Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
151
Itseäni suuresti ärsyttää kun on hakutulokset on oletuksena "osuvimmat ensin", vaatii aina lisävaivaa klikata se "uusimmat ensin" esiin. Ongelma jota ei ennen ollut.
Tekoälyhän on äärimmäisen älykäs, mutta edelleenkään se ei minulle tarjoa niitä osuvimpia, mitä minä haen. Uusinta minäkin kaipaisin oletuksena.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
49
Uutta Toria on tullut täälläkin nyt selailtua. Mielestäni edellinen oli ihan ok. Kai minulla on sitten lehmän hermot. Tämä uusi on kuitenkin jotenkin epäselvä. Johtuneeko siitä, että ei ole vielä tottunut, en tiedä.

Kyllähän tuolla on joitakin kikkareita jotka toivoisi korjattavan tai muutettavan. Aikaisemmin hakuvahtiin pystyi laittamaan esimerkiksi "vene tai soutuvene tai paatti tai perämoottori". Näin sai kätevästi spesifejä hakutuloksia ja yhdisteltyä hakuvahteja... En tiedä miksi tuokin hyvä ominaisuus piti purkaa pois.

Nyt olis varmaan markkinoilla reikä jollekin laittaa selkeämpi ja toimivampi myyntialusta.
 
Liittynyt
15.06.2021
Viestejä
46
Itse en paljoa kokemusta omaa itse kauppapaikoista, mutta huuto.net kyllä siltä osin kuluu, että huudan itselleni pelipaitoja. Tori.fi kerran käytin siihen, että ostin lätkäkortteja ja toisen kerran, kun ostin Playstation 3:n. Se jäi tosiaan viimeiseksi ostoksekseni Torissa. Ajattelin kertoa kokemukseni:
noin neljä vuotta sitten olin kiinnostunut hankkimaan Playstation 3 konsolin, koska vanhojen pelien uudelleen läpipelaaminen kiinnosteli. Huomasin Torissa olevan 50 euron hintaan PS3 ja otin yhteyttä myyjään ja pyysin häneltä lisää informaatiota laitteesta jne. Herra vastasi asiallisesti ja laittoi kuvaa ja videota, että laite toimii ja todisti, että on hänen laite.
Sovittiin kaupat heti seuraavana päivänä ja sovittiin, että kun rahat näkyy myyjän tilillä niin laite, ohjain ja johdot postiin. Myyjä kertoi, että kurkkaa seuraavana aamuna ennen töihin lähtöä onko rahat tullut ja vie samalla kun töihin menee niin laitteen postiin jos ne tulleet. Sain myös kuvan paketista ja laite oli erittäin hyvin pakattu. Tämä toimintamalli sopi minulle mainiosti. Ilmoitin hänelle tässä kohtaa, että tapanani on sanoa, että jos tässä tapahtuu jonkinsortin jekutus niin aloitan jatkotoimenpiteet sitten poliisin kautta. Normaalisti huutokaupoissa myyjät ovat ymmärtäneet tämän, että huomautan asiasta ja sanovat ymmärtävänsä minua. Tämä PS3 myyjä raivostui tästä. Ja tästähän tämä kikkailu ja sopimuksista lipsuminen alkaa.

Seuraava päivä tuli ja heräsin siihen, että olin saanut viestin rahojen saapumisesta ja paketti menisi HUOMENNA postiin. Olimme sopineet, että paketti menee rahojen tultua työmatkalla postiin samana päivänä. Tästä huomautin ja syy kyllä oli sitten vain ja ainoastaan minun päässäni kuulemma... Mitään perusteluja en saanut siihen, että sovitusta ajasta oli lipsuttu. No odotin seuraavaan päivään.

Seuraavana päivänä aamusta paketti ei taaskaan postiin mennyt, mutta illemmasta sain seurantakoodin. Parin päivän päästä paketti tuli perille. Laite oli suojattu hyvin ja ei ollut vaurioitunut. Tosin huomasin, että matkasta oli jäänyt uupumaan ohjain. Otin yhteyttä myyjään ja ilmoitin, että ohjain oli jäänyt matkasta ja ettei se tosiaan olisikaan mahtunut mukaan, koska tämä pahvilaatikko oli mitoitettu juuri konsolille ja johdot mahtui juuri ja juuri. Ohjan ei missään kohtaa olisi edes mahtunut mukaan. Tästähän, kun huomautin myyjä raivostui ja syytti minua valehtelusta. Todistin hänelle kuvien muodossa, ettei se ohjain olisi mahtunutkaan sinne laatikkoon. Hän sitten tästä hetken väännettyämme oli valmis viiden euron palautukseen, minkä pyysin, koska laitteesta uupui ohjain. Toki hän oli siinä kohtaa valmis sen maksamaan, kun aloin poliisilla vihjaamaan. Jännä, että vasta silloin... Tosin edelleenkään ohjaimen postitus ei ollut vaihtoehto, koska se minulla edelleen silti muka oli...

Odotin pari päivää, koska myyjä ilmoitti puhuvansa asiasta vaimonsa kanssa. Sen jälkeen aloin, kun ei mitään päiviin kuulunut kysymään häneltä missä viisi euroa viipyy? Hän ei useaan päivään vastannut, kunnes yhtenä päivänä kiroten ja syytellen ilmoitti etten minä osaa odottaa. Mitä odotan, jos en tiedä odottavani, kun minulle ei ennen tätä oltu vastattu. Myyjä sanoi laittavansa vitosen seuraavana perjantaina. No raha tuli, mutta tilisiirron mukana viestikenttään tuli sellaiset palautteet, että nauran edelleen. Ilmoittaisi minusta Googlelle ja poliisille jneyms. Rahan tultua estin hänet ja annoin olla. Esto siksi, koska alkoi syyttämään minua kaikesta jneyms. Hirveä purkaus joka paikassa minua kohtaan, joten estoilla sain sen hiljennettyä.

Pari viikkoa tästä niin huomasin, että samoilla kuvilla, mutta eri tekstillä sama jannu myy konsolia. Hinta hieman kalliimpi. Ilmoitin Torille tästä ja tahdoin tarkistella kaverin taustoja hieman ja selvisi, että jonkinsortin päihdeongelmainen sankari, kun Facebook päivityksiä katseli ja sain käsityksen, että tavaraa myytiin päihteiden ostoa varten. Ja myytävien tavaroiden kirjo oli iso. Myytiin kaikkea, mitä talosta löytyi.

Kaikki Torissa ei tälläisiä sankareita ole, mutta itse tämän jälkeen olen keskittynyt huuto.net käyttöön ja pelipaitojen ostoon siellä. Toki itseään voi syyttää, että en tarkistanut minkälaisen kaverin kanssa kauppoja olenkaan tekemässä.

Pahoittelut pitkästä tarinasta, mutta oman tarinan ajattelin muiden joukkoon jakaa.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
909
Toridiilit näyttäisi olevan toimituksen osalta nyt 0e. Ei tietoa kauanko kamppis kestää. Ostaja pääsee kuitenkin maksamaan sen toridiilin palvelumaksun.
 
Liittynyt
22.12.2022
Viestejä
137
Itseäni suuresti ärsyttää kun on hakutulokset on oletuksena "osuvimmat ensin", vaatii aina lisävaivaa klikata se "uusimmat ensin" esiin. Ongelma jota ei ennen ollut.
Mun mielestä näyttää siltä, että "osuvimmat ensin" ja "uusimmat ensin" näyttää molemmat ilmoitukset samassa järjestyksessä eli aikajärjestyksessä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 305
Mikähä järki tossa on, että pelkän tarjouksen/hintaehdotuksen tekeminen tarttee katevarauksen? Mitä jos myyjä on myynyt jo tuotteen, mut jättäny ilmoituksen roikkuun (tai odottaa parempia tarjouksia), kuten torissa monilla on tapana? Kauan katevarausta pidetään?
2. Löydettyäsi tuotteen, jonka haluat ostaa, paina "Tee ToriDiili-tarjous"-nappulaa ilmoituksessa. Voit tarjota pyydettyä hintaa tai tarjota valitsemaasi summaa. Ostajana maksat tavaran ja kuljetuksen etukäteen joko pankkikortilla tai MobilePay-sovelluksella. Pankkitililtäsi pidätetään katevaraus, kunnes tavara on toimitettu ja tarkistettu. Mikäli myyjä ei hyväksy tarjoustasi, katevaraus palautetaan nopeasti tilillesi.
e: Löysinkin sen. 24h tuntia myyjällä aikaa reagoida tarjoukseen.

 
Liittynyt
14.07.2021
Viestejä
249
Mikähä järki tossa on, että pelkän tarjouksen/hintaehdotuksen tekeminen tarttee katevarauksen? Mitä jos myyjä on myynyt jo tuotteen, mut jättäny ilmoituksen roikkuun (tai odottaa parempia tarjouksia), kuten torissa monilla on tapana? Kauan katevarausta pidetään?


e: Löysinkin sen. 24h tuntia myyjällä aikaa reagoida tarjoukseen.

Logiikka varmasti on se että tarjoukset ovat sitovia jos niistä peritään katevaraus. Toisaalta en usko että tällainen toimii Torissa jossa tarjoukset eivät perinteisesti ole olleet sitovia ja hupitarjouksia on saanut tehdä kaikessa rauhassa.

Sitten on vielä sekin että kuka ihmisten nykyisellä heikolla ostovoimalla haluaa sitouttaa rahansa yhteen tarjoukseen kerralla? Mitä olen itse seurannut niin ihmisillä ei enää ole säästöjä ja vaikka joku 500-600€: yllätysmeno rikkoo täysin talouden 75%:ltä 18-50-vuotiaista. Ihmisistä kasvataan täysin lukutaidottomia rahan suhteen ja kun kaiken hinnat nousevat mutta palkat junnaavat 90-luvun tasolla, pelivaraa ei vain ole samalla tavalla vaikka ihan palkkatöissä käykin.

Olen raapinut päätäni kun joku säästää/vippailee tonnin jotta saa ostettua uusimman iPhonen jotta näytetään varakkaammalta kuin oikeasti ollaan, ja johon ei oikeasti ole varaa. Sitten maksetaan 15€/kk lisäveroa jostain sikahintaisesta Apple Care+:sta koska paskat housussa pelätään että jos puhelin hajoaa/varastetaan, ei ole varaa uuteen. Sitten heitetään rahaa kaivoon näiden AppleCarejen muodossa, kitkutetaan eteenpäin nuudeleilla ja sikanautajauhelihalla, juodaan Pirkka-olutta viikonloppuna kaverien kanssa ja rukoillaan että mitään suurempaa kertamenoa seuraavien 24 kuukauden aikana tule.

Jotenkin vaikea kuvitella että tämä katevaraus-systeemi kestää muutamaa kuukautta kauemmin.
 

Pepsu

Assembler
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
382
Laitoin tänään 1 kilkkeen tori.fi sivustolle myyntiin. Parin tunnin päästä sain s-postitse viestin jonka mukaan A... J... Os... olisi tuotteen ostanut ja rahat jo siirtänyt. ("Maksu suoritettu onnistuneesti! Ostaja on suorittanut oman osansa ja odottaa nyt vahvistustasi".) Samaisessa viestissä oli myös linkki jota klikkaamalla päätyi omaan torissa olevaan ilmoitukseen. Ilmoituksen vieressä luki että "tuotteesi on maksettu", alalaidassa oli linkki maksun vastaanottamiseen. Sitä klikkaamalla päätyi sivulle jossa kysyttiin pankkikortin numeroa, kortinhaltijan nimeä ja voimassaoloaikaa. Tässä kohtaa oli pakko etsiä Fonectan kautta ostajaa annetun nimi ja os. Tiedon perusteella. Puheluun vastasi iäkäs naisihminen, jolla ei ollut hajuakaan mistään kaupoista. Loppui meikäläisen torikaupat tähän päivään.
 
Liittynyt
14.07.2021
Viestejä
249
Laitoin tänään 1 kilkkeen tori.fi sivustolle myyntiin. Parin tunnin päästä sain s-postitse viestin jonka mukaan A... J... Os... olisi tuotteen ostanut ja rahat jo siirtänyt. ("Maksu suoritettu onnistuneesti! Ostaja on suorittanut oman osansa ja odottaa nyt vahvistustasi".) Samaisessa viestissä oli myös linkki jota klikkaamalla päätyi omaan torissa olevaan ilmoitukseen. Ilmoituksen vieressä luki että "tuotteesi on maksettu", alalaidassa oli linkki maksun vastaanottamiseen. Sitä klikkaamalla päätyi sivulle jossa kysyttiin pankkikortin numeroa, kortinhaltijan nimeä ja voimassaoloaikaa. Tässä kohtaa oli pakko etsiä Fonectan kautta ostajaa annetun nimi ja os. Tiedon perusteella. Puheluun vastasi iäkäs naisihminen, jolla ei ollut hajuakaan mistään kaupoista. Loppui meikäläisen torikaupat tähän päivään.
Siis tämä oli Toridiiliä käyttäen ja oikeasti maksettu?
 

Pepsu

Assembler
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
382
Siis tämä oli Toridiiliä käyttäen ja oikeasti maksettu?
Toridiiliä käyttäen kyllä. Ainoa vaihtoehto maksun vastaanottamiseksi olisi ollut antaa luottokortin tiedot. Koska en tietoja antanut, en tiedä oliko maksettu. Vahvasti epäilen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 229
Laitoin tänään 1 kilkkeen tori.fi sivustolle myyntiin. Parin tunnin päästä sain s-postitse viestin jonka mukaan A... J... Os... olisi tuotteen ostanut ja rahat jo siirtänyt. ("Maksu suoritettu onnistuneesti! Ostaja on suorittanut oman osansa ja odottaa nyt vahvistustasi".) Samaisessa viestissä oli myös linkki jota klikkaamalla päätyi omaan torissa olevaan ilmoitukseen. Ilmoituksen vieressä luki että "tuotteesi on maksettu", alalaidassa oli linkki maksun vastaanottamiseen. Sitä klikkaamalla päätyi sivulle jossa kysyttiin pankkikortin numeroa, kortinhaltijan nimeä ja voimassaoloaikaa. Tässä kohtaa oli pakko etsiä Fonectan kautta ostajaa annetun nimi ja os. Tiedon perusteella. Puheluun vastasi iäkäs naisihminen, jolla ei ollut hajuakaan mistään kaupoista. Loppui meikäläisen torikaupat tähän päivään.
Nyt olisi kyllä kiva saada tämän sähköpostin tarkemmat tiedot (header), eli onko kyseessä jokin phishing sähköposti, vai tuliko tosiaan virallisesta Torin osoitteesta...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 229
S-postissa ollutta linkkiä klikkaamalla päätyi seuraavalle sivulle:
Koodi:
https://tori.offer-click559.com/receive/order/
Suosittelen editoimaan, ei linkki muotoon tuon osoitteen.
Eli phishing sähkpostilta kuulostaa, koska tuohan on selkeästi epävirallinen osoite, pitäisi herätyskellot soida jo tuo nähdessään...
 
Liittynyt
06.07.2019
Viestejä
129
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 229
Eli ei pitkään mennyt, kun huijarit alkoi hyödyntämään tuota "palvelua", samaa luokkaa kuin FedEx sun muut sähköpostit, jotka ohjastaa jollekin ihme sivustolle antamaan kortti tiedot jonkin tekosyyn takia...
 
Liittynyt
06.07.2019
Viestejä
129
Eli ei pitkään mennyt, kun huijarit alkoi hyödyntämään tuota "palvelua", samaa luokkaa kuin FedEx sun muut sähköpostit, jotka ohjastaa jollekin ihme sivustolle antamaan kortti tiedot jonkin tekosyyn takia...
juu, kyllä tämän jälkeen on kiinnostus toridiilin about nolla -- nyt on itsellä yksi myynti tuolla tarjolla toridiilillä ja jos ei mene kaupaksi ennenkuin 2kk:n jälkeen putoa... tuskimpa laitan uudestaan toridiilinä tarjolle enää.
 

Pepsu

Assembler
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
382
Suosittelen editoimaan, ei linkki muotoon tuon osoitteen.
Eli phishing sähkpostilta kuulostaa, koska tuohan on selkeästi epävirallinen osoite, pitäisi herätyskellot soida jo tuo nähdessään...
Alkuperäinen s-posti oli tullut noti_reply41243@icloud.com osoitteesta. Hälytyskellot onneksi soikin ennen korttitietojen lähettämistä. Olen tietokone/komponenttikauppoja tehnyt pääasiassa täällä tai aikoinaan huutonetissä vuodesta 1999 99% onnistumisprosentilla. Ensimm. Kerta kun törmään tälläiseen kusettamisyritykseen.
Ilmoititko tästä Torin ylläpidolle..?
Työn alla. Toimitan niille tiedot kuvankaappauksineen heti kun töiltäni ehdin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 720
Eipä ne sieltä Torin puolelta voi noihin puuttua käytännössä mitenkään. Palautetta kannattaa silti antaa, että ovat ainakin tietoisia asiasta ja ehkä sitä kautta osaavat ohjeistaa paremmin tms.
 

Pepsu

Assembler
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
382
Laitoin Casesta tiedot torin ylläpidolle. Btw. Sain äsken "ostajalta" vielä viestiä:

Aino Järvinen <eliskaprazakova74@gmail.com>

Hei

Olen maksanut tuotteen Tori-järjestelmän kautta. Torin olisi pitänyt lähettää teille sähköposti ohjeilla rahan vastaanottamiseen ja myynnin päättämiseen. Ole hyvä ja tarkista sähköpostisi ja noudata annettuja ohjeita. Jos sinulle tulee mitään kysyttävää tai ongelmia, ole hyvä ja kerro minulle.

Kiitos!
 
Liittynyt
07.07.2023
Viestejä
100
Laitoin Casesta tiedot torin ylläpidolle. Btw. Sain äsken "ostajalta" vielä viestiä:

Aino Järvinen <eliskaprazakova74@gmail.com>

Hei

Olen maksanut tuotteen Tori-järjestelmän kautta. Torin olisi pitänyt lähettää teille sähköposti ohjeilla rahan vastaanottamiseen ja myynnin päättämiseen. Ole hyvä ja tarkista sähköpostisi ja noudata annettuja ohjeita. Jos sinulle tulee mitään kysyttävää tai ongelmia, ole hyvä ja kerro minulle.

Kiitos!
No huh huh.Kokenut kaupankävijä kyllä nämä kusetukset haistaa,mutta veikkaampa,että tähän halpaan menee ja muuten monta käyttäjää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 145
Tilasin kokeeksi muutaman tuotteen TEMU- kaupasta eli pari erilaista miesten olkalaukkua, aurinkolasit ja puhelintelineen autoon.
Maksu Klarnalla välttääkseni huijauksia. Tosin summa ei päätä huimaa, oli jotain 13eur yhteensä. Onko täällä kokemuksia TEMU:n tuotteista tai negatiivista/positiivista kerrottavaa kyseisestä ostopaikasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
23
No huh huh.Kokenut kaupankävijä kyllä nämä kusetukset haistaa,mutta veikkaampa,että tähän halpaan menee ja muuten monta käyttäjää.
Minulla juuri äsken samanlainen tapaus kuin Pepsulla. Ensin muka Torilta (osoitteesta success41237@icloud.com) viesti, jossa kehotetaan huonolla suomella päättämään kauppa: "Terveisiä arvostettu asiakas. Kaupan viimeistely partaalla! Ostaja on investoinut tuotteeseen ja järjestänyt lähetyksen. Perustele myyntisi napauttamalla alla olevaa painiketta". Painike olisi vienyt paikkaan https://lnk.do/KUtLNyJ.

Sitten heti perään s-posti Aino J.:ltä: "Olen maksanut tuotteen Tori-järjestelmän kautta. Torin olisi pitänyt lähettää teille sähköposti ohjeilla rahan vastaanottamiseen ja myynnin päättämiseen. Ole hyvä ja tarkista sähköpostisi ja noudata annettuja ohjeita."

Ihmettelen kyllä, mistä ihmeestä Aino J. alias eliskaprazakova74 on saanut s-postiosoitteeni, kun se ei näy missään, ja miten se on onnistuttu yhdistämään ilmoitukseeni?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 059
Laitoin Casesta tiedot torin ylläpidolle. Btw. Sain äsken "ostajalta" vielä viestiä:

Aino Järvinen <eliskaprazakova74@gmail.com>

Hei

Olen maksanut tuotteen Tori-järjestelmän kautta. Torin olisi pitänyt lähettää teille sähköposti ohjeilla rahan vastaanottamiseen ja myynnin päättämiseen. Ole hyvä ja tarkista sähköpostisi ja noudata annettuja ohjeita. Jos sinulle tulee mitään kysyttävää tai ongelmia, ole hyvä ja kerro minulle.

Kiitos!
Samat sähköpostit tuli itselle noin viikko sitten. Torissa tavaraa myynnissä mutta ei Toridiilillä. Kyllä siitä ensimmäisestä sähköpostista huomasi heti että huijaus. Ja tämä "Aino Järvisen" sähköposti siihen perään.

Kai noihinkin jotkut menee, kun huijausmailit olivat kuitenkin "suht hyvin tehty". Varsinkin kun vertaa aiemmin tulleisiin huonosoomi ja englanninkielisiin viesteihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 141
Varmaan Torissa joku API vuotaa tuota tietoa.
Tämä on kyllä se isoin ja huolestuttavin juttu ja kysymys, kun näitä näyttää nyt useampi olevan.

On kuka vain ja mitä mieltä vaan herrasta P.Järvinen, niin laittaisin hänelle tarkemmilla tiedoilla infoa, kun aika hyvällä prosentilla saa lehdistön mukaan.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 026
Tilasin kokeeksi muutaman tuotteen TEMU- kaupasta eli pari erilaista miesten olkalaukkua, aurinkolasit ja puhelintelineen autoon.
Maksu Klarnalla välttääkseni huijauksia. Tosin summa ei päätä huimaa, oli jotain 13eur yhteensä. Onko täällä kokemuksia TEMU:n tuotteista tai negatiivista/positiivista kerrottavaa kyseisestä ostopaikasta.
Onhan tuolta Temusta tullut tilattua ja kyllä vahvasti näyttää siltä että jos tuote löytyy Temusta edes lähes samaan hintaan kuin Alista niin sieltä tulee jatkossakin tilattua. Temun paketit kaikki tulleet nopeasti. AliExpress vaihtelee, viimeisin ihan ok.

Tässä viimeisimmät tilaukset (vastaavan kokoiset fyysisesti ja rahallisesti):

AliExpress: Tilaus 25.3, perillä 10.4
Temu: Tilaus 22.3, perillä 4.4 (Matkahuollon takia päivän viivästys)

Juuri nyt näyttää isommalle AliExpressistä 2.4 tilatulle paketille arviota 4.5..
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Tilasin kokeeksi muutaman tuotteen TEMU- kaupasta eli pari erilaista miesten olkalaukkua, aurinkolasit ja puhelintelineen autoon.
Maksu Klarnalla välttääkseni huijauksia. Tosin summa ei päätä huimaa, oli jotain 13eur yhteensä. Onko täällä kokemuksia TEMU:n tuotteista tai negatiivista/positiivista kerrottavaa kyseisestä ostopaikasta.

Siinä on kiinakauppoille sopiva ketju.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 145

Siinä on kiinakauppoille sopiva ketju.
No en sanoisi näin. TEMU:sta voi maksaa Klarnalla, siksi eroaa kiinakaupoista.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 884
No en sanoisi näin. TEMU:sta voi maksaa Klarnalla, siksi eroaa kiinakaupoista.
Se on kiinankauppa ihan yhtälailla kuin nuo muutkin, täällä keskustellaan kauppapaikoista joissa yksityishenkilöt tekevät kauppoja keskenään.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 613
No en sanoisi näin. TEMU:sta voi maksaa Klarnalla, siksi eroaa kiinakaupoista.
Kyllähän Aliexpressistäkin voi Klarnalla tilata, ja kannattaakin. Kokemuksien perusteella toimittavat myös paljon nopeammin että saavat klarna-massit kotiutettua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 145
Kyllähän Aliexpressistäkin voi Klarnalla tilata, ja kannattaakin. Kokemuksien perusteella toimittavat myös paljon nopeammin että saavat klarna-massit kotiutettua.
Ok, seison korjattuna. Ei ole paljoa kokemuksia kiinakaupoista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 059
Alissa ensimmäinen keissi kun tuote kadonnut matkalla ja Ali ei anna hyvitystä. Tein disputen ja jatkuvasti tulee Alilta "päätös" jossa laitetaan 10 päivää lisää odotusaikaa. 45eur tuote ostettu kaksi kuukautta sitten ja maksettu luottokortilla. Seurannan mukaan tuote ei ole koskaan edes lähtenyt Kiinasta.

Kuinka hiton kauan näissä pitää odottaa että saa rahat takaisin? Ebayssa tulee hyvitys heti jos tuote ei ole saapunut arvioidun toimitusajan puitteissa.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
487
Kuinka hiton kauan näissä pitää odottaa että saa rahat takaisin?
En tiedä. Itselläni katosi kerran joku Ali-lähetys, enkä saanut siitä koskaan rahojani takaisin disputesta huolimatta. En enää muista tarkkaan, mutta jonkun paskan meriselityksen sieltä sain perusteluksi ja siihen oli tyytyminen. Pidinkin sen jälkeen sitten muutaman kuukauden tauon k.o. mestasta.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 731
No nyt tuli uusi yllätys vastaan...

Selaillessani erästä tuotekatoriaa jota seuraan PC:llä (kuten 99% suosin) niin avatessani yhden ilmon - lukikin siinä että MYYTY



Siis eihän myytyjä tuotteita ole päässyt aiakeemminkaan selaimella katsomaan - ja listassakaan ei ollut tietoa että tämä oli myyty


voi ihmetysten aikaa... :hmm:
Kyse on viime kädessä siitä että tuo kaikki nykyään tapahtuu nopeammin.

Torissa ihminen kirjoittaa ilmoituksen, mutta teknisesti Tori on se joka julkaisee sen. Verrattuna huutonettiin jossa ihminen kirjoittaa ja julkaisee sen ilmoituksen täysin itse. Torissa kun ihminen muokkaa julkaisuaan, hän teknisesti lähettää Torille pyynnön muokata sitä ilmoitusta kyseisen muokkausehdotuksen mukaisesti. Huutonetissä hän tekee suoraan sen muokkauksen itse.

Torissa kun ihminen merkkaa ilmoituksen myydyksi tai sulkee sen ei-myytynä koska arvelen että näiden eri muutosten jälkeen joitain ihmisiä on alkanut peelottaa se varsinainen myyminen, niin se on ihan vastaavaa muokkausta.

Aiemmin se ilmoitus saattoi roikkua aikansa siellä vaikka ilmoittaja olisi merkannut kohteen myydyksi, koska se on Torin puolelta joku tai jokin joka varsinaisesti sulkee sen ilmoituksen. Nyt tuollainen kevyt muutos(ilmoituksen statuksen muutos) voi näkyä hetken aikaa ennenkuin se ilmoitus varsinaisesti poistuu näkyvistä. Ihan samalla tapaa esim. huutonetissä julkaistu ilmoitus, näkyy kyllä itselle suoralla linkilla samantien, mutta haussa se näkyy pienellä viiveellä.(ainakin viimeksi kun myin enemmän joskus 8 vuotta sitten)

Tai kun tuli uusia 3000 sarjan näyttiksiä jotka menivät aina samantien julkaisussa, niin Jimmsillä ne hakulistauksen tuotesaldot lagasivat perässä. Varsinaisessa tuotteen sivussa saattoi näkyä että tuote oli jo loppunut eikä sitä voinut enää tilata, mutta hakulistauksessa saldoa vielä oli. Ihan normaalia tuollainen cachetus tms. sen sijaan että jokainen sivu ja sen data revitään varsinaisesta tietokannasta realiaikaisesti.

Esimerkiksi tämä joka on neljä tuntia sitten merkattu myydyksi.

Ei sitä haulla enää löydy vaikka ilmoitus näkyykin. Mutta hetken aikaa joku on voinut sen haulla löytää myytynä.


Samaten hakuvahdit eivät näytä enää suljettujen ilmoitusten perustietoja. Jos haluaa logittaa hintatasoa niin joutuu kerryttämään tuloksia ja lisäämään kohteita suosikkeihin.



Aikaisemmin hakuvahtiin pystyi laittamaan esimerkiksi "vene tai soutuvene tai paatti tai perämoottori".
Torin haun ohjeet löytyy osoitteesta https://tuki.tori.fi/hc/fi/articles/202419842-Hakuohjeita

Eli ainoa mitä tarvitset muuttaa on vaihtaa tai -> OR


Samaisessa viestissä oli myös linkki jota klikkaamalla päätyi omaan torissa olevaan ilmoitukseen.
Oikea täsmällinen linkki, eikä tämmöinen? Kirjaudu sisään - Tori


Ihmettelen kyllä, mistä ihmeestä Aino J. alias eliskaprazakova74 on saanut s-postiosoitteeni, kun se ei näy missään, ja miten se on onnistuttu yhdistämään ilmoitukseeni?
Miten se yhteys näkyi?


Sitten on vielä sekin että kuka ihmisten nykyisellä heikolla ostovoimalla haluaa sitouttaa rahansa yhteen tarjoukseen kerralla?
Lol. Ihminen joka ostaa vain jotain sellaista mihin hänellä on varaa, ja joka ei spammaile umpipaskoja tarjouksia ympäriinsä.

Jos sä teet tarjouksen X niin sä sitoudut maksamaan X. Jos sä teet tarjoukset X+Y+Z+A+B+C niin sä yhtä lailla sitoudut maksamaan ne kaikki. Toki siinä voi vähän aikaa joutua odottamaan.


Alissa ensimmäinen keissi kun tuote kadonnut matkalla ja Ali ei anna hyvitystä. Tein disputen ja jatkuvasti tulee Alilta "päätös" jossa laitetaan 10 päivää lisää odotusaikaa. 45eur tuote ostettu kaksi kuukautta sitten ja maksettu luottokortilla. Seurannan mukaan tuote ei ole koskaan edes lähtenyt Kiinasta.

Kuinka hiton kauan näissä pitää odottaa että saa rahat takaisin? Ebayssa tulee hyvitys heti jos tuote ei ole saapunut arvioidun toimitusajan puitteissa.
Mulla oli mun eka ja tähän asti viimeinen ali express tilaus, 3 kappaletta samanlaista tavaraa eri värisinä samalta myyjältä. Ne myös tulivat yhteen paketoituna. Jostain syystä näistä yksi ei koskaan ollut seurannan mukaan lähetetty. Lisäksi bonuksena Suomen Posti oli korjannut siinä jotain, siinä oli joku tarra että lähetys vaurioitunut, ja siinä oli teippiä reippaasti ympärillä tosin en ole varma oli se postissa laitettu, vähän tyylin mukaan saattaisi olla Kiinassa teipattu. Sisemmistä pakkauksista löytyi yhdestä kulmasta pieni vaurio, vain pakkauksen kulmasta, itse tuotteet sisällä eivät olleet mitenkään kärsineet eivätkä myöskään tippuneet.

Mutta siis niillä kolmella oli jokaisella oma seuranta ja yhtä muka ei ollut edes lähetetty. Sen perään nekin varmaan pelaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
419
Näkyykö muilla myyjien profiilit Torissa normaalisti? Olen kirjautuneena sisään, mutta silti "Yksityishenkilö" kohdassa näkyy vain teksti: "Kirjaudu sisään, jos haluat nähdä profiilin ja lähettää viestejä."
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 263
Näkyykö muilla myyjien profiilit Torissa normaalisti? Olen kirjautuneena sisään, mutta silti "Yksityishenkilö" kohdassa näkyy vain teksti: "Kirjaudu sisään, jos haluat nähdä profiilin ja lähettää viestejä."
sama juttu, mutta ei koske kaikkia ilmoituksia
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
193
Näkyykö muilla myyjien profiilit Torissa normaalisti? Olen kirjautuneena sisään, mutta silti "Yksityishenkilö" kohdassa näkyy vain teksti: "Kirjaudu sisään, jos haluat nähdä profiilin ja lähettää viestejä."
sama juttu, mutta ei koske kaikkia ilmoituksia
En tiedä onko tällä sitten vaikutusta tuohon, mutta huomasin nyt, kun ilmoitusta jätin Toriin, niin siinä on mahdollisuus ilmeisesti piilottaa profiilinsa erikseen jokaisen ilmoituksen yhteydessä. Tämä ilmeisesti piilottaa sen kaikilta, jopa rekisteröidyiltä?
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 263
En tiedä onko tällä sitten vaikutusta tuohon, mutta huomasin nyt, kun ilmoitusta jätin Toriin, niin siinä on mahdollisuus ilmeisesti piilottaa profiilinsa erikseen jokaisen ilmoituksen yhteydessä. Tämä ilmeisesti piilottaa sen kaikilta, jopa rekisteröidyiltä?
Ei ole tästä kiinni, jos käyttäjänimi on piilotettu, silloin siinä lukee "Käyttäjänimi piilotettu"
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 096
Pojan mopon meinasin laittaa toriin, mutta eihän noille ole omaa osastoa ollenkaan. Laitoin nyt sitten motojen varaosiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
356
Tori ja ToriDiili. Mitäs absoluuttista vittua?

Ilmaisten postikulujen houkuttelemana klikkailin omiin ilmoituksiin ToriDiilit päälle. Sain tarjouksen ja sitä hyväksyessä alkoi haisemaan pahalta. Joko tää on huijaus tai härskiä tietojen kalastelua. Miksi antaisin Tink AB:lle tai Torille tai Schibstedille kahden menneen vuoden ja tulevan kuuden kuukauden tilitiedot saldoineen, tilitapahtumineen ja muine taloustietoineen vain jotta voisin myydä yhden romun? Pitäkööt tunkkinsa.

Screenshot_20240417_221912.jpg

Screenshot_20240417_221945_Chrome.jpg
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
487

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 613
Tori ja ToriDiili. Mitäs absoluuttista vittua?

Ilmaisten postikulujen houkuttelemana klikkailin omiin ilmoituksiin ToriDiilit päälle. Sain tarjouksen ja sitä hyväksyessä alkoi haisemaan pahalta. Joko tää on huijaus tai härskiä tietojen kalastelua. Miksi antaisin Tink AB:lle tai Torille tai Schibstedille kahden menneen vuoden ja tulevan kuuden kuukauden tilitiedot saldoineen, tilitapahtumineen ja muine taloustietoineen vain jotta voisin myydä yhden romun? Pitäkööt tunkkinsa.
Todennäköisesti sen ilmaisen postittamisen vuoksi? Näytä mulle yksi palvelu mistä saat vastikkeetta jotain ilmaiseksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 775
Viestejä
4 206 504
Jäsenet
70 960
Uusin jäsen
Sallys

Hinta.fi

Ylös Bottom