Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja P0rtier, 21.07.2017.

1. vrmx

vrmx

Rekisteröitynyt:
    05.12.2017
    Jep, juurikin näin. Pysykööt siellä facen puolella ne varailut. jonot ja mitkä lie vai harrastetaanko sitä jossain muuallakin :D

2. Lucas

Lucas

Rekisteröitynyt:
    27.05.2017
    Kyseessä on klassikko kusetus. Varailee sitä viikon ja sitten vielä toisen perään kun tulee yllättävää estettä. Lopulta sitten ilmestyy paikalle ja toteaa, että ei tämä ole lainkaan niin hyväkuntoinen kuin ilmoituksesta sai käsityksen ja tästähän mallista puuttuu sitä ja tätä, mutta kun kerran tänne saakka tuli ja varasi tuotteen niin voi tehdä reilun tarjouksen ja maksaa puolet siitä hintapyynnistä.

:lol:

Toinen vaihtoehto on sitten se, että joku varailija-vatuloija joka lupaa silloin ja silloin sen hakea, mutta paskat se sitä koskaan tule ostamaan.

Nutjob tykkää tästä.
  3. vrmx

vrmx

Rekisteröitynyt:
    05.12.2017
    Eipä ole onneksi tuollaisia vatuloijia sattunut omalle kohdalle vaikka välillä kyllä tulee todella kummallisia yhteydenottoja o_O

No tämä tapaus eteni kuitenkin siihen, että ostaja itse ehdotti maksavansa ennakkoon pyydetyn hinnan ja noutaa sitten muutaman päivän päästä sunnuntaina. Tämä sopi hyvin niin kaikki ok :tup: Kattotuuletin on ilmeisen kuumaa tavaraa tähän aikaan vuodesta :D

Ihime tykkää tästä.
  4. demas

demas

Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
    Aika vähän itselle on sattunut varailijoita. Perusperiaate on että se joka tulee noutamaan ensimmäisenä niin saa jutun. Mutta olen kyllä joustava, riippuen tuotteesta (hinnasta,moniko kyselee jne, asiakkaan viestintätapa) ja miten varataan. Jotkut ei vaan tajua sitä että itselle on tärkeintä se että saa sen rahan varmasti ja jutun itseltä pois..näin ainakin omalla kohdalla.

Mä en kyl oo ammattimyyjä, onkohan tän vuoden puolella yhtään myyntiä...yks taitaa olla eli myynnit on sitä itselle tarpeetonta roinaa josta saan jotain rahaa.

5. Merkava

Merkava מרכבה

Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Kerran tullut yksi pelle joka esitti toista, legit käyttäjää. Ei kuulemma saanut kommunikoida kuin tähän numeroon josta viestitteli. Ei muka tavoittaisi häntä muuten. Juupa juu.

6. Hifiguru

Hifiguru

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    myyn halpaa 3 vuotta vanhaa käytettyä pelikonsolia ja tuli aika outo ostaja kyselemään viesteillä. oli jo noutokaupat alustavasti sovittu mutta sitten laitto viestiä että peruu kaupat koska mulla on prepaid numero joka kuulemma on epäilyttävää.

eipä ennen ole kaupat jääny tekemättä puhelinnumeron takia....satoja kauppoja tehty.

mua ei ostajana kyllä kiinnosta pätkääkään mikä puhelinliittymä myyjällä on kunhan tavara on sitä mitä pitääkin.

7. soup

soup

Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Itselle käynyt vähän samankaltaisesti. Oli kaupat jo sovittu ja vaihdettiin tietoja kunnes isäntä näki nimeni (sama kun sata vuotta sitten kuolleella tunnetulla henkilöllä). Siitä alkoi tivaaminen oikean nimeni perään ja huutelu kuinka pitää tietää kenen kanssa kauppaa tehdään. Totesin että tämä nyt vaan on nimeni ja yhteydenpito loppui siihen.

LovelyWhore tykkää tästä.
  8. vrmx

vrmx

Rekisteröitynyt:
    05.12.2017
    Mistä sen prepaid-numeron tunnistaa?

Itsellä on prepaid käytössä varaliittymänä eri operaattorilta mitä pääliittymä mikä ollut 20 vuotta sama numero, molemmissa numerot muotoa 040xxxxxxx ja kummastakaan ei löydy nimitietoja numerohaulla. Luokittelisiko joku sillä perusteella molemmat prepaidiksi?

9. Ihime

Ihime Team AMD

Rekisteröitynyt:
    20.05.2018
    Minulla yhdet kaupat kerran peruuntui kun en päästänyt ostajaa sisälle vaan menin ala-aulaan vastaan enkä suostunu näyttämään henkkareita. Oli kuulemma todella epäilyttävää tehdä kauppoja siellä ja kun ei voinut edes tietää asunko oikeasti siinä rakennuksessa ja olenko se kuka väitän olevan. (numerolla näkyi osoite jne joka hänellä oli ja soitti ennenkui saapui paikalle.). Tavarallahan oli hintaa huimat 100€ ja en periaatteesta koe että minun pitää ketään päästää kotiani tai todistaa kuka olen jos myyn torin kautta jotain käytettyä tavaraa. Ehkä ymmärtäisin jos puhuttaisiin ihan eri summista tms.

10. Xanthe_

Xanthe_

Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Jotkut ei uskalla tehdä bisneksiä. Voisivat pysyä erossa häiritsemästä.

Eniten häiritsi kun yritti ostella rikkinäistä tavaraa x mistä sanoin suoraan niin ettei tulisi kyselyitä vaan varaosiksi (yleensä roskiin mutta harvinaisempi laite).. kun en jaksa tuhlata päivääni niin kyseli kuitenkin "lähteekö käyntiin" "mitä vaatisi et sais toimivan".. jne..

Henkilö siirtyi toiseen tavaraan ilmoituksesta ja tinki ihan hyvän alennuksen koska halusin vain nopeasti nyt saaha lukkoon kaupat ja lopettaa päivän tuhlailun.. paloi lopulta käpy itseltä henkilöä kohtaan kun yritti vielä noukkia sen ensimmäisen tavaran ilmaiseks siihen mukaan lopuks jollain pyynnöllä "laitatko myös sen x laitteen siihen mukaan niin tehään kaupat".

Sit peruutin ja unohdin asian.. siirryin ebayhin ja myin tupla hinnalla siellä japaniin suoraan tavaran. Ei tarttee pyyhkiä itseä niin alas.

11. Tellervo

Tellervo

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Juuri näin.

Jossain parin satasen käyttötavarassa, jota myydään suunnilleen markkinahinnalla, on pelkkää kiusantekoa alkaa vaatia henkkareita sun muuta. Jonkinlainen testausmahdollisuus tavaralla tulisi silti olla; esimerkiksi mahdollisuus näyttää, että telkkari menee päälle.

12. Aku79

Aku79

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Viimeksi muokattu: 17.07.2019
    Ihime tykkää tästä.
  13. dragon age

dragon age

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ulkomainen? yritys kauppaa 1940-luvun radiogramofonia huutonetissä 550e. Katsoin ensin että mitenkähän näyttäisi että siinä on LED näyttö, ja sitten huomasin että 3 CD-levyn vaihtajakin on näköjään keksitty -40 luvulla :lol:
    Radiogramphone (56x90x36) (FR-MO1006)
    Voihan puu olla ehkä vanhaakin, mutta eikö tuo kuitenkin ole hieman outoa?

David ":DA" Imodium ja Vaakajenga tykkäävät tästä.
  14. joku

joku

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Kuoret voi olla antiikkia, muttei mikään muu tuossa hökötyksessä.

15. Freeze

Freeze Elitisti Team Ryzen Team NVIDIA

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ainakin 041 ja 046 -suuntanumeroiset ovat prepaideja. En usko, että niitä voi varmuudella muuten tunnistaa.

16. Freeze

Freeze Elitisti Team Ryzen Team NVIDIA

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Hiukan on tuo putiikki muutenkin kyseenalainen, mitä kävin kurkkimassa. Suosittelemaan olemaan tilauksissa varovainen. :confused2:

17. Centteri

Centteri

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Itsellä on ihan normi 045 -numero, toki salainen sellainen. Vaihdoin sposti -osoitteen toriin ja jouduin tekemään uudet tunnukset sinne nyt keväällä ja siellä näkyy että olen "ollut torissa 2019" .
    Kevään-kesän aikana olen myynyt abaut 6 eri tuotetta torissa ilman ongelmia. Yksi kauppa poriin ja yksi turkuun, muut f2f täällä pk -seudulla. Ykai osto on tampereelta sekin ilman ongelmia.

18. inexcess

inexcess

Rekisteröitynyt:
    20.07.2019
    Itse menin lankaan ja menetin 50 Eur kun yritin ostaa luuria rymypuhelimeksi Tori.fi:n kautta.

Myyjänainen kertoi lähettävänsä luurin heti kun rahat näkyy tilillä. Nainen kertoi tilinumeronsa, jonne siirsin rahat. Noh... puhelinta ei alkanut kuulua eikä sähköpostiin vastattu.

Naikkosen tili sattui olemaan Nordeassa, jossa on myös oma tilini. Nordean verkkopankki näyttää tilisiirron saajan nimen tilisiirron tapahduttua. Nimi oli luonnollisesti eri kuin Tori.fi:ssä.

Google-tutkimus paljasti, että naisella oli ollut mm. Instagram ja Face-tilit oikealla nimellään, mutta ne oli deletoitu jonkinaikaa sitten. Löysin pari kuvaa naisesta ja muutamia kirjoituksia. Ulkonäön ja kirjoitusten perusteella yhteiskunnan rahoilla elelevä niittinaamainen viherpiiperö.

Kokemus vahvistaa mielikuvaani tästä ihmistyypistä.

Lexy, L0nkero, Vaakajenga ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  19. Pertti_Pasanen_Spede

Pertti_Pasanen_Spede

Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Ei ole todellakaan kaikki noilla aluilla mitään prepaideja.

20. Zyrppa

Zyrppa

Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Mulla on 041-alkuinen ja se ei ole prepaid. Tosin taitaa olla numero jostain vuodelta 2001.

21. joku43

joku43

Rekisteröitynyt:
    03.02.2017

Kummasta löytyy kovimmat tuulipukujen kokoontumisajot, Torista vaiko paskabookin kierrätysryhmistä? :comp:

22. Taika-Jim

Taika-Jim

Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    Oman kokemuksen perusteella kummastakin. Samoja euron kippojen, kuppien ja kaatopaikkatavaran ilmoituksia molemmissa.

23. Algron28

Algron28

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tässä on taas oiva esimerkki huuto.nettiin pesiytyneestä paskalafkasta: Haku - Huuto.net

Raspberry Pi 3 Model B yhden piirilevyn tietokone, 1 Gt RAM,
    Tuotteen sijainniksi on ilmoitettu Turku, mutta lisätiedoissa lukee että tuleekin EUn ulkopuolelta. Toimitusehtoihin lisäksi mainittu että yli 22 euron tuotteista pitäisi maksaa alv ELI se tuote ei olekaan välttämättä niin halpa miltä vaikuttaa.

Lisäksi myyjällä on tuhoton määrä kohteita joista monet on ihan täysin väärillä osastoilla, kuten tämä rakentaminen -> sähkötarvikkeet Nokia BL-4CT tarvikeakku

Vituttaa varsinkin tuo väärille alueille paskominen.

demas, Calden ja David ":DA" Imodium tykkäävät tästä.
  24. Zyrppa

Zyrppa

Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Juuri tuon takia lopetin huuto.netin käytön jo 10 vuotta sitten.

TeknoR tykkää tästä.
  25. Lucas

Lucas

Rekisteröitynyt:
    27.05.2017
    Halvemmalla saa tilattua saman suomalaisista isommistakin rehellisistä liikkeistä vaikka alv-kuuluu jo hintaan:

Raspberry Pi 3 Model B, hinta 38€

Jos haluaisin Raspberryn tilata EU:n ulkopuolelta, niin miksi huuto.netin trokarille siitä maksaisin 50 prosenttia ylihintaa?

Itse lopetin Huuto.netin käytön joskus yli 10-15 vuotta sitten kun se alkoi täyttyä uuden Kiinan krääsän trokareista jotka tunkivat jokaisen ilmoituksensa perään vähintään satoja "avainsanoja" jotka eivät liittyneet oikein mitenkään kyseiseen myytävään tavaraan. Avainsanojen spammaaminen aiheutti sen että sieltä ei löytänyt enää mitään kun jotain etsi kun yhtä oikeaa ilmoitusta kohti tuli hakuehdoilla sata niitä trokarien spammi-ilmoituksia.

Jos Kiinan krääsää haluan ostaa niin osaan kyllä itsekkin tilata sen suoraan Aliexpressin, Alibaban, eBayn tai vaikka Kiinan Taobaon kauppiailta. Ja hintakin on siellä vain murto-osa Torin trokareiden hinnoista.

demas, Nutjob ja David ":DA" Imodium tykkäävät tästä.
  26. demas

demas

Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
    Itsellä on kans yksi kokemus jostain 5-10v takaa näistä. Ostin sillon (lahjaksi,en itselle :D ) jotain Guessin koruja. Katsoin että joku firma/toiminimi myy tori.fi kautta ja oli puolet halvempaa kuin mitä olin kivijalkaliikkeissä nähnyt. Tilasin ja heti kun sain korut niin huomasin että on jotain fake-kamaa. Onneksi koska oli firmasta kyse niin onnistui palauttaa ja purkaa kauppa. Mutta joo,tuo on ihmeellistä miten kiinan rihkamaa yritetään täälläkin myydä ja ottaa pikku siivu välistä. Ehkä Suomen tukiverkosto/sosiaalituet tarkoittaa sitä että jos täydet tuet tippuu tilille niin mitään oikeaa työtä ei kannata tehdä mutta jos muutaman euron saat vaikka kiinan romuja välittämällä niin se on hyvä lisä.

27. SweeneyTodd

SweeneyTodd Smooth Operator Tukijäsen

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Onko muut törmänneet näihin urpoihin, jotka ilmeisesti vaan ihan yleisesti on kiinnostuneita siitä, onko tavarat yhä myymättä. Eli laittaa viestiä, että onko tavara x yhä myynnissä. Ja kun tuohon vastaa vaikka sekunnissa, että on myynnissä yhä, niin kyselijästä ei enää kuulu koskaan mitään.

Ja noista hinnoista. Ihan sama minkä hinnan laittaa, niin aina pitää tingata. Eli mieluummin laittaa hinnaksi vähän enemmän, kuin haluaa, niin voi sitten vähän tinkaajan mieliksi tiputtaa hintaa. Menee paremmin kaupaksi.

Ihime tykkää tästä.
  28. demas

demas

Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
    Itse olen törmännyt. Kun joku kysyy jotain ja vastaat niin sen jälkeen ei kuulu mitään. Itse luulen että nämä voi olla jotain sellaisia jotka selailee ilmoituksia ja hetken kiinnostaa joku -> laittaa kysymyksen mutta ei sitten katso esim s-postejaan aktiivisesti tai jotain muuta...eihän siinä siis mitään järkeä ole että kysyt mutta et jatka kommunikointia mitenkään. Mutta toisaalta olen törmännyt monen muuhunkin erikoiseen hiihtäjään käytettyjen tavaroiden kanssa touhutessa että toisaalta ihme.

29. Ihime

Ihime Team AMD

Rekisteröitynyt:
    20.05.2018
    Tämä!! Ihme kyselijöitä on ja tosiaa pakko laittaa hintaan aina vähä tinkiviraa. Vaikka möis 1000€ käyttämötntä kamaa 10€ hintaa niin eka tarjous ois luultavasti 5€...

30. Lucas

Lucas

Rekisteröitynyt:
    27.05.2017
    Onhan niitä kaikenlaisia "renkaanpotkijoita". Joskus kuullut että ollut myymässä autoa tai moottoripyörää Torissa, niin joku papparainen soitellut ja kysellyt myytävästä ajoneuvosta kaikenlaista ja pappa kertonut että miten hänen jollakin tutullaan oli joskus samanlainen ja oli hyvä peli. Mitään aikomustakaan papalla ei ole ollut ostaa sitä, mutta halunnut muuten vain tarinoida siitä jonkun kanssa.

Onhan sitä joissakin tavaroissa laitettu vissiin tinkivaraa viimeisen päälle reilusti kun myyvät jotain vuosia vanhaa tavaraa jollakin 90 euron hintapyynnillä kun uuden samanlaisen saa Suomesta liikkeestä kotiin toimitettuna puoleen hintaan. Käypä hinta voisi taas olla siitä käytettynä joku 15 euroa.

31. dragon age

dragon age

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Jotkut ovat kirjoittaneet Torissa myynti-ilmoitukseen varmaan juuri tuon vuoksi, että "tuote on myytävänä niin kauan kuin ilmoitus on Torissa".
    Jos selaa oikein vanhoja ilmoituksia, niin tuo teksti on kyllä auttanut monesti paljon.

Sitten yleisesti Tori ja Huuto ovat onneksi toimineet hyvin, mutta erehtykääpä sellaiselle foorumille jolla ei ole paljon käyttäjiä.
    Myynti-ilmoituksia on tuoreita, mutta myyjälle voi joutua kirjoittamaan kymmeniä kertoja pari kuukautta ennenkuin häneen saa liikettä :lol:

32. joku43

joku43

Rekisteröitynyt:
    03.02.2017
    Ilmiantamaan sitten vaan harhaanjohtavist ilmoituksista, niin ehkä saadaan paskakauppiaiden määrää vähän vähemmälle... :comp:

33. Algron28

Algron28

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tehty, mutta ei merkitystä. Ei huuto.nettiä kiinnosta paskaakaan kun näiltä suurilmoittajilta se hillo niiden leivälle tulee. Ei tässäkään yhteydessä mitään tapahtunut vaikka tapaus on ilmiselvä.

Edit: Tuokin kusipulju siis maksaa joka kuukausi minimissään 100EUR huuto.netille vaikka ei myisi tuotteen tuotetta. Summa voi toki olla isompikin riippuen paljonko myyntiä huudossa on, mutta kuitenkin tuolla ilmoitusmäärällä se on 100EUR minimissään.

34. dragon age

dragon age

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Joku mainitsi ketjussa aiemmin, että huutonetissä on kaikenlaista yritysten pikkutavaraa esim. puhelinosasto täynnä.
    Vasemmasta sivun reunasta voi valita näkyykö vain yksityisten, yritysten tai kaikkien ilmoitukset.
    Tuo kyllä toimii hyvin jos haluaa nähdä vain yksityisten ilmoitukset.

35. yannara

yannara

Rekisteröitynyt:
    26.01.2017
    On se huvittavaa kun mamut asettaa sääntöjä :D .. olin antamassa pois ilmaiseksi huonekalua Torista, tuo ei siis ole mun teksti. Sainpa hyvät naurut ja tuote meni muualle.

Capture.JPG

Nutjob tykkää tästä.
  36. yannara

yannara

Rekisteröitynyt:
    26.01.2017
    No esim. noita läppäreitä ja puhelimia on miljoonia myynnissä tuolla... itse teen joskus noin ja syy on siinä, että löydän hetken päästä parempaa.

37. Ihime

Ihime Team AMD

Rekisteröitynyt:
    20.05.2018
    Vois tuota silti jotain vastata. Ei hirveetä vaivaa kyllä tuota vastata jotain että ei tarvetta sittenkää tms. Jotenki tuntuu että osalta ihmisistä katoaa normaalit käytös ja vuorovaikutus tavat kun päästään internettiin :facepalm:

SweeneyTodd ja Veetiboy tykkäävät tästä.