Netflix

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
Vimeksi elokuvaa tykiltä katsellessani testailin laatua ja Firefoxin, Edgen ja tuon apin kautta kuva näyttää kaikilla erilaiselta. Selkeästi paras laatu on television natiivisovelluksen tai Chromecastin kautta.
No Edge ja Firefox eroa pitäisi olla melko selvästi, Firefoxissa kun maksimiresoluutio on 720p kun taas Edgessä 4K.

Resolution:
  • Google Chrome
    • Up to 720p on Windows, Mac, and Linux
    • Up to 1080p on Chrome OS
  • Microsoft Edge up to 4K*
  • Mozilla Firefox up to 720p
  • Opera up to 720p
  • Safari up to 1080p on macOS 10.11 to 10.15
  • Safari up to 4K on macOS 11.0 or later
Lähde
Natiivisovelluksen voidaan olettaa tukevan kaikkea mahdollista mitä Netflix tarjoaa.
Chromecast näyttää myös tukevan pitkälti kaikkea, eli varmaan sama linja kuin natiivisovelluksella.

Kuvan osalta Edgen kai pitäisi pystyä samoihin, mutta toisaalta taitaa tuo äänen paremmuus softassa ratkaista sen valinnan.
 

V84

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
135
Mikähän noihin resoluutioeroihin on käytännön syynä? Voisi kuvitella herran vuonna 2021 onnistuvan 1080p-streamaus millä hyvänsä katselumetodilla tuon kokoiselta firmalta...
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
Niin, tokihan se onnistuu heittämällä kuten YouTube ja moni muu osoittaa..... kunhan ei noita suojauksia tarvita.
Tästä ainakin yksi juttu aiheesta, ja tuo pari vuotta ikää artikkelilla tuskin merkkaa mitään:


Chrome and Firefox browsers, which are more popular than Edge in PC, contain a software-based Widevine DRM module (CDM). Therefore, DRM content played on Chrome or Firefox in Windows or Mac OS is vulnerable to “screen recording”.
Tuolla myös muistutetaan, että asia ei tietenkään ole vain Netflixin päätettävissä:

Because of this software-based DRM vulnerability, premium content owners, such as Hollywood studios, request online video service providers to apply hardware DRM to deliver UHD or Full HD content.
Toki varmasti myös Netflixiä kiinnostaa olla tarjoamatta 720p parempaa kamaa softalla mitä on helppo tallentaa.
Kaiken voi toki kiertää, mutta avainsana tässä taitaa olla helppous eli matalimmat aidat estetään.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
518
En tiedä mitä odotin kun alotin katsomaan Sweet Toothia mutta aika tylsä ja mitäänsanomaton se oli. Tuli isot Last of Us fibat sillä erotuksella että hahmoilla ei ollut keskenään kummoista kemiaa eikä heistä oikein yksinkään välittänyt. En tiedä jaksaako seuraavaa kautta edes harkita.

Koreassa palkointopöydät putsannut Beyond Evil tulee viikon päästä täällä Netflixiin (ainakin Lontoon kieliseen), olen jo toisaalta katsonut ja suosittelen kyllä tuota murhamysteeri settiä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
En tiedä mitä odotin kun alotin katsomaan Sweet Toothia mutta aika tylsä ja mitäänsanomaton se oli. Tuli isot Last of Us fibat sillä erotuksella että hahmoilla ei ollut keskenään kummoista kemiaa eikä heistä oikein yksinkään välittänyt. En tiedä jaksaako seuraavaa kautta edes harkita.
Alkuun olin, että ei helevetti, mut tuli kuite koko kausi katottua muutamassa illassa. Kyllähän ton katsoi (kivannäköistä kuvaa ainaki), mut kieltämättä vähä "ontto" ja lapsellinen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Alkuun olin, että ei helevetti, mut tuli kuite koko kausi katottua muutamassa illassa. Kyllähän ton katsoi (kivannäköistä kuvaa ainaki), mut kieltämättä vähä "ontto" ja lapsellinen.
Selkeästi odottaa toista kautta. Nyt oli vain henkilöiden tarinan kerrontaa.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 855
Netflixillä tosiaan tuo 4k HDR kuva on edelleen 15.5mbps ja laadultaan hyvää, mutta SDR 4k laatu on pudotettu rajusti. HD kuva on jotain surkean ja keskitasoisen välistä, riippuen mitä katsoo. Tuolla HD puolella kuvanlaadulliset erot eri sarjojen ja leffojen välillä ovat oikeasti todella suuria. Kyllä tuolla nyt perus sitcomit katselee ihan ok, mutta kuvanlaadullinen ero esim Disney+ 1080p verrattuna on aika häkellyttävän iso. Tuo Disneyn 1080p kepittää osan Netflixiin 4k SDR tarjonnasta ja osoittaa, millaista streamatun kuvanlaadun pitäisi vähintään olla vuonna 2021.

Oikeastaan vain HBO:n susipaska kuva pitää Netflixin poissa jumbosijalta.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Alkuun olin, että ei helevetti, mut tuli kuite koko kausi katottua muutamassa illassa. Kyllähän ton katsoi (kivannäköistä kuvaa ainaki), mut kieltämättä vähä "ontto" ja lapsellinen.
Neljä jaksoa Sweet Toothia takana ja samanlaiset filikset. Komean näköistä tuotantoa, mutta käsikirjoitus on venyvää ja paukkuvaa purukumia. Ei huono, mutta ei erityisen hyväkään ja on kovin vaikea allekirjoittaa kaikkea sarjan ympärillä pyörivää hehkutusta.

Edit.
Katsoin eilen viidennen jakson ja se oli kyllä suunnattu ihan puhtaasti lapsille. Lisäksi juonikuviot tämän "eläinten pelastusrintaman" kohdalla aiheuttivat vahvaa facepalmia ala-arvoisen cgi:n lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Neljä jaksoa Sweet Toothia takana ja samanlaiset filikset. Komean näköistä tuotantoa, mutta käsikirjoitus on venyvää ja paukkuvaa purukumia. Ei huono, mutta ei erityisen hyväkään ja on kovin vaikea allekirjoittaa kaikkea sarjan ympärillä pyörivää hehkutusta.
Tämän takia Netflixistä ei kehtaa alkaa katsomaan juuri mitään niiden omaa tuotantoa; vaikka idea olisi miten hyvä, niin on erittäin suuri todennäköisyys, että haaskaa vain arvokasta katseluaikaa keskinkertaiseen höttöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Tämän takia Netflixistä ei kehtaa alkaa katsomaan juuri mitään niiden omaa tuotantoa; vaikka idea olisi miten hyvä, niin on erittäin suuri todennäköisyys, että haaskaa vain arvokasta katseluaikaa keskinkertaiseen höttöön.
Omasta mielestäni siellä on vaikka kuinka todella hyvää Netflixin omaakin tuotantoa. Queen's Gambit, Dark, Stranger Things, The Crown, Black Mirror, Mindhunter, Unbrella Academy, Sex Education, Lupin jne. Ja kohta muista monta lisää. Mutta makuasioitahan nämä.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Omasta mielestäni siellä on vaikka kuinka todella hyvää Netflixin omaakin tuotantoa. Queen's Gambit, Dark, Stranger Things, The Crown, Black Mirror, Mindhunter, Unbrella Academy, Sex Education, Lupin jne. Ja kohta muista monta lisää. Mutta makuasioitahan nämä.
On siellä niitä hittejäkin, kuten juuri tuo Stranger Things, joka on aivan loistava. Toisessa ääripäässä esim. Sens8 (tjsp.). Babylon 5:n luoja mukana, mutta oli kyllä niin tylsää ja yhdentekevää roskaa, etten ole pitkään aikaan pahempaa nähnyt. Neljä jaksoa puskin väkisin läpi, mutta asiat vaan junnasivat paikallaan.
 
Liittynyt
23.09.2020
Viestejä
287
Heinäkuussa tulossa uutta hänmiestä. Tuleekohan vanhat klassikot nähtäville? Eipä ole niitä sitten 80-90 luvun taitteen tullut nähtyä.

 

roystered

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
519
Neljä jaksoa Sweet Toothia takana ja samanlaiset filikset. Komean näköistä tuotantoa, mutta käsikirjoitus on venyvää ja paukkuvaa purukumia. Ei huono, mutta ei erityisen hyväkään ja on kovin vaikea allekirjoittaa kaikkea sarjan ympärillä pyörivää hehkutusta.

Edit.
Katsoin eilen viidennen jakson ja se oli kyllä suunnattu ihan puhtaasti lapsille. Lisäksi juonikuviot tämän "eläinten pelastusrintaman" kohdalla aiheuttivat vahvaa facepalmia ala-arvoisen cgi:n lisäksi.
Netflix casting

 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
^Sama tyyli jatkuu myös uuden resident evil live action tv sarjan kohdalla jossa Lance Reddick on Albert Vesker.

 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
200
Nämä kaksi casting -esimerkkiä eivät ole vain Netflixin juttu, mikä on minusta helvetin hyvä asia.

Itse en ymmärrä mikä näissä castingeissa nyt niin hiertää? Se että kaikki näyttelijät eivät ole täysin lähdemateriaalin mukaisia, vai se että näyttelijä on musta? Eikö se ole pääasia että näyttelijä osaa hommansa ja tulkitsee roolin omalla tavallaan? Varsinkin hollywoodissa on sisältöä tehty viimeiset sata vuotta niin että pääosan näyttelijät tai tarinan sankarit ovat aina valkoisia, täysin lähdemateriaalista tai historiallisesta tarkkuudesta riippumatta.

Sweet Tooth uppoaa tänne erittäin hyvin, mutta katson yhdessä perheen kanssa eikä ennakko-odotuksia ollut mihinkään suuntaan. Omaperäinen, persoonallinen ja näyttävä tarina noin reilun puolenvälin kohdalla.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
Mua ainakin hiertää just se, että ikoniset hahmot muutetaan valkoisesta mustaksi sen sijaan, että keksittäisiin uusi hahmo.
Esim marvel ei muuttanut Peter Parkeria mustaksi vaan ne loi Miles Moralesin. Ei se ole niin vaikeaa.

Tietenkin sama pätee myös toisinpäin. En mä halua koskaan nähdä valkoihoista Landoa star warsissa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Nämä kaksi casting -esimerkkiä eivät ole vain Netflixin juttu, mikä on minusta helvetin hyvä asia.

Itse en ymmärrä mikä näissä castingeissa nyt niin hiertää? Se että kaikki näyttelijät eivät ole täysin lähdemateriaalin mukaisia, vai se että näyttelijä on musta? Eikö se ole pääasia että näyttelijä osaa hommansa ja tulkitsee roolin omalla tavallaan? Varsinkin hollywoodissa on sisältöä tehty viimeiset sata vuotta niin että pääosan näyttelijät tai tarinan sankarit ovat aina valkoisia, täysin lähdemateriaalista tai historiallisesta tarkkuudesta riippumatta.

Sweet Tooth uppoaa tänne erittäin hyvin, mutta katson yhdessä perheen kanssa eikä ennakko-odotuksia ollut mihinkään suuntaan. Omaperäinen, persoonallinen ja näyttävä tarina noin reilun puolenvälin kohdalla.
Onko kaikissa Netflix leffoissa vielä valkoinen jeesus? :D
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Nämä kaksi casting -esimerkkiä eivät ole vain Netflixin juttu, mikä on minusta helvetin hyvä asia.

Itse en ymmärrä mikä näissä castingeissa nyt niin hiertää? Se että kaikki näyttelijät eivät ole täysin lähdemateriaalin mukaisia, vai se että näyttelijä on musta? Eikö se ole pääasia että näyttelijä osaa hommansa ja tulkitsee roolin omalla tavallaan? Varsinkin hollywoodissa on sisältöä tehty viimeiset sata vuotta niin että pääosan näyttelijät tai tarinan sankarit ovat aina valkoisia, täysin lähdemateriaalista tai historiallisesta tarkkuudesta riippumatta.

Sweet Tooth uppoaa tänne erittäin hyvin, mutta katson yhdessä perheen kanssa eikä ennakko-odotuksia ollut mihinkään suuntaan. Omaperäinen, persoonallinen ja näyttävä tarina noin reilun puolenvälin kohdalla.
Henkilökohtaisesti hiertää kaikki turha lähdemateriaalin muuttaminen. Esimerkkinä pidän todella paljon Tom Cruisesta, mutta 165 senttinen Tomppa ei ollut minusta oikea valinta esittämään kirjojen 196 senttistä Jack Reacheriä. Lähdemateriaalia voi toki hieman muokata, jos sen tekee hyvin. Suurin osa näistä nykymuokkauksista on todella tökerösti tehtyjä eikä tuo mitään lisäarvoa koko hommaan.
 
Liittynyt
23.09.2020
Viestejä
287
Heinäkuussa tulossa uutta hänmiestä. Tuleekohan vanhat klassikot nähtäville? Eipä ole niitä sitten 80-90 luvun taitteen tullut nähtyä.

Hollywood on tämänkin näköjään feminismillä ja woke roskalla pilaamassa, ja päähenkilöksi nostetaan nainen. Eikö olisi taas voinut rinnalle luoda uutta She-woman sarjaa, jossa joku rekkalesbo näyttää miehille kaapin paikan. Pakko taas päästä pilaamaan pojilta yksi esikuva.

 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Hollywood on tämänkin näköjään feminismillä ja woke roskalla pilaamassa, ja päähenkilöksi nostetaan nainen. Eikö olisi taas voinut rinnalle luoda uutta She-woman sarjaa, jossa joku rekkalesbo näyttää miehille kaapin paikan. Pakko taas päästä pilaamaan pojilta yksi esikuva.

Hah! Samaa mieltä että päälleliimattu vaihto ei innosta, mutta silti toivottavasti kaikkien leffojen kaikissa uusioversioissa tehdään sama temppu seuraavat kymmenen vuotta. Reaktiot näihin on viihdyttävämpiä kuin ne uusio leffat itse ikinä olisi.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Hollywood on tämänkin näköjään feminismillä ja woke roskalla pilaamassa, ja päähenkilöksi nostetaan nainen. Eikö olisi taas voinut rinnalle luoda uutta She-woman sarjaa, jossa joku rekkalesbo näyttää miehille kaapin paikan. Pakko taas päästä pilaamaan pojilta yksi esikuva.

Masters of the universum maailmasta löytyy oma animaatiosarjansa hahmolle She-ra. Olikohan tuo he-dannyn sisko?
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Hieman erikoisempi(?) minisarja Japanista. Itse nautin kovasti. Voinee suositella ainakin em. maan tuotoksia edes toisella silmällä seuraaville. Itse nautin jo pelkästään suht' näppärän näköisistä typyköistä, mutta on sarjassa hetkensä kaikin puolin muutenkin. Laitan varmuuden vuoksi spoileriin seuraavan
Nautin siitä että oli onnellinen loppu. Päähenkilö oli varmasti jo rahallisen onnen lisäksi ansainnut helpotuksen isänsä tuomion tuomasta häpeästä, sekä tietenkin vihdoin ja viimein myös rakkauden.
Sarjan ikäraja jo karkottanee osan katsojista pois, +13 kuulostaa ihan liian laimealta nykyään. Mutta itse viehätyin sarjan tunnelmasta ja katsoin sarjan lähes yhdeltä istumalta. Nautin etenkin siitä, etteivät näyttelijät "perinteiseen japanilaiseen tyyliin" ylinäytelleet, ja oli ilo kuunnella selkeästi lausuttua japania, koska olen kieltä opiskellut kuitenkin. Otin jopa tekstit välillä pois. Mutta laitoin ne takaisin. :)

Netflix mainostaa sarjaa näin:
Erikoinen ja äkillinen tarjousten sarja saa Shinin majoittamaan kotiinsa viisi kaunista asukasta. Mutta hän ei saa kysyä heiltä mitään.

 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
518
Hieman erikoisempi(?) minisarja Japanista. Itse nautin kovasti. Voinee suositella ainakin em. maan tuotoksia edes toisella silmällä seuraaville. Itse nautin jo pelkästään suht' näppärän näköisistä typyköistä, mutta on sarjassa hetkensä kaikin puolin muutenkin. Laitan varmuuden vuoksi spoileriin seuraavan
Nautin siitä että oli onnellinen loppu. Päähenkilö oli varmasti jo rahallisen onnen lisäksi ansainnut helpotuksen isänsä tuomion tuomasta häpeästä, sekä tietenkin vihdoin ja viimein myös rakkauden.
Sarjan ikäraja jo karkottanee osan katsojista pois, +13 kuulostaa ihan liian laimealta nykyään. Mutta itse viehätyin sarjan tunnelmasta ja katsoin sarjan lähes yhdeltä istumalta. Nautin etenkin siitä, etteivät näyttelijät "perinteiseen japanilaiseen tyyliin" ylinäytelleet, ja oli ilo kuunnella selkeästi lausuttua japania, koska olen kieltä opiskellut kuitenkin. Otin jopa tekstit välillä pois. Mutta laitoin ne takaisin. :)

Netflix mainostaa sarjaa näin:
Erikoinen ja äkillinen tarjousten sarja saa Shinin majoittamaan kotiinsa viisi kaunista asukasta. Mutta hän ei saa kysyä heiltä mitään.

Tämä oli kieltämättä aika erikoinen sarja (kuten moni Japanilainen sarja on), tuli katsottua Alice in Borderland jälkeen kun katsoin useamman näitä Japanilaisia.
Ei mikään suurin suosikki mutta aika äkkiä tuo tuli ahmittua.

Niille jotka ovat laittaneet kieleksi Lontoo ja katselevat isompaa määrää sarjoja niin juuri tupsahti Netflixiin Beyond Evil Beyond Evil | Netflix
Erittäin hyvä murhamysteerisarja mikä kahmi suurimmat palkinnot Korean suurimmassa leffa ja tv-sarja gaalassa ja olihan se hyvä minustakin
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Olen katsonut 4 jaksoa Sweet Toothia ja hyvin on maistunut, näyttelijät toimii ja käsikirjoitus on ollut mielestäni laadukasta. Sarjakuvasta en ollut koskaan edes kuullut niin ei ollut mitään ennakko odotuksia. Jos katsoo Rotten Tomatoes tai IMDb pisteitä niin hyvin on uponnut.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Tuli katsottua Castlevania kokonaan. On se kova! Varmasti yksi parhaista sarjoista mitä olen ikinä katsonut. Aivan älyttömän hyvin kirjoitetut hahmot sekä niiden kehitys. Erittäin tyylikäs lopetus. Meinasi nukkumaan menot vähän venyä :whistling:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 491
Tuli katsottua Castlevania kokonaan. On se kova! Varmasti yksi parhaista sarjoista mitä olen ikinä katsonut. Aivan älyttömän hyvin kirjoitetut hahmot sekä niiden kehitys. Erittäin tyylikäs lopetus. Meinasi nukkumaan menot vähän venyä :whistling:
Nykyään ohjelmissa on määrä kasvanut, mutta laatu ei: nykyään riittää, kun alkuperäinen idea on hyvä, mutta toteutus saa olla minkälainen tahansa...
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
No Burnham - Inside. Hemmetin hyvä 11/10. Ei tosin varmasti uppoa kaikille.
Tämä jakaa tosiaan mielipiteitä. Standupista pidän kyllä yleisesti ottaen todella paljon, mutta Bo Burnhamin seteistä tulee lähinnä vaivaantunut olo. 3/10

Henkilökohtaisesti hiertää kaikki turha lähdemateriaalin muuttaminen. Esimerkkinä pidän todella paljon Tom Cruisesta, mutta 165 senttinen Tomppa ei ollut minusta oikea valinta esittämään kirjojen 196 senttistä Jack Reacheriä. Lähdemateriaalia voi toki hieman muokata, jos sen tekee hyvin. Suurin osa näistä nykymuokkauksista on todella tökerösti tehtyjä eikä tuo mitään lisäarvoa koko hommaan.
Tuotantoja tehdään niin suurelle kohderyhmälle, ettei sillä ole kokonaisuutena liiemmin merkitystä jos muutama lähdemateriaalin tunteva fani ei tykkää muutoksista.

Sweet toothissa Jebb (Big Man) oli siinä mielessä huvittava roolitus, että maailmassa jossa ruoka on kiven alla ja koko ajan ollaan liikkeessä, ei pitäisi tuollaisia pullaposkisia mössyköitä hirveästi liikuskella.
 
Viimeksi muokattu:

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Kun sanoin että olen katsonut 4 jaksoa Sweet Toothia niin se olikin vasta 3 jakso. Kyllä tämä rupes 4 jaksossa menemään hieman sivuraiteille, mutta kyllä se silti jaksoi pitää otteessaan.
Ei tämä mikään täydellien sarja ole ja itsellä ei ole tietoa alkuperäisteoksesta, siksi katson tätä tuoreilla silmillä. Olen tykännyt tästä sarjasta, pääosan esittäjä on todella hyvä ja se iso ukko toimii, jos tämä menee johonkin kliseiseen paskaan niin lopen katsomisen heti.

Ennalta arvattavuus on 99% tiedän jo nyt mihin 1 kausi loppuu, tai ainakin lähelle sitä
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 855
Ekan jakson perusteella tämä Katla on hyvin tunnelmallista ja hyvin tehtyä Islantidraamaa. Joistakin sarjoista huomaa vain heti ekasta kohtauksesta, että tässä on laadukas tuotanto kyseessä.
 

sauron

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.06.2021
Viestejä
65
Olihan tuo sweet tooth lapsellinen, mutta niin kai se oli lapsille tehtykin. Vähän jäi mysteeriksi, että paljonko siellä noita ihmisiä oikein oli jäljellä? Sähköäkin oli käytettäväksi ja eläinaktivistit piti tiikeriä merikontissa vangittuna :cautious: Kyllähän tuota vielä toisenkin kauden katsoo paremman puutteessa.

Sinällään tuli sarja otolliseen aikaan pihalle, kun juuri uutisoivat, kuinka kiinassa yrittävät tehdä ihmis-eläin hybridejä.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 302
¿Quién Mató a Sara? Kuka tappoi Saran? (En saa linkitettyä joten, Kuka tappoi Saran? (TV Series 2021– ) - IMDb)

Taitaa olla ensimmäinen meksikolainen sarja mitä olen nähnyt. Piti jännitykseasä ihan loppuun asti vaikka tuntui käänteitä olevan vähän liiankin kanssa.
Homofobisten ei kannata katsoa koska paikoittain aika homostelua mutta mielestäni kyseessä ei ole "kiintiö-homo" vaan hahmon homous sopii tarinaan ja tuo ehkä lisää jännitteitä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
¿Quién Mató a Sara? Kuka tappoi Saran? (En saa linkitettyä joten, Kuka tappoi Saran? (TV Series 2021– ) - IMDb)

Taitaa olla ensimmäinen meksikolainen sarja mitä olen nähnyt. Piti jännitykseasä ihan loppuun asti vaikka tuntui käänteitä olevan vähän liiankin kanssa.
Homofobisten ei kannata katsoa koska paikoittain aika homostelua mutta mielestäni kyseessä ei ole "kiintiö-homo" vaan hahmon homous sopii tarinaan ja tuo ehkä lisää jännitteitä.
Tykkäsin kyl ekasta kaudesta. En ole vielä toista kautta aloittanut, kun netflix tauolla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 351
¿Quién Mató a Sara? Kuka tappoi Saran? (En saa linkitettyä joten, Kuka tappoi Saran? (TV Series 2021– ) - IMDb)

Taitaa olla ensimmäinen meksikolainen sarja mitä olen nähnyt. Piti jännitykseasä ihan loppuun asti vaikka tuntui käänteitä olevan vähän liiankin kanssa.
Homofobisten ei kannata katsoa koska paikoittain aika homostelua mutta mielestäni kyseessä ei ole "kiintiö-homo" vaan hahmon homous sopii tarinaan ja tuo ehkä lisää jännitteitä.
Minun mielestä turhan pitkäksi venytetty sarja
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Minun mielestä turhan pitkäksi venytetty sarja
Eka kausi ok, toinen jäi kesken. Ilmeisiä vaikeuksia juonen kanssa. Tuli mieleen että suosio yllätti, ja tuli vasta sitten tarve pikaisesti tehdä 2. kausi. Noh, ehkä jossain vaiheessa yritän katsoa loppuun...

Kuitenkin positiivista, että ihan ok sarjoja löytyy aika ajoin vähän erikoisemmista maista, niitä pitää uskaltaa katsoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 351
Eka kausi ok, toinen jäi kesken. Ilmeisiä vaikeuksia juonen kanssa. Tuli mieleen että suosio yllätti, ja tuli vasta sitten tarve pikaisesti tehdä 2. kausi. Noh, ehkä jossain vaiheessa yritän katsoa loppuun...

Kuitenkin positiivista, että ihan ok sarjoja löytyy aika ajoin vähän erikoisemmista maista, niitä pitää uskaltaa katsoa.
Löytyyhän niitä jos ei ole liikaa ennakkoluuloja.



 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
518
¿Quién Mató a Sara? Kuka tappoi Saran? (En saa linkitettyä joten, Kuka tappoi Saran? (TV Series 2021– ) - IMDb)

Taitaa olla ensimmäinen meksikolainen sarja mitä olen nähnyt. Piti jännitykseasä ihan loppuun asti vaikka tuntui käänteitä olevan vähän liiankin kanssa.
Homofobisten ei kannata katsoa koska paikoittain aika homostelua mutta mielestäni kyseessä ei ole "kiintiö-homo" vaan hahmon homous sopii tarinaan ja tuo ehkä lisää jännitteitä.
Club de Cuervos | Netflix Official Site Siinä on syy miksi aikanaan otin Netflixin, ihan huikea Meksikolainen sarja, useampi spinoff löytyy myös jotka nekin on erinomaisia.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 339
Tämä minisarja pääsi yllättämään hyvyydellään hieman samaan tapaan kuin The Queen's Gambit.

Kyseessä on 1960-luvun Lähi-itään sijoittuva vakoilujännäri. Pääosassa paremminkin koomisista suorituksistaan tuttu Sacha Baron Cohen. Pelkäsin aluksi, että päähahmosta tulee väistämättä tahattomia Borat-mielikuvia, mutta olin väärässä. Sacha Baron Cohen on kieltämättä monipuolinen ja lahjakas näyttelijä.

 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 702
No Burnham - Inside. Hemmetin hyvä 11/10. Ei tosin varmasti uppoa kaikille.
Tämä. Kaverin aikaisemmat standup-pätkät katsoneensa ja ihan hyvin viihtyneenä odotin jotain samanlaista kuin aikaisemminkin. Sain paljon enemmän.

Voi olla, että millään "komedialla" ei ole ollut samanlaista syvällista vaikutusta minuun vaikka on jo 36v mittarissa. Olen katsonut Insiden jo kaksi kertaa lyhyen ajan sisään ja varmaan pitää vielä kolmaskin kerta ottaa.

Olen päätynyt katsomaan Burnhamin aikaisempia pätkiä uudestaan ihan uudella silmällä, ja osa niistäkin on avautunut ihan uudella tavalla.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
370
Tämä. Kaverin aikaisemmat standup-pätkät katsoneensa ja ihan hyvin viihtyneenä odotin jotain samanlaista kuin aikaisemminkin. Sain paljon enemmän.

Voi olla, että millään "komedialla" ei ole ollut samanlaista syvällista vaikutusta minuun vaikka on jo 36v mittarissa. Olen katsonut Insiden jo kaksi kertaa lyhyen ajan sisään ja varmaan pitää vielä kolmaskin kerta ottaa.

Olen päätynyt katsomaan Burnhamin aikaisempia pätkiä uudestaan ihan uudella silmällä, ja osa niistäkin on avautunut ihan uudella tavalla.
Pakko yhtyä Insiden hehkutukseen. Yksi aiempi spesiaali katsottuna Burnhamilta joka oli oikein mainio, mutta Inside oli aivan loistava ja paras komediaspesiaali minkä olen nähnyt. Jos tosiaan kaiken tuon tuotti ja kuvasi yksinään niin hattua nostettava. Äärimmäisen lahjakas kaveri kyllä kyseessä.

Tämä jakaa tosiaan mielipiteitä. Standupista pidän kyllä yleisesti ottaen todella paljon, mutta Bo Burnhamin seteistä tulee lähinnä vaivaantunut olo. 3/10
IMDB-keskiarvo 8.9, Letterboxd 4.4, Rottentomatoes 97 & 94.
Arvostelumenestys ja käyttäjäarviot myös erittäin positiivisia joten en ihan allekirjoita että jakaisi mielipiteitä, ainakaan erityisen paljoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Tuotantoja tehdään niin suurelle kohderyhmälle, ettei sillä ole kokonaisuutena liiemmin merkitystä jos muutama lähdemateriaalin tunteva fani ei tykkää muutoksista.
Sinänsä joo, mutta Jack Reacher on sinänsä hyvä esimerkki, että se on ainut elokuva/sarja jossa tuo on häirinnyt. Kirjoissa, kaikissa niissä, se Reacherin korstomainen koko on aika suuressa roolissa. Oikeastaan ihon värin vaihtuminen ei olisi haitannut juurikaan, vaikka ehkä parissa kirjassa silläkin jotain merkitystä.
 
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
532
Tulipa vastaan mukavan positiivisella latauksella varustettu sarja ystävä -ja parisuhteista. Pääosassa mm. Parks and recreationista tuttu Aziz Ansari:


Tykkäsin kovasti ja vaikka sarja alkoikin vähän nihkeästi, niin se paransi menoa koko ajan kakkoskauden loppuun saakka. Väkinäiseltä ja irralliselta tuntuva muutaman jakson kolmoskausi oli kakkaa omasta mielestä.

Btw. IMDB kertoi triviana, ettei pääosahahmolle löytynyt sopivia intialaisia näyttelijöitä, joten lopulta sarjassa käytettiin Ansarin omia vanhempia, jotka eivät olleet oikeasti edes näyttelijöitä. Enpä olisi uskonut tätä, kun sopivat rooleihin niin mainiosti. :D
Mukava lämminhenkinen sarja, oikein jouheaa katsottavaa. Mutta, jättäkää kolmas kausi väliin. Aivan outo, enkä millään ymmärtänyt miten liittyi aiempien kausien tarinaan.
Nuo ansarin vanhemmat toimi loistavasti rooleissaan, ilmeisesti ei tarvinnut edes yrittää näytellä.
 

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Sinänsä joo, mutta Jack Reacher on sinänsä hyvä esimerkki, että se on ainut elokuva/sarja jossa tuo on häirinnyt. Kirjoissa, kaikissa niissä, se Reacherin korstomainen koko on aika suuressa roolissa. Oikeastaan ihon värin vaihtuminen ei olisi haitannut juurikaan, vaikka ehkä parissa kirjassa silläkin jotain merkitystä.
No tämä. Yksi tämän hahmon tärkeimmistä ominaisuuksista on juuri se iso koko. Siihen Tom Cruise istuu aika huonosti. Eipä siinä, ihan mukiinmeneviä noi leffatkin oli, mutta hahmon perusominaisuudet muuttui oleellisesti leffaversioon. Noh, nää on näitä first world problemseja. Eikä niitä näytteleviä 2 metrisiä äijiä muutenkaan hirveästi ole, niin...

Conan O'Brien olis muuten voinut olla hyvä Jack Reacher. Ainakin pituuden osalta. Tiedä sitten muusta. :cool:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Resident Evil: Infinite Darkness
Ekan jakson perusteella voisin sanoa että jos tykkäsit Resident Evil animaatio elokuvista niin varmaan tulet tykkämään tästä, on tämä kuitenkin paljon paremman tuntuinen kuin viimeisimmät Resident Evil Milla elokuvat.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 479
Viestejä
4 163 612
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom