Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli schaißtedillä homma pelaa
Oispa kiva tietää mistä oikeasti on kyse, jokin API lähettelee liikaa tietoja vai mitä... Ei nää usein sen kummempia ole valitettavasti.Poikkeuksellista tietoteknistä osaamista omaava taho on pystynyt käyttämään haavoittuvuutta poikkeukselliseen tarkoitukseen.
Laitoin vanhan puhelimen toriin muutamalla kympillä myyntiin. Aluksi ilmoitus hyväksyttiin mutta muutaman tunnin päästä poistettiin, yritin laittaa monta kertaa uudestaan ja aina hylättiin. Kysyin tuesta että miksi hylätään niin vastaus oli että koska on kyse suositusta kategoriasta niin pitäis esittää heille kuitti, muutaman kympin puhelimesta pitäis jotain kuittia esittää![]()
Sieltä tulee aivan jäätävä määrä renkaanpotkijasoittajia joilla ei ole mitään aikomusta ostaa tuotetta, kunhan tinkivät. Itse en ole juttukavereita torista hakemassa. Numeron annan (jos tarpeen) kun kaupat on sovittu ja tällöin ostaja voi soittaa kun pihalla, tai myyjä voi laittaa numeron postia varten.Voisiko joku ihan selittää mikä ongelma on jos myynti ilmoituksessa on puhelinnumero.
Ei ole kuin muutama vuosi aikaa jos myynti ilmoituksesta puuttui numero, oli heti että se on joko varastettu tai myyjä on epärehellinen.
Nyt se onki kääntyny ihan toisinpäin.
Sieltä tulee aivan jäätävä määrä renkaanpotkijasoittajia joilla ei ole mitään aikomusta ostaa tuotetta, kunhan tinkivät. Itse en ole juttukavereita torista hakemassa. Numeron annan (jos tarpeen) kun kaupat on sovittu ja tällöin ostaja voi soittaa kun pihalla, tai myyjä voi laittaa numeron postia varten.
Tai sitten juuri noita hoonosoomi, joiden kanssa kaupat ei yleensä onnistu kun olettavat että toimitan jonkun kahden euron krääsän 100km päähän heidän kotiovelle ilmaiseksi.
No ne voi jättää huomiotta, ja eivät syö aikaa. Työsuhdepuhelimeen en oikein voi vastaamattakaan jättää, varsinkaan työaikana.Tuleehan näitä yhtälailla Torin viesteihen ilmankin puhelinnumeroa, kunhan vaan sentään jäävät itse sivun sisälle.
Joo, myynti-ilmoitus puhelimesta, hinta on edullinen. Laitoin viestiä että ostan, koska voin noutaa ja maksan pyyntihinnan. Myyjä lukee viestini, kolme kappaletta. Ei vastaa yhteenkään, on kuitannut ne kuitenkin luetuksi ja puhelin edelleen myynnissä. En ymmärrä.
Laitoin estoon ja poistoon kyseisen myyjän.Ihan normaalia Tori kaupankäyntiä.
Noin käy helposti jos on liikkeessä ja haluaa lukea viestejä samalla, mutta ei ehdi vastaamaan. Tästä syystä olen lakannut kokonaan avaamasta viestejä ennen kuin voin varata aikaa vastaamiseen.Joo, myynti-ilmoitus puhelimesta, hinta on edullinen. Laitoin viestiä että ostan, koska voin noutaa ja maksan pyyntihinnan. Myyjä lukee viestini, kolme kappaletta. Ei vastaa yhteenkään, on kuitannut ne kuitenkin luetuksi ja puhelin edelleen myynnissä. En ymmärrä.
Minulla on päivässä n. vartin verran sellaista vapaata aikaa, kun voin vastata ja keskustella puhelimessa. Ja se ei ole mikään määrätty aika, vaan sattumanvaraisia hetkiä siellä täällä. Tällöin vastaan mieluummin viesteihin silloin kun itselle sopii. Tekstarit olisi ok, mutta puhelut on liian intrusiivisia.Voisiko joku ihan selittää mikä ongelma on jos myynti ilmoituksessa on puhelinnumero.
Ei ole kuin muutama vuosi aikaa jos myynti ilmoituksesta puuttui numero, oli heti että se on joko varastettu tai myyjä on epärehellinen.
Olis ihan aiheellista laittaa tonne tai muulle sivustolle sähköinen tunnistautuminen, tarjoukset ja kaupat ihan transaktioina jne. Vois vaikka käyttääkin joskus.
Tunnistautumisessa idea on tietysti, että huijarien ja perseilijöiden toiminnan estäminen kun uusia tilejä ei saa luotua ja aiempi on blokattu/palautteet huonoja.Avaatko vähän enemmän mitä etua sähköisellä tunnistuksella saadaan vaikkapa torin tyyppisellä alustalla? Ja mitä tarkoitat tuolla "tarjoukset/kaupat transaktioina"?
Kai ilmoitit tuosta torin ylläpidolle?Kaiken luulin Torissa jo nähneeni mutta niin vain sai yllättyä taas
Joku jantteri lähesty chätin kautta ostoaikeissa postin kautta, kyseli takuut kuitit yms peruskaurat. Sittekkö ilmotin että timestamp kuvat onnistuu vasta parin päivän päästä, niin alkoi huijariksi syyttelemään ja hetken päästä pyysi alkamaan huijariksi hänen kanssaan
Edit. Ilmeisemmin Tori tilin ikä on kiinnostuksen kohteena. Kuinkahan iso onnistumisprosentti on värväyksillä![]()
Tottakai. Tori nakkas siltä tunnuksen kiini, nii tuli toisella tunnuksela kans huutelemaan. Seki meni kohta kiinni eikä sen jälkeen kuulunut.Kai ilmoitit tuosta torin ylläpidolle?
Voisiko joku ihan selittää mikä ongelma on jos myynti ilmoituksessa on puhelinnumero.
Olisko ihan sen takia että 98% ihmisistä ei tiedä, mikä on Googlen kuvahaku.Lisäksi ihmettelen miksei torin porukka käytä kuvahakua? Omia ilmoituksia on vaikeutettu ties kuinka montakertaa vaikka olen rekisteröitynyt vuosikausia sitten. Sitten tällänen uusi käyttäjä missä kuumaperuna myynnissä niin ei muuta kuin läpi vaan vaikka kuvahaulla löytyy...
Tämä on yksi iso syy, ehkä kannattaisi ehdottaa Torille, että ne lisää linkit automaattisesti Google kuvahakuun myynti-ilmoitusten kuvien tarkastusta varten, mutta liekkö siellä halukkuutta tuollaiseen...Olisko ihan sen takia että 98% ihmisistä ei tiedä, mikä on Googlen kuvahaku.
Kaiken luulin Torissa jo nähneeni mutta niin vain sai yllättyä taas
Joku jantteri lähesty chätin kautta ostoaikeissa postin kautta, kyseli takuut kuitit yms peruskaurat. Sittekkö ilmotin että timestamp kuvat onnistuu vasta parin päivän päästä, niin alkoi huijariksi syyttelemään ja hetken päästä pyysi alkamaan huijariksi hänen kanssaan
Edit. Ilmeisemmin Tori tilin ikä on kiinnostuksen kohteena. Kuinkahan iso onnistumisprosentti on värväyksillä![]()
Äkkiseltään voisi kuvitella, että tuollaiset tapaukset jossa kuvat eivät vastaa myytävää tuotetta, olisi petoksen yrityksiä ja näin ollen rikosilmoitusasioita. Vaikkakin Tori tai joku muu markkinapaikka ei vastaa myyjän antamien tietojen paikkaansapitävyydestä sujuvasti niin joku systeemi tulisi laittaa paikoilleen. Onneksi ainakin poistavat ilmoitukset nopeasti kun niistä vinkkaa ylläpitoon.
Lisäksi ihmettelen miksei torin porukka käytä kuvahakua? Omia ilmoituksia on vaikeutettu ties kuinka montakertaa vaikka olen rekisteröitynyt vuosikausia sitten. Sitten tällänen uusi käyttäjä missä kuumaperuna myynnissä niin ei muuta kuin läpi vaan vaikka kuvahaulla löytyy...
Juu, mutta kaikki muutokset tähän asti nostaneet kaupanteon kynnystä. Alkuun tuli toriviestit, ettei voinut vastata sähköpostilla toisen yhteydenottoon, vaan piti toriin mennä vastaamaan. Sitten sen jälkeen sähköpostista ei enään pystynyt lukemaan saapuneita toriviestejä, vaan ne pitää käydä torissa lukemassa.Tori on tuollainen matalan kynnyksen kauppapaikka
Eiköhän näissäkin "korjauksissa" ole ollut tarkoituksena vaan tuoda sivulle enemmän latauksia.Juu, mutta kaikki muutokset tähän asti nostaneet kaupanteon kynnystä. Alkuun tuli toriviestit, ettei voinut vastata sähköpostilla toisen yhteydenottoon, vaan piti toriin mennä vastaamaan. Sitten sen jälkeen sähköpostista ei enään pystynyt lukemaan saapuneita toriviestejä, vaan ne pitää käydä torissa lukemassa.
Joten minkähän toimivan asian tori seuraavaksi meinaa rikkoa?
Kuva A ja B (kaksi ensimmäistä) ovat ne joihin törmäsin Torissa, C on tämän sankarin antama kuva.
Kuva lienee alun perin täältä Redditistä (videosta): r/ASUS - Is this coil whine acceptable on the RTX 3070 Dual OC?
Lisäksi voin liittää tähän myös "kuitin", joka näyttää Proshopin pdf-kuitilta, mutta eroaa hieman fonteiltaan ja stilisoinniltaan aidosta Proshop kuitista.
Kait operaattorit tarkistaa luottotiedot ennen kuin myyvät osamaksulla?Nistit ottaa osamaksupuhelimia operaattoreilta omiin nimiinsä ja rahan sijaan kuittaavat velkojaan niillä. Velkojat sitten realisoivat puhelimia käteiseksi.
Puhelimen omistusoikeus siirtyy nykyään heti operaattorilta ostajalle vaikka ei olisi pennin jeniä operaattori saanut (ja tuskin tulee saamaan). Aika yleistä meininkiä torissa.
Ehtiihän noita jonkun verran tilailemaan ennen laskujen kasaantumista. Ja pahimmathan tilaa sitten myös toisten nimiin, kun ovat saaneet tiedot jostain huijattua.Kait operaattorit tarkistaa luottotiedot ennen kuin myyvät osamaksulla?
Ehtiihän noita jonkun verran tilailemaan ennen laskujen kasaantumista. Ja pahimmathan tilaa sitten myös toisten nimiin, kun ovat saaneet tiedot jostain huijattua.
Paljon paremman hinnan menetetyistä luottotiedoista saa ottamalla parin tonnin pikavippejä.Aina tulee uusia sukupolvia joilla luottotiedot on suoraa käypää valuuttaa. Eiköhän tää ole osalla ihan järjestelmällistä bisnestä.
Paljon paremman hinnan menetetyistä luottotiedoista saa ottamalla parin tonnin pikavippejä.
Löysin tarvitsemani tuotteen edukkaasti, hintana tasan 20€. Eikun kyselyä että mihin hintaan postittaisit. Vastauksena:
"Näistä on toisen kanssa kaupankäynti pikkasen kesken. Ilmoittelen jos peruuntuu."
Mitähän ihmettä tuossakin hierotaan. Totesin että ei tarvitse vaivautua ilmoittamaan.
Tästä olen huuto.netissä juuri tykännyt että mitään ei tartte alkaa hieromaan ja nysväämään vaan tuote on joko vapaa tai myyty. Jos ostaja ei sitten jostain syystä tuotetta lunasta (omalle kohdalle käynyt todella harvoin) niin se ei ole kuin pari klikkausta ja se on takaisin myynnissä.Rofl.
Mites sun mielestä olis pitänyt hoitaa?
Aika epäkohteliaasti vastasit. Ymmärrän, että harmittaa kun ei saanutkaan tuotetta, mutta turha sitä myyjään purkaa kun sentään vastasi!
Jos ei olisi vastannut mitään niin itkettäisiin kun ei vastata mitään. Itse kun myynyt jotain haluttua tuotetta mihin paljon kyselyjä niin useampikin kuin yksi on kiitellyt kun kuitenkin vastasin vaikka tuote mennyt jo. Jonkun ps5 tai näyttiksen pistät sinne niin se on kymmenen kyselyä pariin tuntiin tai enemmän. Ite ainakin mielelläni otan vastaan tiedon, että meni jo vs. radiohiljaisuus.
Jos joku tulossa hakemaan vaikka huomenna, ylihuomenna tjsp. En minä ainakaan ilmoitusta poista ennenkuin se on haettu. Ja jos ei ole mikään kuumaperuna mihin tulee paljon viestejä niin tuskin vaivaudun editoimaan edes ilmoitusta. Ja torilla voi vielä kestää monta tuntia ennenkuin ilmoitus muokataan.
Tai kuten itse myin perjantaina yhden koneen ja ostaja ilmoitti, että maksaa viikonloppuna. Mulle ihan fine, mutta en mä sitä myydyksi merkkaa vielä.
Tästä olen huuto.netissä juuri tykännyt että mitään ei tartte alkaa hieromaan ja nysväämään vaan tuote on joko vapaa tai myyty. Jos ostaja ei sitten jostain syystä tuotetta lunasta (omalle kohdalle käynyt todella harvoin) niin se ei ole kuin pari klikkausta ja se on takaisin myynnissä.
Samoin se että ostajan ei tartte turhaan alkaa kyselemään onko tuote saatavilla.
Juuri näin. Seuraava kysely vastaavasta tuotteesta:Tästä olen huuto.netissä juuri tykännyt että mitään ei tartte alkaa hieromaan ja nysväämään vaan tuote on joko vapaa tai myyty. Jos ostaja ei sitten jostain syystä tuotetta lunasta (omalle kohdalle käynyt todella harvoin) niin se ei ole kuin pari klikkausta ja se on takaisin myynnissä.
Samoin se että ostajan ei tartte turhaan alkaa kyselemään onko tuote saatavilla.
Täällähä on hyvä jatkaa.
Perjantaina torista ostin näyttiksen. Myyjän mukaan vei peruspostiin klo 17:00 paikkeilla (tekstiviestien perusteella). Kyselin myöhemmin lähetystunnusta, mutta kuulemma heitti kuitin roskiin. Mulle ei oo tullut mitää merkintää omapostiin eikä muutakaan ilmoitusta, eli joko hän ei antanut puhelinnumeroa tai se on kirjattu väärin. Myyjä kuulemma kävi kyselemässä paikan päältä oisko hän saanut sitä lähetystunnusta uudelleen poimittua mutta kuulemma ei onnistunut jostain syystä. Hän sitten mainitsi että kun se pyörähtää lajittelukeskuksen kautta niin hänelle pitäisi tulla ilmoitus lähetystunnuksesta, eipä vissiin ole tullut. Soitin postin aspaan ja he eivät saaneet mun tiedoilla lisätietoja. Kuulemma myyjä soitti sinne myös ja hän kertoi että siellä on merkintä lähettäjästä mutta ei tarkempaa tietoa. Kuulemma postissa selvittävät tätä ja ovat yhteydessä tämän paketin tiimoilta häneen. Olemme siis jutustelleet puhelimessa. Soitin myös tuohon toimipisteelle johon sen paketin pitäisi olla tulossa (kuulemma mun osoitteen lähin r-kioski se oli), mutta siellä ei vielä pystytty auttamaan, ei ainakaan nyt löytynyt mun nimellä pakettia. Keskiviikkoon mennessä pitäisi kaiken järjen mukaan paketti saapua. Toki tässä on jo aika paljon tapahtunut vasta parissa arkipäivässä, mutta jos 260€ makselen osasta niin ei ole liikaa pyydetty, että olisi jotain mistä seurata pakettia. Tai sitten yksinkertaisesti myyjä vain vedättää mua. Joka tapauksessa jos ei huomisiltaan mennessä ole tullut mitään järkevää tai loogista päivitystä niin teen suoraa rikosilmoituksen. Onpaha myyjän nimi, osoite ja puhelinnumero (on myös kuva itse tuotteesta ja paperilla tiedot). Puhelinkeskustelussa tuli ilmi, että 3-4kk sitten oli hukkunut prosessori postissa ja sai 25€ korvauksita 300€ tuotteesta. Olisi tästä luullu oppivan jotain.
Tänään erehdyin ostamaan toisen näytönohjaimen torista, tosin hieman vastahakoisesti maksaen, luottaen toki ihmiseen. Tässäkin on myyjän kaikki yhteystiedot tuotekuvineen päivineen. Saa nähdä lähteekö tulemaan.
Joka tapauksessa sen verran rahaa liikkeellä että jos nyt molemmat tulee perille, niin taitaa tuo Torin kautta ostelu loppua, sen verran säätämistä ollut. Jos ei tule perille niin vastauksen nyt suoriltaan tietää. Aikaisemmin yksi (ei yllätä, torista ostettu) toinenkin paketti oli hukassa, koska myyjä ei vaivautunut ilmeisesti laittamaan tarpeeksi tietoja pakettiin ja se oli jäänyt pyörimään jonnekin, tuli sentään perille lopulta selvityksien kautta. Tästä sentään oli lähetystunnus.
Lisää raporttia myöhemmin, ja jos molemmat tai jompikumpi fuulaa niin tiedänpähä laittaa sitte heidän tietoja jakoon esim tänne että minimoidaan vahingot eteenpäin.
E: Ja ihan "normi" hinnoilla nuo tuotteet oli eli ei mitään onnenonkimista.
Torista saa ostettua oikein kätevästi, jos ei ole hyväuskoinen tai ahne, ja sen myötä ei lankea uskomaan vastapuolen juttuja. Näitä tarinoita lukiessa jaksan ihmetellä sitä, että eikö itsesuojeluvaistoa ole porukalla ollenkaan. Eihän kukaan herrajumala lätki satoja euroja menemään ennakkoon täysin tuntemattomille tyypeille suullisella lupauksella lähetyksestä. Eihän?
Näitä "uskottavia" selittelijöitä on kauppapaikat pullollaan.
Isoja otoksia varten on keksitty postiennakko, johon molemmille hyväksyttävään menettelyyn löytyy Toristakin ohje (Ennakkomaksuna ainoastaan postiennakon hinta joko kokonaan tai puoliksi). Tuokaan ei kokonaan suojaa, kun tuotetta ei saa enää ennen maksua tarkastettua, mutta ainakin on todiste siitä, että "jotain" on lähetetty.
Jos tuntuu vähänkään siltä, että myyjä vänkää kaupan ehtojen kanssa mihinkään suuntaan tai tulee vähänkään selittelyn makua, tuote jätetään silloin ostamatta.
Isoja otoksia varten on keksitty postiennakko, johon molemmille hyväksyttävään menettelyyn löytyy Toristakin ohje (Ennakkomaksuna ainoastaan postiennakon hinta joko kokonaan tai puoliksi). Tuokaan ei kokonaan suojaa, kun tuotetta ei saa enää ennen maksua tarkastettua, mutta ainakin on todiste siitä, että "jotain" on lähetetty.