Netflix

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 840
Itse en ole huomannut kuvan heikennyksiä millään laitteilla.
Hyst, ei täällä saa tuollaisia sanoa. Senkin fanaattinen Netflixin toiminnan puolesta puhuja. :D

Kyllä sitä laatua on heikennetty, ei siitä pääse mihinkään. Se on sitten eri asia kuinka moni sen huomaa, ainakaan siinä määrin että on valmis pahoittamaan mielensä muidenkin puolesta.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 909
Hyst, ei täällä saa tuollaisia sanoa. Senkin fanaattinen Netflixin toiminnan puolesta puhuja. :D

Kyllä sitä laatua on heikennetty, ei siitä pääse mihinkään. Se on sitten eri asia kuinka moni sen huomaa, ainakaan siinä määrin että on valmis pahoittamaan mielensä muidenkin puolesta.
En kyllä ymmärrä, miten sinulla ei ole tuota huonoa laatua osunut kohdalle. Alkaa jotenkin tuntua, että tässä on eroja alueellisesti, laitteen mukaan tai jotain muuta outoa, koska huonoimmillaan se kuva on tosiaan ollut sellaista, että sitä kuvanlaadun ongelmaa ei voi hyvällä tahdollakaan kutsua lieväksi. Se ihan oikeasti oli sitä tasoa, ettei joissain kohtuksissa edes saa selvää mitä niissä tapahtuu, kun kuva on niin käsittämättömän palikoitunutta. Joku SD-kuva normi bitratella olisi monin verroin tuota parempi vaihtoehto. Toisaalta taas isä tiesi kertoa, ettei ole omalla telkkarilla (46" vanhempi fullHD jolla katsoo chomecastilla) eroa laadussa, ja aivan varmasti olisi tuollaisen palikoitumisen kyllä huomannut.
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Outer Banks jakso 1 katsottu. Tätä suositeltiin netissä erään toisen sarjan keskustelussa, ja itsekin tykkäsin. Täähän on siis samanlainen kuin 10+ muuta teinisarjaa, et jotain tapahtuu ja sit seurataan kun ydinryhmä poukkoilee ympäriinsä asiaa tutkien, mutta tapahtumapaikka tällä kertaa uniikki, trooppinen ulkosaaristo. Yleensähän vastaavat sijoittuu johonkin sisämään pikkukaupunkiin
 

smb

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
532
Wau! Eli jos toteaa bittivirran näyttävien kuvakaappausten kanssa, että omalla kohdalla ongelmaa kuvanlaadun kanssa ei syystä tai toisesta ilmene samalla tavalla kuin jollakin toisella, on "fanaattinen Netflixin toiminnan puolesta puhuja". Kukahan tässä nyt on se fanaattinen tapaus? :D

No, eipä siinä, itsellesihän sinä vaan teet hallaa estämällä ketjun näkymisen, jos kerran kuitenkin haluat keskustelua täällä seurata. Ai niin, ethän sinä näe tätäkään viestiä, kuin piti suurieleisesti mainostaa, kuinka olet innoissasi hakannut ignore-painiketta.

Edit.
Ja siis parempi kuvanlaatu on aina hyvä asia, en ole missään ollut siitä eri mieltä. Ristiriita tulee lähinnä siitä, että en ymmärrä tätä kaikkea valitusta "ripulipaskaisesta puurokuvasta", kun ainakaan millekään minun laitteelle ongelma ei tällaisena ilmene yrittämälläkään. Olen myös sanonut, että Netflix olisi toki voinut hyväntahdon eleenä laskea kuukausimaksua rajoitusten aikana, mutta että samaan aikaan myös ymmärrän miksi eivät niin ole tehneet.

Se 30 päivän kesto ilmoitettiin siinä vaiheessa, kun ei ollut tiedossa parempaakaan arviota. Nyt näyttää siltä, että tämä globaali pandemiakriisi jatkuu pidempään ja oletettavasti myös tilanne näiden kuvanlaaturajoitusten kanssa jatkuu. Hieman selkeämpää tiedottamista toki voisi odottaa Netflixiltä, mutta tämä hiljaisuus on varmaankin pr-puolen sanelema ratkaisu.

Sekin on hyvä muistaa, että Netflix ei ole yksin tässä leikkimässä isoa pahaa sutta:

Juu RIP nettistreamaus. Ei näihin näköjään voi luottaa ollenkaan, parempi vaan hankkia niitä 4K-soittimia ja fyysisiä levyjä nurkkiin. Suurin osa esim. näistä Netflix-tuotannoista on muutenkin järkevintä jättää katsomatta, niin surkeaa kuraa ne suurimmaksi osaksi on. Voihan tuohon kerran vuodessa tilata jonkun kuukauden, jos haluaa sen jonkun sarjan suttuna katsoa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 840
En kyllä ymmärrä, miten sinulla ei ole tuota huonoa laatua osunut kohdalle. Alkaa jotenkin tuntua, että tässä on eroja alueellisesti, laitteen mukaan tai jotain muuta outoa, koska huonoimmillaan se kuva on tosiaan ollut sellaista, että sitä kuvanlaadun ongelmaa ei voi hyvällä tahdollakaan kutsua lieväksi. Se ihan oikeasti oli sitä tasoa, ettei joissain kohtuksissa edes saa selvää mitä niissä tapahtuu, kun kuva on niin käsittämättömän palikoitunutta. Joku SD-kuva normi bitratella olisi monin verroin tuota parempi vaihtoehto. Toisaalta taas isä tiesi kertoa, ettei ole omalla telkkarilla (46" vanhempi fullHD jolla katsoo chomecastilla) eroa laadussa, ja aivan varmasti olisi tuollaisen palikoitumisen kyllä huomannut.
Niinpä. En minä tai kukaan muukaan voi noiden aiempien kuvakaappausten näkemisen jälkeen väittää, etteikö toisilla olisi selvää eroa kuvanlaadussa, mutta sitä en tiedä mikä tässä vaikuttaa, miksi ja keneen? Ja kuten jokainen voi vastaavasti todeta noista minun lähettämsitä kuvakaappauksista, niin ihan kelvollisella bitratella tänne pukkaa kamaa ja siltä se myös näyttää silmämääräisesti. Katselen Netflixiä tilanteesta riippuen Win10:n Netflix-sovelluksella, Android-tabletilla ja olkkarin LG Oled-töllön Netflix-sovelluksella. Missään näistä ei ole ollut missään vaiheessa havaittavissa merkittävää pudotusta kuvanlaadussa, vaikka eron toki normaalitilanteeseen verrattuna tarkaan katsottaessa huomaakin.
 

smb

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
532
Niinpä. En minä tai kukaan muukaan voi noiden aiempien kuvakkaappausten näkemisen jälkeen väittää, etteikö toisilla olisi selvää eroa kuvanlaadussa, mutta sitä en tiedä mikä tässä vaikuttaa, miksi ja keneen? Ja kuten jokainen voi vastaavasti todeta noista minun lähettämsitä kuvakaappauksista, niin ihan kelvollisella bitratella tänne pukkaa kamaa ja siltä se myös näyttää silmämääräisesti. Katselen Netflixiä tilanteesta riippuen Win10:n Netflix-sovelluksella, Android-tabletilla ja olkkarin LG Oled-töllön Netflix-sovelluksella. Missään näistä ei ole ollut missään vaiheessa havaittavissa merkittävää pudotusta kuvanlaadussa, vaikka eron toki normaalitilanteeseen verrattuna tarkaan katsottaessa huomaakin.
Ainakin minä olen nähnyt laadun pudotuksen LG OLED-töllön Netflix-sovelluksen kautta. Pudotus on ollut merkittävä. Ehkä katsot vain Netflixin omaa tuotantoa, jossa laadusta on tingitty vähiten tietysti, koska viimeisenä halutaan oman tuotannon laatua ajaa alas.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 840
Ainakin minä olen nähnyt laadun pudotuksen LG OLED-töllön Netflix-sovelluksen kautta. Pudotus on ollut merkittävä. Ehkä katsot vain Netflixin omaa tuotantoa, jossa laadusta on tingitty vähiten tietysti, koska viimeisenä halutaan oman tuotannon laatua ajaa alas.
Niitä samoja sarjoja/leffoja tässä on testailtu, mistä muutamat muut ovat valitelleet totaalisen kehnoa kuvanlaatua. Eli siis mm. The Ritual, It Comes at Night ja Platform. Kyllä sen eron tosiaan tummissa kohtauksissa tarkkaan katsoessa huomaa, mutta en ole samanlaista pikselimössöä siltikään nähnyt kuin täällä esitellyissä kuvakaappauksissa.

Edit.
Piti käydä vielä uudestaan etsimään ja onnistuin bongaamaan PC:n Netflix-sovelluksella The Ritualista tumman kohtauksen (se ensimmäinen mökki), jossa näkyy hetkellisesti hieman samantyyppistä pikselöitymistä kuin Foxyn kuvakaappauksessa, mutta huomattavasti lievempänä. Bitrate on statistiikan mukaan sama kuin mitä se on ollut koko ajan, eli 4640 ja resona 1920x1080. Kuvakaappausta ei saa otettua DRM:n vuoksi, enkä nyt jaksa alkaa valokuvaa tuosta ottamaan. Voi olla, että nyt kun tietää sopivan kohtauksen mistä lähteä etsimään, niin sen voisi havaita muissakin laitteissa.

Henkilökohtaisesti koen tällaiset joka tapauksessa siinä määrin vähäisiksi ongelmiksi, että ei vaikuta minun tekemisiin, mutta ymmärrän kyllä jos joku kokee toisin, varsinkin jos tilanne äityy jossakin vaiheessa samanlaiseksi kuin Foxyn kuvakaappauksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 909
Niitä samoja sarjoja/leffoja tässä on testailtu, mistä muutamat muut ovat valitelleet totaalisen kehnoa kuvanlaatua. Eli siis mm. The Ritual, It Comes at Night ja Platform. Kyllä sen eron tosiaan tummissa kohtauksissa tarkkaan katsoessa huomaa, mutta en ole samanlaista pikselimössöä siltikään nähnyt kuin täällä esitellyissä kuvakaappauksissa.

Edit.
Piti käydä vielä uudestaan etsimään ja onnistuin bongaamaan PC:n Netflix-sovelluksella The Ritualista tumman kohtauksen (se ensimmäinen mökki), jossa näkyy hetkellisesti hieman samantyyppistä pikselöitymistä kuin Foxyn kuvakaappauksessa, mutta huomattavasti lievempänä. Bitrate on statistiikan mukaan sama kuin mitä se on ollut koko ajan, eli 4640 ja resona 1920x1080. Kuvakaappausta ei saa otettua DRM:n vuoksi, enkä nyt jaksa alkaa valokuvaa tuosta ottamaan. Voi olla, että nyt kun tietää sopivan kohtauksen mistä lähteä etsimään, niin sen voisi havaita muissakin laitteissa.

Henkilökohtaisesti koen tällaiset joka tapauksessa siinä määrin vähäisiksi ongelmiksi, että ei vaikuta minun tekemisiin, mutta ymmärrän kyllä jos joku kokee toisin, varsinkin jos tilanne äityy jossakin vaiheessa samanlaiseksi kuin Foxyn kuvakaappauksessa.
Olen kyllä niin hemmetin kateellinen tuosta 4640 bitratestasi. Varmaan pahin esimerkki tähän mennessä ollut tuo Your Son, jossa jo alussa tulevat tuotantoyhtiöiden logot olivat niin hirveän näköisiä, että tiesi suoraan leffan olevan katselukelvotonta pikselimössöä. Ja alkukohtauksessa sängystä nouseva mies oli muutama iso välkkyvä macroblokki. Tuli jotkut nuoruuden voxelspace-pelit mieleen siitä tanssivasta pikselimössöstä.

Siitä tietää, että kuvanlaadun pudotus on merkittävä, kun tyttöystävä jolla kesti kauan oppia erottamaan SD ja HD kuva toisistaan, alkaa ääneen kysellä miksi tämä kuva näyttää näin oudolta ja on täynnä noita rumia neliöitä. Tuolla seassa on kuitenkin HD-pätkiä, jossa se kuvanlaatu on ihan ok, ja vain hieman aikaisempaa huonompi. Mutta suurin osa (ainakin ei-Netflix original HD leffoista) näyttää joltain yhdelle CD-levylle pakatulta 2 tunnin 480p DivX videolta. Ja siis ihan oikeasti en liioittele, se kuva on juuri niin hirveä kaikissa paitsi ihan kirkkaimmissa kohdissa.

4K on toistaiseksi näyttänyt kauttaaltaan aika hyvältä. Ainoastaan Code 8:ssa laadun pudotuksen huomasi ihan selvästi.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 108
Onko kukaan jolla kuvanlaatu on romahtanut kysynyt Netflixin kantaa? Eihän tuo selvästi ole normaalia eikä selity koronan aiheuttamalla bittivirran laskulla.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 923
Juu RIP nettistreamaus. Ei näihin näköjään voi luottaa ollenkaan, parempi vaan hankkia niitä 4K-soittimia ja fyysisiä levyjä nurkkiin. Suurin osa esim. näistä Netflix-tuotannoista on muutenkin järkevintä jättää katsomatta, niin surkeaa kuraa ne suurimmaksi osaksi on. Voihan tuohon kerran vuodessa tilata jonkun kuukauden, jos haluaa sen jonkun sarjan suttuna katsoa.
No ei kai se mihinkään kuole, mutta harmittaahan kaikki heikennykset. Ja kyllä se perus-BluRaykin pesee jo kuvanlaadussa 99% 4K-suoratoistaopalveluista (AppleTV 4K-materiaali saattaa päästä lähelle ja joskus jopa ohi - ainakin ennen kriisiä), äänenlaadusta puhumattakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: smb
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 379
Onko kukaan jolla kuvanlaatu on romahtanut kysynyt Netflixin kantaa? Eihän tuo selvästi ole normaalia eikä selity koronan aiheuttamalla bittivirran laskulla.
Mielestäni joku täällä sanoi heidän vastauksen vain kertoneen mistä voi irtisanoa tai muuttaa tilausta.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Niin kai se on, kauneus on katsojan silmissä. Ei itseäni häiritse Netflix-laatu kuin ei myöskään HBO-laatu, sisältö on itselleni niin paljon tärkeämpää kuin huippukuvanlaatu ja ehkä mulla on silmissä vikaa kun olen kaikki striimipalvuiden ohjelmat pystynyt helposti katsomaan.
Toinen vaikuttava tekijä varmasti sekin kun elännyt 80-luvun ja VHS-aikakauden milloin kopioiden kopiot oli oikeasti huonolaatuisia ja silti ne leffat piti nähdä.:lol:
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 108
Niin kai se on, kauneus on katsojan silmissä. Ei itseäni häiritse Netflix-laatu kuin ei myöskään HBO-laatu, sisältö on itselleni niin paljon tärkeämpää kuin huippukuvanlaatu ja ehkä mulla on silmissä vikaa kun olen kaikki striimipalvuiden ohjelmat pystynyt helposti katsomaan.
Toinen vaikuttava tekijä varmasti sekin kun elännyt 80-luvun ja VHS-aikakauden milloin kopioiden kopiot oli oikeasti huonolaatuisia ja silti ne leffat piti nähdä.:lol:
No noissa kuvissa mitä täälläkin on ollut niin ei ole kysmys mistään pienestä heikennyksestä vaan oikeasti katselukelvottomista tilanteista:
Nimenomaan raiskaamisen.... Ei kauaa jaksa maksaa täyttä hintaa.

Suurimmalla osalla (niin kuin minullakin) kuitenkaan kuvanlaadun heikennys ei ole ollut merkittävä.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Joo näin olen ymmärtänyt, aina välillä miettii onko se tapauskohtaista vai vaatimuskohtaista. Tai sitten tv-kohtaista, miten kuvanparannuspiirit noita taklaa tai sitten toisaalta erittäin tarkat ja parhaat paneelit poimii kaikki epätarkkuudet.
Itse en löydä kunnolla edes pikselöitymistä, todella harvassa HBO tai Netflix -ohjelmassa näen pikselöitymsien niin että haittaisi mua. Jos hakemalla haen siirtymällä lähemmäksi katsomaan kuvaa niin näen hämärissä kohtauksissa joissain ohjelmissa, en kaikissa. Valoisissa ohjelmissa ei pienintäkään ongelmaa.

Laite on perus philipsi 58pus7304 ja katselumatka sen 2,5m.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
878
Ei itselläkään mitään suuria ongelmia kuvanlaadun kanssa ole ollut ennen tuota aiemmin mainitsemaani Gerald's Gamea. LG Oledin infonappi näytti kuvanlaaduksi 0,4Mbps/480p ja kuva oli täyttä mössöä. Ei pystynyt katsomaan paria minuuttia enempää.

Vertailuksi riittänee se, että parempi puolisko laittoi televisiosta heti perään pyörimään Unelmahäät tmv, joka näytti suorastaan kristallin kirkkaalta Netflixin striimiin verrattuna.
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Ärsyttävä tämä ketju kun tekisi mieli seurata leffa/sarjavinkkien vuoksi, mutta ketjuun tulee vähintään 10 viestiä per päivä jotain ilmanaikuista kuvanlaatujauhantaa..

Tänne tarvisi melkein erikseen tän yleisen Netflix-ketjun lisäksi 'Netflix-katsomissuositukset' ketjun :smoke:
 

smb

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
532
Ärsyttävä tämä ketju kun tekisi mieli seurata leffa/sarjavinkkien vuoksi, mutta ketjuun tulee vähintään 10 viestiä per päivä jotain ilmanaikuista kuvanlaatujauhantaa..

Tänne tarvisi melkein erikseen tän yleisen Netflix-ketjun lisäksi 'Netflix-katsomissuositukset' ketjun :smoke:
Miten kukaan voi tietää mitä toinen tykkää katsoa? Ihmettelen jos katson Netflix Top-10 listaa niin suurin osa sellaisia joita ei itseä kiinnosta katsoa.
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Miten kukaan voi tietää mitä toinen tykkää katsoa? Ihmettelen jos katson Netflix Top-10 listaa niin suurin osa sellaisia joita ei itseä kiinnosta katsoa.
Lähinnä meinaan uutuuksia. Joku kehuu että "nyt tuli uusi sarja x, tykkäsin kovasti". Itse kun kuulen tässä ensimmäistä kertaa sarjan nimen, voin sitten kuuklata sarjan, ja katsoa vaikka IMDB:stä arviot.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 840
Joo näin olen ymmärtänyt, aina välillä miettii onko se tapauskohtaista vai vaatimuskohtaista. Tai sitten tv-kohtaista, miten kuvanparannuspiirit noita taklaa tai sitten toisaalta erittäin tarkat ja parhaat paneelit poimii kaikki epätarkkuudet.
Tapaus -ja sovelluskohtaista tuntuu olevan ainakin. Täällä on about samanlainen televisio kuin tuossa Foxyn kuvassa ja kuvanparannukset minimissä ja kuva on ihan eri tasoa. Täällä LG:n töllössä bitrate "It Comes at Nightissa" näytti olevan tänään aamulla vaatimaton 0,67Mbps, mutta kuva oli silti vielä ihan katsottavissa, vaikka toki pikselöitymistä olikin havaittavissa. The Ritualin bitrate oli 1,57Mbps.

Vastaavat lukemat samaan aikaan ja samalla resoluutiolla Win10:n Netflix-appissa olivat It Comes at Nightsissa 3,0Mbps ja The Ritualissa 4,64Mbps, eli tuplaten korkeammat kuin television sovelluksessa.

Edit.
Jos joku LG:n omistaja ihmettelee miten bitraten saa näkyviin Magic remotella, niin siihen vastaus on että ei mitenkään kun ei siinä ole tarvittavaa info-painiketta, mutta mm. Androidiin on ladattavissa "LG TV Plus" -sovellus, jolla voi komentaa samassa verkossa olevaa televisiota ja jossa on mysö tuo info-painike.

Ärsyttävä tämä ketju kun tekisi mieli seurata leffa/sarjavinkkien vuoksi, mutta ketjuun tulee vähintään 10 viestiä per päivä jotain ilmanaikuista kuvanlaatujauhantaa..

Tänne tarvisi melkein erikseen tän yleisen Netflix-ketjun lisäksi 'Netflix-katsomissuositukset' ketjun :smoke:
Tavallaan ymmärrän, mutta ei tätä ketjua ole alunperinkään tarkoitettu pelkästään sisältövinkkien jakamiselle ja toisaalta erillisen ketjun perustaminen pelkästään siihen tarpeeseen olisi hieman typerää, kun ei tämä mikään pysyvä tilanne ole. Tämän rajoitustilanteen helpotettua täällä ei ole taas juuri mitään muuta kuin niitä sisältövinkkejä ja muuta satunnaista keskustelua niistä. Suosittelen siis vaan puremaan hammasta. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Niin no, katselukokemukseen vaikutaa joillain hyvät ohjelmat ja joillain hyvä kuvanlaatu, joillain jopa molemmat. :thumbsup:

Mun suositukset lähi viikoilta ja kuukausilta.
Last Dance - Bulls dokkari
Sunderland til i die - futisfanitusta
Formula 1 paalupaikka - viime vuoden F1 kulisseista
After Life - taattua Ricky Gervais laatua
Kokki show - ruoanlaiton ystäville CHEF leffan tiimoilta
Ugly Delicious - ruokaa täälläkin, jenkkikokit asialla

Leffoista must see
Dolemite
Irishman

Vinkkejä saa kun kysyy, niitä on myös helpompi antaa kun tarkentaa minkälaista haluaa katsoa.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 909
Mainostin jo aikaisemmin joskus, ja sanon uudestaan. Caliphate on loistava ja ihan puskista tullut sarja ruåtsista. Sen verran kaunistelematonta menoa, että voi alkaa kravatti kiristää jos taskussa on De Grönan puoluekirja. Vahva suositus siis.
 
Liittynyt
16.05.2018
Viestejä
139
Minulle Netflix sanoi, ettei bittivirran heikennys heikennä kuvaa yhtään. Väiteltiin sitten asiasta, mutta siellä ei selkeästi ollut ymmärrystä vaan ainoastaan pidettiin kiinni firman virallisesta kannasta.
Mulla vihjailivat, että omissa laitteissa/netissä jotain vikaa :rofl:
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
414
Ei itselläkään mitään suuria ongelmia kuvanlaadun kanssa ole ollut ennen tuota aiemmin mainitsemaani Gerald's Gamea. LG Oledin infonappi näytti kuvanlaaduksi 0,4Mbps/480p ja kuva oli täyttä mössöä. Ei pystynyt katsomaan paria minuuttia enempää.

Vertailuksi riittänee se, että parempi puolisko laittoi televisiosta heti perään pyörimään Unelmahäät tmv, joka näytti suorastaan kristallin kirkkaalta Netflixin striimiin verrattuna.
Tässä on nyt parin sivun aikana tullut ainakin kolmelta käyttäjältä valitusta nimenomaan LG:n telkkareilla. Eli niillä taitaa olla jokin täysin erillinen vikansa, kuin koronarajoitus joka ei resoluutioon koske. Vaikka liittymä olisi kuitu, niin kannattaa tarkistaa millä se telkkari on siinä kiinni eli onko wifi signaalit hyvät.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 468
Tapaus -ja sovelluskohtaista tuntuu olevan ainakin. Täällä on about samanlainen televisio kuin tuossa Foxyn kuvassa ja kuvanparannukset minimissä ja kuva on ihan eri tasoa. Täällä LG:n töllössä bitrate "It Comes at Nightissa" näytti olevan tänään aamulla vaatimaton 0,67Mbps, mutta kuva oli silti vielä ihan katsottavissa, vaikka toki pikselöitymistä olikin havaittavissa. The Ritualin bitrate oli 1,57Mbps.

Vastaavat lukemat samaan aikaan ja samalla resoluutiolla Win10:n Netflix-appissa olivat It Comes at Nightsissa 3,0Mbps ja The Ritualissa 4,64Mbps, eli tuplaten korkeammat kuin television sovelluksessa.

Edit.
Jos joku LG:n omistaja ihmettelee miten bitraten saa näkyviin Magic remotella, niin siihen vastaus on että ei mitenkään kun ei siinä ole tarvittavaa info-painiketta, mutta mm. Androidiin on ladattavissa "LG TV Plus" -sovellus, jolla voi komentaa samassa verkossa olevaa televisiota ja jossa on mysö tuo info-painike.


Tavallaan ymmärrän, mutta ei tätä ketjua ole alunperinkään tarkoitettu pelkästään sisältövinkkien jakamiselle ja toisaalta erillisen ketjun perustaminen pelkästään siihen tarpeeseen olisi hieman typerää, kun ei tämä mikään pysyvä tilanne ole. Tämän rajoitustilanteen helpotettua täällä ei ole taas juuri mitään muuta kuin niitä sisältövinkkejä ja muuta satunnaista keskustelua niistä. Suosittelen siis vaan puremaan hammasta. :D
Tältä se minulla näytti ~1.5Mbps, samsung tv.

IMG_20200429_170746.jpg
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 840
Tältä se minulla näytti ~1.5Mbps.

Uskomatonta. Jos täällä näyttäisi edes likimain samalta, niin toki marisisin itsekin ihan eri tavalla, mutta kun ei todellakaan näytä tuollaiselta millään laitteella. Niissäkin leffoissa missä bitrate on alhainen, pitää ihan erikseen kiinnittää huomioita pikselöitymiseen ja siitä on vielä pitkä matka tuollaiseen.
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
737
Joo päivittäin katson Netflixiä (Philips-tv:n apista) eikä ikinä ole tuolta näyttänyt. Välillä saattaa varsinkin streamin alussa olla vähän huonompilaatuista mutta meillä on muutenkin netti tökkinyt poikkeuksellinen paljon, ilmeisesti lisääntyneen kuorman takia tässä naapurustossa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 468
Uskomatonta. Jos täällä näyttäisi edes likimain samalta, niin toki marisisin itsekin ihan eri tavalla, mutta kun ei todellakaan näytä tuollaiselta millään laitteella.
Pahiten tuo pisti silmään tuossa kohtaa elokuvaa.

kun olivat siellä mökissä.
Laitteissakin on varmasti eroja millaiseksi kuva menee matalalla bittratella.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
120
Tässä on nyt parin sivun aikana tullut ainakin kolmelta käyttäjältä valitusta nimenomaan LG:n telkkareilla. Eli niillä taitaa olla jokin täysin erillinen vikansa, kuin koronarajoitus joka ei resoluutioon koske. Vaikka liittymä olisi kuitu, niin kannattaa tarkistaa millä se telkkari on siinä kiinni eli onko wifi signaalit hyvät.
Oli pakko testata. Oma TV on muutaman vuoden ikäinen Sony Android. F1 bitrate 9.5 MB/s UHD resoluutiolla. Mars tuli 3.6 MB/s HD-resolla. Kumpikin kuva näytti omaan silmään hyvältä. Minä melkein epäilisin myös laitetta tai wifiä
 

ttppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
567
Toinen vaikuttava tekijä varmasti sekin kun elännyt 80-luvun ja VHS-aikakauden milloin kopioiden kopiot oli oikeasti huonolaatuisia ja silti ne leffat piti nähdä.:lol:
Minäkin olen VHS-ajan elänyt, eka nauhuri tuli jossain 80-luvun puolivälissä. Dvd:hen siirryin heti kuin oli mahdollista, maksoi eka Denonin laite muistaakseni vajaan 5000 mk. Laserdiskistä ennen dvd:tä haaveilin, mutta saatavuus Euroopassa oli heikko ja hinnat kovia. Blu-rayhin kanssa lähes heti kun laitteita oli saatavilla, nyt on 4k toistin.

Ja INHOAN huonoa kuvaa, vihasin VHS kasetteja ja käytin niitä vain ajansiirtoon, jotain lasten elokuvia lukuunottamatta en niitä juuri ostanut. HBO:n laitoin pois vain sen kuvanlaadun vuoksi, mieluummin odotan vähän ja katson ne sarjat sitten levyltä, 4k sellaiselta jos vain on saatavilla.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 909
Oli pakko testata. Oma TV on muutaman vuoden ikäinen Sony Android. F1 bitrate 9.5 MB/s UHD resoluutiolla. Mars tuli 3.6 MB/s HD-resolla. Kumpikin kuva näytti omaan silmään hyvältä. Minä melkein epäilisin myös laitetta tai wifiä
60MB/s tulee speedtestillä ja Rakutenin 4k näkyy hienosti. Tuskin on netin kaistasta kiinni tämä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 849
Tältä se minulla näytti ~1.5Mbps, samsung tv.

Itse näin tällaista (ennen bitratelaskua) kun oma monitorini oli kalibroitu (pieleen). Netflix ei tajunnut profiilista ilmeisesti mitään ja juuri pimeissä kohdissa tuli melkoista palikkaa kun musta ja seuraava vaaleampi arvo oli säädetty metsään. Mutta mitään tuollaista en ole sen koommin nähnyt millään laitteella. En siis palikan palikkaa. Kerrotko vielä, miten löydän juuri tuon kohdan. Ja mistä se olikaan? Voisi vertailla tismalleen samaa asiaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
111
Kyllähän se on niin, että Netflix on tällä hetkellä melkein katselukelvotonta paskaa. Välillä bitrate alle megan. Koskaan aikaisemmin ei ole Netflixin kuvassa ollut valitettavaa. Laitteissa ei ole mitään vikaa ja Amazon Prime, Viaplay ja Elisa Viihde tulee kaikki yhtä hyvällä kuvalla kuin aiemminkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 468
Itse näin tällaista (ennen bitratelaskua) kun oma monitorini oli kalibroitu (pieleen). Netflix ei tajunnut profiilista ilmeisesti mitään ja juuri pimeissä kohdissa tuli melkoista palikkaa kun musta ja seuraava vaaleampi arvo oli säädetty metsään. Mutta mitään tuollaista en ole sen koommin nähnyt millään laitteella. En siis palikan palikkaa. Kerrotko vielä, miten löydän juuri tuon kohdan. Ja mistä se olikaan? Voisi vertailla tismalleen samaa asiaa.
Asetuksista en usko johtuvan, tv wifissä ja nopeus normaali.
Jossain puolessa välissä ovat mökissä ja alkavat sekoilemaan nukkuessa
Flixi on tauolla niin en saa katsottua tarkemmin.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
878
Tässä on nyt parin sivun aikana tullut ainakin kolmelta käyttäjältä valitusta nimenomaan LG:n telkkareilla. Eli niillä taitaa olla jokin täysin erillinen vikansa, kuin koronarajoitus joka ei resoluutioon koske. Vaikka liittymä olisi kuitu, niin kannattaa tarkistaa millä se telkkari on siinä kiinni eli onko wifi signaalit hyvät.
400 megainen valokuitu ja johdolla kiinni televisiossa, eli siitä tuskin jää kiinni. Normaalisti kuvanlaatu on ihan ok ja tuo viimeisin kokemus on poikkeus, mutta hapantaa mieltä silti.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
414
400 megainen valokuitu ja johdolla kiinni televisiossa, eli siitä tuskin jää kiinni. Normaalisti kuvanlaatu on ihan ok ja tuo viimeisin kokemus on poikkeus, mutta hapantaa mieltä silti.
No vaikkei vika tuosta löytynyt, niin toisaalta hyvä saada tämmöinenkin tapaus vahvistettua. Eli ettei se valokuitu ja loppuun asti kiinteä yhteys aina kaikkea ratkaise. Muita muuttujia en osaa lähteä arvailemaan, pisti vaan silmään tuo LG ja toisaalta wifi olisi ollut se ilmeisin vika, jos esim naapurit ruuhkauttaa taajuudet normaalia enemmän.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 468
No vaikkei vika tuosta löytynyt, niin toisaalta hyvä saada tämmöinenkin tapaus vahvistettua. Eli ettei se valokuitu ja loppuun asti kiinteä yhteys aina kaikkea ratkaise. Muita muuttujia en osaa lähteä arvailemaan, pisti vaan silmään tuo LG ja toisaalta wifi olisi ollut se ilmeisin vika, jos esim naapurit ruuhkauttaa taajuudet normaalia enemmän.
Ei koske pelkkää lg:tä. Wifin pitäisi toimia todella huonosti että se vaikuttaisi kuvaan mitenkään.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Minäkin olen VHS-ajan elänyt, eka nauhuri tuli jossain 80-luvun puolivälissä. Dvd:hen siirryin heti kuin oli mahdollista, maksoi eka Denonin laite muistaakseni vajaan 5000 mk. Laserdiskistä ennen dvd:tä haaveilin, mutta saatavuus Euroopassa oli heikko ja hinnat kovia. Blu-rayhin kanssa lähes heti kun laitteita oli saatavilla, nyt on 4k toistin.

Ja INHOAN huonoa kuvaa, vihasin VHS kasetteja ja käytin niitä vain ajansiirtoon, jotain lasten elokuvia lukuunottamatta en niitä juuri ostanut. HBO:n laitoin pois vain sen kuvanlaadun vuoksi, mieluummin odotan vähän ja katson ne sarjat sitten levyltä, 4k sellaiselta jos vain on saatavilla.
Kuulostaa tutulta historiankuvaukselta, ainoa ero tosiaan vaatimuksissa. En tosiaan voinut vihata VHS-kasetteja koska moni leffa oli ainoastaan nähtävillä sitä kautta ja kyllä niidenkin laatu oli ihan hyvä niistä 14-28" kuvaputkitöllöistä katsottuna. Meillä oli kotona reilun tuhannen leffan kokoelma ja moni vieläpä LP:llä tallennettu, neljä leffaa samalla kasetilla.

Itseä ei ihme kyllä häiritse HBO ja Netflix -laatu, eilenkin katselin flixin ohjelmia ja bitrate selvästi alle 1Mb/s.

Erittäin tyytyväinen olen tarjontaan, todella hyviä dokkareita täynnä molemmat suoratoistot, sarjoissakin huikeaita tapauksia, en ole pariin vuoteen katsonut juuri ollenkaan normi Suomi-tv:tä, muutamat harvat niidenkin kanavien ohjelmat suoratoiston kautta.

Ollaan kuitenkin kollektiivisesti mukana voivottelussa, ja toivotaan kaikille riittävää kuvanlaatua.:cool:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 849
Ai että, juuri kiroilin, että miksi hitossa Netflixissä on loistavasta Das Boot -leffasta jaossa vain teatteriversio. No, tänään tuli notifikaatio, että Director's cut on tulossa kohta valikoimiin. Tarkemmin 30.4. Suosittelen lämmöllä, kulttimaineeseen noussut sukellusveneleffa. Director's Cut yhdistelee leffa- ja tv-versiot 210min pitkäksi leffaksi. 8.3/10 IMDB:ssä.
Mitähän helvettiä. Siis onko tämä peruttu vai olenko koomannut jotain? Eilen olisi pitänyt tulla katsottavaksi, mutta ei näy. Onko ne pushannut mulle jonkun eri alueen notifikaation vai mitä ihmettä?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
953
Onhan tuo aika surullista että vain 7.62 Mb/s 2160, taisi olla ennen enemmän.
Kai tuon kestää parin metrin päästä kun korona yms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
91
Meinasin katsoa Netflixistä sinne juuri tulleen Sicario 2 elokuvan, mutta piti jättää muutaman minuutin jälkeen kesken kun on sen verran ala-arvoista suttua kuva. Laitteena Mi Box S AndroidTV purkki ja tarjoaa 0,67 Mb/s bitratea 1080p resoluutiolla.
IMG-2785.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: smb
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 457
Näkeekö noita tietoja millään, jos soittimena on nvidia shield? Ei ainakaan vastaan ole tullut vaikka olen yrittänyt etsiä. Välillä aika puuroa tosiaan tuon kautta.

Olen sanonutkin, että ymmärrän tämän johtuvasta tilanteesta, mutta ihan milenkiiinnosta täytyy kysäistä aspasta, että kauan tämä laadun alennus kestää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
496
Pitipä samantein mennä ja kokeilla Sicario 2 ja näyttäisi 2Mb bitratee leffalle..

.

En kyllä ymmärrä näitä eroja käyttäjien välillä...
Käytetty sovellus/laite ratkaisee aika pitkälti, testasin tuota sicario 2 niin edgellä 1870 kuvaa ja firefoxilla 465, hippajee! Eli ne monet joilla ongelmia todella surkean kuvanlaadun takia ei taida auttaa kuin vaihtaa sellaiseen laitteeseen jolla saa parempaa laatua ulos.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
Breaking Bad kausi 3 puskee itsellä juuri nyt 5.35 Mbps 1080p.
Käytössä 1080p Samsung töllö ja sen oma app.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
414
Mitähän helvettiä. Siis onko tämä peruttu vai olenko koomannut jotain? Eilen olisi pitänyt tulla katsottavaksi, mutta ei näy. Onko ne pushannut mulle jonkun eri alueen notifikaation vai mitä ihmettä?
Ilmeisesti Kanadaan tuli tänään, muusta en tiedä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 264
Näissä voisi mainita ainakin, mikä tilaus ja millä laitteella + ohjelmalla katsoo. Saisi vähän nähtyä, jos on joku yhteinen nimittäjä.
Aijjuu, unohtu tottakai mainita, eli ihan vaan "Standard Plan" tilaus (eli 1080p max), Edgellä katsoin ihan pöytäkoneella ja 100Mb kuitu Telialta...

Käytetty sovellus/laite ratkaisee aika pitkälti, testasin tuota sicario 2 niin edgellä 1870 kuvaa ja firefoxilla 465, hippajee! Eli ne monet joilla ongelmia todella surkean kuvanlaadun takia ei taida auttaa kuin vaihtaa sellaiseen laitteeseen jolla saa parempaa laatua ulos.
Vieläkös se on niin, että Netflix tukee kunnolla vain Edge selainta (4K) ja muilla tulee surkealla laadulla, näin oli ainakin jokin aika sitten, liekkö muuttunut? Koska DRM...

Edit: Muistin oikein: Using Netflix on your Windows computer or tablet

Resolution
Windows computers support streaming in the following browser resolutions:
  • Google Chrome up to 720p
  • Internet Explorer up to 1080p
  • Microsoft Edge up to 4K*
  • Mozilla Firefox up to 720p
  • Opera up to 720p
  • Windows 8 app up to 1080p
  • Windows 10 app up to 4K*
 
Viimeksi muokattu:

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 108
Aijjuu, unohtu tottakai mainita, eli ihan vaan "Standard Plan" tilaus (eli 1080p max), Edgellä katsoin ihan pöytäkoneella ja 100Mb kuitu Telialta...


Vieläkös se on niin, että Netflix tukee kunnolla vain Edge selainta (4K) ja muilla tulee surkealla laadulla, näin oli ainakin jokin aika sitten, liekkö muuttunut? Koska DRM...

Edit: Muistin oikein: Using Netflix on your Windows computer or tablet

Resolution
Windows computers support streaming in the following browser resolutions:
  • Google Chrome up to 720p
  • Internet Explorer up to 1080p
  • Microsoft Edge up to 4K*
  • Mozilla Firefox up to 720p
  • Opera up to 720p
  • Windows 8 app up to 1080p
  • Windows 10 app up to 4K*
Juuri tämän vuoksi asensin Windows 10 sovelluksen.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 840
Nyt löytyi kyllä sellainen kalkkunasarja, että se kääntyi aivopierujensa vuoksi melkeinpä jo hyvän puolelle. Krapulassa toimivaa katsottavaa siis.

Into the Night on belgialainen sarja, joka kertoo pienestä ihmisjoukosta, joka pakenee lentokoneella tappavaksi muuttunutta auringonvaloa ympäri maapallon. Hahmot tekevät toinen toisensa jälkeen täysin järjettömiä asioita ja käsikirjoitus on muutenkin kuin jonkun avohoitopotilaan päiväkirjasta. :D

 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 268
Viestejä
4 231 378
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom