Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Myin tuotten ja ajattelin että vaihdettaisiin numeroita ennen tapaamista kuten yleensä teen ja tämä tuli ruutuun. Kaveri pelästyi eikä antanut omaa numeroa. Tuli kuitenkin paikalle ja osti tuotteen mutta näki olemuksesta että hieman epäröi ja voin vain kuvitella että syy oli tuo teksti.
Norjalaset tehnyt kyllä erikoisia liikkeitä torin kanssa. Tämä ainakin selvästi ihan turha teksti tuossa tilanteessa joka luo epävarmuutta.

Miksi niitä numeroita pitäis vaihtaa? Torin kauttahan ne viestit kulkee reaaliaikaisesti, jos tulee mutkia matkaan tapaamisessa. Itse en anna koskaan numeroani.
 
Miksi niitä numeroita pitäis vaihtaa? Torin kauttahan ne viestit kulkee reaaliaikaisesti, jos tulee mutkia matkaan tapaamisessa. Itse en anna koskaan numeroani.

Selviää kuitenkin jos käyttää mobilepay maksua. Soiton huomaa helpommin ja oman kokemuksen mukaan samalla jää pois sellaiset henkilöt jotka eivät tule paikalle tai ovat myöhässä tunteja.
 
Miksi niitä numeroita pitäis vaihtaa? Torin kauttahan ne viestit kulkee reaaliaikaisesti, jos tulee mutkia matkaan tapaamisessa. Itse en anna koskaan numeroani.
Ei toki oo pakko vaihtaa niitä numeroita, jos kauppa tehdään kasvotustus. Mutta viimeistään kun lähetät, niin pakettiin oltava vast.ottajan numero.
 
Ei toki oo pakko vaihtaa niitä numeroita, jos kauppa tehdään kasvotustus. Mutta viimeistään kun lähetät, niin pakettiin oltava vast.ottajan numero.
Ei pakko, mut onhan toi iha normaalia kanssakäymistä. Mullle eräs myyjä ei halunnu tilinumeroa antaa, vaa olis mun piikkiin pitäny postiennakolla laittaa. Logiikka kai se tossaki, jos oikein pinnistää.
 
Ei pakko, mut onhan toi iha normaalia kanssakäymistä. Mullle eräs myyjä ei halunnu tilinumeroa antaa, vaa olis mun piikkiin pitäny postiennakolla laittaa. Logiikka kai se tossaki, jos oikein pinnistää.

Ei siinä numeron kärttämisessä mitään normaalia ole. Torissa liikkuu niin paljon hullua porukkaa, että numeroa en kyllä anna. Monella myös saattaa olla pelkkä työpuhelin, jonka numeroa ei haluta antaa. Tosin en lähettämistä harrastakaan, vaan teen kaupat ainoastaan kasvotusten.
 
Ei siinä numeron kärttämisessä mitään normaalia ole. Torissa liikkuu niin paljon hullua porukkaa, että numeroa en kyllä anna. Monella myös saattaa olla pelkkä työpuhelin, jonka numeroa ei haluta antaa. Tosin en lähettämistä harrastakaan, vaan teen kaupat ainoastaan kasvotusten.
Aika moni maksaa nykyään mobilepayllä niin pitäisi pitää "burner" luuria erikseen tuota varten, tuo on muutenkin kätevä kasvotustenkin kun siirrot näkyy heti eikä tarvitse olla samaa pankkia/luetella/lähetellä tilinumeroita. Harvempi nykyään käteistä käyttää.

Lähettäminen on taas täysin ylivertainen tapa (myyjän puolesta) käydä kauppaa.

Lähettäessä selviää parhaimmillaan 5-10 viestillä eli "moi, löytyykö tuote? maksan xx€ -> joo löytyy, tässä maksutiedot x tai y, postit z €, laittele osoite+numero kun maksoit -> maksoin, tässä tietoni, kiitos! -> kiitti, laitan paketin matkaan huomenna" tyyliin. aktiivista aikaa menee 5-10min paketoineineen

Noutajat on 90% aina jotain helvetin säätäjiä, menee +20 viestiä ja joutuu nyhtämään tiedon ostajasta että "no tuletko sitten klo x päivänä y, ai ei käy no entäs.." ja sitten pitää vaivautua odottamaan tyyppiä joka ehkä tulee ajallaan yms, aktiivista aikaa menee helposti 30-60minuuttia

Vaikka itse ehdottaisi "nämä ajat/päivät käy" niin ei se silti ole kivaa, jotenkin vaan monelta puuttuu ihan kokonaan kyky kommunikoida. Ja sitten joutuu nyhtämään tietoja. Pahimmat laittaa vaan "tuo kiinnostaa" ja sitten joutuu kyselemään kaiken itse. Sitten on nämä ääliöt jotka ei lue kahta sanaa pidemmälle, vaikka kaikki tiedot löytyy kuvista ja ilmoituksesta.

Se on totta, että torissa on kaiken maailman kahjoja ja numeroa en itsekään anna näille "anna numero soitan" tyypeille, mobilepaytä varten vaan.

Käytännössä kommunikaatiovammaiset pystyy jo melekin ensimmäisestä viestistä bongaamaan, näille en nykyään edes vastaa mitään jos kyseessä on joku 5€ peli tms niin ei maksa vaivaa heti vastata, vaan parempi jäädä odottelemaan saisiko ostaja ilmaistua itseään vähän paremmin

Ehkä jos myy yli satasen rojuja, niin on jotain mieltä tuossa livetapailussa ja tuppisuiden kanssa säädössä. Useimmiten vaan ostaja ei ole paikallinen, ainakaan täällä päin Suomea.

Muutenkin tuo torissa myynti on semmosta että turhautumisia riittää, ehkä 1/4 oikeasti ostaa, vaikka aluksi ovatkin ostamassa ja kyselevät ummet lammet.
 
Möin juuri torissa yhden tavaran. Ostaja pyysi ostaa toridiilillä, mutta vastasin, että en käytä sitä, mutta voin lähettää mobilepay-maksun jälkeen postitse. Näin olen tehnyt useita kertoja aiemminkin ja kaikki ovat saaneet tavaransa, enkä ole saanut mitään häirikköviestejä. Mobilepaymaksua varten ostaja tarvitsee myyjän puh. numeron ja myyjä tarvitsee ostajan osoitetiedot ja puh. numeron, että voi lähettää paketin. Posti vaatii vastaanottajan puhelinnumeron, koska paketit ohjautuvat lopulta sen perusteella riippumatta osoitteesta. En itsekään jakele puhelinnumeroani kaikille kysyjille, kun jälkeenpäin voi tulla spämmiä, mutta jos ostaja vaikuttaa asialliselta ja haluaa tosissaan ostaa, tottakai annan puhelinnumeron. Se riski on pakko ottaa. Nykyään puhelimissa voi aika hyvin laittaa spämminumerot estoon. Vaikka sovittaisiin ostajan kanssa tapaamisesta, niin vaadin kyllä saada myös ostajan puhelinnumeron. Puh. numeron antaminen indikoi mielestäni siitä, että ostaja on tosissaan liikkeellä eikä ala tekemään ohareita. En koskaan tapaisi ketään pelkän foorumiviestittelyn perusteella. Puhelimella on helpoin sopia lopulta, jos ei vaikka löydä paikalle tai on hieman myöhässä tai haluaa ilmoittaa, missä on tulossa. Mielestäni ihan normaalia toimintaa. Tori vaan yrittää nyt käännyttää kaikki käyttämään toridiiliä häikäilemättömällä huijaripelottelulla. Tuli myös itselle tänään tuo varoitus puhelinnumeron luovuttamisesta toriviesteissä heti, kun annoin numeron, jotta ostaja voi maksaa mobilepaylla. Varmasti moni ostaja säikähtää tuota. Sain kuitenkin kaupat tehtyä. No, ei mahda mitään. Ei taida olla muuta vastaavaa myyntisivustoa kuin tori tällä hetkellä, jossa tavara liikkuu.
 
Ite varmaan antanut oman numeroni sadoille ihmislle vuosien saatossa eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia sen antamisesta.

Onko joku myynyt monta tori kohdetta samalle ostajalle toridiilillä? Mietin, että jos vaikkapa myyn 2 tuotetta tuleeko kumpaankin oma postin koodi jolla pitää lähettää vai tajuaako järjestelmä sen?
 
Paljon mahdollista että se on nyt pilotointivaiheessa ja jos havaitaan riittävän hyvin toimivaksi niin tekevät siitä pakollisen
Rajaa vain kaiken pois, jota ei voi lähettää määritetyissä pakettikoossa. Tai sit sitä vain kierrettäis valitsemalla "vain nouto" ja viesteissä sit lähetyski onnistuu, kunhan kysyy.
 
Ei taida olla muuta vastaavaa myyntisivustoa kuin tori tällä hetkellä, jossa tavara liikkuu.
näyttäisi tosiaan aikalailla kaikki muut suomalaiset nettisivut jolla on vastaavaa palvelua ollut, kadonneen tässä vaiheessa
toki jossain musiikkifoorumeilla voi ostaa ja myydä levyjä mut.. eipä oikeen muuta
 
Tuli ostettua yksi tuote toridiilillä myyjän ehdotuksesta kun oli ilmaiset postit, toki mun piti maksaa torille välitysmaksua 2€ mutta halvempi kuin postit.
Paketti tuli yllättävän hitaasti eli kesti 8 päivää, tosin vkl välissä ja Vantaalla ja Kuopiossa lepäili molemmissa pari päivää. Liekö sitten torilla oma sopimus vai sattumaa?
Kun hyväksyin maksun niin tiedoissa luki että maksu olisi automaattisesti hyväksytty huomenna joka tapauksessa, hyväksymällä nopeutin maksua.
 
Tuli ostettua yksi tuote toridiilillä myyjän ehdotuksesta kun oli ilmaiset postit, toki mun piti maksaa torille välitysmaksua 2€ mutta halvempi kuin postit.
Paketti tuli yllättävän hitaasti eli kesti 8 päivää, tosin vkl välissä ja Vantaalla ja Kuopiossa lepäili molemmissa pari päivää. Liekö sitten torilla oma sopimus vai sattumaa?
Kun hyväksyin maksun niin tiedoissa luki että maksu olisi automaattisesti hyväksytty huomenna joka tapauksessa, hyväksymällä nopeutin maksua.

Sattumaa. Ihan samalla koodisysteemillä yms. menee. Mullakin tosin oli toridiilipaketin kanssa ongelmia joskin siinä oli kaupan myyjä unohtanut hyllyttää paketin ja oli 4pv siellä ennen kuin olin postin aspaan yhteydessä joka hoiti asian nopeasti ja hyvin.
 
Mites äkkiä teillä on myyjät laittanu noi ToriDiili paketit postiin?

Niissä on aikaraja mihin mennessä pitää olla vietynä. Tuskin on mitään yleistä aikataulua. Ite postittanut paketin joskus nopeimmillaan 30min kaupoista ja hitaimmillaan muutaman päivän päästä.
 
Avopuoliso sai rävellettyä Amazon-tilinsä lukkoon tilauksen jälkeen. Alkuun ei muistanut, että oli tehnyt joskus jo Amazoniin tilin, jossa oli puhelinnumero. No uus tili sähköpostilla johon ei kelvannut numero koska oli käytössä, mutta tilin sai tehtyä. Numerolliseen tiliin ei saanut enää mailia liitettyä koska se oli nyt käytössä toisessa. Eli kaksi tiliä jossa toisessa numero ja toisessa maili. :D Viimein saatiin poistettua usean OTP pyynnön jälkeen numerollinen vanha tili ja uuteen maililliseen tiliin liitettyä numero. Eli kaiken piti olla ok, nakaleitten tilaus ja tilausvahvistus sähköpostiin. Nyt päivää myöhemmin ei pääse kirjautumaan tilille koska lukittu. :D Ja tämän päälle Amazonin supportti sanoo, että soittamalla homman saisi kuntoon.
 
Mites äkkiä teillä on myyjät laittanu noi ToriDiili paketit postiin?
Yhtä toridiilimyyntiä testasin ja normi postipaketin aikataulu, eli myyjällä on 14 vrk aikaa viedä postin kuljetettavaksi. Varsin helppoa oli lähettäminen: vain tavaran pakkaaminen ja koodi paketin kylkeen. Ainoa miinus oli, että toridiiliä ei voi lähettää pakettiautomaatista.

Toridiilit ja tavalliset postitukset on minulla samalla viivalla, eli hoituu sitten kun on muutenkin menoa postitoimiston lähistölle (yleensä 1-2 pv), enkä lähde erikseen kuljettamaan. Eri asia sitten jos olen ostajalle jonkin postituspäivän luvannut, mutta aniharva kysyy etukäteen lupausta postituspäivästä.
 
sitten kun on muutenkin menoa postitoimiston lähistölle
Ei tietääkseni postitoimistoja ole ollut enää missään vuosikausiin. Pakettiautomaateista tai asiamiesposteista tuo lähettäminen nykyään tapahtuu, ja se onnistuu käytännössä joka kaupassa.
 
Ei tietääkseni postitoimistoja ole ollut enää missään vuosikausiin. Pakettiautomaateista tai asiamiesposteista tuo lähettäminen nykyään tapahtuu, ja se onnistuu käytännössä joka kaupassa.

Toridiiliä ei voi käyttää automaatteihin ja ei noita asiamiesposteja ihan hirveästi nykyään ole.
 
Mitähän tässä kannattaisi tehdä. Huuto.netissä huusin parin kympin kohteen. Pyysin tilinumeron jonka sain ja maksoin tuotteen ja postit ja pyysin lähettämään vasta viikon päästä kun satuin olemaan pois kotoa. Myyjästä ei kuulunut enää mitään ja olen nyt sähköpostilla koittanut kysellä ilman vastausta. Myyjän puhelinnumero ilmoittaa ettei saa yhteyttä mutta numero viittaa mahdollisesti prepaid liittymään. Tarkoituksellinen kusetus tuntuu vähän oudolta, vaikka myyjällä ei hirveästi kauppoja ollut aikaisemmin. Myyjä oli kuitenkin tunnistautunut, vähäiset palautteet positiivisia, muista nyt myydyistä kohteista saanut viime viikolla positiivisen palautteen. Kaikki myytävät tuotteet "pienen rahan" tuotteita ja kamaa joka ei ole kysytyintä laatua. Tuo kaikki henkii vähän sitä että tuo ei tarkoituksellinen kusetus olisi. Lisäksi sähköposti oli sen oloinen että kyseessä oma henkilökohtainen domain.

Voiko tässä enää muuta tehdä kuin rikosilmoituksen ja odottaa jonkinlaista reaktiota?
 
Mitähän tässä kannattaisi tehdä. Huuto.netissä huusin parin kympin kohteen. Pyysin tilinumeron jonka sain ja maksoin tuotteen ja postit ja pyysin lähettämään vasta viikon päästä kun satuin olemaan pois kotoa. Myyjästä ei kuulunut enää mitään ja olen nyt sähköpostilla koittanut kysellä ilman vastausta. Myyjän puhelinnumero ilmoittaa ettei saa yhteyttä mutta numero viittaa mahdollisesti prepaid liittymään. Tarkoituksellinen kusetus tuntuu vähän oudolta, vaikka myyjällä ei hirveästi kauppoja ollut aikaisemmin. Myyjä oli kuitenkin tunnistautunut, vähäiset palautteet positiivisia, muista nyt myydyistä kohteista saanut viime viikolla positiivisen palautteen. Kaikki myytävät tuotteet "pienen rahan" tuotteita ja kamaa joka ei ole kysytyintä laatua. Tuo kaikki henkii vähän sitä että tuo ei tarkoituksellinen kusetus olisi. Lisäksi sähköposti oli sen oloinen että kyseessä oma henkilökohtainen domain.

Voiko tässä enää muuta tehdä kuin rikosilmoituksen ja odottaa jonkinlaista reaktiota?

Minkänlainen aikataulu tässä on kyseessä? Eli olet voittanut/osta heti kohteen päivänä X, ja pyysit lähettämään vasta viikon päästä. Oliko kyse kirjelähetyksestä vai paketista? Jos myyjä ei ihan joka päivä katso sähköpostejaan ja lähettää vaikka kerran viikossa, niin kuinka kauan on mennyt ylimääräistä?

Huutonetissä voi vapaasti muokata palautteita niin kauan kuin kohde näkyy. En muista kuinka kauan ne ovat näkyvillä, oliskohan noin kuukauden sulkeutumisesta. Jos tarpeeksi aikaa on kulunut niin vähintään voit antaa neutraalin ensi alkuun ja kirjoittaa ettet ole kuullut myyjästä, ja yrittää tavoitella sähköpostilla.
 
Minkänlainen aikataulu tässä on kyseessä? Eli olet voittanut/osta heti kohteen päivänä X, ja pyysit lähettämään vasta viikon päästä. Oliko kyse kirjelähetyksestä vai paketista? Jos myyjä ei ihan joka päivä katso sähköpostejaan ja lähettää vaikka kerran viikossa, niin kuinka kauan on mennyt ylimääräistä?

Huutonetissä voi vapaasti muokata palautteita niin kauan kuin kohde näkyy. En muista kuinka kauan ne ovat näkyvillä, oliskohan noin kuukauden sulkeutumisesta. Jos tarpeeksi aikaa on kulunut niin vähintään voit antaa neutraalin ensi alkuun ja kirjoittaa ettet ole kuullut myyjästä, ja yrittää tavoitella sähköpostilla.
Paketista oli kyse (ei mahdu kirjeeseen). Ilmoituksesta että on maksettu/pyynnöstä lähettää viikon päästä on nyt kulunut 2,5 viikkoa. Eli käytännössä 1,5 viikkoa yli. Yritetty puhelimella tavoittaa menneellä viikolla ke/to/pe/la mutta puhelin kiinni. Laitettu tekstiviesti. Sähköpostilla kyselty kuluneen viikon torstaina.
 
Jotenki tuo Toridiili vaikuttaa kaupanteon yhteydessä hitaalta ja varsinkin paketin lähettäminen paluulta menneisyyteen. Ilman Diiliä kaupanteko on yleensä ollut itelle huippunopeaa. Rahat yleensä heti Mobilepayllä ja paketin ku vie ennen 16:ta läheiseen MH:n automaattiin, niin paketti yleensä ostajalla seuraavana päivänä. Molemmille osapuolille todella sujuvaa. Ja tuo pelko puhelinnumeroiden vaihtamisesta on täysin yliampuvaa. Lähes kymmenen vuotta Torissa myyneenä, en ole koskaan kohdannut mitään ongelmia sen suhteen. Ihmisiä hallitaan pelolla.
 
On kyllä järkyttävän paska tämä uusi Tori.
Myin lippuja tapahtumaan ja torin viestillä lähestyi ostaja. Sovittiin maksutavaksi MobilePay ja lippujen toimitus sähköpostiin. Viestittely oli sujuvaa ja nopeaa. Annoin numeroni(kissan kokoiset varoitukset ”ÄLÄ ANNA NUMEROASI” ”MUISTA TORIDIILI” ja kaveri maksoi. Tämän jälkeen alkoi kolmen tunnin radiohiljaisuus. Ihmettelin että mielenkiintoinen ”huijaus” kun maksamisen jälkeen kaveri häipyy.

No eipä ollut siitä kyse, vaan tämä hänen lähettämä viesti ilmestyi minulle tosiaan vasta kolme tuntia myöhemmin, kuitenkin aikaleimalla joka on lähetyshetki ja viestissä luki: ”Moi, tässä sähköpostini: (torin piilottama sähköpostiosoite)” ja järkyttävät varoitteluviestit taas.
No Mobilepayn kautta oli tullut puhelinnumero niin hoidettiin sitä kautta sitten sähköpostin vaihto.
Kyllä ensi kerralla miettii jaksaako kymmenen euron takia nähdä enää vaivaa vai jättääkö liput käyttämättä tai heittää tavaran vaan roskiin.
 
On kyllä järkyttävän paska tämä uusi Tori.
Myin lippuja tapahtumaan ja torin viestillä lähestyi ostaja. Sovittiin maksutavaksi MobilePay ja lippujen toimitus sähköpostiin. Viestittely oli sujuvaa ja nopeaa. Annoin numeroni(kissan kokoiset varoitukset ”ÄLÄ ANNA NUMEROASI” ”MUISTA TORIDIILI” ja kaveri maksoi. Tämän jälkeen alkoi kolmen tunnin radiohiljaisuus. Ihmettelin että mielenkiintoinen ”huijaus” kun maksamisen jälkeen kaveri häipyy.

No eipä ollut siitä kyse, vaan tämä hänen lähettämä viesti ilmestyi minulle tosiaan vasta kolme tuntia myöhemmin, kuitenkin aikaleimalla joka on lähetyshetki ja viestissä luki: ”Moi, tässä sähköpostini: (torin piilottama sähköpostiosoite)” ja järkyttävät varoitteluviestit taas.
No Mobilepayn kautta oli tullut puhelinnumero niin hoidettiin sitä kautta sitten sähköpostin vaihto.
Kyllä ensi kerralla miettii jaksaako kymmenen euron takia nähdä enää vaivaa vai jättääkö liput käyttämättä tai heittää tavaran vaan roskiin.

Kannattaa kokeilla antaa oma numero/sähköposti välilyöntien kanssa tyyliin 0 4 7 1 1 1 1 1 1 1 / o s s i p i s t e o s s i l a i n e n a t g m a i l p i s t e c o m, tai pisteiden kanssa 0.4.7.1.1.1.1.1.1.1.1 / o.s.s.i.o.s.s.i.l.a.i.n.e.n.a.t.g.m.a.i.l.p i.s.t.e.c o.m
(Toivottavasti ei ole kenenkään oikea numero/sähköposti). Ehkä tuo hämää tekoälyä. Tottakai kannattaa kertoa vastapuolelle syy kirjoitusasulle.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa kokeilla antaa oma numero/sähköposti välilyöntien kanssa tyyliin 0 4 7 1 1 1 1 1 1 1 / o s s i p i s t e o s s i l a i n e n a t g m a i l p i s t e c o m, tai pisteiden kanssa 0.4.7.1.1.1.1.1.1.1.1 / o.s.s.i.o.s.s.i.l.a.i.n.e.n.a.t.g.m.a.i.l.p i.s.t.e.c o.m
(Toivottavasti ei ole kenenkään oikea numero/sähköposti). Ehkä tuo hämää tekoälyä. Tottakai kannattaa kertoa vastapuolelle syy kirjoitusasulle.

Onhan sitten toki kiva, kun joutuu muokkaamaan numeroa tai osotetta, että sillä tekee yhtään mitään.
 
Varmaan parempi olisi saada siihen keskusteluosioon keskustelukohtainen valinta, että näytä sähköpostiosoitteeni ja/tai puhelinnumeroni kanssakeskustelijalle.
 
Varmaan parempi olisi saada siihen keskusteluosioon keskustelukohtainen valinta, että näytä sähköpostiosoitteeni ja/tai puhelinnumeroni kanssakeskustelijalle.

Torin uusia omistajia ei ole tähänkään asti kiinnostanut kuunnella käyttäjiä, eikä tehdä alustaa toimivaksi. Liian puupäisiä ihmisiä. Vähän sama kuin lapsi tekisi palikkatestiä hakaten vasaralla nelikulmion muotoista palikkaa kolmion muotoiseen koloon. Mielestäni omistajat ovat siinä asiassa menetettyjä tapauksia.

Mikäli alustaa jaksaa käyttää jatkossa niin kannattaa olla valmis em. kikkailuun.
 
Torin uusia omistajia ei ole tähänkään asti kiinnostanut kuunnella käyttäjiä, eikä tehdä alustaa toimivaksi. Liian puupäisiä ihmisiä. Vähän sama kuin lapsi tekisi palikkatestiä hakaten vasaralla nelikulmion muotoista palikkaa kolmion muotoiseen koloon. Mielestäni omistajat ovat siinä asiassa menetettyjä tapauksia.

Mikäli alustaa jaksaa käyttää jatkossa niin kannattaa olla valmis em. kikkailuun.
Tuo Schibsted on pohjoismaiden kolmanneksi suurin mediakonserni niin eiköhän heillä omasta mielestään ainakin ole osaamista tarpeeksi jotta käyttäjien mielipiteet voidaan jättää huomioimatta. Kyllähän tästä väkisin tulee mieleen erään toisen mediakonsernin omistaman palvelun uudistaminen käyttäjien ehdoilla.
 
Jotenki tuo Toridiili vaikuttaa kaupanteon yhteydessä hitaalta ja varsinkin paketin lähettäminen paluulta menneisyyteen. Ilman Diiliä kaupanteko on yleensä ollut itelle huippunopeaa. Rahat yleensä heti Mobilepayllä ja paketin ku vie ennen 16:ta läheiseen MH:n automaattiin, niin paketti yleensä ostajalla seuraavana päivänä. Molemmille osapuolille todella sujuvaa. Ja tuo pelko puhelinnumeroiden vaihtamisesta on täysin yliampuvaa. Lähes kymmenen vuotta Torissa myyneenä, en ole koskaan kohdannut mitään ongelmia sen suhteen. Ihmisiä hallitaan pelolla.

Parit kaupat nyt takana molempiin suuntiin Toridiilillä ja kaksijakoiset tunnelmat asian suhteen. Alkuun olin, että mitähän paskaa tämä nyt taas on ja tosiaan kun rahat ei näy sulla heti vaan vasta kun ostaja on hyväksynyt tuotteen. Jos ei hyväksy niin alkaa selvittely Torin kanssa, enkä tiedä miten tuota kautta sitten asiat etenee. Näkeekö rahoja tai tuotetta koskaan entiseen verrattuna? Toki edelleen voi hoitaa myymisen ja ostamisen rahat tilille/mobilepay jolloin tuote matkaan tai vaihtaa omistajaa. Tällöin tulee myös postimaksut. Nyt Toridiilissä on postimaksut maksettu ja Tori ottaa välistä 2e, se taas tällä haavaa houkuttelee käyttämään tuota palvelua koska huomattavasti edullisempaa. Toistaiseksi toiminut tämä systeemi.
 
Jos ei hyväksy niin alkaa selvittely Torin kanssa, enkä tiedä miten tuota kautta sitten asiat etenee. Näkeekö rahoja tai tuotetta koskaan entiseen verrattuna?

Veikkaan että Tori on aika paljon ostajan puolella oletuksena, samoin kuin eBay koska eihän Tori näe varsinaista tuotetta missään välissä. eBaykin toki mainospuheissaan mainostaa että myyjän asema on turvattu mutta todellisuudessa ostaja voi valittaa tuotteesta ja lähettää takaisin jotain muuta kuin mitä osti. Sen jälkeen myyjä voi sitten alkaa vääntämään ja ehkä oikeus voi lopulta toteutua mutta käsittääkseni hyvin usein ei.

Toridiiliä en myyjänä kyllä käyttäisi minkään oikein arvokkaan tavaran kanssa, vaikka useimmat käyttäjät lienevätkin rehellisiä niin sen epärehellisen sattuessa kohdalle saattaa tympäistä lahjoittaa pois esim. arvokas puhelin. Torista en ole juuri koskaan mitään ostanut mutta kieltämättä Toridiilin myötä muutamia arvokkaampia kohteita on ollut joiden kohdalla olen harkinnut, toistaiseksi yhden tarjouksen olen tehnyt pyyntihinnalla mutta sen jälkeen myyjä kai vasta perehtyi mitä kaikkia oikeuksia Toridiili vaatiikaan, tarjous hylättiin ja Toridiili ei ollutkaan käytettävissä enää :D
 
On kyllä järkyttävän paska tämä uusi Tori.
Myin lippuja tapahtumaan ja torin viestillä lähestyi ostaja. Sovittiin maksutavaksi MobilePay ja lippujen toimitus sähköpostiin. Viestittely oli sujuvaa ja nopeaa. Annoin numeroni(kissan kokoiset varoitukset ”ÄLÄ ANNA NUMEROASI” ”MUISTA TORIDIILI” ja kaveri maksoi. Tämän jälkeen alkoi kolmen tunnin radiohiljaisuus. Ihmettelin että mielenkiintoinen ”huijaus” kun maksamisen jälkeen kaveri häipyy.

No eipä ollut siitä kyse, vaan tämä hänen lähettämä viesti ilmestyi minulle tosiaan vasta kolme tuntia myöhemmin, kuitenkin aikaleimalla joka on lähetyshetki ja viestissä luki: ”Moi, tässä sähköpostini: (torin piilottama sähköpostiosoite)” ja järkyttävät varoitteluviestit taas.
No Mobilepayn kautta oli tullut puhelinnumero niin hoidettiin sitä kautta sitten sähköpostin vaihto.
Kyllä ensi kerralla miettii jaksaako kymmenen euron takia nähdä enää vaivaa vai jättääkö liput käyttämättä tai heittää tavaran vaan roskiin.

Yks ostaja tässä tänään kerto että oli melkosella viiveellä saanu yksityisviestillä mun puhelinnumeron, torstaina laitoin ja nyt sunnuntaina otti yhteyttä että näkyi numero vasta tänään....mulle tuli viestin lähettämisen jälkeen torstaina toi torin automaattinen varoitus jossa varoiteltiin jakamasta yhteystietoja.
 
Joo. Saattaa olla että jonkun ajan päästä tuo Toridiili tulee pakolliseksi.. Nyt pyörii isosti mainokset tv:ssä: "Toridiilillä ostaminen ja toimitukset kuin verkkokaupassa". :)
 
Joo. Saattaa olla että jonkun ajan päästä tuo Toridiili tulee pakolliseksi.. Nyt pyörii isosti mainokset tv:ssä: "Toridiilillä ostaminen ja toimitukset kuin verkkokaupassa". :)
...Ja myyjänä kannat vastuun (käytetynkin) tuotteen myynnistä kuten yritykset/verkkokaupat :rolleyes: ei sillä ettenkö ainakin itse myisi rehellisesti, mutta alkavatko ostajat kovinkin helposti tulevaisuudessa riitauttaa varsinkin käytetyn tavaran toridiilaamista?

Yks ostaja tässä tänään kerto että oli melkosella viiveellä saanu yksityisviestillä mun puhelinnumeron, torstaina laitoin ja nyt sunnuntaina otti yhteyttä että näkyi numero vasta tänään....mulle tuli viestin lähettämisen jälkeen torstaina toi torin automaattinen varoitus jossa varoiteltiin jakamasta yhteystietoja.
Testasin toisella tori-tililläni tätä ja lähettävän tilin viesteihin tuli heti ilmoitus huijauksilta suojatumisesta, mutta vastaanottava tili sai puhelinnumeroviestin silti välittömästi.
Tärkeää!
Tori haluaa huomauttaa, että olethan varovainen jakaessasi yhteystietoja (puhelinnumero, sähköposti) Torin viestialustalla.

Huijarit voivat käyttää puhelinnumeroasi lähettääkseen sinulle linkkejä haitallisille sivustoille, joiden kautta kalastellaan maksukortin tietoja, pankkitunnuksia tai muita henkilötietoja.
Lue lisää huijauksilta suojautumisesta.
 
Joo. Saattaa olla että jonkun ajan päästä tuo Toridiili tulee pakolliseksi.. Nyt pyörii isosti mainokset tv:ssä: "Toridiilillä ostaminen ja toimitukset kuin verkkokaupassa". :)

Jos tulee niin käyttö loppuu iteltä siihen paikkaan.
Toki vähentyny nytkin jo on.
 
Temu on näköjään nostanut minimitilauksen 10€:sta 25€:oon, alkaa olla vähän turhan korkea kun käytännössä tarkoittaa kaikenlaisen turhan lisäämistä tilaukseen, jotta saa parin euron tuotteet tilattua.
 
Temu on näköjään nostanut minimitilauksen 10€:sta 25€:oon, alkaa olla vähän turhan korkea kun käytännössä tarkoittaa kaikenlaisen turhan lisäämistä tilaukseen, jotta saa parin euron tuotteet tilattua.
Outoa.
Viime torstaina tilasin juuri 7,50euron härpäkkeen sieltä ja meni läpi ilman turhia lisäostoja.
 
Outoa.
Viime torstaina tilasin juuri 7,50euron härpäkkeen sieltä ja meni läpi ilman turhia lisäostoja.
olisiko jotain myyjäkohtaisia ehtoja joista tulee eroja, eikös tuo ole kauppa alusta kuten muutkin. Tämä kauppa alusta on tullut muotiin, gigantit, kärkkäiset sun muut jo harrastaa samaa, ja hobbyhall. Sitten ei toimi esim. alennuskoodit myös em. paikkoihin jos yrittää ostaa eri myyjän tuotteita..
 
eikös tämä logiikka mene nyt vähän päinvastoin, pakon edessä tilataan entistä enemmän... tuo sivu kuitenkin osaa tuoda esiin helposti sitä tavaraa millä tilauksen summaa saa kasvamaan.
25e nyt ei ole enää ihan pikkusumma ainakaan kaikille, joten kyllä tuo myös karsii.
 
Temu on näköjään nostanut minimitilauksen 10€:sta 25€:oon, alkaa olla vähän turhan korkea kun käytännössä tarkoittaa kaikenlaisen turhan lisäämistä tilaukseen, jotta saa parin euron tuotteet tilattua.
Tämä taitaa olla käyttäjäkohtainen raja. Ainakin Redditissä osa valitteelee minimitilausrajan olevan jopa 50€.

Aikaisemmin tuon rajan on kai pystynyt poistamaan chätin kautta, mutta nyt on ilmeisesti tullut politiikkamuutos, että raja on ja pysyy. Selittelevät tätä ilmaston säästämisellä, kun säästyy pakkausmateriaalia.

Tilaukseen pitää siis ilmastosyistä lisätä kamaa, jota ei välttämättä tarvitse, että tulee tuo raja täyteen. On ne veijareita :D
 
Kyllä. Kotimaista tuotantoa ja yrittäjyyttä on jäekevää tukea, ja rahavarojen valumista ulkomaille ja varsinkaan Kiinaan tulisi välttää.
Mistä voin ostaa suomalaisvalmisteisen korvaavan IPS-näytön PSP1000 -konsoliin? Hinta mieluusti alle 15€ kotiin tuotuna. Entä Bluetooth 5.x donglen, alle vitosella? No sanotaan että voin kympin maksaa, jos on Suomessa valmistettu ja suomalaisen yrittäjän mulle myymä. Postitkin voin tulla vielä vastaan, nehän ei ole yrittäjän vika.

Tässä ei nyt siis oteta huomioon mitään vinkuintia-Asuksen valmistamaa laitetta, mitä myy joku ruotsalainen korporaatio missä kassalla sattuu vaan palvelemaan suomea puhuva Jenni.
 
Tässä quote toisesta sähköpostista.
Itselläni tämän päivän vedätysviesti oli:

Olemme löytäneet potentiaalisen ostajan sinulle! Ostaja on nähnyt tarjouksesi ja on valmis viimeistelemään kaupan. Nyt tarvitsemme vain sinun vahvistuksesi. Voit tehdä tämän klikkaamalla painiketta tai voit jättää tämän sähköpostin huomiotta ja kertoa ostajalle, jos haluat peruuttaa kaupan – näin autat tekemään yhteisöstämme vieläkin ystävällisemmän!

ja viesti tuli tällä kertaa meksikolaisesta sähköpostiosoitteesta.
 
Laitoin ilmoituksen tori.fi saitille ja heti tuli huijausyritys.
Roskapostissa oli e-mail jonka linkkiä klikkaamalla olisi päässyt "vapauttamaan" rahat jotka oli valmiina.
Sitten olisi tullut kuriiri hakemaan tuotteen jolle se olisi pitänyt antaa.
Oli e-mail jossa antoi neuvoja kuinka toimia, siis klikkaa vapauttaaksesi rahat ja kuriiri olisi tullut hakemaan tuotteen.
E-mail jossa ne linkit "rahojen vapauttamiseen" oli meni heti roskapostiin.
Siis kahdesta e-mail osoitteesta tuli mailit.

Jos olis kakkoskone niin olis voinu kokeilla, ilmoittanut poliisille, ehkä poliisi olisi ollut odottamassa.

Eiköhän ne olisi ensisijaisesti yrittäneet putsata sinut rahoistasi. Esimerkiksi huijaaamalla luottokorttitiedot tai yrittää samaaan tekemään tilisiirron niille.

Jos olisi ollut jotain arvokkaampaa tavaraa myynnissä, tyyliin kallis iPhone, niin mahdollisesti ne olisivat yrittäneet sinut saamaan lähettämään sen vielä niille jonnekkin Nigeriaan suoraan tai edelleenlähetyspalvelun kautta. Ja toki maksaa ne rahdit paketista vielä niiltä sinulta huijaamillasi rahoilla.

Ei kait tuossa kun muistaa sen, että tavaraa jos on myymässä, niin kaikki rahaliikenne pitää tulla sinne omaan suuntaan. Viimeistä senttiä myöten. Toiseen suuntaan ei maksa sitten senttiäkään millään verukkeella eikä mene "vahvistamaan" mitä omia tietoja pankkitunnuksilla tai luottokorttinumeroilla. Ja sitten tavara ei liikahda ennen ostajan suuntaan kun se on maksettu kokonaan ja rahat on käteisenä joko kädessä tai omalla tilillä.
 
Temu on näköjään nostanut minimitilauksen 10€:sta 25€:oon, alkaa olla vähän turhan korkea kun käytännössä tarkoittaa kaikenlaisen turhan lisäämistä tilaukseen, jotta saa parin euron tuotteet tilattua.

Eilen aamulla tilasin ja 20e oli minimiraja
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 476
Viestejä
4 558 131
Jäsenet
74 971
Uusin jäsen
Maikkol

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom