Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 282
Torissa pyörii näitä huijareita ja välillä tulee vaikka minkälaista yhteydenottoa kun tavaraa myynnissä. Tänään taas myynnissä olevaan näyttikseen liittyen tuli oletettavasti yksi. Kaveri englannista haluaa ostaa näyttiksen ja valmis kuulemma maksamaan +70€ pyyntihintaan postituksesta vakuutuksella. Välttämättä kuitenki halusi spostin kautta hoitaa infojen vaihdon. No tein burner sposti tilin johon sitten nopeasti laittokin mailia jossa halusi tilitiedot mihin voi maksaa setin. Laitoin tilinumeron mihin voi maksella, jonka jälkeen vastasi lähetys osoitteella ja että laittaa tänään rahaa tulemaan.
Tiedän että rahoja ei tule, mutta uteliaana halusin kattoa loppuun että mikä on tässä se juju millä yrittää kusettaa. Yrittääkö niinkin heikkoa että väittää maksaneensa ja toivon että sen tiedon perusteella laitan kortin menemään? En kyllä nyt itse keksi että mikäs tässä on se vitsi, sanoinki sille että tuohon hintaan saat paikallisilta markkinoilta jo aika paljo parempaa mitä nyt oot ostamssa. Halusi mun sposti osoitteen?
Lähetys osoitteeksi anto jonku tollasen mestan ja uniti mihi lähettää https://www.yell.com/biz/fast-trac-services-uk-ltd-liverpool-8707864/
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 057
Torissa pyörii näitä huijareita ja välillä tulee vaikka minkälaista yhteydenottoa kun tavaraa myynnissä. Tänään taas myynnissä olevaan näyttikseen liittyen tuli oletettavasti yksi. Kaveri englannista haluaa ostaa näyttiksen ja valmis kuulemma maksamaan +70€ pyyntihintaan postituksesta vakuutuksella. Välttämättä kuitenki halusi spostin kautta hoitaa infojen vaihdon. No tein burner sposti tilin johon sitten nopeasti laittokin mailia jossa halusi tilitiedot mihin voi maksaa setin. Laitoin tilinumeron mihin voi maksella, jonka jälkeen vastasi lähetys osoitteella ja että laittaa tänään rahaa tulemaan.
Tiedän että rahoja ei tule, mutta uteliaana halusin kattoa loppuun että mikä on tässä se juju millä yrittää kusettaa. Yrittääkö niinkin heikkoa että väittää maksaneensa ja toivon että sen tiedon perusteella laitan kortin menemään? En kyllä nyt itse keksi että mikäs tässä on se vitsi, sanoinki sille että tuohon hintaan saat paikallisilta markkinoilta jo aika paljo parempaa mitä nyt oot ostamssa. Halusi mun sposti osoitteen?
Lähetys osoitteeksi anto jonku tollasen mestan ja uniti mihi lähettää https://www.yell.com/biz/fast-trac-services-uk-ltd-liverpool-8707864/
En osaa sanoa, mutta huomasitko tuon linkin yhden hiirenrullan pyörähdyksen jälkeen mitään tekstiä, josta heti tulee mieleen tietyntyyppiset huijaukset? :lol:
Mutta posti maksaa varmaan paljon enemmän englantiin, joten jos hän haluaa vain maksaa samoin kuin ebaysta ostaessa?
 
Viimeksi muokattu:

root

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 316
Minulle osui surkea Tori-huijari. Sanoi maksavansa tilille ja pyysi postittamaan tuotteen Etelä-Afrikkaan. Saatuaan tilitiedot kaveri ilmoitti, että hänen pankkinsa oli pysäyttänyt tilisiirron. Rahoja ei saa lähetettyä eikä palautettua hänelle, ellen minä anna pankille postin seurantakoodia. Kuulemma huijauksilta suojatuminen oli syynä. Tähän väärensi tökerönnäköisen mailin "pankilta", jossa oli noin kuutta eri fonttia ja fonttikokoa. Vastasin että nyt on vakava asia, koska oikea pankki ei noin helpolla voi takavarikoida asiakkaan rahoja määräämättömäksi ajaksi. Pyysin tekemään rikosilmoituksen, koska pankista oli selvästi tullut "rogue".

Siihen jäi lupaava keskustelu, eikä selvinnyt miten huijaus olisi jatkunut. En usko että osoite kuului huijarille. Varmaan siinä olisi jotain yllättäviä tulli- tai muita maksuja alettu pyytämään.
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 282
Torissa pyörii näitä huijareita ja välillä tulee vaikka minkälaista yhteydenottoa kun tavaraa myynnissä. Tänään taas myynnissä olevaan näyttikseen liittyen tuli oletettavasti yksi. Kaveri englannista haluaa ostaa näyttiksen ja valmis kuulemma maksamaan +70€ pyyntihintaan postituksesta vakuutuksella. Välttämättä kuitenki halusi spostin kautta hoitaa infojen vaihdon. No tein burner sposti tilin johon sitten nopeasti laittokin mailia jossa halusi tilitiedot mihin voi maksaa setin. Laitoin tilinumeron mihin voi maksella, jonka jälkeen vastasi lähetys osoitteella ja että laittaa tänään rahaa tulemaan.
Tiedän että rahoja ei tule, mutta uteliaana halusin kattoa loppuun että mikä on tässä se juju millä yrittää kusettaa. Yrittääkö niinkin heikkoa että väittää maksaneensa ja toivon että sen tiedon perusteella laitan kortin menemään? En kyllä nyt itse keksi että mikäs tässä on se vitsi, sanoinki sille että tuohon hintaan saat paikallisilta markkinoilta jo aika paljo parempaa mitä nyt oot ostamssa. Halusi mun sposti osoitteen?
Lähetys osoitteeksi anto jonku tollasen mestan ja uniti mihi lähettää https://www.yell.com/biz/fast-trac-services-uk-ltd-liverpool-8707864/

Joo sieltähä se tuli:D

"I have made the transfer to your account, and the funds have been deducted from my account, kindly proceed to shipment... and send the tracking number to the bank for them to credit you. Regards
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 823
huuto.netissä ei mene mikään nykyään kaupaksi. Vai miten siellä saa myytyä mitään kun näyttökertoja tulee ihan murto-osa siitä mitä tori.fin puolella
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
huuto.netissä ei mene mikään nykyään kaupaksi. Vai miten siellä saa myytyä mitään kun näyttökertoja tulee ihan murto-osa siitä mitä tori.fin puolella
Kyllä ainakin itsellä menee ihan ok tavara kaupaksi. Riippuu varmaan paljon siitä mitä myyt ja paljonko pyydät. Tosin omistakin kohteista esim osa parin euron kirjoista on seissyt myynnissä jo useita vuosia mutta kyllä niistäkin aina sillointällöin joku menee.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
Oon kokeillu leluja, figuureja, kirjoja ja auton osia.

ei mene mikään. joku 0-2 näyttökertaa kohteilla parin viikon aikana, kun torissa helposti ~50+.
Onhan ilmoitus ollut huolellisesti tehty eli kuva(t), selvä otsikko ja oikea alue?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 823
Onhan ilmoitus ollut huolellisesti tehty eli kuva(t), selvä otsikko ja oikea alue?
On, ja ihan identtisesti tori.fi ilmotuksen kanssa. Tällä hetkellä muutama auton varaosa myynnissä ja kaikissa 0-1 näyttökertaa. Samat tavarat tori.fissä. Vähiten katsotussa 41 näyttökertaa ja katsotuimmassa 113. Ilmoitettu samaan aikaan, samoilla tiedoilla jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
On, ja ihan identtisesti tori.fi ilmotuksen kanssa. Tällä hetkellä muutama auton varaosa myynnissä ja kaikissa 0-1 näyttökertaa. Samat tavarat tori.fissä. Vähiten katsotussa 41 näyttökertaa ja katsotuimmassa 113. Ilmoitettu samaan aikaan, samoilla tiedoilla jne.
Onko ne myös menneet siellä torissa kaupaksi vai onko siellä vaan "renkaan potkijoita"?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Onhan se tori helposti parempi näyttökertojen suhteen. huuto.netissä on kuitenkin kynnys käyttää joten siinä syy.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Tori.fiissä kyllä menee kamaa kaupaksi, jos hinta on kohillaan(helvetin halpa). Mieti hinta, puolita se ja sitten ostaja tarjoaa vielä puolet siitä. Käteen jää muutamia kolikkoja, mutta ainakin saa tavaran pois nurkista. Eilen möin parinsadan arvosta elektroniikkavermeitä parilla kympillä, kun en jaksa sitä viikkojen odottelua ja kyselyrumbaa. Sai sitten saunakaljat kätevästi ilman sählinkiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 444
Tulipas ensimmäistä kertaa haksahdettua huijarimyyjään eBayssa. eBaysta tuli viesti, että myyjän tili oli ilmeisesti kaapattu ja ovat ehtineet myydä tilillä tavaraa jota ilmeisesti ei ole ollut tarkoituskaan lähettää eteenpäin. Onneksi maksoin Paypalilla eikä myyjä ollut ehtinyt hyväksyä maksua Paypalissa, joten homma hoitui maksun perumisella. Näköjään näitäkin sitten on, vaikka kertaakaan ei ole tullut vastaan kun yli 10 vuoden ajan tilaillut käytännössä kaiken netistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
Onhan se tori helposti parempi näyttökertojen suhteen. huuto.netissä on kuitenkin kynnys käyttää joten siinä syy.
Ja jotkut alueet kyllä huuto.netissä on aika kuolleet. Esim studio ja pa laitteet alue on todella kuollut verrattuna siihen mitä se oli 10 vuotta sitten ja siitäkin mitä siellä nyt on tarjolla on puolet "roskatuotteita". On myöskin paljon kohteita missä on vain reilusti ylitarjontaa, täysin samanlaisia ja kuntoisia tuotteita voi olla pari tusinaa ilmoituksia myynnissä alkaen 2EUR ja päättyen 20EUR. Voi arvata että nuo jotka pyytää 20 euroa saavat aika kauana odottaa ennenkuin menee kaupaksi, oli hinta sitten kuinka "oikea" tahansa.

Itsekkin kun laitan jotain myyntiin niin katson ensin samanlaiset ja kuntoiset muut myyntikohteet ja järjestän hinnan mukaan halvimmasta alkaen. Sitten käy läpi pari halvinta ilmoitusta ja jos niissä ei ole mitään epämääräistä niin oman hinta vielä hieman edullisemmaksi. Itsehän en tietenkään tee tätä tienatakseni vaan tarkoitus on lähinnä saada käyttökelpoinen kama pientä korvausta vastaan jollekkin joka tarvitsee.
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 793
Onhan huuto.net täysin kuollut siihen verrattuna mitä oli joskus 15vuotta sitten tms, silloin melkein kaikki netin kaupankäynti kävi siellä käytetyn tavaran suhteen. Pitkiin aikoihin en ole sinne viitsinyt edes tavaroita laittaa myyntiin kun ttorissa tai muissa kanavissa menevät niin paljon helpommin. Huuto.netin palaute systeemi oli toki toimiva, verrattuna arvailuun tori.fi myyjän/ostajan luotettavuudesta.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
On myöskin paljon kohteita missä on vain reilusti ylitarjontaa, täysin samanlaisia ja kuntoisia tuotteita voi olla pari tusinaa ilmoituksia myynnissä alkaen 2EUR ja päättyen 20EUR. Voi arvata että nuo jotka pyytää 20 euroa saavat aika kauana odottaa ennenkuin menee kaupaksi, oli hinta sitten kuinka "oikea" tahansa.

Itsekkin kun laitan jotain myyntiin niin katson ensin samanlaiset ja kuntoiset muut myyntikohteet ja järjestän hinnan mukaan halvimmasta alkaen. Sitten käy läpi pari halvinta ilmoitusta ja jos niissä ei ole mitään epämääräistä niin oman hinta vielä hieman edullisemmaksi.
Näihin sama. Joskus ihmetyttää joidenkin epärealistiset hintapyynnöt (kuten myös ihmeelliset tavarat myynnissä, esim risat vanhat kengät tms). Ei noilla yleensä rahaa "tienata" (tietenkin jonkin verran tuotteesta riippuen vaan enemmän itsellä on ollut tavoitteena se että tarpeettomasta tavarasta saa jotain rahaa). Itse pyrin miettimään hinnan kohdalleen vertailemalla muita about vastaavia juttuja. Jos samanlainen yleinen tuote on myynnissä 150€ niin tyhmää se on laittaa 200€ ja ihmtellä miksi menee hitaasti kaupaksi. Ennemmin se 130-140€ niin kaupat voi syntyäkin.

Toki tuo liittyy ihan kaikkeen yksityishenkilöiden myyntijuttuihin, jotkut on vähän sokeita tuotteiden hinnoille.

Huuto.netistä vielä että jotenkin koko homma on niin vaikeata (toki myönnän etten ole vuosiin edes käyttänyt) verrattuna tori.fi , tuossa on se syy miksi olen käyttänyt viimeiset 5v pelkästään toria. Huuto.net on hauska perusajatus mutta itse pidän suoraviivaisemmasta toiminnasta. Ja kun toisessa on paljon enemmän käyttäjiä niin siellä se kama sitten liikkuu nopeammin.
 
Liittynyt
11.05.2019
Viestejä
287
Tavaran myyminen on vähän hankalaa kun aina löytyy joku joka myy halvemmalla, aina se hinta on liian korkea tai jostain löytyy 10€ halvempi. Aina pitää myydä vähintää 60% alennuksella vaikka tuote olisi käyttämätön, käsittämättömiä sääntöjä tullut kaupantekoon. Ymmärrän sen että se hinta neuvotellaan kohdilleen, mutta jos heti kättelyssä tarjotaan 50% pyynnöstä ja linkitetään johonkin ihme foorumiin jossa joku on myynnyt samanlaisen tuohon tarjottuun hintaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
Tavaran myyminen on vähän hankalaa kun aina löytyy joku joka myy halvemmalla, aina se hinta on liian korkea tai jostain löytyy 10€ halvempi. Aina pitää myydä vähintää 60% alennuksella vaikka tuote olisi käyttämätön, käsittämättömiä sääntöjä tullut kaupantekoon. Ymmärrän sen että se hinta neuvotellaan kohdilleen, mutta jos heti kättelyssä tarjotaan 50% pyynnöstä ja linkitetään johonkin ihme foorumiin jossa joku on myynnyt samanlaisen tuohon tarjottuun hintaan.
Sitä kutsutaan markkinataloudeksi ja se ei ole ihan uusi keksintö se.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Aina pitää myydä vähintää 60% alennuksella vaikka tuote olisi käyttämätön, käsittämättömiä sääntöjä tullut kaupantekoon
Kyllä, vaan nää kaikki oman elämän huutokauppakeisarit yrittää tehä pisnestä. Ja ite yrittää vaan päästä tavarasta eroon halvemmalla, kun kuorman vieminen sorttiasemalle.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
Ei sillä ole mitään tekemistä markkinatalouden kanssa jos joku on rahapulassa myynnyt jotain ilmaiseksi ja samaa vaaditaan muilta :) tuollaiselle on ihan eri nimitys.
Kyllä sillä vain on. Se joka on ostamassa niin totta perkeleessä se ostaa sieltä mistä halvimmalla saa, jos mitään muita erityisiä tekijöitä ei ole kuten tuotteen sijainti. Jos joku myy tuotetta mistä tahansa syystä -60% niin väitätkö ettet itse muka osta tuota vaan valitset saman tuotteen ostamisen jostain kallimmalla?


Tässä on mielestäni erinomainen esimerkki täysin epärealistisesta hinnoittelusta: Opal pakkasvahti lämmitin 200W. uusi tuote, myyjä pyytä siitä 27,90
Sama paskeen saa hanakoilta Opal pakkasvahti 200 W hintaan 20,50
tai
Kärkkäiseltä hintaa 15.90 Opal 200W pakkasvahti | Karkkainen.com verkkokauppa
ja mikäli pelkän merkin vaihtaa niin 14,99 hintaan Honkkarista
Wirta 200W pakkasvahti - Hong Kong tavaratalot

Totta tuo 27,90 voi olla ehkä joku suositushinta jostain onniselta jos tuollaisen hommaa mutta itse en tiedä yhtään syytä miksi kenenkään ikinä pitäisi ostaa tuolta myyjältä tuota, toisaalta taas kyllä tuossa ei saisi yhtään ihmetellä miksei mene kaupaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Tottakai ostetaan sieltä mistä halvimmalla on saatavilla. Se ei kuitenkaan ole saatavilla oloa, että joku on joskus myynyt yksittäisen kappaleen alihintaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
Tottakai ostetaan sieltä mistä halvimmalla on saatavilla. Se ei kuitenkaan ole saatavilla oloa, että joku on joskus myynyt yksittäisen kappaleen alihintaan.
Ainahan voi yrittää tinkiä ja jos teille ei kauppoja syntynytkään eriävästä hintanäkemyksestä johtuen niin ehkä se ostaja löysi itselleen tuotteen jostain haluamaansa hintaan.

Lisäksi näissä ja muissa kauppapaikoissa liikkuu nykyisin paljon enemmän tai vähemmän ammattimaisia trokareita jotka tietenkin yrittävät saada tuotteen mahdollisimman halvalla ja sitten myydä mahdollisimman kallilla. Ja omasta mielestä tosi-tosi-tv:llä on ollut tähän sellainen negatiivinen vaikutus kun tavan sirpa-jonnelit uskoo että niiden ullakon romuilla voi rikastua vaikka kuinka.


yksi yleinen seikka mikä pitää huomioida on myös yleinen taloustilanne joka ei nyt ole aivan huonoimmasta päästä joten kun rahaa on ihmisillä enemmän niin ostetaan mieluummin uutta tavaraa kuin käytettyä.
 
Liittynyt
11.05.2019
Viestejä
287
Kyllä sillä vain on. Se joka on ostamassa niin totta perkeleessä se ostaa sieltä mistä halvimmalla saa, jos mitään muita erityisiä tekijöitä ei ole kuten tuotteen sijainti. Jos joku myy tuotetta mistä tahansa syystä -60% niin väitätkö ettet itse muka osta tuota vaan valitset saman tuotteen ostamisen jostain kallimmalla?


Tässä on mielestäni erinomainen esimerkki täysin epärealistisesta hinnoittelusta: Opal pakkasvahti lämmitin 200W. uusi tuote, myyjä pyytä siitä 27,90
Sama paskeen saa hanakoilta Opal pakkasvahti 200 W hintaan 20,50
tai
Kärkkäiseltä hintaa 15.90 Opal 200W pakkasvahti | Karkkainen.com verkkokauppa
ja mikäli pelkän merkin vaihtaa niin 14,99 hintaan Honkkarista
Wirta 200W pakkasvahti - Hong Kong tavaratalot

Totta tuo 27,90 voi olla ehkä joku suositushinta jostain onniselta jos tuollaisen hommaa mutta itse en tiedä yhtään syytä miksi kenenkään ikinä pitäisi ostaa tuolta myyjältä tuota, toisaalta taas kyllä tuossa ei saisi yhtään ihmetellä miksei mene kaupaksi.
Totta kai ostaa sieltä mistä saa halvimmalla, mutta ei minun tarvitse lähteä samaan mihin joku on rahapulassa mennyt. Kyllä tavaralle on olemassa aina joku arvo, yleensä se on se millä se menee lopulta kaupaksi. Lisäksi mitä nuo kärkkäisen hinnat tähän liittyy, kyllä osaan katsoa mitä tavara maksaa kaupoissa ja suhteuttaa hinnan siihen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Tässä on mielestäni erinomainen esimerkki täysin epärealistisesta hinnoittelusta: Opal pakkasvahti lämmitin 200W. uusi tuote, myyjä pyytä siitä 27,90
Sama paskeen saa hanakoilta Opal pakkasvahti 200 W hintaan 20,50
tai
Kärkkäiseltä hintaa 15.90 Opal 200W pakkasvahti | Karkkainen.com verkkokauppa
ja mikäli pelkän merkin vaihtaa niin 14,99 hintaan Honkkarista
Wirta 200W pakkasvahti - Hong Kong tavaratalot

Totta tuo 27,90 voi olla ehkä joku suositushinta jostain onniselta jos tuollaisen hommaa mutta itse en tiedä yhtään syytä miksi kenenkään ikinä pitäisi ostaa tuolta myyjältä tuota, toisaalta taas kyllä tuossa ei saisi yhtään ihmetellä miksei mene kaupaksi.
Hyvä esimerkki. Mun mielestä tuo sun ilmoitusesimerkki ja monet muut vastaavat on just näiden kauppapaikkojen syöpää. Ihmiset joilla on paljon vapaa-aikaa (ja luultavasti liian vähän rahaa) laittaa typeriä ilmoituksia ja jos kauppaa ei synny niin ilmoitus laitetaan vaan uudestaan. Sama homma on tori.fi olevat sadat, sadat ilmoitukset jostain ihan huuhaa-roskasta, jotka ovat kyllä halpoja (1-5€) mutta täysin roskaa. Nämä jos saataisiin pois niin kauppa-portaalien käyttö olisi paljon miellyttävämpää.

Itse olen joskus miettinyt että tori.fi kannattaisi laittaa joku maksullinen/rekisteröintipakollinen "kulta osuus" :) tai joku vastaava. Eli olis se roska-osasto johon saa laittaa kuka tahansa mitä tahansa ja sit olis vaikka 5-10sent. /ilmoitus oleva maksullinen puoli jossa olisi helpompaa ja turvallisempaa asioida.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
314
Torissa on kahdella myyjällä sama tuote, josta olen kiinnostunut noudolla.
Toiselle laitoin yli kaksi viikkoa sitten viestin kiinnostuksesta tuotetta kohtaan. Ainoastaan sposti-viesti mahdollisuus, mutta ei vastausta.
Toiselle alkuviikosta viestiä spostin kautta, mutta ei vastausta. Molemmat naisia, joten oletan heidän luulevan minun tulevan seivästämään heidät eivätkä vastaa.
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 282
Torissa on kahdella myyjällä sama tuote, josta olen kiinnostunut noudolla.
Toiselle laitoin yli kaksi viikkoa sitten viestin kiinnostuksesta tuotetta kohtaan. Ainoastaan sposti-viesti mahdollisuus, mutta ei vastausta.
Toiselle alkuviikosta viestiä spostin kautta, mutta ei vastausta. Molemmat naisia, joten oletan heidän luulevan minun tulevan seivästämään heidät eivätkä vastaa.
Tuolla torissa kyllä välillä erikoisia myyjiä, joillaki tuntuu välillä kestävän viikkokausia vastata viesteihin "joo myynnissä on milloin pääset hakemaan tms. Tossa vaiheessa kyllä yleensä tuote jo hankittu muualta. Luulisi että vähän aktiivisemmin seuraisi tuota toria jos jotain myy. Ja tuo ei ole edes kovin harvinaista
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
314
Samaa mieltä.
Tulin kanssa siihen päätökseen, että antaa mammojen vapista peloissaan, mikäli ovat elossa tms.
Tilasin tuotteen netistä ja noudin tänään myymälästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 116
Torista puheenollen...

Oli lähtenyt soutuvene omin luvin vesille varkaan toimesta neljän päivän sisään. Rikosilmoa sisään huomattuani asian ja tietoa saman järven tutulle. Ajattelin, että on turhaa etsiskellä ja menetetty tapaus.

Torista kahlasin viikon sisään olevat myynti-ilmot ja syrjäsilmällä ostoilmot. Parin tunnin kuluttua tuli tutulta tietoa, että kuvaukseen sopiva venho on pressulla peitetty ja lukolla varustettuna kilometrin päässä anastuspaikasta. Lupasi jatkaa "väijyä". Tämähän muuttui mielenkiintoiseksi...

Häkeen ilmoa, että mitäs nyt tehdään ja puhelimesta löytyy samat kuvat kuin rikosilmosta, joten voidaan todistaa omistus.
Poliisi soittaa ja opastaa sitten aikanaan sanoivat. Viiden minsan kuluttua väijystä tulee ilmoa, että pressua vedetään sivuun ja esittely ostajalle on käynnissä. Uutta puhelua häkeeen ja lupasivat kiirehtiä asiaa.

Auto alle ja tapahtumapaikalle, mutta siellä oli jo myyjä livistänyt ostajan rahat mukanaan. Tuttu oli mennyt väliin, kun kättä oli kuulemma lyöty ja olisi just vene lähtenyt kyytiiin. Ostaja oli kanssa soittanut häkeen tässä vaiheessa. Myyjä oli kuulemma vastannut hänen Torissa olevaan ostoilmoon ja lähetellyt kuvia veneestä. Hintakin oli pudonnut puoleen nyt paikan päällä. Ostokiima oli vissiin iskenyt päälle, kun ei huomannut katkaistuja kettinkejä ja Abloy-lukkoa veneen pohjalla. Lisäksi veneen nokkalenkki puuttui ja tappina oli paikallaan puutikku.

Poliisit tulivat aikanaan paikalle ja tuntomerkkien perusteella olikin alustavasti tuttu kaveri. Asian tietysti varmisti ostajan puhelimesta saatu osoitetieto, josta myyjän saa hakea, kun treffit ostoa varten on sovittu. Poliiseille totesinkin, että on mukavaa, kun on rehellisiä varkaita.

Oma moka tuli siinä tehtyä, kun oli airot paikallaan, mutta lukittuna erillisenä keskipenkkiin. Oli tehty liian helpoksi ja houkuttelevaksi. Vain tappi puuttui.

Vastaava tapaus
Ylen päätoimittaja tyrmistyi rannalla: ”Ette kai te ole venettäni viemässä”
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 962
Mitenkäs nyt tehdä kun tori.fi ostin akkukoneen joka myynti-ilmoituksen mukaan oli ehjä. Viesteissä kysyin vielä ja varmistin, että akut toimii myös. Myyjä vastaili, että kaikki toimii kuten pitää. Asiallisen oloinen kaveri oli, lähetystunnuksen antoi pyydettäessä ja kiitteli kaupoista.

No toisin oli, akut mykkänä... Ei eloa :mad:

Voiko tästä tehdä rikosilmoituksen? Vai päteekö tässä periaatteessa "takavalotakuu"? Noh, onneksi kyseessä oli pieni summa... Vituttaahan se silti maksaa rikkinäisestä tuotteesta :shifty:

E: Laittanu viestejä asiasta, mutta ei vastausta.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Rikosnimike on lievä petos, ja asiasta voit toki tehdä rikosilmoituksen, mutta jos (ja kun) myyjä ei kuseta ammatikseen useita kymmeniä henkilöitä, ei poliisi tule nostamaan syytettä.

Mutta. Ei se toki sitä tarkoita etteikö sitä ilmoa kannattaisi tehdä (varsinkaan jos kerran noin törkeästä ukotuksesta on kyse..)
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
En usko että @Tohelo voit asialle mitään tehdä. Oletan että on äärimmäisen hankala todistaa missä kunnossa laite oli kun se lähetettiin? Jos saat myyjän kiinni niin hän voi vaan sanoa että oli se kunnossa kun hän lähetti tuotteen, että olisiko kuljetuksessa mennyt? Tai jotain muuta. Kuten @jultsu sanoi niin sit jos on joku jolla on kymmeniä juttuja ja homma päivänselvä niin tuohon voisi joku taho puuttua.

Tuo on kyllä nolo homma kun porukka myy suhteellisen halpaa tavaraa ja sanoo sen olevan kunnossa vaikka ei olekaan. Jos ostat 10-50€ jonkun tuotteen ja siitä puuttuu/on rikki jotain oleellista niin eihän sillä tee mitään. Roskiskamaa. Ja yleensä tuollaisen korjaaminen tai rikkinäisen osan ostaminen maksaa yhtä paljon kuin itse tuote. Harmittavaa kyllä.
 

Hapatsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
584
Tori.fi ilmoitus ja myyjä ilman puhelinnumeroa/prepaid numerolla niin jää kyllä omalta osaltani etäkaupat tekemättä.
Huuto.net paljon toimivampi, mutta käyttäjämäärä valitettavan pieni nykyään.
Monesti tavara myös hinnoiteltu täysin pieleen, tyyliin käytetystä puhelimesta pyydetään uuden hintaa tms.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Tori.fi ilmoitus ja myyjä ilman puhelinnumeroa/prepaid numerolla niin jää kyllä omalta osaltani etäkaupat tekemättä.
Huuto.net paljon toimivampi, mutta käyttäjämäärä valitettavan pieni nykyään.
Monesti tavara myös hinnoiteltu täysin pieleen, tyyliin käytetystä puhelimesta pyydetään uuden hintaa tms.
Joo,itse olen juuri myyjien ja tavaran määrän paljouden takia suosinut tori.fi. Kaupat vaan pitää sopia face-to-face. Ei ole ollut ongelmia myydessä eikä ostettaessa mutta en nyt mikään ammattilainen ole. Muutama ostos/myynti per vuosi, mutta siis jo yhteensä about 5v aikana kyllä parikymmentä myyntiä ja ehkä 10 ostosta eli jonkinlaista kokemusta kuitenkin.
 

Hapatsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
584
Joo,itse olen juuri myyjien ja tavaran määrän paljouden takia suosinut tori.fi. Kaupat vaan pitää sopia face-to-face. Ei ole ollut ongelmia myydessä eikä ostettaessa mutta en nyt mikään ammattilainen ole. Muutama ostos/myynti per vuosi, mutta siis jo yhteensä about 5v aikana kyllä parikymmentä myyntiä ja ehkä 10 ostosta eli jonkinlaista kokemusta kuitenkin.
Onhan noita itsellänikin kauppoja takana useita. Kalliimpien tavaroiden myynti etänä hankalampaa, sen takia kun muutkin epäilee.
Tämän foorumin kautta sitten nekin saanut myytyä :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.12.2017
Viestejä
420
Mitenkäs, kun myytte vaikka torissa tavaraa niin kuinka herkästi lähdette varaamaan sitä jollekin mahdolliselle ostajalle?

Itse en ainakaan niin pidä tyylistä varata tuotetta ellei ole lupautunut maksamaan hintapyyntiä. Jos taas hintaa ei olla lyöty lukkoon niin pidän oikeutenani myydä tuotteen toiselle henkilölle kuin tälle joka sanoo noutavansa muutaman päivän päästä eikä ole edes sanonut maksavansa hintapyyntiä.

Nytkin on tämmöinen tapaus juuri menossa, ostajaehdokas sanoo että hakisi sunnuntaina, mutta ei kertonut aikooko maksaa hintapyynnin vai tinkiä paikanpäällä. Vastasin, että nouto onnistuu vaikkakin en voi luvata, että tavara on vielä olemassa, jos joku tarjoaa hintapyynnin sitä ennen.
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 282
Mitenkäs, kun myytte vaikka torissa tavaraa niin kuinka herkästi lähdette varaamaan sitä jollekin mahdolliselle ostajalle?

Itse en ainakaan niin pidä tyylistä varata tuotetta ellei ole lupautunut maksamaan hintapyyntiä. Jos taas hintaa ei olla lyöty lukkoon niin pidän oikeutenani myydä tuotteen toiselle henkilölle kuin tälle joka sanoo noutavansa muutaman päivän päästä eikä ole edes sanonut maksavansa hintapyyntiä.

Nytkin on tämmöinen tapaus juuri menossa, ostajaehdokas sanoo että hakisi sunnuntaina, mutta ei kertonut aikooko maksaa hintapyynnin vai tinkiä paikanpäällä. Vastasin, että nouto onnistuu vaikkakin en voi luvata, että tavara on vielä olemassa, jos joku tarjoaa hintapyynnin sitä ennen.
Ite sanon suoraan että katotaan tilannetta kun on ajankohtasta, enkä ala varailee. Jos joku tarjoaa hp enne sitä menee sille. Toki sitte jos on valmis maksamaan hpn eikä tarvi maailman tappiin varata niin se on eri asia.
 
Liittynyt
05.12.2017
Viestejä
420
Ite sanon suoraan että katotaan tilannetta kun on ajankohtasta, enkä ala varailee. Jos joku tarjoaa hp enne sitä menee sille. Toki sitte jos on valmis maksamaan hpn eikä tarvi maailman tappiin varata niin se on eri asia.
Jep, juurikin näin. Pysykööt siellä facen puolella ne varailut. jonot ja mitkä lie vai harrastetaanko sitä jossain muuallakin :D
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 806
Mitenkäs, kun myytte vaikka torissa tavaraa niin kuinka herkästi lähdette varaamaan sitä jollekin mahdolliselle ostajalle?

Itse en ainakaan niin pidä tyylistä varata tuotetta ellei ole lupautunut maksamaan hintapyyntiä. Jos taas hintaa ei olla lyöty lukkoon niin pidän oikeutenani myydä tuotteen toiselle henkilölle kuin tälle joka sanoo noutavansa muutaman päivän päästä eikä ole edes sanonut maksavansa hintapyyntiä.

Nytkin on tämmöinen tapaus juuri menossa, ostajaehdokas sanoo että hakisi sunnuntaina, mutta ei kertonut aikooko maksaa hintapyynnin vai tinkiä paikanpäällä. Vastasin, että nouto onnistuu vaikkakin en voi luvata, että tavara on vielä olemassa, jos joku tarjoaa hintapyynnin sitä ennen.
Kyseessä on klassikko kusetus. Varailee sitä viikon ja sitten vielä toisen perään kun tulee yllättävää estettä. Lopulta sitten ilmestyy paikalle ja toteaa, että ei tämä ole lainkaan niin hyväkuntoinen kuin ilmoituksesta sai käsityksen ja tästähän mallista puuttuu sitä ja tätä, mutta kun kerran tänne saakka tuli ja varasi tuotteen niin voi tehdä reilun tarjouksen ja maksaa puolet siitä hintapyynnistä.

:lol:

Toinen vaihtoehto on sitten se, että joku varailija-vatuloija joka lupaa silloin ja silloin sen hakea, mutta paskat se sitä koskaan tule ostamaan.
 
Liittynyt
05.12.2017
Viestejä
420
Kyseessä on klassikko kusetus. Varailee sitä viikon ja sitten vielä toisen perään kun tulee yllättävää estettä. Lopulta sitten ilmestyy paikalle ja toteaa, että ei tämä ole lainkaan niin hyväkuntoinen kuin ilmoituksesta sai käsityksen ja tästähän mallista puuttuu sitä ja tätä, mutta kun kerran tänne saakka tuli ja varasi tuotteen niin voi tehdä reilun tarjouksen ja maksaa puolet siitä hintapyynnistä.

:lol:

Toinen vaihtoehto on sitten se, että joku varailija-vatuloija joka lupaa silloin ja silloin sen hakea, mutta paskat se sitä koskaan tule ostamaan.
Eipä ole onneksi tuollaisia vatuloijia sattunut omalle kohdalle vaikka välillä kyllä tulee todella kummallisia yhteydenottoja o_O

No tämä tapaus eteni kuitenkin siihen, että ostaja itse ehdotti maksavansa ennakkoon pyydetyn hinnan ja noutaa sitten muutaman päivän päästä sunnuntaina. Tämä sopi hyvin niin kaikki ok :tup: Kattotuuletin on ilmeisen kuumaa tavaraa tähän aikaan vuodesta :D
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Aika vähän itselle on sattunut varailijoita. Perusperiaate on että se joka tulee noutamaan ensimmäisenä niin saa jutun. Mutta olen kyllä joustava, riippuen tuotteesta (hinnasta,moniko kyselee jne, asiakkaan viestintätapa) ja miten varataan. Jotkut ei vaan tajua sitä että itselle on tärkeintä se että saa sen rahan varmasti ja jutun itseltä pois..näin ainakin omalla kohdalla.

Mä en kyl oo ammattimyyjä, onkohan tän vuoden puolella yhtään myyntiä...yks taitaa olla eli myynnit on sitä itselle tarpeetonta roinaa josta saan jotain rahaa.
 

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
Eipä ole onneksi tuollaisia vatuloijia sattunut omalle kohdalle vaikka välillä kyllä tulee todella kummallisia yhteydenottoja o_O
Kerran tullut yksi pelle joka esitti toista, legit käyttäjää. Ei kuulemma saanut kommunikoida kuin tähän numeroon josta viestitteli. Ei muka tavoittaisi häntä muuten. Juupa juu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
774
myyn halpaa 3 vuotta vanhaa käytettyä pelikonsolia ja tuli aika outo ostaja kyselemään viesteillä. oli jo noutokaupat alustavasti sovittu mutta sitten laitto viestiä että peruu kaupat koska mulla on prepaid numero joka kuulemma on epäilyttävää.

eipä ennen ole kaupat jääny tekemättä puhelinnumeron takia....satoja kauppoja tehty.

mua ei ostajana kyllä kiinnosta pätkääkään mikä puhelinliittymä myyjällä on kunhan tavara on sitä mitä pitääkin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 470
Viestejä
4 192 275
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom