Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Ihime

Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 320
Omia kokemuksia torissa myymisestä, viimeisimpänä tuotteena iPhone 12

Yhteydenottoja 8

Ensimmmäinen tarjosi puolet realistisesta myyntihinnasta. Ostaja ignoreen.

Toinen ostaja oli asiallinen, mutta jätin viestiin vastaamatta, koska oli ilmeisesti venäläinen.

Kolmas ostaja oli asiallinen, mutta jätin viestiin vastaamatta, koska oli parempiakin kauppakumppaneita

Neljäs kauppakumppani olisi halunnut postilla vaikka ilmoituksessa luki, että ainoastaan noudolla. Pahoitteli kyllä viestissä, että oli huomannut kohdan ”vain noudolla”. Olisi ollut ihan varteenotettava kauppakumppani muuten

Viidennen kauppakumppanin kanssa kerettiin jo jonkinverran hieromaan kauppoja, mutta oli jälleen parempia kauppakumppaneita jonossa

Kuudes kauppakumppani oli jo hyvin potentiaalinen ja Googletuksen perusteella olin valmis tekemään kaupat

Seitsemäs ostaja oli myös lupaavanoloinen, mutta koska olin jo tekemässä kauppoja parin muun kanssa jätin viesteihin vastaamatta

Kahdeksannen ostajan kanssa tehtiin kaupat. 4 viestiä torissa, puhelinnumeroiden vaihdot ja paria tuntia myöhemmin tuli 50-vuotias asiallisen oloinen mies kalliilla autolla hakemaan puhelinta. Googlettelun perusteella vaikutti parhaalta kauppakumppanilta jonka takia kaupan vieminen loppuun jäi kesken parilta aikaisemmalta ostajalta. Hyvä käyttäjäkokemus ja nopea myyntitapahtuma, jota paremmin ei olisi voinut mennä



Turhiin tai ei potentiaalisiin ostajiin ei kannata kuluttaa turhaan aikaan ellet sitten halua masokistisella tavalla kiduttaa itseäsi. Koskaan ei ole ollut ongelmia torissa myymisessä kun noudattaa aiemmassa lauseessa ollutta ohjetta.
Kerrothan Tori-käyttäjänimesi, niin osaan varmasti säästää kummankin aikaa, jos törmään myynti-ilmoitukseen, josta muuten voisin tehdä tarjouksen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.02.2022
Viestejä
133
Kerrotko tori käyttäjänimes niin osaa varmasti säästää kummankin aikaa jos tulee myynti ilmoa vastaan josta muuten vois tarjota
Ehdottomasti voin kertoa niin ei tarvitse kuluttaa omaa aikaa tyypillisten Tori-käyttäjien hoono soomi persaukisten tinkijöiden kanssa jotka ei osaa edes ensimmäisessä viestissä tervehtiä. Kun viestisi kirjoitusasua tarkastelee lähemmin, kuulut ensisijaisesti niihin kauppakumppaneihin jotka ei ole listalla ykkösenä kun teen kauppaa tuotteesta x kahden tai useamman mahdollisen ostaja-kanditaatin kanssa.

Lieköhän mennyt tinderit ja torit sekaisin kun ollaan noin vaativia kumppanin suhteen
Tämä ketju on tarkoitettu netin eri kauppapaikoista keskusteluun ja pääosin niiden negatiivisten kokemusten osalta kuten voit todeta, jos olet lukenut ketjua viimeisen parin päivän aikana, saati pidempään.

Minä toin oman kokemukseni ketjuun jolla haluan osoittaa, että omilla toimilla voi hyvin ehkäistä ongelmien syntymistä saati niiden muuttumista todellisiksi ongelmiksi.

Jos sinulle tai jollekin muulle on ongelma kaupantekijän profilointi mahdollisesti hyviin tai huonoihin, niin sitten olkoot niin. Loppuisi jatkuva itku Epärehelliset kauppiaat ketjussa jos joku muukin toimisi samoin kuin minä.

Nimimerkillä kolmatta kymmentä vuotta satojen tuhansien arvosta nettikauppaa tehnyt myyjä ja ostaja ilman yhtäkään ”täysin päin vittua” mennyttä tapausta.
 
Viimeksi muokattu:

Ihime

Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 320
Ehdottomasti voin kertoa niin ei tarvitse kuluttaa omaa aikaa tyypillisten Tori-käyttäjien hoono soomi persaukisten tinkijöiden kanssa jotka ei osaa edes ensimmäisessä viestissä tervehtiä. Kun viestisi kirjoitusasua tarkastelee lähemmin, kuulut ensisijaisesti niihin kauppakumppaneihin jotka ei ole listalla ykkösenä kun teen kauppaa tuotteesta x kahden tai useamman mahdollisen ostaja-kanditaatin kanssa.



Tämä ketju on tarkoitettu netin eri kauppapaikoista keskusteluun ja pääosin niiden negatiivisten kokemusten osalta kuten voit todeta, jos olet lukenut ketjua viimeisen parin päivän aikana, saati pidempään.

Minä toin oman kokemukseni ketjuun jolla haluan osoittaa, että omilla toimilla voi hyvin ehkäistä ongelmien syntymistä saati niiden muuttumista todellisiksi ongelmiksi.

Jos sinulle tai jollekin muulle on ongelma kaupantekijän profilointi mahdollisesti hyviin tai huonoihin, niin sitten olkoot niin. Loppuisi jatkuva itku Epärehelliset kauppiaat ketjussa jos joku muukin toimisi samoin kuin minä.

Nimimerkillä kolmatta kymmentä vuotta satojen tuhansien arvosta nettikauppaa tehnyt myyjä ja ostaja ilman yhtäkään ”täysin päin vittua” mennyttä tapausta.
Nyt teksti on muokattu niin, että sen pitäisi mennä kielipoliisillekin kieliopillisesti läpi. Kuitenkin Tori-käyttäjänimesi on edelleen mysteeri.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 432
Ehdottomasti voin kertoa niin ei tarvitse kuluttaa omaa aikaa tyypillisten Tori-käyttäjien hoono soomi persaukisten tinkijöiden kanssa jotka ei osaa edes ensimmäisessä viestissä tervehtiä. Kun viestisi kirjoitusasua tarkastelee lähemmin, kuulut ensisijaisesti niihin kauppakumppaneihin jotka ei ole listalla ykkösenä kun teen kauppaa tuotteesta x kahden tai useamman mahdollisen ostaja-kanditaatin kanssa.



Tämä ketju on tarkoitettu netin eri kauppapaikoista keskusteluun ja pääosin niiden negatiivisten kokemusten osalta kuten voit todeta, jos olet lukenut ketjua viimeisen parin päivän aikana, saati pidempään.

Minä toin oman kokemukseni ketjuun jolla haluan osoittaa, että omilla toimilla voi hyvin ehkäistä ongelmien syntymistä saati niiden muuttumista todellisiksi ongelmiksi.

Jos sinulle tai jollekin muulle on ongelma kaupantekijän profilointi mahdollisesti hyviin tai huonoihin, niin sitten olkoot niin. Loppuisi jatkuva itku Epärehelliset kauppiaat ketjussa jos joku muukin toimisi samoin kuin minä.

Nimimerkillä kolmatta kymmentä vuotta satojen tuhansien arvosta nettikauppaa tehnyt myyjä ja ostaja ilman yhtäkään ”täysin päin vittua” mennyttä tapausta.
Huhhuh, enpä tajunnutkaan, että oli kunnia puhua näin ansioituneen Tori-kauppiaan kanssa. Kiitos tästä mahdollisuudesta.

Ei se ihan noin mene. Usein se vastapuolen "laatu" selviää vasta useamman viestin vaihdon jälkeen. En tiedä, kehittyykö näihin joku uskomaton vaisto, jos tätä tekee kolmatta kymmentä vuotta satojen tuhansien arvosta, mutta itse en ainakaan osaa (mahdollisesta) ostajasta sanoa vielä mitään sen perusteella, että toinen lähettää viestin "Hei, onko tämä vielä vapaana?"

Jos Torissa myy tavaraa, jolle on useita ostajia ja hinta on valmiiksi "kohillaan" tai jopa halpa, niin kaupanteko on helppoa. Jos myyt tavaraa, jolle kysyntää on vähemmän ja yrität saada - ilman kiirettä - kohtuullisen hyvän rahan tavarasta, niin kauppaa joutuu usein tekemään pidempään.

Itse asiassa rupesin miettimään, niin itsekin olen jo reilusti "kolmatta kymmentä vuotta" käynyt kauppaa, kun Huuto.net on avattu vuonna '99. Summat ei omalla kohdalla satojatuhansia, mutta paljon joka tapauksessa. En ole silti tuollainen guru.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.02.2022
Viestejä
133
Huhhuh, enpä tajunnutkaan, että oli kunnia puhua näin ansioituneen Tori-kauppiaan kanssa. Kiitos tästä mahdollisuudesta.
Ole hyvä.

Ei se ihan noin mene. Usein se vastapuolen "laatu" selviää vasta useamman viestin vaihdon jälkeen. En tiedä, kehittyykö näihin joku uskomaton vaisto, jos tätä tekee kolmatta kymmentä vuotta satojen tuhansien arvosta, mutta itse en ainakaan osaa (mahdollisesta) ostajasta sanoa vielä mitään sen perusteella, että toinen lähettää viestin "Hei, onko tämä vielä vapaana?"
Usein ostajan ”laatu” selviää jo ensimmäisessä viestissä. Alla kaksi esimerkkiä yhteydenotosta.

Ostaja 1 ”löytyykö”

Ostaja 2 ”Hei, sinulla on myynnissä tuote x, olen kiinnostunut siitä ja valmis ostamaan”

Kummankohan kanssa etenen kaupanteossa ja kumpi jätetään huomioimatta.

Jos Torissa myy tavaraa, jolle on useita ostajia ja hinta on valmiiksi "kohillaan" tai jopa halpa, niin kaupanteko on helppoa. Jos myyt tavaraa, jolle kysyntää on vähemmän ja yrität saada - ilman kiirettä - kohtuullisen hyvän rahan tavarasta, niin kauppaa joutuu usein tekemään pidempään.
En jaksaisi lukea tuollaisia itsestäänselvyyksiä

Itse asiassa rupesin miettimään, niin itsekin olen jo reilusti "kolmatta kymmentä vuotta" käynyt kauppaa, kun Huuto.net on avattu vuonna '99. Summat ei omalla kohdalla satojatuhansia, mutta paljon joka tapauksessa. En ole silti tuollainen guru.
200 000 euron rikkoontuminen 25 vuoden aikana vaatii vain 8000 eurolla kaupankäyntiä, myymistä ja ostamista vuodessa, alle 700 euron edestä kuukaudessa.
 
Liittynyt
20.02.2022
Viestejä
133
-Joo
-50e?
-Ei ihan, 60e?
-ok
*maksu/nouto/postitus tietojen vaihto*
Parhaimmillaan kauppa voi tulla tehdyksi tuollaisenkin tapauksen kanssa tai sitten se menee loputtomaksi jankkaamiseksi mikä ei johda mihinkään. Miksi kuluttaa aikaa ko. ostajaan kun jonossa on useita ostajia jotka osaa jollain tavoin suomea.

Hyvänä esimerkkinä kanssatekkiläisen viestinvaihto


Minua ei kiinnosta osallistua tähän aiheeseen enempää. Tehkää te kauppaa kuten kykenette ja minä teen niin kuin haluan. Minulla on valinnanvaraa kauppakumppaneissa, te voitte etsiä Torista kirjeenvaihtokavereita.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 919
-Joo
-50e?
-Ei ihan, 60e?
-ok
*maksu/nouto/postitus tietojen vaihto*
Aika usein tuo taitaa mennä näin. Myynnissä iPhone 15 Pro Max 256gb, hinta 1150 euroa.

-Löytyykö?

-Kyllä on myynnissä vielä.

-450 euroa? Tuun heti hakeen ja maksan cäshillä.

-Ei kun tiukka hinta on 1150 euroa.

-451 euroa? Tuun heti hakeen ja maksan cäshillä ja saat vaihdossa vielä mukaan Nike air force 1 musta koko 40,5 hieman rikkinäiset lenkkarit.

-----------

Tai toinen.

Annetaan kankainen vuodesohva muuton alta. Vuodesohvan mitat ovat 265*220 cm. *Vuodealan koko 187*120 cm. Vain nouto tällä viikolla. Ilmoituksessa kuusi kuvaa sohvasta eri puolilta.

-Löytyykö? -Miten leveä se on? -Onko se nahkaa? -Voisiko siitä saada muutaman kuvan. -Voisiko sen tuoda samaan rahaan tänne Perähikiän sivukylälle kun matkaa on vain 150 km? -Mahtuuko se Nissan Micran takapenkille?

Erityisesti tuo annetaan osasto kerää kaikki mahdolliset mielenterveystapaukset kyselemään siitä. Auttaa paljon jo karsimaan niitä vähemmäksi jos hinnaksi pistää vaikka 5 euroa. Voihan siihen hinnaksi kokeilla pistää vaikka kahvipakettia, mutta siitäkin kahvipaketista taitaa tulla iso määrä kaikenlaisia mielenterveystapausten kyselyitä.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 791
Aika usein tuo taitaa mennä näin. Myynnissä iPhone 15 Pro Max 256gb, hinta 1150 euroa.

-Löytyykö?

-Kyllä on myynnissä vielä.

-450 euroa? Tuun heti hakeen ja maksan cäshillä.

-Ei kun tiukka hinta on 1150 euroa.

-451 euroa? Tuun heti hakeen ja maksan cäshillä ja saat vaihdossa vielä mukaan Nike air force 1 musta koko 40,5 hieman rikkinäiset lenkkarit.

-----------

Tai toinen.

Annetaan kankainen vuodesohva muuton alta. Vuodesohvan mitat ovat 265*220 cm. *Vuodealan koko 187*120 cm. Vain nouto tällä viikolla. Ilmoituksessa kuusi kuvaa sohvasta eri puolilta.

-Löytyykö? -Miten leveä se on? -Onko se nahkaa? -Voisiko siitä saada muutaman kuvan. -Voisiko sen tuoda samaan rahaan tänne Perähikiän sivukylälle kun matkaa on vain 150 km? -Mahtuuko se Nissan Micran takapenkille?

Erityisesti tuo annetaan osasto kerää kaikki mahdolliset mielenterveystapaukset kyselemään siitä. Auttaa paljon jo karsimaan niitä vähemmäksi jos hinnaksi pistää vaikka 5 euroa. Voihan siihen hinnaksi kokeilla pistää vaikka kahvipakettia, mutta siitäkin kahvipaketista taitaa tulla iso määrä kaikenlaisia mielenterveystapausten kyselyitä.
Esimerkeissäsi ollaan päästy ekasta viestistä eteenpäin.
 
Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
223
Mua ei sinänsä ärsytä, jos vastapuoli ei osaa kirjoittaa hyvin tai kommunikoi vaan yhd, kunhan kauppa saadaan mahdollisimman nopeasti maaliin ilman turhaa jahkailua. Eniten tosiaan ärsyttää ne, jotka eivät ilmoitusta lue kunnolla tai eivät muuten vaan sisäistä lukemaansa.

Esimerkiksi pari kuukautta sitten olin myymässä yhtä Lego-settiä 200 euron hintaan ja ilmoituksessa kerroin, että en postita ja hinnassa ei ole tinkivaraa. Ja eiköhän sieltä heti tule viesti tähän tyyliin: "moro tarjoon 100 ja postit"

Ihan vinkiksi kaikille oman elämänsä huutokauppakeisareille, jotka luulee olevansa koviakin tinkaajia: Ette te ole. Ja siihen ilmoitukseen kirjoitettu en postita ja ei tinkivaraa -tekstit eivät ole huvikseen laitettu.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 919
Esimerkiksi pari kuukautta sitten olin myymässä yhtä Lego-settiä 200 euron hintaan ja ilmoituksessa kerroin, että en postita ja hinnassa ei ole tinkivaraa. Ja eiköhän sieltä heti tule viesti tähän tyyliin: "moro tarjoon 100 ja postit"

Ihan vinkiksi kaikille oman elämänsä huutokauppakeisareille, jotka luulee olevansa koviakin tinkaajia: Ette te ole. Ja siihen ilmoitukseen kirjoitettu en postita ja ei tinkivaraa -tekstit eivät ole huvikseen laitettu.
Lähipiirissä yksi myi Torissa jotain hilavitkutinta hintaan 50 euroa ja hinta oli todella hyvä ja kirjoitti vielä ilmoitukseen, että ei tinkivaraa ja jos tinkaa niin se hinta nousee tinkaajalle aina 10 eurolla.

Joku se tullut sitten paikanpäälle kohdetta ostamaan. Hinta oli noussut parin ostajan tinkausyritysten jälkeen 70 euroon. Eli ostajaehdokas sitten ymmärtänyt sen että tosiaan tässä näin käy ja oli maksanut siitä sen 70 euroa ja kaupat oli syntyneet.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 791
Ei yksikään ihminen Torin historiassa ole ikinä varmasti tällaista viestiä ottanut vastaan. :lol:
Muutenki johtuen tori-kulttuurista, niin ei siihen ilmoituksessa olevaan tekstikenttään välttämättä jokainen jaksa hirveenä panostaa, ku myyjät ei aina vastaa edes mitään eikä ilmoituksen kohde välttis ainut ole, josta on kiinnostunut. Sit on haamu-ilmoituksia, jotka jätetään roikkuun vaikkei ole myynnissä, nii siksi kait "löytyykö vielä" on yleisin asia mitä tiedustellaan.

Toki ärsyttäviä on ne, jotka aloittaa: "30" eikä mitään muuta. Tarjouksen ollessa samalla ihan typerä ellei kultaharkkoja tarkoita. Sit on niitä, jotka kirjoittaa "moi". No moi moi :D Mut kyllä mulle riittää, "moi, löytyykö vielä?".
 

Hampsteri

Kukkuu pulut
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 002
Kyllä kaikista rasittavin ja vaivaannuttavin viesti on kun joku laittaa "olisin tästä kiinnostunut" tai "tämä voisi kiinnostaa" tai ihan vain "tämä kiinnostaa". Ja kun kysyt että "no ostatko vai et" niin tulee että "kiinnostaa".

Pätee ihan joka kauppapaikalla, myös täällä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
749
Muutenki johtuen tori-kulttuurista, niin ei siihen ilmoituksessa olevaan tekstikenttään välttämättä jokainen jaksa hirveenä panostaa, ku myyjät ei aina vastaa edes mitään eikä ilmoituksen kohde välttis ainut ole, josta on kiinnostunut. Sit on haamu-ilmoituksia, jotka jätetään roikkuun vaikkei ole myynnissä, nii siksi kait "löytyykö vielä" on yleisin asia mitä tiedustellaan.

Toki ärsyttäviä on ne, jotka aloittaa: "30" eikä mitään muuta. Tarjouksen ollessa samalla ihan typerä ellei kultaharkkoja tarkoita. Sit on niitä, jotka kirjoittaa "moi". No moi moi :D Mut kyllä mulle riittää, "moi, löytyykö vielä?".
Tätähän se käyttäjän @Antiuser toiminta osaltaan teettää. Eli kun ilmeisesti kuusi kahdeksasta kauppakumppanista ei saa mitään vastakaikua, vaikka osa täyttikin hänen mielivaltaiset vaatimuksensa, on seuraavalla kerralla astetta todennäköisempää että he panostavat aloitukseen piirun verran vähemmän.

Torissa tulee kyllä vastaan jos jonkinlaista sankaria, niin myyjän kuin ostajankin roolissa, mutta ei se paljon vaivaa maksa vastata edes se "ei kiitos".

Vähän asian sivusta, olen haistattelun sijaan ruvennut kyselemään lowball tarjousten tekijöiltä heidän onnistumisprosentteja. Osa jättää vastaamatta ja osa yrittää epätoivoisesti perustella naurettavaa tarjoustaan, mutta ihan merkittävä osa osoittautuu ihan normaaleiksi ihmisiksi jotka vaan yrittävät pelata Tori-peliä vaihtelevalla onnistumisprosentilla. Yhden kanssa on jopa tullut vedettyä kaupat loppuun saakka, toivomassani hintahaarukassa, kunhan hänelle tuli selväksi että tiesin tuotteen markkinahinnan.
 
Liittynyt
20.02.2022
Viestejä
133
Tätähän se käyttäjän @Antiuser toiminta osaltaan teettää. Eli kun ilmeisesti kuusi kahdeksasta kauppakumppanista ei saa mitään vastakaikua, vaikka osa täyttikin hänen mielivaltaiset vaatimuksensa, on seuraavalla kerralla astetta todennäköisempää että he panostavat aloitukseen piirun verran vähemmän.
Ymmärrätkö kuinka paljon tulee kyselyitä iPhone-puhelimista myyntialustoilla?

Jos Tori.fi julkaisisi Top 10 - tuotteet kun verrataan yhteydenottomäärää per ilmoitus niin iPhonet olisi listan kärkipäässä. Viimeisin myymäni tuote keräsi tunnissa kahdeksan ostajaa, joista ensimmäisen viesti tuli ennen kuin tori.fistä tuli sähköposti ilmoituksen hyväksymisestä.

Mitä vittua, pitäisikö minun alkaa kirjeenvaihtokaveriksi tai edes jotenkin huomioida ensimmäinen viesti jossa tarjottiin puolet realistisesta myyntihinnasta, ettei kyseisen tarjouksen tehneelle tai täällä uliseville tule paha mieli.

Kahdeksan ostajaehdokasta niin toki profiloin parhaat päältä ja pari muuta varteenotettavaa jätän listalle, jos kaupat syystä tai toisesta peruuntuvat vaikka äkillisen kuolemantapauksen vuoksi.

Edit. lisätty linkki


 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 963
Vastakohtana näille "puolet käyvästä hinnasta" tarjoaville ostajille on sitten ne myyjät jotka eivät oikeasti ole sillä asenteella liikkeellä että tavarasta halutaan eroon vaan enemminkin niin että voivat myydä jos joku tarjoaa riittävän paljon (yli käyvän hinnan) tavarasta. Vastausta saa odotella viikko tolkulla kun pässit koittavat odotella josko joku muu tarjoaisi enemmän. Siinä odotellessa kun olet jo ostanut tuotteen joltain joka on oikeasti myyntihousut jalassa niin sitten ensimmäiseltä myyjältä tulii kitinää kun ostaja ei ostanutkaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
749
Ymmärrätkö kuinka paljon tulee kyselyitä iPhone-puhelimista myyntialustoilla?

Jos Tori.fi julkaisisi Top 10 - tuotteet kun verrataan yhteydenottomäärää per ilmoitus niin iPhonet olisi listan kärkipäässä. Viimeisin myymäni tuote keräsi tunnissa kahdeksan ostajaa, joista ensimmäisen viesti tuli ennen kuin tori.fistä tuli sähköposti ilmoituksen hyväksymisestä.

Mitä vittua, pitäisikö minun alkaa kirjeenvaihtokaveriksi tai edes jotenkin huomioida ensimmäinen viesti jossa tarjottiin puolet realistisesta myyntihinnasta, ettei kyseisen tarjouksen tehneelle tai täällä uliseville tule paha mieli.

Kahdeksan ostajaehdokasta niin toki profiloin parhaat päältä ja pari muuta varteenotettavaa jätän listalle, jos kaupat syystä tai toisesta peruuntuvat vaikka äkillisen kuolemantapauksen vuoksi.

Edit. lisätty linkki


Olen myynyt mm. julkaisusta ostetun 3080 näyttiksen kuplan huipulla varsin lähellä omakustannehintaa, eli todennäköisesti ymmärrän. Jos nyt joka tapauksessa luet sen tarjouksen, niin siihen vastaaminen ei kauaa vie. En siis tarkoita että jokaiselle ostajalle pitäisi henkilökohtaista viestiä lähteä laatimaan, mutta se ehdottamani "Ei kiitos" ei tosiaan vie kolmea sekuntia kauempaa.

Hupihuutajille ei välttämättä ole tarvetta vastata senkään vertaa, mutta aluperäisessä viestissä annoit ymmärtää, että jätät osan hyväksyttävistäkin viesteistä vastauksetta.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 432
Muutenki johtuen tori-kulttuurista, niin ei siihen ilmoituksessa olevaan tekstikenttään välttämättä jokainen jaksa hirveenä panostaa, ku myyjät ei aina vastaa edes mitään eikä ilmoituksen kohde välttis ainut ole, josta on kiinnostunut. Sit on haamu-ilmoituksia, jotka jätetään roikkuun vaikkei ole myynnissä, nii siksi kait "löytyykö vielä" on yleisin asia mitä tiedustellaan.

Toki ärsyttäviä on ne, jotka aloittaa: "30" eikä mitään muuta. Tarjouksen ollessa samalla ihan typerä ellei kultaharkkoja tarkoita. Sit on niitä, jotka kirjoittaa "moi". No moi moi :D Mut kyllä mulle riittää, "moi, löytyykö vielä?".
Itse olen näitä joskus hoitanut tähän tyyliin:
- 30
- ok
- Milloin voi tulla hakemaan
- Ei ikinä
- Luulin, että hyväksyit
- En hyväksynyt, kun kuittasin vain naurettavan tarjouksesi vastaanotetuksi.

Tulipa vastikään yksi vastaan, joka tiedusteli voiko ostaa osamaksulla. Kyselin, että miten se homma käytännössä menisi. Kuulemma 10 % kaupanteossa ja loput kymmenessä erässä. Toiselle osamaksukyselijälle vastasin, että onnistuu, jos voin toimittaa puhelimen palasina.
 
Viimeksi muokattu:

AHPU

VHM
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
561
Tulipa vastikään yksi vastaan, joka tiedusteli voiko ostaa osamaksulla. Kyselin, että miten se homma käytännössä menisi. Kuulemma 10 % kaupanteossa ja loput kymmenessä erässä. Toiselle osamaksukyselijälle vastasin, että onnistuu, jos voin toimittaa puhelimen palasina.
Tuohan sopisi kyllä, tosin tavara vaihtaa omistajaa vasta kun viimeinen erä on kilahtanut tilille...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 223
Mikä lie syynä kun olen laittamassa Toriin myynti-ilmoitusta niin
-sivusto pyytää vahvaa tunnistautumista ja jää luuppiin tunnistautumiseen
-tunnistaudun pankkitunnuksilla, tunnistaudun
-jätä ilmoitus
-vahva tunnistautuminen, tunnistaudun
-jätä ilmoitus
-vahva tunnistautuminen, tunnistaudun jne.

Kokeiltu kahdella eri selaimella, sama luuppi tunnistautumisessa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 939
Mikä lie syynä kun olen laittamassa Toriin myynti-ilmoitusta niin
-sivusto pyytää vahvaa tunnistautumista ja jää luuppiin tunnistautumiseen
-tunnistaudun pankkitunnuksilla, tunnistaudun
-jätä ilmoitus
-vahva tunnistautuminen, tunnistaudun
-jätä ilmoitus
-vahva tunnistautuminen, tunnistaudun jne.

Kokeiltu kahdella eri selaimella, sama luuppi tunnistautumisessa.
Joku mainosesto tai cookiet automaattisesti hyväksyvä/hylkäävä lisäosa käytössä?
 

Ihime

Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 320
Ah että tätä toria taas. Selkeästi kiinnostava tuote, kun tulee paljon viestejä, mutta sitten se tuo myös torin kerman tekemään kauppaa.

Valmiiksi halvaksi hinnoiteltu tuote, mutta toki silti tarjotaan siitä puolet... tuota ilmiötä en ole ikinä tajunnut muuten. Kuvittelevatko nämä kaverit, jotka tulevat tarjoamaan tuotteista jotain ihan höpö hintoja, että joku niillä saattaisi myydä, vai trollailevatko menemään?

Nyt oli viime viikolla taas ihan paras tapaus. Tuote myynnissä, jonka ovh tällä hetkellä 1000€ pintaan, eikä ole tainnut ikinä olla tarjouksessa. Minulla se on myynnissä 600€ eikä juurikaan uudelle häpeä. Ilmoitti ensimmäisessä viestissä, että olisi kiinnostunut ostamaan tuotteen. Laittoi jotain kysymyksiä, joihin vastaus olisi löytynyt lukemalla ilmoituksen tai googlettamalla tuotteen. No vastailin kuitenkin, kun oli esittänyt kiinnostuksensa ostaa. Tämä olikin sitten kaveri, joka vastaili viesteihin 12-24h viiveellä ja parit uudet kysymykset laittoi vielä. Näihinkin vastasin vielä, mutta tässä vaiheessa aloin tajuta, ettei tämän kaverin kanssa kauppoja taida tulla. Lopuksi kaveri vielä pyytää, että laitan lisäkuvia (vaikka mielestäni ilmoituksessa oli jo aika kattavat kuvat). Vastasin hänelle, että kuvat voin ottaa, jos tosissaan ostamassa. Ilmoitti olevansa, ja otin lisäkuvat. Lisäkuvien jälkeen kaveri ilmoittaa, että hän tarjoaa 200€...

Meinas palaa käpy hieman :D. Nämä eivät ole edes harvinaisia tapauksia ikävä kyllä, olisi pitänyt oppia aikaisemmista ja olla vastaamatta mitään. Tämä joidenkin ihmisten tapa kommunikoida torissa on niin raivostuttavaa. Aloittaisi nyt sillä tarjouksella, ja jos sen hyväksyy, niin siitä sitten jatkaisi. Esim. "Hei, olisin kiinnostunut tuotteesta x ja voisin tarjota summan y, mutta ennen kauppoja olisi vielä muutama lisäkysymys, ja parit lisäkuvatkin olisi kiva saada.
 
Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 762
Lisäkuvien jälkeen kaveri ilmoittaa, että hän tarjoaa 200€...
Tuohan oli vielä ruhtinaallinen tarjous, mulle tarjottiin pelipöytäkoneesta 20 €. Päätyi sekin sankari estolistalle. :D

Toriin on kyllä sellaista sakkia pesiytynyt, ettei tosikaan. Tosin nykyään siellä on tuntunut olevan vähän asiallisempi meininki kuin ennen, kun Tori on alkanut tunnistautumista pakottamaan.

Yritän tosin nykyään vältellä tavaroiden myyntiä siellä, mutta ostaminen sujuu ihan mukavasti, eikä tarvitse silloin katsella noita propellipäitä, jotka tekevät mitä mahtavampia tarjouksia.
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
Torissa käyttöliittymä on suoraan hanurista. Kuvien latailu nollaa ilmoitustekstin. Tekee melkein mieli heittää vanhat romut suoraan kaatopaikalle kuin käyttää tätä pökälettä.
 

wertiy

Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2018
Viestejä
116
Meinas palaa käpy hieman :D. Nämä eivät ole edes harvinaisia tapauksia ikävä kyllä, olisi pitänyt oppia aikaisemmista ja olla vastaamatta mitään. Tämä joidenkin ihmisten tapa kommunikoida torissa on niin raivostuttavaa. Aloittaisi nyt sillä tarjouksella, ja jos sen hyväksyy, niin siitä sitten jatkaisi. Esim. "Hei, olisin kiinnostunut tuotteesta x ja voisin tarjota summan y, mutta ennen kauppoja olisi vielä muutama lisäkysymys, ja parit lisäkuvatkin olisi kiva saada.
Itse aloitan useimmiten tuolla sinun ehdottmallasi tavalla ja tinkaus tyypillisesti hyvin pieni tai ei ollenkaan, koska en jaksa kuluttaa alkujaankaan aikaa myyjiin, jotka eivät osaa hinnoitella realistisesti.

Täysjärkinen pitäisi tätä ihan hyvänä tapana lähestyä hintaa ajankäytön kannalta, mutta osalla riittää keskittyminen näkemään vain hinnan eikä sitä jälkeenpäin tulevaa sivulausetta ehtona tarjoukselle. Sit kun lisäkysymysten jälkeen tuote onkin huonommassa kunnossa mitä ilmoituksessa tuotu ilmi tai muuta virhettä niin vedotaankin jo "sovittuun" hintaan ja eikä suostuta laisinkaan tulemaan vastaan.

Tämä käynyt useamman kerran ja omaa aikaa tuhlattu. Kaikki alkaa siitä, kun ne myynti-ilmoitukset tehtäisiin kunnolla hyvillä valokuvilla ja todellisella kuntoluokittelulla tai virheiden listaamisella.
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
Ebayssä myyn kaikki arvokkaammat tuotteet.
Torittaminen on kyllä ajallisesti ja rahallisesti järjetöntä. Otan torittamisen puhtaasti kuntoilun kannalta. Pistän kamat reppuun ja juoksen ne ostajille. Siinä tulee tehtyä samalla 20km lenkki ja pikkuisen taskurahaa.

1. 10€ tuote. Ostaja: "Onko myynnissä?" Vastaus: "Myynnissä on!"
2. 100€ ei tinkivaraa tuote. Ostaja "50€?". Vastaus: "???"
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 030
Mustalaisten kanssa kannattaa jo ihan yleisen elämänkokemuksen perusteella välttää kaupantekoa. Ellei sitten satu kuulumaan tähän jatkuvasti sorrettuun väestönryhmään. Tässä tosiasiassa ei myöskään ole mitään halventavaa. Asiastahan on oli melko karua tilastofaktaa saatavilla. Nykyään taitaa etnisyyteen yms perustuvat tilastoinnit olla kiellettyjä. Tai ainakin niiden julkaiseminen.

Vilunkimiehiä ja naisia on tietysti jokaisessa väestösegmentissä miten päin tahansa, mutta esim torin kautta kauppaa tehdessä on tullut itse varmistettua jotenkin hienovaraisesti etukäteen ettei "seurue" ole tunkemassa eteisestä sisään kauppoja hieromaan. Karu fakta jo kiertävien kulkukauppiaiden ajoilta.

Tori haki muuten "fraud agent" tittelillä työntekijää tässä jokunen viikko sitten. Toivottavasti joku asiantuntija täältä tulee palkatuksi :p Tunnen rekrytoijan, joten kannattaa vinkata iotech nikki hakemusen saatteeksi. Arvostaa varmasti ketjun asiantuntemusta :thumbsup:
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 652
Oma kokemus torista.

Mina: hei sun puhelinnumero ei toimi auton myynti ilmoituksessa
2 paivaa myohemmin
Myyja: Juu se siina oli virhe. oikea numero on ...
Mina: ehdein jo ostaa toisen auton
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 695
Onkohan ulkomaisesta firmasta käytettyä tavaraa ostaessa miten meneteltävä jos ei suostu perumaan kauppaa, eikä tavara vastaa kuvausta? Maana Alankomaat.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 791
Offtopikkiahan tämä, mut jotenki tuli tori mieleen. Sovitaan nyt vaikka viikonlopun kevennykseksi:

422829816_793491489487228_5563324947235095384_n.jpg

e: tosiaan jo moneen kertaan mainittu ostajakunta. Pahimmat aloittaa keskustelun "Tiukka hinta?". No prkl se, mitä siinä myyntikohteessa lukee, jos et osaa tarjota mitään. Jos nyt vähäänkää sosiaalisia taitoja omaa eikä aloita tolla, nii saattaa tuohon vähän tulla vastaan alkuperäisestä hintapyynnöstä (tiedostaen, että luultavasti tinkaa siitä sit vasta).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
785
Nyt kun laitoin toriin lahjoitettavaks kaikennäköstä tavaraa niin meinaa oikeesti hermot olla kireellä, jumalaton viestitulva ja sitten säätää noutoja ym niin käy jo työstä tämä....helpommalla pääsis kun veisin tonne pihalle roskakatoksen eteen ja laittas lapun että saa ottaa.

Enkä välttämättä ensimmäiselle edes vastaa vaan etusijalla miten viesti on kirjoitettu....joku oli vaan laittanu että "otan" niin eipä tommosiin kiinnosta vastailla. Asiallinen viesti ja mieluiten kerrottu myös samalla että millon pääsee noutamaan niin voin jo alkaa sitten viemään keskustelua eteenpäin
 
Viimeksi muokattu:

Ihime

Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 320
Itselleni tuli viime kesänä tarjous vaihtaa Marshallin Bluetooth-kaiutin olueen. Ensimmäinen viesti oli suunnilleen näin: 'Moi, kiinnostaisiko vaihtaa kaiutin laadukkaaseen olueen?' Aluksi meinasi jäädä huomioimatta koko viesti, mutta sitten uteliaisuus heräsi, ja kysyin tarkemmin, mitä hän tarkalleen ottaen tarkoitti. No, selvisi, että kaveri on ilmeisesti töissä paikallisessa pienpanimossa ja tarjosi vaihdossa kaksi koria heidän tuotteitaan. Suostuin, koska muutenkin tulee osteltua heidän tuotteitaan aika ajoin, ja sain niitä käytännössä 'puoleen hintaan', kun vertasin myyntihintoihin. :D
 

Ihime

Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 320
Nyt kun laitoin toriin lahjoitettavaks kaikennäköstä tavaraa niin meinaa oikeesti hermot olla kireellä, jumalaton viestitulva ja sitten säätää noutoja ym niin käy jo työstä tämä....helpommalla pääsis kun veisin tonne pihalle roskakatoksen eteen ja laittas lapun että saa ottaa.

Enkä välttämättä ensimmäiselle edes vastaa vaan etusijalla miten viesti on kirjoitettu....joku oli vaan laittanu että "otan" niin eipä tommosiin kiinnosta vastailla. Asiallinen viesti ja mieluiten kerrottu myös samalla että millon pääsee noutamaan niin voin jo alkaa sitten viemään keskustelua eteenpäin
Laittaa hinnaksi 1-5€ niin jää nuo turhan huuteliat suurimmaksi osaksi poissa.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 919
Nyt kun laitoin toriin lahjoitettavaks kaikennäköstä tavaraa niin meinaa oikeesti hermot olla kireellä, jumalaton viestitulva ja sitten säätää noutoja ym niin käy jo työstä tämä....helpommalla pääsis kun veisin tonne pihalle roskakatoksen eteen ja laittas lapun että saa ottaa.

Enkä välttämättä ensimmäiselle edes vastaa vaan etusijalla miten viesti on kirjoitettu....joku oli vaan laittanu että "otan" niin eipä tommosiin kiinnosta vastailla. Asiallinen viesti ja mieluiten kerrottu myös samalla että millon pääsee noutamaan niin voin jo alkaa sitten viemään keskustelua eteenpäin
Se on vihonviimeinen virhe, että Toriin tai jonnekkin Facebookin roskisryhmään pistää annettavaksi ilmaiseksi tavaraa. Se "ilmainen tavara" kerää kaikenlaiset mielenterveystapaukset sitä kinuamaan. Pitäisi kenties useampia uusia kuvia ottaa ja mittailla niitä ja kertoa lisätietoja. Ja tulee niitä viestejä, että voisiko sen tuoda "ohimennessä" tähän 150 km päähän samalla rahalla ilmaiseksi tai jos maksaa 5 euroa bensarahaa. Ja sitten loputon määrä säätää niiden tavaroiden hakemisen kanssa. Esimerkiksi kertoo, että haku onnistuu milloin tahansa arkisin klo 17 eteenpäin illalla kun päivät on töissä, niin eiköhän sieltä joku idiootti sitten soittele tai laita viestiä arkipäivänä klo 13, että hän on tässä nyt sun oven takana suunnilleen ja voisi hakea sen tavaran. Sitten suuttuvat kun sanoo, että on edelleen töissä arkisin siihen aikaan ja on nytkin töissä eikä haku nyt onnistu kun kotona ei ole ketään joka voi tavaran antaa.

Hinnaksi jos pistää vaikka 1-5 euroa niille rojuille, niin se karsii jo 90+ prosenttia niistä mielenterveystapauksista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
785
Se on vihonviimeinen virhe, että Toriin tai jonnekkin Facebookin roskisryhmään pistää annettavaksi ilmaiseksi tavaraa. Se "ilmainen tavara" kerää kaikenlaiset mielenterveystapaukset sitä kinuamaan. Pitäisi kenties useampia uusia kuvia ottaa ja mittailla niitä ja kertoa lisätietoja. Ja tulee niitä viestejä, että voisiko sen tuoda "ohimennessä" tähän 150 km päähän samalla rahalla ilmaiseksi tai jos maksaa 5 euroa bensarahaa. Ja sitten loputon määrä säätää niiden tavaroiden hakemisen kanssa. Esimerkiksi kertoo, että haku onnistuu milloin tahansa arkisin klo 17 eteenpäin illalla kun päivät on töissä, niin eiköhän sieltä joku idiootti sitten soittele tai laita viestiä arkipäivänä klo 13, että hän on tässä nyt sun oven takana suunnilleen ja voisi hakea sen tavaran. Sitten suuttuvat kun sanoo, että on edelleen töissä arkisin siihen aikaan ja on nytkin töissä eikä haku nyt onnistu kun kotona ei ole ketään joka voi tavaran antaa.

Hinnaksi jos pistää vaikka 1-5 euroa niille rojuille, niin se karsii jo 90+ prosenttia niistä mielenterveystapauksista.
Joo opinkin tästä että korkeintaan isot tavarat laitan tonne joita ei itse viiti lähtee kaatikselle roudaamaan, pääsin nyt onneks eroon huonekaluista niin poistin loputkin pikkutavarat ja vien ne tonne roskakatokseen niin poimikoot naapurit ne sitten jos tarvii....olen toki itsekin torista bongannu vaikka mitä lahjotettavia ja aika paljon niitä hakenutkin, mutta itse laitan asiallisen viestin ja kerron samassa viestissä miten pääsen hakemaan.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 919
Joo opinkin tästä että korkeintaan isot tavarat laitan tonne joita ei itse viiti lähtee kaatikselle roudaamaan, pääsin nyt onneks eroon huonekaluista niin poistin loputkin pikkutavarat ja vien ne tonne roskakatokseen niin poimikoot naapurit ne sitten jos tarvii....olen toki itsekin torista bongannu vaikka mitä lahjotettavia ja aika paljon niitä hakenutkin, mutta itse laitan asiallisen viestin ja kerron samassa viestissä miten pääsen hakemaan.
Niitä ihmisiä on oikeasti olemassa, joilla on joku mielenterveysongelma ja hamstraus ongelma siinä mukana.

Esimerkiksi joskus kuullut tuttavan läheisestä, jonka asunto ja kaikki varastot on täynnä jotain romua. Joku ilmoittaa vaikka jossain Facebookin roskisryhmässä, että maalipurkin loppu olisi haettavissa maksutta, niin sehän käy innolla hakemassa sen vaikka ei ole minkäänlaista tarvetta näköpiirissä sille ja se päätyy kotiin tai varastoon kaikkien muiden romujen ja jätetavaran jatkoksi.

Ilmeisesti se tavara ei kiinnosta enää lainkaan niin paljoa noita mielenterveystapauksia jos hinnaksi pistää vaikka yhden euron sille maalipurkin lopulle. Toki se vaiva on jotain ihan muuta kuin yhden euron arvoinen jos siitä hankkiutuu eroon. Helpoimmalla siitä pääsee eroon kun heivaa ne johonkin maksuttomalle ongelmajätepisteelle. Mieluummin sen ainakin itse antaisin maksutta tarvitsevalle käyttöön, mutta se antaminen on hyvin vaikeaa kun niitä kaikenlaisia turhan kyselijöitä ja ohareiden tekijöitä ja mielenterveystapauksia riittää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
785
Ja tämähän ei ole oikea tapa hankkiutua tavaroistaan eroon. Jäteauton kuljettaja ei näitä ota kyytiin, ja sinne ne jäävät muiden haitoille katokseen pyörimään.
Joo lähinnä ajattelinkin että päivän tai kaksi annan noitten tuolla olla jos joku tarvii, sitten vien gigantin taakse kun toimivaa elektroniikaa on kyseessä.
Eli en ole jättämässä muitten harmiks....joku on tonne heittäny mikroaaltouunin ja se on siellä seissy sen 2-3 viikkoo ja varmaan seisoo kesään asti kun ei roskakuskit tota ainakaan tosta poimi.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
518
nehän on täysiä vajakkeja jotka ois pitänyt ja pitäs hukuttaa jokeen lapsena
:speak:

---

Ja ettei nyt täysin nollapostaus olisi, niin pitäkäähän antennit ylhäällä ja maltti mukana, viikonloppuna joku koitti vaihteeksi FB:n Switch-kirppiksellä koijata; sopivasti olisi kaipaamani peli ollut taas jollain ~3000 ihmisen paikkakunnalla satojen kilometrien päässä ja myyjäehdokkaalla sekä sekava ulosanti että piilotettu profiili, joten tiesihän sen, mistä oli kyse. Ilmoitin ryhmän ylläpitäjälle kyllä, mutta kyseinen tapaus oli ehtinyt jo itse poistua.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
243 750
Viestejä
4 258 838
Jäsenet
71 363
Uusin jäsen
tjr

Hinta.fi

Ylös Bottom