Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Palautteet on parantanu kaupankäynnin luotettavuutta huomattavasti. Hullua, että niitä piti odottaa näinkin kauan. Vähän noissa tosiaan on noita yleisiä palautejärjestelmän valuvikoja, kun ihmiset vetää noita palautteita hatusta. Toisaalta itsekään ei oiken viitsi antaa negatiivisia palautteita, vaikka olisi kyseessä minkälainen pölvästi, kun sieltä sitten kuitenkin tulee herkästi negatiivista takaisinkin. Parempi vain jättää palaute antamatta. Joka tapauksessa kuitenkin erittäin hyvä uudistus.
Eikös näissä ole juuri idea, että molemmat antaa sokkona arvostelun ja ne julkaistaan ainoastaan jos molemmat ovat arvostelut antaneet?
 
Eikös näissä ole juuri idea, että molemmat antaa sokkona arvostelun ja ne julkaistaan ainoastaan jos molemmat ovat arvostelut antaneet?
Täsmennetään vielä, että julkaistaan aikaisintaan kun molemmat ovat arvostelleet toisensa. Jos toinen osapuoli jättää arvostelun tekemättä, toisen osapuolen tekemä arvostelu julkaistaan 3 viikon kuluttua.

Fiksu systeemi, muutenhan voisi perseillä vaikka ja kuinka, jättäisi vaan itse arvostelut tekemättä niin itsekin välttyisi niiltä.
 
Eikös näissä ole juuri idea, että molemmat antaa sokkona arvostelun ja ne julkaistaan ainoastaan jos molemmat ovat arvostelut antaneet?
mutta kun minun tapauksessa olin antanut oman plautteen ensin ja vastapuoli vasta sen jälkeen antoi palautteen... ja sitten heti deletoi sen pois... Joten en saanut palautetta koko kaupasta.
 
Alkuun inhosin, nyt tykkään. ToriDiili maistuu mulle myös myyjän roolissa, se kun minimoi tai jopa nollaa väännön idioottien kanssa.
Sama. Kun huomasin miten paljon halvempaa Toridiilillä on lähettää tuote verrattuna itse ostettuun pakettiin niin päätin tuota testata. Annoin sinne S-pankin tilin niin saavat aivan vapaasti tarkkailla miten usein käyn Prismassa ostoksilla (en siis käytä ko. tiliä mihinkään muuhun). Nyt on tullut tehtyä Toridiilillä myyjän roolissa kauppoja arviolta 5-10 kappaletta eikä ole mitään ongelmia ollut. Ainahan sitä vähän jännittää hyväksyykö ostaja tuotteen vai ei, mutta rehellisesti kun myy ja kertoo jos tuotteessa on jotain vikaa tai muuta huomioitavaa niin todennäköisyydet reklamaatiotapauksiin on pienet (mutu).

Plussaa miten helppoa tuolla on tehdä kaupat (varsinkin jos ostaja ostaa tuotteen "osta heti" -toiminnolla) -> sähköpostiin tulee viesti, että joku on ostanut tuotteesi, tässä helposti-koodi. Se vain paketin päälle (ei muita tietoja) ja paketti postiin. Miinusta siitä, että pakettia ei voi jättää automaattiin vaan se pitää aina toimittaa postin pisteelle, joita on aika harvakseltaan verrattuna automaatteihin ja mahdollisesti pitää vielä jonotella jossain R-Kioskissa tuon takia.
 
Ennen kaipaisin tuota palautejärjestelmää toriinkin, mutta kun vittu sieltä löytyy ilmaiseenkin tavaraan pahimmat tinkaajat niin ei enää kiinnosta minkäänlainen asiakaspalvelu. Aiemmin oli ihmisillä sentään normaalit käytöstavat, mutta nykyään on paletti levällään kuin jokisen dildot.
 
Sama. Kun huomasin miten paljon halvempaa Toridiilillä on lähettää tuote verrattuna itse ostettuun pakettiin niin päätin tuota testata. Annoin sinne S-pankin tilin niin saavat aivan vapaasti tarkkailla miten usein käyn Prismassa ostoksilla (en siis käytä ko. tiliä mihinkään muuhun). Nyt on tullut tehtyä Toridiilillä myyjän roolissa kauppoja arviolta 5-10 kappaletta eikä ole mitään ongelmia ollut. Ainahan sitä vähän jännittää hyväksyykö ostaja tuotteen vai ei, mutta rehellisesti kun myy ja kertoo jos tuotteessa on jotain vikaa tai muuta huomioitavaa niin todennäköisyydet reklamaatiotapauksiin on pienet (mutu).

Plussaa miten helppoa tuolla on tehdä kaupat (varsinkin jos ostaja ostaa tuotteen "osta heti" -toiminnolla) -> sähköpostiin tulee viesti, että joku on ostanut tuotteesi, tässä helposti-koodi. Se vain paketin päälle (ei muita tietoja) ja paketti postiin. Miinusta siitä, että pakettia ei voi jättää automaattiin vaan se pitää aina toimittaa postin pisteelle, joita on aika harvakseltaan verrattuna automaatteihin ja mahdollisesti pitää vielä jonotella jossain R-Kioskissa tuon takia.
Jos myyjä on ruksannut Matkahuollon toimitusvaihtoehdoksi ja ostaja valitsee sen, voi paketin viedä Matkahuollon automaattin.
 
Ennen kaipaisin tuota palautejärjestelmää toriinkin, mutta kun vittu sieltä löytyy ilmaiseenkin tavaraan pahimmat tinkaajat niin ei enää kiinnosta minkäänlainen asiakaspalvelu. Aiemmin oli ihmisillä sentään normaalit käytöstavat, mutta nykyään on paletti levällään kuin jokisen dildot.
Mistäs sierllä tingataan?
 
Itsellä kävi vastaavasti ja takana muutama arvostelu jolloin kokonaisarvosana näytti heti "hankalta myyjältä". Muuten oli ihan ok arvosanat, mutta laittoi kaupankäyntitilanteeseen liittyvään kohtaan tyyliin 3-4 arvostelun ja ainut peruste sille on voinut olla 10e tinkaustestaus 150e tuotteesta, jonka jälkeen kuitenkin maksoin täyden hinnan ja molemmat olivat kaupasta tyytyväisiä. Ennakkoon ei oltu sovittu mitään ja kuvatkin surkeat, ettei olisi voinut.

Laitoin toriin viestiä -> eivät korjaa. Sen jälkeen poistin oman 10 jättämäni arvostelun hänen arvosteluistaan ja kommentoin hänen jättämää arvostelua melko kärkkäästi kertomalla faktat. Lopputuloksena hän poisti mullekin annetun arvostelun mikä näkyy nykyään vain poistettuna. Torissa ei taida olla oikein muuta mahdollisuutta vaikuttaa.

Tosin parin kk tuotteen kokoamisen jälkeen tuotteessa oli selkeä omistajan itsensä aiheuttama kauneusvirhe mistä ei ollut maininnut ja ei näkynyt kaupankäyntitilanteessa. Googlettamisen perusteella tyyppi oli keskikokoisen firman myyntijohtaja niin ei vissiin kaupankäynti kuitenkaan ollut ihan tuttua jos pienestä tinkauskysymyksestä suuttui ja vielä kehtasi kusettaa.
Jos tinkaus tehty ennen sovittua kauppaa, niin myyjältä outo palaute. Jos ostajana menit paikalle ja tarjosit 10€ vähemmän kun kerran oot paikalla ja hakemassa niin...
 
Ostaja ehdotti että haluaa maksaa ToriDiilillä. No ei mitään ajattelin että voin kokeilla. Mutta prkle se haluaa pääsyn mun tilitietoihin: saldot, lainat, korot ja mitä kaikkee siinä luki. Onko se tosiaan noin? Jos on niin en todellakaan koske tuollaiseen paskaan. Itsellä ei ole kuin yksi tili, ei mitään S-Pankki tiliä. Sori jos tätä on käsitelty täällä ennenkin..

Tehtiin sitten kaupat MobilePaylla.
 
Ostaja ehdotti että haluaa maksaa ToriDiilillä. No ei mitään ajattelin että voin kokeilla. Mutta prkle se haluaa pääsyn mun tilitietoihin: saldot, lainat, korot ja mitä kaikkee siinä luki. Onko se tosiaan noin? Jos on niin en todellakaan koske tuollaiseen paskaan. Itsellä ei ole kuin yksi tili, ei mitään S-Pankki tiliä. Sori jos tätä on käsitelty täällä ennenkin..

Tehtiin sitten kaupat MobilePaylla.

Oikeasti? Harvalle nykyään tulee sanomalehti tai on paperikuitti jostain…kas kun eivät halua ku**in kuvaa tulitikkuaskin kanssa.
Pystyykö MobilePay-maksun saatteeksi liittämään kuvia?
 
Jos tinkaus tehty ennen sovittua kauppaa, niin myyjältä outo palaute. Jos ostajana menit paikalle ja tarjosit 10€ vähemmän kun kerran oot paikalla ja hakemassa niin...
Kyseessä oli kankaalla verhoiltu, koottava ulkona käytettävä kaluste. 90% tapauksissa torikauppiaat myyvät aina tavaransa hyväkuntoisena vaikka niissä olisi selvästi elämisen merkkejä. Itsekin hinnan etukäteen tai maksan suoraan pyyntihinnan, mutta tässä tilanne oli hyvin epämääräinen ja myyjä sijaitsi lähellä niin ajattelin helpoimmalla mennä itse paikan päälle tekemään kaupat. Tarkoituksella vielä muotoilinkin, että tulen katsomaan tuotetta ettei voi alkaa vetoamaan mihinkään sovittuun kauppaan. Ei mun olisi tarvinnut sitä edes ostaa. Enkä taatusti olisi myöskään ostanut jos olisin tiennyt vaaleassa kankaassa olleesta kämmenen kokoisesta viinitahrasta, jota oltiin yritetty pestä ja taiteltu vielä piiloon ettei tullut esiin kaupankäyntitilanteessa.

Mutta aika herkkää kaupankäymistä jos alle 10% myyntihinnan tinkaamisesta kokee kaupankäyntitilanteen huonoksi. Varsinkin kun tilanteessa ei mitään jankuttamista vaan ihan normaali hintaheitto miten olisi summa x, mihin voi vastata kyllä/ei. Ja näin asia menikin ja maksoin pyyntihinnan.

Kaiken lisäksi myyjä itse kusetti tuotteen kunnolla ja jäi vielä mainitsematta, että alun perin odottelin häntä 5 minuuttia rappukäytävässä ovikelloa soittaen sovittuna aikana, koska "vaimo oli suihkussa ja itsellä kuulokkeet päässä niin sori en kuullut". Kertoo hyvin paljon myyjästäkin jos tuossa tilanteessa antaa vielä ostajalle miinusta.

Mutta tämä oli hyvä muistutus, että hintatarjous pitää heittää aina etukäteen vaikka sanoo tulevansa katsomaan tuotetta ja siihen sitten disclaimerit tuotteen kunnosta jne. Ja myös itse annan nykyään täysin rehelliset palautteet, koska tuossakin olisin voinut itse antaa pelkästään arvosanan 3-5 kaupankäyntitilanteesta, koska myyjä ei noudattanut sovittua aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Eikös näissä ole juuri idea, että molemmat antaa sokkona arvostelun ja ne julkaistaan ainoastaan jos molemmat ovat arvostelut antaneet?
Ei kai tähän molemminpuolista vuorovaikutusta tarvita? Minun profiiliin on kyllä tulleet palautteet vaikka en välttämättä ole sitä toisesta ollenkaan antanut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
271 037
Viestejä
4 681 678
Jäsenet
76 693
Uusin jäsen
NA1KH0U

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom