Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Liittynyt
02.02.2024
Viestejä
931
Kellään kokemuksia näistä vähemmän tunnetuista kauppasivuista?
-Findit (paljon on ilmoituksia ruotsiksi)
-Nettimarkkina
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 255
Heh.. 2 vuotta vanhaa 30 euron ohjainta tosissaan 70 eurolla myy :D Linkkas mulle vielä jonku hintaoppaan, jossa oli ~70e joku bundle, jossa oli headsettiä ym, nii toki se on 70 euron ohjain, jota ei todellakaan millää 10 eurolla myy. Itse oli satasen maksanu kuulema.. Toivotin onnea myyntiin.


e: jos ei xbox ohjaimet ole tuttuja, nii kyseessä on tämä ohjain, joka on aina ollut tossa 30e-40e kieppeillä. Myös xbox one versiot.
 
Viimeksi muokattu:

Ihime

Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 342
Heh.. 2 vuotta vanhaa 30 euron ohjainta tosissaan 70 eurolla myy :D Linkkas mulle vielä jonku hintaoppaan, jossa oli ~70e joku bundle, jossa oli headsettiä ym, nii toki se on 70 euron ohjain, jota ei todellakaan millää 10 eurolla myy. Itse oli satasen maksanu kuulema.. Toivotin onnea myyntiin.

Nämä on ihan oma lajinsa "ite maksoin xxx aikanaan, halvemmalla en myy". Ihan sma tuntuu olevan vaikka uutta saisi puoleen hintaan heidän pyynnistään
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
254
Heh.. 2 vuotta vanhaa 30 euron ohjainta tosissaan 70 eurolla myy :D Linkkas mulle vielä jonku hintaoppaan, jossa oli ~70e joku bundle, jossa oli headsettiä ym, nii toki se on 70 euron ohjain, jota ei todellakaan millää 10 eurolla myy. Itse oli satasen maksanu kuulema.. Toivotin onnea myyntiin.

Joku kauppasi joskus näyttöä. Ilmoitti, että kaupassa maksaa 800 euroa. Tästä oli vielä todisteeksi kuvakaappaus, jossa tämä kyseinen 800 euron hinta oli rahoituksella ostettaessa todellinen kokonaishinta, eli sisälsi varsin reilusti korkoja ja rahoituskuluja :D Ei kai siinä.
 

DaNightlander

Powered by 3dfx Voodoo
Tukijäsen
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
934
Joku kauppasi joskus näyttöä. Ilmoitti, että kaupassa maksaa 800 euroa. Tästä oli vielä todisteeksi kuvakaappaus, jossa tämä kyseinen 800 euron hinta oli rahoituksella ostettaessa todellinen kokonaishinta, eli sisälsi varsin reilusti korkoja ja rahoituskuluja :D Ei kai siinä.
Toki se kannattaa aina valita paras vaihtoehto tukemaan asiaa. :D

Tuossa kun pistin vaihteeksi serriä myyntiin toriin haulla, niin yllätyin kun vasta toinen ostaja kyseli postitusta. Aina tietää, että ne tulee, mutta ei koskaan milloin. Siinä se on tämän jutun suola. :hammer:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 112
Tuossa kun pistin vaihteeksi serriä myyntiin toriin haulla, niin yllätyin kun vasta toinen ostaja kyseli postitusta. Aina tietää, että ne tulee, mutta ei koskaan milloin. Siinä se on tämän jutun suola. :hammer:
Minäkin olen muutaman kerran laittanut myyjälle viestiä tyyliin: "vaikka ilmoituksessa oli mainittu että 'vain nouto', niin jos ei muuten mene kaupaksi, niin olen valmis ostamaan tuotteen toimitettuna hintaan x". Suunnilleen 50% noista on onnistunut, joten ei se ihan urpoa välttämättä ole kysäistä.
 

DaNightlander

Powered by 3dfx Voodoo
Tukijäsen
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
934
Minäkin olen muutaman kerran laittanut myyjälle viestiä tyyliin: "vaikka ilmoituksessa oli mainittu että 'vain nouto', niin jos ei muuten mene kaupaksi, niin olen valmis ostamaan tuotteen toimitettuna hintaan x". Suunnilleen 50% noista on onnistunut, joten ei se ihan urpoa välttämättä ole kysäistä.
Ei tietenkään. Aina se kannattaa säilyttää optiot siltä varalta, jos ei paikallisesti saa kaupaksi. Vastaus tulee yleensä muotoiltua siihen tapaan, että asiaan voi palata tarpeen tullen. Vähemmän silloin, kun pitäisi itse postit maksaa ja niiden kulut ovat puolet kokonaishinnasta.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
549
Alan viimeaikaisten kokemusteni valossa ymmärtämään ihmisiä, jotka mieluummin heittävät toimivat, mutta tarpeettomat, tavarat roskikseen tai SERiin kuin yrittävät lahjoittaa niitä eteenpäin :x3: Kyllä voi olla tuskallisen vaikeaa.

Viimeksi viikonloppuna yksi sankari FB:n Retrokonekirppiksellä ensin himoitsi ilmaiseksi tyrkyttämääni virtalähdettä, sitten odotti 23 h ja risat ennen vastaamista privaviestiini kertoakseen, ettei pysty tekemään tilisiirtoja (???), ja pyysi lähettämään postiennakolla. Pistin blokkiin.

Kaikkia se leipä elättää.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
254
Alan viimeaikaisten kokemusteni valossa ymmärtämään ihmisiä, jotka mieluummin heittävät toimivat, mutta tarpeettomat, tavarat roskikseen tai SERiin kuin yrittävät lahjoittaa niitä eteenpäin :x3: Kyllä voi olla tuskallisen vaikeaa.

Viimeksi viikonloppuna yksi sankari FB:n Retrokonekirppiksellä ensin himoitsi ilmaiseksi tyrkyttämääni virtalähdettä, sitten odotti 23 h ja risat ennen vastaamista privaviestiini kertoakseen, ettei pysty tekemään tilisiirtoja (???), ja pyysi lähettämään postiennakolla. Pistin blokkiin.

Kaikkia se leipä elättää.
Tulee mieleen lapsi tai joku edunvalvonnassa oleva henkilö, jolla ei ole pääsyä verkkopankkiin. Olettaen että hän halusi postilla tuon ilmaisen virtalähteen ja olisi maksannut postikulut kuitenkin.

En kyllä itsekkään kovin helpolla jaksa alkaa tavaraa lahjoittamaan. Joko kierrätyskeskus tai SER/muu jäte. Vähän sama tilanne on jossain 5-20 euron tuotteessa - en koe, että tuo summa olisi läheskään sen vaivan arvoinen.

Kaikista helpoiten kaupat käy niin, että ostaja haluaa tuotteen postilla ja suorittaa maksun -> tuote pakettiin ja postiin. Ei mitään ylimääräistä säätöä siitä, koska ja kuka tulee noutamaan. Kaikessa tavarassa tämäkään ei tietysti päde.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
549
Kaikista helpoiten kaupat käy niin, että ostaja haluaa tuotteen postilla ja suorittaa maksun -> tuote pakettiin ja postiin.
Se on just näin. Vaikka tarjoankin aina noutoa, niin todellisuudessa olen vaan ihan tyytyväinen kun kukaan ei täältä pikkukaupungista mitään koskaan nouda, vaan pääsen postittamaan. Tykkään tehdä paketteja. :D

edit! Poikkeuksiakin toki on, esimerkiksi se oli ihan kivaa, kun itselle turha TV haettiin alaovelta. Siinä olisi ollut aikamoinen kantaminen SERiin. Kiitti vielä @BIOS! :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
806
tämmöset ärsyttää kun laitetaan joku hinta ja ei kuvauksestakaan selviä että on joku tarjouskauppa kyseessä
olisin hakenu pyyntihinnalla mutta tuli viesti että "toi hinta ei ole oikea" niin vastasin että laita sitten siihen ilmotukseen se oikea hinta


milwaukee.jpg
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 255
tämmöset ärsyttää kun laitetaan joku hinta ja ei kuvauksestakaan selviä että on joku tarjouskauppa kyseessä
olisin hakenu pyyntihinnalla mutta tuli viesti että "toi hinta ei ole oikea" niin vastasin että laita sitten siihen ilmotukseen se oikea hinta


Ilmianna, koska "hinta epärealistinen". Vissii päivitti uuden tekstin:
" Otetaas uudestaan kerran ihmiset ei osaa hinnasta päätellä elikkä noin 10h käytetty täysin ehjä milkkari myyntii myydään akun kanssa HUOM TARJOUS KAUPPA hinta lähtee 150 vaikka "

On saatana joillekki vaikeeta.. menis huutonettii käymään avointa huutokauppaa.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
600
Tein viime vuonna rikosilmoituksen Torissa tapahtuneesta huijauksesta. Ajattelin ettei siitä mitään seuraa kun kyse vain kympeistä, mutta tänään tupsahti postilaatikkoon 41-sivuinen käräjäoikeuden päätös. Heppu tuomittu yhteensä 77:stä petoksesta 8kk vankeuteen. Saa nähdä saanko rahoja koskaan takaisin :smoke:
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 034
Hyvä että teit rikosilmoituksen! Jos se 70+ muuta olis ajatellu että ei noita rahoja ikinä saa takasin jne. niin tyyppi tekisi noita parhaillaankin. Vaikka oikeusjärjestelmä on rangaistusasteikon alapäässä aika lepsu, niin kyllä noi jossain vaiheessa joutuu ihan oikeasti istumaan jos (ja kun) jatkavat petostelua.
 

Antw

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 115
Onhan tuo ihan hieno, voisin kuvitella sopivan tiettyyn huoneeseen. Toki hinta vähän korkea , 300€ olisin valmis maksamaan.
Kauneus on katsojan silmässä , mutta teknisesti ottaen tuommoisen osaa maalata kuka tahansa alskoululainen, jos ei nyt aiva sivellin keskellä kämmentä tms taiteellisesti täysin lahjaton ole.
 

4play

(■_■¬ )
S Y N T H W A V E
NOSTO
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
345
Onko Torin ilmoituksien hyväksymisajat yleisesti pidentyneet viime aikoina? Riippumatta vuorokaudenajasta tuntuu menevän tunnista kolmeen tuntiin, että julkaistaan. Aikaisemmin on mennyt minuuteissa läpi.
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
280
Onko Torin ilmoituksien hyväksymisajat yleisesti pidentyneet viime aikoina? Riippumatta vuorokaudenajasta tuntuu menevän tunnista kolmeen tuntiin, että julkaistaan. Aikaisemmin on mennyt minuuteissa läpi.
Ei minun mielestä. Myyn aika paljon Torissa ja se vaihtelee jonkin verran, kauanko hyväksyminen kestää. Yleensä kyllä voi sanoa, että 15min sisään on kaikki ilmoitukset olleet jo esillä. Joskus sitten saattaa joku yksittäinen kestää paljon kauemmin.
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
280
Laitoin testiksi nyt yhden tavaran myyntiin Toriin, niin puoli tuntia meni tarkistuksesta julkaisuun. Olisiko vkl vähemmällä miehityksellä vai onko nuo jotenkin automatisoitu? Se ilmoitusten määrähän on valtava mitä päivän aikana syötetään ko.palveluun.

Edit* tänään 19.pv maanantai, laitoin taas yhden myyntiin, tarkastuksesta julkaisuun kesti 15min.
 
Viimeksi muokattu:

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 923
Missähän vaiheessa pitäisi ruveta huolestumaan tori:ssa tehdyistä kaupoista tunnistautuneen henkilön kanssa?
 
Liittynyt
23.01.2019
Viestejä
368
Missähän vaiheessa pitäisi ruveta huolestumaan tori:ssa tehdyistä kaupoista tunnistautuneen henkilön kanssa?
Maksoitko etukäteen eikä ole alkanut tavaraa näkyä?

Itselleni osui kohdalle vähän aikaa sitten tunnistautunut vippaaja, maksoi rahat takaisin kun muutaman kerran kovistelin ja uhkaisin rikosilmoituksella.
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
280
Ei sillä tunnistautumisella ole mitään tekemistä tai vakuutta torikaupoissa. Ne ketkä huijaa työkseen, tunnistautuvat mielellään ja surutta, koska heillä ei muutenkaan ole enää mitään hävittävää, päinvastoin nyt tuo Torin tunnistautuminen auttaa heitä näissä huijauksissa luomalla illuusion vastakumppanille, että nyt jos koskaan on rehellinen kaupantekokumppani kyseessä. Nämä veijarit huijaa aina satoja ihmisiä ja sitten, kun tarpeeksi tulee rikosilmoituksia, niin käyvät käräjillä hakemassa tuomion ja kohta meno taas jatkuu.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 963
Ei sillä tunnistautumisella ole mitään tekemistä tai vakuutta torikaupoissa. Ne ketkä huijaa työkseen, tunnistautuvat mielellään ja surutta, koska heillä ei muutenkaan ole enää mitään hävittävää, päinvastoin nyt tuo Torin tunnistautuminen auttaa heitä näissä huijauksissa luomalla illuusion vastakumppanille, että nyt jos koskaan on rehellinen kaupantekokumppani kyseessä. Nämä veijarit huijaa aina satoja ihmisiä ja sitten, kun tarpeeksi tulee rikosilmoituksia, niin käyvät käräjillä hakemassa tuomion ja kohta meno taas jatkuu.
Jos tunnistautunut huijari potkitaan ylläpidon toimesta pois Torista ja tunnus suljetaan, niin onko tosiaan niin että voi huijari tekaista uuden tunnuksen tunnistautuneena jatkaa sillä huijausta?
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 923
Sekin vielä kun huijaavat kymmeniä tai lähes satoja ihmisiä. Niin kehittyvätkin siinä matkanvarrella vain paremmaksi ja paremmaksi huijariksi koko ajan.

Itsellä alkaa viikko olemaan kohta täynnä ettei myyjä ole pakettia saanut lähetettyä. Vielä on toivoa, kun ei ole alkanut selittelemään kiireitään tai muuta. Viimeinen päivitys aamulta et koittaa tänää tai huomenna. Sittenhä se kiertely sit alkaa jos ei ole lähettänytkään. Saas nähdä kuinka käy.

Varmaan sinne toriin voi vaa tekasta uuden tunnuksen. Ei kai ne pysty kuin ip blokkaamaan.
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
280
Jos tunnistautunut huijari potkitaan ylläpidon toimesta pois Torista ja tunnus suljetaan, niin onko tosiaan niin että voi huijari tekaista uuden tunnuksen tunnistautuneena jatkaa sillä huijausta?
Jos esimerkiksi huijari on tuomittu oikeudessa ja tuomionsa kärsinyt, vaikkakin ei noilta koskaan rahoja pois saa, niin onko Torilla laillinen oikeus mennä blokkaamaan tuomionsa jo suorittaneen ihmisen tili? Moraalisestihan se olisi oikein, mutta onko laillista ja sen mukaanhan Tori joutuu menemään. Heillähän pitäisi silloin olla musta lista nimistä, joita palveluun ei saisi päästää, joka taas itsestään on käsittääkseni laitonta sellaista pitää, ainakaan virallisesti.
 
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
119
Jos esimerkiksi huijari on tuomittu oikeudessa ja tuomionsa kärsinyt, vaikkakin ei noilta koskaan rahoja pois saa, niin onko Torilla laillinen oikeus mennä blokkaamaan tuomionsa jo suorittaneen ihmisen tili? Moraalisestihan se olisi oikein, mutta onko laillista ja sen mukaanhan Tori joutuu menemään. Heillähän pitäisi silloin olla musta lista nimistä, joita palveluun ei saisi päästää, joka taas itsestään on käsittääkseni laitonta sellaista pitää, ainakaan virallisesti.
Emmä tiiä tarviiko heidän edes henkilötunnusta säilöä. Riittää, ku on musta lista henkilötunnusten hasheja. Jos henkilötunnuksia säilövät, niin gdpr liittyy asiaan ja rikoksissa tms. saa säilyttää pidempään?
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
549
Alan viimeaikaisten kokemusteni valossa ymmärtämään ihmisiä, jotka mieluummin heittävät toimivat, mutta tarpeettomat, tavarat roskikseen tai SERiin kuin yrittävät lahjoittaa niitä eteenpäin :x3: Kyllä voi olla tuskallisen vaikeaa.
No niin ja sillä lailla. Lahjoittamani SER-emolevy melkein kelpasi: tyyppi kyllä maksoi postikulut, mutta ei sitten koskaan noutanut pakettia, joka tuli tietysti bumerangina takaisin mulle.

Vittu. Tästä lähtien teen lahjoitukset joko täällä tai LSJH:n SER-kontissa, naamakirja on nyt tilaisuutensa käyttänyt ja tasonsa näyttänyt. :mad:
 
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
310
No niin ja sillä lailla. Lahjoittamani SER-emolevy melkein kelpasi: tyyppi kyllä maksoi postikulut, mutta ei sitten koskaan noutanut pakettia, joka tuli tietysti bumerangina takaisin mulle.

Vittu. Tästä lähtien teen lahjoitukset joko täällä tai LSJH:n SER-kontissa, naamakirja on nyt tilaisuutensa käyttänyt ja tasonsa näyttänyt. :mad:
Kerran kans yritin tuolla lahjoittaa vanhaa retroläppäriä (josta olis halutessaan saanut ihan rahaakin). Tyyppi halusi postilla ottaa, ja maksoi kiltisti postitkin. Ei kuitenkaan noutanut koskaan ja paketti palautui mulle. Kyselin perään monta kertaa parin viikon välein että mitä tehdään -> ei vastausta. Puolen vuoden päästä siivosin kamoja kellarista ja nakkasin sen läppärin laatikossaan taloyhtiön roskalavalle kaiken muun sonnan mukana. Tästä ehkä kuukausi pari vielä niin tulee viestiä tältä henkilöltä että joo kun se postitus meni puihin niin hän on tulossa seuraavana päivänä noutamaan sen. Kun ilmoitin että mennyt jo ajat sitten niin nosti metelin että olen kusettanut häneltä postikulut ja hänellä meni kaikki järjestelyt pieleen kun oli laskenut sen varaan että saa juuri sen läppärin johonkin kokoelmaansa etc. etc.

Tarjouduin jopa hyvittämään postikulut takaisin (vaikka itsellekin tuli periaatteessa polttoainekuluja sen paketin takaisin hausta) kunhan vaan pääsen eroon k.o. herrasta. Mutta se ei tälle kelvannut vaan uhkaili oikeustoimilla ja vaati vähintään jotain summaa x hyvityksenä harmituksesta ja kompensaationa koska joutuu nyt ostamaan sen koneen ebaysta mikä maksaa niin ja niin paljon. Toivotin hyvää loppuelämää ja estin koko henkilön. Ei ole kuulunut perästä, mutta enpä kyllä enää jaksa tahvojen kanssa taistella noilla palstoilla.

Pistän nykyään jonkun sortin hintalapun, ja jos asiallinen tyyppi on sitä halajamassa niin saatan sanoa että ei tarvitse maksaa mitään jos noutaa pois. Mutta aika pieni kynnys nykyään nakata kierrätykseen, vaikka harmittaa itseä kun toivoisin tuotteille jatkokäyttöä mahd. pitkään ennen materiaaleiksi pistämistä. Mutta kun ei ole loputtomasti tilaa tarhata kaikkea jännää kuitenkaan...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 551
Kerran kans yritin tuolla lahjoittaa vanhaa retroläppäriä (josta olis halutessaan saanut ihan rahaakin). Tyyppi halusi postilla ottaa, ja maksoi kiltisti postitkin. Ei kuitenkaan noutanut koskaan ja paketti palautui mulle. Kyselin perään monta kertaa parin viikon välein että mitä tehdään -> ei vastausta. Puolen vuoden päästä siivosin kamoja kellarista ja nakkasin sen läppärin laatikossaan taloyhtiön roskalavalle kaiken muun sonnan mukana. Tästä ehkä kuukausi pari vielä niin tulee viestiä tältä henkilöltä että joo kun se postitus meni puihin niin hän on tulossa seuraavana päivänä noutamaan sen. Kun ilmoitin että mennyt jo ajat sitten niin nosti metelin että olen kusettanut häneltä postikulut ja hänellä meni kaikki järjestelyt pieleen kun oli laskenut sen varaan että saa juuri sen läppärin johonkin kokoelmaansa etc. etc.

Tarjouduin jopa hyvittämään postikulut takaisin (vaikka itsellekin tuli periaatteessa polttoainekuluja sen paketin takaisin hausta) kunhan vaan pääsen eroon k.o. herrasta. Mutta se ei tälle kelvannut vaan uhkaili oikeustoimilla ja vaati vähintään jotain summaa x hyvityksenä harmituksesta ja kompensaationa koska joutuu nyt ostamaan sen koneen ebaysta mikä maksaa niin ja niin paljon. Toivotin hyvää loppuelämää ja estin koko henkilön. Ei ole kuulunut perästä, mutta enpä kyllä enää jaksa tahvojen kanssa taistella noilla palstoilla.

Pistän nykyään jonkun sortin hintalapun, ja jos asiallinen tyyppi on sitä halajamassa niin saatan sanoa että ei tarvitse maksaa mitään jos noutaa pois. Mutta aika pieni kynnys nykyään nakata kierrätykseen, vaikka harmittaa itseä kun toivoisin tuotteille jatkokäyttöä mahd. pitkään ennen materiaaleiksi pistämistä. Mutta kun ei ole loputtomasti tilaa tarhata kaikkea jännää kuitenkaan...
Aikamoista :D

Joo ei näistä tietä aina millaset kasettikekkeri setit on vastapuolella. Ei ne kaikki ole kokoontuneet vain ilmaisen roinan perään, löytyy niitä täältäkin.

Kannattaa varata poppari kulho viereen. Tässä ostajan mielestä poliisin pitäisi selvittää windows lisenssin tila.


Toki tässä menee jo sarjaan:

trollibg.jpg
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
283
No niin ja sillä lailla. Lahjoittamani SER-emolevy melkein kelpasi: tyyppi kyllä maksoi postikulut, mutta ei sitten koskaan noutanut pakettia, joka tuli tietysti bumerangina takaisin mulle.

Vittu. Tästä lähtien teen lahjoitukset joko täällä tai LSJH:n SER-kontissa, naamakirja on nyt tilaisuutensa käyttänyt ja tasonsa näyttänyt. :mad:
Jouduit ilmeisesti maksamaan paluupostikulut sitten kiitokseksi itse? Mietin, että mitäs jos olisit jättänyt sen vaan tylysti hakematta itse postista, hävittääkö posti nuo x ajan kuluttua vai mitä tapahtuu? Toisaalta tietty eihän sekään ole oikein jättää noita postin riesaksi...

Ymmärrän kyllä hyvin tuon lahjoittamisen vaikeuden. Olen saattanut aiemmin mainita oman kokemuksen kun lahjoitin stereovahvistimen ja kaiuttimet. Jälkikäteen tuli sitten ulinaa kun volumepotikka rutisee, vaikka mainitsin että ovat olleet useamman vuoden varastossa käyttämättömänä :facepalm:

Sen jälkeen oma lahjoituskohde on ollut Kontti tavaratalot, missä ainakin tähän asti on aina saanut kauniin kiitoksen kun sinne on tavaraa vienyt. :)
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
549
Jouduit ilmeisesti maksamaan paluupostikulut sitten kiitokseksi itse? Mietin, että mitäs jos olisit jättänyt sen vaan tylysti hakematta itse postista, hävittääkö posti nuo x ajan kuluttua vai mitä tapahtuu? Toisaalta tietty eihän sekään ole oikein jättää noita postin riesaksi...
No sitä odotin, mutta en joutunut! En tiedä itsekään, miksen, mutta näin se asiamiespostin ukko sanoi. Ja ymmärtääkseni noutamattomat palautukset tosiaan hävitetään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
60
Tori on näköjään päivittänyt viestijärjestelmänsä ulkoasua huonompaan suuntaan. Aiempi oli ilmeisesti liian hyvä.

Toiminnoissa vielä vähän hiomista:

"Hyvä torittaja! Huomio! Meillä on tällä hetkellä ongelmia viesteissä ja ongelmaa korjataan. Ilmoitamme kun viestit taas toimivat."
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 159
Tori on näköjään päivittänyt viestijärjestelmänsä ulkoasua huonompaan suuntaan. Aiempi oli ilmeisesti liian hyvä.

Toiminnoissa vielä vähän hiomista:

"Hyvä torittaja! Huomio! Meillä on tällä hetkellä ongelmia viesteissä ja ongelmaa korjataan. Ilmoitamme kun viestit taas toimivat."
Tuntuu olevan. Nyt välillä ei suostu lähettämään ollenkaan viestiä.. "viestin lähetys epäonnistui"
 

suppotaalasmaa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.12.2023
Viestejä
35
Oho. Tulikin ihan hyvä päivitys toriin näköjään!
Miksiköhän eivät vaan suoraan jäädytä tiliä, jos on syytä epäillä huijariksi.. Ja mitenköhän tuo sitten käytännössä toimii, onko viesti automatisoitu, eli käytännössä voit tehdä kiusaa rehellisille myyjille ilmiantamalla vaikka jokaisen myynti-ilmoituksen?
 

Ihime

Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 342
Miksiköhän eivät vaan suoraan jäädytä tiliä, jos on syytä epäillä huijariksi.. Ja mitenköhän tuo sitten käytännössä toimii, onko viesti automatisoitu, eli käytännössä voit tehdä kiusaa rehellisille myyjille ilmiantamalla vaikka jokaisen myynti-ilmoituksen?
Tässä tapauksessa minä olin myyjä ja hän oli laittanut minulle viestiä.
Tämä oli aika selkeä tapaus, pyysi numeroa että voi soittaa suoraan kun ajamassa Oulun ohi kohta. Soittaja oli selkeästi romani(ei nyt sinänsä liity mitenkään, kunhan mainitsen) ja olisi heti halunnut tulla hakemaan tyttärelleen lahjaksi tuotetta. Ilmotin että onnistuu, mutta maksu mobilepay/käteistä. Tämä taas hänelle ei sopinut, vaan tilisiirtona olisi pitäny käydä ja tietenkään ei samaa pankkia löytynyt. Luotettava kuulemma oli ja näyttäisi tilisiirron paikan päällä :rofl:. Kerroin etten tavaraa luovuta missään tapauksessa ennen kuin rahat näkyy tilillä. Tässä vaiheessa löi luurin korvaan.
Tänään tuli sitten torissa tuo ilmotus että huijari. Tainut jotain saada koijattua ikävä kyllä, tai toivottavasti joku ilmiantanut yrityksen perusteella.
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
280
On kyllä mielenkiintoinen ilmoitus Torilta, eipä ole tuollaista tullut vielä itselle vastaan, vaikka aika paljon kauppaa teen siellä. Nyt herää kyllä kysymys, kuinka suuri riski tuossa on juuri se, että tuolla tavoin voitaisiin tehdä kiusaa rehellisillekkin myyjille? Näitä venkoilijoita tuolla riittää ja jos et suostu myymään heidän ehdoillaan, niin sitten voidaan kostaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
60
Tuntuu olevan. Nyt välillä ei suostu lähettämään ollenkaan viestiä.. "viestin lähetys epäonnistui"
Yksi viesti oli tullut aamulla, mutta yhtään en ole pystynyt itse lähettämään, eikä tällä hetkellä edes lataa saapuneita viestejä. No, ehkä se kohta toimii.

Sellainen muutos pisti silmään, että viestit oli nyt ryhmitelty ilmoituskohtaisesti.
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
280
Tori uusi juuri koko viestisysteeminsä ilmeisesti, tästä varmaan johtuu nyt takkuilut. Nyt ei taida enää lukea viestinalareunassa "luettu" jos vastaanottoja on lukenut viestin. Toimitettu teksti on korvattu Lähetetty-tekstillä ja sen taitaa olla viimeisin info minkä viestille enää lähettäjä saa?

Mielenkiintoinen on myös tuo teksti viestikentän alussa. "Tori voi lopettaa yksittäisen keskustelun, mikäli se rikkoo palvelun sääntöjä" tarkoittaako tämä, että Tori valvoo/lukee nyt yksityisviestejä niin halutessaan?
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 012
Olisiko tuo torin uudistus sellainen, että jos joku ilmoittaa käyttäjän olevan huijari/epärehellinen niin kyseinen keskustelu päätyy sitten Torin ylläpidon tarkastukseen? Muutoin kukaan ei noita viestejä lue? Toki mahdollista että taustalla on jotain automaatiota tutkimassa viestejä, että jaetaanko siellä jotain huijaussivusto linkkejä tms. Ei luulisi että tämän tason palvelussa voisi käydä niin että pari venkoiliaa kun "repsaa" myyjän niin sen jälkeen myyjän lähettämistä viesteistä tulee automaattisesti tuollainen varoitus ilman, että kukaan ihminen olisi tarkistanut ilmoitusta tai viestittelyä...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 449
Tuntuu, että tosi paljon tori.fi huijaukset keskittyy tiettyihin tuotteisiin. Itse olen tehnyt siellä paljon kauppaa eikä ole ikinä mitään ongelmia ollut. Yleensä ollut nouto ja maksu käteisellä, mutta nyt lähettelin jopa pakettina matkahuollon kautta ja tilille maksu. Ensimmäisen lähetin pelkän kuitin perusteella, kun ajattelin, että varaosiksi myymäni n. 70v vanha filmikamera ei taida olla kovin otollinen huijauskohde ja eihän se ollutkaan. Rahat oli mun tilillä heti seuraavana päivänä.

Mutta esim Applen tuotteet, Ps5 yms niin niiden kanssa pitää olla tosi varovainen.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
549
Yleensä ollut nouto ja maksu käteisellä, mutta nyt lähettelin jopa pakettina matkahuollon kautta ja tilille maksu.
Ei kai siinä myyjälle riskiä olekaan, kunhan vaan malttaa katsoa että rahat ovat varmasti siirtyneet ennen kaupantekoa :)

Palautesysteemiä ei vissiin vieläkään ole tulossa?
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
280
Ei kai siinä myyjälle riskiä olekaan, kunhan vaan malttaa katsoa että rahat ovat varmasti siirtyneet ennen kaupantekoa :)
Nykyisin tehdään paljon sitä, että jätetään lähetys noutamatta, jolloin paketti palautuu lähettäjälle ja aletaan syyttämään sitten myöhemmin, että et ole koskaan edes lähettänyt yms muuta skeidaa, sitten aletaan vaatia postitusrahoja takaisin ja jopa kiristämään hyvitystä. Näitä on kuule joka lähtöön nykyisin. Itse en ole pitkään aikaan enää lähettänyt mitään, kaikki kaupat aina f2f ja käteisellä maksu.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
549
Nykyisin tehdään paljon sitä, että jätetään lähetys noutamatta, jolloin paketti palautuu lähettäjälle ja aletaan syyttämään sitten myöhemmin, että et ole koskaan edes lähettänyt yms muuta skeidaa, sitten aletaan vaatia postitusrahoja takaisin ja jopa kiristämään hyvitystä.
No mitä ih-met-tä! :D Kylläpäs ihmiset osaavatkin olla perseestä. Ei saakeli, muutan vuorille luolaan...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 013
Nykyisin tehdään paljon sitä, että jätetään lähetys noutamatta, jolloin paketti palautuu lähettäjälle ja aletaan syyttämään sitten myöhemmin, että et ole koskaan edes lähettänyt yms muuta skeidaa, sitten aletaan vaatia postitusrahoja takaisin ja jopa kiristämään hyvitystä. Näitä on kuule joka lähtöön nykyisin. Itse en ole pitkään aikaan enää lähettänyt mitään, kaikki kaupat aina f2f ja käteisellä maksu.
Tähänkin on kätevä konsti on se mikä huuto.netissä on eli lähetyksen saa ostettua huuto.netin kautta jolloin asiasta lähtee tieto sekä seurantakoodi myös ostajalle. Huudossa kyseinen toiminnallisuus on ollut jo vuosia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 568
Viestejä
4 309 459
Jäsenet
71 873
Uusin jäsen
Aktiivinen

Hinta.fi

Ylös Bottom