Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Jos verottaja alkaa toriakin valvomaan niin pitää sitten aina kun myyn vaikka jonkun 200e vahvistimen niin myynnin jälkeen muokata ilmotus ja muuttaa hinta 10 euroks ja sitten vasta poistaa että se hinta sitten jää siihen poistettuun ilmotukseen

Torikaupoissa usein on niin että jos vaikka pyydän tavarasta 200e niin saatan tinkiä siitä sitten vähän pois eli todellinen myyntihinta voi olla jotain muuta kun mikä ilmotuksessa on
 
Viimeksi muokattu:
Jos verottaja alkaa toriakin valvomaan niin pitää sitten aina kun myyn vaikka jonkun 200e vahvistimen niin myynnin jälkeen muokata ilmotus ja muuttaa hinta 10 euroks ja sitten vasta poistaa että se hinta sitten jää siihen poistettuun ilmotukseen

Torikaupoissa usein on niin että jos vaikka pyydän tavarasta 200e niin saatan tinkiä siitä sitten vähän pois eli todellinen myyntihinta voi olla jotain muuta kun mikä ilmotuksessa on

Eikö se ole helpompaa vaan ilmoitusta poistaessa valita syyksi "En saanut tuotetta myytyä"?
 
No tietysti tuo koskee Toria. Ilmoitusta poistaessa tori kysyy syytä. Yksi syistä on myin tuotteen.​
Vitsi Tori on aika varmaan aktiivisin näistä kaikista myyntialustoista.​

Itse en oikein edes pidä Torista jostain syystä. Silti sain myytyä pari tavaraa mistä toinen oli hankala myytävä ja toinen sen verran uniikki ettei niille montaa ostajaa omilta nurkilta löydy. Omilta nurkilta siksi että sellaisia ei vaan lähetellä mitenkään järkevästi mutta nouto onnistuu, niin jää se säätäminen ja muu vaiva pois.

Jatkossa tosiaan voi vaihtaa hintaa alemmas, paitsi verottaja ei pysy perässä ja muutama rompe vuodessa tuskin kiinnostaa. Ja ilmoituksen poistuttua en ainakaan itse onnistu löytämään niitä muista kun omista ilmoituksista - enkä näköjään sieltäkään.

Nettiautossa kävi pieni moka kun myin auton mitä en edes itse omistanut vaan provikalla myin. Jos olisi taas muisti pelannut niin olisin poistanut kuvat missä näkyy rekkari ja muut tiedot autosta, sekä hinta toki. Kun ei ole tullut jobbaroitua vähään aikaan niin eipä tullut mieleen.
Mutta tää nyt on vähän sama kun kirppis kaupat tai tölkkien keräily. Kenelläkään ei ole aikaa tai resursseja kytätä noita.
 
Tuli Torissa vastaan huijari, joka oli vahvasti tunnistautunut. Onkohan tuossa systeemissä joku aukko vai onkohan kaverilla luottotiedot menneet tmv. eikä ole enää niin väliä. Tuo tunnistautuminenhan tehdään pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

E: vai voisiko olla varastettu tili?
 
Tuli Torissa vastaan huijari, joka oli vahvasti tunnistautunut. Onkohan tuossa systeemissä joku aukko vai onkohan kaverilla luottotiedot menneet tmv. eikä ole enää niin väliä. Tuo tunnistautuminenhan tehdään pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

E: vai voisiko olla varastettu tili?
Eipä siinä muuta, ku että ei voi enää uutta tiliä ton tunnistautuneen jälkeen voi tehdä. Sillä ei ole tasan yhtään mitään muuta merkitystä.
 
Vähentää se varmaan kynnystä kusetukseen kun torin ylläpidolla on tiedot henkilöstä jos tulee jotain rikosjuttuja. Itsekin tehnyt tuon tunnistatumisen jos jengi ei ihan niin foliohattua vetäis kaupoilla.
 
Vähentää se varmaan kynnystä kusetukseen kun torin ylläpidolla on tiedot henkilöstä jos tulee jotain rikosjuttuja. Itsekin tehnyt tuon tunnistatumisen jos jengi ei ihan niin foliohattua vetäis kaupoilla.
Poliisi joka tapauksessa hankkii tiedot tilinumerolla, jonne rahat on päätyneet. Sen mitä vähentää ja poistaa varmaan kokonaan on ulkomaalaiset nigerian prinssit ym. kumppanit. Toinen missä nopeuttanee tutkintaa on proxy-huijaukset vai miksi niitä kutsutaan, ku laittaa jonku toisen maksaan huijarin ostaman tuotteen huijarin itse myydessä ei-oota maksajalle.

Tunnistautunut tai ei-tunnistautunut, poliisi kyl tekijän saa helposti selville ilman, että on toriin mitenkää yhteydessä. Ainaki näissä "perushuijauksissa". Tietty, jos käteisellä maksaa ja tarkastaa tuotteen vasta myöhemmin, nii voipi huijari päästä pälkähästä, jos ei oo hänestä tietoja. Onhan noita spesifisempiä tilanteita, jossa tunnistautuminen auttaa selvityksessä.
 
Sitä myös miettinyt noissa myynti-ilmoissa, että miksi osa myyjistä tekee vain kasvotusten kauppoja? Eivätkö jaksa postittaa vai onko tuossa pelko jostain ostajan tekemästä huijauksesta? Esim. ostaja väittää saaneensa kiviä postin mukana?
 
miksi osa myyjistä tekee vain kasvotusten kauppoja?
  • postitus vaatii aikaa ja vaivaa ja sisältää riskin siitä, että Posti kadottaa lähetyksen tai pahoinpitelee sitä
  • osa ei halua maksua sähköisesti tukien ym. takia, jolloin käteiskaupat kasvotusten on ainoa vaihtoehto
  • helpottaa kummankin elämää, kun ostaja voi heti todeta tuotteen sopivaksi, maksaa ja poistua
Lisäksi suuremmissa kaupungeissa kohtuudella hinnoiteltu tavara menee niin helposti kaupaksi että ei tarvitse postitusta edes harkita. Jos sen sijaan vaikka Kiteellä joku vaatii noutokauppoja kirjasta, kannattanee jättää kaupankäynti siihen ihan oman päänsäryn välttämiseksi. Tuskin kovinkaan monessa tapauksessa kyseessä on mikään huijaus (pl. tapaus Applen AirPodsit, joista on lähes poikkeuksetta vain tuoteväärennöksiä myynnissä ja näitä ylpeästi myydään kasvotustenkin).
 
Sitä myös miettinyt noissa myynti-ilmoissa, että miksi osa myyjistä tekee vain kasvotusten kauppoja? Eivätkö jaksa postittaa vai onko tuossa pelko jostain ostajan tekemästä huijauksesta? Esim. ostaja väittää saaneensa kiviä postin mukana?

Laadukas postitus imaisee helposti tunnin, ellei pakkausmateriaalit ole valmiina hyllyssäsi. Nopeimmillaan pakkaaminen sujuu valmiisiin paketteihin pehmusteiden kera, johon tulostetaan päälle Postin osoitekortti. Lisäksi paketti pitää viedä Postiin tai SmartPostiin, joka on onneksi lähikauppa itsellä.

Kuten on jo edellä mainittu, noutokaupasta voi valittaa vähemmän sekä joillakin tukien vuoksi voi olla parempi suosia käteiskauppaa.

Perjantaina postitin emolevyn hienoilla pehmusteilla ja laatikkona toimi kauppojen muovikasseja sisältävä pahvilaatikko (tyhjän nappasin Alepan kassan alta), jota oli vahvistettu banaanilaatikon paloilla. Ja teippauksissa ei säästellä, ja itse emolevy oli vielä päällyslaatikon sisäisessä laatikossa.

Eli postitus vaatii vaivaa, jos haluaa varmasti tavaran ehjänä perille. Postitus on itselleni ok, mutta luonnollisesti suosin noutoa kun asun PK-seudulla eli miljoonan asukkaan alueella.
 
  • postitus vaatii aikaa ja vaivaa ja sisältää riskin siitä, että Posti kadottaa lähetyksen tai pahoinpitelee sitä
  • osa ei halua maksua sähköisesti tukien ym. takia, jolloin käteiskaupat kasvotusten on ainoa vaihtoehto
  • helpottaa kummankin elämää, kun ostaja voi heti todeta tuotteen sopivaksi, maksaa ja poistua
Lisäksi suuremmissa kaupungeissa kohtuudella hinnoiteltu tavara menee niin helposti kaupaksi että ei tarvitse postitusta edes harkita. Jos sen sijaan vaikka Kiteellä joku vaatii noutokauppoja kirjasta, kannattanee jättää kaupankäynti siihen ihan oman päänsäryn välttämiseksi. Tuskin kovinkaan monessa tapauksessa kyseessä on mikään huijaus (pl. tapaus Applen AirPodsit, joista on lähes poikkeuksetta vain tuoteväärennöksiä myynnissä ja näitä ylpeästi myydään kasvotustenkin).

Mitä viimeksi tein Torissa kauppaa niin ehdot oli että nouto ja käteinen. Ilmoitukseen laitoin puhelinnumeron tyyliin: nol nel nol -87678o (ei toi oo mun numero, kunhan näppäilin jotain) ja soittelut siihen ja siihen aikaan. Ei kiinnosta chattikaverit mitä nyt vaikka nettiautossa tullut vastaan.

Tavava oli iso, painava ja alkuperäinen paketti oli huono kun ei mitään styrokseja niin mitenhän olisi mennyt vaikka postin kautta...

Kun tori ei enää näytä puhelinnumeroita hyvästä syystä eli botit, niin siksi tuossa muodossa. No ostaja soitti tästä lähistöltä ja tuli sovitusti hakemaan tavaran, käteinen tassuun ja kovaa käyttöä.
 
En itse jaksaisi lähetellä postin kautta. Pyrin tekemään kaupat naamatusten..on vaan itselle helpoin niin. Ymmärrän toki senkin että joku tykkää toimia toisin, kai se on tottumuksestakin paljon kiinni.
 
Möin torissa 50 tuumasta satkun telkkaria niin joku älypää halus ostaa toiselta puolelta suomee postiennakolla, satanen pitäs jo saada siitä että tommosen pakkaa ilman orkkisboksia ja kiikuttaa postiin.
 
Möin torissa 50 tuumasta satkun telkkaria niin joku älypää halus ostaa toiselta puolelta suomee postiennakolla, satanen pitäs jo saada siitä että tommosen pakkaa ilman orkkisboksia ja kiikuttaa postiin.
Minun mielestä ei noin isoa tuotetta yksityshenkilö edes pysty postin kautta lähettämään?!
 
Onko Danskella vielä joku sivusto mistä saa tehtailtua tilisiirtoja?
Torissa käyttäjä otti yhteyttä, että voi tehdä tilisiirron Dansken kautta mutta Mobilepay ei onnistu koska joku osoite väärin ja sen takia tili jumissa. Käteistäkään ei saa nostettua kun limiitit on tapissa mutta tilisiirto onnistuu.
 
Onko Danskella vielä joku sivusto mistä saa tehtailtua tilisiirtoja?
Torissa käyttäjä otti yhteyttä, että voi tehdä tilisiirron Dansken kautta mutta Mobilepay ei onnistu koska joku osoite väärin ja sen takia tili jumissa. Käteistäkään ei saa nostettua kun limiitit on tapissa mutta tilisiirto onnistuu.
Eihän tilisiirto ole mikään ongelma, tuote vaan vaihtaa käsiä vasta kun rahat näkyvät vastaanottajan tilillä.

Kuulostaa suoraan joltain tapahuijarin/addiktin selityksiltä.
 
Onko Danskella vielä joku sivusto mistä saa tehtailtua tilisiirtoja?
Torissa käyttäjä otti yhteyttä, että voi tehdä tilisiirron Dansken kautta mutta Mobilepay ei onnistu koska joku osoite väärin ja sen takia tili jumissa. Käteistäkään ei saa nostettua kun limiitit on tapissa mutta tilisiirto onnistuu.
Suoraan hylkyyn kyseinen kauppakumppani. Itse en viitsisi vaivata aikaani kyseiseen tyyppiin.
 
Käteistäkään ei saa nostettua kun limiitit on tapissa mutta tilisiirto onnistuu.
Tämä jo kertoo aika paljon. Miten sitä sitten siirtää jos ei nostaakaan voi? Voihan sitä tietysti odottaa, että omalla tilillä näkyy summa omalta laitteeltasi katsoen oikealla viestillä, mutta ei vahvalta kuulosta eikä kannata aikaa tuhlata.
 
Eihän tilisiirto ole mikään ongelma, tuote vaan vaihtaa käsiä vasta kun rahat näkyvät vastaanottajan tilillä.

Kuulostaa suoraan joltain tapahuijarin/addiktin selityksiltä.
Suoraan hylkyyn kyseinen kauppakumppani. Itse en viitsisi vaivata aikaani kyseiseen tyyppiin.
Tämä jo kertoo aika paljon. Miten sitä sitten siirtää jos ei nostaakaan voi? Voihan sitä tietysti odottaa, että omalla tilillä näkyy summa omalta laitteeltasi katsoen oikealla viestillä, mutta ei vahvalta kuulosta eikä kannata aikaa tuhlata.
Joo en mitään enempää kauppoja tehnytkään vaan kerroin, että raportoin ylläpidolle ja pistin estoon.

Mietin vain, että onko vielä pankilla tuo optio auki, että saavat huijarit näitä tehdä.
 
Onko Danskella vielä joku sivusto mistä saa tehtailtua tilisiirtoja?
Torissa käyttäjä otti yhteyttä, että voi tehdä tilisiirron Dansken kautta mutta Mobilepay ei onnistu koska joku osoite väärin ja sen takia tili jumissa. Käteistäkään ei saa nostettua kun limiitit on tapissa mutta tilisiirto onnistuu.

Vastaa ihmeessä, että se sopii erinomaisen hyvin ja tavara vaihtaa heti omistajaa kun tilisiirto on perillä sinulla ja näkyy tililläsi.

Jos alkaa inisemään, että menee aikaa ja kun eri pankissa vastaanottajan tili, niin sano sitten että käyttää pikasiirto-palvelua niin se näkyy samantien tililläsi ja saa samantien sen tavaran.


Todennäköisesti tuokaan ei sovi kyseisellä "ostajalle" vaan alkaa selittelemään ties mitä. Ilmoita sitten asiasta Torin ylläpidolla, että tällainen huijausyritys tuli vastaan, niin Tori sulkenee sen huijarin tunnuksen.
 
Joo en mitään enempää kauppoja tehnytkään vaan kerroin, että raportoin ylläpidolle ja pistin estoon.

Mietin vain, että onko vielä pankilla tuo optio auki, että saavat huijarit näitä tehdä.
Dansken demo-appia taitaa vieläkin saada jostain epämääräisiltä sivuilta ladattua ainakin. Tuskin tuota riesaa saa koskaan netistä pois.
 
Muistaaksen Dansken jollain todella vanhalla mobiiliversiolla pystyi tekemään feikkitilisiirron harjoituksena joka näytti ihan aidolta, ongelma oli se että siinä ei mainittu missään kohtaa että se on vain harjoitus/feikki. Danske korjas tän mutta jostain noi huijarit saa aina kaivettua sen vanhan version. Toki tilisiirrolla maksaessa aina pitäsi malttaa että rahat näkyy siellä omalla tilillä jonka pitäisi nykyään kyllä tapahtua pankkien välillä aika lailla heti ainakin arkipäivinä.
 
Vastaa ihmeessä, että se sopii erinomaisen hyvin ja tavara vaihtaa heti omistajaa kun tilisiirto on perillä sinulla ja näkyy tililläsi.

Jos alkaa inisemään, että menee aikaa ja kun eri pankissa vastaanottajan tili, niin sano sitten että käyttää pikasiirto-palvelua niin se näkyy samantien tililläsi ja saa samantien sen tavaran.


Todennäköisesti tuokaan ei sovi kyseisellä "ostajalle" vaan alkaa selittelemään ties mitä. Ilmoita sitten asiasta Torin ylläpidolla, että tällainen huijausyritys tuli vastaan, niin Tori sulkenee sen huijarin tunnuksen.
Pidän ensi kerralla mielessä.
Dansken demo-appia taitaa vieläkin saada jostain epämääräisiltä sivuilta ladattua ainakin. Tuskin tuota riesaa saa koskaan netistä pois.
Muistaaksen Dansken jollain todella vanhalla mobiiliversiolla pystyi tekemään feikkitilisiirron harjoituksena joka näytti ihan aidolta, ongelma oli se että siinä ei mainittu missään kohtaa että se on vain harjoitus/feikki. Danske korjas tän mutta jostain noi huijarit saa aina kaivettua sen vanhan version. Toki tilisiirrolla maksaessa aina pitäsi malttaa että rahat näkyy siellä omalla tilillä jonka pitäisi nykyään kyllä tapahtua pankkien välillä aika lailla heti ainakin arkipäivinä.
Joo tuon muistan kun noita tehtailtiin selaimen kautta mutta appi lienee mitä nyt käyttävät.
Noh tämän kanssa ei edetty pidemmälle mutta mietin vain sitä, että miksi edes kuluttaa aikaa noin selkeään ja haluaa vielä kotiin asti tulla tekemään sen tilisiirron?
 
Noh tämän kanssa ei edetty pidemmälle mutta mietin vain sitä, että miksi edes kuluttaa aikaa noin selkeään ja haluaa vielä kotiin asti tulla tekemään sen tilisiirron?
Siinähän se pointti just on, että siinä rappukäytävässä tms treffipaikalla juuri nopeasti näytetään, että "maksettu on" ja liuetaan paikalta, "kyllä se varmaan kohta sullakin näkyy, moido!"
Tässä on sama kun kaikissa muissakin kusetuksissa, kun riittävän monta kertaa kokeilee, niin aina välillä onnistuu. Monesti myyjä on kuitenkin itsekin sen verran ahne, että haluaa uskoa, vaikka hälytyskellot olisikin jo soimassa päässä.

Dansken demo-appia taitaa vieläkin saada jostain epämääräisiltä sivuilta ladattua ainakin. Tuskin tuota riesaa saa koskaan netistä pois.
Just kokeilin, vanhalla äpillä toimii ihan nätisti, tuoreemmassa lukee himmeällä "demo" vesileima päällä, mitään ihan uutta en kokeillutkaan.
 
Danskellakin osuuspankin lisäksi nykyään sepa pikasiirto käytössä myös rahaa lähettäessä, joten rahat liikkuu välittömästi kaikkiin pankkeihin, jotain poikkeusta lukuunottamatta. Vastaanotto ku on lähes kaikissa jo käytössä. Toimii samoin myös esim. viikonloppuisin.

Huijarilla tuskin oli tämä tiedossa :)
 
Onko Danskella vielä joku sivusto mistä saa tehtailtua tilisiirtoja?
Torissa käyttäjä otti yhteyttä, että voi tehdä tilisiirron Dansken kautta mutta Mobilepay ei onnistu koska joku osoite väärin ja sen takia tili jumissa. Käteistäkään ei saa nostettua kun limiitit on tapissa mutta tilisiirto onnistuu.

Tällähän ei pitäisi enää juuri mitään väliä olla. Nyt jossain vaiheessa S-pankkikin on liittynyt pikasiirto systeemiin, S-pankki oli mielestäni viimeinen isompi joka sitä ei ollut ottanyt käyttöön. Jossa siis tavallinen tilisiirto toisestakin pankista, menee samantien perille.

"Suomessa SEPA-pikasiirtoja vastaanottavat tällä hetkellä OP, Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, POP Pankki, S-pankki ja Säästöpankki."

Onko Suomessa enää pankkia joka ei tuosta löydy, vastaanottavana pankkina? S-pankki ei vielä tue tuon lähettämistä. Mutta tää Danske ja useimmat muut isommat on tukenut jo muutaman vuoden.

Kokeilin suomi.fi tunnistamista, mitä pankkeja siitä listalta löytyy, Ålandsbanken ja Oma SP ei tuon listan mukaan tukisi vielä vastaanottoa, muut oli tuossa. Erikseen hakemallakaan eivät näytä tukevan.

(kannattaa huomata että Pikasiirto.fi on oma erikseen toteutettu palvelu, jota varmaan ei kovin moni enää käytä kun pankkien oma systeemi siirtyi ensin seuraavan arkipäivän tilisiirroista näihin pikasiirtoihin)

Mutta tietysti, jos vastapuoli on joku epämääräinen kusettaja niin turha tuhlata aikaa kuunnellakseen hänen mussutusta siitä kuinka se hänen Dansken tilisiirtonsa ei tule perille.
 
Danskellakin osuuspankin lisäksi nykyään sepa pikasiirto käytössä myös rahaa lähettäessä, joten rahat liikkuu välittömästi kaikkiin pankkeihin, jotain poikkeusta lukuunottamatta. Vastaanotto ku on lähes kaikissa jo käytössä.

Voi lupailla mitä lupailee, itse enimmäkseen käytään säästöpankin tiliä ja usein kestää 3-4arkipäivää että siirrot näkyy kun eri pankki toisessa päässä. Joskus näkyy samantien.
En tiedä miten on mahdollista, mutta usein on kuullut toiselta osapuolelta ihmettelyä ja saanut selitellä, miksi ei lähetetty raha näy perillä.
 
Viimeksi muokattu:
Voi lupailla mitä lupailee, itse enimmäkseen käytään säästöpankin tiliä ja usein kestää 3-4arkipäivää että siirrot näkyy kun eri pankki toisessa päässä. Joskus näkyy samantien.
En tiedä miten on mahdollista, mutta usein on kuullut toiselta osapuolelta ihmettelyä ja saanut selitellä, miksi ei lähetetty raha näy perillä.
Säästöpankki on niitä mainittuja poikkeuksia, jotka on aikaansa jäljessä. E: eikä nykyää saa noin kauaa kestää muutenkaan. Ei ole vuosiin saanut.
 
ainoastaan viikonlopun yli siirtäessä voi mennä enemmän kuin yksi yö, säästöpankista muille siirtäessä. Ainakin säästöp->spankki on ollu seuraavana päivänä näkyvissä jos tehty arkipäivänä maksu.
 
Palvelun käyttäjille tuskin tulee yllätyksenä, mutta Huuto.net näemmä vaatinut 25.10. kaikkien käyttäjien salasanan uusimista. Tietottaminen on tasoa "yksi banneri yhteydenottosivuilla". Onkohan tuolla sattunut joku isompi lipsahdus, vai muuten vain loistokasta tiedottamista
1698311350531.png
Selvisikö tämän syytä koskaan? Minullakin on mielessä että jos joku isompi vuoto käynyt niin ei kyllä todellakaan ole asiallisesti ilmoitettu. Minulle tuli toisen palvelun salasanaa vaihtaessa ilmoitus, että "salasana esiintyy vuodettujen salasanojen listassa". Tuo salasana oli minulla sattumoisin ainoastaan huuto.netissä käytössä, eli mitään muuta kautta se ei ole voinut vuotaa, eikä ole todennäköistä että joku olisi muaalla keksinyt saman.

Jos siellä tosiaan on salasanoja vuotanut, niin pelkkä pyyntö vaihtaa salasana ilman mainittua syytä ei ole hyväksyttävä tapa kuitata asia. Mitä jos sama salasana on muissakin palveluissa käytössä? Itse vaihtaisin mieluusti niidenkin salasanat jos tällainen vuoto on tapahtunut.
 
Vitsi tätä toria.

Kirjautuminen oli jostain syystä mennyt vanhaksi, yritän hakata sisään mutta en pääse. Päätän varmistaa että mulla on sähköposti oikein, koska tori ei tunnu sulattavan + merkkiä osoitteessa enkä ollut varma oliko siinä se vai ei. (outoa mutta nykyään tuollaiseen törmää muutamissa paikoissa)

Löydän sähköpostista ilmoituksen.
"Schibsted on havainnut, että hiljattain tehdyn muutoksen johdosta sinun ja joidenkin muiden käyttäjien salasanoja on tallentunut sisäisiin lokitiedostoihimme. Olemme nyt korjanneet teknisen ongelman ja pyydämme sinua vaihtamaan salasanasi palauttaaksesi pääsyn käyttäjätilillesi."
"Schibsted säilyttää käyttäjiensä salasanoja tietoturvallisesti ja suojattuna. Tietojärjestelmäämme hiljattain tehdyn muutoksen yhteydessä osa käyttäjien salasanoista tallentui kuitenkin selkokielisenä suojattuihin sisäisiin lokeihin, kun käyttäjä kirjautui Schibsted-tililleen. "

Tuo oli tullut eilen vartin vaille keskiyön. Oli tuossa muutakin jorinaa, mutta siis täytyy vaihtaa.

Mä en luokittele selkokielisten salasanojen tallentamista mihinkään tietoturvallisena tapana. Tietysti se lähestulkoon täytyy lähettää sinne selkokielisenä, eli teoriassa se voi olla tallennettu asianmukaisesti suolattuna tiivisteenä, ja tuo logiin tallentaminen vaan oli tilapäistä.

X doubt
 
Vitsi tätä toria.

Kirjautuminen oli jostain syystä mennyt vanhaksi, yritän hakata sisään mutta en pääse. Päätän varmistaa että mulla on sähköposti oikein, koska tori ei tunnu sulattavan + merkkiä osoitteessa enkä ollut varma oliko siinä se vai ei. (outoa mutta nykyään tuollaiseen törmää muutamissa paikoissa)

Löydän sähköpostista ilmoituksen.
"Schibsted on havainnut, että hiljattain tehdyn muutoksen johdosta sinun ja joidenkin muiden käyttäjien salasanoja on tallentunut sisäisiin lokitiedostoihimme. Olemme nyt korjanneet teknisen ongelman ja pyydämme sinua vaihtamaan salasanasi palauttaaksesi pääsyn käyttäjätilillesi."
"Schibsted säilyttää käyttäjiensä salasanoja tietoturvallisesti ja suojattuna. Tietojärjestelmäämme hiljattain tehdyn muutoksen yhteydessä osa käyttäjien salasanoista tallentui kuitenkin selkokielisenä suojattuihin sisäisiin lokeihin, kun käyttäjä kirjautui Schibsted-tililleen. "

Tuo oli tullut eilen vartin vaille keskiyön. Oli tuossa muutakin jorinaa, mutta siis täytyy vaihtaa.

Mä en luokittele selkokielisten salasanojen tallentamista mihinkään tietoturvallisena tapana. Tietysti se lähestulkoon täytyy lähettää sinne selkokielisenä, eli teoriassa se voi olla tallennettu asianmukaisesti suolattuna tiivisteenä, ja tuo logiin tallentaminen vaan oli tilapäistä.

X doubt
Tää oli muuten outo tapaus, yhtäkkiä itsellänikin sessio vanhentui ja en päässyt kirjautumaan takaisin siten millään kun herjasi väärää salasanaa. Ihmettelin, että mitä helkuttia taas. Resettasin ja vaihdoin salasanan, jonka jälkeen pääsin onneksi takaisin kirjautumaan. Pelkäsin jo käyttäjätunnuksen hävinneen bittiavaruuteen. Eikä sähköpostiinkaan ollut silloin tullut viestiä, että mistä tällainen tapaus johtui, mutta hyvä tietää nyt.
 
Viimeksi muokattu:
Kieltämättä tosi outoa tuo huuto.netin toiminta, että mitään ole infottu miksi salasana piti vaihtaa.

Olisivat nyt edes lähettäneet sähköpostia kaikille että vaihtakaa salasana ja jos käytätte samaa salasanaa muualla niin vaihtakaa sekin.
 
Mitä mieltä olette tästä?

Tarjosin eilen Tori.fi:ssä emolevystä hintapyynnin (30 €) noudolla. Lupasin hakea seuraavana päivänä eli tänään klo 15.15. Myyjä hyväksyi tämän ja antoi osoitteensa. Pyysin vielä hänen puhelinnumeronsa ja annoin omani. Koko iltana (klo 16.30 jälkeen) ei kuulunut enää mitään vastausta. Tänään aamupäivällä klo 11.02 myyjä laittoi viestiä ja antoi puhelinnumeronsa samalla pahoitellen, että ei ollut ehtinyt vastaamaan eilen. Samalla myyjä ilmoitti vielä, että klo 15.15 sopii. Vastasin tähän kiittäen puhelinnumerosta. Klo 14.49 laitoin viestiä, että myyjän myymä kotelo kiinnostaisi myös ja voisin sen samalla ostaa emolevyn kanssa. Linkki kotelon myynti-ilmoitukseen: Corsair lian li. Tähän myyjä vastasi hetken päästä, että oli myynyt emolevyn äsken toiselle, mutta kotelo on vielä saatavilla. Olin tällöin jo melkein perillä annetussa osoitteessa. Kirjoitin hänelle, että hän ei voi myydä emolevyä toiselle, koska minä olin tarjonnut siitä jo pyynnin ja tulossa hakemaan sitä. Tähän myyjä vastasi, että hänelle on tullut varmaan 10 tarjousta siitä ja on hankala pysyä perässä, kuka on tulossa ja kuka ei. Ilmoitin hänelle kuitenkin tulevani sovittuun aikaan, koska olin jo melkein perillä. Kun olin löytänyt oikean kerrostalon, soitin hänelle useita kertoja. Kukaan ei vastannut. Laitoin myös viestiä. Jonkin ajan kuluttua joku toinen tuli kerrostaloon ja päästi minut sisään. Menin koputtamaan kerrostalossa myyjän ovelle. Kukaan ei tullut avaamaan. Lähdin tämän jälkeen pois. Kotelostakin jäi siis kaupat tekemättä.

Harmittaa todella paljon tällainen toiminta. Tuli tehtyä täysin turha reissu. Taidan lopettaa Torin käyttämisen tämän jälkeen.
 
Harmi juttu. Nopein hakija näköjään voitti. Harmi, että ei ilmoittanut sinulle. Mutta en olisi minäkään avannut ovea mahdolliselle pettyneelle ja vihaiselle ostajalle, jonka tavara oli jo myyty. Olisitko tosiaan tuon jälkeen nöyrtynyt ostanut vain sen kopan?

Itse varmistan aina ennen lähtöä, että tavara on vielä saatavilla. Ei näissä hommissa oikein mikään sovittu pidä enää seuraavana päivänä. Kaikenlaista huomenna hakijaa Torissa riittää.
 
Olisitko tosiaan tuon jälkeen nöyrtynyt ostanut vain sen kopan?
Periaatteessa olisi ollut tarvetta, mutta en kyllä tuollaiselta myyjältä välttämättä olisi enää halunnut ostaa sitä. Ehkä siis parempi, etten ostanutkaan.
 
Tähän myyjä vastasi hetken päästä, että oli myynyt emolevyn äsken toiselle, mutta kotelo on vielä saatavilla. Olin tällöin jo melkein perillä annetussa osoitteessa. Kirjoitin hänelle, että hän ei voi myydä emolevyä toiselle, koska minä olin tarjonnut siitä jo pyynnin ja tulossa hakemaan sitä. Tähän myyjä vastasi, että hänelle on tullut varmaan 10 tarjousta siitä ja on hankala pysyä perässä, kuka on tulossa ja kuka ei.

Ei saatana. Myötäkiukuttaa tuollainen spedeily myyjän taholta. :facepalm:

Toinen alituiseen vastaan tuleva typeryys Torissa: myyjä merkkaa voivansa lähettää tuotteen, mutta sitten kuvauksessa tai pahimmassa tapauksess vasta yv:llä ilmoittaa, että vain nouto käy. No miksi sitten täppää sen lähetyksen ja sotkee suodattimen?

Onneksi on Huuto ja TechBBS.
 
Eli mitä sä sen myyjän oven takana sitten?
Siinä tilanteessa ei asiaa tullut mietittyä sen enempää. Varmaan olisin kotelon ostanut, jos myyjä olisi avannut oven. Näin jälkeenpäin ajateltuna olen kuitenkin tyytyväinen, ettei avannut enkä ostanut koteloa.
 
Mitä mieltä olette tästä?

Tarjosin eilen Tori.fi:ssä emolevystä hintapyynnin (30 €) noudolla. Lupasin hakea seuraavana päivänä eli tänään klo 15.15. Myyjä hyväksyi tämän ja antoi osoitteensa. Pyysin vielä hänen puhelinnumeronsa ja annoin omani. Koko iltana (klo 16.30 jälkeen) ei kuulunut enää mitään vastausta. Tänään aamupäivällä klo 11.02 myyjä laittoi viestiä ja antoi puhelinnumeronsa samalla pahoitellen, että ei ollut ehtinyt vastaamaan eilen. Samalla myyjä ilmoitti vielä, että klo 15.15 sopii. Vastasin tähän kiittäen puhelinnumerosta. Klo 14.49 laitoin viestiä, että myyjän myymä kotelo kiinnostaisi myös ja voisin sen samalla ostaa emolevyn kanssa. Linkki kotelon myynti-ilmoitukseen: Corsair lian li. Tähän myyjä vastasi hetken päästä, että oli myynyt emolevyn äsken toiselle, mutta kotelo on vielä saatavilla. Olin tällöin jo melkein perillä annetussa osoitteessa. Kirjoitin hänelle, että hän ei voi myydä emolevyä toiselle, koska minä olin tarjonnut siitä jo pyynnin ja tulossa hakemaan sitä. Tähän myyjä vastasi, että hänelle on tullut varmaan 10 tarjousta siitä ja on hankala pysyä perässä, kuka on tulossa ja kuka ei. Ilmoitin hänelle kuitenkin tulevani sovittuun aikaan, koska olin jo melkein perillä. Kun olin löytänyt oikean kerrostalon, soitin hänelle useita kertoja. Kukaan ei vastannut. Laitoin myös viestiä. Jonkin ajan kuluttua joku toinen tuli kerrostaloon ja päästi minut sisään. Menin koputtamaan kerrostalossa myyjän ovelle. Kukaan ei tullut avaamaan. Lähdin tämän jälkeen pois. Kotelostakin jäi siis kaupat tekemättä.

Harmittaa todella paljon tällainen toiminta. Tuli tehtyä täysin turha reissu. Taidan lopettaa Torin käyttämisen tämän jälkeen.
Nuo paskanaamat on syy siihen että Toria en käytä enää. Viimeisin myyntikertani: Oli sovittu nouto klo 9:30. 9:45 laitoin viestiä että onko tulossa. 10:30 vastaa että etsii pankkiautomaattia. Meni estoon kyseinen käyttäjä ja lähti kaikki ilmoitukset Torista vittuun samantien ja takaisin en mene. Facebookin kirppikset samaa sarjaa.
 
Tori ostajat yleensä vetäytyvät jos et vastaa suht nopeasti (tunnissa) viesteihin. Ehkä siirtyvät seuraavaan ilmoitukseen tai polte ehti mennä jo ohi.

70-80% ostajista/myyjistä on kuitenkin ihan ok. Joku tunnistautuminenkin löytyy nykyään auttanee vähän huijauksien kanssa mutta ei poista niitä.

Myyminen halvalla nopeimmalle vaatii myös myyjältä pelisilmää ettei tule yksi onnellinen ja useampi joita vituttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Exe
Torissa ei ole palautesysteemiä joten kaikenlainen p*rseily on aika helppoa. Samanlaisia kokemuksia on itsellänikin kuten aiemmilla kommentoijilla eli noutoja on sovittu mutta ei saavuttu paikalle eikä ilmoitettu mitään syytä miksei. Sama tilanne toki myös lunastamattomissa postiennakoissa, eipä kukaan ole viitsinyt selittää miksi ei lunastanut. Vuosiin en toki olekaan lähettänyt postiennakolla ellei ainakin niitä ensimmäisiä (ja tietenkin toivottavasti viimeisiä) postikuluja ole maksettu ensin. Torissa on ollut muutama tapaus ettei ostaja ole selvittänyt etukäteen mitä edes on ostamassa vaikka mallinumerot ja tiedot on ilmoitettu, sen jälkeen ollaan oltu sitä mieltä että kaupat pitäisi perua kun on huomattu ettei tavara sovikaan ostajan käyttöön. Huuto.netissäkin näin on käynyt mutta ostajat ovat myöntäneet että virhe tuli tehtyä siellä päässä.

Kaikesta huolimatta Torissa tulee ilmoiteltua mutta sillä asenteella että kaikenmoista hiihtäjää siellä liikkuu. Ostaa en kyllä itse tohdi juurikaan koska ei ole palautejärjestelmää, enemmän on tullut osteltua eBaystä ihan yksityisiltäkin myyjiltä kuin Torista koska Money Back Guarantee on aika vahva suoja, ehkä liiankin monen myyjän mielestä.
 
Torissa ja muissa kauppapaikoissa pyörii myös erilaisia vedättäjiä. Esimerkiksi myynnissä on tuote X hintapyynnillä 100 rahaa. Sitten ottaa yhteyttä siihen myyjän ja sopii sen ostavansa hintapyynnöllä ja noutavansa parin tunnin sisällä, niin kohta soi puhelin ja myyjä kertoo miten joku tarjosikin siitä 110 rahaa ja pitäisi saada vähintään sama siitä.

Selvää ainakin itsellä on, että se kaupanteko loppuu kyllä sillä hetkellä omalta osaltani siihen ja kyseisen myyjän kanssa loppuu kyllä kaikenlainen kaupankäynti.

Itse olen joskus ollut myymässä jotain ja sovittu kaupat hintapyynnillä ja nouto pian, niin sen jälkeen on turha muiden ostajien sitä yrittää saada korkeammalla hinnalla ostettua. Voihan niiltä toki yhteystiedot ottaa siltä varalta, että se alkuperäinen sovittu kauppa peruuntuukin.

Jos joku on antamassa jotain ilmaiseksi pois, niin sitä virhettä ei kannata todellakaan tehdä Torissa, Facebookin palstoilla tai missään muuallakaan kauppapaikoilla, kun se kerää kaikenlaiset kylähullut ja mielenterveystapaukset ottamaan yhteyttä. Hölmöimmät tapaukset ehdottaa, että voisiko sen vaikka huonekalun tuoda samaan nollan euron hintaan tänne 150 kilometrin päähän. Tai sitten sovitaan että noudetaan tavara tällä tai ensi viikolla arkipäivänä kello 17 jälkeen minä päivänä tahansa kun sitä ennen ei ole kotona vaan töissä. Sitten yllättäen puhelin soi kello 12 joku päivä ja hakija kertoo olevansa nyt täällä oven takana ja sitten vetää pulttia kun sanoo että on töissä arkisin siihen aikaan kuten kertoi ja nouto onnistuu vain kello 17 jälkeen kun on kotona kuten aikaisemmin kertoi jo. En tiedä miten lie noita vauvana ravisteltu tai tiputettu lattialle, kun järjenjuoksu jäänyt sinne leikki-ikäisen tasolle.
 
Jos itse sovin myyjänä kaupat, niin pidän sovitusta kiinni ja ilmoitan muille halukkaille, että kiitos ja voin ilmoitella, jos kaupat eivät jostain syystä toteudukaan - riippumatta siitä tarjoavatko enemmän (esim. pyyntihinnan) tai saman, minkä ostaja, jonka kanssa kaupat on jo sovittu.

Joskus myyjä on hyväksynyt tarjoukseni sanoen, että "jos sitä ennen ei joku täyttä hintaa maksa". Tämä mielestäni ihan ok, jos itse pääsisi hakemaan tuotetta viiveellä. Toki tietysti myyjältä olisi asiallista ilmoittaa, jos tuote sitten ehtii mennä kaupaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tänää juuri tälläinen ihanuus. Sovttiin että hakee tavaran 12.00 aikaan samalla kun ajaa paikkakunnan ohi. Tämän takia osittain jäin etähommiin. No 12.30 aloin kyselemään tilannetta niin kuittasi vain että ostikin jo muualta jo halvemmalla...

Tää on tätä tori kauppaa, mutta jos kaupat sopii niin täytyis sitä selkärankaa olla että pitää kaupoista kiinni, tai ilmottaisi vähintää prkl jos peruukin kaupat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 490
Viestejä
4 497 987
Jäsenet
74 214
Uusin jäsen
Fd3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom