Netflix

Beetlejuice

Joskus aikasemmin olen kerran katsonut tuon elokuvan ja nyt sitten uudestaan. Aika paljon olin unohtanut elokuvasta.

Ensimmäisenä iskee silmille kököt efektit. Vanhemmatkin elokuvat näyttävät paremmalta. Toki en tiedä sitten oliko tietoinen valinta.

Kauhua ei ollut oikeastaan ollenkaan. Komediaa oli taas aika paljonkin. Mikä ei ollut monesti kovin hyvin vanhentunut. Vaimokin pyöritteli päätään katsoessaan elokuvaa sivusilmällä.

Aika huono maku jäi elokuvasta. Vaikkakin oli paikoitellen ihan viihdyttävä.

1.5/5
 
Hinnat nousee taas hieman, minusta hinta sisältöön nähden on jo ihan maksimissaan, Squid Game 2:n ajaksi saatan ottaa taas kuukaudeksi:


Suoratoistopalvelu Netflix on nostanut hintojaan Suomessa. Netflixin hinnat ovat nousseet 1,50 tai 2,00 eurolla kuukaudessa tilausmuodosta riippuen.

Netflixin edullisimman Perus-tilauksen hinta on jatkossa 9,49 euroa kuukaudessa aiemman 7,99 euron sijaan. Tupla-tilauksen hinta on puolestaan noussut 11,99 eurosta 13,99 euroon ja Perhe-tilauksen 15,99 eurosta 17,99 euroon.

Hinnat ovat nousseet aiempaan nähden noin 13-19 prosentilla.
 
Siis eivätkö nuo nousseet jo jonkin aikaa sitten, vai miten muistaisin sen olleen jo jonkin aikaa tuolta perhe-hinnaltaan 17 euroa?
Itsellä on Telian mtv+Netflix ja se nousi ensin pari euroa muutama kuukausi sitten ja nyt veromuutoksen takia taas hieman.
 
Jos hinnat ovat olleet samat vuodesta 2019 lähtien, niin ei voi kyllä sanoa, että "taas" nousevat.
Liki kaikki muu on kallistunut tässä välissä vähintään saman verran.
 
Jos hinnat ovat olleet samat vuodesta 2019 lähtien, niin ei voi kyllä sanoa, että "taas" nousevat.
Liki kaikki muu on kallistunut tässä välissä vähintään saman verran.

Joo, ainakin perhepaketin hinta nousi 15,99 euroon jo vuonna 2019 eli yli 5v sitten. Inflaatio huomioiden tämä 12,5% korotus on itse asiassa ihan kohtuullinen kun yleinen hintataso on samana aikana noussut enemmän, noin 20%. Se on sitten tekijästä ja alasta kiinni, onko palkat nousseet enemmän vai vähemmän samana aikana. Mutta joka tapauksessa kannattaa seurata reaalimuutosta, eikä nimellistä ennen kuin repii pelihousuja.

Mä luulen, että kun jossain päin maailmaa Netflix nostaa hintoja, siitä tulee aina isot otsikot vaikka hinnat Suomessa eivät nousisi senttiäkään. Ihmisille jää virheellinen mielikuva jatkuvasta hinnannostosta.
 
Eli jos haluaa 4K/HDR kamaa ruudulle, niin on pulitettava 18€/kk. :(
Näin se on. Mutta onneksi on olemassa keino, jolla tuon hinnan voi jakaa kaverin kanssa pienemmäksi. Vaatii pientä tuuria ja kuukautista ristiinvierailua. Itsellä 'kaveri' olen minä itse ja on tosi rasittavaa kun mökille ei ole aina varmuutta toimiiko siellä Netflix vai ei kun en muista ennen mökillemenoa katsoa kännykällä tai läppärillä jotain Netflixistä, jotta tieto tilaajalinkityksestä menisi oikein mökin verkon laitteille.

Ja kun katsomo+:n kanssa hinta on 21 euroa voi sähköautoilijoilta tuttuun idioottimaiseen tapaan sanoa, että eihän se perhepaketti maksa kuin 13 euroa kun se katsomo+ on joka tapauksessa maksettava.
 
Onko kukaan verrannut mikä on todellinen kuvanlaatu näiden välillä? Onko 720p jo YLE HD(harava) tasoa? Yhden laitteen katselu riittäisi. Käytössä 77OLED HDR ja ei mitään muuta näy kuin vapaat harava-kanavat ja satunnaisesti BlueRay leffat sekä tietty Youtube.

Perus: 9,49 €/kk (720p, katso yhdellä laitteella samanaikaisesti)
Tupla: 13,99 €/kk (1080p, katso kahdella laitteella samanaikaisesti)
Perhe: 17,99 €/kk (4K/Ultra HD/HDR, katso neljällä laitteella samanaikaisesti)
 
Viimeksi muokattu:
Onko kukaan verrannut mikä on todellinen kuvanlaatu näiden välillä? Onko 720p jo YLE HD(harava) tasoa? Yhden laitteen katselu riittäisi. Käytössä 77OLED HDR ja ei mitään muuta näy kuin vapaat harava-kanavat ja satunnaisesti BlueRay leffat sekä tietty Youtube.

Perus: 9,49 €/kk (720p, katso yhdellä laitteella samanaikaisesti)
Tupla: 13,99 €/kk (1080p, katso kahdella laitteella samanaikaisesti)
Perhe: 17,99 €/kk (4K/Ultra HD/HDR, katso neljällä laitteella samanaikaisesti)

Niin maan perusteellisesti harmittaa, kun ei voi shoppailla. Esim. Itselle sopisi:
4K, Atmos, yhdellä laitteella katselu ja yhteen laitteeseen lataus. Menee tuossa parhaassa kolme samanaikaista katselua ja viidelle laitteelle lataus hukkaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
254 917
Viestejä
4 429 150
Jäsenet
73 454
Uusin jäsen
-SähköJänis-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom