Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nämä on ihan oma lajinsa "ite maksoin xxx aikanaan, halvemmalla en myy". Ihan sma tuntuu olevan vaikka uutta saisi puoleen hintaan heidän pyynnistäänHeh.. 2 vuotta vanhaa 30 euron ohjainta tosissaan 70 eurolla myy Linkkas mulle vielä jonku hintaoppaan, jossa oli ~70e joku bundle, jossa oli headsettiä ym, nii toki se on 70 euron ohjain, jota ei todellakaan millää 10 eurolla myy. Itse oli satasen maksanu kuulema.. Toivotin onnea myyntiin.
XBOX Ohjain, Tampere
Myynnissä langallinen ja täysin toimiva xbox ohjain! Jäänyt todella vähälle käytölle.www.tori.fi
Toinen ostaja oli asiallinen, mutta jätin viestiin vastaamatta, koska oli ilmeisesti venäläinen.
Heh.. 2 vuotta vanhaa 30 euron ohjainta tosissaan 70 eurolla myy Linkkas mulle vielä jonku hintaoppaan, jossa oli ~70e joku bundle, jossa oli headsettiä ym, nii toki se on 70 euron ohjain, jota ei todellakaan millää 10 eurolla myy. Itse oli satasen maksanu kuulema.. Toivotin onnea myyntiin.
XBOX Ohjain, Tampere
Myynnissä langallinen ja täysin toimiva xbox ohjain! Jäänyt todella vähälle käytölle.www.tori.fi
Toki se kannattaa aina valita paras vaihtoehto tukemaan asiaa.Joku kauppasi joskus näyttöä. Ilmoitti, että kaupassa maksaa 800 euroa. Tästä oli vielä todisteeksi kuvakaappaus, jossa tämä kyseinen 800 euron hinta oli rahoituksella ostettaessa todellinen kokonaishinta, eli sisälsi varsin reilusti korkoja ja rahoituskuluja Ei kai siinä.
Minäkin olen muutaman kerran laittanut myyjälle viestiä tyyliin: "vaikka ilmoituksessa oli mainittu että 'vain nouto', niin jos ei muuten mene kaupaksi, niin olen valmis ostamaan tuotteen toimitettuna hintaan x". Suunnilleen 50% noista on onnistunut, joten ei se ihan urpoa välttämättä ole kysäistä.Tuossa kun pistin vaihteeksi serriä myyntiin toriin haulla, niin yllätyin kun vasta toinen ostaja kyseli postitusta. Aina tietää, että ne tulee, mutta ei koskaan milloin. Siinä se on tämän jutun suola.
Ei tietenkään. Aina se kannattaa säilyttää optiot siltä varalta, jos ei paikallisesti saa kaupaksi. Vastaus tulee yleensä muotoiltua siihen tapaan, että asiaan voi palata tarpeen tullen. Vähemmän silloin, kun pitäisi itse postit maksaa ja niiden kulut ovat puolet kokonaishinnasta.Minäkin olen muutaman kerran laittanut myyjälle viestiä tyyliin: "vaikka ilmoituksessa oli mainittu että 'vain nouto', niin jos ei muuten mene kaupaksi, niin olen valmis ostamaan tuotteen toimitettuna hintaan x". Suunnilleen 50% noista on onnistunut, joten ei se ihan urpoa välttämättä ole kysäistä.
Alan viimeaikaisten kokemusteni valossa ymmärtämään ihmisiä, jotka mieluummin heittävät toimivat, mutta tarpeettomat, tavarat roskikseen tai SERiin kuin yrittävät lahjoittaa niitä eteenpäin Kyllä voi olla tuskallisen vaikeaa.
Viimeksi viikonloppuna yksi sankari FB:n Retrokonekirppiksellä ensin himoitsi ilmaiseksi tyrkyttämääni virtalähdettä, sitten odotti 23 h ja risat ennen vastaamista privaviestiini kertoakseen, ettei pysty tekemään tilisiirtoja (???), ja pyysi lähettämään postiennakolla. Pistin blokkiin.
Kaikkia se leipä elättää.
Se on just näin. Vaikka tarjoankin aina noutoa, niin todellisuudessa olen vaan ihan tyytyväinen kun kukaan ei täältä pikkukaupungista mitään koskaan nouda, vaan pääsen postittamaan. Tykkään tehdä paketteja.Kaikista helpoiten kaupat käy niin, että ostaja haluaa tuotteen postilla ja suorittaa maksun -> tuote pakettiin ja postiin.
Ilmianna, koska "hinta epärealistinen". Vissii päivitti uuden tekstin:
Niin tyhmää että naurattaa oikein ääneen Onneksi ei itse juuri Torissa tarvitse pyöriä vaan se homma on meillä ulkoistettu vaimolle.HUOM TARJOUS KAUPPA hinta lähtee 150 vaikka
Keravalta taidetta.
Onhan tuo ihan hieno, voisin kuvitella sopivan tiettyyn huoneeseen. Toki hinta vähän korkea , 300€ olisin valmis maksamaan.
Eiköhän toi siihen rahaan lähde, kun käyt tarjoamassa
Kauneus on katsojan silmässä , mutta teknisesti ottaen tuommoisen osaa maalata kuka tahansa alskoululainen, jos ei nyt aiva sivellin keskellä kämmentä tms taiteellisesti täysin lahjaton ole.Onhan tuo ihan hieno, voisin kuvitella sopivan tiettyyn huoneeseen. Toki hinta vähän korkea , 300€ olisin valmis maksamaan.
Onko Torin ilmoituksien hyväksymisajat yleisesti pidentyneet viime aikoina? Riippumatta vuorokaudenajasta tuntuu menevän tunnista kolmeen tuntiin, että julkaistaan. Aikaisemmin on mennyt minuuteissa läpi.
Maksoitko etukäteen eikä ole alkanut tavaraa näkyä?Missähän vaiheessa pitäisi ruveta huolestumaan tori:ssa tehdyistä kaupoista tunnistautuneen henkilön kanssa?
Ei sillä tunnistautumisella ole mitään tekemistä tai vakuutta torikaupoissa. Ne ketkä huijaa työkseen, tunnistautuvat mielellään ja surutta, koska heillä ei muutenkaan ole enää mitään hävittävää, päinvastoin nyt tuo Torin tunnistautuminen auttaa heitä näissä huijauksissa luomalla illuusion vastakumppanille, että nyt jos koskaan on rehellinen kaupantekokumppani kyseessä. Nämä veijarit huijaa aina satoja ihmisiä ja sitten, kun tarpeeksi tulee rikosilmoituksia, niin käyvät käräjillä hakemassa tuomion ja kohta meno taas jatkuu.
Jos tunnistautunut huijari potkitaan ylläpidon toimesta pois Torista ja tunnus suljetaan, niin onko tosiaan niin että voi huijari tekaista uuden tunnuksen tunnistautuneena jatkaa sillä huijausta?
Emmä tiiä tarviiko heidän edes henkilötunnusta säilöä. Riittää, ku on musta lista henkilötunnusten hasheja. Jos henkilötunnuksia säilövät, niin gdpr liittyy asiaan ja rikoksissa tms. saa säilyttää pidempään?Jos esimerkiksi huijari on tuomittu oikeudessa ja tuomionsa kärsinyt, vaikkakin ei noilta koskaan rahoja pois saa, niin onko Torilla laillinen oikeus mennä blokkaamaan tuomionsa jo suorittaneen ihmisen tili? Moraalisestihan se olisi oikein, mutta onko laillista ja sen mukaanhan Tori joutuu menemään. Heillähän pitäisi silloin olla musta lista nimistä, joita palveluun ei saisi päästää, joka taas itsestään on käsittääkseni laitonta sellaista pitää, ainakaan virallisesti.
Alan viimeaikaisten kokemusteni valossa ymmärtämään ihmisiä, jotka mieluummin heittävät toimivat, mutta tarpeettomat, tavarat roskikseen tai SERiin kuin yrittävät lahjoittaa niitä eteenpäin Kyllä voi olla tuskallisen vaikeaa.
Kerran kans yritin tuolla lahjoittaa vanhaa retroläppäriä (josta olis halutessaan saanut ihan rahaakin). Tyyppi halusi postilla ottaa, ja maksoi kiltisti postitkin. Ei kuitenkaan noutanut koskaan ja paketti palautui mulle. Kyselin perään monta kertaa parin viikon välein että mitä tehdään -> ei vastausta. Puolen vuoden päästä siivosin kamoja kellarista ja nakkasin sen läppärin laatikossaan taloyhtiön roskalavalle kaiken muun sonnan mukana. Tästä ehkä kuukausi pari vielä niin tulee viestiä tältä henkilöltä että joo kun se postitus meni puihin niin hän on tulossa seuraavana päivänä noutamaan sen. Kun ilmoitin että mennyt jo ajat sitten niin nosti metelin että olen kusettanut häneltä postikulut ja hänellä meni kaikki järjestelyt pieleen kun oli laskenut sen varaan että saa juuri sen läppärin johonkin kokoelmaansa etc. etc.No niin ja sillä lailla. Lahjoittamani SER-emolevy melkein kelpasi: tyyppi kyllä maksoi postikulut, mutta ei sitten koskaan noutanut pakettia, joka tuli tietysti bumerangina takaisin mulle.
Vittu. Tästä lähtien teen lahjoitukset joko täällä tai LSJH:n SER-kontissa, naamakirja on nyt tilaisuutensa käyttänyt ja tasonsa näyttänyt.
Kerran kans yritin tuolla lahjoittaa vanhaa retroläppäriä (josta olis halutessaan saanut ihan rahaakin). Tyyppi halusi postilla ottaa, ja maksoi kiltisti postitkin. Ei kuitenkaan noutanut koskaan ja paketti palautui mulle. Kyselin perään monta kertaa parin viikon välein että mitä tehdään -> ei vastausta. Puolen vuoden päästä siivosin kamoja kellarista ja nakkasin sen läppärin laatikossaan taloyhtiön roskalavalle kaiken muun sonnan mukana. Tästä ehkä kuukausi pari vielä niin tulee viestiä tältä henkilöltä että joo kun se postitus meni puihin niin hän on tulossa seuraavana päivänä noutamaan sen. Kun ilmoitin että mennyt jo ajat sitten niin nosti metelin että olen kusettanut häneltä postikulut ja hänellä meni kaikki järjestelyt pieleen kun oli laskenut sen varaan että saa juuri sen läppärin johonkin kokoelmaansa etc. etc.
Tarjouduin jopa hyvittämään postikulut takaisin (vaikka itsellekin tuli periaatteessa polttoainekuluja sen paketin takaisin hausta) kunhan vaan pääsen eroon k.o. herrasta. Mutta se ei tälle kelvannut vaan uhkaili oikeustoimilla ja vaati vähintään jotain summaa x hyvityksenä harmituksesta ja kompensaationa koska joutuu nyt ostamaan sen koneen ebaysta mikä maksaa niin ja niin paljon. Toivotin hyvää loppuelämää ja estin koko henkilön. Ei ole kuulunut perästä, mutta enpä kyllä enää jaksa tahvojen kanssa taistella noilla palstoilla.
Pistän nykyään jonkun sortin hintalapun, ja jos asiallinen tyyppi on sitä halajamassa niin saatan sanoa että ei tarvitse maksaa mitään jos noutaa pois. Mutta aika pieni kynnys nykyään nakata kierrätykseen, vaikka harmittaa itseä kun toivoisin tuotteille jatkokäyttöä mahd. pitkään ennen materiaaleiksi pistämistä. Mutta kun ei ole loputtomasti tilaa tarhata kaikkea jännää kuitenkaan...
No niin ja sillä lailla. Lahjoittamani SER-emolevy melkein kelpasi: tyyppi kyllä maksoi postikulut, mutta ei sitten koskaan noutanut pakettia, joka tuli tietysti bumerangina takaisin mulle.
Vittu. Tästä lähtien teen lahjoitukset joko täällä tai LSJH:n SER-kontissa, naamakirja on nyt tilaisuutensa käyttänyt ja tasonsa näyttänyt.
No sitä odotin, mutta en joutunut! En tiedä itsekään, miksen, mutta näin se asiamiespostin ukko sanoi. Ja ymmärtääkseni noutamattomat palautukset tosiaan hävitetään.Jouduit ilmeisesti maksamaan paluupostikulut sitten kiitokseksi itse? Mietin, että mitäs jos olisit jättänyt sen vaan tylysti hakematta itse postista, hävittääkö posti nuo x ajan kuluttua vai mitä tapahtuu? Toisaalta tietty eihän sekään ole oikein jättää noita postin riesaksi...
Tori on näköjään päivittänyt viestijärjestelmänsä ulkoasua huonompaan suuntaan. Aiempi oli ilmeisesti liian hyvä.
Toiminnoissa vielä vähän hiomista:
"Hyvä torittaja! Huomio! Meillä on tällä hetkellä ongelmia viesteissä ja ongelmaa korjataan. Ilmoitamme kun viestit taas toimivat."
Miksiköhän eivät vaan suoraan jäädytä tiliä, jos on syytä epäillä huijariksi.. Ja mitenköhän tuo sitten käytännössä toimii, onko viesti automatisoitu, eli käytännössä voit tehdä kiusaa rehellisille myyjille ilmiantamalla vaikka jokaisen myynti-ilmoituksen?Oho. Tulikin ihan hyvä päivitys toriin näköjään!
Tässä tapauksessa minä olin myyjä ja hän oli laittanut minulle viestiä.Miksiköhän eivät vaan suoraan jäädytä tiliä, jos on syytä epäillä huijariksi.. Ja mitenköhän tuo sitten käytännössä toimii, onko viesti automatisoitu, eli käytännössä voit tehdä kiusaa rehellisille myyjille ilmiantamalla vaikka jokaisen myynti-ilmoituksen?
Tuntuu olevan. Nyt välillä ei suostu lähettämään ollenkaan viestiä.. "viestin lähetys epäonnistui"
Ei kai siinä myyjälle riskiä olekaan, kunhan vaan malttaa katsoa että rahat ovat varmasti siirtyneet ennen kaupantekoaYleensä ollut nouto ja maksu käteisellä, mutta nyt lähettelin jopa pakettina matkahuollon kautta ja tilille maksu.
Ei kai siinä myyjälle riskiä olekaan, kunhan vaan malttaa katsoa että rahat ovat varmasti siirtyneet ennen kaupantekoa
No mitä ih-met-tä! Kylläpäs ihmiset osaavatkin olla perseestä. Ei saakeli, muutan vuorille luolaan...Nykyisin tehdään paljon sitä, että jätetään lähetys noutamatta, jolloin paketti palautuu lähettäjälle ja aletaan syyttämään sitten myöhemmin, että et ole koskaan edes lähettänyt yms muuta skeidaa, sitten aletaan vaatia postitusrahoja takaisin ja jopa kiristämään hyvitystä.
Tähänkin on kätevä konsti on se mikä huuto.netissä on eli lähetyksen saa ostettua huuto.netin kautta jolloin asiasta lähtee tieto sekä seurantakoodi myös ostajalle. Huudossa kyseinen toiminnallisuus on ollut jo vuosia.Nykyisin tehdään paljon sitä, että jätetään lähetys noutamatta, jolloin paketti palautuu lähettäjälle ja aletaan syyttämään sitten myöhemmin, että et ole koskaan edes lähettänyt yms muuta skeidaa, sitten aletaan vaatia postitusrahoja takaisin ja jopa kiristämään hyvitystä. Näitä on kuule joka lähtöön nykyisin. Itse en ole pitkään aikaan enää lähettänyt mitään, kaikki kaupat aina f2f ja käteisellä maksu.