Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja P0rtier, 21.07.2017.

1. Taika-Jim

Taika-Jim

Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    Tulee mieleen taas klassikko, itsellä on tavara myynnissä, ja jos ilmoituksessa selkeästi "vain nouto". Yleensä puhelu menee näin:

O:sulla oli tuo 45kg alasin myynnissä?
    M:juu, niin on, hinta olisi 56 euroa.
    O:juu, ihan hyvä, saisko viielläkympillä?
    M:no on siinä sen verran tinkivaraa, millon tulet hakemaan?
    O:eiku laita matkahuollolla, viiskymppiähän se oli?
    M:kukas sen rahdin maksaa?
    O:eikös se oo hinnassa?
    M:hyvää päivänjatkoa piip..piip..piip.

valexi, zapper, a85 ja 10 muuta tykkäävät tästä.
  2. Nutjob

Nutjob

Rekisteröitynyt:
    15.02.2017
    Mä en ymmärrä näitä ihmisiä jotka eivät osaa lukea. Itse kirjoitan aina isoilla kirjaimilla jo ilmoituksien otsikkoon VAIN NOUTO ja silti jatkuvasti joku kuvittelee että lähden ilmaiseksi kuskaamaan tai lähettämään tavaraa. En edes vastaa noille mitään. Osa on sitten vielä sellaisia että alkavat pommittamaan viesteillä että etkö silti voisi lähettää kun asutaan jossain perähikiällä ja nyyh nyyh tai kulkeutuuko keskustaan jne.

Räbätäti ja tonttu2 tykkäävät tästä.
  3. Taika-Jim

Taika-Jim

Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    Kyllä, ja vielä se että ollaan tekemässä kaupat vartin kyselyiden ja turinoitten jälkeen ja SEN jälkeen tulee se "voitko lähettää tuohon hintaan". Selkeämpää olisi, jos ostaja sanoisi heti, että nouto ei nyt onnistu, voitko lähettää lisähintaan. No problem ja kaikki tyytyväisiä.

tonttu2 tykkää tästä.
  4. Nutjob

Nutjob

Rekisteröitynyt:
    15.02.2017
    Itselle ei ole onneksi pahemmin noita sattunut. Ehkä siksi koska vastaan lähinnä niille joiden viestit ovat tyyliin "Hei, sinulla oli torissa myynnissä x. Jos ei ole mennyt niin milloin sopisi nouto?"
    Ei ole mitään mielenkiintoa alkaa postittamaan/pakkailemaan tai kuljettamaan koska pk-seudulla saa kyllä kaiken ylimääräisen menemään helpommallakin.

Hirvein on ehkä kun kerran tuli vastaan kunnon kusettaja/kiristäjä/jobbari kun myin about pari vuotta käytettyä LC:n 3-seateriä torissa kolmella tonnilla koska koira oli naarmuttanut yhden istuintyynyn nahkaa kynsillä. Oli korjattavissa ja ilmoituksessa kuvat vaurioituneesta istuin-tyynystä. Tuo otti yhteyttä ja ilmoitti että tulee hakemaan sovitulla hinnalla. Sohvan nähtyään kuitenkin sanoi että se on pahemmassa kunnossa kuin olin ilmoittanut ja sanoin siihen vain että ok, ikävä ettei kauppoja tullut ja olin ohjaamassa miestä ulos. No tämä ei ollut lähtemässä vaan jäi vänkäämään että tonnilla voi sen "viedä pois". Sanoin ettei tarvitse ja yritin ohjata ulos. No sitten tämä sanoi että ostaa sen sillä kolmella, "vie tänään nurkista pois" ja maksaa tonnin ja myöhemmin loput myöhemmin. Varmaan. Tyyppi jäi ulko-oven väliin vänkäämään jostain osamaksuista.

tonttu2 ja Vaakajenga tykkäävät tästä.
  5. tonttu2

tonttu2

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Viimeksi muokattu: 07.10.2019
    yannara tykkää tästä.
  6. Mauska

Mauska

Rekisteröitynyt:
    13.12.2016
    Joko itsellä on käynyt todella hyvä säkä tai sitten useat viitsii kyllä tavaraa tuodakin jos kysyy asiallisesti. Muutamia huonekaluja osteltu torin kautta ja vaikka lukenut tuo vain nouto, niin monet kyllä on saanut tavaran tuotua kun mainitsee heti että maksaa siitä kuljetuksesta tottakai lisähintaa.

demas tykkää tästä.
  7. demas

demas

Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
    Sama homma. Mulla on yleensä aina että "vain nouto" mutta oon pari kertaa laittanut postiin kun joku on sitä kysynyt. Ei ole itselle mikään iso homma jos joku viitsii maksaa kuljetuksen ja maksaa etukäteen. Tais muuten olla yksi huonekalu kun juuri noin kävi, liekö oon @Mauska :lle sitten myynyt :D:D

8. Mauska

Mauska

Rekisteröitynyt:
    13.12.2016
    @demas Toivottavasti on ollut, koska noista on tosiaan pelkästään positiivisia kokemuksia :)

Ymmärrän kyllä turhautumisen monilla, koska varmastikaan kaikki eivät tarjoa tuosta mitään lisämaksua tai ymmärrä jos toisellakaan ei ole mahdollisuutta kuskata. Muutamat tapaukset on ollut, että muuton alta / aikana myyvät tavaraa pois ja isompi auto käytössä joten sillä saanut myyjä kuskattua. Mielellään tuosta kuskaamisesta maksaa muutamankin kympin, koska isompi vaiva itselle olisi autoa lähteä vuokraamaan ja ressaamaan minkälaisen ruoskan sieltä saa.

demas tykkää tästä.
  9. SweeneyTodd

SweeneyTodd Smooth Operator Tukijäsen

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Voihan sitä kysyä, jos nätisti sen tekee. Eri asia, jos lukee vain nouto ja ehdottaa samalla hengen vedolla halvempaa hintaa ja pyytää kuskaamaan tuotteen toiselle puolelle kaupunkia, ilmaiseksi kuin, että kysyy, olisiko lisähinnasta mahdollista toimittaa.

Itse olen yleensä pienempiin esineisiin laittanut, että voin tuoda keskustaan, kun sinne nyt töihin menen, mutta vapaa-aika on niin kortilla, etten ihan lähistöä lukuunottamatta käy muuten kuskaamaan. Ja huonekalut nyt yleensä sitten vaatiikin pakuria, jota ei löydy.

Taika-Jim, Mauska ja Vaakajenga tykkäävät tästä.
  10. jusubbi

jusubbi

Rekisteröitynyt:
    29.11.2018
    Siis hetkinen, spämmäät myyjää ihan huvikseen, vaikka jatkat selailua ja jotenkin tuon ansiosta löydät paremman? En oikein ymmärrä tätä logiikkaa.. Eikö sitä voi laittaa vaikka selaimen kirjainmerkkiin ja katsoa sieltä sitten jos kiinnostaa? Itseäni ainakin myyjänä vituttaa nämä turhat kyselyt.

drealz ja tonttu2 tykkäävät tästä.
  11. Merkava

Merkava מרכבה

Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Eniten torissa vituttaa älyttömien tarjousten huutelu.

Esim. Laitan myyntiin uutta vastaavan, vielä takuullisen tuotteen hintaan 55. Uusi maksaa vaikka 110. Teen täysin selväksi että mikään pakkomyynti ei kyseessä enkä pyydä tarjouksia.

Ja johan tulee viestejä: "maksan 25 ja haen tunnin päästä pois!!". Juuri tuolla tyylillä.

tonttu2 tykkää tästä.
  12. yannara

yannara

Rekisteröitynyt:
    26.01.2017
    Ongelma on myös toistenpäin - laitan kirjainmerkkiin, mutta kama meneekin jo. Se, että lähettää viestin, ei vielä tarkoita mitään. Ollaan eri mieltä asiasta tästä, ja se on ok ;)

13. jusubbi

jusubbi

Rekisteröitynyt:
    29.11.2018
    Eli siis se, että joku kenellä on ostohousut jalassa ostaa tuotteen, kun sinä jahkailet ja etsit halvempaa on myyjän vika?

No toisaalta viestin lähettäminen ja kysely "onko vielä myynnissä?" ja siihen vastaamattomuus on pienempi paha kuin "varmat ostajat", jotka ei sitten saavu paikalle olleenkaan. Näitäkin valitettavasti riittää.

On tosin myös myyjiä, jotka eivät viitsi poistaa ilmoitusta, kun kaupat on tehty.
    Eräskin kenen kanssa tein kaupat, kyseli 2kk sen jälkeen, että tehdäänkö kaupat ja vastasin, että tehtiin kaupat jo 2kk sitten :)

Viimeksi muokattu: 11.10.2019
  14. yannara

yannara

Rekisteröitynyt:
    26.01.2017
    Just tän täkia käyttäydyn näin, koska Torissa roikkuu hyvin paljon myynti ilmoja jotka on jo mennyt. Jos mulla olisi oikeasti ns. ostohousut jalassa, niin silloin soitan ja heti ovelle yms.

15. Zetteri

Zetteri

Rekisteröitynyt:
    06.11.2016
    Jep nämä ovat todella ärsyttäviä.
    Tuossa nyt pieneen aikaan tehnyt ja myynyt tori:ssa jokusen tietokoneen.

Niin hinta pyyntini oli 300€ niin yks alko tarjoamaan 40€. Sanoinkin heti etten ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö :D

Merkava, yannara ja tonttu2 tykkäävät tästä.
  16. David ":DA" Imodium

David ":DA" Imodium

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
  17. Nutjob

Nutjob

Rekisteröitynyt:
    15.02.2017
    testeri tykkää tästä.
  18. Lassivv

Lassivv Tukijäsen Team H2O

Rekisteröitynyt:
    12.02.2017
    Kohtuu tuuhee ilmotus. Ei päässy yllättään että on huuto.net puolella :p

19. a85

a85

Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Torissa on kyllä näitä tarjoojia ihan riesaksi asti. Mulla tavara x myynnissä, lähes käyttämätön, uusi maksaa ~1500e, pyynniksi pistänyt puolet tuosta. Silti joku tarjoaa jotain 200e siitä :rofl:

Ja sitten vielä nää että pistätkö matkahuololla tulemaan, vaikka kyseessä sellainen tuote että peräkärry/pakettiauto on soveltuvampi sen kuljettamiseen...

Edit: Ja melkeen hetin tän postauksen jälkeen tuli taas "uskomaton tarjous" yhteen ilmoitukseen. Parikymppiä tarjosi posteineen (pyynti 30€), mutta postikulut on jo pelkästään 10e :rofl::facepalm:. Näillä torilaisilla ei vissiin mitään käsitystä paljonko postit tai rahdit maksaa....

Viimeksi muokattu: 14.10.2019
    tonttu2 tykkää tästä.
  20. tonttu2

tonttu2

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Olisi asiallista edes mainita myyjille, että ostat likimain heti sinun hinta,- ja muihin kriteereihisi sopivan kohteen, johon saat kaupat syntymään. Silloin myyjienkin motivaatio voisi säilyä paremmin kun he tietävät mistä on kyse. Eivät he mitään etäajatustenlukijoita ole.

Kysymyksien spämmäily useille tahoille on häiriköintiä. Itse mainitsen sellaisille henkilöille heidän tapansa olevan haitallinen ja blokkaan heidät sen jälkeen.

Tähän mennessä on tullut estettyä noin 30-40 käyttäjää. Renkaanpotkiminen vaikuttaa vähentyneen jostain syystä. :tup:

Vaakajenga tykkää tästä.
  21. zapper

zapper

Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    Parilla myyjällä Torissa on ollut etsimäni tuote myynnissä 180-185€ hintaan ja ilmoituksessa on lukenut, että saa myös tarjota. Molemmille olen tarjonnut 160€ ja kumpikaan ei ole vastannut mitään, vaikka ovat kyllä lukeneet viestini. Mielestäni olisi kohteliasta edes vastata :shifty:

E: Sitten on pari kertaa tullut myymistäni tavaroista kysymys, että "lähetätkö postissa?". Olen vastannut "kyllä" ja taaskaan ei ole kuulunut enää mitään.

Viimeksi muokattu: 15.10.2019
    demas tykkää tästä.
  22. David ":DA" Imodium

David ":DA" Imodium

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Tuosta syystä vihaan noita lukukuittaus-systeemejä. Todella usein, käytännössä jatkuvasti olen tilassa, jossa saatan ehtiä lukea viestin, mutta en kirjoittaa. Nykyään se menee sitten niin etten edes lue viestiä jotten automaattisesti anna "väärää" viestiä.

23. yannara

yannara

Rekisteröitynyt:
    26.01.2017
    Tarkoitatko oikeasti, jos kysyn "onko tämä vielä" tai "minkä kokoinen tää on" tyyliin, niin sekö on joku sitoutuminen ostamaan? :D

24. tonttu2

tonttu2

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016

Ei ole sitoutuminen. Kirjoitinhan minä tuossa myös hinnasta ja muista määrittelemättömistä kriteereistä. Aina voi vastata/valehdella myyjälle hänen vastattuaan vaikkapa :"Kiitos löysin jo muualta". Mieluiten vastaa edes jotain välttääkseen renkaanpotkijan vaikutelman.

25. yannara

yannara

Rekisteröitynyt:
    26.01.2017
  26. yannara

yannara

Rekisteröitynyt:
    26.01.2017
    Torissa on muuten mielenkiintoinen ominaisuus - selaimella hakua käyttämällä en voi määritellä min. ja max. summaa käsin, vaan pitää valita. Android apissa summan voi kuitenkin syöttää käsin :D

27. jkaart

jkaart

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Niin ja apissa ei taas nää miten pitkään myyjä on ollu rekisteröityneenä!

28. J-Man

J-Man

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tuossa taannoin kariutui tabletin myynti ilmeisesti kun olisin liian hyvän hinnan saanut kun olen joskus alesta ostanut. Eli ostin vuosi sitten alesta (BF tms.) tabletin 199e ja siihen aikaan ovh taisi olla reilu 300e. Jos oikein muistan niin oman myynti-ilmoituksen aikana kaupan hinta oli vielä 299e, tälläkin hetkellä kaupassa 250e hintaan.
    Myin sitä 150e missä tinkaamisvara. Tästä sitten oli joku kiinnostunut&ostoinnokas ja tinkasi vielä 20-30e pois. Kuitti löytyi ja reilu vuosi takuuta jäljellä, virheettömässä kunnossa ja kaupan päälle flipflop-suojakuori. Oli tyyliin kättä päälle viimeistelyä vaille kun se kysyi paljon uutena maksoi. Kuitenkin takuukuitissa tuo hinta näkyy niin sanoin tuon 199e hinnan. Tähän loppui kaverin innostus ja kauppa jäi tekemättä... :facepalm:

29. Taika-Jim

Taika-Jim

Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    Hmm. Just tuli viestiä eemailiin, että voisinko lähettää ruokailuryhmän n. 350km päähän. Toki lisämaksusta jollain kuljetusliikkeellä. Kokemuksia tuommosen kahelle eurolavalle menevän lähetyksen hinnasta?

Laitoin toki jo kyselyn liikkeille, ja ostaja tekee omansa. Hinnoittelin tuottet helvetin alakanttiin, ja varoittelin ostajaa että se rahti voi olla satasia enemmän kuin tavaroiden arvo.

dragon age tykkää tästä.
  30. demas

demas

Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
    Minkä hintainen ruokaryhmä? Kuulostaa hieman erikoiselta tuollainen kuljettaminen jos kyseessä halpa ruokaryhmä. Kyseltiinkö kuljetusta englanniksi? Noissahan on ollut jotain kusetus-yrityksiä. Itsekin päässyt todistamaan sellaista (pyydettiin lähettämään jonnekin ulkomaille sohva..).

31. Taika-Jim

Taika-Jim

Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    Ihan suomeksi. Kyseessä on semmonen designkalusto, ei arvokkaampi kuitenkaan kuin joku perussetti huonekalukaupasta.

32. seropi

seropi

Rekisteröitynyt:
    29.05.2018
    Tämä, tuossa keväällä laitoin toriin trampan sinne annetaan ilmaiseksi osioon. En viitsinyt siitä alkaa muutamaa kymppiä ruinaamaan kun sen verran vanhakin oli (ehjä kylläkin). No tieten oli sankareita kyselemässä että viitsisinkö kuskata jonnekin hevonkuuseen ... en jaksanut edes vaivautua vastaamaan että mietippäsitä
    Niin ja ihan ilmossakin oli että vaatii kehikon purun, itse en sitä alkanut purkamaan.

Nutjob tykkää tästä.
  33. Clarenz

Clarenz

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Myin taannoin torissa puhelinta, niin yksi olisi halunnut, että toimitan hänelle puhelimen jonnekin toiseen maahan jossa on töissä ja pyysi pankkiti-tietoja ja sähköpostitietoja. En myynyt. Toinen ostajaehdokas olisi halunnut maksaa tilisiirrolla noudon yhteydessä hän perui, mutta onneksi näin kun sen jälkeen luin, että noita kusetuksia ollu myös liikkeellä että siellä se maksu tehdään jollain testi-pankkisoftalla josta ei raha liiku mihinkään.

34. Kerpele

Kerpele

Rekisteröitynyt:
    17.10.2017
    Vähän reilut 300 euroa näyttää Shipitin laskuri kahdelle ei päällelastattavalle eurolavalle.

35. Taika-Jim

Taika-Jim

Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    Jep, ja vähemmän yllättäen ostajakanditaatti perui ostoaikeensa. "Varaa tätä mulle, selvitän mitä rahti maksaa". Vaikka olin jo kertonut satasissa olevan summan. Helvetti, mistä näitä tulee? Vissiin facen av yv jono -kirppispalstoilta:rofl:

36. Zyrppa

Zyrppa

Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Varmaan kuvitteli että maksaa samanverran kun huonekaluliikkeiden kotiinkuljetus:lol:

37. yannara

yannara

Rekisteröitynyt:
    26.01.2017
    Haluaisin myydä eBayssä pari harvinaista figuuria koska Suomessa ei ne oikein oo niin arvostettuja. Miten toi myyntihomma siis toimii? Miten osaan arvioida postikulut oikein? Olen ostanut onnistuneesti 5 kertaa sieltä jo mutta en ole koskaan myynyt.

38. yannara

yannara

Rekisteröitynyt:
    26.01.2017
    Itse asiassa eBayssä ongelma on mulla se, että kun Suomea ei alueena ole, niin se pomppii koko ajan jenkkeihin. Ja sit lähettämisessä on koko ajan optiona automaattisesti että suostuisin lähettää jenkkilään.

39. dragon age

dragon age

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Testasin tuossa, ja postikulut oli helppo laskea Ebay shipping calculatorilla. Lähettämisessä laita vaihtoehdoksi no international shipping, ja exclude shipping locations kohtaan kaikki maat ja maanosat paitsi Suomi. Item location kohtaan oma postinumero. Luulisin että se menee noin :)
    Kannattaisi ehkä aluksi myydä jotain pieniä ja halpoja tuotteita esim. DDR3 muistikampoja, ja sitten seuraavaksi kokeilla myydä niitä kaikkiin maihin. Jos tuo sitten joskus sujuu, niin varmasti sen jälkeen uskaltaisi myydä myös hieman kalliimpia esim. figuurit.
    Ostaminen on ollut helppoa, mutta tietysti jos joutuu keskustelemaan ainoastaan espanjaa osaavan myyjän kanssa postituksesta, niin sitten on jo hieman hankalaa :lol:
    Sain äsken sovittua espanjalaisen kanssa postin hintaa alemmaksi. Kysyin että voiko postittaa kirjeenä ja sehän onnistui.
    Jos haluat testata myymistä Ebayssa, niin laita vaikka joulukortti :lol:myyntiin ja voin sitten ostaa sen sieltä testiksi.

Viimeksi muokattu: 10.11.2019
    yannara tykkää tästä.
  40. melville

melville

Rekisteröitynyt:
    11.05.2017
    Aina ulkomaille myydessä kirjattu lähetys, muuten menee reisille. Olen myynyt eBayssa about 20 tuotetta, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Kannattaa huomioida eBayn ja Paypalin maksut myyjille, eli hinta kohdilleen.

41. Ihime

Ihime Team AMD

Rekisteröitynyt:
    20.05.2018
    Ostin Ebaystä näyttiksen jonka myyjä oli Romaniasta. Paketti lähtikin nopesti eteenpäin Romanian postin kyydillä, mutta lauantain jälkeen ei seurannalla enään mitään uutta näy, viimeisin merkintä että lähetetty Romaniasta eteenpäin. Kysymys onkin, jatkaako tuo tänne saavuttuaan suomen Postin kyydillä vai miten nuo yleensä? Ja jos jatkaakin niin pitäisikö samalla seurantakoodilla näkyä Postin seurannasta vai luovatko uuden seurantakoodin jonka saan mistä?

42. Blood Eagle

Blood Eagle

Rekisteröitynyt:
    13.11.2019
    Kiinnostaisi myydä ylimääräistä pyöräkamaa.

Mitkähän nuo postit on myydessä Suomesta vaikka Amerikkaan?
    Jos myyn pyörän rungon esimerkiksi?
    Tai maasturin kiekot?
    Paljonko postit noihin suurinpiirtein vaikka ostajalle Saksaan/Amerikkaan/...?

Kuinka Kiinasta pystytään myymään 0€ posteilla?

43. Pertti_Pasanen_Spede

Pertti_Pasanen_Spede

Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Ei ulkomaan paketit tällä hetkellä tule perille Suomessa lakon takia vaan ne jää seisomaan. Posti jakaa kaikki ulkomaiden postien paketit ja sama koodi toimii Suomessa.

44. dragon age

dragon age

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Pyörän rungon postit voivat olla amerikkaan 100e, Saksaan ehkä 30e.
    Mutta voithan kokeilla silti, kaupaksi saattaa hyvin mennä. Ostin itsekin 20kg painavan, vain 10e maksavan laitteen, jonka posti oli 30e. Keräilijänä postimaksuille on aivan sama, koska harvinaisia tuotteita ei saa
    kertakaikkiaan mistään muualta :)
    Monesti olen selannut juuri niitä USA:n 60e tuotteita, jonka posti Suomeen 80e. Aika varmastihan niitäkin tulee hankittua. Tietysti täytyy muistaa, että sitten korjattuna laitteiden arvo monesti nousee noin 100e :)

https://community.ebay.com/t5/Shipp...pping-and-paid-priority-shipping/m-p/27012084

https://community.ebay.com/t5/Archive-Buying-Selling-Basics/How-to-sell-from-Finland/td-p/22932881

https://community.ebay.com/t5/Shipp...does-it-cost-to-ship-a-bicycle/qaq-p/25450989

45. ?..

?..

Rekisteröitynyt:
    06.04.2018
    Turha arvuutella. Mene Postin palvelut henkilöasiakkaille - Lähetä tai vastaanota - Posti ja katso paljonko maksaa.

46. Kerosiini

Kerosiini

Rekisteröitynyt:
    20.02.2017
    Postin sanojen mukaan Euroopan sisältä lähetetyt paketit tulee perille mutta voi viivästyä muutamalla päivällä, Euroopan ulkopuolelta tulevat paketit jää nurkkiin pyörimään kunnes lakko loppuu.

PAU:n lakot vaikeuttavat kotimaan ja ulkomaan postin kulkua (PÄIVITETTY klo 13.00) - Posti Group Oyj

47. Blood Eagle

Blood Eagle

Rekisteröitynyt:
    13.11.2019
  48. Pertti_Pasanen_Spede

Pertti_Pasanen_Spede

Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Shipit.fi on myös yksi vaihtoinen tapa lähettää ulkomaille.

49. ?..

?..

Rekisteröitynyt:
    06.04.2018
    Hyvä että sieltäkin löytyy. Suosittelen kuitenkin postin sivuja, jos tarkoitus on saada tietoa Postin hinnoista.

50. Blood Eagle

Blood Eagle

Rekisteröitynyt:
    13.11.2019
    Mutua ainakin täältä löytyy.