Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
924
Pientä päivitystä asiaan. Paketti on tullut takaisin Suomeen ja jumittelee tällä hetkellä Vantaalla.



Postin aspan kanssa tätä on hieman selvitelty, mutta ei sieltä mitään konkreettista ole oikeastaan kuulunut. Ilmeisesti paketissa on nyt minun tiedot lähettäjänä, joten se pitäisi löytää takaisin. Jännäksi menee.

Torin aspa ei juurikaan ole avannut asiaa enempää. Veikkaan etteivät vieläkään tiedä tarpeeksi yksityiskohtia. Tässä kun puolen kymmentä toridiiliä olen lähettänyt, niin kaikissa mitkä olen hoksannut tarkastaa, lähettäjänän osoitteena on ollut PO BOX ja Helsinki.
Jälleen päivitystä.

Paketti on edelleen Vantaalla, Postin seuranta näyttää samalta. Otin Postin chatin auki ja taas selvitettiin. Chatin mukaan lähettäjän osoite on "P.O.Box 7670, 00002 Helsinki, FI". Paketti ei chatin mukaan ole tulossa minulle vaan "tämä tulee sitten palautumaan tuon alueen lähipostiin" ja "Paketti palautuu noiden osoitetietojen perusteella ja tuollainen osoite on teidän osoitteeksi merkitty". Chat olisi jo viime kuussa muutanut postinumeroksi minun oikea postinumeron, mutta sanoin ettei tehdä mitään vaan katsotaan tämä homma loppuun. Pyysin kuitenkin tsekkaamaan, että lähtisi asap lajittelusta eteenpäin. Mihin sitten ikinä meneekään.

Torin aspaan viestiä ja sieltä vastattiin edelleen samansisältöisesti, että "Olen ollut kuljetuskumppaniimme yhteydessä ja siellä on tiedossa koko oma osoitteesi. He lupasivat että tämä oma osoitteesi on se jonka perusteella paketti palautuu.". Lisäksi vielä että: "Tuo PO BOX on vaan kosmeettinen seikka, ja kuljetuskumppanillamme on aina oikea osoitteesi tiedossa.". Tivasin vielä, että kuka tässä on kuljetuskumppanina. No Posti se on, mutta taustalla toimii toinen firma: "Posti toimii virallisena toimittajana, ja logistiikan järjestäjänä tässä tapauksena toimi yrtitys nimeltään Homerunner.".

Homerunner aivan outo firma, mutta google auttaa ja aika lyhyenkin gooletuksen jälkeen löytyi jotain lisätietoa. On kyllä aika mielenkiintoinen viritys nämä toridiilin paketit.

EDIT: Isompi kuva: 2024-05-07 hosted at ImgBB
1715058541258.png

Ja viimeisimmissä toridiilin paketeissa on muuten ollutkin lähettäjän osoitteena oikeasti minun osoite.
 
Liittynyt
04.09.2019
Viestejä
5
Minkälaista vahinkoa voi tehdä jos tietää toisen tilinumeron, osoitteen ja nimen?
Noilla tiedoilla voi tyhjentää tilisi, pankeilla on automaattinen maksupalvelua paperilaskuille, voro laittaa tekaistuun laskuun nuo tiedot ja sinun väärennetty allekirjoituksesi ja viet sen pankille, raha siirtyy. Asiaa ei tarkisteta pankissa mitenkään, vanhukset ja omaishoitajat esim käyttää tuota maksuihin, mutta rosvot hokanneet tuosta systeemistä porsaanreiän. Niin kävi minulle rahat meni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 519
Noilla tiedoilla voi tyhjentää tilisi, pankeilla on automaattinen maksupalvelua paperilaskuille, voro laittaa tekaistuun laskuun nuo tiedot ja sinun väärennetty allekirjoituksesi ja viet sen pankille, raha siirtyy. Asiaa ei tarkisteta pankissa mitenkään, vanhukset ja omaishoitajat esim käyttää tuota maksuihin, mutta rosvot hokanneet tuosta systeemistä porsaanreiän. Niin kävi minulle rahat meni.
Muistelisin että ainakin aikanaan vuosia sitten tuo palvelu piti ensin aktivoida pankissa että tuota pystyi käytämään laskunmaksuun. En sitten tiedä onko käytäntö muuttunut. Muistelin vaan kun faija joskus aikanaan jonkun sopparin kävi tekemässä pankissa tuota varten.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 539
Noilla tiedoilla voi tyhjentää tilisi, pankeilla on automaattinen maksupalvelua paperilaskuille, voro laittaa tekaistuun laskuun nuo tiedot ja sinun väärennetty allekirjoituksesi ja viet sen pankille, raha siirtyy. Asiaa ei tarkisteta pankissa mitenkään, vanhukset ja omaishoitajat esim käyttää tuota maksuihin, mutta rosvot hokanneet tuosta systeemistä porsaanreiän. Niin kävi minulle rahat meni.
Luulis, että tuo olisi helppo korjata niin, että ensimmäinen lasku ko. laskuttajalle pitäisi tehdä muulla tavoin ja hyväksyä toi palvelu ko. laskuille? että koskaan ei makseltais tuntematonta laskua, jonka kuka tahansa on käynyt tiputtaan luukkuun.

e: about kaikki toistuvaislaskut voisi yhdellä asioinnilla hoitaa palveluun ja sit yksittäiset random laskut toki joutuis kassalla käydä hoitaan. Ei siis nyt hirveenä vaikeuttais mitään.
 
Liittynyt
04.09.2019
Viestejä
5
Luultavasti osa ostaa varastettua uutta tavaraa myyntiin. Tyyliin narkkari käy varastamassa jostain kaupasta vaikka sähkötyökaluja ja saa niistä luukuttajalta sitten 20 prosenttia ovh hinnasta käteisenä.

Tuohon kauppaan ei paljoa positiiviset tai negatiiviset luottotietorekisterit vaikuta.
Aika paljon uusia taulutelevisioita uutena paketissa myynnissä ja iPhoneja, luulen että rullaavat pikavippejä tms eteen päin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 841
Luulis, että tuo olisi helppo korjata niin, että ensimmäinen lasku ko. laskuttajalle pitäisi tehdä muulla tavoin ja hyväksyä toi palvelu ko. laskuille? että koskaan ei makseltais tuntematonta laskua, jonka kuka tahansa on käynyt tiputtaan luukkuun.

e: about kaikki toistuvaislaskut voisi yhdellä asioinnilla hoitaa palveluun ja sit yksittäiset random laskut toki joutuis kassalla käydä hoitaan. Ei siis nyt hirveenä vaikeuttais mitään.
Fyysinen asiointi pankissa on nykyään niin mahdottoman hidasta ja hankalaa, että kyllä jokaisen uuden laskukohteen erillinen vahvistaminen vaikeuttaisi melkoisesti laskunmaksua niiltä, jotka eivät syystä tai toisesta voi käyttää verkkopankkia. Siksi pankissa juuri on se postin kautta toimiva maksupalvelu, että ei tarvitse jonottaa tuntitolkulla tiskille, tai varata aikaa viikkokausia etukäteen. Mutta joo, mielestäni tuon pitäisi vähintään olla oletuksena niin, että maksupalvelu ei toimi lainkaan ennen kuin on ottanut sen itse käyttöön. Tällä hetkellä niin ei ole ainakaan Osuuspankissa, eikä Nordeassa, tuskin muuallakaan. Siihen sitten voisi olla valinnaisena vielä joku lisäturvataso, jossa toimitaan esimerkiksi noin kuten ehdotit.

Osuuspankin ohjeesta:

1715073347766.png
 
Liittynyt
04.09.2019
Viestejä
5
Tekoälyhän on äärimmäisen älykäs, mutta edelleenkään se ei minulle tarjoa niitä osuvimpia, mitä minä haen. Uusinta minäkin kaipaisin oletuksena.
Tekoälyn asetukset laitettu tuottamaan torille maksimi tulot, ei myyjille. Eli näyttää lisämaksulliset ilmoitukset kärjessä, sitten Toridiili-ilmoitukset..
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
924
Jälleen päivitystä.

Paketti on edelleen Vantaalla, Postin seuranta näyttää samalta. Otin Postin chatin auki ja taas selvitettiin. Chatin mukaan lähettäjän osoite on "P.O.Box 7670, 00002 Helsinki, FI". Paketti ei chatin mukaan ole tulossa minulle vaan "tämä tulee sitten palautumaan tuon alueen lähipostiin" ja "Paketti palautuu noiden osoitetietojen perusteella ja tuollainen osoite on teidän osoitteeksi merkitty". Chat olisi jo viime kuussa muutanut postinumeroksi minun oikea postinumeron, mutta sanoin ettei tehdä mitään vaan katsotaan tämä homma loppuun. Pyysin kuitenkin tsekkaamaan, että lähtisi asap lajittelusta eteenpäin. Mihin sitten ikinä meneekään.

Torin aspaan viestiä ja sieltä vastattiin edelleen samansisältöisesti, että "Olen ollut kuljetuskumppaniimme yhteydessä ja siellä on tiedossa koko oma osoitteesi. He lupasivat että tämä oma osoitteesi on se jonka perusteella paketti palautuu.". Lisäksi vielä että: "Tuo PO BOX on vaan kosmeettinen seikka, ja kuljetuskumppanillamme on aina oikea osoitteesi tiedossa.". Tivasin vielä, että kuka tässä on kuljetuskumppanina. No Posti se on, mutta taustalla toimii toinen firma: "Posti toimii virallisena toimittajana, ja logistiikan järjestäjänä tässä tapauksena toimi yrtitys nimeltään Homerunner.".

Homerunner aivan outo firma, mutta google auttaa ja aika lyhyenkin gooletuksen jälkeen löytyi jotain lisätietoa. On kyllä aika mielenkiintoinen viritys nämä toridiilin paketit.

EDIT: Isompi kuva: 2024-05-07 hosted at ImgBB

Ja viimeisimmissä toridiilin paketeissa on muuten ollutkin lähettäjän osoitteena oikeasti minun osoite.
Tätä on kyllä mielenkiintoista tutkia. Tarkemmin kuin ihmetteli coolrunnerin seurantaa sieltä löytyikin vielä uusi seurantanumero. Ilmeisesti isompi kolli, missä tavarat liikkuu. Aika järkeenkäypääkin, jos kerran Suomessa on käytössä P.O.Box 7670.

Löytyi siis ensinnäkin kolli, millä menty Ruotsiin. AX-alkuinen seuranta. parcelsapp.com näyttää kattavimman seurannan.
1715075861881.png


Ja sitten uudempi, millä ehkä tultu Suomeen? Molemmissa omat seurantatunnukset.
1715075978810.png


Sitten vielä kun oikein kaivelee, niin tuolta Tanskalaisen toimijan verkkosivuilta löytyy oma seuranta, tosin aika maltillinen.

1715076108151.png
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 977
Eilen tuli Torin osalta täysin poikkeuksellinen kontaktointi, millaista ei ennen ole ollut. Laitoin n. 1000€ tuotteen myyntiin. Julkaisusta 30min tuli sähköposti englannin kielellä, jossa mainittiin halukkuudesta ostaa tuote mikäli se on kunnossa ja maksu suoritetaan tilisiirtona tai paypalilla. Yhteydenottaja oli jenkkityyppinen etunimi.sukunimi@gmail.com.
Ihan validin näköinen yhteydenotto ja keskutelukin, jossa ostajan piti nähdä hieman vaivaa.
Kun kaksi meiliä oli vaihdettu, pyysi hän paypal-osoitettani..johon luontaisesti lopetin kommunikoinnin. Tätä ennen kysyin, että olet mitä ilmeismmin ulkomailla Suomesta katsottuna, joten miten noudat tuotteen. Vastaus oli, kuriirini tulee hakemaan.
Voi tuntua helpolta heittää paypal osoite maksajalle, mutta kusetus se onnistuu nimittäin niinkin päin. Onneks tuli googletettua ja melko epäuskoinen olinkin, kun englanniksi joku kyselee tuotetta jota yleensä täällä käydään vähintään kerran katsomassa ennen ostoa.

No mikä pointti tällä viestillä oli. Torin uudistuksessa on mennyt jotain ihan päin vittua, tai siis onkohan mikään mennyt kuten pitäisi? Miten käyttökokemus on näin paska, miten tuotteiden myyntiin on tullut merkittävä vaikutus, miten scammaajat ovat heti taakilla yrittämässä kusettaa. Jotain todella todella outoa on käynnissä Tori.fi:ssä. En ole mikään salaliittoteoreetikko, mutta jotenkin en yllättyisi jos osa oikeista ostajakontaktoinneista jäisi tulematta tietoon jos ei toridiiliä ole ruksittu.
 
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
251
Screenshot_2024-05-07-14-33-36-30_e5d3893ac03954c6bb675ef2555b879b.jpg


E: Chattasin Nordean kanssa.

Ei huolta: Grafologi käy tammipöydän ääressä suurennuslasin kanssa jokaisen laskun ja nimikirjoituksen läpi, ja sen aitoudesta riippuen rahat siirretään tai ei...

Vaikea asia oli selvästi, enkä saanut vastausta siihen, voiko maksupalveluun laittaa laskuja ihan kylmiltään maksuun. Oikeasti huolestuttava juttu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
321
Eilen tuli Torin osalta täysin poikkeuksellinen kontaktointi, millaista ei ennen ole ollut. Laitoin n. 1000€ tuotteen myyntiin. Julkaisusta 30min tuli sähköposti englannin kielellä, jossa mainittiin halukkuudesta ostaa tuote mikäli se on kunnossa ja maksu suoritetaan tilisiirtona tai paypalilla. Yhteydenottaja oli jenkkityyppinen etunimi.sukunimi@gmail.com.
Ihan validin näköinen yhteydenotto ja keskutelukin, jossa ostajan piti nähdä hieman vaivaa.
Kun kaksi meiliä oli vaihdettu, pyysi hän paypal-osoitettani..johon luontaisesti lopetin kommunikoinnin. Tätä ennen kysyin, että olet mitä ilmeismmin ulkomailla Suomesta katsottuna, joten miten noudat tuotteen. Vastaus oli, kuriirini tulee hakemaan.
Voi tuntua helpolta heittää paypal osoite maksajalle, mutta kusetus se onnistuu nimittäin niinkin päin. Onneks tuli googletettua ja melko epäuskoinen olinkin, kun englanniksi joku kyselee tuotetta jota yleensä täällä käydään vähintään kerran katsomassa ennen ostoa.

-snip -
Tämä huijaustyyppi on pyörinyt vuosia. Tässä esim uutinen vuodelta 2015, jossa kuviota avataan Paypal-maksuhuijaukset leviävät Suomessa – Varo näitä verkko-ostajia. Hyvä ettet lähtenyt kokeilemaan. Itse en ole yhdestäkään englanninkielisestä toriviesteistä päässyt kauppoihin jonkinlaisen uskomattoman säätämisen takia.
 

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
416
Tämä huijaustyyppi on pyörinyt vuosia. Tässä esim uutinen vuodelta 2015, jossa kuviota avataan Paypal-maksuhuijaukset leviävät Suomessa – Varo näitä verkko-ostajia. Hyvä ettet lähtenyt kokeilemaan. Itse en ole yhdestäkään englanninkielisestä toriviesteistä päässyt kauppoihin jonkinlaisen uskomattoman säätämisen takia.
Torissa en ole koskaan myynyt ulkomaille mutta huuto.net:ssä möin kerran jonkun harvinaisemman pelin norjalaiselle ostajalle joka oli hyvin asiallinen tyyppi. Torissa jos jotain myy niin joko löytyy heti ostaja tai sitten myyntiartikkelit jää sinne roikkumaan loputtomasti ilman yhtään yhteydenottoa vaikka hinta olisi kohdallaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 977
Ehkä mä olen sittenkin vainoharhainen, mutta menkööt.
Eräästä tuotteesta toridiiliä kysellyt on nimeltään "samppa".
1715089374161.png


Toivottavasti nyt hutkin turhia, mutta onko teille muille tullut siis tällaisia viestejä:
1715089428229.png


Ja tosiaan kysyjän profiili perustettu 2023, ei aktiivisia ilmoituksia tai arvosteluja. Jälkimmäinen ei tosin ole mikään ihmeellinen juttu jos ei arvosteluja löydy. Jos muillekin on tullut näitä viestejä, niin onko kysyjillä omia aktiivisia ilmoituksia ja onko liittymisaika jokin muu kuin 2023?

Ja lisätäkseni vielä. Kun torissa joku kontaktoi, lasketaan se statistiikkaan mukaan. Näyttää tältä per ilmoitus:
1715089728655.png


Nyt kun menen tätä kyseistä ilmoitusta katsomaan niin luvut ovat seuraavat:
1715089779281.png


Yhteydenottoja on kaksi, mutta viestiketjuja on kuitenkin kolme. Yksi näistä viestiketjuista on "samppa" ja sampan viestiä ei lasketa näemmä statistiikkaan mukaan. Mä tulkitsen nyt 98,5% todennäköisyydellä, että toi "samppa" on Torin oma ylläpito/markkinointitili, joka houkuttelee klikkailemaan toridiilin päälle. Nyt on vaan jännä kysymys, että mitä tapahtuu jos mä menen ilmoitukseen ja klikkaan toridiilin päälle ja kontaktoin (olematonta) samppaa. Jos mä oon ihan pihalla, niin palautelkaa mut maan pinnalle. Mä vedän täällä jo kierroksia, että käytänkö mä oikeasti näin epämääräistä ja paskaa palvelua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 709
Ehkä mä olen sittenkin vainoharhainen, mutta menkööt.
Eräästä tuotteesta toridiiliä kysellyt on nimeltään "samppa".


Toivottavasti nyt hutkin turhia, mutta onko teille muille tullut siis tällaisia viestejä:


Ja tosiaan kysyjän profiili perustettu 2023, ei aktiivisia ilmoituksia tai arvosteluja. Jälkimmäinen ei tosin ole mikään ihmeellinen juttu jos ei arvosteluja löydy. Jos muillekin on tullut näitä viestejä, niin onko kysyjillä omia aktiivisia ilmoituksia ja onko liittymisaika jokin muu kuin 2023?
No siis, hän haluaa ostaa sinulta sen tuotteen mitä olet myymässä. Kysy haluaako ostaa "perinteisesti" ilman tuota ToriDiiliä tai sitten aktivoi se palvelu.

En näe mitä merkitystä sillä on, milloin joku on liittynyt palvelun käyttäjäksi, kun kyseessä on ostaja (kunhan vaan vaikuttaa rehdiltä sellaiselta).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 977
No siis, hän haluaa ostaa sinulta sen tuotteen mitä olet myymässä. Kysy haluaako ostaa "perinteisesti" ilman tuota ToriDiiliä tai sitten aktivoi se palvelu.

En näe mitä merkitystä sillä on, milloin joku on liittynyt palvelun käyttäjäksi, kun kyseessä on ostaja (kunhan vaan vaikuttaa rehdiltä sellaiselta).
No kun se juttu on siinä, että tässäkään "Haluaa ostaa" viestiketjussa ostaja ei vastaa viesteihin. Tämä on jo toinen samanlainen ilmoitus, missä kysyn vastapalloon että "mitäs edetään", niin chattiruutu hiljaisena. Mä otin ton vuoden 2023 siitä syystä käsittelyyn, koska tämä Torin toridiilimuutos tehtiin alku vuodesta ja on varmastikin valmisteltu jo 2023 markkinoinnin osalta. Osuisi siis ajallisesti luotuihin profiileihin, mut jos muilla ei vastaavia tapauksia ole, niin mä täällä sekoilen.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
533
Eilen tuli Torin osalta täysin poikkeuksellinen kontaktointi, millaista ei ennen ole ollut. Laitoin n. 1000€ tuotteen myyntiin. Julkaisusta 30min tuli sähköposti englannin kielellä, jossa mainittiin halukkuudesta ostaa tuote mikäli se on kunnossa ja maksu suoritetaan tilisiirtona tai paypalilla. Yhteydenottaja oli jenkkityyppinen etunimi.sukunimi@gmail.com.
Ihan validin näköinen yhteydenotto ja keskutelukin, jossa ostajan piti nähdä hieman vaivaa.
Kun kaksi meiliä oli vaihdettu, pyysi hän paypal-osoitettani..johon luontaisesti lopetin kommunikoinnin. Tätä ennen kysyin, että olet mitä ilmeismmin ulkomailla Suomesta katsottuna, joten miten noudat tuotteen. Vastaus oli, kuriirini tulee hakemaan.
Voi tuntua helpolta heittää paypal osoite maksajalle, mutta kusetus se onnistuu nimittäin niinkin päin. Onneks tuli googletettua ja melko epäuskoinen olinkin, kun englanniksi joku kyselee tuotetta jota yleensä täällä käydään vähintään kerran katsomassa ennen ostoa.

No mikä pointti tällä viestillä oli. Torin uudistuksessa on mennyt jotain ihan päin vittua, tai siis onkohan mikään mennyt kuten pitäisi? Miten käyttökokemus on näin paska, miten tuotteiden myyntiin on tullut merkittävä vaikutus, miten scammaajat ovat heti taakilla yrittämässä kusettaa. Jotain todella todella outoa on käynnissä Tori.fi:ssä. En ole mikään salaliittoteoreetikko, mutta jotenkin en yllättyisi jos osa oikeista ostajakontaktoinneista jäisi tulematta tietoon jos ei toridiiliä ole ruksittu.
Ei koskaan näissä tapauksissa PayPa. Ne sanoo vain ettei saanut tuotetta ja PayPal ottaa sulta rahat takaisin.

Jos yhtään outoa ja eivät voi käyttää tilisiirtoa pyydä käyttämään WesternUnionia koska se on ihanasti yks suuntainen ja huijaritkin käyttää sitä vastaanotossa sen takia.
 
Liittynyt
11.11.2023
Viestejä
88
No kun se juttu on siinä, että tässäkään "Haluaa ostaa" viestiketjussa ostaja ei vastaa viesteihin. Tämä on jo toinen samanlainen ilmoitus, missä kysyn vastapalloon että "mitäs edetään", niin chattiruutu hiljaisena. Mä otin ton vuoden 2023 siitä syystä käsittelyyn, koska tämä Torin toridiilimuutos tehtiin alku vuodesta ja on varmastikin valmisteltu jo 2023 markkinoinnin osalta. Osuisi siis ajallisesti luotuihin profiileihin, mut jos muilla ei vastaavia tapauksia ole, niin mä täällä sekoilen.
Pari pyyntöä toridiiliin tullut, toinen meni sitten ihan perinteisellä myynnillä maaliin kun kerroin minkälaajuiset tilitiedot Tori vaatii että tuota diiliä voi käyttää. Toiseen en valitettavasti älynnyt regoida kun en tajunnut että voisi lähettää viestin, mutta tarkistin niin profiili joka sitä pyysi oli rekattu 2015.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 977
Pari pyyntöä toridiiliin tullut, toinen meni sitten ihan perinteisellä myynnillä maaliin kun kerroin minkälaajuiset tilitiedot Tori vaatii että tuota diiliä voi käyttää. Toiseen en valitettavasti älynnyt regoida kun en tajunnut että voisi lähettää viestin, mutta tarkistin niin profiili joka sitä pyysi oli rekattu 2015.
Okei, no sit mä rakensin tässä aivan loistavan juonen tarinalle... Ja ihan turhaan..
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 841
Tuolla Torissa liikkuu myös aika tylyä porukkaa, jotka eivät välttämättä vastaa ollenkaan tai lopettavat viestittelyn kuin seinään.
Minä en siellä juuri mitään myy tai osta, mutta sekin vähä mitä sieltä on kokemuksia, on nimenomaan pääosin juuri tuollaista ulosanniltaan olematonta tuppisuuta, tai sitten jotain mt-häiriöistä sekoilijaa. Ei riitä minulla mielenkiinto tai pinna yrittää näiden kanssa säätää. Helpompi heittää vanhat kamat roskiin ja/tai hakea kaupasta uutta tilalle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 709
Minä en siellä juuri mitään myy tai osta, mutta sekin vähä mitä sieltä on kokemuksia, on nimenomaan pääosin juuri tuollaista ulosanniltaan olematonta tuppisuuta, tai sitten jotain mt-häiriöistä sekoilijaa. Ei riitä minulla mielenkiinto tai pinna yrittää näiden kanssa säätää. Helpompi heittää vanhat kamat roskiin ja/tai hakea kaupasta uutta tilalle.
Joo ja sitten on kaikenmaailman renkaanpotkijoita ja ties mitä. Onneksi siellä kuitenkin on myös mukavia ja tavanomaisia ihmisiä, mutta toisinaan tuo on hermoja koittelevaa touhuamista.

Toisaalta nykyään Torissa on hyvin hiljaista, kiitos tuon surkean uudistuksen. Nykyään siellä on enemmän ostajan kuin myyjän markkinat.
 
Liittynyt
10.01.2022
Viestejä
56
Itsekin olin hyvin skeptinen tuohon toridiili hommaan enkä alkuun aktivoinut. Mulle kanssa tuli noita viestejä että joku haluaa ostaa toridiilillä ja se käyttäjä taisi olla vuodelta 2017 tms. Aktivoin sen myöhemmin sitten pariin tuotteeseen testimielessä ja parit kaupatkin sain niillä aikaan. Tosin kuvasin kyllä paketoinnit tarkkaan etten tule huijatuksi siinä. Käytin myös s-pankin tiliä tunnistautumiseen enkä pää pankkiani, koska tosiaan haluavat sitä valvoa.. Ja joo katselu kertoja tulee todella paljon vähemmän kuin ennen, mutta olisiko ihmisiltä turha katselu vähentynyt ja tosiostajat katselee enää ?
 
Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 709
olisiko ihmisiltä turha katselu vähentynyt ja tosiostajat katselee enää ?
Tältä se on alkanut vaikuttamaan, mutta ennen kauppa kävi nopeammin ja paremmin, paitsi jotkut tietyt tavarat tuntuvat edelleen menevän kutakuinkin samalla tavalla kuin ennenkin.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
188
Tuntuu, että nykyään porukka jaksaa yhä vähemmän vastailla viesteihin yhtään, siis sellaisiin järkeviin viesteihin. Esim. postitusmahdollisuuskysymyksiin moni jättänyt vastaamatta. Jos ei onnistu eikä halua siitä kysymyksiä niin laittaisivat ilmoitukseen.

Myös reiluihin tarjouksiin ei jakseta vastata. Esim. katsoin, että antikvariaatit myy tuotetta 30-50€ hintaan ja torissa olisi ollut lähempänä haettavana pyyntöhintana 40€ niin 35€ tarjoukseen ei reagoida mitenkään. Toki on ok, että ei myydä kuin haluttuun hintaan, mutta jos tuossakin olisi vastannut, että ei tingi sori niin olisin ehkä siltikin ostanut kyseisen tuotteen.

Ei sillä, että tartteis vastata kaikkeen, mutta tällaisena pohdiskeluna vaan, että vastailiko ihmiset aiemmin enemmän vai onko ollut sama meininki ennenkin?
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 755
Ei koskaan näissä tapauksissa PayPa. Ne sanoo vain ettei saanut tuotetta ja PayPal ottaa sulta rahat takaisin.
Kyllä suurin osa noista menee niin että ne lähettää sitten feikin sähköpostin siitä maksusta. Paypalin buyer protectionia käyttäessä olisi pieni riski että kauppa tapahtuu.


Mä olen tässä vajaan parin kuukauden aikana ostanut pari juttua ja myynyt yhden halvan jutun. Näen myös että myyjistä osa on ottanut innokkaasti noi toridiilit käyttöön ja myös alkaneet saamaan palautteita niistä eli ostajatkin ovat systeemin suhteen OK.

Ainoa oikea ongelma minkä näen näissä uudistuksissa on tuo kuinka helvetisti on eri alakategorioita lähtenyt kävelemään, ja nimenomaan järkeviä sellaisia. Minimissään se asettaa haasteita myyjille, että täytyy keksiä ne oikeat hakusanat millä suurin osa potentiaalisista ostajista yrittää löytää kyseistä tuotetta.

Osa kategorioista on päällekäisiä, malliesimerkki paistinpannut. Jos puhutaan normaaleista ruuanlaittoon käytettävistä paistinpannuista(näitähän on muitakin), näitä on silti kahdessa eri kategoriassa. Huonekalut ja sisustus pääkategorian alla on erikoisesti "Keittiötarvikkeet ja astiat (180)". Eli alakategoria on presiis täsmällinen, mutta mitä tekemistä noilla on huonekalujen ja sisustuksen kanssa? Mutta noita löytyy myös paljon loogisemman Koti, puutarha ja rakentaminen alta löytyvästä Keittiöt (51) alakategoriasta. Jos tuo "Keittiötarvikkeet ja astiat" olisi "Koti, puutarha ja rakentaminen" yläkategorian alla, luultavasti harvempi lykkäisi noita "keittiöt" alakategoriaan.
 
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
251
Tuntuu, että nykyään porukka jaksaa yhä vähemmän vastailla viesteihin yhtään, siis sellaisiin järkeviin viesteihin. Esim. postitusmahdollisuuskysymyksiin moni jättänyt vastaamatta. ..vastailiko ihmiset aiemmin enemmän vai onko ollut sama meininki ennenkin?
Hankalaa, jos ei saa vastausta asialliseen postituskysymykseen. Itse olen jäänyt vaille vastausta yleensä vain silloin, jos ehdotan hintaa melko uuteen ilmoitukseen. En itsekään enää jaksa niihin vastata alkuvaiheessa.

Jos joku ilmoitus on mielestäni hinnoiteltu liian korkealle, odotan melkein kaksi viikkoa, niin että myyjällekin ehtii käydä selväksi, ettei ostajaa helposti löydy. Usein siinä vaiheessa ystävälliseen hintaehdotukseen täsmällisellä noutoajalla on vastattu tosi hyvin.
 
Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 709
Ainoa oikea ongelma minkä näen näissä uudistuksissa on tuo kuinka helvetisti on eri alakategorioita lähtenyt kävelemään, ja nimenomaan järkeviä sellaisia. Minimissään se asettaa haasteita myyjille, että täytyy keksiä ne oikeat hakusanat millä suurin osa potentiaalisista ostajista yrittää löytää kyseistä tuotetta.
Joo ja sitten jos olet vaikkapa jotain elektroniikkaa myymässä, niin valmiista listauksesta saattaa puuttua joidenkin isojen brändien nimiä, niin joutuu valitsemaan siltä listalta "muut".

Esim. kuulokkeiden osalta listauksesta puuttuu esim. Beyerdynamic ja Sennheiser, eli aikas helkutin oleelliset, mutta samaan aikaan siellä listauksessa saattaa olla jotain pilipali-brändejä.

Toki tämä tietenkin vaikuttaa myös siihen kun noita tavaroita yrittää etsiä, eikä voikaan listalta noita haluamiaan brändejä valita, vaan pitää vain hakusanoilla yrittää etsiä (perinteiseen tapaan).
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
188
Hankalaa, jos ei saa vastausta asialliseen postituskysymykseen. Itse olen jäänyt vaille vastausta yleensä vain silloin, jos ehdotan hintaa melko uuteen ilmoitukseen. En itsekään enää jaksa niihin vastata alkuvaiheessa.

Jos joku ilmoitus on mielestäni hinnoiteltu liian korkealle, odotan melkein kaksi viikkoa, niin että myyjällekin ehtii käydä selväksi, ettei ostajaa helposti löydy. Usein siinä vaiheessa ystävälliseen hintaehdotukseen täsmällisellä noutoajalla on vastattu tosi hyvin.
Joo itsekin laittanut tarjousta lähinnä ilmoituksiin mitkä on sekä jo jonkun aikaa ollut listattuna sekä mun mielestä vähän ylihinnoiteltu yleiseen hintatasoon nähden (osa varmasti laittaa hinnan vaan heittämällä jonkun sopivalta kuulostavan summan) tai ei ole itselle niin arvokas tavara, mutta olis just sillä tarjoushinnalla valmis ostamaan. En kuitenkaan tarjoa mitään ns. älyttömiä eli mitään 50% pyyntihinnasta tms. vaan ihan joku 5€ pois jostain 50€ tuotteesta. Jos hinta on kuitenkin niin pahasti mun mielestä pielessä, että pitäis tarjota vaan 50% pyyntihinnasta niin en usko kauppojen syntyvän, vaikka tekis minkälaisen tarjouksen niin olen antanut vaan olla.

Vastaesimerkkinä mainitsen, että silloin, kun itse yleensä oon myynyt tavarat niin oon tehnyt niin, että olen jättänyt jonkun 5-10€ tinkimisvaraa hintaan, kun niitä tarjouksia sitten tulee niin kumpikin osapuoli "voittaa", kun saa sillä hinnalla mitä toivoi.

Mutta tosiaan ihmetellyt vaan, että onko porukka vaan laiskistunut vastailun suhteen, kun kyllä ne viestit käydään lukemassa, mutta ei viitsitä laittaa esim. "En postita" samalla (jos siis kysytään, että onnistuuko postitus eikä ilmoituksessa ole mainintaa, että olis vain nouto). No eipä nyt ole niin vakavaa. Tosin outo myyntitaktiikka, kun parikin ilmoitusta on edelleen näkyvissä kuukaudenkin jälkeen noiden kyselyiden (mihin ei vastattu) jälkeen.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 605
Oma fiiliaksia, Minulle ei tee kesaa eika talvea jos joku ei vastaa minun yhden viestin kysymykseen tai se etta joku yrittaa tingata tokerosti ekassa viestissa. Ne arsytykset tulevat sitten siina kohtaa kun kauppa on sovittu ja homma ei pidakkaan. Tai siina jos huomaan etta toinen on vain juttelukaveria vailla.
 
Liittynyt
11.11.2023
Viestejä
88
Joo itsekin laittanut tarjousta lähinnä ilmoituksiin mitkä on sekä jo jonkun aikaa ollut listattuna sekä mun mielestä vähän ylihinnoiteltu yleiseen hintatasoon nähden (osa varmasti laittaa hinnan vaan heittämällä jonkun sopivalta kuulostavan summan) tai ei ole itselle niin arvokas tavara, mutta olis just sillä tarjoushinnalla valmis ostamaan. En kuitenkaan tarjoa mitään ns. älyttömiä eli mitään 50% pyyntihinnasta tms. vaan ihan joku 5€ pois jostain 50€ tuotteesta. Jos hinta on kuitenkin niin pahasti mun mielestä pielessä, että pitäis tarjota vaan 50% pyyntihinnasta niin en usko kauppojen syntyvän, vaikka tekis minkälaisen tarjouksen niin olen antanut vaan olla.

Vastaesimerkkinä mainitsen, että silloin, kun itse yleensä oon myynyt tavarat niin oon tehnyt niin, että olen jättänyt jonkun 5-10€ tinkimisvaraa hintaan, kun niitä tarjouksia sitten tulee niin kumpikin osapuoli "voittaa", kun saa sillä hinnalla mitä toivoi.

Mutta tosiaan ihmetellyt vaan, että onko porukka vaan laiskistunut vastailun suhteen, kun kyllä ne viestit käydään lukemassa, mutta ei viitsitä laittaa esim. "En postita" samalla (jos siis kysytään, että onnistuuko postitus eikä ilmoituksessa ole mainintaa, että olis vain nouto). No eipä nyt ole niin vakavaa. Tosin outo myyntitaktiikka, kun parikin ilmoitusta on edelleen näkyvissä kuukaudenkin jälkeen noiden kyselyiden (mihin ei vastattu) jälkeen.
Kuulostaa kyllä ihan optimaaliselta ostajalta! Itsellä ei sinällään olisi edes mitään sitä vastaan jos tarjotaan 50% myyntihinnasta jos siihen on kirjoitettu vähän "lihaa luiden ympärille", että miksi hinnoittelu on ostajan mielestä niin pielessä. Tähän asti kuitenkin juuri 50% tarjoajat ovat hyökänneet tuntien sisällä ilmoituksen julkaisusta ja edennyt tasolla "Moi, 20€" monet ei edes tuota tervehdystä heitä mukaan :D En tosiaan ole itsekään niin ammattimainen hinnoittelija, että kaikki välttämättä osuisi. Muutama juttu on lähtenyt niin vauhdilla että tiedän hinnoitelleeni vahvasti alakanttiin, sitä tietysti vahvistaa jos joku tulee kyselemään vielä "menikö hinta oikein?" Kuitenkin olen nuo myynyt merkittyyn hintaan koska reilu peli. Sitten muita hinnakkaampia juttuja olen hinnoitellut vähän haistelemalla muiden hintapyyntöjä ja sitten vähentänyt itselle sopivan määrän, että olen ainakin halvin kyseisen tuotteen myyjä. Sitten on ne tuotteet mitkä ei vaan saa katseluita, olisi eri asia myydä vaikka puoleen hintaan jos ilmoitus on ollut pitkään, katseluita olisi satoja kuin se että ilmoituksen on nähnyt 7 ihmistä.

Joka tapauksessa jos tilanne vaikuttaa edes etäisesti loogiselta neuvottelulta ja keskustelulta se on ok, jos ostajat tulevat heittämään puolikkaan luvun hintapyynnöstä niin ne hukkuu helposti taustakohinaan. Etukäteen tinkailijat on ollut se raivostuttavin, koska keskutelu useimmiten etenee normaalin myynnin kaavalla mutta sitten kun olisi aika lyödä lukkoon ilmoitetaan että tarvitaan vielä muutama päivä aikaa miettiä (paras oli että tarvitaan muutama päivä aikaa löytää muualta vielä halvemmalla, tämä lähti estoon vikkelästi :D )
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
188
Hinnoittelussa auttaa paljon huutonetistä löytyvät toteutuneet kaupat. Sillä keinolla välttää pahimmat alihinnoittelut, joista omia muistoja myös löytyy.
Tuonkin ominaisuuden tehneet niin älyttömän kankeaksi, kun ei voi valita sulkeutuneita mitkä on myös siis MYYNEET eikä vaan ajan vuoksi / myyjän omasta syystä sulkeutuneet. Sitäkään merkintää edes missään muuaalla, kuin vasta itse ilmoituksessa (kun siis avaa sen kokonaan). Kiva availla suljettuja ilmoituksia nähdäkseen edes jossain sen "myyty hinnalla x henkilölle y" kohdan.

Hauskaa yrittää selvittää jotain tuotteen realistista arvoa mitä ei ole myynnissä sillä hetkellä missään ja myytyjä ei löydy. Lähinnä itsellä tulee joidenkin englanninkielisten kirjojen kohdalla, kun ebayt yms. voi näyttää sopivaksi hinnaksi 50€, mutta Suomessa, kun on vähemmän kiinnostuneita niin onko se hinta sitten 20€ vai 5€. Ei tietenkään suoraan siihen vitosen hintaan halua laittaa, mutta säästää kaikkien aikaa, kun ei yritä vaan myydä millään ison maan hinnoilla.
 
Liittynyt
18.01.2023
Viestejä
373
Tuonkin ominaisuuden tehneet niin älyttömän kankeaksi, kun ei voi valita sulkeutuneita mitkä on myös siis MYYNEET eikä vaan ajan vuoksi / myyjän omasta syystä sulkeutuneet. Sitäkään merkintää edes missään muuaalla, kuin vasta itse ilmoituksessa (kun siis avaa sen kokonaan). Kiva availla suljettuja ilmoituksia nähdäkseen edes jossain sen "myyty hinnalla x henkilölle y" kohdan.

Hauskaa yrittää selvittää jotain tuotteen realistista arvoa mitä ei ole myynnissä sillä hetkellä missään ja myytyjä ei löydy. Lähinnä itsellä tulee joidenkin englanninkielisten kirjojen kohdalla, kun ebayt yms. voi näyttää sopivaksi hinnaksi 50€, mutta Suomessa, kun on vähemmän kiinnostuneita niin onko se hinta sitten 20€ vai 5€. Ei tietenkään suoraan siihen vitosen hintaan halua laittaa, mutta säästää kaikkien aikaa, kun ei yritä vaan myydä millään ison maan hinnoilla.
Huutonetissä myydään paljon vaikka esim leffoja ja pelejä ym. ns bulkkikamaa siten että sen yhden huudettua kysytään ihan sähköpostilla tai jollain hintaehdotus menetelmällä että saakoo johonkin sopivaan pakettihintaan pari muuta mukaan . Sulkevat sitten suoraan nämä muut paketin kohteet niin heidän ei tarvitse maksaa välityspalkkiota huutonetille.
 
Liittynyt
11.11.2023
Viestejä
88
Mites tuolla Huuto.netissä menee kun saa hintaehdotuksen, onko tyypillistä/mahdollista/kannattavaa lähestyä yksityisviestein keskustelemaan tarjouksesta vai onko tuo enemmän kyllä/ei tyyppinen ratkaisu. Itse ehdotukseen vastaaminen edellyttäisi valinnaksi myy tai hylkää. Voi olla ihan uuno kysymys, mutta ei ole kokemuksia kuin Torista.
 

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
416
Mites tuolla Huuto.netissä menee kun saa hintaehdotuksen, onko tyypillistä/mahdollista/kannattavaa lähestyä yksityisviestein keskustelemaan tarjouksesta vai onko tuo enemmän kyllä/ei tyyppinen ratkaisu. Itse ehdotukseen vastaaminen edellyttäisi valinnaksi myy tai hylkää. Voi olla ihan uuno kysymys, mutta ei ole kokemuksia kuin Torista.
Huudon systeemi hintaehdotuksille on hyväksy/hylkää tyyppinen. Yksitysviesteillä voi sitten toki tehdä tarjouksia jotka eivät ole julkisia.
 
Liittynyt
09.03.2019
Viestejä
210
Syy Torin vähäisiin näyttö/katselumääriin lienee se, että laskee tietystä IP-osoitteesta vain yhden katselukerran vaikka kävisi useamman kerran ilmoitusta katsomassa. Tämä kokeiltu selaimen incognito-tilassa.
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
229
Syy Torin vähäisiin näyttö/katselumääriin lienee se, että laskee tietystä IP-osoitteesta vain yhden katselukerran vaikka kävisi useamman kerran ilmoitusta katsomassa. Tämä kokeiltu selaimen incognito-tilassa.
Siellähän on erikseen tilastoissa se kohta "Aktiiviset katselijat" eli erittelymäärä samoista ihmisistä jotka ovat avanneet ilmoituksen useammin, kuin kerran.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 374
Joo, eli kun teki tunnistautumisen Toriin ja laittoi tuotteen Toridiilillä myyntiin, niin tuli sitten tuollainen "Kiitos, että valitsit meidät! Tilausnumerosi on #XYZ" -kusetusviesti sähköpostiin (joka on lähetty icloud:ista).
 
Liittynyt
22.09.2020
Viestejä
323
Itse lähestyn joskus yksityisviestillä että voisin tarjota x €, hyväksytkö?

Joskus annan hintaehdotuksen x € ja kirjoitan siihen että voimassa ehdoin nännännää, muuten ei ole voimassa.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
504
Tuonkin ominaisuuden tehneet niin älyttömän kankeaksi, kun ei voi valita sulkeutuneita mitkä on myös siis MYYNEET eikä vaan ajan vuoksi / myyjän omasta syystä sulkeutuneet. Sitäkään merkintää edes missään muuaalla, kuin vasta itse ilmoituksessa (kun siis avaa sen kokonaan). Kiva availla suljettuja ilmoituksia nähdäkseen edes jossain sen "myyty hinnalla x henkilölle y" kohdan.
Kannattaa laittaa palautetta. Olen itse esittänyt saman toiveen Huuto.netille, että voisi hakea vain aidosti myydyt.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 841
Tori selittelee Toridiilin vaatimia tilitietoja:

Kauppapaikka Tori.fi:n ostoturvallisuutta parantava ToriDiili-palvelu herättää ärsytystä. Sen aktivoimiseksi myyjän pitää ensin tunnistautua vahvasti, mutta myöhemmässä vaiheessa se edellyttää myös pääsyn antamista henkilökohtaisiin tilitietoihin ja niiden luovutuksen sekä Tori.fi:lle että sen käyttämälle ruotsalaiselle Tink-maksupalvelulle.

Olisiko ToriDiili kuitenkin mahdollista toteuttaa ilman tätä vaatimusta tietojen luovuttamisesta?

– Valitettavasti ei. Rahansiirtoja ja maksupalveluita säännellään Suomessa ja Euroopassa tiukasti, ja Tori noudattaa olemassa olevaa sääntelyä, Tuomisto vastaa.

Käyttäjälle esitettyä ilmoitusta voi kuitenkin pitää sekavana. Ensin siinä sanotaan, että pääsy tietoihin annetaan 180 päiväksi ja sitten myöhemmin, että käyttöoikeus rajoittuu yhteen kertaan ja 24 tuntiin.

Mistä tässä on kysymys?

– Pankin pyytämä yleinen valtuutus, (kuvakaappauksessa), kattaa kaikki rajapinnan kautta tapahtuvan toiminnan. ToriDiilin toiminta rajoittuu valtuutuksen jälkeiseen kahteen tuntiin ja tarvittaessa toiseen kertaan 24 tunnin sisällä. Tori ei pysty vaikuttamaan myyjän pankin kysymän valtuutuksen sisältöön, vaikka erittäin mielellämme muuttaisimme sen kuvaamaan paremmin ToriDiilin suppeaa tarvetta, Tuomisto sanoo.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että pankkien tulisi puuttua ja korjata tämä ongelmakohta tiukemmin. Koko muu maailma yrittää pyöriä GDPR:n kautta mahdollisimman rajoitetusti ja sitten toisaalta näinkin arkaluontoisia tietoja veivataan vasemmalla kädellä vähän miten sattuu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 977
Tori selittelee Toridiilin vaatimia tilitietoja:


Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että pankkien tulisi puuttua ja korjata tämä ongelmakohta tiukemmin. Koko muu maailma yrittää pyöriä GDPR:n kautta mahdollisimman rajoitetusti ja sitten toisaalta näinkin arkaluontoisia tietoja veivataan vasemmalla kädellä vähän miten sattuu.
Kyllä. Kusetukset ostotilanteissa on toki oikea ongelma, mutta kieltämättä en ikimaailmassa antaisi Tinkille tai Adyenille edes kertaluontoista lupaa päästä näkemään pankkitilini tietoja:
  • Pankin nimi
  • Tilinumero
  • Valuutta
  • Tilin nimi
  • IBAN
  • Tilin omistajan nimi
  • Tilin tyyppi
  • Tilin saldo
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
358
Ite joskus tehnyt pari hintaehdotusta huuto netissä, mutta olen miettinyt sitä myös myyjän kannalta että se on reilu ja sen verran olen vaan valmis maksaan tuotteesta ja ne onkin hyväksytty.

Omasta mielestä jos tarjoo jotain naurettavan alhasia määriä haaskaa kaikkien aikaa ja myyjä ei ehkä laita koko hintaehdotus mahdollisuutta seuraavan kerran kun myy jotain huudossa.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 001
Tori selittelee Toridiilin vaatimia tilitietoja:


Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että pankkien tulisi puuttua ja korjata tämä ongelmakohta tiukemmin. Koko muu maailma yrittää pyöriä GDPR:n kautta mahdollisimman rajoitetusti ja sitten toisaalta näinkin arkaluontoisia tietoja veivataan vasemmalla kädellä vähän miten sattuu.
Juu tori voi käyttää tuon suppean ajan mutta Tink:illä on käyttöoikeus koko siihen aikaan ja sen käyttötapoja ei ole missään selitetty.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 841
Juu tori voi käyttää tuon suppean ajan mutta Tink:illä on käyttöoikeus koko siihen aikaan ja sen käyttötapoja ei ole missään selitetty.
Ja vaikka ei olisikaan, niin minä en halua että kukaan ulkopuolinen pääsee yhtään ainutta kertaa sekunniksikaan katselemaan ja tallentamaan ties minne minun saldotietoja ja tilisiirtohistoriaa. Vaikka luvataan ettei tietoja tallenneta, ei tarkoita kirjaimellisesti mitään, kun sitä ei voi valvoa. Yhdellä kertalaakilla saa kaikki tiedot kätevästi tietokantaan, josta niitä voi sitten jälkikäteen analysoida tai vaikka myydä edelleen jne.

Tämä on se mikä minua tässä ahdistaa ja jotenkin tuntuu hassulta, että tämä meno on pankeille ja viranomaisille ihan ok.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2023
Viestejä
88
Tori selittelee Toridiilin vaatimia tilitietoja:


Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että pankkien tulisi puuttua ja korjata tämä ongelmakohta tiukemmin. Koko muu maailma yrittää pyöriä GDPR:n kautta mahdollisimman rajoitetusti ja sitten toisaalta näinkin arkaluontoisia tietoja veivataan vasemmalla kädellä vähän miten sattuu.
Joo eipä tämä nyt itselle aiheuta muutoksia, eli toridiiliä ei tarvitse jatkossakaan aktivoida. Mutta hyvä, että tämä on uutisena niin voin toridiilin ehdottelijoille laittaa linkin tuohon perusteluna etten toridiiliä käytä.
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
229
Ihmiskunta on myynyt yksityisyytensä jo kauan sitten. Nyt se vaan alkaa näkymään "härskimmin" tai sitä ei enää niin paljon peitellä. Olen jo pitkään miettinyt, miksi pankin tileistä ei saa samanlaista tietojenkatselupyyntöä tehtyä kuin esim hoitotiedoista/omakannasta? vai saako?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
965
Kommentoin vielä omat kokemukset tuosta toridiilistä: Tosiaan muiden tavoin on katselumäärät laskeneet aika roimasti sen jälkeen. Nyt kun lueskelin täällä kokemuksia niin eilen yöllä laitoin toridiilin päälle. Noin 12h sen jälkeen joku tarjosi kauppahinnan toridiilillä :asif: (reilun viikon oli listattuna) Että joko algoritmit nostaa toridiili-ilmotuksia tai sitten ostajat ei uskalla ostaa ilman sitä.

Tietenkin näin myyjänä random tyypille myyminen ja luottaminen siihen että tyyppi ei koita kusettaa, niin se riski siirtyy ostajalta myyjälle. Myös tuon Tori-mafian tilitietojen kalastelu on vähän niin ja näin, perustelut ovat tietenkin esittäneet mutta eipä nyt kauheasti miellytä se.
 
Liittynyt
21.09.2023
Viestejä
224
Ihmiskunta on myynyt yksityisyytensä jo kauan sitten. Nyt se vaan alkaa näkymään "härskimmin" tai sitä ei enää niin paljon peitellä. Olen jo pitkään miettinyt, miksi pankin tileistä ei saa samanlaista tietojenkatselupyyntöä tehtyä kuin esim hoitotiedoista/omakannasta? vai saako?
Saa mutta ovat maksullisia, ja pankin luovuttamat tiedot eivät näy listauksessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 528
Viestejä
4 240 459
Jäsenet
71 212
Uusin jäsen
booleee

Hinta.fi

Ylös Bottom