Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
373
Tämmönen tuli Torissa vastaan, Hetua selvästikkin vain kalastelee. Kyseessä yli 1000e tuote, mobilepayllähän nuin isoa summaa ei voi edes maksaa. Mitään ei tietenkään enään vastannu ko en hetua antanu
 

Liitteet

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 281
Tämmönen tuli Torissa vastaan, Hetua selvästikkin vain kalastelee. Kyseessä yli 1000e tuote, mobilepayllähän nuin isoa summaa ei voi edes maksaa. Mitään ei tietenkään enään vastannu ko en hetua antanu
Pyydä häneltä hetu ensin. Siirrollahan kyllä onnistuu useampi kilo. Voi olla oikeallakin asialla. Itsekki nyt vasta tän myötä hokasin, että tonni/vrk on mobilepayssa raja.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 281
Kokeillaan :asif:

Eipä yllättäen lämmennyt "Nähty" :interested:
En kyllä edelleenkää ymmärrä, miksi vain hetua kalastelis. Ei sillä, että sitä pitäiskään antaa, vaikka ei mikää iso salaisuus olekkaan. Millaista huijausta tässä oltais tekemässä? Antaako esim. Klarna ostaa hetulla laskulle ihan mihin tahansa osoitteeseen?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 715
En kyllä edelleenkää ymmärrä, miksi vain hetua kalastelis. Ei sillä, että sitä pitäiskään antaa, vaikka ei mikää iso salaisuus olekkaan. Millaista huijausta tässä oltais tekemässä? Antaako esim. Klarna ostaa hetulla laskulle ihan mihin tahansa osoitteeseen?
Joskus vaajaa 10v sitten Klarnalla onnistu tilaamaan ilman hetuakin toisen laskuun, jos sillä oli tili klarnassa jo ennestään.
Sain ite nimittäin tietää vasta maksumuistuksesta, että joku älykääpiö oli tilanu mun nimissä kamaa klarnalla...
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
27
Samalla myyjällä näytti olevan muitakin tiukkaan hintaan hinnoiteltuja helmiä myytävänä:
Vaikuttaa papalta joka on kääntänyt markkahinnat suoraan euroiksi :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Tämmöinen Torin ilmoitus tuli vastaan kun ihan muuta etsin:


RF-modulaattori siis digiboksille. Hinta vaatimattomat 150 euroa. Liekkö kyseessä joku keräilykappale kun sama aparaattia myydään uutenakin edelleen 20 euron hintaan muualla?

Samalla myyjällä näytti olevan muitakin tiukkaan hintaan hinnoiteltuja helmiä myytävänä:

Juu, vista business pyötäkonettakin hänellä tarjolla sopivaan hintaan ;)
Pöytä tietokone ja näyttö, Pori

Edit. Kas kun hänen jo viime vuoden puolella myyntiin laitetut kengät, modeemit ja nokian 630-635 suojakuoret yms eivät ole vieläkään menneet kaupaksi :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
373
En kyllä edelleenkää ymmärrä, miksi vain hetua kalastelis. Ei sillä, että sitä pitäiskään antaa, vaikka ei mikää iso salaisuus olekkaan. Millaista huijausta tässä oltais tekemässä? Antaako esim. Klarna ostaa hetulla laskulle ihan mihin tahansa osoitteeseen?
Jaa-a, ei kyllä hajuakaan minkälainen sceme näissä on, sillä tänne postasin asiasta. Jos tulee toistekki nii feikki hetulla vois mennä mukana :whistling:

Klarnala ei toisen hetulla kovin kallista taija saaha kun kyselee pankkitunnuksila varmistusta. Toisen nimiin saa kyllä ostettua omalla hetulla+pankkitunnuksila, tästähän joku lööppi oli pari kk takaperin

Edit. Maksunvälittäjä Klarnan tietosuoja retuperällä – Suomen viranomaisilla vain vähän mahdollisuuksia puuttua ongelmaan
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
Tuli taas yks helmi vastaan torissa:

Kehotin vain itse myymään noi ja palaamaan sit asiaan käteisen kanssa :D edit: Liekö tässä kyseessä joku vaihtamis-meininki, mitä telkusta katottu? Vai oikeasti vain ajatteli, että kyllä mä näillä ~tonnin laitteen saan.
Mulle tuli täysin sama viesti pleikkarin myynti-ilmoon
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Jahas tori on kehitellyt nyt ilmeisesti tuotespämmi-integraation intersportille ja budgetsportille.

Tästä se alamäki sitten alkaa lopullisesti.
Miten tuo ilmenee? Ei oo meinaan tullut vastaan itellä.

Vai onko tässä nyt vaan kyse noista yritysilmoituksista mitä on ollut jo vuosia, ja mitkä saa hausta helposti filtteröityä pois kun vaan klikkaa tuloksista että näytetään vain yksityisten myyjien ilmoitukset? Samalla tapaahan tuolla siis on muidenkin firmojen ilmoituksia...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 834
Juu, vista business pyötäkonettakin hänellä tarjolla sopivaan hintaan ;)
Pöytä tietokone ja näyttö, Pori

Edit. Kas kun hänen jo viime vuoden puolella myyntiin laitetut kengät, modeemit ja nokian 630-635 suojakuoret yms eivät ole vieläkään menneet kaupaksi :D
Ehkä paremmin menisi kyseinen tietokone kaupaksi kun kirjoittaisi jo ilmoituksen otsikkoon, että kyseessä on tehokas pelikone?

Oikeasti eihän tuollaisella DELL OptiPlex 745 koneella Intel Pentium-D prosessorilla todellakaan ole oikein mitään arvoa vaikka hintapyynti on 150 euroa. Lähinnä tuollainen kone voisi sopia jollekkin 5-8-vuotiaalle lapselle leikkikaluksi ja tietokoneen käytön opetteluun. Siinä ja siinä että kehtaisiko moisesta pyytää 15 euroa.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Palvelun [Huut Turva] käyttöehdotkin yllättäen ovat pitkät ja vaikeaselkoiset mutta pääpointti taitaa olla se että huuto.net (ja sen omistaja e-price) ei vastaa mistään muusta kuin sen 4,9% käärimisestä omaan taskuun.
Varmistin vielä tuolta Huuto.netin asiakaspalvelusta, että homma tosiaan menee niin, että jos myyn 2000 euron näytönohjaimen Huuto Turva statuksella, niin ensin maksan siitä välityspalkkiota 98 euroa Huuto.netille. Sitten jos osuu ostajaksi huijari, joka väittää minun postittaneen hänelle pelkän tiiliskiven, niin kyseessä on sana sanaa vastaan tilanne ja tässä tapauksessa Huuto.net palauttaa koko kauppasumman ostajalle ja minulta jää rahat saamatta.

Voi kyllä kuulemma tehdä asiasta rikosilmoituksen, mutta ensin se tutkintapyyntö makaa vuoden siellä poliisilaitoksella ja sen jälkeen he tulevat samaan tulokseen, että sana sanaan vastaan ja minä myyjänä olen 2000 euroa köyhempi.

Eihän tuossa ole mitään järkeä myyjän kannalta, koska tässä käytännössä riski siirretään vaan ostajalta myyjälle. Toki ymmärrän, että jotain harvinaista ja kallista tuotetta voi olla helpompi myydä tuon Huuto Turvan kautta, mutta en minä silti uskaltaisi ottaa sitä riskiä, että käytännössä ensin postitan tuotteen ostajalle ja vasta sitten saan rahat, jos saan.

Mikäli myyn tuotteen ilman Huuto Turvaa, niin minun ei tarvitse maksaa 4,9 prosentin välityspalkkiota ja voin postittaa tuotteen vasta sen jälkeen, kun rahat näkyvät tilillä. Mieluummin myisin 2000 euron tuotteen vaikka sillä 1900 eurolla, kuin myisin sen Huuto Turvana ja samalla ottaisin todella ison riskin, että menetän koko summan.

Ehkä tälle joku käyttäjäryhmä löytyy, mutta itse en kyllä tuota uskaltaisi käyttää.
 

erkkiliikanen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2021
Viestejä
108
Varmistin vielä tuolta Huuto.netin asiakaspalvelusta, että homma tosiaan menee niin, että jos myyn 2000 euron näytönohjaimen Huuto Turva statuksella, niin ensin maksan siitä välityspalkkiota 98 euroa Huuto.netille. Sitten jos osuu ostajaksi huijari, joka väittää minun postittaneen hänelle pelkän tiiliskiven, niin kyseessä on sana sanaa vastaan tilanne ja tässä tapauksessa Huuto.net palauttaa koko kauppasumman ostajalle ja minulta jää rahat saamatta.

Voi kyllä kuulemma tehdä asiasta rikosilmoituksen, mutta ensin se tutkintapyyntö makaa vuoden siellä poliisilaitoksella ja sen jälkeen he tulevat samaan tulokseen, että sana sanaan vastaan ja minä myyjänä olen 2000 euroa köyhempi.

Eihän tuossa ole mitään järkeä myyjän kannalta, koska tässä käytännössä riski siirretään vaan ostajalta myyjälle. Toki ymmärrän, että jotain harvinaista ja kallista tuotetta voi olla helpompi myydä tuon Huuto Turvan kautta, mutta en minä silti uskaltaisi ottaa sitä riskiä, että käytännössä ensin postitan tuotteen ostajalle ja vasta sitten saan rahat, jos saan.

Mikäli myyn tuotteen ilman Huuto Turvaa, niin minun ei tarvitse maksaa 4,9 prosentin välityspalkkiota ja voin postittaa tuotteen vasta sen jälkeen, kun rahat näkyvät tilillä. Mieluummin myisin 2000 euron tuotteen vaikka sillä 1900 eurolla, kuin myisin sen Huuto Turvana ja samalla ottaisin todella ison riskin, että menetän koko summan.

Ehkä tälle joku käyttäjäryhmä löytyy, mutta itse en kyllä tuota uskaltaisi käyttää.
Ihan järjetöntä myyjälle siis. Maksat välityspalkkion siitä että saat rahat myöhemmin tilillesi (jos saat). :lol:
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
464
Laitellaan oma tori möhläys tähän kaikille myyjille muistutuksena et ei kannata luopua tavarasta ennen kun rahat on saatu :lol: Satoja kauppoja tehneenä torissa, myyden ja ostaen postilla jopa bitcoineilla yms. Ja en oo joutunu ihmeen kaupalla kusetetuks niin nyt kävi sit myyjänä. Peliläppäriä osti henkilö joka väitti ostavan koneen lapselleen lahjaksi ja voisi maksaa tilisiirrolla kun ei käytä mobilepay yms. Sovelluksia. No kaikki tiedot oikein siirrossa ja kuvat siirrosta, koneen luovutin ja siihen se sit jäikin:D Rikosilmotus tehty kyseisestä "isästä", läppäriä saati rahoja tulee koskaan enää nähtyä. Paljon ois voinu tehä toisin ja pyytää vaikka käteistä mut eipä enää mitään mahda, tulipahan opittua :rofl:
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Joskus "ennenmuinoin" olen itseki lähettänyt ja mulle on lähetetty tavaraa verkkopankin kuittia vastaan, mutta taitaa nykyään olla sen verran näppäriä osa noista puliveivareista väärentämään kuitteja ettei enää kyllä tule tehtyä itse. Semminkin kun suurin osa tilisiirroistakin tulee nykyään perille tunneissa toisistakin pankeista ja oman pankin sisällä reaaliajassa niin odotusajat on nykyään paljon lyhyempiä kuin silloin ennen kun tilisiirtoa toisesta pankista saattoi joutua odottamaan pari pankkipäivää.

MobilePay on kieltämättä kova sana näissä hommissa niin etäkaupassa kuin paikan päällä tapahtuvassa ostamisessa/myynnissä. Ei tarvitse kanniskella käteistä mukana ja maksu menee perille myyjälle per heti niin kaupat sujuu todella sukkelasti.

Edit: piti vielä laittaa että toivottavasti saat omasi takaisin poliisin avulla!
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 219
Ei tarvitse kuin antaa yksi rivi koodia selaimen Developer konsolissa, jonka jälkeen voit editoida näkyvää sivua kuin tekstieditorissa, joten ei kannata luottaa mihinkään kuvankaappauksiin enää verkkopankeista sun muista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Laitellaan oma tori möhläys tähän kaikille myyjille muistutuksena et ei kannata luopua tavarasta ennen kun rahat on saatu :lol: Satoja kauppoja tehneenä torissa, myyden ja ostaen postilla jopa bitcoineilla yms. Ja en oo joutunu ihmeen kaupalla kusetetuks niin nyt kävi sit myyjänä. Peliläppäriä osti henkilö joka väitti ostavan koneen lapselleen lahjaksi ja voisi maksaa tilisiirrolla kun ei käytä mobilepay yms. Sovelluksia. No kaikki tiedot oikein siirrossa ja kuvat siirrosta, koneen luovutin ja siihen se sit jäikin:D Rikosilmotus tehty kyseisestä "isästä", läppäriä saati rahoja tulee koskaan enää nähtyä. Paljon ois voinu tehä toisin ja pyytää vaikka käteistä mut eipä enää mitään mahda, tulipahan opittua :rofl:
Itellä kävi vähän aikaa sitten samoin Torissa, tosin en myyjänä postittanut tuotetta. Ostaja sanoi että tilisiirrolla maksaa. Odottelin pari päivää, ei rahoja näkynyt. Sieltä tuli selitykset ja että voikin maksaa mobilepaylla, mutta ei sitäkään kautta rahoja näkynyt. Sen jälkeen ostaja pisti radiohiljaisuuden päälle.

Pakkasin kaikki valmiiksi postitusta varten ja ihan turhaan. Eipä kannata pakata ennen kuin rahat näkyvät tilillä.
 

erkkiliikanen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2021
Viestejä
108
Ei tarvitse kuin antaa yksi rivi koodia selaimen Developer konsolissa, jonka jälkeen voit editoida näkyvää sivua kuin tekstieditorissa, joten ei kannata luottaa mihinkään kuvankaappauksiin enää verkkopankeista sun muista.
Jep. Ennen kuin rahat näkyy tilillä, niin ei kannata lähetellä mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 442
Laitellaan oma tori möhläys tähän kaikille myyjille muistutuksena et ei kannata luopua tavarasta ennen kun rahat on saatu :lol: Satoja kauppoja tehneenä torissa, myyden ja ostaen postilla jopa bitcoineilla yms. Ja en oo joutunu ihmeen kaupalla kusetetuks niin nyt kävi sit myyjänä. Peliläppäriä osti henkilö joka väitti ostavan koneen lapselleen lahjaksi ja voisi maksaa tilisiirrolla kun ei käytä mobilepay yms. Sovelluksia. No kaikki tiedot oikein siirrossa ja kuvat siirrosta, koneen luovutin ja siihen se sit jäikin:D Rikosilmotus tehty kyseisestä "isästä", läppäriä saati rahoja tulee koskaan enää nähtyä. Paljon ois voinu tehä toisin ja pyytää vaikka käteistä mut eipä enää mitään mahda, tulipahan opittua :rofl:
Haki tän sulta ja teki ton paikanpäällä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 442
Juuh :lol: empä tiedä vieläkään miks en loppuun asti vinkunu käteisenä sitä
Huhu. Tähän asti luottanut jos siinä "silmien alla" tekee eri pankista siirron. Mä en taas halua käteistä kun korttia käyttää joka paikassa ja talletusautomaattissa kk rajat ja pankki kyselee aina mitä rahoja...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 281
Juuh :lol: empä tiedä vieläkään miks en loppuun asti vinkunu käteisenä sitä
No on kaverilla ollu pokkaa ainaki... Toisaalla tollaisen kait pystynee jopa perumaan, ku soittaa heti omaan pankkiin ja kertoo, että nyt tuli vahingossa väärälle tilille maksettua tai jotain muuta selitystä.

edit: Jos vieläpä samalta kylältä ostaja, nii sehän tulee joku päivä prismassa tms. vastaan.. :D
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
464
No on kaverilla ollu pokkaa ainaki... Toisaalla tollaisen kait pystynee jopa perumaan, ku soittaa heti omaan pankkiin ja kertoo, että nyt tuli vahingossa väärälle tilille maksettua tai jotain muuta selitystä.

edit: Jos vieläpä samalta kylältä ostaja, nii sehän tulee joku päivä prismassa tms. vastaan.. :D
Ilmeisesti täällä tampereella kans mut ei oo vielä silmää osunu, tosin ihmisiäki iha riittämii :lol:
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
464
Huhu. Tähän asti luottanut jos siinä "silmien alla" tekee eri pankista siirron. Mä en taas halua käteistä kun korttia käyttää joka paikassa ja talletusautomaattissa kk rajat ja pankki kyselee aina mitä rahoja...
Ja vielä tää korona hässäkkäki niin kaikki suhtautuu siihenki si vähä eri tavalla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 281
Huhu. Tähän asti luottanut jos siinä "silmien alla" tekee eri pankista siirron. Mä en taas halua käteistä kun korttia käyttää joka paikassa ja talletusautomaattissa kk rajat ja pankki kyselee aina mitä rahoja...
Ei multa oo koskaan pankki kyselly mitää, ku olen automaatilla tallettanu. Mitkä rajat tossa on, ku ei oo tullu vielä vastaan? edit: joo tietty, jos kassalla käy tallettamassa, nii kysellään varmaan. Mut eipä tuu käytyä pankissa pikkuasioilla, ku sen verta aikaavievää hommaa, jos nyt edes pääsee ilman ajanvarausta.

edit2: hups, tuli turhaan kaks erillistä viestiä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 281
Nordealla 3k€/kk, mutta taitaa vaihdella.
Ok, no ei ihan noin paljon kuukaudessa talletettavaa käteistä kerry itselle kovin helpolla. Mobilepayki tulee vastaan paljon aiemmin, varsinki kertasiirroissa.
edit: automaatillaki saa jokusen noston tehdä, että saa 3ke kasaan :D Ellei sit mene sinne kassalle pankkiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 442
No on kaverilla ollu pokkaa ainaki... Toisaalla tollaisen kait pystynee jopa perumaan, ku soittaa heti omaan pankkiin ja kertoo, että nyt tuli vahingossa väärälle tilille maksettua tai jotain muuta selitystä.

edit: Jos vieläpä samalta kylältä ostaja, nii sehän tulee joku päivä prismassa tms. vastaan.. :D
Ei pysty. Kokemusta on kun maksoin vuosia sitten ipadin ja heti sen jälkeen tajusin googlettaa vasta tilinumeron mikä oli jossian huijari ketkussa. No samantien soitto pankkiin ja no can do...

Ei multa oo koskaan pankki kyselly mitää, ku olen automaatilla tallettanu. Mitkä rajat tossa on, ku ei oo tullu vielä vastaan? edit: joo tietty, jos kassalla käy tallettamassa, nii kysellään varmaan. Mut eipä tuu käytyä pankissa pikkuasioilla, ku sen verta aikaavievää hommaa, jos nyt edes pääsee ilman ajanvarausta.

edit2: hups, tuli turhaan kaks erillistä viestiä.
Multa on parikin kertaa kysellyt silloin kun sai vielä isompia summia (useampia tonneja) pistää rahaa. Nyt onkin 1k€/kk raja, että senkin puolesta ei käteistä kun saisi joka kk pistellä euroja koneeseen.

Ja vielä tää korona hässäkkäki niin kaikki suhtautuu siihenki si vähä eri tavalla.
Mulla on sunnuntaina tulossa yksi noutaja ja viestittelystä päätellen haluaisi maksaa tilisiirrolla paikanpäällä ja kysellyt kovin onko ok. Pitää nyt tähdentää vielä, että on ok kunhan se näkyy myös mulla samantien, että käyttää jotain pivoa tai siirtoa tai vastaavaa. Ettei vaan käy samalla tavalla :|
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 281
Ei pysty. Kokemusta on kun maksoin vuosia sitten ipadin ja heti sen jälkeen tajusin googlettaa vasta tilinumeron mikä oli jossian huijari ketkussa. No samantien soitto pankkiin ja no can do...
Oliko siis eri pankki kyseessä? edit: googlettelin, ei näemmä ole mahdollista perua. Kuulostaa kyllä tyhmältä, jos siirtoa ei vielä omassa pankissa ole edes laitettu eteenpäin, nii et silti pysty perumaan.
 
Viimeksi muokattu:

erkkiliikanen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2021
Viestejä
108
Itse vaatinut joko käteistä tai jos välttämättä haluaa pankkisiirrolla maksaa, niin nouto vasta kun rahat näkyy tilillä. Toki nyt puhutaan alle 500€ myynneistä.

Sen verran monta keissiä kuullut vuosien varrella missä juuri feikattu paikan päällä tilisiirto että en luota mihinkään kuitteihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 442
Oliko siis eri pankki kyseessä?
Nyt en muista yhtään. Ei mun mielestä ollut, spankkista maksoin ja taisin screeninkin puhelimesta silloin laittaa mitä en varmaan olisi tehnyt jos sama pankki. Se keissi meni perintään ja alkaa varmaan olla 5v siitä tuomiostakin pian niin pitäs muistaa uusia perintä ettei vanhene. Jos se nuori likka joskus vielä kaidalle tielle sieltä selviää takaisin niin saisin minäkin euroni pois.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Nyt kun ollaan sopivasti aiheessa, niin onko Mobilepaylla mahdollista tehdä tuollaisia kusetuksia? Tietysti jossei tarkista että tuliko sieltä mitään rahaa itselle, mutta vaikka jos appi omalla näytöllä näyttää että rahaa on saapunut.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
jos appi omalla näytöllä näyttää että rahaa on saapunut.
Jos appi näyttää että raha on saapunut niin sitten se on saapunut. Siirtoa ei voi enää perua sen tekemisen jälkeen.

Voinko perua siirron MobilePayssa?

Et voi perua tai poistaa suoritettua MobilePay-siirtoa. Kun olet valinnut Lähetä rahaa, ja näet Tapahtumat-listalta Toteutuneet-kohdasta, että siirto on tehty, et voi enää peruuttaa tai poistaa sitä.

Tämä koskee myös sitä, kun maksat laskun yritykselle MobilePaylla.

Jos haluat saada rahat takaisin, sinun on itse otettava yhteyttä yritykseen tai maksun vastaanottajaan. Jos rahat siirrettiin yksityishenkilölle, voit mahdollisesti lähettää pyynnön MobilePaylla.

Jos rahat on lähetetty numeroon, jota ei ole vielä liitetty MobilePayhin, maksu näkyy odottavana maksuna Tapahtumissa. Jos maksu on odottava, voit poistaa sen MobilePay-sovelluksen kohdassa Tapahtumat. Poista maksu napsauttamalla siirtoa ja painamalla ...-painiketta oikeassa yläkulmassa, valitse sieltä Poista.

Huomaa, että odottavaa maksua yritykselle ei voi poistaa. Jos maksu on tarkoitus poistaa, sinun on otettava yhteyttä kyseiseen yritykseen.

 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 281
Nyt kun ollaan sopivasti aiheessa, niin onko Mobilepaylla mahdollista tehdä tuollaisia kusetuksia? Tietysti jossei tarkista että tuliko sieltä mitään rahaa itselle, mutta vaikka jos appi omalla näytöllä näyttää että rahaa on saapunut.
Mobilepay on välittäjänä siirrossa. Jos korttia veloitetaan, nii mobilepay välittää sen eteenpäin. piste. Toi ei ole yhtä hienostunut, kuin "siirto", mut vakiinnuttanut paikkansa. Nykyään pankkien väliset siirrot on jopa reaaliaikaisia, jonka vuoksi mobilepay toimii nykyää nii hyvin. Aiemmin mobilepayssaki oli viivettä, jos ei ollu nordean välisestä siirrosta kyse.
 

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
413
Mobilepay on kätevä alle 500€ kaupoissa, olen myös käyttänyt mobilepay 500€ + käteisellä loput tapaa jos summa on ollut yli 500€. Tämä on usein toimiva maksutapa molemmille osapuolille.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 281
Mobilepay on kätevä alle 500€ kaupoissa, olen myös käyttänyt mobilepay 500€ + käteisellä loput tapaa jos summa on ollut yli 500€. Tämä on usein toimiva maksutapa molemmille osapuolille.
Miksi tuo 500e? Kuulostaa kankealta, ku mobilepaylla saa 1ke maksettua kerralla.
 

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
413
Hyvä juttu jos tonnin saa siirrettyä. Huuto.netissä raja on 500 maksaessa mobilepay:llä joten luulin sen olevan maksimi.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
221
Eräs "tyttö" otti yhteyttä whatsapin kautta Torissa myynnissä olevan kotelon johdosta.
Kyseli hiukan ja sitten meni 24h ettei kuulunut mitn kunnes tänään taas pukkasi viestiä että haluaa ostaa mutta asuu Kemissä. Eihän siinä, kulkeehan Posti.
Vastaus oli että hän haluaisi järjestää kuljetuksen että turvallista molemmille ja ehdotti sivua posti,fi-online.info. Eli joku uusi scäm käynnissä ? Tullut vastaavaa muille ?

Numeron omistaja on kuitenkin joku äijä hesasta :)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 281
Eräs "tyttö" otti yhteyttä whatsapin kautta Torissa myynnissä olevan kotelon johdosta.
Kyseli hiukan ja sitten meni 24h ettei kuulunut mitn kunnes tänään taas pukkasi viestiä että haluaa ostaa mutta asuu Kemissä. Eihän siinä, kulkeehan Posti.
Vastaus oli että hän haluaisi järjestää kuljetuksen että turvallista molemmille ja ehdotti sivua posti,fi-online.info. Eli joku uusi scäm käynnissä ? Tullut vastaavaa muille ?

Numeron omistaja on kuitenkin joku äijä hesasta :)
Ei sitä omaa numeroa kannata julkiseksi laittaa. Numeroita vaihetaan vasta kun sille on tarvetta.
edit: ei ole tullu vastaan, kun en jaa a) julkisesti numeroa b) joillekki, jotka ilman syytä tahtoo whatsappissa neuvotella..
edit2: tarkennetaan nyt vielä, että ku myynti-ilmoituksista puhutaan.

edit3: Kaikki noi on samanalaisia huijauksia, jossa koitetaan saada tavara liikkeelle ilman, että myyjä saa oikeasti rahaa. ellei jopa huijata verkkopankki tunnareita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
221
Ei sitä omaa numeroa kannata julkiseksi laittaa. Numeroita vaihetaan vasta kun sille on tarvetta.
edit: ei ole tullu vastaan, kun en jaa a) julkisesti numeroa b) joillekki, jotka ilman syytä tahtoo whatsappissa neuvotella..
edit2: tarkennetaan nyt vielä, että ku myynti-ilmoituksista puhutaan.
No tottakai, se on oma valinta jakaako numeroa tai ei. Sinä et jaa ja sillä selvä :)
Mikäli nyt aiheesta puhutaan jaetaanko numeroita tai ei niin ainakin itse tykkään hoitaa asiat nopeasti puhelimitse jos mahdollista. Edit: Torin kautta, no riippuen siitä ostajasta / myyjästä viestittely voi olla hyvinkin turhauttavaa puuhaa. Tosin jakavat nämä numeroansa tai ei niin heijastuu se tori viestien lukeminen / vastailu siihen kännykänkin käyttöön miten saa kiinni tai ei.

Mutta ensimmäinen kerta kun osuu joku idiootti luurin välityksellä kohdalle.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 281
No tottakai, se on oma valinta jakaako numeroa tai ei. Sinä et jaa ja sillä selvä :)
Mikäli nyt aiheesta puhutaan jaetaanko numeroita tai ei niin ainakin itse tykkään hoitaa asiat nopeasti puhelimitse jos mahdollista.
Ensimmäinen kerta kun osuu joku idiootti luurin välityksellä kohdalle.
Noh, noita tulee vaikkei numeroa jaakkaan.. "Hi, do you have whatsapp?". Tarkoitin vain, että ei ole mikään uus scam. Mahd. nopeesti pois torista ja sit whatsappissa voi jutustella melkolailla ilman seurantaa. Tota kakkaa voi vähentää, ku ei jaa numeroa julkisesti myynti-ilmoituksessa.Riippuu ihan mitä myy.. esim. joku apple-tuote tai muu "hyvin myyvä" tuottaa varmasti keskiarvoa enemmän spämmiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
764
Eräs "tyttö" otti yhteyttä whatsapin kautta Torissa myynnissä olevan kotelon johdosta.
Kyseli hiukan ja sitten meni 24h ettei kuulunut mitn kunnes tänään taas pukkasi viestiä että haluaa ostaa mutta asuu Kemissä. Eihän siinä, kulkeehan Posti.
Vastaus oli että hän haluaisi järjestää kuljetuksen että turvallista molemmille ja ehdotti sivua posti,fi-online.info. Eli joku uusi scäm käynnissä ? Tullut vastaavaa muille ?

Numeron omistaja on kuitenkin joku äijä hesasta :)
Mulle tuli kanssa tää "tyttö Kemistä" kyselee nassin perään. Tuo nettisivu alko kyl heti epäilyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 136
Kieli ei ilmeisesti ollut suomi tai oli, mutta konekäännös?
Se lienee se mielenkiintoisin osuus.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 834
Mulle tuli kanssa tää "tyttö Kemistä" kyselee nassin perään. Tuo nettisivu alko kyl heti epäilyttää.
Huijaukseltahan tuo hyvin vahvasti haiskahtaa.

Sivustolla keräävät pankkitunnukset tai luottokorttinumerot huijattavalta parempaan talteen?

Kenties tuota voisi pari pykälää eteenpäin mukana leikkiä ennen kuin ilmoittaa siitä Torin ylläpidolle ja nettipoliisille?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 442
Nyt tuli torista feikki screenit itselle (tuplana vielä kun ekalla ekrtaa jäi postit pois 'siirrosta'. Tai eilen ne tuli, mutta tänään kertoi itse, että ei ole rahoja siirtänyt ja pahoitteli... Eipä tosiaan kannata postitella kuvakaappausten perusteella.
 
Liittynyt
23.04.2020
Viestejä
47
Mitäs mieltä tapauksesta kun ostin väitetysti 1v ikäisen Bosch kuivausrummun mallia WTW8758LSN (edelleen myynnissä useassa paikassa 899e hintaan), mutta virolainen myyjä toikin paikalle kyllä saman laitteen mikä oli myynti-ilmoituksen kuvassa, mutta mallinumero paljasti kyseessä olevan huomattavasti vanhempi laite WTW875M8SN. Tuota ei ole käsittääkseni edes myyty viiteen vuoteen, tullut markkinoille 2014. Ilmoituksessa oli uudemman mallin tiedot. Kuvista ei erota mikä laite kyseessä, kun ovat ulkoisesti lähes samanlaisia.

Soitin perään ja hän haki laitteen mukisematta takaisin ja palautti rahat. Hänellä on jatkuvasti myynnissä muitakin erilaisia kodinkoneita, joten vahinkoon en kyllä usko. Lisäksi kone oli viesteissä hänen vanha oma kone, mutta sitten tuotaessa se olikin kaverin vanha.

En siis hävinnyt tässä nyt mitään muuta kuin vaivaa. Mutta outo tapaus kuitenkin.
 

erkkiliikanen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2021
Viestejä
108
Mitäs mieltä tapauksesta kun ostin väitetysti 1v ikäisen Bosch kuivausrummun mallia WTW8758LSN (edelleen myynnissä useassa paikassa 899e hintaan), mutta virolainen myyjä toikin paikalle kyllä saman laitteen mikä oli myynti-ilmoituksen kuvassa, mutta mallinumero paljasti kyseessä olevan huomattavasti vanhempi laite WTW875M8SN. Tuota ei ole käsittääkseni edes myyty viiteen vuoteen, tullut markkinoille 2014. Ilmoituksessa oli uudemman mallin tiedot. Kuvista ei erota mikä laite kyseessä, kun ovat ulkoisesti lähes samanlaisia.

Soitin perään ja hän haki laitteen mukisematta takaisin ja palautti rahat. Hänellä on jatkuvasti myynnissä muitakin erilaisia kodinkoneita, joten vahinkoon en kyllä usko. Lisäksi kone oli viesteissä hänen vanha oma kone, mutta sitten tuotaessa se olikin kaverin vanha.

En siis hävinnyt tässä nyt mitään muuta kuin vaivaa. Mutta outo tapaus kuitenkin.
Sulla kävi hyvä säkä että myyjä otti mukisematta koneen takaisin ja palautti rahat. Siitä päätellen olisi hyvin voinut olla tahaton virhe, mutta mistäs sitä tietää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 304
Viestejä
4 193 773
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom