Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Toridiilillä tein ensimmäisen myynti ilmoituksen meni kirjaimellisesti 2sekunttia kun tuote oli myyty. Ja yllätyin siitä miten helppoa lähettäminenkin on postin tiskiltä viestiin tullella koodilla. Ennen tulostelin itse lähetys lappuja ja teippailin pakettien kylkeen, sekin vaihe poistui.

Ensiksi, pyysit liian vähän, kun noin nopeasti myi. Kohta on uudelleen myynnissä vähän kalliimmalla Torissa :)

Toisekseen, kannattaa kuvata se tuote ja paketti. Ei ole vielä minulle käynyt, mutta urpon osuessa kohdalle voi teeskennellä sen menneen rikki ja vaatia korvausta / ilmaista tuotetta.

--

Paras Toridiili-kauppani on edelleen toimiva printteri, joka oli vaan liian iso postipaketteihin. Sain täysin toimivan laitteen uudelle omistajalle jollain 10-15€ postimaksuilla, kun postilla ne olisivat vähintään 20€.. En tykkää heittää pois toimivaa tietotekniikkaa, niin tässä oli tarkoitus vaan löytää tuolle uusi koti.

Ensiksi, pyysit liian vähän, kun noin nopeasti myi. Kohta on uudelleen myynnissä vähän kalliimmalla Torissa :)
myynkin tuotteet tyyllin siihen hintaan mitä itse niistä viitsisin maksaa. Olise sit 3-4x vähemmän mitä urpot koittaa pyytää käytetyistä laitteista lähes uudenveroista hintaa.

ja muutenkin vitunka väliä sillä on jos myyn 200e tuotteen 50e hintaan ? ostaja voittaa ja minä pääsen tuoteesta nopeasti eroon molemmille win win tilanne

Tuli eilen ostettua yksi tuote Toridiilinä "Osta heti"-hintaan ja maksoin Mobilepayllä. Myyjä kuitenkin perui kaupan samantien koska tuote oli jo myyty (?). Nyt sitten odottelen että koska saan 300 euroani takaisin...

Torissa ja Mobilepayssä lukee että palautuminen voi kestää 2-5 arkipäivää. Aiemmin jos olen vaikka tarjonnut jostakin Toridiilinä ja myyjä ei ole tarjousta hyväksynyt niin silloin palautus on tullut samantien. Nyt tuntuu kuitenkin kestävän.

Tuli eilen ostettua yksi tuote Toridiilinä "Osta heti"-hintaan ja maksoin Mobilepayllä. Myyjä kuitenkin perui kaupan samantien koska tuote oli jo myyty (?). Nyt sitten odottelen että koska saan 300 euroani takaisin...

Torissa ja Mobilepayssä lukee että palautuminen voi kestää 2-5 arkipäivää. Aiemmin jos olen vaikka tarjonnut jostakin Toridiilinä ja myyjä ei ole tarjousta hyväksynyt niin silloin palautus on tullut samantien. Nyt tuntuu kuitenkin kestävän.
Itse ostin äskettäin Torista tuotteen Osta heti -kaupalla muutama minuutti tuotteen myyntiintulon jälkeen. Myyjä ilmoitti, että olikin jo myynyt tuotteen muualla.

Myyjä ei peruuttanut kauppaa. Ilmiainnoin asian Torin ylläpidolle. Ylläpito ei tehnyt mitään. Rahoja piti odottaa takaisin automaattiseen palautumiseen saakka, eli jotain 1,5 viikkoa.

Itse peruin tarjouksen kun emme päässeet kaupantekoon ja sain rahat lähes samantien takaisin( seuraavana arkipäivänä). Olisikohan toimintamalli eri kun ostaja peruu sen?

Itse peruin tarjouksen kun emme päässeet kaupantekoon ja sain rahat lähes samantien takaisin( seuraavana arkipäivänä). Olisikohan toimintamalli eri kun ostaja peruu sen?
Ostotarjous ilman myyjän hyväksyntää on pelkkä katevaraus, hyväksyttyjen tarjousten tapauksessa rahat ovat varmaan ehtineet jo liikahtaa välimiehen tilille.

Itse ostin äskettäin Torista tuotteen Osta heti -kaupalla muutama minuutti tuotteen myyntiintulon jälkeen. Myyjä ilmoitti, että olikin jo myynyt tuotteen muualla.

Myyjä ei peruuttanut kauppaa. Ilmiainnoin asian Torin ylläpidolle. Ylläpito ei tehnyt mitään. Rahoja piti odottaa takaisin automaattiseen palautumiseen saakka, eli jotain 1,5 viikkoa.
Tuollaisissa tapauksissa. Eli siis, että tuote myyty muualla tai torin kautta, mutta ei merkitty myydyksi jne. Pitäisi mielestäni myyjän korvata ostajalle esim 50% ostohinnasta. Varsinkin jos tori pitää noita rahoja noin kauan hallussaan. Ehkä tuo rahallinen sanktio opettaisi myyjiä pitämään ilmoituksensa ajan tasalla. Typerää, että nyt ilmoitus voi roikkua siellä kuinka pitkään vain, ja siinä se osta heti toiminto.

Tuon roikottamisen vuoksi usein ihmiset kyseleekin ekassa viestissään, että onko tuote vielä kaupan tms. Kun ei voi koskaan luottaa myyjään. Tuossa osta heti jutussa sen idea vähän kärsii, jos pitää ekana tiedustella ja varmistaa. Kun pitäisi olla niin, että jos ilmoitus on olemassa niin samoin on tuotekkin.

Päivitän tiedon sitten kun raha palautuu, tosiaan eilen lauantaina alkuillasta tuo kauppa peruuntui joten voihan se olla ettei sieltä viikonloppuna kannata mitään palautusta odotella.

Jollekin tilanne saattaa olla aika harmillinen jos ei vaikka halua tai pysty ostamaan korvaavaa tuotetta muualta, niin kauan kuin rahat ovat jumissa tuolla kankeassa järjestelmässä.

Laitoin tästä Torin asiakaspalveluun myös palautetta, joku parannus tuohon olisi hyvä saada.

Viikolla tullut sähköposti otsikolla "Tärkeä päivitys: Parannamme Vend-tilisi turvallisuutta!". Ensivaikutelma oli mikä ihmeen Vend? Sitten satuin huomaamaan viestin lopussa olevien logojen joukossa Torin logon.

OK. Schibsted siis vaihtui Vendiksi. Tämä on normaalia näiden puljujen kanssa, mutta viestintä ärsyttää. Aikovat kirjautumisessa lopettaa kaikilta salasanan käytön. Sen sijaan pitää joka kerta kirjautua sähköpostiin lähetettävällä kertakäyttökoodilla. Ja netissä UKK -sivulla kertovat, että tämä muutos A) yksinkertaistaa kirjautumisprosessia ja B) tekee käyttökokemuksesta entistä sujuvamman.

Ymmärrän jos Torin aspaa harmittaa, kun käyttäjä Kyllikki kolmannen kerran vuoden sisään syöttää salasanansa huijarin kalastelusivulle ja tili kaapataan. Siihen tuo kertakäyttökoodi auttaa. Mutta ei pitäisi pokkana väittää, että epävarman sähköpostin ja sen roskapostikansion päivittely 5 sekunnin välein epämääräisen ajan on käyttökokemuksen parannusta. Turvallisuuden kannaltakin vaikutus on aika pieni niille, jotka ovat ottaneet käyttöön kaksivaiheisen tunnistautumisen esimerkiksi Google authenticatorilla.

Ostotarjous ilman myyjän hyväksyntää on pelkkä katevaraus, hyväksyttyjen tarjousten tapauksessa rahat ovat varmaan ehtineet jo liikahtaa välimiehen tilille.
Sillä nyt ei varmaan vastaussisältöni kannalta ollut merkitystä onko kyseessä katevaraus vai fyysinen nosto jos raha ei ole käytettävissäni. Ostotarjouksen yhteydessä sanotaan varauksen poistuvan 48 tunnissa mikäli myyjä ei hyväksy tarjousta( 'Rahat on varattu maksua varten. Jos myyjä ei hyväksy tarjoustasi 48 tunnin kuluessa, saat rahat takaisin tilillesi.'). Ja, kun peruin sen ostotarjoukseni, sain ilmoituksen, että 'rahat on palautettu' sekä, että 'katesumma on peruutettu'. Katevaraus poistui tilitiedoista seuraavana arkipäivänä( perjantaina). Ei siis pitäisi kestää edes kahta arkipäivää( la pl.) jos itse perun ja saataa kestää sen kaksi päivää jos myyjä ei reagoi.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 201
Jäsenet
80 825
Uusin jäsen
Luksukka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom