Ja mitenköhän tuo sitten käytännössä toimii, onko viesti automatisoitu, eli käytännössä voit tehdä kiusaa rehellisille myyjille ilmiantamalla vaikka jokaisen myynti-ilmoituksen?
No sillä tavalla ainakin jokainen järkevä huijari tekisi. Mikäli systeemi ei ole riittävän kestävä väärinkäytöksiä vastaan, niin tekemällä valheellisia ilmoituksia huijarit voisivat saada ihmiset olemaan luottamatta järjestelmään, tai peruttua järjestelmän käyttöönoton. Hiukankin miettimällä toteutettu systeemi olettaa että näin tapahtuu ja että se on suunniteltu kestämään valheellisia ilmoituksia.
Puhumattakaan siitä että ihmiset myös hyvin tulevat matalalla kynnyksellä epäilemään ei-huijareita huijareiksi, ja tekemään raportteja sillä perusteella.
Ensin tuli Torissa viestiä ja vaihdettiin numerot. Mies soitti, sanoi olevansa Helsingistä ja etsivänsä oululaiselle tyttärelleen uutta puhelinta. Olin että ok, rahat tiskiin ja tyvär voi tulla hakemaan luurin millon vaan. Mies lähetti mulle kuvan puhelimen näytöstä missä oli muka maksukuitin kuva, mut kuvan mukaan mies oli näppäillyt numeron väärin.
Minkä numeron? Tilinumeroissa on varmistusnumero. On käytännössä mahdotonta kirjoittaa tilinumero sillä tavalla väärin, että se tarkistussumma on oikein. Mun mielestä mitä vähemmän käyttää aikaa todennäköisiin huijareihin ja muihin epämääräisiin ostajiin, sen parempi.
Menee kyllä. Saman päivän aikana siirtyy kyl kaikilla, jos ennen pankin määrittämää aikaa tekee siirron. Mut käsittääkseni vain danske ja op tukee sepa-pikasiirtoja täydellisesti. Loput vain vastaanoton verran.
Ihan OP:n sivulta lainaus. "Suomessa SEPA-pikasiirtoja vastaanottavat tällä hetkellä OP, Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, POP Pankki, S-pankki ja Säästöpankki. "
Kun taas menee mihin tahansa palveluun kirjautumaan, kuten vaikka suomi.fi, ja vertaa, niin tuosta listalta puuttuu Ålandsbanken ja omasp.
Tuosta huutonetin huutopaketista, tässä 2-4 vuotta sitten huomasin että siinä oli eri kokorajoitukset. Siis jollain L tyyppisessä paketissa oli paljon suuremmat rajat kuin Postin omissa L paketeissa. Hinta oli joko sama tai lähes sama. Oletettavasti tuo oli virhe, mutta kun se virhe voi olla asiakkaan eduksi, kun ei tarvitse ostaa pykälää suurempaa pakettia, niin se on silloin huutonetin ja postin välinen asia, ei lähettäjän tai vastaanottajan. Toki joltain pro-kauppiaalta kuulin väitteen ettei posti niistä pienistä ylityksistä välitä, mutta kun olen itse lähettämässä jollekulle, niin en lähtisi kikkailemaan siltä varalta ettei vastaanottaja joutuisi lunastamaan lähetystä.