Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 965
Suomalaiset jäävät kotiin venyttelemään esinahkaa kun ei edes viitsitä ilmestyä paikalle. Ja laittaa negatiivista palautetta perään.
No en kyllä lähtisi tällä tavoin yleistämään. Suurimmaksi osaksi oikein mallikkaasti sujuneet kaupat kantisten kanssa. Muiden kanssa saattaakin joutua enemmän arpomaan. T. Kokemusasiantuntija
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
789
Suomalaiset jäävät kotiin venyttelemään esinahkaa kun ei edes viitsitä ilmestyä paikalle. Ja laittaa negatiivista palautetta perään. Toki joidenkin kanssa homma toimii kuin junan vessa.
Tuossa nyt myin koteloa torissa, kaksi englantia vääntävää olivat tulossa hakemaan, kumpikin katosi kuin pieru saharaan, suomalainen körmyniska sitten pisti viestiä ja haki kotelon pois kolmen viestin jälkeen.

Pointti ei ollut tässä kuin tuoda vertauskohta asiaan ja todeta näiden olevan sattumanvaraista.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 914
EDIT. Ja en enää viitsi muokkailla Tori-ilmoituksiani lisätäkseni sitä "varattu"-tekstiä tmv., koska ne tuntuvat aina sen seurauksena menevän tarkistukseen. Pari kertaa kestänyt n. 12 tuntia siinä ja ilmoitus on tietty ollut sen ajan pois näkyviltä.
Kaikki muutokset menee torin tarkistuksen kautta. Sitä ennen siellä pitäisi näkyä se vanha ilmoitus. En uskoisi että tuota olisi muutettu. Tosin jo vuosianhan sitten jossain lehdessä oli maininta että torissa on joku tekoälybotti joka hyväksyy niitä myös. Käytännössä joku tai jokin siellä myös hylkää valtavasti kohteita ilman mitään selkeää mainittua syytä miksi, turhauttava systeemi välillä. Tosin pariin vuoteen se ei ole hylännyt mun ilmoituksia, toisaalta olen myynyt halvempaa kamaa niin sekin voi vaikuttaa.


Tuo kauppiaspalaute on kyllä aika älytön, jälkikäteen ei voi tehdä mitään jos ostaja päättää antaa kostopalautetta.
Itsellä oli tälläinen tapaus, ostaja pyysi varaamaan seuraavaan viikkoon kunnes saa rahaa, vastasin etten varaile ja katsotaan ensiviikolla. No oli kuitenkin vielä myymättä ja kaupat tuli tehtyä, nyt sitten viimeisenä mahdollisena päivänä antoi huonon palautteen kun en varannut :rofl:
Torihan näihin ei puutu vaan sanoo suoraan etteivät edes vastaa ilmiantoon jos kyseessä ei ole esim uhkaus.
Sähän voit kommentoida sitä saatua palautetta ja lieventää sitä. Ajan myötä tuollaiset on varmasti vähässä merkityksessä, kun useimmille kertyy palautteita, ja tällöin jokaisen oma tyyli tulee esille.

Samaten nyt kun myyjätkin altistuu palautteelle niin siinä voi olla eroa miten eri asioita ilmaisee, vaikka päämäärä olisi sama.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
789
Sähän voit kommentoida sitä saatua palautetta ja lieventää sitä. Ajan myötä tuollaiset on varmasti vähässä merkityksessä, kun useimmille kertyy palautteita, ja tällöin jokaisen oma tyyli tulee esille.

Samaten nyt kun myyjätkin altistuu palautteelle niin siinä voi olla eroa miten eri asioita ilmaisee, vaikka päämäärä olisi sama.
Näin luonnollisesti myös tein ja kokonaispalautteessa tuo jo nyt katoaa, tässä oli vain omasta mielestä torin suunnitellussa typerä yksityskohta, et voi enää ostajaakaan painostaa omaa palautetta muuttamalla korjaamaan omasta mielestä turhaa negatiivista palautetta.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 784
Näin luonnollisesti myös tein ja kokonaispalautteessa tuo jo nyt katoaa, tässä oli vain omasta mielestä torin suunnitellussa typerä yksityskohta, et voi enää ostajaakaan painostaa omaa palautetta muuttamalla korjaamaan omasta mielestä turhaa negatiivista palautetta.
Tämä on juuri niin kuin sen pitäisi ollakkin!

Huuto.netissä annoin asiallisen negatiivisen tai neutraalin palautteen niin myyjän isä soitti vähän uhkailevaan sävyyn. Muutin palautteen välittömästi häntä koipien välissä. Palaute on hyvä olla lopullinen.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 151
Toridiiliä olen nyt jo pariinkin otteeseen käyttänyt ostamiseen ja myymiseen, melkeimpä pakko koska Huuto.netissä ei oikein ole ostajia ja tuo Toridiili tietenkin on ostajan kannalta melko positiivinen ominaisuus jota osataan vaatia, itsekin viitsin nyt ostella sen avulla Torista.
Enenevissä määrin tuntuu ihmisillä olevan kiinnostusta toridiiliin. Suojaahan tuo tosiaan tarjoaa, ostajalle. Itse käytännössä olen aina myyjänä, koska ostajana Torikaupoissa haluan noutaa tuotteen, niin ei ole epäselvää kunnossa tms.

Mutta niin. Mikä tässä nyt suojaa myyjää? En keksi mitään turvaa tästä myyjälle -lisäkulun vaan. Esimerkiksi hyväksikäyttötilanteita tulee mieleen, jossa ostaja tulee katumapäälle (keksii vian tai itse rikkonut tuotteen) tai vaihtaa tuotteen toiseen (Amazonista tuttu tuotteen vaihto rikkinäiseen tai väärennökseen)? Jotenkin tuntuu siltä, että tällä palvelulla häviää vain rehelliset kaupantekijät. Hämäräveikkkojen toiminta vaikeutuu, mutta ei kuitenkaan esty kokonaan. Toki toridiilistä ei saa samantien rahoja käyttöön, joten suurimmat pirinistit varmaan pitäytyvät sen käytöstä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
630
Mikä tässä nyt suojaa myyjää?
Myyjä on paremmassa suojassa idioottien kanssa vääntämiseltä, senkus hyväksyy tarjouksen ja paketti matkaan vaan. Mutta joo, ostajallehan tuo tuo turvaa, ostaja siitä maksaakin.

Toki toridiilistä ei saa samantien rahoja käyttöön, joten suurimmat pirinistit varmaan pitäytyvät sen käytöstä
Tämä jo itsessään riittää mulle syyksi suosia sitä ostajana aina kun mahdollista, ihan riittävästi tullutkin jo rahoitettua näiden hyvien herrojen ja rouvien kevyttä viihdekäyttöä...
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
123
Kysymys Ebay.co.uk:sta

Olisin ostamassa tuotetta sieltä ja ko myyjällä lukee vain toimituskulut.
Löin tuotteen ostoskoriin olettaen että Ebay hoitaa tullit/alv jne mutta ei.

Onko näin että tullien/alv poistaminen/lisääminen on myyjäkohtaista?
Kukaan muu ei nähtävästi tähän vastannut, joten joo, on myyjäkohtainen. Tarkemmin ottaen länsimaissa kyse taitaa olla siitä käyttääkö myyjä Ebayn (maapäätteestä riippumatta) postitusjärjestelmää vai kiikuttaako fyysisesti itse postiin. Taitaa olla jotain yhteistyötä Pitney Bowesin kanssa ainakin jenkkipäässä ja sieltä noi toimii tasaisen varmasti. Briteistä on mulle tullut paljon näitä "taxes paid" -lähetyksiä, mitkä on kuitenkin jääneet suomen tulliin, koska ebayn IOSS numeroa ei oo pakettikorttiin merkitty. Pari euroa postille ei siitä pahemmin haittaa, mutta masentava viikon jumitus Vantaalla on enemmän sääntö kuin poikkeus.

Niin ja en tiedä ootko huomannut, mutta .co.uk -tavarat löytyy ihan samalla tavalla myös .com -osoittesta.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
630
Briteistä on mulle tullut paljon näitä "taxes paid" -lähetyksiä, mitkä on kuitenkin jääneet suomen tulliin, koska ebayn IOSS numeroa ei oo pakettikorttiin merkitty. Pari euroa postille ei siitä pahemmin haittaa, mutta masentava viikon jumitus Vantaalla on enemmän sääntö kuin poikkeus.
?

Eihän siitä Postille kuulu mitään lunnasrahoja maksaa, jos ALV on jo maksettu lähetysvaiheessa. Tullaat vaan paketin suoraan, merkkaat sinne lähetystunnuksen, arvon ja IOSS-numeron, niin kohta lähtee loota matkaan ja Posti jää nuolemaan näppejään.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
123
?

Eihän siitä Postille kuulu mitään lunnasrahoja maksaa, jos ALV on jo maksettu lähetysvaiheessa. Tullaat vaan paketin suoraan, merkkaat sinne lähetystunnuksen, arvon ja IOSS-numeron, niin kohta lähtee loota matkaan ja Posti jää nuolemaan näppejään.
Hmm. Mulla on sellainen olo, että posti olisi maksattanut sen euron tai parin käsittelymaksun noissakin tapauksissa, mutta voin olla väärässä. Siitä on melko pitkään kun mulle on tollainen tapaus viimeksi tullut ja sen jälkeen monta ihan aiheellista tullausta suorittanut, joten voin sekoittaakin asiat.

Mutta Vantaan (tulli?) postissa jumitus, siitä olen varma. Viimeksi lähettäjältä englannista Vantaalle kesti kaksi päivää vähemmän kuin Vantaalta Turun nurkille :shifty:

*Muok*
Itseasiassa voi olla että olen lampaana sen maksanut, vaikka olisi voinut kieltäytyä. Tullin ja omapostin palveluissa muistutetaan postin palvelumaksun maksamisesta, eikä siinä kerrota, että jo tullimaksun maksetuista tuota ei tarvitsisi maksaa. Hinta on kuitenkin niin mitätön, ettei sillä erikoisemmin ole merkitystä. Varsinkin jos maksamatta jättäminen tekisi vielä lisää viivettä Vantaan päässä :bored:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
984
Hmm. Mulla on sellainen olo, että posti olisi maksattanut sen euron tai parin käsittelymaksun noissakin tapauksissa, mutta voin olla väärässä. Siitä on melko pitkään kun mulle on tollainen tapaus viimeksi tullut ja sen jälkeen monta ihan aiheellista tullausta suorittanut, joten voin sekoittaakin asiat.

Mutta Vantaan (tulli?) postissa jumitus, siitä olen varma. Viimeksi lähettäjältä englannista Vantaalle kesti kaksi päivää vähemmän kuin Vantaalta Turun nurkille :shifty:
Joo ei tartte tehdä muuta kuin tullata tulli.fi. Lähetys vapautuu automaattisesti päivän parin päästä.
 
Liittynyt
23.04.2023
Viestejä
71

Jaksaako joku muu ilmoittaa tuosta väärennettyjen tuotteiden myyjästä Huuto.netin ylläpidolle? Itse olen jo kaksi kertaa keväällä, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Varmistin jopa Lenovolta että kyseessä eivät ole aidot tuotteet (mikäli se muistimäärän/hinnan perusteella ei vielä ole täysin ilmeistä)... Saanut negankin feikki-ssd:stään, johon antanut negan kostopalautteena. Ihmeellistä toimintaa Huudolta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.03.2024
Viestejä
121

Jaksaako joku muu ilmoittaa tuosta väärennettyjen tuotteiden myyjästä Huuto.netin ylläpidolle? Itse olen jo kaksi kertaa keväällä, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Varmistin jopa Lenovolta että kyseessä eivät ole aidot tuotteet (mikäli se muistimäärän/hinnan perusteella ei vielä ole täysin ilmeistä)... Saanut negankin feikki-ssd:stään, johon antanut negan kostopalautteena. Ihmeellistä toimintaa Huudolta.
Huuto.netin ylläpitoa ei ole kiinnostanut pitkään aikaan jos raportoit sääntöjen vastaisesta ilmoituksesta. Eli ei koske pelkästään piraattituotteita.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 914

Jaksaako joku muu ilmoittaa tuosta väärennettyjen tuotteiden myyjästä Huuto.netin ylläpidolle? Itse olen jo kaksi kertaa keväällä, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Varmistin jopa Lenovolta että kyseessä eivät ole aidot tuotteet (mikäli se muistimäärän/hinnan perusteella ei vielä ole täysin ilmeistä)... Saanut negankin feikki-ssd:stään, johon antanut negan kostopalautteena. Ihmeellistä toimintaa Huudolta.
Tuossa on ongelmana että myyjällä on myös riittävä määrä tuoreita positiivisia palautteita myynneistä. Ei oikein minkään ylläpidolla ole mitään saumaa lähteä tuollaisia yksittäisiä tuotteita katsomaan tarkemmin. Noista näkyvistä Lenovon tuotteista ei ole mitään helppoa mahdollisuutta määritellä että ne ovat feikkejä.

Tuo on kyllä huono että väkisin tuollaiset selvät väärennetyt levyt ja kortit, jos ne just ja just ovat nimelliskapasiteetiltaan oikein, niin ne luultavasti kuluvat nopeasti rikki.
 
Liittynyt
23.04.2023
Viestejä
71
Tuossa on ongelmana että myyjällä on myös riittävä määrä tuoreita positiivisia palautteita myynneistä. Ei oikein minkään ylläpidolla ole mitään saumaa lähteä tuollaisia yksittäisiä tuotteita katsomaan tarkemmin. Noista näkyvistä Lenovon tuotteista ei ole mitään helppoa mahdollisuutta määritellä että ne ovat feikkejä.

Tuo on kyllä huono että väkisin tuollaiset selvät väärennetyt levyt ja kortit, jos ne just ja just ovat nimelliskapasiteetiltaan oikein, niin ne luultavasti kuluvat nopeasti rikki.
Ei, eivät ole kapasiteetiltaan oikein, vaan tiedostojärjestelmään on feikattu liian suuri kapasiteetti. Tyypillisesti oikea kapasiteetti on muutamia kymmeniä gigoja.
Ongelmana vaan monet ostajat eivät kopioi muistille suuria/paljon tiedostoja tai testaa tuotetta ohjelmalla joka tämän paljastaa.
Nämä positiiviset palautteet ovat ikävä kyllä tällaisilta tietämättömiltä ostajilta.

12 eurolla ei saa teran microsd-korttia eikä 7 eurolla 2 teran usb-muistia.

 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 914
Ei, eivät ole kapasiteetiltaan oikein, vaan tiedostojärjestelmään on feikattu liian suuri kapasiteetti. Tyypillisesti oikea kapasiteetti on muutamia kymmeniä gigoja. Ongelmana vaan monet ostajat eivät kopioi muistille suuria/paljon tiedostoja tai testaa tuotetta ohjelmalla joka tämän paljastaa.

12 eurolla ei saa teran microsd-korttia eikä 7 eurolla 2 teran usb-muistia.

Joo tarkemmin hintoja miettiessä noi ovat myös kapasiteetiltaan feikkejä. Plus tuo myyjän vähän omituinen kommentti tuosta "Samsungin" levystä kai tarkoittaa samaa.

"Epälen että koko pelinkirjaston kopioiti ei onnistu. kovalevylle.Kaikki suojaus päivytykset herjaa laitonta kopiointi"

Kai tuokin touhu oikenee kunhan ostajat huomaavat asian. Noita SSD levyjä on myyty kaksi joista siis jo toisesta on tullut negatiivinen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
251 668
Viestejä
4 380 764
Jäsenet
72 838
Uusin jäsen
TommiRajala

Hinta.fi

Ylös Bottom