Netflix

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 085
Tosin sen asian kertominen tavallaan spoilaa Splitistä sen Shyamalan-twistin (joka toki on twisti vain ekan leffan nähneille; muita ei kiinnosta).

Optimaalisessa tapauksessa katsoja ei tiedä etukäteen, että kyseessä on jatko-osa, vaan sen on tarkoitus tulla yllätyksenä. Itsekään en tiennyt ja olin nähnyt ekan leffan.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 314
Tribes of Europa
"2074. In the wake of a mysterious global disaster, war rages between the Tribes that have emerged from the wreckage of Europe. Three siblings from the peaceful Origine tribe are separated and forced to forge their own paths. "

Dark sarjan tekiöiltä. Meni itsellä ainankin odotuslistalle.
 

Keksi

Beta-kukko
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
83
Tribes of Europa
"2074. In the wake of a mysterious global disaster, war rages between the Tribes that have emerged from the wreckage of Europe. Three siblings from the peaceful Origine tribe are separated and forced to forge their own paths. "

Dark sarjan tekiöiltä. Meni itsellä ainankin odotuslistalle.
Teaseri


Traileri
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Dark sarjan tekiöiltä. Meni itsellä ainankin odotuslistalle.
Tämä on muuten hyvä sarja. Itse en ole suuremmin scifisarjojen ystävä, kun se tehdään kuten Dark, varsinkin season 1. Niin näemmä olen, erittäin mielenkiintoisesti ja taidokkaasti tuotu yliluonnollisuus tähän sarjaan. Upeata ajankuvaa ja näyttelijäntyötäkin. Ilman jenkkien pintaliitoa niin tälläistä katsoo oikein mielellään.

Jos jotain huonoa etsii niin nyt olen siirtynyt 3. sesongille ja varsinkin 2. sesongin edetessä alkaa jotkut jutut menemään yli hilseen, toisin sanoen nautin enemän siitä sarjan alun mystiikasta kun ei ole vielä oikein tiedossakaan "mitä hemmettiä täällä kylässä tapahtuu".

Vähän sellaiset The 100 -vibat tulee tuosta trailerista. Toivottavasti olisi kuitenkin vähän aikuisempaan makuun tehtyä kamaa...
Tätä toivon itsekin. Dark(season 1 ja 2) mielestäni toimii hyvin aikuisempaankin makuun. En olisi jaksanut pelkästään teinien seikkailuja katsella.
 
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
613
Amazon Prime toimii Turkissa, mutta miten Netflixin saisi?

Uuden tilin luomalla kysyy turkkilaista numeroa kuin myös vanhalla tilillä, missä on jo vahvistettu suomalainen numero. Ei ole myöskään käytössä tuoretta luottokorttia, mitä ei olisi jo lisätty Netflixiin :(

Ei myöskään suomalaisilla lahjakorteilla taida voida maksaa?
 
Liittynyt
19.08.2019
Viestejä
214
Amazon Prime toimii Turkissa, mutta miten Netflixin saisi?

Uuden tilin luomalla kysyy turkkilaista numeroa kuin myös vanhalla tilillä, missä on jo vahvistettu suomalainen numero. Ei ole myöskään käytössä tuoretta luottokorttia, mitä ei olisi jo lisätty Netflixiin :(

Ei myöskään suomalaisilla lahjakorteilla taida voida maksaa?
Irtisanot nykyisen tilauksen. Kun tilaus päättynyt, pistät vpn:n päälle Turkkiin, avaat vaikka kännykällä netflix apin ja sillä juuri päättyneellä tilillä, jossa on jo valmiiksi maksutiedot kunnossa. Tämän jälkeen käyttöliittymä on edelleen suomeksi, mutta hinnat turkin liiroina. Valitset haluamasi tilauksen ja nautit halvoista hinnoista.

Edit:Sitten aikanaan, kun maksukortti menee vanhaksi, niin joutuu rekisteröimään uuden maksukortin 1kk ajaksi suomihinnoilla. Kun uusi kortti rekisteröity maksutavaksi, niin sit taas voi irtisanoa tilauksen ja tehdä uudestaan kikkailun Turkin hinnoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
613
Tuolla tavoin en onnistunut vaan vaatii turkkilaisen puhelinnumeron. Onko jollain tuore kokemus onnistumisesta? Joko tilini on flägätty tai teen jotain väärin.
 
Liittynyt
19.08.2019
Viestejä
214
Tuolla tavoin en onnistunut vaan vaatii turkkilaisen puhelinnumeron. Onko jollain tuore kokemus onnistumisesta? Joko tilini on flägätty tai teen jotain väärin.
Ainoo, mitä tulee mieleen, niin tarkista, että onko sun netflix tilille määritetty suomalainen puhelinnumero? Jos ei oo, niin voinee johtua siitä, että kysyy turkkilaista puhelinnumeroa...
 
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
547

Yllättävän viihdyttävä elokuva. Onko korealainen elokuvatuotanto nostamassa kunnolla päätään?
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
526

Yllättävän viihdyttävä elokuva. Onko korealainen elokuvatuotanto nostamassa kunnolla päätään?
Ite oon katellu tällä viikolla taas useamman Korealeffan pitkästä aikaa ja tämä erottui joukosta selvästi huonoimpana.
The Handmaiden (joka aiemmin oli suominetflixissäkin) jossa on myös tuossa leffassa aluksen päällikköä näyttelevä Kim Tae-ri esmes huomattavasti parempi. A Girl at My Door sitten taas oli ihan huikea ja hyppäsi Korealeffojen top10 heittämällä. Näitä ei toki Netflixistä löydä :(

Suomen Netflixissä ei kovin kummoisia Korealeffoja juuri olekkaan #Alive ehkä paras mitä olen nähnyt ja sekään ei kovin erikoinen. Edes kielen muuttamalla englanniksi noita leffoja ei juuri lisää aukene toisin kuin tv-sarjoja :(
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
526
Itselle kelpaisi vinkit korealaisista leffoista, jotka olette arvioineet hyviksi.
The Man From Nowhere (aivan järjettömän kova pätkä, jotku John Wickit on kuonaa tämän rinnalla)
Mother
I Saw the Devil
Chaser (oma suosikki kaikista Korealeffoista)
Burning
The Handmaiden
The Wailing
Memories of Murder
Thirst
The Yellow Sea
A Girl at My Door
A Bittersweet Life
Always
Bedevilled
Obsessed
The Isle (voi olla vähän liikaa herkimmille, lainaus wikistä:"During its initial screenings, the film gained notoriety through reports of people vomiting or passing out during the viewing." )

Tuossa nyt nopeasti kyhätty mitä tulee mieleen, näitä ei löydy ainuttakaan Netflixistä :( Sarjoja löytyy pirusti enemmän, varsinkin jos kielen vaihtaa Lontooksi.
Näiden lisäksi Parasite, Oldboy ja Train to Busan lienee jo tuttuja useimmille. Okja, The Host ja "kostotrilogian" muut osat on myös suht suosittuja mutta eivät kuulu omiin suosikkeihin.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
The Man From Nowhere (aivan järjettömän kova pätkä, jotku John Wickit on kuonaa tämän rinnalla)
Mother
I Saw the Devil
Chaser (oma suosikki kaikista Korealeffoista)
Burning
The Handmaiden
The Wailing
Memories of Murder
Thirst
The Yellow Sea
A Girl at My Door
A Bittersweet Life
Always
Bedevilled
Obsessed
The Isle (voi olla vähän liikaa herkimmille, lainaus wikistä:"During its initial screenings, the film gained notoriety through reports of people vomiting or passing out during the viewing." )

Tuossa nyt nopeasti kyhätty mitä tulee mieleen, näitä ei löydy ainuttakaan Netflixistä :( Sarjoja löytyy pirusti enemmän, varsinkin jos kielen vaihtaa Lontooksi.
Näiden lisäksi Parasite, Oldboy ja Train to Busan lienee jo tuttuja useimmille. Okja, The Host ja "kostotrilogian" muut osat on myös suht suosittuja mutta eivät kuulu omiin suosikkeihin.
Erittäin hyvä lista. Muutama löytyi joita en ole nähnyt, mutta menee ehdottomasti katsontalistalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
494
The Man From Nowhere (aivan järjettömän kova pätkä, jotku John Wickit on kuonaa tämän rinnalla)
Mother
I Saw the Devil
Chaser (oma suosikki kaikista Korealeffoista)
Burning
The Handmaiden
The Wailing
Memories of Murder
Thirst
The Yellow Sea
A Girl at My Door
A Bittersweet Life
Always
Bedevilled
Obsessed
The Isle (voi olla vähän liikaa herkimmille, lainaus wikistä:"During its initial screenings, the film gained notoriety through reports of people vomiting or passing out during the viewing." )

Tuossa nyt nopeasti kyhätty mitä tulee mieleen, näitä ei löydy ainuttakaan Netflixistä :( Sarjoja löytyy pirusti enemmän, varsinkin jos kielen vaihtaa Lontooksi.
Näiden lisäksi Parasite, Oldboy ja Train to Busan lienee jo tuttuja useimmille. Okja, The Host ja "kostotrilogian" muut osat on myös suht suosittuja mutta eivät kuulu omiin suosikkeihin.
Kylläpäs oli hyvä lista, usean jo nähnytkin mutta muutaman löysi lisää katselulistalle. Laitetaan muutama mitä itsekin nähnyt jotka hyviä vaikka vähän aiheen vierestä meneekin, näistä ei yhtäkään valitettavasti Netflixistä löydä:

 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Tuossa nyt nopeasti kyhätty mitä tulee mieleen, näitä ei löydy ainuttakaan Netflixistä
Laitetaan muutama mitä itsekin nähnyt jotka hyviä vaikka vähän aiheen vierestä meneekin, näistä ei yhtäkään valitettavasti Netflixistä löydä:
Omasta puolestanikin kiitoksia listoista, mutta ketjun mukaisesti kiinnosti, mitä olette löytäneet Netflixistä. :) Mutta asia selvisi näinkin, eli Netflixistä ei taida siis löytyä katsottavaa hyvien korealaisleffojen/sarjojen saralta.
 
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
127
Aktivoin ko palvelun lähes vuoden tauon jälkeen, tai koska ne koronarajoitukset nyt sitten iskikään Netflixiin. No joka tapauksessa aloin innolla katsoa viimeistä The Crownin kautta, ja en tiedä että onko vika minun silmissä vai jossain muualla. Mutta onkohan tälle neloskaudelle vaihdettu kuvanopeutta? Olen nyt neljä jaksoa katsonut ja olen aika vakuuttunut, että sarja pyörii tod.näk 25 framea per sec. Näyttää siis, kuin katselisi ns saippuaoopperaa, tai mikä ikinä se sana sille efektille on. Tai vaikka siltä, kuin katseli Kauniita ja Rohkeita. Töllön asetukset tarkistanut useamman kerran ja myös katsonut jotain muuta, ja ei ongelmaa. Muuten kyllä tulee täydellä kaistalla eli sen 15,26mbs ja kuva oikein jees. Ajatuksia tai faktaa? Google ei osannut auttaa, toki saatoin hakea väärillä hakusanoilla. Joku reddit ketju löytyi, mutta siinä ehkä ei puhuttu just neloskaudesta.
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Aktivoin ko palvelun lähes vuoden tauon jälkeen, tai koska ne koronarajoitukset nyt sitten iskikään Netflixiin. No joka tapauksessa aloin innolla katsoa viimeistä The Crownin kautta, ja en tiedä että onko vika minun silmissä vai jossain muualla. Mutta onkohan tälle neloskaudelle vaihdettu kuvanopeutta? Olen nyt neljä jaksoa katsonut ja olen aika vakuuttunut, että sarja pyörii tod.näk 25 framea per sec. Näyttää siis, kuin katselisi ns saippuaoopperaa, tai mikä ikinä se sana sille efektille on. Tai vaikka siltä, kuin katseli Kauniita ja Rohkeita. Töllön asetukset tarkistanut useamman kerran ja myös katsonut jotain muuta, ja ei ongelmaa. Muuten kyllä tulee täydellä kaistalla eli sen 15,26mbs ja kuva oikein jees. Ajatuksia tai faktaa? Google ei osannut auttaa, toki saatoin hakea väärillä hakusanoilla. Joku reddit ketju löytyi, mutta siinä ehkä ei puhuttu just neloskaudesta.
En ole tuollaista huomannut. Sitä paitsi 25fps on se normi kuvanopeus millä lähes kaikki tehdään. Saippuaoopperaefekti vaatii sitten 50-60fps nopeuksia.
Mikä tv kyseessä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 715
sarja pyörii tod.näk 25 framea per sec. Näyttää siis, kuin katselisi ns saippuaoopperaa
Ei kai 25Hz ole saippuaoopperaa? Vaan nimenomaan perinteinen leffalook. Saippuaa alkaa tulla esim. 50Hz:ssä. Omaan silmääni Crown näyttää normilta, eikä saippuaoopperalta. Eli katso nyt vielä, että 1. ei vahingossa ole mikään kuvanparannus päällä ja 2. huomaatko siis jonkun eron 1. ja 4. tuotantokaudessa? Mikä jakso ja mikä kohta ja millä laitteella katsot?

EDIT: 24 vs 25 olisi niin mitätön ero, että se ei tuota varmasti selitä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
127
Leffalookkina olen pitänyt 24Hz:ä ja näin olen ymmärtänyt, että sarja olisi kuvattu. Tulee siis se ”elokuvamaisuus” tms. Töllö on LG E7 ja useamman vuoden se on tuossa hyvin palvellut ja asetukset ei kyllä ole muuttunut, tarkistin ne monta kertaa. Täytynee katsoa vielä edelliseltä kaudelta joku jakso.
edit: ja minä tässä olen varmasti väärässä, mutta jotenkin vaan iski tämä homma silmään. Jännä. Katson illalla jonkun vanhan jakson ja voihan olla että eroa ei ole. Muisti vaan tekee tepposet tämän tauon aikana.
 
Viimeksi muokattu:

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 085
Aktivoin ko palvelun lähes vuoden tauon jälkeen, tai koska ne koronarajoitukset nyt sitten iskikään Netflixiin. No joka tapauksessa aloin innolla katsoa viimeistä The Crownin kautta, ja en tiedä että onko vika minun silmissä vai jossain muualla. Mutta onkohan tälle neloskaudelle vaihdettu kuvanopeutta? Olen nyt neljä jaksoa katsonut ja olen aika vakuuttunut, että sarja pyörii tod.näk 25 framea per sec. Näyttää siis, kuin katselisi ns saippuaoopperaa, tai mikä ikinä se sana sille efektille on. Tai vaikka siltä, kuin katseli Kauniita ja Rohkeita. Töllön asetukset tarkistanut useamman kerran ja myös katsonut jotain muuta, ja ei ongelmaa. Muuten kyllä tulee täydellä kaistalla eli sen 15,26mbs ja kuva oikein jees. Ajatuksia tai faktaa? Google ei osannut auttaa, toki saatoin hakea väärillä hakusanoilla. Joku reddit ketju löytyi, mutta siinä ehkä ei puhuttu just neloskaudesta.
The Crownin FPS on juurikin 25, mikä sinällään on erittäin mitätön ero verrattuna 24 fps:ään mitä useimmat fiktiojutut on (ja esim näytettynä eurooppalaisessa TV:ssä kaikki 24 fps matsku nopeutetaan 25 fps:ään).

Anyway etenkin jos katsot näyttölaitteella, jonka hertsit ei mukaudu täsmäämään näytetyn videon framerateen, liike voi silloin hyvinkin näyttää hieman erilaiselta 24 ja 25 fps:n matskujen välillä. Mutta en kyllä siinä puhuisi saippuaoopperaefektistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
127
The Crownin FPS on juurikin 25, mikä sinällään on erittäin mitätön ero verrattuna 24 fps:ään mitä useimmat fiktiojutut on (ja esim näytettynä eurooppalaisessa TV:ssä kaikki 24 fps matsku nopeutetaan 25 fps:ään).

Anyway etenkin jos katsot näyttölaitteella, jonka hertsit ei mukaudu täsmäämään näytetyn videon framerateen, liike voi silloin hyvinkin näyttää hieman erilaiselta 24 ja 25 fps:n matskujen välillä. Mutta en kyllä siinä puhuisi saippuaoopperaefektistä.
Olet aivan oikeassa tuosta, että sarja on tosiaan kuvattu 25fps, olin luullut että olisi toisin. Ja siitä olen kyllä hitusen eri mieltä, että onko sillä väliä onko se 24fps vaiko jotain muuta. Elokuvamaisuutta tai ehkäpä paremminkin filmimäisyyttä tuolla 24fps tavoitellaan. Eikai sitä muuten useasti käytettäisi. Ja saippuaooppera oli turhan vahva ilmaisu, myönnän. Ja tietääkseni Netflix on juurikin paikka missä ei kuvaa nopeuteta tms. Toinen juttu sitten normi tv-lähetykset. Jännä että toi nyt iski silmään, oon kuitenki ne edelliset kolme kautta katsonut tyytyväisenä. Noh elämä on ja onneksi se ei sarjaa tee huonommaksi.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
526
Omasta puolestanikin kiitoksia listoista, mutta ketjun mukaisesti kiinnosti, mitä olette löytäneet Netflixistä. :) Mutta asia selvisi näinkin, eli Netflixistä ei taida siis löytyä katsottavaa hyvien korealaisleffojen/sarjojen saralta.
Sarjoja löytyy vaikka kuinka, kerro vaan millaista genreä saisi olla.
Jos nyt vaikka haluaa suht samaa meininkiä kuin leffoissakin niin lähimmäksi pääsee omasta mielestä Extracurricular, Kingdom, Secret Forest, Bad Guys Vile City ja vaikkapa Possessed. Nämä siis ihan kotimaisella tekstityksellä, lisää löytyy runsaasti jos vaan tekstit englanniksi kelpaa. Toki sarjat ja leffat on tuolla kaksi ihan eri maailmaa, siinä missä leffat on rohkeampia ja raaempia niin tv-sarjoissa ei saa näyttää juuri mitään, nuo edellä mainitut hengeltään lähimpänä ehkä noita leffoja.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 085
Olet aivan oikeassa tuosta, että sarja on tosiaan kuvattu 25fps, olin luullut että olisi toisin. Ja siitä olen kyllä hitusen eri mieltä, että onko sillä väliä onko se 24fps vaiko jotain muuta. Elokuvamaisuutta tai ehkäpä paremminkin filmimäisyyttä tuolla 24fps tavoitellaan. Eikai sitä muuten useasti käytettäisi. Ja saippuaooppera oli turhan vahva ilmaisu, myönnän. Ja tietääkseni Netflix on juurikin paikka missä ei kuvaa nopeuteta tms. Toinen juttu sitten normi tv-lähetykset. Jännä että toi nyt iski silmään, oon kuitenki ne edelliset kolme kautta katsonut tyytyväisenä. Noh elämä on ja onneksi se ei sarjaa tee huonommaksi.
Toki myös 25 fps:n käytöllä tavoitellaan filmimäisyyttä; se kun on tahallaan puolitettu vaihtoehto täydelle 50 fps:lle eurooppalaisissa TV-tuotannoissa ja mahdollisimman lähellä perinteistä filminopeutta täsmäten silti PAL-lähetyksen hertseihin.

Mutta siis tärkein pointtini oli, että se ero, minkä ehkä näet 24 ja 25 fps:n välillä, kumpuaa todennäköisesti lähinnä näyttösi virkistystaajuudesta. Videokuva tahdistuu sopimaan näyttöön, jolloin freimit ilmestyy noissa eri tavoin tahdistettuina. Optimaalisessa tilanteessa hertsit täsmäisi fps:ään ja jokainen freimi olisi ruudulla yhtä kauan, ja silloin 24 ja 25 fps:n eroa tuskin havaitsisi.
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
341
Aktivoin ko palvelun lähes vuoden tauon jälkeen, tai koska ne koronarajoitukset nyt sitten iskikään Netflixiin. No joka tapauksessa aloin innolla katsoa viimeistä The Crownin kautta, ja en tiedä että onko vika minun silmissä vai jossain muualla. Mutta onkohan tälle neloskaudelle vaihdettu kuvanopeutta? Olen nyt neljä jaksoa katsonut ja olen aika vakuuttunut, että sarja pyörii tod.näk 25 framea per sec. Näyttää siis, kuin katselisi ns saippuaoopperaa, tai mikä ikinä se sana sille efektille on. Tai vaikka siltä, kuin katseli Kauniita ja Rohkeita. Töllön asetukset tarkistanut useamman kerran ja myös katsonut jotain muuta, ja ei ongelmaa. Muuten kyllä tulee täydellä kaistalla eli sen 15,26mbs ja kuva oikein jees. Ajatuksia tai faktaa? Google ei osannut auttaa, toki saatoin hakea väärillä hakusanoilla. Joku reddit ketju löytyi, mutta siinä ehkä ei puhuttu just neloskaudesta.
Ja olet tarkistanut nimenomaan kuva-asetukset kun sarja pyörii? Oletan että kun pitkän tauon jälkeen otin netflix köyttöön, niin nyt ainakin 1kk se näkyy 4K HDR tai ainakin HDR, jolloin esim omassa töllössä se heittää HDR asetukset automaattisesti käyttöön, jolloin onvoimassa omat asetuksensa. Jos se sarja näkyy juuri hieman kuin pikakelauksella, niin se kuulostaa että töllössä olisi kuitenkin esim. LGn "trumotion" "parannus" päällä...
 
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
127
Ja olet tarkistanut nimenomaan kuva-asetukset kun sarja pyörii? Oletan että kun pitkän tauon jälkeen otin netflix köyttöön, niin nyt ainakin 1kk se näkyy 4K HDR tai ainakin HDR, jolloin esim omassa töllössä se heittää HDR asetukset automaattisesti käyttöön, jolloin onvoimassa omat asetuksensa. Jos se sarja näkyy juuri hieman kuin pikakelauksella, niin se kuulostaa että töllössä olisi kuitenkin esim. LGn "trumotion" "parannus" päällä...
Olen kyllä tarkistanut asetukset, kun ko sarja pyörii, muuten ei pääse edes dv-asetuksia tarkastamaan. Ja kuten tuossa aiemmin totesin, niin kai tämä oli vain minun oma muistelo, että sarja näytti erilaiselta. Homma siis ok. Muisti teki vissii tepposet tms.
 
Liittynyt
25.10.2018
Viestejä
664
Mukava kyllä kun Vikings löytyy nykyään Netflixistäkin. Ei tarvitse HBO tilausta pitää rinnalla. :)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 094

Keksi

Beta-kukko
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
83
Teaseri


Traileri
Nyt tämä on katsottuna ja kaikki jaksot putkeen.

Ensin plussat:
+ Missään kohtaa ei laahannut eikä tuntunut pitkäveteiseltä, olin yllättänyt miten nopeasti aika meni tämän parissa.
+ Moses ehdottomasti paras hahmo tällä hetkellä.
+ Toiseksi paras hahmo on Varvara -vamppi silmän ruokana ja kylmänä Varis -heimon lordina säväyttää. Ei uskoisi, että tämä mamma on syntynyt 1976. Näyttää ainakin kymmenen vuotta nuoremmalta.
+ Sopivaa Mad Max -henkisyyttä havaittavissa Varis -heimossa, josta pidin. Muut tämän kauden heimot on aika pliisuja ja tavanomaisia.

Miinukset:
- Tarina se perinteinen “sinne ja takaisin”, missä Frodo lähtee matkalle kotikonnustaan maailman ääriin, koska on pakko.
- Ensimmäinen kausi ihan liian lyhyt ja loppui ennen kuin pääsi kunnolla vauhtiin.
- Aivan liikaa sivujuonia hahmoineen ja päätarina “sormuksen” kuljettaminen päämääräänsä kärsii liian vähästä ruutuajasta.

Ehkä tästä vielä jotain tulee, jos saadaan toinen kausi, että semmoinen 3,5/5 arvosanaksi toistaiseksi.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 882
Kyselin tätä tuolla tv-säätöketjussa, mutta ei oikein tullut vastauksia. Tarvitsisin siis nyt joltain Samsungin omistajalta pienen vaivannäön, että testaisi noita muutamaa sarjaa/leffaa ja kertoisi, mitä bitrateja tulee. Eli tässä alkuperäinen viesti:

Huomasin tässä kakkostelkullani (Samsung KS7005) Netflixiä katsellessa, että monet HD-sarjat jäävät selvästi alempaan maksimibitrateen kuin tällä LG B8 OLEDilla. Tämä siis siitä huolimatta, että netissä riittää molemmissa tapauksissa hyvin kaistaa. Kummallakin Dolby Visionit tulevat helposti sen 15.5mbps kuitenkin.

Esim Jokerissa tällä B8 on bitrate 6.9mbps, Tuolla Sasmsungilla 2.9mbps. Sinner-sarjassa bitratet ovat ekassa 3 episodissa noin 5mbps tasoa B8:lla, ja 2 - 2.5mbps tasoa tuolla Samsung. Red Dotissa ero oli pienempi, Samsungissa ~2.2mbps, B8:lla 2.9mbps. Oli myös monia HD filmejä/sarjoja, joissa bitratessa ei ollut eroa. Esim School of Rock oli sitä 7mbps tasoa molemmilla.

Voisiko muutama forumilainen (erityisesti Samsungin omistaja) testata noita yllämainittuja nimikkeitä ja kertoa, millaista bitratea saatte? Onko tuo ongelma Tizeneissä ihan yleisestikin, vai vain tuossa omassa mallissani?

Kuvanlaadullinen ero kuitenkin noissa oli aivan selvä. Esim Sinnerissä ei juuri näy taustoissa värien bandingia B8:lla, mutta Sampalla rumat pikselirajat joka seinässä ja hämäräkohdassa.


Jos tämä on siis vähänkään yleisempi ongelma Tizenin puolella, niin saisin tuosta tietoa suoraan sinne Netflixin tech-puolelle, ja varmaan tekisivät asialle jotain. Tuntuu oudolta että tuo bitrate omalla Samsungilla käppää noin alas, kun kaistaa kuitenkin olisi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Kyselin tätä tuolla tv-säätöketjussa, mutta ei oikein tullut vastauksia. Tarvitsisin siis nyt joltain Samsungin omistajalta pienen vaivannäön, että testaisi noita muutamaa sarjaa/leffaa ja kertoisi, mitä bitrateja tulee. Eli tässä alkuperäinen viesti:

Huomasin tässä kakkostelkullani (Samsung KS7005) Netflixiä katsellessa, että monet HD-sarjat jäävät selvästi alempaan maksimibitrateen kuin tällä LG B8 OLEDilla. Tämä siis siitä huolimatta, että netissä riittää molemmissa tapauksissa hyvin kaistaa. Kummallakin Dolby Visionit tulevat helposti sen 15.5mbps kuitenkin.

Esim Jokerissa tällä B8 on bitrate 6.9mbps, Tuolla Sasmsungilla 2.9mbps. Sinner-sarjassa bitratet ovat ekassa 3 episodissa noin 5mbps tasoa B8:lla, ja 2 - 2.5mbps tasoa tuolla Samsung. Red Dotissa ero oli pienempi, Samsungissa ~2.2mbps, B8:lla 2.9mbps. Oli myös monia HD filmejä/sarjoja, joissa bitratessa ei ollut eroa. Esim School of Rock oli sitä 7mbps tasoa molemmilla.

Voisiko muutama forumilainen (erityisesti Samsungin omistaja) testata noita yllämainittuja nimikkeitä ja kertoa, millaista bitratea saatte? Onko tuo ongelma Tizeneissä ihan yleisestikin, vai vain tuossa omassa mallissani?

Kuvanlaadullinen ero kuitenkin noissa oli aivan selvä. Esim Sinnerissä ei juuri näy taustoissa värien bandingia B8:lla, mutta Sampalla rumat pikselirajat joka seinässä ja hämäräkohdassa.


Jos tämä on siis vähänkään yleisempi ongelma Tizenin puolella, niin saisin tuosta tietoa suoraan sinne Netflixin tech-puolelle, ja varmaan tekisivät asialle jotain. Tuntuu oudolta että tuo bitrate omalla Samsungilla käppää noin alas, kun kaistaa kuitenkin olisi.
Jatkot varmaan mieluummin tänne -->

 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 882
Jatkot varmaan mieluummin tänne -->

Tuo ketju on vain totaalisen kuollut eikä sitä oikein kukaan lue. Viimeksi siellä ollut joku viesti viime lokakuussa ja senkin kirjoittaja on banned.

Voi myös laittaa vaikka yksityisviestillä minulle, jos joku Samsungillaan ehtisi noita testaamaan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Tuo ketju on vain totaalisen kuollut eikä sitä oikein kukaan lue. Viimeksi siellä ollut joku viesti viime lokakuussa ja senkin kirjoittaja on banned.

Voi myös laittaa vaikka yksityisviestillä minulle, jos joku Samsungillaan ehtisi noita testaamaan.
No niinpäs onkin. En katsonut nykytilaa sen kummemmin. Muistin vaan että kovaan äänen osa porukasta vaati tuota erillistä ketjua silloin viime vuoden puolella, kun heidän mielestä tämä ketju ei saa sisältää mitään teknistä keskustelua. Minun puolesta tänne kyllä mahtuu muutakin ja sillä mielellä ketju on alunperin perustettukin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 410
Näkyykö muilla Loukussa sarjassa palikoitumista pimeissä kohtauksissa? Bittrate 6.9Mbps.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
690
Minua ei taasen kiinnostaa pätkääkään, mitä kukin on mieltä kuvanlaadusta. Omassa käytössä Samsung Q90R näyttää kaiken riittävällä tasolla, eikä näin ollen jaksa lukea parhaimmillaan kymmeniä viestejä liittyen kuvanlaatuun. Toivottavasti tuo keskustelu edelleen käytäisiin tuossa toisessa ketjussa.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
612
Kyselin tätä tuolla tv-säätöketjussa, mutta ei oikein tullut vastauksia. Tarvitsisin siis nyt joltain Samsungin omistajalta pienen vaivannäön, että testaisi noita muutamaa sarjaa/leffaa ja kertoisi, mitä bitrateja tulee. Eli tässä alkuperäinen viesti:

Huomasin tässä kakkostelkullani (Samsung KS7005) Netflixiä katsellessa, että monet HD-sarjat jäävät selvästi alempaan maksimibitrateen kuin tällä LG B8 OLEDilla. Tämä siis siitä huolimatta, että netissä riittää molemmissa tapauksissa hyvin kaistaa. Kummallakin Dolby Visionit tulevat helposti sen 15.5mbps kuitenkin.

Esim Jokerissa tällä B8 on bitrate 6.9mbps, Tuolla Sasmsungilla 2.9mbps. Sinner-sarjassa bitratet ovat ekassa 3 episodissa noin 5mbps tasoa B8:lla, ja 2 - 2.5mbps tasoa tuolla Samsung. Red Dotissa ero oli pienempi, Samsungissa ~2.2mbps, B8:lla 2.9mbps. Oli myös monia HD filmejä/sarjoja, joissa bitratessa ei ollut eroa. Esim School of Rock oli sitä 7mbps tasoa molemmilla.

Voisiko muutama forumilainen (erityisesti Samsungin omistaja) testata noita yllämainittuja nimikkeitä ja kertoa, millaista bitratea saatte? Onko tuo ongelma Tizeneissä ihan yleisestikin, vai vain tuossa omassa mallissani?

Kuvanlaadullinen ero kuitenkin noissa oli aivan selvä. Esim Sinnerissä ei juuri näy taustoissa värien bandingia B8:lla, mutta Sampalla rumat pikselirajat joka seinässä ja hämäräkohdassa.


Jos tämä on siis vähänkään yleisempi ongelma Tizenin puolella, niin saisin tuosta tietoa suoraan sinne Netflixin tech-puolelle, ja varmaan tekisivät asialle jotain. Tuntuu oudolta että tuo bitrate omalla Samsungilla käppää noin alas, kun kaistaa kuitenkin olisi.
Joker 6.92 Mb
Red Dot 2.98 Mb
Sinner 5 Mb
Televisiona Samsung Q80T
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 387
Irtisanot nykyisen tilauksen. Kun tilaus päättynyt, pistät vpn:n päälle Turkkiin, avaat vaikka kännykällä netflix apin ja sillä juuri päättyneellä tilillä, jossa on jo valmiiksi maksutiedot kunnossa. Tämän jälkeen käyttöliittymä on edelleen suomeksi, mutta hinnat turkin liiroina. Valitset haluamasi tilauksen ja nautit halvoista hinnoista.

Edit:Sitten aikanaan, kun maksukortti menee vanhaksi, niin joutuu rekisteröimään uuden maksukortin 1kk ajaksi suomihinnoilla. Kun uusi kortti rekisteröity maksutavaksi, niin sit taas voi irtisanoa tilauksen ja tehdä uudestaan kikkailun Turkin hinnoilla.
Jos Turkin kautta aukaisee tilin ja kirjautuu netflixiin, niin onko käyttöliittymä turkiksi? Ja jos näin, niin voiko kieltä vaihtaa?

Onko sisältö Turkin kautta heikompi?
 
Liittynyt
19.08.2019
Viestejä
214
Jos Turkin kautta aukaisee tilin ja kirjautuu netflixiin, niin onko käyttöliittymä turkiksi? Ja jos näin, niin voiko kieltä vaihtaa?

Onko sisältö Turkin kautta heikompi?
VPN Turkkiin tarvii olla päällä vain ja ainoastaan silloin, kun palvelun tilaa uudelleen käyttöön. Sen jälkeen VPN pois päältä ja kaikki toimii niinkuin ennenkin. Ainoa, mikä on muuttunut, että tilaus veloitetaan Turkin liiroissa.

Pointti on se, että pitää olla vähintään yksi kuukausi maksettuna Suomi hinnoilla, sit irtisanominen. Kun sopimus päättynyt, niin VPN Turkkiin ja tilaus uudestaan voimaan sillä juuri päättyneellä käyttäjätilillä.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Terminaattori saa jatkoa animaation muodossa Netflixissä. Eipä kyllä ole paljon toivoa, että tuosta yhtään hyvää oikeaa elokuvaa kakkosen jälkeen saataisiin, joten samapa tuo. En kyllä aio tuotakaan katsoa.

 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 174
Terminaattori saa jatkoa animaation muodossa Netflixissä. Eipä kyllä ole paljon toivoa, että tuosta yhtään hyvää oikeaa elokuvaa kakkosen jälkeen saataisiin, joten samapa tuo. En kyllä aio tuotakaan katsoa.

Tuosta postauksesta tulee koko pessimistinen suomalaisuus esiin niin kirkkaana loistaen että oikeen pahaa tekee.

Ajatteleppa ihmistä joka suhtautuu about kaikkeen elämässä näin:
1. Uusi kiinnostava asia.
2. Pelko pettymyksestä.
3. Itsensä suojelu pettymykseltä.

Eli siis:
1. Terminaattori saa jatkoa animaation muodossa Netflixissä.
2. Eipä kyllä ole paljon toivoa, että tuosta yhtään hyvää oikeaa elokuvaa kakkosen jälkeen saataisiin,
3. joten samapa tuo. En kyllä aio tuotakaan katsoa.

"pessimisti ei pety"? "leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä"?
 

Petteri Punakuono

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.02.2021
Viestejä
369
Tuosta postauksesta tulee koko pessimistinen suomalaisuus esiin niin kirkkaana loistaen että oikeen pahaa tekee.

Ajatteleppa ihmistä joka suhtautuu about kaikkeen elämässä näin:
1. Uusi kiinnostava asia.
2. Pelko pettymyksestä.
3. Itsensä suojelu pettymykseltä.

Eli siis:
1. Terminaattori saa jatkoa animaation muodossa Netflixissä.
2. Eipä kyllä ole paljon toivoa, että tuosta yhtään hyvää oikeaa elokuvaa kakkosen jälkeen saataisiin,
3. joten samapa tuo. En kyllä aio tuotakaan katsoa.

"pessimisti ei pety"? "leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä"?
Tässä toinen pessimisti. Ei kiinnosta mitkään animet, joten ei tule katsottua.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 440
Viestejä
4 199 537
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom