Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä ajattelette tapauksista, missä myyjä kertoo kuitin löytyvän, mutta kuittia ei todellisuudessa ole lainkaan. Sitten tuotteen mukanakaan sitä kuittia ei toimiteta. Ja vaikkapa yhteydenpito loppuu siihen. Ammattihuijarin kanssa ei välttämättä kovin helposti huomaa hänen valehtelevan kuitista.
Rikosilmoitus petoksesta, jos asian loppuun hoitaminen ei myyjää kiinnosta.Mitä ajattelette tapauksista, missä myyjä kertoo kuitin löytyvän, mutta kuittia ei todellisuudessa ole lainkaan. Sitten tuotteen mukanakaan sitä kuittia ei toimiteta. Ja vaikkapa yhteydenpito loppuu siihen. Ammattihuijarin kanssa ei välttämättä kovin helposti huomaa hänen valehtelevan kuitista.
Rikosilmoitus petoksesta, jos asian loppuun hoitaminen ei myyjää kiinnosta.
Ymmärrän tämänkin ajattelutavan, mutta olen vaan loppuviimein vähän eri mieltä. Itse myyjänä olisin enemmän kiinnostunut omien kauppojen hoitumisesta enkä nyt kokisi syyllistyväni rikoksen avunantoon, jos joku vaikka ottaisikin toimittamani kuittikopion rikolliseen käyttöönEn minäkään toimita kuiteista kuvia ennen kuin kaupat on tehty. Juuri siitä syystä, että huijarit niitä kuvia kalastelee Torissa yms. ja käyttää sitten omiin tarkoituksiinsa. Kuitin saa kun kaupat on tehty.
Ei tuollaiset kuvan päälle kirjoittelut tai vesileimat nykyaikana mitään auta. Ne saa n. viidessä sekunnissa puhelimenkin AI-kuvanmuokkaustyökaluilla laadukkaasti pois.Ymmärrän tämänkin ajattelutavan, mutta olen vaan loppuviimein vähän eri mieltä. Itse myyjänä olisin enemmän kiinnostunut omien kauppojen hoitumisesta enkä nyt kokisi syyllistyväni rikoksen avunantoon, jos joku vaikka ottaisikin toimittamani kuittikopion rikolliseen käyttöönOnko tämäkin sitten vähän itsekästä ajattelua, niin siitä voi varmaan olla montaa mieltä.
Jos miettii noin käytännössä, miten kuittikopion väärinkäyttöä voisi estää, niin voisihan kuvaan esimerkiksi laittaa kissankokoisin kirjaimin punaisella värillä päivämäärän tms. tietoja, jotta kuva olisi "kertakäyttöisempi".
Ihan mielenkiintoista kuitenkin kuulla, että ihmiset ajattelevat tästä asiasta eri tavoilla.
Mikä on Vend?
Vend tulee olemaan uusi nimi Schibsted Marketplaces -yritykselle, joka omistaa Torin ja muita markkinapaikkoja Pohjoismaissa.
Muuttuuko jokin Torissa tämän johdosta?
Ei. Saatat nähdä “Vend”-nimen kirjautuessasi sisään tai viesteissäsi, mutta kaikki tulee toimimaan Torissa kuten ennenkin.
Pitääkö minun luoda uusi tili?
Ei tarvitse. Tilisi ja kirjautumistietosi tulevat toimimaan aivan kuten ennenkin. Sinun ei tarvitse tehdä mitään.
Jos saan sähköpostin Vendiltä - onko se teiltä?
Kyllä, jos sähköposti tulee osoitteesta, joka päättyy @vend.com tai muusta virallisesta kanavastamme, se on turvallinen. Jos olet epävarma, voit aina kysyä meiltä chatin kautta ennen kuin klikkaat mitään.
Mitä henkilötiedoilleni tapahtuu?
Kun nimenmuutos astuu voimaan, Vend Marketplaces AS toimii henkilötietojesi rekisterinpitäjänä. Tämä ei kuitenkaan vaikuta siihen, miten käsittelemme tai suojaamme tietojasi. Voit lukea lisää tietosuojaselosteestamme.
Onko Tori saanut uuden omistajan?
Ei. Torin omistaja ei ole muuttumassa - ainoastaan taustakonsernin nimi tulee vaihtumaan.
Miksi nimi vaihtuu?
Haluamme yhdistää kaikki pohjoismaiset markkinapaikkamme saman nimen alle: Vend. Näin voimme kehittää palveluja yhdessä - kuitenkin säilyttäen Torin paikalliset vahvuudet ja tutun ilmeen.
Vaikuttaako muutos tallennettuihin ilmoituksiin, viesteihin tai hakuihin?
Ei vaikuta. Kaikki toimii kuten ennenkin. Nimenmuutos ei vaikuta sisältöösi tai toimintoihin.
Syy tähän lienee se että nykyisellään pienentyneen käyttäjäkunnan seurauksena osa kategorioista on hyvinkin tyhjiä.Tekohengitystä
Hyvä Huuto.netin käyttäjä
Tänä vuonna toteutamme Huuto.netissä laajan uudistuksen, jonka tavoitteena on tehdä palvelustamme entistä nykyaikaisempi, helpompi ja turvallisempi käyttää. Uudistus tapahtuu vaiheittain ja ajoittuu pääosin kesäkuukausille.
Uudistuksen myötä päivitämme palvelun ulkoasun, tuomme mukaan uusia ominaisuuksia ja parannamme ostamisen ja myymisen kokemusta.
Ensimmäisenä aloitamme tuotekategorioiden päivityksellä. Uudistamme kategoriat selkeämmiksi, jotta voimme tarjota entistä paremmat mahdollisuudet käytettyjen tuotteiden ja keräilytavaran myymiseen, ostamiseen ja kierrättämiseen. Kategoriamuutokset toteutetaan vaiheittain kevään ja kesän aikana.
Mikäli myyt tuotteita kategorioissa, joihin muutoksia kohdistuu, saat meiltä vielä tarkempaa tietoa ja ohjeita muutosten etenemisestä hyvissä ajoin.
Keväisin terveisin,
Jaakko Sipola
Toimitusjohtaja
Huuto.net / ePrice Oy
Ps. Muistathan, että näin keväällä on hyvä aika tyhjentää nurkkia ja laittaa sinulle tarpeettomaksi jääneet tavarat kiertämään.
Ei millään pahalla mutta toi nyt näyttää aika shadyltäItse kyllä annan kuvan kuitista, jos joku pyytää erikseen, mutta se on takuuvarmasti varustettu runsailla vesileimoilla. Kehittyneet yhden napin kuvanmuokkausohjelmat kyllä huolettaa tällä saralla, pitänee alkaa harkitsemaan, ettei anna kuiteista kuvia enää ollenkaan.
![]()
Niin ikävää kuin se onkin. Perävalotakuu ja ostaja selvittelee itse onko kuljetuksen aikana mahdollisesti jotain päässyt irtoamaan koneen sisältä tai mennyt rikki.Miten tällaiseen asiaan tulisi suhtautua?
Vaihdoin eilen tietokonesetin PlayStation 5 konsoliin. Vaihtaja oli ehdottanut vaihtoa myymääni koneeseen tori.fi:ssä. Saimme sovittua lopulta sopivan ajan, jolloin hän tuli tuomaan minulle konsolia ja sai samalla testata tietokoneen toimivuuden. Kun hän oli tyytyväinen, pakkasimme tavarat kahteen muovikassiin sillä hän oli bussilla liikkeellä.
Tänään hän ilmoitti, ettei kone käynnisty. Ilmeisesti koneen etupaneelissa olevat tuulettimet pyörivät vain hetken virtanapin painalluksen yhteydessä. Nyt hän haluaisi palauttaa koneen takaisin. Tulisiko minun ottaa kone takaisin, vaikka se on jotenkin ilmeisesti vioittunut bussikuljetuksessa?
Kiitos. Näin vastasin ostajalle. Toivottavasti ymmärtäisi nyt lopettaa asiasta jauhamisen (muuten varmaan ei ole muuta vaihtoehtoa kuin estää hänet).Ostaja on saanut toimivan koneen mukaansa. Piste. Ei torikaupassa ole mitään palautusoikeutta. Siitä voi ostaja kirjottaa vaikka kymmenen rikosilmoitusta ja poliisi toivottaa joka kertaa hyvää viikonjatkoa. Sitä on turha pelätä.
Syynä ilmenneeseen ongelmaan voi olla mitä vaan kuljetuksessa irronneista komponenteista user erroriin, mutta ostaja voi ottaa YouTuben auki ja alkaa selvittelemään.
Asiallisesti voi saman asian vielä ilmoittaa, mutta en jäisi asiaa sen enempää jankkaamaan.
Ei kannata liikaa sääliä, itse se ostaja on jotain töpännyt. Ja mä olisin estänyt sen jo viimeistään tuon "Tää on scam perjates"-viestin jälkeen, en jaksais tollasta joutavaa hevonpaskaa muutamaa viestiä enempää lukea. Nostan hattua kärsivällisyydellesi.muuten varmaan ei ole muuta vaihtoehtoa kuin estää hänet
Olisin varmaan itsekin jo estänyt ostajan, mutta halaisin saada asian sovittua. Hän tietää kuitenkin osoitetietoni eli ei ole hirveän kiva juttu, jos ilmestyy paikalle vaatimaan palautusta.Ei kannata liikaa sääliä, itse se ostaja on jotain töpännyt. Ja mä olisin estänyt sen jo viimeistään tuon "Tää on scam perjates"-viestin jälkeen, en jaksais tollasta joutavaa hevonpaskaa muutamaa viestiä enempää lukea. Nostan hattua kärsivällisyydellesi.![]()
Vai että vielä perjates scam, miten musta tuntuu että se scam tulee pikemminkin tuolta toiselta osapuolelta. Yhden kerran itselläni käynyt näin, ostaja tullut testaamaan melko arvokkaan tavaran ilman mitään kiireitä, keittelin siinä kahviakin nisujen kera ostajalle ja istuttiin tunnin verran tutkimassa tavaraa. Jälkeenpäin tuli sitten kummallisia tuo ei toimi ja tämä ei toimi -viestejä, vaikka testattiin toimivuus, suosittelin tekemään rikosilmoituksen asiasta, jonka jälkeen estin. Ei ole kuulunut mitään. Sä olet tässä täysin kuivilla ja sulla ei ole mitään hätää.Kiitos vastauksista, tällä kannalla olin itsekin. Nyt kun yritin kohteliaasti ilmoittaa asiasta niin ostaja alkoikin uhkailemaan sillä, että olisin tiennyt jostain piilevästä viasta ja aikoo tehdä rikosilmoituksen. Mitäköhän noihin nyt sitten kannattaisi sanoa vai kannattaako sanoa mitään, ettei tilanne riistäydy käsistä?
![]()
![]()
![]()
Sanot vaan et tää on perjates vainoomista ja laitat oven kii. Mitä tahansa aggression merkkejä ilmassa niin soitat lisäksi poliisit.Olisin varmaan itsekin jo estänyt ostajan, mutta halaisin saada asian sovittua. Hän tietää kuitenkin osoitetietoni eli ei ole hirveän kiva juttu, jos ilmestyy paikalle vaatimaan palautusta.
Turhaa näitä tänne laittaa. Ei tää ole rinkirunkkaus-ketju.Hienoa ettei huijaus ja kaiken menettäminen masentanut lopullisesti! ICT laitteita | Tori
Tähän piti vielä kommentoida noinniinkuin vainoharhaisen tietoturva-asiantuntijan näkökulmasta.Kiitos vastauksista, tällä kannalla olin itsekin. Nyt kun yritin kohteliaasti ilmoittaa asiasta niin ostaja alkoikin uhkailemaan sillä, että olisin tiennyt jostain piilevästä viasta ja aikoo tehdä rikosilmoituksen. Mitäköhän noihin nyt sitten kannattaisi sanoa vai kannattaako sanoa mitään, ettei tilanne riistäydy käsistä?
Toki ostajan kuuluu saada rahana takaisin. Nythän hän ei ole saanut mitään, menettänyt vain tahansa. Tuotehan on sinun omaisuutta siihen asti, että se on luovutettu hänelle postissa. Jolloin ei ole oikein ostajaa kohtaan, että hän menettää tässä mitään.Tuli positiivinen asia Tori Diilistä vastaan. Posti hukkasi (seurantakoodi ei päivittynyt) minun lähettämän paketin. Piti odotella muutama viikko, jos seurantakoodi päivittyisi. Sitten ilmoitus Postille ja Torille ja muutaman päivän päästä sain rahani.
Sitä en tiedä miten ostajalle käy tällaisessa tapauksessa.
Toridiilissä myyjä ei ole postin asiakas, ainoastaan Torin asiakas. Näin ollen myyjällä ei ole mitään rajapintaa lähestyä postia.Sinun tehtäväsi tavaran omistajana olisi selvittää asia postin kanssa. Sinähän heidän asiakas olet.
Jos vain myyjä saa korvaukset tuosta niin silloin tuo koko tori diili on läpimätä. Ja kenenkään ei kannata sitä käyttää ostajana.
Normaalisti ilman tori diiliä välissä, olisi sinun pitänyt korvata tuote ostajalle ja itse tapellut korvauksista postin kanssa.