Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
738
myyn halpaa 3 vuotta vanhaa käytettyä pelikonsolia ja tuli aika outo ostaja kyselemään viesteillä. oli jo noutokaupat alustavasti sovittu mutta sitten laitto viestiä että peruu kaupat koska mulla on prepaid numero joka kuulemma on epäilyttävää.

eipä ennen ole kaupat jääny tekemättä puhelinnumeron takia....satoja kauppoja tehty.

mua ei ostajana kyllä kiinnosta pätkääkään mikä puhelinliittymä myyjällä on kunhan tavara on sitä mitä pitääkin.
Itselle käynyt vähän samankaltaisesti. Oli kaupat jo sovittu ja vaihdettiin tietoja kunnes isäntä näki nimeni (sama kun sata vuotta sitten kuolleella tunnetulla henkilöllä). Siitä alkoi tivaaminen oikean nimeni perään ja huutelu kuinka pitää tietää kenen kanssa kauppaa tehdään. Totesin että tämä nyt vaan on nimeni ja yhteydenpito loppui siihen.
 
Liittynyt
05.12.2017
Viestejä
420
Mistä sen prepaid-numeron tunnistaa?

Itsellä on prepaid käytössä varaliittymänä eri operaattorilta mitä pääliittymä mikä ollut 20 vuotta sama numero, molemmissa numerot muotoa 040xxxxxxx ja kummastakaan ei löydy nimitietoja numerohaulla. Luokittelisiko joku sillä perusteella molemmat prepaidiksi?
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 291
Minulla yhdet kaupat kerran peruuntui kun en päästänyt ostajaa sisälle vaan menin ala-aulaan vastaan enkä suostunu näyttämään henkkareita. Oli kuulemma todella epäilyttävää tehdä kauppoja siellä ja kun ei voinut edes tietää asunko oikeasti siinä rakennuksessa ja olenko se kuka väitän olevan. (numerolla näkyi osoite jne joka hänellä oli ja soitti ennenkui saapui paikalle.). Tavarallahan oli hintaa huimat 100€ ja en periaatteesta koe että minun pitää ketään päästää kotiani tai todistaa kuka olen jos myyn torin kautta jotain käytettyä tavaraa. Ehkä ymmärtäisin jos puhuttaisiin ihan eri summista tms.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
528
Jotkut ei uskalla tehdä bisneksiä. Voisivat pysyä erossa häiritsemästä.


Eniten häiritsi kun yritti ostella rikkinäistä tavaraa x mistä sanoin suoraan niin ettei tulisi kyselyitä vaan varaosiksi (yleensä roskiin mutta harvinaisempi laite).. kun en jaksa tuhlata päivääni niin kyseli kuitenkin "lähteekö käyntiin" "mitä vaatisi et sais toimivan".. jne..

Henkilö siirtyi toiseen tavaraan ilmoituksesta ja tinki ihan hyvän alennuksen koska halusin vain nopeasti nyt saaha lukkoon kaupat ja lopettaa päivän tuhlailun.. paloi lopulta käpy itseltä henkilöä kohtaan kun yritti vielä noukkia sen ensimmäisen tavaran ilmaiseks siihen mukaan lopuks jollain pyynnöllä "laitatko myös sen x laitteen siihen mukaan niin tehään kaupat".

Sit peruutin ja unohdin asian.. siirryin ebayhin ja myin tupla hinnalla siellä japaniin suoraan tavaran. Ei tarttee pyyhkiä itseä niin alas.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 356
Jotkut ei uskalla tehdä bisneksiä. Voisivat pysyä erossa häiritsemästä.
Juuri näin.

Jossain parin satasen käyttötavarassa, jota myydään suunnilleen markkinahinnalla, on pelkkää kiusantekoa alkaa vaatia henkkareita sun muuta. Jonkinlainen testausmahdollisuus tavaralla tulisi silti olla; esimerkiksi mahdollisuus näyttää, että telkkari menee päälle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Ulkomainen? yritys kauppaa 1940-luvun radiogramofonia huutonetissä 550e. Katsoin ensin että mitenkähän näyttäisi että siinä on LED näyttö, ja sitten huomasin että 3 CD-levyn vaihtajakin on näköjään keksitty -40 luvulla :lol:
Radiogramphone (56x90x36) (FR-MO1006)
Voihan puu olla ehkä vanhaakin, mutta eikö tuo kuitenkin ole hieman outoa?
Kuoret voi olla antiikkia, muttei mikään muu tuossa hökötyksessä.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Ulkomainen? yritys kauppaa 1940-luvun radiogramofonia huutonetissä 550e. Katsoin ensin että mitenkähän näyttäisi että siinä on LED näyttö, ja sitten huomasin että 3 CD-levyn vaihtajakin on näköjään keksitty -40 luvulla :lol:
Radiogramphone (56x90x36) (FR-MO1006)
Voihan puu olla ehkä vanhaakin, mutta eikö tuo kuitenkin ole hieman outoa?
Hiukan on tuo putiikki muutenkin kyseenalainen, mitä kävin kurkkimassa. Suosittelemaan olemaan tilauksissa varovainen. :confused2:
"Huom! Saatuasi tuotteen, tarkista se saman tien, sillä myöhemmästä reklamaatiosta E-Antiikki Oy ei vastaa!"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 134
Itsellä on ihan normi 045 -numero, toki salainen sellainen. Vaihdoin sposti -osoitteen toriin ja jouduin tekemään uudet tunnukset sinne nyt keväällä ja siellä näkyy että olen "ollut torissa 2019" .
Kevään-kesän aikana olen myynyt abaut 6 eri tuotetta torissa ilman ongelmia. Yksi kauppa poriin ja yksi turkuun, muut f2f täällä pk -seudulla. Ykai osto on tampereelta sekin ilman ongelmia.
 
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
2 570
Itse menin lankaan ja menetin 50 Eur kun yritin ostaa luuria rymypuhelimeksi Tori.fi:n kautta.

Myyjänainen kertoi lähettävänsä luurin heti kun rahat näkyy tilillä. Nainen kertoi tilinumeronsa, jonne siirsin rahat. Noh... puhelinta ei alkanut kuulua eikä sähköpostiin vastattu.

Naikkosen tili sattui olemaan Nordeassa, jossa on myös oma tilini. Nordean verkkopankki näyttää tilisiirron saajan nimen tilisiirron tapahduttua. Nimi oli luonnollisesti eri kuin Tori.fi:ssä.

Google-tutkimus paljasti, että naisella oli ollut mm. Instagram ja Face-tilit oikealla nimellään, mutta ne oli deletoitu jonkinaikaa sitten. Löysin pari kuvaa naisesta ja muutamia kirjoituksia. Ulkonäön ja kirjoitusten perusteella yhteiskunnan rahoilla elelevä niittinaamainen viherpiiperö.

Kokemus vahvistaa mielikuvaani tästä ihmistyypistä.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Oman kokemuksen perusteella kummastakin. Samoja euron kippojen, kuppien ja kaatopaikkatavaran ilmoituksia molemmissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Tässä on taas oiva esimerkki huuto.nettiin pesiytyneestä paskalafkasta: Haku - Huuto.net

Raspberry Pi 3 Model B yhden piirilevyn tietokone, 1 Gt RAM,
Tuotteen sijainniksi on ilmoitettu Turku, mutta lisätiedoissa lukee että tuleekin EUn ulkopuolelta. Toimitusehtoihin lisäksi mainittu että yli 22 euron tuotteista pitäisi maksaa alv ELI se tuote ei olekaan välttämättä niin halpa miltä vaikuttaa.

Lisäksi myyjällä on tuhoton määrä kohteita joista monet on ihan täysin väärillä osastoilla, kuten tämä rakentaminen -> sähkötarvikkeet Nokia BL-4CT tarvikeakku

Vituttaa varsinkin tuo väärille alueille paskominen.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 826
Tässä on taas oiva esimerkki huuto.nettiin pesiytyneestä paskalafkasta: Haku - Huuto.net

Raspberry Pi 3 Model B yhden piirilevyn tietokone, 1 Gt RAM,
Tuotteen sijainniksi on ilmoitettu Turku, mutta lisätiedoissa lukee että tuleekin EUn ulkopuolelta. Toimitusehtoihin lisäksi mainittu että yli 22 euron tuotteista pitäisi maksaa alv ELI se tuote ei olekaan välttämättä niin halpa miltä vaikuttaa.
Halvemmalla saa tilattua saman suomalaisista isommistakin rehellisistä liikkeistä vaikka alv-kuuluu jo hintaan:

Raspberry Pi 3 Model B, hinta 38€

Jos haluaisin Raspberryn tilata EU:n ulkopuolelta, niin miksi huuto.netin trokarille siitä maksaisin 50 prosenttia ylihintaa?

Itse lopetin Huuto.netin käytön joskus yli 10-15 vuotta sitten kun se alkoi täyttyä uuden Kiinan krääsän trokareista jotka tunkivat jokaisen ilmoituksensa perään vähintään satoja "avainsanoja" jotka eivät liittyneet oikein mitenkään kyseiseen myytävään tavaraan. Avainsanojen spammaaminen aiheutti sen että sieltä ei löytänyt enää mitään kun jotain etsi kun yhtä oikeaa ilmoitusta kohti tuli hakuehdoilla sata niitä trokarien spammi-ilmoituksia.

Jos Kiinan krääsää haluan ostaa niin osaan kyllä itsekkin tilata sen suoraan Aliexpressin, Alibaban, eBayn tai vaikka Kiinan Taobaon kauppiailta. Ja hintakin on siellä vain murto-osa Torin trokareiden hinnoista.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Itse lopetin Huuto.netin käytön joskus yli 10-15 vuotta sitten kun se alkoi täyttyä uuden Kiinan krääsän trokareista jotka tunkivat jokaisen ilmoituksensa perään vähintään satoja "avainsanoja" jotka eivät liittyneet oikein mitenkään kyseiseen myytävään tavaraan. Avainsanojen spammaaminen aiheutti sen että sieltä ei löytänyt enää mitään kun jotain etsi kun yhtä oikeaa ilmoitusta kohti tuli hakuehdoilla sata niitä trokarien spammi-ilmoituksia.

Jos Kiinan krääsää haluan ostaa niin osaan kyllä itsekkin tilata sen suoraan Aliexpressin, Alibaban, eBayn tai vaikka Kiinan Taobaon kauppiailta. Ja hintakin on siellä vain murto-osa Torin trokareiden hinnoista.
Itsellä on kans yksi kokemus jostain 5-10v takaa näistä. Ostin sillon (lahjaksi,en itselle :D ) jotain Guessin koruja. Katsoin että joku firma/toiminimi myy tori.fi kautta ja oli puolet halvempaa kuin mitä olin kivijalkaliikkeissä nähnyt. Tilasin ja heti kun sain korut niin huomasin että on jotain fake-kamaa. Onneksi koska oli firmasta kyse niin onnistui palauttaa ja purkaa kauppa. Mutta joo,tuo on ihmeellistä miten kiinan rihkamaa yritetään täälläkin myydä ja ottaa pikku siivu välistä. Ehkä Suomen tukiverkosto/sosiaalituet tarkoittaa sitä että jos täydet tuet tippuu tilille niin mitään oikeaa työtä ei kannata tehdä mutta jos muutaman euron saat vaikka kiinan romuja välittämällä niin se on hyvä lisä.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 764
Onko muut törmänneet näihin urpoihin, jotka ilmeisesti vaan ihan yleisesti on kiinnostuneita siitä, onko tavarat yhä myymättä. Eli laittaa viestiä, että onko tavara x yhä myynnissä. Ja kun tuohon vastaa vaikka sekunnissa, että on myynnissä yhä, niin kyselijästä ei enää kuulu koskaan mitään.

Ja noista hinnoista. Ihan sama minkä hinnan laittaa, niin aina pitää tingata. Eli mieluummin laittaa hinnaksi vähän enemmän, kuin haluaa, niin voi sitten vähän tinkaajan mieliksi tiputtaa hintaa. Menee paremmin kaupaksi.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Onko muut törmänneet näihin urpoihin, jotka ilmeisesti vaan ihan yleisesti on kiinnostuneita siitä, onko tavarat yhä myymättä. Eli laittaa viestiä, että onko tavara x yhä myynnissä. Ja kun tuohon vastaa vaikka sekunnissa, että on myynnissä yhä, niin kyselijästä ei enää kuulu koskaan mitään.
Itse olen törmännyt. Kun joku kysyy jotain ja vastaat niin sen jälkeen ei kuulu mitään. Itse luulen että nämä voi olla jotain sellaisia jotka selailee ilmoituksia ja hetken kiinnostaa joku -> laittaa kysymyksen mutta ei sitten katso esim s-postejaan aktiivisesti tai jotain muuta...eihän siinä siis mitään järkeä ole että kysyt mutta et jatka kommunikointia mitenkään. Mutta toisaalta olen törmännyt monen muuhunkin erikoiseen hiihtäjään käytettyjen tavaroiden kanssa touhutessa että toisaalta ihme.
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 291
Onko muut törmänneet näihin urpoihin, jotka ilmeisesti vaan ihan yleisesti on kiinnostuneita siitä, onko tavarat yhä myymättä. Eli laittaa viestiä, että onko tavara x yhä myynnissä. Ja kun tuohon vastaa vaikka sekunnissa, että on myynnissä yhä, niin kyselijästä ei enää kuulu koskaan mitään.

Ja noista hinnoista. Ihan sama minkä hinnan laittaa, niin aina pitää tingata. Eli mieluummin laittaa hinnaksi vähän enemmän, kuin haluaa, niin voi sitten vähän tinkaajan mieliksi tiputtaa hintaa. Menee paremmin kaupaksi.
Tämä!! Ihme kyselijöitä on ja tosiaa pakko laittaa hintaan aina vähä tinkiviraa. Vaikka möis 1000€ käyttämötntä kamaa 10€ hintaa niin eka tarjous ois luultavasti 5€...
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 826
Onko muut törmänneet näihin urpoihin, jotka ilmeisesti vaan ihan yleisesti on kiinnostuneita siitä, onko tavarat yhä myymättä. Eli laittaa viestiä, että onko tavara x yhä myynnissä. Ja kun tuohon vastaa vaikka sekunnissa, että on myynnissä yhä, niin kyselijästä ei enää kuulu koskaan mitään.

Ja noista hinnoista. Ihan sama minkä hinnan laittaa, niin aina pitää tingata. Eli mieluummin laittaa hinnaksi vähän enemmän, kuin haluaa, niin voi sitten vähän tinkaajan mieliksi tiputtaa hintaa. Menee paremmin kaupaksi.
Onhan niitä kaikenlaisia "renkaanpotkijoita". Joskus kuullut että ollut myymässä autoa tai moottoripyörää Torissa, niin joku papparainen soitellut ja kysellyt myytävästä ajoneuvosta kaikenlaista ja pappa kertonut että miten hänen jollakin tutullaan oli joskus samanlainen ja oli hyvä peli. Mitään aikomustakaan papalla ei ole ollut ostaa sitä, mutta halunnut muuten vain tarinoida siitä jonkun kanssa.

Onhan sitä joissakin tavaroissa laitettu vissiin tinkivaraa viimeisen päälle reilusti kun myyvät jotain vuosia vanhaa tavaraa jollakin 90 euron hintapyynnillä kun uuden samanlaisen saa Suomesta liikkeestä kotiin toimitettuna puoleen hintaan. Käypä hinta voisi taas olla siitä käytettynä joku 15 euroa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 061
Onko muut törmänneet näihin urpoihin, jotka ilmeisesti vaan ihan yleisesti on kiinnostuneita siitä, onko tavarat yhä myymättä. Eli laittaa viestiä, että onko tavara x yhä myynnissä. Ja kun tuohon vastaa vaikka sekunnissa, että on myynnissä yhä, niin kyselijästä ei enää kuulu koskaan mitään.
Jotkut ovat kirjoittaneet Torissa myynti-ilmoitukseen varmaan juuri tuon vuoksi, että "tuote on myytävänä niin kauan kuin ilmoitus on Torissa".
Jos selaa oikein vanhoja ilmoituksia, niin tuo teksti on kyllä auttanut monesti paljon.

Sitten yleisesti Tori ja Huuto ovat onneksi toimineet hyvin, mutta erehtykääpä sellaiselle foorumille jolla ei ole paljon käyttäjiä.
Myynti-ilmoituksia on tuoreita, mutta myyjälle voi joutua kirjoittamaan kymmeniä kertoja pari kuukautta ennenkuin häneen saa liikettä :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Ilmiantamaan sitten vaan harhaanjohtavist ilmoituksista, niin ehkä saadaan paskakauppiaiden määrää vähän vähemmälle... :comp:
Tehty, mutta ei merkitystä. Ei huuto.nettiä kiinnosta paskaakaan kun näiltä suurilmoittajilta se hillo niiden leivälle tulee. Ei tässäkään yhteydessä mitään tapahtunut vaikka tapaus on ilmiselvä.

Edit: Tuokin kusipulju siis maksaa joka kuukausi minimissään 100EUR huuto.netille vaikka ei myisi tuotteen tuotetta. Summa voi toki olla isompikin riippuen paljonko myyntiä huudossa on, mutta kuitenkin tuolla ilmoitusmäärällä se on 100EUR minimissään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 061
Joku mainitsi ketjussa aiemmin, että huutonetissä on kaikenlaista yritysten pikkutavaraa esim. puhelinosasto täynnä.
Vasemmasta sivun reunasta voi valita näkyykö vain yksityisten, yritysten tai kaikkien ilmoitukset.
Tuo kyllä toimii hyvin jos haluaa nähdä vain yksityisten ilmoitukset.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
On se huvittavaa kun mamut asettaa sääntöjä :D .. olin antamassa pois ilmaiseksi huonekalua Torista, tuo ei siis ole mun teksti. Sainpa hyvät naurut ja tuote meni muualle.

Capture.JPG
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
Onko muut törmänneet näihin urpoihin, jotka ilmeisesti vaan ihan yleisesti on kiinnostuneita siitä, onko tavarat yhä myymättä. Eli laittaa viestiä, että onko tavara x yhä myynnissä. Ja kun tuohon vastaa vaikka sekunnissa, että on myynnissä yhä, niin kyselijästä ei enää kuulu koskaan mitään.
No esim. noita läppäreitä ja puhelimia on miljoonia myynnissä tuolla... itse teen joskus noin ja syy on siinä, että löydän hetken päästä parempaa.
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 291
No esim. noita läppäreitä ja puhelimia on miljoonia myynnissä tuolla... itse teen joskus noin ja syy on siinä, että löydän hetken päästä parempaa.
Vois tuota silti jotain vastata. Ei hirveetä vaivaa kyllä tuota vastata jotain että ei tarvetta sittenkää tms. Jotenki tuntuu että osalta ihmisistä katoaa normaalit käytös ja vuorovaikutus tavat kun päästään internettiin :facepalm:
 

TSN

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
492
Tavaroiden vaihtaminen päikseen postin välityksellä. Mitä mieltä ja saako riskejä millään vähennettyä? Pelottaa, että toinen laittaakin matkaan paketoidun tiiliskiven. Ja kumpi edes lähettää paketin ensin? Yleensä tehnyt vain rahat tilille, paketti postiin kauppoja. Tavara on noin 100-120e arvoinen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
776
Tavaroiden vaihtaminen päikseen postin välityksellä. Mitä mieltä ja saako riskejä millään vähennettyä? Pelottaa, että toinen laittaakin matkaan paketoidun tiiliskiven. Ja kumpi edes lähettää paketin ensin? Yleensä tehnyt vain rahat tilille, paketti postiin kauppoja. Tavara on noin 100-120e arvoinen.
itse olen muutaman vastaavan vaihtokaupan tehnyt ja olen ollut myyjän asemassa....olen odottanut että vaihdossa tuleva kama on näpissä ennenkun laitan oman paketin matkaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 061
Tavaroiden vaihtaminen päikseen postin välityksellä. Mitä mieltä ja saako riskejä millään vähennettyä? Pelottaa, että toinen laittaakin matkaan paketoidun tiiliskiven. Ja kumpi edes lähettää paketin ensin? Yleensä tehnyt vain rahat tilille, paketti postiin kauppoja. Tavara on noin 100-120e arvoinen.
Kysy onko toinen käyttänyt huutonettiä, onko siellä palautteita, voiko laittaa tuotteen sinne ja ostat sen sitten sieltä mutta oikeasti vaihdatte kuitenkin. Muussa tapauksessa on aina riski olemassa.
 

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
En kyllä lähtis torissa lahjoittamaan mitään, kaikki hullut trikkeröityy heti.
Melkeinpä helpommalla pääsee kun vie itse kaatopaikalle.

Tai ehkä se toimis että kuskaa tavaran itse ensin pihalle ja sieltä sitten hakevat.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
Jumalauta.

Siis päästät tori.fi:ssa vaikuttavia ääliöitä vapaaehtoisesti kotiisi, jopa ilman korvausta?

Minä polttaisin rojut joen rannalla ennenkuin olisin missään tekemisissä niiden tyhjän huutelijoiden kanssa. Ihme etteivät pyytäneet bensarahaa että hakevat pois, kusseet postilaatikkosi tolppaan ja potkineet koiraasi.
En välttämättä kotiin asti päästä, vaan kannan ulos. Riippuu tapauksesta. Kyl täytyy myöntää että kaikki ulkomaalaiset venäläisiä lukuunottamatta saavat tavaransa pihalla. Mulla on myös lapsi, joten pitää olla tottakai varovainen. Kun muutimme, niin oli tosi kätevä pistää kamat kiertoon ettei itse tarvitse häviämismaksua maksaa ja mulla kun ei ole autoa niin ei se roska-asemalle vieminen mitään helppoa ole.
 

MAD

Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
107
Mikä juttu tämä nyt oikein on, että ainakin Torin sovelluksella näkyy kaikki poistetut/myydyt ilmoituksetkin (harmaalla) siellä selailun seassa? Onpas todella kätevää, hei.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
787
Onko muut törmänneet näihin urpoihin, jotka ilmeisesti vaan ihan yleisesti on kiinnostuneita siitä, onko tavarat yhä myymättä. Eli laittaa viestiä, että onko tavara x yhä myynnissä. Ja kun tuohon vastaa vaikka sekunnissa, että on myynnissä yhä, niin kyselijästä ei enää kuulu koskaan mitään.

Ja noista hinnoista. Ihan sama minkä hinnan laittaa, niin aina pitää tingata. Eli mieluummin laittaa hinnaksi vähän enemmän, kuin haluaa, niin voi sitten vähän tinkaajan mieliksi tiputtaa hintaa. Menee paremmin kaupaksi.
Itse olen törmännyt. Kun joku kysyy jotain ja vastaat niin sen jälkeen ei kuulu mitään. Itse luulen että nämä voi olla jotain sellaisia jotka selailee ilmoituksia ja hetken kiinnostaa joku -> laittaa kysymyksen mutta ei sitten katso esim s-postejaan aktiivisesti tai jotain muuta...eihän siinä siis mitään järkeä ole että kysyt mutta et jatka kommunikointia mitenkään. Mutta toisaalta olen törmännyt monen muuhunkin erikoiseen hiihtäjään käytettyjen tavaroiden kanssa touhutessa että toisaalta ihme.
Nämä saattavat etsiä samaa tavaraa usealta myyjältä ja valitsevat sitten mieleisensä. Tuo toimintatapa pilaa myyjien motivaation aika tehokkaasti. Olen blokannut nuo turhankyselijät suoraan, jos ei tule minkäänlaista ostotarjousta samalla.



@Xanthe_ Miten kovat postikulut oli Japaniin ja käytitkö tulli-ilmoitukseen pelkkää paketin päälle liimattavaa vihreää tarraa, jossa ilmoitetaan mm. tuotteen arvo?
 
Viimeksi muokattu:

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Kiinnostaisi tietää että millainen kone on kyseessä
Ohan siellä tarjolla vaikka mitä, lisähintaan tietysti. Ilmeisesti kaikki mitä on saanut pöllittyä jostain. Ja tää oli kanssa hyvä: "Toimitusehdot: Käytännössä katsoen nouto ei ole ilman 5-euron lisämaksua* mahdollinen."
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Tulee mieleen taas klassikko, itsellä on tavara myynnissä, ja jos ilmoituksessa selkeästi "vain nouto". Yleensä puhelu menee näin:

O:sulla oli tuo 45kg alasin myynnissä?
M:juu, niin on, hinta olisi 56 euroa.
O:juu, ihan hyvä, saisko viielläkympillä?
M:no on siinä sen verran tinkivaraa, millon tulet hakemaan?
O:eiku laita matkahuollolla, viiskymppiähän se oli?
M:kukas sen rahdin maksaa?
O:eikös se oo hinnassa?
M:hyvää päivänjatkoa piip..piip..piip.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
500
Mä en ymmärrä näitä ihmisiä jotka eivät osaa lukea. Itse kirjoitan aina isoilla kirjaimilla jo ilmoituksien otsikkoon VAIN NOUTO ja silti jatkuvasti joku kuvittelee että lähden ilmaiseksi kuskaamaan tai lähettämään tavaraa. En edes vastaa noille mitään. Osa on sitten vielä sellaisia että alkavat pommittamaan viesteillä että etkö silti voisi lähettää kun asutaan jossain perähikiällä ja nyyh nyyh tai kulkeutuuko keskustaan jne.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Mä en ymmärrä näitä ihmisiä jotka eivät osaa lukea.
Kyllä, ja vielä se että ollaan tekemässä kaupat vartin kyselyiden ja turinoitten jälkeen ja SEN jälkeen tulee se "voitko lähettää tuohon hintaan". Selkeämpää olisi, jos ostaja sanoisi heti, että nouto ei nyt onnistu, voitko lähettää lisähintaan. No problem ja kaikki tyytyväisiä.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
500
Itselle ei ole onneksi pahemmin noita sattunut. Ehkä siksi koska vastaan lähinnä niille joiden viestit ovat tyyliin "Hei, sinulla oli torissa myynnissä x. Jos ei ole mennyt niin milloin sopisi nouto?"
Ei ole mitään mielenkiintoa alkaa postittamaan/pakkailemaan tai kuljettamaan koska pk-seudulla saa kyllä kaiken ylimääräisen menemään helpommallakin.

Hirvein on ehkä kun kerran tuli vastaan kunnon kusettaja/kiristäjä/jobbari kun myin about pari vuotta käytettyä LC:n 3-seateriä torissa kolmella tonnilla koska koira oli naarmuttanut yhden istuintyynyn nahkaa kynsillä. Oli korjattavissa ja ilmoituksessa kuvat vaurioituneesta istuin-tyynystä. Tuo otti yhteyttä ja ilmoitti että tulee hakemaan sovitulla hinnalla. Sohvan nähtyään kuitenkin sanoi että se on pahemmassa kunnossa kuin olin ilmoittanut ja sanoin siihen vain että ok, ikävä ettei kauppoja tullut ja olin ohjaamassa miestä ulos. No tämä ei ollut lähtemässä vaan jäi vänkäämään että tonnilla voi sen "viedä pois". Sanoin ettei tarvitse ja yritin ohjata ulos. No sitten tämä sanoi että ostaa sen sillä kolmella, "vie tänään nurkista pois" ja maksaa tonnin ja myöhemmin loput myöhemmin. Varmaan. Tyyppi jäi ulko-oven väliin vänkäämään jostain osamaksuista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
787
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
424
Joko itsellä on käynyt todella hyvä säkä tai sitten useat viitsii kyllä tavaraa tuodakin jos kysyy asiallisesti. Muutamia huonekaluja osteltu torin kautta ja vaikka lukenut tuo vain nouto, niin monet kyllä on saanut tavaran tuotua kun mainitsee heti että maksaa siitä kuljetuksesta tottakai lisähintaa.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Joko itsellä on käynyt todella hyvä säkä tai sitten useat viitsii kyllä tavaraa tuodakin jos kysyy asiallisesti. Muutamia huonekaluja osteltu torin kautta ja vaikka lukenut tuo vain nouto, niin monet kyllä on saanut tavaran tuotua kun mainitsee heti että maksaa siitä kuljetuksesta tottakai lisähintaa.
Sama homma. Mulla on yleensä aina että "vain nouto" mutta oon pari kertaa laittanut postiin kun joku on sitä kysynyt. Ei ole itselle mikään iso homma jos joku viitsii maksaa kuljetuksen ja maksaa etukäteen. Tais muuten olla yksi huonekalu kun juuri noin kävi, liekö oon @Mauska :lle sitten myynyt :D:D
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
424
@demas Toivottavasti on ollut, koska noista on tosiaan pelkästään positiivisia kokemuksia :)

Ymmärrän kyllä turhautumisen monilla, koska varmastikaan kaikki eivät tarjoa tuosta mitään lisämaksua tai ymmärrä jos toisellakaan ei ole mahdollisuutta kuskata. Muutamat tapaukset on ollut, että muuton alta / aikana myyvät tavaraa pois ja isompi auto käytössä joten sillä saanut myyjä kuskattua. Mielellään tuosta kuskaamisesta maksaa muutamankin kympin, koska isompi vaiva itselle olisi autoa lähteä vuokraamaan ja ressaamaan minkälaisen ruoskan sieltä saa.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 764
Mielellään tuosta kuskaamisesta maksaa muutamankin kympin, koska isompi vaiva itselle olisi autoa lähteä vuokraamaan ja ressaamaan minkälaisen ruoskan sieltä saa.
Voihan sitä kysyä, jos nätisti sen tekee. Eri asia, jos lukee vain nouto ja ehdottaa samalla hengen vedolla halvempaa hintaa ja pyytää kuskaamaan tuotteen toiselle puolelle kaupunkia, ilmaiseksi kuin, että kysyy, olisiko lisähinnasta mahdollista toimittaa.

Itse olen yleensä pienempiin esineisiin laittanut, että voin tuoda keskustaan, kun sinne nyt töihin menen, mutta vapaa-aika on niin kortilla, etten ihan lähistöä lukuunottamatta käy muuten kuskaamaan. Ja huonekalut nyt yleensä sitten vaatiikin pakuria, jota ei löydy.
 
Liittynyt
29.11.2018
Viestejä
353
No esim. noita läppäreitä ja puhelimia on miljoonia myynnissä tuolla... itse teen joskus noin ja syy on siinä, että löydän hetken päästä parempaa.
Siis hetkinen, spämmäät myyjää ihan huvikseen, vaikka jatkat selailua ja jotenkin tuon ansiosta löydät paremman? En oikein ymmärrä tätä logiikkaa.. Eikö sitä voi laittaa vaikka selaimen kirjainmerkkiin ja katsoa sieltä sitten jos kiinnostaa? Itseäni ainakin myyjänä vituttaa nämä turhat kyselyt.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 201
Viestejä
4 194 520
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom