Olit siis väärässä kun väitit että "Kovasti yrittävän kilvan päästä asiakkaista eroon". Päinvastoin, kovasti yritti saada lisää maksavia asiakkaita ottamalla riskin, ja onnistui siinä.
Tämä on edelleen ihan puhdasta saivartelua. En ole missään vaiheessa puhunut mistään muusta kuin omasta puolestani. Vaikka triljoona kärpästä olisi sitä mieltä, että on ihan ok, että pizzaan vaihdetaan kinkun tilalle paskapökäle, niin minut se asiakkaana kyllä karkoittaisi, eikä minua kärpästen mielipide kiinnosta.
Siltä se vaikuttaa. Tilaajamäärä kohosi ennätykseen välittömästi kun jakamisenesto otettiin käyttöön:
Netflix's password-sharing crackdown has been very successful in adding new subscribers
Data from Antenna shows a big spike in new subscribers for Netflix in May, June, and July thanks to the password-sharing crackdown and new ad tier.www.businessinsider.com
Tai:
Vastaavia analyysejä on kymmeniä. Voin postata tänne jokaisen. Kyse ei ole vain minun mielipiteestäni.
Leijona raportoi, että keitaan vesi on mukavan viileää, eikä kannata huolehtia aluskasvillisuudessa liikkuvista varjoista!
Edelleenkin, Netflix teki samaan aikaan tunnarien jakamismuutoksen kanssa myös muita liikkeitä: enemmän bundleja, uusi mainos-tier, aggressiivinen laajentuminen erityisesti Intiassa jne. Tämä ei varmasti ollut myöskään sattumaa, koska totta munassa he haluavat saada asiat näyttämään siltä, että tunnusten jakamisen estäminen oli nerokas bisnesveto. Aika näyttää miten heille tosiasiassa käy.
On vapaamatkustamista. Voit yhä edelleen tukea veljeäsi. Se on tukemista että maksat hänen kulujaan.
Tämäkin on ihan puhdasta saivartelua, tai sitten meidän käsityksemme "vapaamatkustuksesta" on aika erilainen. Minun mielestäni kun lähinnä piratismi on aidosti vapaamatkustamista. Tuossa minun ja veljeni tilanteessa ei varsinaisesti ollut Netflixin kannalta mitään eroa kumpi palvelua käytti ja kumpi palvelun maksoi. Itseasiassa jos tunnuksien jakaminen ei olisi ollut mahdollista, tilanne olisi ollut Netflixin kannalta nettonegatiivinen rahallisesti, koska persaukinen veljeni olisi tuskin omaakaan tilausta ottanut ja minä en olisi ainakaan mitään kestotilausta pitänyt kaikkien noiden vuosien ajan. Ja näinhän siinä nyt meidän osaltamme kävikin: aiemmin oli yksi tilaus ja 1.02 katsojaa, nyt on nolla tilausta ja nolla katsojaa.
Se on vapaamatkustamista että useampi ihminen jakaa yhden katseluoikeuden käyttöehtojen vastaisesti. Nyt siitä on tehty vähän vaikeampaa ja siksi tilausmäärät kasvoivat. Netflixille on yhä kasvavaa kysyntää.
Netflixin käyttöehdot eivät edelleenkään aiemmin mitenkään spesifisti kieltäneet tunnusten jakamista esim. perheen kesken, vaan tähän pitkään suorastaan kannustettiin.
Niin tai näin, minulla on tähän asti rullannut kolme striimauspalvelua kestotilauksena, mutta tämä luku on vauhdilla lähestymässä nollaa. Netflix menetti jo minun rahani, HBO (jonka tunnareilla veljeni myös vapaamatkustaa!) tuntuu myös kovasti haluavan eroon minun rahoistani ja seuraavaaksi vuorossa on sitten varmaankin Disney+, jossa meillä on kuuden(!) vapaamatkustajan rinki maksamassa yhteisvuositilausta. Katson noista ylipäätään niin vähän mitään ja kaikkiin on ollut joku "ulkoinen" syy ylläpitämässä kestotilausta: Netflix - koska veli, HBO - koska avaistarjouksen takia halpa, D+ - koska törkyhalpa, joten luopuminen on varsin helppoa, varsinkin kun kaikista olen jo aikaa sitten ne oikeasti kiinnostavat asiat katsonut ja uusi sisältö tuntuu olevan säännöllisemmin paskaa kuin kultaa.
Pärjään kyllä ihan hyvin ilman yhtäkään noista ja he myös varmasti pärjäävät ilman minun ja kaltaisteni kestotilauksia, kunhan kärpäsiä riittää.
Viimeksi muokattu: