Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Tuli yllätyksenä että Torin vanhoja viestejä ei pääse lukemaan enää mistään, eli 2023 vanhempi viestinpito on hävitetty. Onko asiasta tiedotettu jossain vaiheessa?
Ärsyttää koska olisi pitänyt saada yhteys myyjään aiemmin ostetusta tuotteesta.
Eipä ollut tiedossa. Tsekkasin ja mun tunnuksen takaa vanhin viesti on 08.08.2023, klo 16.10.
 
Olin suht varma, että sellainen viesti olisi tullut( tarkistin sanoilla schic..jotain ja tori), että vaihtoivat jotain toiminnallisuutta tori-viestejä koskien muutama vuosi sitten( edit. olikin näemmä 2024, kuten JP alla kirjoittaa) mutta ainoa minkä löysin oli 2018 tullut viesti, jossa sanotaan, että viestikopio tulee sähköpostiin. Kuitenkin marraskuussa 2020 viestien tulo lakkasi( tulee vain maininta, että viesti on luettavissa torin viestipalvelussa).
No, eipä siellä paljoa tärkeää ollut mutta juurikin tuollainen vanhan tuotteen osalta ostajaan yhteydenottaminen olisi helpompaa jos tietäisi mitä asiasta on esimerkiksi neljä vuotta sitten puhuttu.

Yhtälailla kaikki omat ilmoitukseni(, jotka joko on poistettu tai tuote myyty) ovat hävinneet.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli yllätyksenä että Torin vanhoja viestejä ei pääse lukemaan enää mistään, eli 2023 vanhempi viestinpito on hävitetty. Onko asiasta tiedotettu jossain vaiheessa?
Ärsyttää koska olisi pitänyt saada yhteys myyjään aiemmin ostetusta tuotteesta.
Taitaa olla tuo syynä?


K: Missä vanhat viestini ovat?

Torin viestijärjestelmää päivitettiin ja siihen tuli muutoksia 27.2.2024. Päivitetyssä viestijärjestelmässä voit nähdä viestihistoriasi vain päivityksen ja viestijärjestelmän käyttöönottosi jälkeen. Jossain tapauksissa saatat nähdä myös aikaisemmin käytyjä keskusteluja. Valitettavasti jos viestihistoriassasi ei ole näkyvissä aikaisempia viestejä, niitä ei ole mahdollista enää nähdä. Verrattuna aikaisempaan, tästä eteenpäin voimme säilyttää viestisi käytössäsi pidempään.
 
Tarkistin myös aiemmin kaikki mailit enkä löytänyt asian tiimoilta mitään tietoa. Onhan tuo vähän kuspäistä poistaa kaikki ilman mahdollisuutta tallentaa vanhat.
 
Miksi näitä Tori-viestejä pitäisi säilöä jopa vuosikausia? Jos jonkun takuun tjsp takia, niin ottaa wintoosan leikkaustyökalulla kuvat viestittelystä ja tallentaa omalle koneelle, problem solved.
 
Miksi näitä Tori-viestejä pitäisi säilöä jopa vuosikausia? Jos jonkun takuun tjsp takia, niin ottaa wintoosan leikkaustyökalulla kuvat viestittelystä ja tallentaa omalle koneelle, problem solved.

"Ärsyttää koska olisi pitänyt saada yhteys myyjään aiemmin ostetusta tuotteesta."


Sinänsä, ei ole millään tavalla realistista odottaa jonkin ilmaispalvelun säilyttävän viestejä maailman tappiin asti.
 
Ei varmaan maailman tappiin, mutta on eri asia antaa käyttäjälle mahdollisuus toimia sen mukaan kuinka tehdään. Nyt tuntuu ja näyttää siltä että on vain poistettu vanhat kunnolla informoimatta.
 
paskottu ps5 | Tori paskottu ps5 | Tori

Screenshot_20250117-145057.png
 
Kävipä nyt myyjän ominaisuudessa tapaus, että ToriDiilillä myymäni paketti katosi Postin kuljetuksessa. :(

Paketti lähti matkaan 26.12.2024 ja viimeinen havainto paketista oli 28.12.2024 "Lähetys on kuljetuksessa". Ostajan kanssa tiedusteltiin pakettia Postin aspasta ensimmäisen kerran 3.1.2025 ja toisen kerran 9.1.2025, minkä jälkeen tein katoamisesta ilmoituksen Torin asiakaspalveluun. Postilta piti kysyä "tapaustunnus" kadonneelle paketille, mikä piti välittää Torin aspaan. Tori teki sitten reklaamaation Postille kadonneesta paketista. Posti hyväksyi reklamaation 20.1.2025, minkä jälkeen ToriDiilissä "tallessa" olleet rahat maksettiin minulle. Posti maksaa hyvityksen kadonneesta paketista Ostajalle ja Tori kertoi vastauksessaan olevansa yhteydessä Ostajaan korvauksen suhteen.

Täytyy sanoa että ihan hyvin tässä tapauksessa Torin asiakaspalvelu toimi. :) Positiivista tässä on että minä saan rahat myymästäni tavarasta (lopultakin!) ja myös Ostajalle korvataan kadonneen paketin arvo. Vaikein osuus oli löytää Torin ohjesivuilta painike, millä saa lähetettyä viestin suoraan aspaan (päästä bottien ohi :lol: ) - muutoin asiat käsiteltiin asiallisesti ja kohtuullisessa ajassa.
 
Kävipä nyt myyjän ominaisuudessa tapaus, että ToriDiilillä myymäni paketti katosi Postin kuljetuksessa. :(

Paketti lähti matkaan 26.12.2024 ja viimeinen havainto paketista oli 28.12.2024 "Lähetys on kuljetuksessa". Ostajan kanssa tiedusteltiin pakettia Postin aspasta ensimmäisen kerran 3.1.2025 ja toisen kerran 9.1.2025, minkä jälkeen tein katoamisesta ilmoituksen Torin asiakaspalveluun. Postilta piti kysyä "tapaustunnus" kadonneelle paketille, mikä piti välittää Torin aspaan. Tori teki sitten reklaamaation Postille kadonneesta paketista. Posti hyväksyi reklamaation 20.1.2025, minkä jälkeen ToriDiilissä "tallessa" olleet rahat maksettiin minulle. Posti maksaa hyvityksen kadonneesta paketista Ostajalle ja Tori kertoi vastauksessaan olevansa yhteydessä Ostajaan korvauksen suhteen.

Täytyy sanoa että ihan hyvin tässä tapauksessa Torin asiakaspalvelu toimi. :) Positiivista tässä on että minä saan rahat myymästäni tavarasta (lopultakin!) ja myös Ostajalle korvataan kadonneen paketin arvo. Vaikein osuus oli löytää Torin ohjesivuilta painike, millä saa lähetettyä viestin suoraan aspaan (päästä bottien ohi :lol: ) - muutoin asiat käsiteltiin asiallisesti ja kohtuullisessa ajassa.
Korvaakohan posti tuotteen hinnan ostajalle täysimääräisesti vain onkohan kyseessä se painoon perustuva haistapaska-korvaus?
 
Korvaakohan posti tuotteen hinnan ostajalle täysimääräisesti vain onkohan kyseessä se painoon perustuva haistapaska-korvaus?
Ostaja ei tiennyt suoraan sanoa. Kadonneen paketin paino on Postin mukaan 1,25 kg, joten siitä enimmäiskorvaus on 25 euroa (ilman lisävakuutusta). Tavaran arvo oli 13 euroa, joten tässä tapauksessa hyvitys on täysimääräinen tavaran arvosta sekä postikuluista, mutta 1,5 euron ToriDiili-palvelumaksua ostajalle ei hyvitetä/palauteta. Ostaja jää sen Torin palvelumaksun verran tappiolle paketin katoamisesta, mutta onneksi suurimman osan rahoistaan saa takaisin.
 
Vinkkinä tulevaisuutta varten näissä bottichateissä:

Screenshot_20250120-155126_Chrome.jpg

Eli yleensä riittää, ku pyydät ihmistä
Tää on muuten niin syöpää kun olla voi näitten chat bottien kanssa. Koskaan ikinä ei ole ollut sellaista asiaa, missä tarvitsisin "osaavan" chat botin apua vaan aina homma sen verran kimurantti ja keskustelua puolin toisin vaativa, että pitää olla ihminen toisessa päässä. Kun vaan saisi skipata paskeen kokonaan ja suora kontakti ihmiseen. En innolla odota koska nuo jäävät täysin AI n varaan ja henkilökontaktia ei aspasta saa kun enää kerran viikossa/kuussa.
 
Meinaakohan tori millonkaan korjata tuota hakukonettaan ? esim, kun kirjoittaa vaikka hakuun tuotetta xxx se ehdottaa jo ennekuin kerkee kokonaan kirjoittaa xxx ( 50) osumaa. Menee siitä katsomaan , sieltä myytävien joukosta puuttuu tuotteita. jos haku kenttään kirjoittaa kokonaan tuotteen xxx ja painaa entteriä niin onkin enää vain 2 osumaa :mad:

yritä siinä sitten myydä jotain kun jos sattuu oma tuote jäämään monelle potenttiaaliselle ostajalle pimentoon.
 
Prkeleen tori. Yritän tehdä ostoilmoitusta, mutta ei mikään hinta tunnu kelpaavan. Tulee vaan "hyätty" vastausviesti, "Valitsemasi hinta ei vaikuta realistiselta.
Syötä oikea myyntihinta, jotta ilmoitus voidaan hyväksyä."
Mikä ihmeen sensuuriosasto siellä päättää mikä hinta on sopiva ostoilmoitukseen (ja lisäksi puhuu myyntihinnasta). Olen nyt kokeillut sekä sopivalla, ihan pienellä, ihan isolla ja monella muulla hinnalla siitä välistä.

e: aspa vastasi ja sanoi, että nykyään kelpaa myös jos jättää tyhjäksi hintaruudun, sillä kelpasi
 
Viimeksi muokattu:
Prkeleen tori. Yritän tehdä ostoilmoitusta, mutta ei mikään hinta tunnu kelpaavan. Tulee vaan "hyätty" vastausviesti, "Valitsemasi hinta ei vaikuta realistiselta.
Syötä oikea myyntihinta, jotta ilmoitus voidaan hyväksyä."
Mikä ihmeen sensuuriosasto siellä päättää mikä hinta on sopiva ostoilmoitukseen (ja lisäksi puhuu myyntihinnasta). Olen nyt kokeillut sekä sopivalla, ihan pienellä, ihan isolla ja monella muulla hinnalla siitä välistä.
Siellä on varmaa joku automaattisensuuri iskenyt sulle. Tee ilmoitus ja jos tulee suora hylky, nii ota asiakaspalveluun yhteys.
 
Jos Toridiilissä myyjä on valinnut liian pienen paketin ja siitä syystä paketti ohjautuu eri paikkaan kuin aluksi piti niin kuka maksaa tällöin postikulut vai tuleeko siitä ylimääräisiä kuluja?
 
Jos Toridiilissä myyjä on valinnut liian pienen paketin ja siitä syystä paketti ohjautuu eri paikkaan kuin aluksi piti niin kuka maksaa tällöin postikulut vai tuleeko siitä ylimääräisiä kuluja?


Itselleni ei ainakaan ole tullut ylimääräisiä kuluja, ja paketti on tullut sinne minne on pitänytkin. Yhden 9-36kg turvaistuimen olen ostanut jolle myyjä oli valinnut s koon paketin ja mitään lisäkuluja tästä ei tullut. Olisi tarvinnut xl koon paketin vähintään. Ja iso ilmankostutin tuli myös s-koon paketissa.
 
Kaverille saapui tuossa toridiilillä ostettu lähetys rikkinäisenä osittain sen takia, että lähettäjä oli pakannut tuotteen huonosti.
Ei siinä muuta kuin riitauttamaan asia torissa ja seurauksena kaveri saa postilta torin kautta lähes täyden hinnan tuotteessta korvauksena ja myyjä tietenkin saa myös rahansa. Kaveri ei ollu ilmeisesti ottanut edes vakuutusta lähetykseen, mutta suomen posti korvaa täyden hinnan ja ovat vielä myöntäneet kohdelleensa lähetystä kaltoin. Tuottessta oli menny muovi osa minkä pystyy ite 3D tulostamaan ja fixaamaan sillä tuotteen.
Erikoista, että posti myöntää virheensä ja sieltä ylipäätään saa mitään korvausta, varsinkaan lähetyksen vastaanottaja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 103
Viestejä
4 605 072
Jäsenet
75 764
Uusin jäsen
Voippari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom