Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tähän liittyen oli muuten hesarissa ihan mielenkiintoinen juttu: Petokset | Näin nuoret naiset huijaavat Tori.fi:ssä ja Facebookissa (maksumuurin takana)Mitään iPhoneja tai muita yleisiä kusetustuotteita en sieltä ole ostanut, ehkä se on pelastanut?
Tekoäly muuten tiivistää aika "lavealla skaalalla" maksumuurien takaa.Tähän liittyen oli muuten hesarissa ihan mielenkiintoinen juttu: Petokset | Näin nuoret naiset huijaavat Tori.fi:ssä ja Facebookissa (maksumuurin takana)
Mutta ei tuossa listassa ole mitään mikä edellyttäisi pääsyn tilitapahtumiin.
Mahtaako olla tuollainenkaan syy. Eikai sitä ole missään kielletty, etteikö saisi myydä ja ottaa rahoja vaikka kaverin tilille?Mikä tuossa sitten on se validi tarve, tarkastaa että kyseinen tili on saman henkilön hallussa? Tämäkö ei oikeasti ole mahdollista ilman että samalla antaa pääsyn tilitapahtumiin?
Yritysten pitää kyllä olla tarkkoja rahanpesusäädösten kanssa, ja oletan ainakin itse että sieltä tulee tarve varmistaa että rahat menee henkilölle itselleen joka sitä kauppaa käy.Mahtaako olla tuollainenkaan syy. Eikai sitä ole missään kielletty, etteikö saisi myydä ja ottaa rahoja vaikka kaverin tilille?
Kyllä tuo ihan järkeenkäyvä asia on, mutta en muista nähneeni Torin säänöissä mitään mikä viittaisi tuohon tai edes velvoittaisi siihen, että käytettävä tili tulee olla oma. Laitontakaan tuo ei tietääkseni ole, että myyjä on eri henkilö kuin kenen tilille rahat tulee (ellei kyse ole juurikin rahanpesusta tai muusta rikollisesta toiminnasta). Poikkeava tilanne tuollainen on kyllä, mutta ei vaan taida olla sääntöjen vastainen tai itsessään laiton järjestelyYritysten pitää kyllä olla tarkkoja rahanpesusäädösten kanssa, ja oletan ainakin itse että sieltä tulee tarve varmistaa että rahat menee henkilölle itselleen joka sitä kauppaa käy.
Varmaankin niin. Ja ei uskalleta laittaa sääntöihin edes sanaa "rahanpesu". Siitähän osa jobbareista tajuaa että tiedot myynneistä valuu sitten myös verottajalle (vaikka menee ne muutenkin jos on vaan tunnistautunut...). Salaisia asioitahan nuo valvonnat ei ole, mutta jostain syystä niitä ei missään haluta kertoaVarmaan otettu tilaisuus tulkita rahanpesusäännöksiä näin ja saadaan samalla urkittua arvokasta dataa myytäväksi. Itselle ainakin ehdoton ei ja roudaan romut ennemmin kierrätykseen kun luovutan pankkitietoni.
Kyllä se aika selkeästi on ilmoitettu Torin itsensäkin toimesta että ne ilmoitetaan: https://tuki.tori.fi/hc/fi/articles/22687721085842-Tori-ja-verotusVarmaankin niin. Ja ei uskalleta laittaa sääntöihin edes sanaa "rahanpesu". Siitähän osa jobbareista tajuaa että tiedot myynneistä valuu sitten myös verottajalle (vaikka menee ne muutenkin jos on vaan tunnistautunut...). Salaisia asioitahan nuo valvonnat ei ole, mutta jostain syystä niitä ei missään haluta kertoa
Niinhän tässä on jo muutaman sivun puhuttu. Mutta, ettei joillekin tule väärinkäsitystä tuon tarpeesta ja tarkoituksesta niin DAC7 on jo ollut voimassa jonkin aikaa ja vaatii tuon raportoinnin kaikista yhden markkinakanavan sisällä käydyistä yhteensä yli 2 000 euron arvoisista kaupankäynneistä tai kun myytävien yksiköiden kappalemäärä kasvaa yli kolmenkymmenen tarkkailujakson aikana. Siksi sitä tietoa ei edes tarvitse tuoda sen enempää enää julki vaikka kohteliasta onkin. Ja, kuten on jo moneen kertaan todettu, mitään tilitietoluovutusta ei edellytetä sen enempää Suomen verottajan toimesta kuin EU:n toimesta, vaikkakin myyjällä itsellään on velvoite ilmoittaa rajat ylittävästä kaupankäynnistä verottajalle( onhan tuosta laiminlyönnistä tainut joku jäädä kiinnikin jos oikein muistan).Ei varmasti, eikä se ollut pointti vaan se että vaativat pääsyn kaikkiin tilitapahtumiin.
Eikö torin haku tunne å, ä & ö kirjaimia?![]()
Kokeilkaa hakea "best" ja "bestå"- molemmilla saan yhtä monta osumaa (4515 nyt aamulla)
Bestå on Ikean mööpelisarja![]()
Ottamatta kantaa siihen, mikä on oikea tapa toimia, niin väittäisin, että haukuit juuri suurinta osaa käyttäjäkunnasta tampioksi.Ja, kuka on oikeasti niin tampio, että antaa pääkäyttötilin tarkkailuoikeuden tai myydessään tavaraa 'käteisellä' käyttää rahan kyseisen tilin kautta( siten siis sen tilitietojen lukuoikeuden vaatiminen on turhaa).
Mahtaako olla tuollainenkaan syy. Eikai sitä ole missään kielletty, etteikö saisi myydä ja ottaa rahoja vaikka kaverin tilille?
Itsellä on ollut näitä useita. Päädyin sitten siihen etten enää varaa kellekään ja odotan kiltisti oikeaa ostajaa. Kaikki ovat menneet lopulta kaupaksi, ja aina eri ihmiselle kuin se ensimmäinen ostajaksi lupautunut. Ja nämä, jotka sanovat tulevansa palkkapäivän jälkeen, heistä ei ole kuulunut mitään kun olen ilmoittanut etten varaa tuotetta vaikka tuote olisikin yhä tarjolla em. päivänä. Ja ennakkomaksun maksajiakin on ollut pari kalliimmissa tuotteissa mutta en myöskään ole niihin suostunut kun ei se ole mikään tae ongelmattomalle kaupankäynnille.Minulla on myynnissä tuote 50€, josta on tullut kaksi 40€ tarjousta - molemmat samalta tyypiltä. Jotenkin vaan en ole saanut kauppoja vietyä loppuun. Vaikka niinkuin joka kerta olisi "heti illalla noutamassa".
Nyt sitten toisen tyypin kanssa olin sopimassa kauppoja, ja nähtävästi 50€ ei ole ongelma, mutta hän pääsee hakemaan tuotteen vasta 10 päivän päästä. No menin sitten sanomaan "käy, jos saadaan noutoajat sopimaan". Nyt kai aika on sovittu (lähetin ehdotuksen), mutta tekee tuota samaa, kuin toinen ostaja - kesken kaupanteon vaan radiohiljaisuus päälle, niinkuin olisi löytänyt juuri taustalla paremman diilin ja odottaa, mitä sen kanssa käy..
Kai minä nyt varaan, kun alustavasti suostuin. Jos tästä seuraa vielä tinkimistä, niin en ole tyytyväinen. Kyseessä on näyttö, jonka paketti on roskiksessa, niin toridiili ei nyt käy. Sillä olisi jo kaupat tehty useaan kertaan.
Jos kauppa-alustana on tori, niin itse totean aina että ensimmäinen noutaja saa. Jos lähtee kauempaa hakemaan, niin ilmoitus ennen lähtöä niin tietty tavara pysyy matka-ajan. Vähän sama periaate tosin täälläkin, eli jos sovitaan hinta niin nouto viimeistään seuraavana päivänä. On todella harvassa tapaukset, joissa myöhemmin sovittu nouto pitää, vaan tuloksena on radiohiljaisuus tai peruutus.Minulla on myynnissä tuote 50€, josta on tullut kaksi 40€ tarjousta - molemmat samalta tyypiltä. Jotenkin vaan en ole saanut kauppoja vietyä loppuun. Vaikka niinkuin joka kerta olisi "heti illalla noutamassa".
Nyt sitten toisen tyypin kanssa olin sopimassa kauppoja, ja nähtävästi 50€ ei ole ongelma, mutta hän pääsee hakemaan tuotteen vasta 10 päivän päästä. No menin sitten sanomaan "käy, jos saadaan noutoajat sopimaan". Nyt kai aika on sovittu (lähetin ehdotuksen), mutta tekee tuota samaa, kuin toinen ostaja - kesken kaupanteon vaan radiohiljaisuus päälle, niinkuin olisi löytänyt juuri taustalla paremman diilin ja odottaa, mitä sen kanssa käy..
Kai minä nyt varaan, kun alustavasti suostuin. Jos tästä seuraa vielä tinkimistä, niin en ole tyytyväinen. Kyseessä on näyttö, jonka paketti on roskiksessa, niin toridiili ei nyt käy. Sillä olisi jo kaupat tehty useaan kertaan.
vaan tuloksena on radiohiljaisuus tai peruutus.
Vanhassa Torissa oli perushuvia näillä kahjoilla, varailla tuotteita eikä koskaan ollut edes mitään aikomusta edes tulla tekemään kauppoja, tällä aiheutettiin myyjälle vahinkoa, koska tuotetta piti pitää varattuna, kunnes alkuperäinen ostaja tulisi, joka ei siis koskaan ollutkaan tulossa. Älkää hyvät ihmiset varatko ainakaan noin pitkillä noutoajoilla, koska normaali-ihminen, joka on oikeasti ostoaikeissa ei tee tuollaisia varailuja.
On todella harvassa tapaukset, joissa myöhemmin sovittu nouto pitää, vaan tuloksena on radiohiljaisuus tai peruutus.
Toi kyllä ärsyttää myös ilmaiseksi annettavien tavaroiden kanssa. Monesti sovittu, että jätän tavaran ulos, voit siitä hakea kun sinulle sopii. Hyvin harvoin näyttää sopivan. Ilmeisesti olivat vain ilmaisen siiman perässä, sillä sitä kieltämättä annoin aivan liikaa tuolla "kun sinulle sopii" kommentilla.Tämän olen huomannut itsekin, käytännössä kaikki "ostan tämän, sopiiko nouto ensi viikolla" ja vastaavat, jossa noutoaika ei ole joko samana päivänä tai seuraavana, päättyvät ikuiseen hiljaisuuteen. Parhaimmillaan on käynyt niin, että joku kyselee, lupailee noutaa esim. "viikonloppuna", viikonloppu menee eikä mitään kuulu. Sitten viikkoa tai paria myöhemmin sama tyyppi laittaa uudelleen viestiä "kävisikö ensi viikonloppu" ja sama uusiksi. Kaikissa toteutuneissa myynneissä ostaja on sopinut tarkan noutoajan heti, ja se aika on niin pian kuin mahdollista eli ei missään useita päivien takana.
Oma tapa on vastata näille epämääräisille kyselijöille vain jotain "Ensi viikko käy, laita viesti kun tiedät tarkemman ajan" ja unohtaa koko juttu. Varauksia en tee, ellei kyseessä ole hyvin lyhyt varaus, ts. tunteja tai enintään seuraavaan päivään. Enkä sitäkään jos tavaralla on useampia kiinnostuneita.
Kyselijöiden viestejä lukiessa tulee välillä mieleen, että mitenköhän iso osa torin käyttäjistä on kännissä toria selatessaan, aika usein nämä kyselijät viesteineen tuntuvat olevan liikkeellä viikonloppuöisin.
Jaa mikähän tuossa oli poiston syynä? Kyllähän täällä pakettina saa myydä ja jos hinta on niin kaikille osille. Kuulostaa erikoiseltaToista se on täällä. Pitkästä aikaa ajattelin, että tänne tekisi myynti-ilmoituksen niin vaikka koko tuotteesta oli hintapyyntö niin unohdin merkata jokaisen komponentin hinnan erikseen kun siitäkin asiasta mainittiin, että voin myydä niin ilman varoitusta lähti ketju kuvineen poistoon
Jaa mikähän tuossa oli poiston syynä? Kyllähän täällä pakettina saa myydä ja jos hinta on niin kaikille osille. Kuulostaa erikoiselta
Itsellä oli myös näitä. Otin sitten käytäntöön, jos varaa niin minimi oli jonkinlainen prosentti osuus tuotteen hinnasta.Vanhassa Torissa oli perushuvia näillä kahjoilla, varailla tuotteita eikä koskaan ollut edes mitään aikomusta edes tulla tekemään kauppoja, tällä aiheutettiin myyjälle vahinkoa, koska tuotetta piti pitää varattuna, kunnes alkuperäinen ostaja tulisi, joka ei siis koskaan ollutkaan tulossa. Älkää hyvät ihmiset varatko ainakaan noin pitkillä noutoajoilla, koska normaali-ihminen, joka on oikeasti ostoaikeissa ei tee tuollaisia varailuja.
Ja nykyään ei tarvi edes postin tiskille raahautua, vaan voi tiputtaa paketit suoraan automaattiinToridiilillä tein ensimmäisen myynti ilmoituksen meni kirjaimellisesti 2sekunttia kun tuote oli myyty. Ja yllätyin siitä miten helppoa lähettäminenkin on postin tiskiltä viestiin tullella koodilla. Ennen tulostelin itse lähetys lappuja ja teippailin pakettien kylkeen, sekin vaihe poistui.
Ensikertaa otin tuon toridiilin käyttöön. Vaikka olin vannoutunu etten sitä ota. Muttta kun niin paljon kyseltiin tuotteista miksei tori diilillä voi ostaa, joka lähinnä pakotti siihen siirtymisen.
Normaali-ihminen ehkä ei, mutta juuri lokakuussa toisessa kaupungissa asuva myyjä varasi mulle 2,5 viikon verran tavaraa, josta olin kiinnostunut...Älkää hyvät ihmiset varatko ainakaan noin pitkillä noutoajoilla, koska normaali-ihminen, joka on oikeasti ostoaikeissa ei tee tuollaisia varailuja.
Halvempi hinta ilman diiliä, sillä siellähän se näkyy mitä se diili lisää hintaan. Hinta ei ole ikinä se, mitä itse tuotesivulla lukee.Eipä sitä itekään tule ostettua nykyään enää ilman toridiiliä ja jos joku on ehdottanut ilman sitä tehtävää kauppaa olen sanonut, että voidaan tehdä jos keksit minulle ostajana yhdenkin hyödyn tästä järjestelystä ja kukaan ei vielä ole keksinyt. Jos kaikki käyttäisi olisi huijarit melko kusessa kun eivät saisikaan rahaa mistään.
Halvempi hinta ilman diiliä, sillä siellähän se näkyy mitä se diili lisää hintaan. Hinta ei ole ikinä se, mitä itse tuotesivulla lukee.
Olen törmänny useasti näihin MT-potilaisiin torissa jotka ovat ostavinaan. Täytyy päässä olla aika paljon kusta jos tuollaisesta huvinsa saa.Vanhassa Torissa oli perushuvia näillä kahjoilla, varailla tuotteita eikä koskaan ollut edes mitään aikomusta edes tulla tekemään kauppoja, tällä aiheutettiin myyjälle vahinkoa, koska tuotetta piti pitää varattuna, kunnes alkuperäinen ostaja tulisi, joka ei siis koskaan ollutkaan tulossa. Älkää hyvät ihmiset varatko ainakaan noin pitkillä noutoajoilla, koska normaali-ihminen, joka on oikeasti ostoaikeissa ei tee tuollaisia varailuja.

Toridiilillä tein ensimmäisen myynti ilmoituksen meni kirjaimellisesti 2sekunttia kun tuote oli myyty. Ja yllätyin siitä miten helppoa lähettäminenkin on postin tiskiltä viestiin tullella koodilla. Ennen tulostelin itse lähetys lappuja ja teippailin pakettien kylkeen, sekin vaihe poistui.
myynkin tuotteet tyyllin siihen hintaan mitä itse niistä viitsisin maksaa. Olise sit 3-4x vähemmän mitä urpot koittaa pyytää käytetyistä laitteista lähes uudenveroista hintaa.Ensiksi, pyysit liian vähän, kun noin nopeasti myi. Kohta on uudelleen myynnissä vähän kalliimmalla Torissa![]()
Itse ostin äskettäin Torista tuotteen Osta heti -kaupalla muutama minuutti tuotteen myyntiintulon jälkeen. Myyjä ilmoitti, että olikin jo myynyt tuotteen muualla.Tuli eilen ostettua yksi tuote Toridiilinä "Osta heti"-hintaan ja maksoin Mobilepayllä. Myyjä kuitenkin perui kaupan samantien koska tuote oli jo myyty (?). Nyt sitten odottelen että koska saan 300 euroani takaisin...
Torissa ja Mobilepayssä lukee että palautuminen voi kestää 2-5 arkipäivää. Aiemmin jos olen vaikka tarjonnut jostakin Toridiilinä ja myyjä ei ole tarjousta hyväksynyt niin silloin palautus on tullut samantien. Nyt tuntuu kuitenkin kestävän.
Itse peruin tarjouksen kun emme päässeet kaupantekoon ja sain rahat lähes samantien takaisin( seuraavana arkipäivänä). Olisikohan toimintamalli eri kun ostaja peruu sen?Tuli eilen ostettua yksi tuote Toridiilinä "Osta heti"-hintaan ja maksoin Mobilepayllä. Myyjä kuitenkin perui kaupan samantien koska tuote oli jo myyty (?). Nyt sitten odottelen että koska saan 300 euroani takaisin...
Torissa ja Mobilepayssä lukee että palautuminen voi kestää 2-5 arkipäivää. Aiemmin jos olen vaikka tarjonnut jostakin Toridiilinä ja myyjä ei ole tarjousta hyväksynyt niin silloin palautus on tullut samantien. Nyt tuntuu kuitenkin kestävän.
Ostotarjous ilman myyjän hyväksyntää on pelkkä katevaraus, hyväksyttyjen tarjousten tapauksessa rahat ovat varmaan ehtineet jo liikahtaa välimiehen tilille.Itse peruin tarjouksen kun emme päässeet kaupantekoon ja sain rahat lähes samantien takaisin( seuraavana arkipäivänä). Olisikohan toimintamalli eri kun ostaja peruu sen?
Tuollaisissa tapauksissa. Eli siis, että tuote myyty muualla tai torin kautta, mutta ei merkitty myydyksi jne. Pitäisi mielestäni myyjän korvata ostajalle esim 50% ostohinnasta. Varsinkin jos tori pitää noita rahoja noin kauan hallussaan. Ehkä tuo rahallinen sanktio opettaisi myyjiä pitämään ilmoituksensa ajan tasalla. Typerää, että nyt ilmoitus voi roikkua siellä kuinka pitkään vain, ja siinä se osta heti toiminto.Itse ostin äskettäin Torista tuotteen Osta heti -kaupalla muutama minuutti tuotteen myyntiintulon jälkeen. Myyjä ilmoitti, että olikin jo myynyt tuotteen muualla.
Myyjä ei peruuttanut kauppaa. Ilmiainnoin asian Torin ylläpidolle. Ylläpito ei tehnyt mitään. Rahoja piti odottaa takaisin automaattiseen palautumiseen saakka, eli jotain 1,5 viikkoa.
Sillä nyt ei varmaan vastaussisältöni kannalta ollut merkitystä onko kyseessä katevaraus vai fyysinen nosto jos raha ei ole käytettävissäni. Ostotarjouksen yhteydessä sanotaan varauksen poistuvan 48 tunnissa mikäli myyjä ei hyväksy tarjousta( 'Rahat on varattu maksua varten. Jos myyjä ei hyväksy tarjoustasi 48 tunnin kuluessa, saat rahat takaisin tilillesi.'). Ja, kun peruin sen ostotarjoukseni, sain ilmoituksen, että 'rahat on palautettu' sekä, että 'katesumma on peruutettu'. Katevaraus poistui tilitiedoista seuraavana arkipäivänä( perjantaina). Ei siis pitäisi kestää edes kahta arkipäivää( la pl.) jos itse perun ja saataa kestää sen kaksi päivää jos myyjä ei reagoi.Ostotarjous ilman myyjän hyväksyntää on pelkkä katevaraus, hyväksyttyjen tarjousten tapauksessa rahat ovat varmaan ehtineet jo liikahtaa välimiehen tilille.
Huh huh. Että vielä korvauksia pettyneelle ostajalle kun ei saanutkaan mitä just sillä hetkellä halusi.Tuollaisissa tapauksissa. Eli siis, että tuote myyty muualla tai torin kautta, mutta ei merkitty myydyksi jne. Pitäisi mielestäni myyjän korvata ostajalle esim 50% ostohinnasta. Varsinkin jos tori pitää noita rahoja noin kauan hallussaan. Ehkä tuo rahallinen sanktio opettaisi myyjiä pitämään ilmoituksensa ajan tasalla. Typerää, että nyt ilmoitus voi roikkua siellä kuinka pitkään vain, ja siinä se osta heti toiminto.
Tuon roikottamisen vuoksi usein ihmiset kyseleekin ekassa viestissään, että onko tuote vielä kaupan tms. Kun ei voi koskaan luottaa myyjään. Tuossa osta heti jutussa sen idea vähän kärsii, jos pitää ekana tiedustella ja varmistaa. Kun pitäisi olla niin, että jos ilmoitus on olemassa niin samoin on tuotekkin.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.