamassa hintaa. Joo on siellä huuto.netissä onneksi se osta heti / tarjoa mahdollisuus.

huutokaupat.comissa kun on noita käytettyjen SER jätteiden myyjiä (yrityksiä) niin ihan järkyttäviä hintoja pyydetään 10v vanhoista toimistokoneista jotka hikiseen sopivat edes nettisurffailuun. Sitten niitä vielä jotkut huutaa siellä. Ja tiedoissa toki suitsutetaan tehoja yms. BSsää.

Tuntuu että on myyjän markkinat ainakin näissä huutokaupoissa.

Täällä I-Techissä on hyvä kauppa-alue jossa monet hyvät kaupat olen tehnyt.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Kaikki noi huutokaupat on syöpiä, kun siellä osa on hupihuutajia nostatamassa hintaa tai sitten kaveri(t) boostaamassa hintaa. Joo on siellä huuto.netissä onneksi se osta heti / tarjoa mahdollisuus.
Tuossa mietin, että on todella pitkä aika kun tosiaan olen huutokauppaan Huuto.netissä osallistunut, vuosia. Nykyään kaikki ostokseni ovat näitä osta heti/ehdota hintaa -ostoksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 866
Kaikki noi huutokaupat on syöpiä, kun siellä osa on hupihuutajia nostatamassa hintaa tai sitten kaveri(t) boostaamassa hintaa. Joo on siellä huuto.netissä onneksi se osta heti / tarjoa mahdollisuus.

huutokaupat.comissa kun on noita käytettyjen SER jätteiden myyjiä (yrityksiä) niin ihan järkyttäviä hintoja pyydetään 10v vanhoista toimistokoneista jotka hikiseen sopivat edes nettisurffailuun. Sitten niitä vielä jotkut huutaa siellä. Ja tiedoissa toki suitsutetaan tehoja yms. BSsää.

Tuntuu että on myyjän markkinat ainakin näissä huutokaupoissa.

Täällä I-Techissä on hyvä kauppa-alue jossa monet hyvät kaupat olen tehnyt.
Joo, nuo käytettyjen vanhojen toimistokoneiden hinnat ihmetyttää. Varsinkin sen win10 päivitys kamppanjan kanssa jokaista vanhaa paskaa mainostetaan tykkinä WIN10 koneena nettisurfailluun.

Ja itse olen sitä mieltä että nuo osta heti hinnat on se hintatasoa nostava homma sillä mikäli vain on sen huuto plussan ostanut niin tuotteen voi jättää sinne 120 päivän ajaksi tarjolle ja automaattisella uusinnalla se pysyy siellä puolitoista vuotta.

Muuntenkin nuo "tarjoa" kaupat on perseestä koska siellä on paljon sellaisia kohteita joita myyjä ei välttämättä oikeasti halua myydä vaan ovat siellä sen takia jos joku nyt kuitenkin tarjoaa valtavan summan niin sitten ehkä. Tämä myyntihaluttomuus myös heijastuu monesti siinä ettei kysymyksiin vastata eikä hintatarjouksiinkaan tai jos vastataan niin pitkällä viiveellä. Koita sitten tälläisten pässien kanssa sopia jotain.
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 009
Joo, nuo käytettyjen vanhojen toimistokoneiden hinnat ihmetyttää. Varsinkin sen win10 päivitys kamppanjan kanssa jokaista vanhaa paskaa mainostetaan tykkinä WIN10 koneena nettisurfailluun.

Ja itse olen sitä mieltä että nuo osta heti hinnat on se hintatasoa nostava homma sillä mikäli vain on sen huuto plussan ostanut niin tuotteen voi jättää sinne 120 päivän ajaksi tarjolle ja automaattisella uusinnalla se pysyy siellä puolitoista vuotta.

Muuntenkin nuo "tarjoa" kaupat on perseestä koska siellä on paljon sellaisia kohteita joita myyjä ei välttämättä oikeasti halua myydä vaan ovat siellä sen takia jos joku nyt kuitenkin tarjoaa valtavan summan niin sitten ehkä. Tämä myyntihaluttomuus myös heijastuu monesti siinä ettei kysymyksiin vastata eikä hintatarjouksiinkaan tai jos vastataan niin pitkällä viiveellä. Koita sitten tälläisten pässien kanssa sopia jotain.
Huuto.netissä on myös se hintavaraus huudoille vieläkin (kai) käytössä eli sen alle ei myyjän tarvitse myydä, mutta yli mennessään on pakko myydä. Huutokaupat.comissa ei varsinaista hintavarausta ole käytettävissä, mutta joka ilmoituksessa on että myyjä hyväksyy/hylkää voittaneen tarjouksen huutokaupan jälkeen. Eikös kuitenkin huutokaupan idea ole se että tavaran saa sillä viimeisellä hinnalla jos ei erikseen ole jotain alarajaa kuten huuto.netissä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 866
Huuto.netissä on myös se hintavaraus huudoille vieläkin (kai) käytössä eli sen alle ei myyjän tarvitse myydä, mutta yli mennessään on pakko myydä. Huutokaupat.comissa ei varsinaista hintavarausta ole käytettävissä, mutta joka ilmoituksessa on että myyjä hyväksyy/hylkää voittaneen tarjouksen huutokaupan jälkeen. Eikös kuitenkin huutokaupan idea ole se että tavaran saa sillä viimeisellä hinnalla jos ei erikseen ole jotain alarajaa kuten huuto.netissä?
Ei ole huuto.netissä ollut hintavarausta pitkään aikaan. Muistaakseni huuto.netin ehdoissa on että tuote on myytävä korkeimman tarjouksen tehneelle noissa huutokauppakohteissa. (myyjä sitoutuu myymään tuotteen korkeimman tarjouksen tehneelle huutajalle)

Syynäsin itse tätä tarkkaan tuossa taannoin kun eräs myyjä ilmoitti ettei myy tuotetta huutamallani hinnalla vaikka voitin kaupan korkeimmalla tarjouksella. Että tälläisiäkin on, tosin tässä kohteessa taisi olla joku Balttian-Igor myyjänä.
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
488
Itsellä ollut lähinnä hyviä kokemuksia huuto.netistä. Ebayssa on buyer protection, mikä on pelastanut joitain kertoja kun roina ei olekaan ollut kuranttia/ tullut ollenkaan. Edellämainituissa on hyvää palaute, jolloin on hieman osviittaa millaiselta ostaa.

Tori on toiminut jos olen itse hakenut ja voinut todeta rojujen kunnon. Mutta se ostaminen ja postitse toimitus.. Ostin viimeksi kovalevyn postitse. Kovo tuli kyllä perille, mutta sököhän se oli. Kyselyä perään ja myyjä ei vastaa mitään. Väkisin tulee mieleen että tiesi sen olevan rikki jo alusta alkaen, mutta myi silti. Mielenkiintoista on ollut se että ulkomaalaiset, jopa venäläiset myyjät on toimittaneet kaikki tavarat ja kunto on ollut aina luvattua. Liekö ollut tuuria matkassa, vai onko käytäntö..
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Nyt vasta huomasin, että Huuto.netissä voi suodattaa pois tiettyjen myyjien ilmoitukset hakutuloksista pois.:tup: Huuto.netin tiedote aiheesta. Mutta onko tuo todella niin surkea systeemi ettei tieto tallennu minnekään?

Tieto estetyistä myyj(ä|i)stä on väliaikaisesti auki olevan sivun joihinkin linkeihin lisätyllä pätkällä /sellernro_not/000000 (jossa 000000 on 6 numeroinen myyjän numero). Jos on useita estettäviä numeroita, niin lisätään miinusmerkki (-) ja seuraavan myyjän numero, esim /sellernro_not/000000-111111. Noita ei kuitenkaan lisätä kaikkiin linkkeihin, eli sopivasti muualla käyminen (vaikka oma tili) hukkaa sitten tyynesti tiedon estetyistä myyjistä.:facepalm:

Itselle voi toki tallentaa osoitteen kirjanmerkiksi vaikka httpx://www.huuto.net/haku/sellernro_not/000000-111111
(näkyvän urlin s -> x protokollassa koska tämä foorumi niin näppärästi muuntaa urlin sivun otsikoksi)
Em. esimerkki toimii, kunhan esimerkkien tilalla on oikeat ja toimivat myyjän numerot.

Aina kun tulee lisää estettäviä myyjiä, niin täytyy muistaa tallentaa päivittetty osoite, johon lisätty myyjän numero. Kätevää:tdown:

Toivottavasti tästä on apua joillekin. Mutta onko todella niin, ettei tietoa saa talteen ilman urlin kanssa kikkailua? Kun olen niin rajoitteinen, että minulla pois suodatettavia myyjiä riittää (jotkut tunnistautumattomat, jotkut myyjät jotka vetävät herneet nenään asiallisista kysymyksistä jne.) niin automaattinen tallennus olisi todella hyvä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 112
Nyt vasta huomasin, että Huuto.netissä voi suodattaa pois tiettyjen myyjien ilmoitukset hakutuloksista pois.:tup: Huuto.netin tiedote aiheesta. Mutta onko tuo todella niin surkea systeemi ettei tieto tallennu minnekään?

Tieto estetyistä myyj(ä|i)stä on väliaikaisesti auki olevan sivun joihinkin linkeihin lisätyllä pätkällä /sellernro_not/000000 (jossa 000000 on 6 numeroinen myyjän numero). Jos on useita estettäviä numeroita, niin lisätään miinusmerkki (-) ja seuraavan myyjän numero, esim /sellernro_not/000000-111111. Noita ei kuitenkaan lisätä kaikkiin linkkeihin, eli sopivasti muualla käyminen (vaikka oma tili) hukkaa sitten tyynesti tiedon estetyistä myyjistä.:facepalm:

Itselle voi toki tallentaa osoitteen kirjanmerkiksi vaikka httpx://www.huuto.net/haku/sellernro_not/000000-111111
(näkyvän urlin s -> x protokollassa koska tämä foorumi niin näppärästi muuntaa urlin sivun otsikoksi)
Em. esimerkki toimii, kunhan esimerkkien tilalla on oikeat ja toimivat myyjän numerot.

Aina kun tulee lisää estettäviä myyjiä, niin täytyy muistaa tallentaa päivittetty osoite, johon lisätty myyjän numero. Kätevää:tdown:

Toivottavasti tästä on apua joillekin. Mutta onko todella niin, ettei tietoa saa talteen ilman urlin kanssa kikkailua? Kun olen niin rajoitteinen, että minulla pois suodatettavia myyjiä riittää (jotkut tunnistautumattomat, jotkut myyjät jotka vetävät herneet nenään asiallisista kysymyksistä jne.) niin automaattinen tallennus olisi todella hyvä.
Ihmettelin ihan samaa. Kuka kumma on kuvitellut että tuollainen olisi oikeasti käyttökelpoinen ominaisuus tuolla toteutuksella. Idea sinäänsä on hieno ja myyjäsuodatusta olen pitkään kaivannut. Ärsyttää jo nykyisellään kun jokaisesta hausta pitää käydä klikkaamassa yritykset pois että saa ne miljoonat kiinaromut pois joukosta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 849
Helvatan helvetti. Huuto.net on tämänpäiväisessä ilmoitusvahtiuudistuksessaan jättänyt kaikessa hiljaisuudessa TAI-operaattorin kokonaan pois. Eli kahden tai useamman useampia sanoja sisältävän hakusanaryhmän käyttö ei jatkossa ole mahdollista, ellet sitten luo pirusti erillisiä hakuvahteja. Harmi vaan, että itsellä käytännössä kaikki useampi kymmenen hakuvahtia olivat tällaisia. Viduttaa suunnattomasti. No, Tori se vaan repii entisestään kauloja Huutoon, jos eivät korjaa tuota huononnusta. Laittakaa ihmiset palautetta asiasta. Vanhat hakuvahdit ovat jo lakanneet toimimasta, ja ne poistetaan muistista sivuilta kuukauden päästä.

Muutenhan tuo uudistunut ilmoitusvahti näyttää menneen huikeasti parempaan. Emämoka vaan, että tärkein ominaisuus tiputettu tylysti pois.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Helvatan helvetti. Huuto.net on tämänpäiväisessä ilmoitusvahtiuudistuksessaan jättänyt kaikessa hiljaisuudessa TAI-operaattorin kokonaan pois. Eli kahden tai useamman useampia sanoja sisältävän hakusanaryhmän käyttö ei jatkossa ole mahdollista, ellet sitten luo pirusti erillisiä hakuvahteja. Harmi vaan, että itsellä käytännössä kaikki useampi kymmenen hakuvahtia olivat tällaisia. Viduttaa suunnattomasti. No, Tori se vaan repii entisestään kauloja Huutoon, jos eivät korjaa tuota huononnusta. Laittakaa ihmiset palautetta asiasta. Vanhat hakuvahdit ovat jo lakanneet toimimasta, ja ne poistetaan muistista sivuilta kuukauden päästä.

Muutenhan tuo uudistunut ilmoitusvahti näyttää menneen huikeasti parempaan. Emämoka vaan, että tärkein ominaisuus tiputettu tylysti pois.
Itse pidän tästä uudesta vahdista. Tähän saa noi pskamyyjät laitettua estoon. Ainoa on edelleen, että joudut itse pitämään listaa minkä nimisiä ääliöitä on myymässä. Huuto.net voisi käyttäjäkohtaisesti antaa tallentaa ei-kiitos -myyjät. :)

Ja eikös tuolla "Sisältää minkä tahansa" -valinnalla saa TAI -vaihtoehdon (siis esim. ensimmäinen haku, alle toinen haku, molemmat Sisältää minkä tahansa -valinnalla). Noin pikaisesti kokeiltuna. :)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 849
Itse pidän tästä uudesta vahdista. Tähän saa noi pskamyyjät laitettua estoon. Ainoa on edelleen, että joudut itse pitämään listaa minkä nimisiä ääliöitä on myymässä. Huuto.net voisi käyttäjäkohtaisesti antaa tallentaa ei-kiitos -myyjät. :)

Ja eikös tuolla "Sisältää minkä tahansa" -valinnalla saa TAI -vaihtoehdon (siis esim. ensimmäinen haku, alle toinen haku, molemmat Sisältää minkä tahansa -valinnalla). Noin pikaisesti kokeiltuna. :)
Ensinnäkin tuolla periaatteella ei voisi toteuttaa useamman kuin yhden sanan useamman hakusanan joukkoa, esim. "lenkkarit 43 OR mustat kengät OR...". Toiseksi noi saman komennon sisältävät boksit yhdistetään yhteen ja samaan boksiin, kun tallennat tuon vahdin. Eli ei saa. Paska on. Mutta mä keksin keinon kiertää tota, joka näyttää toimivan tarkoituksenmukaisesti useimmissa tapauksissa. Luultavasti tahattomasti koodiin jäänyt aukko, miten noita hakumerkkijonoja käsitellään. En viitsi laittaa tänne julkisesti, etteivät surkeat poista tuota viimeistä oljenkortta. Mutta niin kuin totesin, niin onhan tuo parempi kuin vanha, pois lukien, että poistivat tärkeimmän ominaisuuden.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Jaa. Pistin toiseen "lenkkarit 43" ja toisen "mustat kengät" niin kyllä molempia näkyy esikatselussa. Mutta samapa tuo.:) Itselle toimii mainiosti, hyvä uudistus! :tup:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 849
Jaa. Pistin toiseen "lenkkarit 43" ja toisen "mustat kengät" niin kyllä molempia näkyy esikatselussa. Mutta samapa tuo.:) Itselle toimii mainiosti, hyvä uudistus! :tup:
Jotain outoa tuossa on nyt, nimittäin tuo näyttää toimivan ihan oikein tuolla haulla, vaikka ei pitäisi. Niin kuin näkyy, niin kun tallennat haun se tallentuu muotoon "lenkkarit OR 43 OR mustat OR kengät", ja kun klikkaat muokkaa sääntöä uudelleen, niin kaikki on mennyt yhteen laatikkoon. Nythän tuo tosiaan näyttää löytävän pelkästään haetun mukaisia kenkiä, mutta jos tuo toimisi niin kuin säännön mukaan pitäisi, hakutuloksia pitäisi näkyä pirusti enemmän, esim. kaikki ilmoitukset jossa on merkit *43* ja sana *mustat*, oli niiden edessä tai takana mitä tahansa merkkejä, ts. paljon kaikkea muuta ja kengät olisivat vähemmistössä.

Tuo ei kyllä toiminut noin tässä aiemmin. Olisivatkohan parhaillaan korjaamassa asiaa, ja toteutus vasta puolitiessä? Laitoin nimittäin ponnekasta palautetta asiasta heti uudistuspäivänä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Pistin tästä jo "Epärehelliset kaupankäyjät" topikkiin mutta pistän vielä tänne:

Eli, Tori.fi:ssä jamppa nimellä Tommi Naumanen. Ostin GT 1030:n, sanoi lähettäneensä kuplakirjeessä, mutta ei ole näkynyt ja ihan täydessä hiljaisuudessa koko jamppa. Ei vastaa sähköposti- tai tekstiviesteihin.

Ihan täyttä varmuutta ei ole onko kyseessä huijaus vai jokin todellinen syy (ulkomaille useaksi kuukaudeksi lähtö tai vakava sairaus ja Posti on vain kusaissut).
Kyseisellä jampalla ei kyllä ole mitään kovin kummoisia tavaroita myynnissä.

Mutta olkaa tarkkana.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 849
Jotain outoa tuossa on nyt, nimittäin tuo näyttää toimivan ihan oikein tuolla haulla, vaikka ei pitäisi. Niin kuin näkyy, niin kun tallennat haun se tallentuu muotoon "lenkkarit OR 43 OR mustat OR kengät", ja kun klikkaat muokkaa sääntöä uudelleen, niin kaikki on mennyt yhteen laatikkoon. Nythän tuo tosiaan näyttää löytävän pelkästään haetun mukaisia kenkiä, mutta jos tuo toimisi niin kuin säännön mukaan pitäisi, hakutuloksia pitäisi näkyä pirusti enemmän, esim. kaikki ilmoitukset jossa on merkit *43* ja sana *mustat*, oli niiden edessä tai takana mitä tahansa merkkejä, ts. paljon kaikkea muuta ja kengät olisivat vähemmistössä.

Tuo ei kyllä toiminut noin tässä aiemmin. Olisivatkohan parhaillaan korjaamassa asiaa, ja toteutus vasta puolitiessä? Laitoin nimittäin ponnekasta palautetta asiasta heti uudistuspäivänä.
Joo, ja tuossa käy niin kuin ajattelin, että vaikka esikatselu näyttää vain kenkätuloksia haun "kenkiä 43 OR mustat kengät" mukaan, niin sähköpostiin alkaa tulvimaan viestejä ilmoituksista haulla "kenkiä OR 43 OR mustat OR kengät" - haun mukaisesti suurimmaksi osaksi muita kuin kenkiä. Tietysti tässä tapauksessa haun voi rajata kenkäosastoon, mutta pointti oli se, että TAI-operaattori on poistettu, mikä on todella iso palvelun huononnus. Lisähuomiona voi sanoa, että osastorajaus voi karsia tuloksia, koska aina silloin tällöin ilmoituksia jätetään vääriin osastoihin ja hyviä tärppiä voi mennä sivu suun. Ideaalitilanteessa hakusanat ei löydä juurikaan vääriä hittejä, vaikka haku koskee kaikkia tuotteita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Tori.fi hylkäsi ilmoitukseni PS4:n myynnistä. Perusteena "epärealistinen" ilmoitus eikä muuta.

Kyselin tuesta tarkempia perusteluja, että mikähän siinä nyt oli niin epärealistista eikä mitään vastausta (lauantaina laitettu tukipyyntö). Hylsy kyllä tuli ihan kymmenessä minuutissa, mutta perusteluja ei saa. VMP.
 
Liittynyt
16.01.2018
Viestejä
238
Tori.fi hylkäsi ilmoitukseni PS4:n myynnistä. Perusteena "epärealistinen" ilmoitus eikä muuta.

Kyselin tuesta tarkempia perusteluja, että mikähän siinä nyt oli niin epärealistista eikä mitään vastausta (lauantaina laitettu tukipyyntö). Hylsy kyllä tuli ihan kymmenessä minuutissa, mutta perusteluja ei saa. VMP.
tulee mieleen ensimmäisenä että oliko kuva jostain netistä?
 
Liittynyt
04.06.2017
Viestejä
166
Tori.fi hylkäsi ilmoitukseni PS4:n myynnistä. Perusteena "epärealistinen" ilmoitus eikä muuta.

Kyselin tuesta tarkempia perusteluja, että mikähän siinä nyt oli niin epärealistista eikä mitään vastausta (lauantaina laitettu tukipyyntö). Hylsy kyllä tuli ihan kymmenessä minuutissa, mutta perusteluja ei saa. VMP.
Liian halpa?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Ei ollut kuvaa lainkaan ja hinta oli katsottu, että on kympin halvempi kuin halvin PS4 mitä löytyi. 150 euroa oli hinta, mikä ei kyllä todellakaan ole liian vähän pelkästä konsolista (ei edes slim-malli), yhdestä ohjaimesta ja piuhoista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 866
Ei ollut kuvaa lainkaan ja hinta oli katsottu, että on kympin halvempi kuin halvin PS4 mitä löytyi. 150 euroa oli hinta, mikä ei kyllä todellakaan ole liian vähän pelkästä konsolista (ei edes slim-malli), yhdestä ohjaimesta ja piuhoista.
Miksei ollut kuvaa? Itse skippaa aina kaikki ilmoitukset joissa ei ole kuvaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 440
Viestejä
4 161 809
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom